Cum s-a transformat Bruxelles-ul in Inalta Poarta. O introducere in discursul anti-occidental din Romania

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Luni, 3 septembrie 2012, 19:24 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Discursul anti-european si anti-occidental s-a instalat oficial, la guvernare, in Romania la cateva luni de la integrarea Romaniei in Uniunea Europeana, sub Guvernul Tariceanu si a atins apogeul in 2012, in timpul puciului anti-Basescu. Germenii nationalismului au incoltit in mintea marilor penali dar si acolo unde opinia publica se astepta mai putin: la liberali si la politicieni din noua generatie. Sintagma "Inalta Poarta" a aparut inca de pe vremea lui Tariceanu. Tot atunci, liberalii au lansat teoria conspiratiei economice, afirmand ca limitarea deficitului este un instrument cu ajutorul caruia tarile bogate din Vest condamna la subdezvoltare tarile mai sarace. Asa a fost descoperit "dusmanul extern", eternul tap ispasitor pentru toate esecurile interne.
Liberalii au mai dat semne de incoerenta ideologica si inainte de aderarea la UE. Un gest care a i-a luat prin surprindere de aceasta data pe americani a fost anuntul intempestiv privind retragerea trupelor romanesti din Irak. Se intampla in 2006, tot sub guvernarea Tariceanu. Propunerea a fost respinsa de CSAT, insa anuntul a pus in discutiei loialitatea unor lideri din Romania fata de angajamente strategice si a ridicat serioase semne de intrebare in privinta relatiei lor cu Statele Unite.

In schimb, PSD a parut sa-si camufleze mai bine, cel putin o vreme, discursul anti-occidental. Dupa pierderea puterii in 2004, PSD a fost condus de Mircea Geoana - un proamerican declarat, fost ambasador in Statele Unite si, asa cum reiese din telegramele Wikileaks, un abonat al discutiilor cu ambasadorii Washington-ului. Vechea garda a lui Ion Iliescu - nostalgicii, comunismul rezidual din PSD, securismul tarziu -  parea trecuta pe linie moarta.

Intr-o telegrama din aprilie 2007 se arata: "Geoana a adaugat ca este de departe mai bun decat oricare alt expert in probleme de politica externa din cabinetul Tariceanu si ca doreste sa-si puna expertiza in slujba Romaniei. Geoana a spus de-a dreptul: <<daca va simtiti mai confortabili cu alta echipa la guvern, capabila sa demonstreze ca proiectele transatlantice continua>> , atunci el e gata sa se implice <<chiar daca nu e in interesul meu>>”.

Dar si onestitatea acestei disponibilitati pro-atlantice totale a intrat in suferinta. In aprilie 2009, Mircea Geoana, candidat la presedintie, a efectuat o vizita secreta la Moscova. Despre ciudata vizita s-a aflat cu putin inaintea alegerilor din noiembrie. Geoana  nu a reusit sa explice vreodata convingator sensul deplasarii secrete la Moscova. Insa nu Mircea Geoana, marele perdant din 2009, era problema numarul unu a PSD. Varful de lance anti-occidental si anti-american devenise, intre timp, fostul premierul Adrian Nastase. In mod paradoxal, Romania a intrat  in NATO si a inchis negocierile de aderare la UE in timpul guvernarii sale.

Rabufnirile anti-americane ale fostului premier s-au manifestat inca din timpul guvernarii PSD din 2000-2004, cand Nastase stia ca nu are sustinerea Washingtonului. Ambasadorul SUA de la acea vreme, Michael Guest, denunta tot mai vehement "coruptia sistemica" din Romania. Fostul premier raspundea cu ironii si atacuri neprincipiale. Chiar si asa, Nastase a pastrat aparenta de "lider european" pana la sfarsitul lui 2004. Odata cu trecerea in opozitie si izolarea sa politica, determinata de inceperea anchetelor penale, fostul "lider european" a dezbracat haina aparentelor, alaturandu-se corului nationalist aflat pe picor de razboi cu "Inalta Poarta" si cu "Marele Licurici". Aceste sintagme peiorative sunt utilizate atunci cand politicienii doresc sa sublinieze pozitia umilitoare, de inferioritate, a Romaniei in raport cu partenerii externi si cauta sa castige ceva simpatie pozand in aparatorii demnitatii nationale.

Pana la integrarea in UE, doar PRM si Vadim Tudor isi asumau pozitii virulent anti-occidentale (pe la inceputul anilor 90 mai erau Vatra Romaneasca, PUNR si alte grupuscule nationaliste). Din fericire, PRM si CVT n-au guvernat vreodata. Ceilalti politicieni din PSD sau PNL, de teama sa nu fie inclusi pe lista  nefrecventabililor, si-au reprimat cat au putut convingerile intime, le-au ascuns si s-au declarat cat mai "europeni" sau "atlantisti" posibil.

Daca Adrian Nastase a ajuns din motive penale ideologul anti-occidental al PSD, la fel ca multi altii din partidul sau, Crin Antonescu a devenit noul Vadim Tudor din motive care par sa tina mai degraba de psihologia politica. Antonescu nu vorbeste nici o limba straina, a castigat popularitate exclusiv pe seama unui public ultraconservator (pensionari, bugetari, asistati). Acestui public ii hraneste generos iluziile cu vorbe goale. Ca sa-si satisfaca ambitiile de putere, vanitatea si orgoliul a transformat Romania intr-o tara anarhica, in care legea si statul de drept nu mai fac doua parale.

Prostiile debitate impotriva Angelei Merkel, impotriva Departamentului de Stat cu care se vede intrat in competitie, impotriva Comisiei Europene si impotriva Bruxelles-ului identificat drept sursa raului (in paranteza fie spus, de unde sotia sa incaseaza in calitate de europarlamentar o indemnizatie frumusica) nu doar ca nu costa nimic, dar au efecte imediate, propulsandu-l in galeria de patriotarzi talentati si de succes ai Romaniei. Drama pentru Antonescu este ca realizeaza perfect, la fel cum a constatat Adrian Nastase din alte motive, ca a intrat pe lista neagra a cancelariilor occidentale. Ca nu poate conta pe sprijinul lor. Din acest motiv, se vede silit sa joace totul pe cartea nationalismului izolationist. Iar adevarul este ca alta sansa nu are.

Pentru PSD-ul condus de Victor Ponta, marele test a fost tratatul de guvernanta fiscala. Atunci s-au vazut in mod clar ezitarile liderilor PSD, influenta nefasta a unor Ion Iliescu sau Adrian Nastase, pe atunci inca liber. Cu totii au pledat impotriva introducerii criteriilor fiscale in Constitutie. Insa motorasul care i-a pus in miscare premierului Victor Ponta ideile anti-occidentale a fost scandalul de plagiat. Pana la aparitia acesti mari vulnerabilitati, multora li se parea ca, in comparatie cu opacul si obtuzul lider PNL, cu liderul PSD inca se poate discuta. Avandu-l ca mentor politic pe Adrian Nastase, Ponta si-a insusit bine lectiile de oportunism politic. Lectia de baza te invata evident ca nu e bine sa ai convingeri ferme. Cand a constatat ca lumea buna a Occidentului nu-l va ierta pentru plagiat, Ponta (ca o ironie a sortii, alt lider nationalist cu sotie europarlamentar) s-a aruncat la fel ca Antonescu in bratele romanasilor verzi, singurii care-i mai pot salva cariera.

Consecinta a fost o evidenta izolare politica a Guvernului Ponta in Europa, realizata in primul rand de catre prietenii politici ai USL, socialistii.

In plan mediatic, Antena 3 s-a detasat in plutonul presei anti-occidentale, prin modul aproape sistematic in care a promovat mesajele eurosceptice si anti-americane. Aproape toata presa TV este dominata insa de "analisti" care nu au internalizat valorile occidentale si care manifesta in general dispret fata de "guvernanta europeana" sau oroare fata de "interventia americana". Ce poate fi mai relevant decat faptul ca preferatii jurnalistilor romani au ramas, ani zile dupa integrare, personaje sinistre ca Adrian Paunescu (decedat intre timp), Corneliu Vadim Tudor, Gigi Becali si alti patriotarzi de serviciu?  

Spre deosebire de restul televiziunilor, Antena 3 a dezvoltat o ideologie anti-occidentala prin recuperarea programatica a tuturor vocilor nationalist-izolationiste, incepand cu istorici etnocentristi ca Dinu C. Giurascu si terminand cu istoricul ceausist Mircea Dogaru. Tot Antena 3 a difuzat sistematic emisiuni care au pus in discutie beneficiile integrarii europene sau au hulit impotriva "comisarilor de la Bruxelles", comparati in mod abuziv cu cei sovietici.

Intreaga manipulare mediatica a sentimentelor anti-occidentale poarta semnatura lui Dan Voiculescu, fostul turnator al Securitatii, fost genstionar peste ceva afaceri ale acesteia inainte de 89, exponentul nationalismului slinos si profitabil, de tip securist. Influenta sa in politica romaneasca este astazi, la 23 de ani de la revolutie, mai mare decat oricand.

In cazul multor jurnalisti lucrurile stau la fel de confuz. Prea putini au fost si au ramas atasati de ideea Occidentala. Cei mai multi se prefac, doar pretind a fi progresisti. In realitate, patriotii din ei se indigneaza ca "americanii pun presedinti", fac spume ca "oficialii europeni se comporta precum comisarii sovietici", urla scuipand panglici tricolore ca "Romania e piata de desfacere", "groapa de gunoi" si "colonia occidentului", tipa ofuscati ca "romanii sunt tratati in mod scandalos drept cetateni UE de mana a doua" si ca forte oculte doresc ca lucrurile sa ramana asa. In sinea lor dispretuiesc, la fel ca politicienii mediocri, orice le adanceste complexul de inferioritate.

Din populism, provincialism sau dependenta de finantatori de proasta calitate, aceasta elita romaneasca pestrita nu a cultivat cu adevarat valori occidentale, admiratia fata de reguli, n-a promovat din convingere munca asidua, etica in afaceri sau politica. In cel mai bun caz a ridicat la rang de arta dublul discurs. Politicieni sau jurnalisti justitiari il victimizeaza mai departe pe Adrian Nastase, simbolul coruptiei din Romania, chiar si dupa trimiterea sa la inchisoare, il apara pe Gigi Becali in momentul arestarii sau gasesc scandalos faptul ca procurorii ii ancheteaza pe cetatenii suspecti ca au furat voturi la referendum. Toti acesti justitiari solidari cu borfasii continua sa ceara vehement puscarie pentru hoti. Acesta se cheama dublu discurs, inconsecventa tipic romaneasca.

Din aceasta harmalaie balcanica nu avea cum sa iasa nimic bun. In premiera, ultimul eurobarometru din 2011 a plasat Romania in randul tarilor unde mai mult de jumatate din populatie declara ca nu crede in institutiile de la Bruxelles. Nivelul de încredere al românilor în Uniunea Europeană a ajuns la cel mai scăzut nivel - 46% - în 2011, fata de 60% in 2010. Un rol esential in prabusirea brusca a increderii in UE l-a jucat, desigur, criza si incapacitatea Bruxelles-ului de a gasi solutii, insa o contributie majora au avut-o actorii interni.

Care sunt asadar filoanele discursului anti-occidental in Romania? Pe unde si cum s-a infiltrat nationalismul la noi? Cum s-a transformat Romania dintr-un stat entuziast pro-european intr-o tara cu populatie majoritar euro-sceptica si cu o elita imbacista in praful otravitor al nationalismului?

  • Prima si cea mai simpla explicatie este ca elitele politice si-au dat arama pe fata imediat ce s-au vazut cu sacii in caruta UE. Au crezut ca, de acum incolo, pot sfida Bruxellesul. Ca se pot strecura pe sub reguli, ca pot fura fonduri europene, ca pot duce de nas armatele de functionari europeni. Au crezut ca, jucand istet, pot incasa toate beneficiile integrarii fara sa intoarca nimic. Aici, s-au cam inselat. Apoi, politicienii ratati, politicienii ingusti si slabi cauta mereu vinovati afara atunci cand esueaza in guvernarea tarii. De vina sunt mereu altii, de vina sunt FMI, Comisia Europeana, maghiarii lui Victor Orban care fura Ardealul, de vina sunt americanii etc.
  • A doua explicatie este de natura economica. Capitalistii autohtoni, mogulii gen Voiculescu, aceiasi care sperau sa amane integrarea cu cativa ani, au descoperit ca nu fac fata competitiei din UE. Ca le lipseste cu desavarsire capacitatea de a dezvolta business-uri performante si ca, intr-o piata deschisa, n-au sanse in fata marilor companii occidentale. Pe aceasta filiera au patruns ideile nationalismului economic gen: Romania, colonie occidentala/ Stop privatizarii resurselor nationale catre straini/ etc. Am mai spus-o:  partea corupta a mediului de afaceri autohton si-ar dori sa transforme la loc Romania, dintr-o "colonie occidentala" intr-o "colonie interna", miza fiind impartirea resurselor tot mai putine dupa reguli autohtone, intre clanuri politico-finaciare locale.
  • A treia explicatie are legatura cu justitia. Politicienii cu dosare penale au tot interesul sa preia controlul aspupra judecatorilor si procurorilor pentru a-si salva libertatea amentintata. Numai o justitie prietenoasa le garanteaza continuarea jumulirii statului fara a risca nimic. Trimiterea fostului premier, Adrian Nastase, la inchiosare a daramat mitul intangibilitatii. Cu totii stiu ca standardele UE exclud o justitie controlata politic, asa ca pentru marii penali ai Romaniei singura solutie ramane iesirea dintr-un club de pe urma caruia mai mult pierd decat castiga. Aceste frustrari au culminat in 2012 si s-au manifestat in tentativa de  lovitura de stat prin care s-a incercat demiterea presedintelui Traian Basescu si incalecarea justiei. 
  • A patra explicatie este de natura geostrategica. Romania se afla la marginea unui imperiu dar in mijlocul unei batalii tot mai inclestate pentru resurse (gaze de sist, petrol, metale neferoase). In aceasta bataliepentru "supravietuirea energetica" au interese uriase europenii, americanii dar si rusii. Moscova nu s-a impacat vreodata cu prezenta scutului american si a companiilor americane (Chevron, Exxon) interesate de petrolul din Marea Neagra sau de gazele de sist din Romania. Pentru rusi, orice tentativa de eliberare energetica reprezinta un pericol mortal care trebuie anihilat din fasa.

Devine asadar tot mai limpede ca iesirile unor Victor Ponta, Crin Antonescu, flancati de alti pesedisti sau liberali, ca toate pozitile lor aparent inexplicabile, sinucigase, la limita ridicolului, sunt ceva mai mult decat simple gafe. Asistam la debutul unui proces elaborat de decuplare a Romaniei de pe orbita Occidentului? Avem de-a face cumva cu vointa unora de a iesi din spatiul de joc controlat de reguli si valori? Probabil ca da. Cum au ramas doar trei luni pana la alegerile generale, putine se pot face intr-un termen atat de scurt pentru a scoate Romania din abisul in care plonjeaza cu voluptate liderii ei de azi. Pe termen lung, va fi nevoie ca o intreaga elita din politica, din afaceri si din media sa fie inlocuita sau, cel putin, determinata cumva sa opreasca prabusirea Romaniei in gol.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

14825 vizualizari

  • +23 (29 voturi)    
    statul independent România, regatul, (Luni, 3 septembrie 2012, 19:51)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    statul independent România, regatul, România Mare au fost edificate prin jertfa de sânge a poporului Român şi cu sprijinul occidentului !
    • -31 (37 voturi)    
      Cu sprijinul diplomatic al occidentului (Luni, 3 septembrie 2012, 20:33)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui PSD-erbedeul

      si sprijinul armat al Rusiei! N-ar fi rau sa urmam aceiasi cale,: sa fim in UE si, in acelasi timp, sa fim aliatii militari ai Moscovei. In felul asta putem recupera destul de usor partea ce-am piedut-o din Moldova, cu recunoastere si din partea Rusiei si din partea vestului.
      • +14 (22 voturi)    
        asta nu se poate (Luni, 3 septembrie 2012, 21:39)

        taranistu [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

        trebuie sa fim aliati, de fapt suntem deja, suntem NATO. Ne-au primit ca membri deplini, nu scrie nicaieri ca suntem colonie.
        • +2 (2 voturi)    
          colonie (Marţi, 4 septembrie 2012, 23:09)

          ravi [utilizator] i-a raspuns lui taranistu

          "Colonie" scrie pe cele 11 conditii primite de la Barroso
      • +3 (3 voturi)    
        tot cu Crin Laden? (Marţi, 4 septembrie 2012, 10:27)

        foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

        cu el ai studiat istorie? ce sprijin armat al Rusiei in 1916???? nu Antanta ne-a aprovizionat militar si ne-a creditat cu bani??? Si numai in capul USL poate incolti o alianta militara cu Moscova! adica iesirea din NATO???? de ce nu zici in public asa ceva? si tu si instrjuctorul tau de partid o sa fiti luati cu pietre!
        • +1 (1 vot)    
          alianta (Marţi, 4 septembrie 2012, 23:35)

          ravi [utilizator] i-a raspuns lui foarte-curios

          Ce zici de alianta militara co RPD Coreea din capul PDL-ului? Adica iesirea din NATO????
      • +1 (3 voturi)    
        esti foarte naiv (Marţi, 4 septembrie 2012, 18:15)

        gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

        Armata Rusiei a fost armata de ocupatie, la fel ca si nazistii, si nu armata eliberatoare. Iar asta e adevarat pentru toate tarile europene care au avut de-a face cu Sobolanii Rosii.
    • -8 (14 voturi)    
      despre... (Marţi, 4 septembrie 2012, 2:22)

      taranistu [utilizator] i-a raspuns lui PSD-erbedeul

      Ne aflăm în săptămânile celei de-a doua suspendări a aşa zisului preşedinte Băsescu, suspendare ce pare că de data aceasta se va sfârşi cu demiterea prin referendum. Niciodată după cel de-al doilea război mondial România nu a decăzut mai mult. Mandatele acestui din urmă preşedinte au adus României republicane cel mai mare dezastru. Praful şi pulberea s-a ales de toate. Ura şi vrajba semănate pretutindeni de Traian Băsescu, susţinut activ ori prin pasivitate de o bună parte a intelectualităţii, au epuizat societatea românească. Iată de ce a-l fi preferat în fruntea statului pe unul ca Traian Băsescu Regelui Mihai nu e nimic altceva decât o crimă ce nu va putea fi iertată nicicând acestei generaţii – iar asta indiferent dacă Occidentul „partener” a încurajat sau nu cele întâmplate după 1990. (Cotidianul.ro, 23 iulie 2012; New York Magazin, 25 iulie 2012)
    • +1 (1 vot)    
      occident (Marţi, 4 septembrie 2012, 23:31)

      ravi [utilizator] i-a raspuns lui PSD-erbedeul

      Tot cu sprijinul occidentului a ramas presedinte Traian Basescu ( impotriva votului popular).
  • -23 (43 voturi)    
    ... (Luni, 3 septembrie 2012, 19:53)

    sentenced [utilizator]

    Ma doare-n cot de simpatiile sau antipatiile politicienilor in materie de politica externa.
    Aici e vorba de popor. Oamenii in general si romanii in particular i-au urat intotdeauna pe cei din exterior care le-au dictat politica interna. Pana nu demult erau rusii, cu cateva sute de ani in urma turcii, iar astazi UE si SUA.
    Singura diferenta dintre cuceritorii din trecut si cei din prezent consta in schimbarea modului de operare: daca sultanul iti taia capul cand il injurai, americanul te lasa sa-l injuri pentru ca se bazeaza pe puterea mass-mediei de a-i bagateliza pe cei care nu sunt de acord cu ei, Totul spre deliciul plebei care jubileaza, dar care e majoritara si voteaza.
    • +16 (24 voturi)    
      diferenta esentiala (Luni, 3 septembrie 2012, 20:10)

      Gheorghe1 [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      Este o diferenta esentiala intre rusi si americani. Americanii lasa ceva si pentru populatie, fara de care inteleg ca nu se poate. Fa o comparatie intre societatile celor doua puteri. Dupa chipul si asemanarea lor se modeleaza si influentatii.
      • +11 (19 voturi)    
        porniti de la ideea ca tre sa fim colonie (Luni, 3 septembrie 2012, 20:40)

        taranistu [utilizator] i-a raspuns lui Gheorghe1

        de la ideea ca ar fi bine sa alegem pe cei care dau mai mult. Coposu spunea ca trebuie sa-i alegem pe americani pentru astia ne respecta, iar nu pentru ca, vezi Doamne, astia ne dau cateva blide in plus...
        • 0 (0 voturi)    
          Daca ar numai blide in plus.. (Marţi, 4 septembrie 2012, 22:46)

          Gheorghe1 [utilizator] i-a raspuns lui taranistu

          Daca ar fi numai blide in plus, nu ar fi mare lucru. Dar ne dau si principii ca de exemplu respectul legii.

          Pentru ca altfel ei nu pot sa se bazeze pe nimic intrucat sunt departe. Altii sunt aproape, chiar foarte aproape.

          De aceea intaresc si sustin legile, pentru ca e singura lor modalitate de control de la distanta. Daca exista un stat puternic de drept, atunci ei gasesc o cale la limita legii sa se impuna. Daca se transforma totul intr-un joc de maidan.. poate se vor impune totusi, dar fii sigur ca cu un pret mult mai mare.
      • -4 (18 voturi)    
        Asa e (Luni, 3 septembrie 2012, 21:01)

        sentenced [utilizator] i-a raspuns lui Gheorghe1

        Ai perfecta dreptate. Lasa mai mult pentru populatie, si in general le da sansa celor mai capabili sa se afirme, spre deosebire de comunism unde exista o tendinta de uniformizare, ceea ce ducea la plafonarea indivizilor mai apti.
        Nu mi-e clar insa scopul final al SUA, de exemplu. Si un instinct launtric ma face sa nu am incredere prea mare in ei.
        • +1 (3 voturi)    
          corect (Marţi, 4 septembrie 2012, 13:28)

          IronRaven [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

          Cum zicea cineva mai sus, intrebarea (retorica, de altfel ) este ce vor fiecare de la noi... ce vrea SUA, UE, Rusia samd ... Raspunsul este relativ simplu, daca cineva crede ca UE (Germania) vrea ca romanul sa o duca la fel de bine ca neamtul atunci or e prost (informat) or traieste pe alta lume... In general (si istoria a demostrat destul de bine asta), marile puteri vad micile tari ca pe niste colonii (atat timp cat nu iti poti impune propriile idei/valori si trebuie sa accepti ce ti se da de la Viena/Istambul/Moscova/Bruxelles/DC/etc nu esti altceva decat o colonie). Feudalismul nu a murit, doar a capatat alta culoare... Independenta nu vom avea niciodata cel putin nu atat timp cat suntem divizati...

          PS. Pentru cei care nu cred propun un mic joc logic, de ce trebuie noi sa avem preturi ca in UE?... preturile sunt o consecinta a pietei libere, nu-i asa? De ce, trebuie sa platim noi cat plateste Germania pt benzina (de ex) noi fiind tara producatoare? Iar daca tot sunt uniformizam preturile, de ce alimentele sunt mai scumpe la noi decat in Germania? Nu ma leg de salarii caci salariile in mod logic sunt o consecinta a situatiei economice, doar ca asa ar trebui sa fie si preturile...

          PS2. Daca ar fi sa aleg a cui colonie sa fiu, as prefera sa fiu colonie Americana caci dupa 2000 ani de trait in europa ar trebui sa fim destul de "lamuriti" cam ce fel de "vecini" avem...
          • 0 (0 voturi)    
            Preturi ca in UE (Marţi, 4 septembrie 2012, 22:50)

            Gheorghe1 [utilizator] i-a raspuns lui IronRaven

            Pai daca e piata libera, atunci cum putem sa avem alte preturi decat ca in UE? Daca noi suntem tara producatoare, ce putem face? sa subventionam preturile la benzinariile din Romania? si daca se face treaba asta, cum se evita subcomertul cu benzina? adica unii intreprinzatori vor cumpara cu vagonul din Romania si vor vinde in .. Germania?

            De ce alimentele sunt mai scumpe decat in Germania, raspunsul e pentru ca in Germania distribuitorii sunt mai eficienti, piata mai mare si adaosurile mai mici.
        • 0 (0 voturi)    
          Scopul final (Marţi, 4 septembrie 2012, 22:40)

          Gheorghe1 [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

          Scopul final e perpetuarea starii de fapt, si anume influenta majora in toate partile lumii, pentru folosul propriu. E si normal.

          Zicea cineva mai sus ca pornesc de la ideea ca trebuie sa fim colonie. Pai eu zic ca altfel nu se poate. Doar nu avem pretentia ca romanica face ceva in lumea asta de capul ei. Nimeni nu prea face, decat cei mari.

          Cat despre incredere.. e foarte bine asa. Zero incredere, tot timpul verificare si atentie. Cand ceva nu suna bine, trebuie negociat cat mai repede si mai clar. Increderea nu exista de fapt.. decat ca un concept. Orice afacere nu se bazeaza pe incredere, ci pe situatii simultan avantajoase si control permanent.

          Cat despre ce zicea Coposu, ca americanii ne respecta, dati-mi voie sa adaug ca respectul trebuie castigat, in general, si ca americanii nu respecta pe nimeni decat daca fac afaceri cu respectivii, in particular.
      • +1 (1 vot)    
        diferenta (Marţi, 4 septembrie 2012, 23:46)

        ravi [utilizator] i-a raspuns lui Gheorghe1

        Au gasit americanii niscai arme chimice sau biologice in Irak? Cati irakieni mor in atentate zilnic, in Irak dupa interventia americana?
        • 0 (0 voturi)    
          Nu au gasit (Miercuri, 5 septembrie 2012, 3:48)

          Gheorghe1 [utilizator] i-a raspuns lui ravi

          Nu au gasit.. dar asta nu inseamna ca in RDG era mai bine ca in RFG.
    • +21 (25 voturi)    
      ... (Luni, 3 septembrie 2012, 20:35)

      alin_cl [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      Si pe antonescu il doare in cot de politica externa dar al draq concediile si le face in vest!!!!! Daca e asa patriot de ce nu merge in concediu la mare la noi la Mamaia!!!!!!
    • +25 (29 voturi)    
      acelasi discurs de nationalist de dezinformare (Luni, 3 septembrie 2012, 20:45)

      dadan [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      in primul rand politicienii romani si intrega Romanie si-a asumat tratatul de aderare la Uniunea Europeana, adica ne-am milogit ani intregi de lumea civilizata de la vest sa ne primeasca in asociatia lor civilizata si profitabila.... nu cred ca exista roman de bine care nu aprecieze modul de viata si caliatea vietii de la vest de Romania.... si binenteles ca majoritatea covarsitoare a romanilor au urat modul de viata barbar si primitiv de la est de Romania....
      Acum ca am fost primiti inclubul vesticilor, in lumea buna si dupa ce am gustat putin din viatza buna incep romanii nostri sa uite ce a fost... e destul de trist.... si ca si orice roman prost crescut care vrea sa mearga la opera si sa sparga seminte si sa asculte manele la telefon binenteles ca incepe sa strambe din nas cand vine vorba de reguli, valori morale, respect fata de valorile europene pe care de buna voie ne-am angajat sa le respectam.... cu totii privim cu admiratie la ce au realizat nemtii dar cand vine vorba sa respectam aceleasi reguli strambam din nas.... vrem sa avem tot timpul ce are si vecinul dar daca se poate fara sa muncim si sa facem sacrificii ca si vecinul....
      • -1 (1 vot)    
        ???? (Marţi, 4 septembrie 2012, 13:15)

        xxyyyzzz [utilizator] i-a raspuns lui dadan

        Eu nu m-am milogit,daca tu te-ai milogit e treaba ta
        • -1 (1 vot)    
          Ba te-ai milogit (Marţi, 4 septembrie 2012, 22:54)

          Gheorghe1 [utilizator] i-a raspuns lui xxyyyzzz

          Sau ai facut ceva pentru a impiedica aderarea? Ai protestat, ai facut un partid politic si ai sustinut ceva impotriva? Sau pur si simplu ti-ai pus palmele la urechi cand s-a negociat aderarea si s-a petrecut pana noaptea tarziu dupa aderare?
          • -1 (1 vot)    
            nu fac politica!! (Miercuri, 5 septembrie 2012, 8:47)

            xxyyyzzz [utilizator] i-a raspuns lui Gheorghe1

            nu m.am milogit,eram in UE!!,cand Romania,adera ,vedeam ce se intampla aici,intre cei din"lumea buna",apropo ai cunoscut lumea buna?de protestat,am facuto asa cum se putea face de aici,stai linistit nu datorita lipsei mele de activitate contra UE nu am ramas in afara ei.si ce bine ar fi fost.acum ar trebui prietene sa va rugati sa nu trecem si la EURO,sa vezi atunci" belsug".a discuta se poate ,pe aceasta tema cat vrem,pun doar o intrebare: DE CE CREZI CA ELVETIA A RAMAS IN AFARA UE?oare crezi ca sunt mai nepregatiti ca noi?
    • +5 (7 voturi)    
      mai baieti (Marţi, 4 septembrie 2012, 7:50)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      ce nu intelegeti, sau nu vreti sa intelegeti, este ca suveranitatea poporului se manifesta prin toate institutiile statului.
      ca in statul de drept, puterile au rolul lor.
      ca partidele nu au alt rol decat sa sustina ideologia/interesele unei anume bucati din societate, cu o sustinere populara limitata.
      ca, odata ce intrunesc o majoritate, partidele, unul sau in alianta, guverneaza tzara, nu o stapanesc

      deci, dr. tonta cu guvernul sau, cel mai cinstit, asta sarcina o au.
      numai ca, grivcanii, kaghebisto/secureii si baronii imbogatiti prin furt organizat, din averea statului/poporului, vor tot.
      vor puterea deplina, cum foarte clar s'a exprimat varanul.

      articolul lui dan tapalaga este excelent, sunt de acord intru totul.

      no fi base cel mai bun roman, are meteahne, are lacune in educatia de acasa si din societate, dar, este incapatanat pro euro atantism.

      este pentru prima oara in istoria noastra cand putem merge, cu mult sprijin, alaturi de lumea civilizata, sa iesim de sub influentele si obiceiurile orientale.

      grecia este un exemplu pentru noi.
      grecii n'au reusit sa se dezbare de orientalism si balcanism, au crezut ca pot pacali europa.
      si le'a mers, atata timp cat a fost cheag.
      acum, la vreme de criza, ies la iveala toate tarele balcanismului si orientalismului a la greca.

      si totusi, cu toate incercarile rusesti, si in grecia nu au precupetit eforturi, gretzile raman pro occidentali.

      si ma refer la popor, la majoritatea grecilor, nu la partidele lor politice, predominant de stanga.

      asta este efectul multor ani in uniune.
      asta este semn ca schimbarea este posibila.
  • +29 (41 voturi)    
    trist (Luni, 3 septembrie 2012, 19:59)

    amanda13 [utilizator]

    imi aduc aminte ca la cateva zile dupa suspendarea presedintelui, am sunat in tara si am schimbat cateva vorbe cu mama pe marginea subiectului. mama nu este inca pensionara si este o persoana cu studii superioare. cand am adus vorba despre occident si criticile pe care vesticii le-au adus guvernului usl, mama mi-a retezat-o scurt "e normal ca nemtii sa nu fie de acord, ei nu vor sa plateasca datoria din timpul razboiul!". am fost siderata. in zadar am incercat sa o conving ca este manipulata, a trebuit pur si simplu sa abandonez subiectul....

    cazul ei mi se pare simbolic fiindca sunt convinsa ca sunt multi romani care cred la fel, cred cu onestitate ca occidentul ne considera o vaca de muls si ca trebuie sa "salveze" tara din ghearele inaltei porti.

    circul si mizeriile politice din tara sunt pur si simplu insuportabile pentru cineva ca mine care le vede / citeste de departe. insa si mai putin digerabila mi se pare lipsa de reactie a celor care mai au un strop de constiinta si vad adevarata miza a acestor manevre... inscrierea Romaniei pe o alta orbita decat cea europeana. nu-mi este indiferent ce se intampla, insa ma consolez cu ideea ca nu mai locuiesc in tara si probabil nu va trebui niciodata sa ma intorc. dar voi cei de acolo, cum puteti suporta ca viitorul vostru si al familiei voastre sa fie calcat in felul acesta in picioare? ce fel de orbire bizara (probabil cea cauzata de antene... si totusi nici macar ea nu ar trebui sa va faca complet imbelici) va impiedica sa va opuneti acestor specimene politice mizerabile care au acaparat spatiul public?

    voi merge la alegeri insa daca romanii ii vor alege pe cei de la usl, atunci isi merita, democratic, of course" soarta care ii paste.
    • +16 (28 voturi)    
      foarte trist... (Luni, 3 septembrie 2012, 20:30)

      alin_cl [utilizator] i-a raspuns lui amanda13

      Din pacate ai perfecta dreptate. Si tare-mi e ca in toamna nu vom putea scapa de USL. Trist este ca cei mai multi romani pot fi cumparati cu un kg de faina. Pacat. Ganditi-va cum ar fi patru ani cu iliescu, ponta, antonescu, nastase, voiculescu, ghise si toti ceilalti din jurul lor. Am avea o tara de vis!!!
      • -16 (24 voturi)    
        un kg de sapun e mai bun (Luni, 3 septembrie 2012, 20:43)

        taranistu [utilizator] i-a raspuns lui alin_cl

        ca l-am primit in 2008 de la PD-l?
        • +6 (8 voturi)    
          O tona de sapun (Luni, 3 septembrie 2012, 23:04)

          Leon_Magnificul [utilizator] i-a raspuns lui taranistu

          Dac-ai fi taranist, si nu un postac ordinar, ai sti ca sapun cu vagoanele a primit Romania in guvernarile FSN si PSD anterioare. Sapunul sau emigrarea a fost alegerea propusa de la mineriadele lui Iliescu din 1990. Numele lui Calin Nemes iti spune ceva, postacule? Dupa ce a scapat cu viata ca prin minune in decembrie 1989 ciuruit fiind de gloantele armatei popporului, a ales in 1991 sapunul din cauza regimului instaurat de Iliescu cu sprijinul ticalos al poporului roman. Asa ca bisht.
          • 0 (6 voturi)    
            ce sa-ti raspund (Marţi, 4 septembrie 2012, 1:07)

            taranistu [utilizator] i-a raspuns lui Leon_Magnificul

            in comentariul meu am spus doar adevarul. daca toti postacii ar fi ca mine...
            Domnule, PSD si FSN este una si acelasi lucru cu PD-L. Asta vreau sa va spun. Daca Basescu era atat de bun incat sa fie bagat in seama sunt convins ca unul ca si Coposu l-ar fi vazut. Tu ce crezi?
            PS: Dumnezeu sa-l hodineasca in pace pe Nemes si pe toti ceilalti!
      • +5 (9 voturi)    
        sa nu fim egoisti (Luni, 3 septembrie 2012, 22:03)

        AlexandruRaduca [anonim] i-a raspuns lui alin_cl

        Solutia nu e sa ii condamnam pe cei care sunt usor de cumparat. Poate nu prea au alternative si depind de cate o pomana, poate si ei la randul lor ii "pacalesc" cu votul pe politicienii care dau mai multe "galeti".
        Mai degraba, cei descuiati ar trebui sa gaseasca solutii si pentru a creste nivelul de viata general in Romania.
        Eu cred ca A3 si USL si tot ce se condamna de pro-occidentali isi fac jocul in sensul ca au mai mult de castigat prin mentinerea starii de fapt pentru cat mai mult timp. Altfel lucrurile sunt inscrise pe un drum fara intoarcere, integrare in UE
      • +1 (1 vot)    
        vai noua (Marţi, 4 septembrie 2012, 7:25)

        Teri [utilizator] i-a raspuns lui alin_cl

        Pushchea pe limba, bat in lemn, dau acatiste, dar asemenea perspectiva este ceva ce stomacul meu inghite cu mare dificultate...
    • +2 (14 voturi)    
      Ce te face sa crezi???? (Luni, 3 septembrie 2012, 20:42)

      cristian_n [utilizator] i-a raspuns lui amanda13

      Ca esti un "barometru impartial, real"??
      Daca iti plangi tara,oare iti trimiti si contributia la pensie in tara???
      Eu asa fac.
      Si muncesc undeva,in Alpi,in domeniul economic.
      • 0 (10 voturi)    
        nu vezi padurea de copaci (Luni, 3 septembrie 2012, 21:33)

        amanda13 [utilizator] i-a raspuns lui cristian_n

        subiectul comentariului meu era altul. dar nu, nu imi trimit pensia in tara, cotizez in tara in care m-am stabilit si unde lucrez in domeniul universitar. mi se pare firesc. asta nu ma face mai putin romanca si nu ma transforma intr-o persoana indiferenta la ceea ce se intampla in tara in care m-am nascut.
      • +2 (6 voturi)    
        .. (Luni, 3 septembrie 2012, 21:48)

        a2t [utilizator] i-a raspuns lui cristian_n

        Las la o parte faptul ca patriotismul nu se masoara in contributia la pensie si te intreb din curiozitate de ce faci asta. Daca ai fi vrut doar sa iti ajuti tara, puteai pur si simplu sa donezi banii astia, ca aveai cui. Dar tu te-ai gandit sa ii pui acolo, sa ai si pensie de romanica, strengar "economic" mic ce esti.. Macar ai bunul simt sa nu te lauzi cu asta in context patriotic.
    • +5 (21 voturi)    
      si eu stiu cazuri, din pacate (Luni, 3 septembrie 2012, 20:52)

      Tatiana Dabija [utilizator] i-a raspuns lui amanda13

      pe parinti amreusit sa-i fac sa inteleaga, dar am o alta mare uimire: fratele meu si sotia lui, oameni cu cate doua facultati, inteligenti si care traiesc in Canada sunt ferm convinsi ca PDL si Basescu sunt ce mai mare rau care s-a intamplat acestei tari. Se uita mult la A3 si li se pare ca au dreptate.
      Vorba, ta, sunt siderata si am abandonat subiectul, pentru ca nu aveam nicio sansa! Trist.
    • 0 (0 voturi)    
      Saraca tara bogata (Miercuri, 5 septembrie 2012, 9:27)

      xxyyyzzz [utilizator] i-a raspuns lui amanda13

      Are dreptate mama dv.,si eu traiesc de mult timp in "ravnitul" occident,e drept nu in ce priveste datoriile dinn razboi,doar noi acceptam mereu sa platim datorii vechi,de cand traiau oamenii toti.are dreptate insa cu VACA de muls,asta e adevarat.ce a mai ramas de valoare in bogata tara fara sa fie concesionat celor de la INALTA POARTA,ca sa nu spun vandut.fabrici si uzine se pot face peste noapte,dar resursele minerale stimata doamna NU.resursele energetice,NU. s.a.m.d. Ce parere aveti?
  • +25 (33 voturi)    
    ponta şi bombonel au un viitor luminos (Luni, 3 septembrie 2012, 20:18)

    ampersand [utilizator]

    În True Lies - filmul lui Cameron - personajul interpretat de către Schwarzenegger, care se plângea că fata lui de 16 ani nu-l mai ascultă, primeşte următoarea replică (citat aprox): "În ziua de azi, nu tu şi nici şcoala nu le mai fac educaţia copiilor, ei sunt educaţi de MTV, de Metallica, de Bart Simpson".

    În 89-90, eram student. A apărut ileascu la televizor şi NE-a anunţat: săptămâna de lucru se va reduce de la şase la cinci zile; vârsta de pensionare se va reduce cu cinci ani. La auzul acestei veşti (primeia) am sărit în sus de bucurie: "trai, nene, sâmbăta - boierie!". Pe urmă am realizat că, la stadiul în care era economia noastră, nu era chiar cel mai bun moment să scurtăm săptămâna de lucru. Apoi - şi aici e cheia - m-am întrebar ce impact poate avea pentru viitor reducerea şcolarizării cu vreo 17% şi disponibilizarea bruscă a unor cadre didactice cu experienţă.

    A apărut Teleeurobingoşou - "zi-le domnu' Geo" şi "m-aţi scos din foame, dom'le".

    A apărut Irina Loghin "să-l arestăm pe Rasdac ăsta", plus corolarul "Generalul Store ar trebui băgat la zdup".

    Antena 1, Antena 3, TarafTV, Copilul Minune, Salamul, Marius Tucă Shower, Surprize-surprize, Soacra cu trei nurori sau ce fras de emisiune o fi aia...

    Prin 2002, un sondaj printre elevii de liceu arăta că majoritatea băieţilor vor să se facă fotbalişti, iar fetele fotomodele.

    Românul verde care-şi susţine superioritatea în faţa americanului prost că nu ştie unde-i România pe hartă nu e-n stare să enumere judeţele României.

    În opt ani, aceştia vor fi alegătorii majoritari, iar ponta, bombonel, oprişan, mazăre şi alde vor fi cei mai capabili să le conducă destinele, ale lor şi-ale României.
    • -18 (24 voturi)    
      ai dreptate (Luni, 3 septembrie 2012, 20:45)

      taranistu [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

      la fel de breji e si aia de la portocalii.
      • +9 (13 voturi)    
        ... (Luni, 3 septembrie 2012, 21:53)

        a2t [utilizator] i-a raspuns lui taranistu

        Asa ziceam si eu pana cand am vazut cum USL-ul isi baga picioarele in statul de drept. Si mai e o diferenta minuscula, dar greu de egalat: aia portocalii nu au reusit sa isi faca inca rost de un presedinte de ONOARE al carui ultim argument al democratiei au fost minerii iubitori de panselute. Sa nu uiti, Darie..
        • -3 (9 voturi)    
          oh, nu (Luni, 3 septembrie 2012, 22:20)

          taranistu [utilizator] i-a raspuns lui a2t

          pai iubitul nostru presdinte de acum a fost ministrul iubitorului de panselute. Vreti sa ne invartim in cerc?
      • +5 (5 voturi)    
        ?!? (Marţi, 4 septembrie 2012, 1:48)

        ampersand [utilizator] i-a raspuns lui taranistu

        Poate ar fi trebuit să formulez subiectul "CEI CA ponta şi bombonel au un viitor luminos".

        Sunt căpşunar. Am cunoscut aici în urmă cu câţiva ani un român simpatic, de vreo 24 de ani, cu servici, casă, familie... Nu m-am uitat eu atât de de des pe site-ul NASA ca să văd ce mai face Curiosity în drum spre Marte cât se uita el la Antena X în 2010 ca să afle despre nuşce babă care proorocise război mondial la nuşce dată. Acum, eu sunt un tip de formaţie mult prea tehnică pentru a fi religios, dar să stai la 24 de ani zilnic cu ochii benoclaţi în ecranul TV-ului ascultând la profeţiile unei babe autodeclarat clarvăzătoare n-are nimic de-a face nici cu religia, nici cu credinţa, nici cu tehnica.

        Recent, am vorbit cu un alt român, 28 de ani, despre clipul NASA despre Curiosity ("Cele 7 minute de teroare"). Tipul - de formaţie tehnică - îmi spune senin că ce-i prezentat acolo e o mistificare, deoarece Marte nu are atmosferă. Zic "bine, dar ăla explică clar în clip că există atmosferă, că-i de 100 de ori mai subţire decât cea a Pâmântului, indică şi compoziţia chimică..." Nu, e o minciună, Marte nu are atmosferă. "Păi, clipul ăla e vizualizat şi de cei de la ESA, şi de ruşi, şi de chinezi..." Nu, ăia-s controlaţi de americani, nu ştiu că masoneria...?

        Dacă ajungi la astfel de discuţii cu "orăşeni" - înţelegând prin acest termen oameni mult mai ancoraţi la informaţie şi actualitate - de 24-30 de ani - adică "cu mintea la cap" - viitorul chiar că nu sună bine. Repet, aşa ceva n-are nimic de-a face cu credinţa religioasă sau şcoala, e ignoranţă şi îndobitocire pură - mediu perfect pentru cei ca ponta şi bombonel.
        • +1 (5 voturi)    
          da omule, ai dreptate (Marţi, 4 septembrie 2012, 2:32)

          taranistu [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

          stiu, inteleg. asa e. din pacate insa la fel sta treaba si la portocalii, asta incerc sa-ti spun. Sigur ca pe fiecare ii ia diferit, dar acolo unde gasesc ignoranti ii ia ca atare. Chiar fain comentariul tau... Daca vrei sa intelegi mai mult despre ceea ce spun citeste si http://www.romanialibera.ro/opinii/comentarii/sansele-unei-facaturi-de-dreapta-275866.html
          O zi buna.
          PS: Nu te mai numi "capsunar". Capsunari sunt multi in tara care capuseaza statul roman (si pe noi si pe tine), care sunt birocrati ajunsi pe functii nedemne de ei. Tu esti un om muncitor, capsunar te numesc smecherii care au ramas in tara pe salarii la stat pe care nu le merita!
          • 0 (0 voturi)    
            pe undeva.. (Marţi, 4 septembrie 2012, 23:05)

            Gheorghe1 [utilizator] i-a raspuns lui taranistu

            Pe undeva inteleg ce zici.. e o meteahna clara a democratiilor avansate, si stanga si dreapta sunt parti ale aceleasi forte, care le expune pe rand si le controleaza pe amandoua.

            Dar in romanica, inca nu s-a ajuns acolo.

            E un proces destul de lung. Inca e la faza in care se bat ciocoii locali cu puteri externe. Diferenta e ca cei dinafara vor sa controleze prin lege si civilizatie - de care beneficiaza si omul de rand - pe cand ciocoii locali prin mafie, de care nu beneficiaza decat ei.
    • +14 (16 voturi)    
      Superb comentariul si ingrozitor de realist (Luni, 3 septembrie 2012, 21:58)

      Petran [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

      Sunt parinte si ma gandesc zilnic la ce ai scris. Poate voi avea succes cu fiul meu si isi va cauta un drum drept, corect, poate nu. Ce vor face insa colegii lui de generatie care se uita zilnic la Mircea Badea si, neavand un exercitiu al manipularii pe care l-am avut noi sub comunism, sau in anii Iliescu-Nastase, nu isi dau seama ca Felix se joaca cu mintile lor?! Ne luptam zilnic, din pacate cu armate de jurnalisit fara nicio constiinta, pentru care conteaza doar banul. La pensie, vor trai probabil in alte tari, va avea grija Felix de asta. Nu le va prii probabil sa mearga pe strazi unde diversi sa le scuipe seminte in fata sau sa ii bata familiari pe spate: "Ce faci, frate?", mirosind a mizerie si saracie. Acestia sunt copiii lor, oamenii a caror minte le-o modeleaza zilnic, astfel incat sa nu se ridice niciodata din saracie si sa nu isi spuna intrebari legate de viitorul lor.
  • -5 (19 voturi)    
    cate ai adunat intr-un singur articol! (Luni, 3 septembrie 2012, 20:35)

    taranistu [utilizator]

    ca nici nu stii de unde sa incepi... Dle Tapalaga defineste domne "ideea occidentala" sa stim si noi daca suntem impotriva ei, desi nu am fost si nici nu cred ca vom fi nici PDSRisti, nici PDisti, nici liberali, nici comunisti, nici securisti etc.
    A fi euro-sceptic in ziua de azi inseamna a fi antioccidental? Atunci sunt anti americani si fratii Kaczinsky din Polonia si vreo cativa prim ministri din Slovacia sau Cehia, finlandezii de asemenea pentru ca sunt sceptici in privinta Greciei etc. Apoi afla ca Bruxelles-ul asta este o armata mare de birocrati care nu sunt in stare sa spuna daca e mai bine sa iasa Grecia din € sau nu, ca de cand a inceput criza grecdeasca o puteau salva de o suta de ori la costuri mai mici, au sarit in ajutor abia cand costurile salvarii au crescut incredibil si totusi au salvat-o. Cu alte cuvinte puteau salva Grecia cu bani mai putini, au aruncat pe geam banii contribuabililor europeni. Daca spunem asta suntem CVT? Cand spunem ca Grecia ar face bine merci sa iasa si sa-si puna conturile in ordine suntem anti-euro sau anti ortodcsi sau ce? In ajutorul a ceea ce spun stau cifrele adunate de-a lungul anilor. Sau daca se simte rau intr-o asa companie de state lenese de ce sa nu iasa Germania din €? Daca spunem asta suntem vanduti Moscovei? In curand "Fiscal compact" s-ar putea sa devina istorie, nu din cauza lui Ponta si a lui Antonescu ci din cauza lui Rajoy, Monti, Hollande, Cameron etc. Daca spunem asta suntem antiamericani? Cu ce te ajuta ca scrii in Constitutie ca tu esti fata mare si frumoasa daca realitatea nu e asa? Si da, fara indoiala, la inapoierea economica pe care o avem ar trebui sa avem niste deficite de vreo 5%, dar dublate crestere economica, avem multe de construit, nu ne ajuta la nimic niste angajamente de birocrati. Daca spunem asta inseamna ca ne uitam la Antena 3?
    Concluzia dvs. foarte simplista si foarte "de dreapta" este : "arme interzise pana pricepe poporul".
    • +2 (6 voturi)    
      pai... (Luni, 3 septembrie 2012, 21:26)

      Reshape [utilizator] i-a raspuns lui taranistu

      Ma scuzati, dar cind spuneti ca Grecia ar face bine merci sa iasa (din zona euro) si sa-si puna conturile in ordine, la ce va referiti, mai exact? Puteti detalia? Sint convins ca puteti, doar nu va uitati la Cangrena 3.
      Ca eu stiu citeva chestii simple si va rog sa ma corectati daca gresesc: Grecia a acumulat datorii uriase in euro. Daca Grecia iese din zona euro trece la drahma. Cum o sa-si plateasca datoriile? O sa le dea alora drahme, sau cum? O sa-si cumpere (pe drahme) niste imprimante color ca sa creasca productia de drahme? Sau cum ziceti dvs. ca o sa faca rost de euro sa-si plateasca datoriile? Din turism si ulei de masline? Pai astea le au si acum. Sau poate sugerati sa-si bage picioarele si sa nu mai plateasca datoriile si atunci incep sa va suspectez ca totusi va uitati la Cangrena 3.
      • +3 (9 voturi)    
        Societate bolnava (Luni, 3 septembrie 2012, 22:48)

        Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Reshape

        Datoriile Greciei sint problema?!

        Deficitul ACTUAL, zilnic, asta e problema. In fiecare zi Grecia cheltuieste mai mult decit produce. La fel si Romania, Italia, Spania, Portugalia, si altii.

        Daca ajungi sa ai datorii, ar putea fi vorba de ghinion. Dar sa continui cheltuiala, dupa ce stii in ce situatie crunta te afli, asta e culmea imbecilitatii. Culmea culmilor o ating economistii de marca, care considera ca inca mai functioneaza teoria consumului, ca mare secret al dezvoltarii economice. Traim intr-o societate bolnava.
        • +4 (6 voturi)    
          nu sunteti chiar aproape de adevar (Marţi, 4 septembrie 2012, 1:13)

          taranistu [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

          in sensul ca Italia (spre exemplu, dar cred ca si Spania), nu consuma mai mult decat produc. Pur si simplu fac fata cu greu speculatiilor internationale pe titlurile de stat. italia avea o problema mare dinainte de declansarea crizei, care s-a agravat abia acum, pe fondul speculatiilor pe seama zonei €. Daca nu era asta ar fi trait tot asa cine stie cat. Acum au facut niste reforme dure (la fel si Spania) ramane de vazut daca majorarea taxelor este suficient. Eu cred ca nu.
          • +1 (3 voturi)    
            Deficit bugetar (Marţi, 4 septembrie 2012, 9:38)

            Pepi [utilizator] i-a raspuns lui taranistu

            Ei bine, si Italia si Spania consuma mai mult decat produc. Exact asta inseamna deficit bugetar mai mare decat cresterea economica (se ia si inflatia in calcul). In ultimii 10 ani Italia de exemplu nu a avut niciodata o crestere economica mai mare de 2%, iar deficitul a fost si de 5.9% in 2010; practic in fiecare an Italia a cheltuit mai mult decat a produs. Cu Spania e alta poveste, ca era practic pe plus pana in 2008, dar asta in special bulei imobiliare; cand asta s-a spart s-a ajuns si la situatia ca pentru ~20% din cheltuielile bugetare sa fie necesare noi imprumuturi.
      • +3 (7 voturi)    
        nu, nu ma uit (Luni, 3 septembrie 2012, 23:00)

        taranistu [utilizator] i-a raspuns lui Reshape

        dar ati face bine sa nu mai marsati atata pe ideea asta Antena 3. Incerc sa va explic ca sunt foarte multi romani care au destule argumente sa fie impotriva PD-L+Basescu fara sa se uite la Antene. Daca vreti o lista cititi Romania Libera de azi, Alina Mungiu Pippidi.
        In alta oirdine de idei, Grecia. Daca ar iesi din € ar tipari fara indoiala moneda. Cata ar vrea. Asta ar ezolva doar pe moment. Argentina si-a revenit din criza dle. Cum? Ia de cititi, ca doar nu va uitati la Antena 3. In ceea ce priveste "bagatul picioarelor", pai cam asta a si facut intr-o anumita proportie, sau stergerea datoriilor ce inseamna? Pe termen lung, Grecia are o singura solutie: munca, disciplina, respect pentru reguli. Valabil pentru orice tara. Dar argumentele pe care le-am adus nu ma transforma intr-un antioccidental, asa cum ar rezulta din concluziile simpliste ale dlui Tapalaga.
        • +2 (6 voturi)    
          tzarnistule, mai draga (Marţi, 4 septembrie 2012, 8:05)

          nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui taranistu

          sunt multi care sunt impotriva lui basescu, multi pe buna dreptate.

          dar, sa te aliezi cu grivcanii, licicitzii lui ilici si baronii penali, impotriva..portocaliilor..

          sa alegi intre ilici si base pe ilici...
          asta mi se pare prea mult, prea patimas.

          totusi, base tzine carma vest.
  • -4 (14 voturi)    
    continuare (Luni, 3 septembrie 2012, 20:38)

    taranistu [utilizator]

    Daca asta inseamna dreapta: "hai sa zicem prietenilor nostri din America sau Europa sa-i bombardeze pe romani pana pricep cu cine trebuie sa voteze" atunci multam fain de dreapta voastra. Io ma multumesc cu vorbele lui Maniu si Coposu, nu i-am auzit niciodata sa se comporte intr-un asemenea hal. Dar deh, vorbind de Coposu poate ca sunt etnocentrist sau nationalist, sau cine stie ce rasa de-asta ce ar trebui pusa la index.
    • +4 (8 voturi)    
      "Prietenii" rusi (Luni, 3 septembrie 2012, 23:02)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui taranistu

      Romania este un pericol pentru vest. Daca nu mai primim bani, asta nu inseamna ca sintem bombardati. Ci doar ca NU MAI PRIMIM BANI! Santajul romanesc asupra vestului este nepermis.

      N-ai inteles nimic din integrare europeana si euro-atlantica. Se aplica proverbul "Frate, frate, dar brinza-i pe bani". Ce vreti voi, prietenie contra bani, nu se poate. Si nimeni n-are nevoie de prietenia voastra hoteasca.

      Pardon! Moscova poate lucra si cu cei 7 milioane de uslamisti santajisti. Fara principii, fara minusi, fara diplomatie, fara respect si fara mila. E pacat de restul poporului, e pacat ca sintem rude si prieteni. Dar voi, cei 7 milioane de uslamisti majoritari, nu sinteti oameni civilizati. Meritati sa-i aveti pe rusi ca "prieteni".
  • +4 (10 voturi)    
    bun (Luni, 3 septembrie 2012, 21:20)

    Reshape [utilizator]

    Foarte buna analiza si identificate extrem de precis cauzele care stau la baza indepartarii de UE si, in general, de orice valori democratice.
    Foarte buna si sublinierea faptului ca cei care reclama Inalta Poarta au sotii care lucreaza exact acolo. Ar trebui repetata mai des chestia asta.
    • -1 (7 voturi)    
      nu inteleg legatura cu sotiile (Luni, 3 septembrie 2012, 22:10)

      taranistu [utilizator] i-a raspuns lui Reshape

      cine este mai atasat ideii occidentale: sotiile "odiosilor" antioccidentali sau "fata lu tata"?
  • +5 (9 voturi)    
    Asa este, Amanda (Luni, 3 septembrie 2012, 21:34)

    KostasP [utilizator]

    Si eu traiesc de mult timp in afara si sint siderat cat de usor pot fi manipulati romanii din interiorul tarii. Si aici vorbesc de intelectuali care ar trebui sa fie primii care sa ia atitudine impotriva deviatiilor politice de tip ponta-antonescu. Oamenii inteleg si percep prezentul numai prin prizma experientelor anterioare din vietile lor, sint orbiti de patimi si frustrari personale si nu au timp sau rabdare sa cearna informatia atent si sa distinga adevarul. Este mai usor cred sa dai vina pe altii si sa te achiti astfel in ochii propriei constiinte.
  • +1 (7 voturi)    
    pe linga (Luni, 3 septembrie 2012, 21:44)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    considerentele expuse in articol, politice, economice, etc., mai este ceva.Majoritatea pensionarilor si multi din cei de 40-50 de ani sint tarani adusi la oras ca sa sustina industrializarea analfabetului ceausescu.
    Unii au venit direct din neolitic. Au mentalitare de mahala, exact pe masura emisiunilor televiziunilor romanesti. Trebuie sa treaca minimum doua generatii pina la civilizatie, asta in cel mai bun caz. Sint etape istorice peste care nu sepoate trece.
  • +6 (10 voturi)    
    NL (Luni, 3 septembrie 2012, 22:01)

    B06 [utilizator]

    Super articol, poate unul dintre cele mai lucide pe care le-am citit in ultima vreme.

    Bravo, Dan! Te citesc cu placere de fiecare data!
  • +2 (10 voturi)    
    Cineva e nătăfleț (Luni, 3 septembrie 2012, 22:18)

    Omics [utilizator]

    În timp ce noi picăm în fund din cauza pericolului rusesc, Ucraina a ales China ca principal investitor și creditor. Ucraina de Est este rusească, cea de Vest, Galiția, iși va trage curând o autostradă paralelă cu Moldova lui Ștefan ce Mare care a prosperat din cauza neguțătorilor italieni (până i-a blocat turcii). Ucraina de azi va înlesni „intrarea chinezilor în Europa”.
  • +6 (8 voturi)    
    DE RETINUT CONCLUZIILE (Luni, 3 septembrie 2012, 22:29)

    solar [utilizator]

    Cel mai important lucru de retinut din intregul articol sunt concluziile din final. Diagnosticul pus este ,pentru mine, dar nu cred ca sunt singurul dintre postaci(nici nu sunt),cat se poate de serios si de luat in seama. Cand vad ce campanie demna de anii 1930-1950 duce "Vocea Rusiei", mi se face parul maciuca.Nu, Romania n-a scapat inca de stransoarea ursului rus. Iar daca mai adaug si multimea(da , multimea!) "comentatorilor" agresiv comunisti, sunt cu adevarat ingrijorat. Am mai spus si mai spun:ROMANIA NU A IESIT INCA DIN COMUNISM SI DINTRE COMUNISTI., Pana acum nu au prea indraznit sa-si scoata capul,dar dupa evenimentele inca in desfasurare, se precipita multi sa si-l scoata.Uimitor pentru mine e ca sunt multi intelectuali. Sa citesti aberatiile declarate "logice" si "rationale" din "Vocea Rusiei"ale unor profesori universitari politehnisti ( si nu numai) din Iasi, Bucuresti,Cluj gasesc ca e un motiv serios de meditat Cand stii ca prin mana lor trec generatii de tineri viitori ingineri, iar "educatia" acestor ipochimene universitare lasa urme adanci, nu e lucru de gluma. Epocii constructiei ... socialismului si a"industriei grele cu pivotul ei, constructia de masini" i se vad si acum radacinile. Se pregateste oare Estul Europei sa intre in in CSI intorcand spatele La UE?
    lasati-ma deci sa strig din rasputeri:
    J O S C O M U N I S M U L!!
    Nu vreau sa ajung sclav modern!!
  • +5 (9 voturi)    
    Politicile "de vara" se vad la buzunar! (Luni, 3 septembrie 2012, 22:32)

    Clop [utilizator]

    Vine toamna... Cosul cetateanului e mai scump ca altadata... Este seceta, vedem cat ne costa hrana de zi cu zi, cosul lunar.

    Intrebari:

    1.Cum poti sa ai acest tip de discurs anti-occidental, cand cei care lucreaza in vest ridica PIB-ul Romaniei si al UE?!...

    2. Pentru "cetateanul vesel" din Romania, pentru care "treaba merge si asa" :
    Cum poti sa votezi anapoda, cand rudele plecate la munca iti umplu buzunarul?!... Nu ti-e rusine?! Poti sa fii recunoscator pentru ca altii te intretin din diverse motive, ca-ti dau de mancare?!...

    3. Pentru dl. Ponta:
    Cum poti sa tratezi problema Schengen-ului ca si cum ai mirosi o floare de nu-ma-uita?! Doar pentru ca dl. Barosso a fost in Bulgaria si iar pe tine te-a tras de urechi ca un pucist ce esti?!... Te-ai auzit in week-end cum latrai impotriva d-nei Reding?!
    Am vazut ca ai obrazul gros, dar ai o functie care te obliga! Nu pentru USL, ci pentru tara, pentru ROMANIA, greiere, tu care toata vara ai cantat impreuna cu altii "Jos Basescu!"...
  • +5 (7 voturi)    
    felicitari pentru articol d-le Tapalaga (Luni, 3 septembrie 2012, 23:02)

    geocrin [utilizator]

    In urma cu citeva ore un intelept si din pacate un Dotorre plagiator spunea '''Romania seamana cu Libia'`
    Nu as fi crezut nici o data ca acest doctorre ne poate duce asa de departe.
    Sa spuna el insusi ca semanam cu Libia nu-i chiar gluma.
    Defapt faptul ca secetaru de stat al Americi a venit la iubiti nostri si bravi conducatori direct di Siria.
    Poant face asemanarea dupa ce explica si modivele.
    Vreau sa-i aduc aminte conducatorului nedorit ca ceea ce vorbeste NU-I ni de azi nici de ieri.

    Argumentul meu ete acest video si as putea da si multe altele foarte graitoare.

    http://www.youtube.com/watch?v=TCkyGdzZoqI

    CE usor iau romanii plasa si cad in capcane impodobite foarte frumos de acesti actori priceputi.
    Ca Europa are interese este normal sa le aiba, Noi am cerut sa intram in U.E. si atunci daca ne convin avantajele este normal sa avem si obligatii.

    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-13000039-europarlamentarul-ramona-manescu-primele-discutii-bucuresti-ale-lui-phillip-gordon-vor-avea-loc-reprezentantii-usl.htm
    Desteptate romane !
  • +6 (8 voturi)    
    Cati ani va mai trebuie oameni buni ... (Luni, 3 septembrie 2012, 23:40)

    Florin J. [utilizator]

    pentru a pricepe ca:
    - nimeni nu iti da de pomana nimic
    - trebuie sa te descurci singur
    - egalitarismul in conditii de competitie economica e o prostie
    - "galeata" are fund si se va goli rapid daca nu mai punem cate ceva in ea
    - politele intodeauna se vor plati fiindca nici un "creditor" nu asteapta pana la "pastele cailor"
    - fara o educatie corespunzatoare progresului tehnologic pe care il traim, ne condamnam singuri la: voiculisme, antonescisme, pontalisme sau antenisme s.a.m.d.

    D-le Tapalaga cele 4 explicatii ar trebui puse cumva pe site ca un motto permanent vizibil. Sau pot fi distribuite ca un fluturas in toata tara. Nu exista vreo posibilitate de finantare europeana pentru asta ?

    Analiza de nota 10 perfect la obiect. Am si pus-o la colectie.

    Va multumesc.
  • +2 (2 voturi)    
    Ucraina (Luni, 3 septembrie 2012, 23:50)

    KostasP [utilizator]

    In mod sigur cunosti istoria ucrainei mai bine decat mine. Dar istoria recenta, chiar contemporana asi spune arata un lucru f clar. Si anume nici Rusia si nici Europa nu sint interesate intr-o Ucraina puternica. Ucraina in realitate a existat f putin ca regat (sub numele de Galicia), in rest a fost pe rind sub imperiul rus, polonezi, austro-ungari si apoi urss. Ucraina in granitele ei actuale nu va rezista multa vreme si va fi impartita pe bucatele intre Rusia pe de o parte, polonia de cealalta si apoi bucatele mici care se vor alipi altor tari vecine.
    • -1 (5 voturi)    
      n-ar fi rau (Marţi, 4 septembrie 2012, 1:30)

      taranistu [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

      important e sa nu moara oameni, sa nu se faca pe cale violenta.
    • 0 (0 voturi)    
      Europeni sau proști? (Marţi, 4 septembrie 2012, 10:39)

      Omics [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

      Galițienii lucrează la negru în Europa (prin intermediul polonezilor). Acuma au găsit invesititori chinezi la ei în țară. E foarte posibil să nu urmeze drumul rusesc, dar e important că Yanukovich le respectă specificul regional și subordonează problemelor traiului de zi cun zi al oamenilor interesele lui politice.

      În context european privind lucrurile, eu știu că Merkel a mers cu baticul în mână la Beijing să ceară bani, Deci politica Galiției este europeană, deși Ucraina de Vest nu face parte din Europa.
  • +3 (5 voturi)    
    ce chestie (Luni, 3 septembrie 2012, 23:51)

    Bazil.the.3rd [utilizator]

    E posibil sa aveti dreptate si si nici macar sa nu stiti:)
    Imi povestea cineva din occident ca de la geamul casei vede moschee ,cand duce copilul la scoala vede alta moschee , supermarket-ul unde face piata sambata e langa alta moschee ... "inalta poarta " e posibil sa fie termenul adecvat.
    Sa-mi comand shaorma mai repede ca iar da iama copilul in baclavale si nu mai mananca mancare...sau mai bine sa-mi fac niste cevapcici , tot acolo ies ca timp..choices,choices....
    • 0 (2 voturi)    
      Economics + comoditate ( lene) (Marţi, 4 septembrie 2012, 0:32)

      Clop [utilizator] i-a raspuns lui Bazil.the.3rd

      Pana la urma e vorba de spiritul antreprenorial... si cu ce-ti mobilezi boftul! Daca dieta ta consta in shaorma de pui sau vita si cu de toate + maioneza :D, atunci esti in capitalism, fraiere!

      Daca nativii lenesi se lasa papati de metehnele comerciale ale celor care descaleca si le adopta pentru ca e facil, inseamna ca pe termen lung trag consecintele... Totusi, asta nu este valabil pentru toti... sper!
  • 0 (8 voturi)    
    ro (Marţi, 4 septembrie 2012, 1:42)

    haraIoan [utilizator]

    Domnule Tapalaga,
    Articolul dumneavoastra frizeaza logica intr-un stat.
    Pana in anii 1940 Romania era dominata la tara de relatii tipice perioadei de descompunere a feudalismului in timp ce intr-un numar redus de aglomerari urbane (orase) incepeau sa se puna bazele societatii capitaliste. Al doilea razboi mondial si dupa aceea impunerea comunismului au inghetat aceasta evolutie impunand structuri artificiale si lipsite de eficienta.
    Pe acest teritoriu, caderea comunismului a fost mult mai violenta si mai lenta decat in regiunile vecine. Violenta a avut drept scop instaurarea, justificarea, si perpetuarea unor lideri si structuri comuniste cu un mesaj mai bine cosmetizat. Derutat de degradarea rapida a imperiului sovietic, primul presedinte de dupa mare varsare de sange din Decembrie a pus in practica primul punct al planului KGB de mentinere/impunere a comunismului: DESTRUCTURAREA. Romania nu avea atributele si traditiile unei democratii si aceasta a usurat realizarea planului. Atacul a vizat destructurares economice (privatizari ilegale cu formarea unei paturi clientelare cu bogatii foarte mari), destructurarea nationale (amplificarea problemelor in Ardeal si eventual Moldova in momente cheie), destructurarea sociale (favorizarea unei clase penale si impiedicare solidificarii paturei mijlocii), destructurarea politice (organizarea unor structuri politice nefunctionale si adoptarea unei Constitutii cu multe lacune si contradictii), destructurarea profesionale (mentinerea turnatorilor, securistilor si a unei scari de valori rasturnate si clientelara fata de structurile comuniste).
    Domnul Ponta este un exemplu tipic al destructurarii profesionale (plagiator in pozitia de prim ministru). Iesirea Romaniei din NATO si din UE este o componenta a planului USL de reintoarcere la Rusia si de salvare a bunurilor individuale (o parte importanta fiind furturi in euro de la UE).
    • -2 (6 voturi)    
      un lucru nu inteleg (Marţi, 4 septembrie 2012, 5:53)

      Lucian Ilea [utilizator] i-a raspuns lui haraIoan

      Daca in 1940 avea loc descompunerea feudalismului...cum se face ca pana in 2012 am avut un sistem feudal la noi in tara
      Si acuma in 2012 avem un presedinte care se crede seful suprem si locuieste intr=un palat si pe plan local avem baroni locali intre care exista relatii de vasalitate feudala?
      Asta e wishfull thinking...de fapt feudalismul abia s-a instalat in Romania in acei ani
      Sclavia a continuat sa exista pana in 1850 si ceva
      Satele sunt comune primitive...destructurate si trimise la capsuni in Spania,e adevarat
      Se fac ceva progrese catre societatea sclavagista si in zonele rurale acuma
      IN 1940 80-90% din populatie traia in comuna primitiva
      In anii 50 abia aun inceput sa invete sa scrie si sa citeasca-atribut al erei antice
      Si azi in 2012 aprox 50% au probleme la citit
      si asa mai departe
  • +4 (6 voturi)    
    iluzii spulberate (Marţi, 4 septembrie 2012, 6:54)

    tontu [utilizator]

    Statele est-europene au sperat ca prin aderarea la UE si NATO vor beneficia si ele de "bunatatile" capitalismului, iar acum au o mare dezamagire. Cat despre Romanica, ea a fost mai tot timpul colonie, ba turceasca, ba austrica, ba rusa...
  • -4 (8 voturi)    
    D. Tapalaga (Marţi, 4 septembrie 2012, 8:13)

    vol [utilizator]

    D-le,
    Va cunosc opiniile politice si in consecinta, le evaluez corespunzator. De la opinie la abandonul realitatii este cale lunga. D-voastra ati parcurs-o cu success-uri.
    Ma intreb ce opinii veti avea peste 2 ani. Veti sustine pe MRU?
    Ref la articolul dvs, il consider o poveste partizana, fara sens, fara sustinere. Eu consider ca a nu observa "independenta limitata" este o fuga de realitate. Ceeace este mai grav este faptul ca aceasta limitare este determinata de opiniile subiective ale unor lideri politici din UE sau US determinati de interese economice sau politice. Dar, D-le Tapalaga, intre Dvs si obiectivitate exista o bariera, pe care, deocamdata dvs nu o puteti depasi.Pacat!
  • -2 (4 voturi)    
    Optica oarecum limitata (Marţi, 4 septembrie 2012, 9:05)

    Garett [utilizator]

    D-le Tapalaga ignorati, en passant, niste realitati "suparatoare":
    1. Desi suntem membri UE inca exista restrictii cu privire la liberul drept la munca in toate tarile uniunii.
    2. Desi am indeplinit, ba chiar in timpul multiubitei guvernari basescu, toate criteriile prevazute in mod expres in cerintele pentru aderarea la Schengen ni se refuza sistematic aderarea pe criterii strict politice.

    In acest context cum combateti impresia ca suntem tratati drept cetateni de rangul II??
    • +1 (3 voturi)    
      Cetateni de rangul II (Marţi, 4 septembrie 2012, 9:52)

      Pepi [utilizator] i-a raspuns lui Garett

      Domnule Garett, hai sa spunem ca pe hartie am indeplinit criteriile. Dar practica ne omoara! In momentul in care vrem ceva pentu ca noi consideram ca "ni se cuvine" si nu ne uitam daca chiar "meritam", avem un comportament de mana a doua. Acum vreo cateva luni, cand a izbucnit scandalul cu plagiatul lui Ponta, Conf. Socol de la ASE era indignat pe Contributors ca Nature isi baga nasul in plagiatele de la noi, dar nu se sinchiseste sa publice articole stiintifice ale autorilor din Romania, ignorand faptul ca pentru a publica un articol in Nature valoarea acestuia trebuie sa fie exceptionala; astfel de atitudini denota o mentalitate si un mod de a fi de mana a doua. Pana cand nu ne vom imbunatati sistemul de valori, ca societate, ne condamnam singuri sa fim de mana a doua.
  • 0 (4 voturi)    
    aspecte (Marţi, 4 septembrie 2012, 9:43)

    Tsompi [utilizator]

    1 - Expresia "Inalta Poarta" a lansat-o Vadim, in revista lui, in anii 90.
    2 - Balcanii, din 1990 sunt plantatie americana, deci Inalta Poarta este Washington. (Bruxelles face ce ii dicteaza Casa Alba).
    3 - Niciun leu care circula in "economia" romaneasca nu mai apartine Romaniei ci capitalului strain.
    4 - Mondialistii (citeste UE-Nato-Pentagon) nu vor ingadui nicio preluare a puterii de fortele nationaliste in vreo tara. In tara unde se va manifesta asa ceva aceste forte ii vor da razboi civil, urgent (vezi Siria).
  • +3 (5 voturi)    
    De acord cu observatiile d-lui Tapalaga. (Marţi, 4 septembrie 2012, 9:46)

    sile231 [utilizator]

    Am totus o completare: PNL ( si nu numai )a fost de la inceput infiltrat pentru a face jocul lui Ion Iliescu. Cred chiar in varianta ca Radu Cimpeanu a fost de la inceput omul care a pactizat cu securitatea.M-a mirat chiar creditul pe care l-a acordat un om de talia d-lui Djuvara lui Crin Antonescu un bidon gol in materie de politica.Sper totus ca D-zeu sa le dea romanilor mintea de pe urma la alegerile din Decembrie. Cu tentative de a fi scosi din UE vom fi confruntati in continuare. Lupta politica in drumul spre democratie reala si stat de drept e permanenta.Imi permit si un punct de vedere personal: Ne trebuie imperativ un edificiu legisaltiv clar si coerent cladit pe o constirutie teafara. Nu e suficient dar e cred ABSOLUT necesar. O zi buna !
  • +1 (3 voturi)    
    Nu inteleg... (Marţi, 4 septembrie 2012, 10:01)

    ClarObscur [anonim]

    ...uite si de aia ma intorc catre oameni destepti "scriitori la gazeta" sa ma lumineze ei.
    Niste precizari pentru inceput. Nu ma uit la Antene. Nici la 1, nici la 2, nici la 3. Nu ma uit nici la B1. Nu am votat de cand cu Conventia Democrata. Nu din spirit de fronda, pur si simplu nu pot vota "raul cel mai mic" si nu am considerat ca cineva dintre cei care au candidat pentru diferite posturi si pozitii ma reprezinta. Sunt de acord cu faptul ca USL-ul e o adunatura de penali. Mai mult, sunt de acord cu faptul ca marea majoritate a politicienilor romani sunt in aceeasi categorie. Sa ma ierte cei care nu sunt, daca ei exista, din pacate nu ii cunosc.
    Acum, chestiunile care ma framanta... dupa parerea mea domnul Traian Basescu si aproape intreaga sa echipa PDL fac parte din acelasi grup infractional.
    Exista "in jurul" domnului Basescu oameni carora sunt -inca- tentat sa le acord un dram de credibilitate. Din pacate sunt aproape convins ca ei nu reprezinta decat un "gard vopsit".
    Intre plagiatul domnului Ponta si statutul de europarlamentar al fostei domnisoare Basescu din nou nu vad vreo diferenta. Unul si-a plagiat din lene lucrarea de doctorat, cealalta si-a "plagiat" drumul si meritele care au dus-o spre Bruxelles. O sa-mi spuneti - probabil - ca in primul caz plagiatul e dovedit. Sa fim seriosi. In cel de al doilea e doar la 3-4 intrebari distanta. Intrebari pe care nu o sa le puneti niciodata. Ma asteptam insa "sa o judece colegii ei" europarlamentarii (era sa zic academicienii, dar rabdare...).
    As putea sa o tin asa inca multa vreme cautand similitudini intre Blaga, Igas, Falca, Videanu, Berceanu, Udrea, etc si "omologii" lor din PSD sau PNL, dar ma gandesc ca o sa devin incomod si prolix.
    Oare faptul ca ii aparati si ii sustineti pe unii in detrimentul celorlalti cu atata vehementa nu va transforma intr-o mica "antena", sa-i zicem 4 sau, daca preferati "b2"?
    Pentru ca eu nu inteleg cum o persoana pretins onesta poate alege intre doua grupuri la fel de patate..
  • +2 (4 voturi)    
    nu pot sa inteleg (Marţi, 4 septembrie 2012, 10:07)

    ggna [utilizator]

    cum se pot uita ATAT de multi romani la A3. Am incercat si eu, in prima secunda am dat sonorul mai incet pentru ca aia urlau... Apoi, spuneau niste enormitati pe care, un om cu bun simt si scaun la cap ar fi cel putin ...iritat, daca nu siderat de-a binelea. Si totusi, audienta este uriasa. Si inrairea...Si dezbinarea...
    Ca un exemplu elocvent, eu stau la casa si vecinul meu, uneori trebaluind prin gradina, da televizorul la maxim, lasa geamul deschis si, cu grebla in mana, munceste cu urechile ciulite la ce zic aia in emisiuni. L-am intrebat ieri daca nu ne-ar strica putina muzica mai vioaie, avand in vedere ca trebaluiam amandoi prin curte, si ar fi fost mai relaxant, daca tot trebuia sa ascultam ceva, desi mie-mi place ...linistea. Vaaaaiii...ce s-a incruntat! Cum sa piarda informatiile "extraordinare" despre "dezmatul de la nunta Ebei"? Cu gura cascata m-a lasat! Parea, pana atunci un om normal...
  • +2 (2 voturi)    
    ramasitele celulei kgb-iste (Marţi, 4 septembrie 2012, 10:36)

    visio [utilizator]

    se zbat intr-un mediu ostil; romanii au evoluat mult in anii urmatori guvernarii psd (2004>); fara indoiala ca accesul liber in UE ne-a permis sa vedem cum fac altii, cum reusesc, si intr-un fel sau altul ne-am molipsit; e drept ca nu la nivel de mase, insa suficient cat sa spunem "NU" acestui referendum ilegal, pe numele lui corect puci; asa cum mai spuneam, romanii au invatat din propriile greseli; au invatat ca minerii nu au avut ce cauta in bucuresti, au invatat ca tinerii omorati in decembrie 89 trebuiau sa satisfaca nevoia de sange a lui ion iliescu; si mai presus de toate, romanii au invatat ca Plagiatorii, Turnatorii, Lenesii nu au oferte concrete pentru problemele lor cotidiene; desigur ca "papusile" proaste precum Victor Socaciu, se simt mandrii de ceea ce cred ei ca ar fi emanatia propriei gandiri; evident ca cei platiti sa strige, cei ca mircea badea si gadea, asta au facut si asta vor face toata viata lor; nu ma mira sa aflam ca mircea badea isi turna proprii colegi, politiei politice; cien se aseamana se aduna.
    revenind, intrebarea dureroasa este: ce facem cu cei 30% de usl-isti? sunt prea multi pt ca le plati salariile si pensiile; trebuie sa faca si ei ceva pt banii astia; doar nu isi inchipuie ca vor trai 30% pe imprumuturi pe spatele fraierilor dela privat.
    cat despre usl...planul lui ion iliescu, cel cu "ruperea" fsn-ului in mai multe partidulete este clar acum pt toata lumea; liberalii numai liberali nu au fost, iar psd-istii stiau ca fara o fata noua (plagiatorul sef) si fara o fatada cat de cat ok (pnl) nu vor mai "pupa" vreodata puterea.
    apropo de putere, nu stiu cun se face insa base a avut dreptate despre puscariabili.
    in incheiere, mai vreau sa spun ca vuietul asta cu 7 mil de romani nu il mai vor pe base este ultima gaselnita a usl-ului; treaba sta cam asa: ca ai un procent sau ai 10 peste adversar, tot vicgtorie se cheama; indivizi ca Ghise, socaciu, badea, etc, vor infunda puscaria pentru incitare la revolta.
  • +2 (2 voturi)    
    Raul raului . . . . (Marţi, 4 septembrie 2012, 10:54)

    Vali Cel Batran [utilizator]

    . . . in aceasta tara este postul de televiziune Antena 3. Acest post de Tv. difuzeaza 24 de ore din 24 doar minciuni si dezinformari imbracate astfel incat cetateanul cu mai putina educatie le da crezare. La acest post minciuna este ridicata la rang de adevar absolut. Nu vad cum ar putea fi anihilat acest lucru!
    • -4 (4 voturi)    
      Da! (Marţi, 4 septembrie 2012, 11:31)

      Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

      Domnul Basiescu sa faca bine sa inchida acest post de televiziune care intoxica inimile romanilor...
      • +1 (1 vot)    
        Domnul Basescu . . . . (Marţi, 4 septembrie 2012, 12:53)

        Vali Cel Batran [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

        . . . nu poate face asa ceva pentru ca nu sta in atributiunile sale, dar exista alte institutii ale statului care se pot autosesiza. CNA, DNA etc. pentru ca una este informarea corecta a populatiei si alta este dezinformarea continua a acesteia.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu se poate face nimic.. (Miercuri, 5 septembrie 2012, 6:48)

      Gheorghe1 [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

      ... dar absolut nimic. Daca merg la limita legii, trebuie pur si simplu acceptat ca au o audienta.

      Solutia e actiunea pozitiva, de exemplu sustinerea altora, nu neaparat a opozitiei curente, dar a celor care au alte idei.
  • 0 (2 voturi)    
    Romania ESTE tara europeana,cu sau fara U E (Marţi, 4 septembrie 2012, 13:04)

    xxyyyzzz [utilizator]

    Si uite asa ,din marea armata de "oameni de presa",mai vechi sau mai noi,de dinainte sau de dupa(!)care se cred care mai de care mai indreptatiti,sa ne explice,ca ce si cum e cu aceasta U E (care oricum nu prea isi mai gaseste mare sprijin nici intre cei care au infiintato,si vorbesc de simplii cetateni ai UE,mergeti un pic prin Europa ,la ea acasa, sa vedeti ce zic oamenii),se gasesc unii ca Tapalaga,si toti ceilalti bineinteles,dar in cazul de fata acesta,care sa ne spuna cine e" rau "si cine nu dintre" marii" nostri politicieni,adevarat, fosti si continuatori,ai marii REVOLUTII SOCIALISTE,fosti si actuali HOTI.Si printre acestia este si tovarasul Traian Basescu,stimate jurnalist,asa cum a fost si tov.Voiculescu,si toti ceilalti tovarasi,care sau cocotat in fruntea tarii de la Craciunul din anul 1989.Dar faptul ca se gasesc tot felul de jurnalisti,asa zisi impartiali,(!!) care ii apara pe unii ,ii slavesc,si ii improasca cu noroi pe altii,este una din cele mai mari marsavii,deoarece au un mare impact asupra gandirii oamenilor de rand,acesti "jurnalisti" nu fac decat sa adanceasca ura in randurile celor multi ",cei fara de carte" care din nefericire trebuie sa isi dea votul pentru cei ce trebuie sa ne conduca.Din pacate d-lor jurnalisti nu am auzit sa fiti careva care sa aveti o fituica in care sa si educati nu doar sa invrajbiti ,ar trebui sa va fie rusine.Sunteti toti niste profitori,care mai de care mai vanduti,celor pe care tot voi ii numiti MOGULI.Lasilor,ar trebui sa fiti independenti,nu aserviti,urlati in gura mare ca nu se respecta statul de drept,ca nu se respecta libertatea presei,ha, ha ,sunteti primii care nu respectati nimic di ceea ce cereti.Sunteti voi primii care faceti cel mai mare rau tarii prin propaganda pro ai vostri patroni.nu doar Antena 3,toata media romaneasca este mizerabila toti au doar INTERESE proprii,interesul de a face cat mai mult profit.Si daca minciuna si dezinformarea aduc profit ,nimic nu va sta in cale a le practica.
  • +1 (1 vot)    
    democratie (Miercuri, 5 septembrie 2012, 6:03)

    ravi [utilizator]

    Nigel Farage, europarlamentar britanic, referindu-se la membrii actualului Consiliu al Europei ( Paul Barroso, Rompuy) spunea recent: “Pai cine dracu' va credeti voi?! Intr-adevar, sunteti foarte, foarte periculosi. Obsesia voastra de a crea cu orice pret statul UE duce la concluzia ca VA BUCURATI SA INDEPARTATI DEMOCRATIA. SE PARE CA VA PLACE SA CONDAMNATI MII SI MILIOANE DE OAMENI LA SOMAJ SI SARACIE. Nenumarate milioane de oameni trebuie sa sufere pentru ca voi sa visati mai departe visul UE.” Cand domnii mai sus mentionati dadeau lectii de democratie Romaniei se punea intrebarea veche de peste 100 ani (dar mai actuala ca oricand): “Ce-i mâna pe ei în luptă, ce-au voit acel Apus? –M.Eminescu-Scrisoarea III-a. Oare nu “interesul poarta fesul”? Cand presedintele jucator Traian Basescu refuza guvernul Klaus Johannis sustinut de o majoritate parlamentara de 70 %, unde dracu era democratia clamata de C.E.?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă