De ce e Occidentul atat de suparat pe Romania?

de Vlad Mixich     HotNews.ro
Luni, 16 iulie 2012, 17:27 Actualitate | Opinii

Vlad Mixich
Foto: Hotnews
​Daca o dictatura s-a instalat in Romania ultimelor saptamani, aceea este dictatura relativismului. Oricine poate fi contestat, in orice domeniu, de catre oricine si folosind orice zarzavat pe post de argument. Sa incerci sa fii echilibrat a devenit un sport extrem. Mincinosii nu se mai judeca pe baza faptelor, ci a culorilor politice. Suntem o tara care si-a pierdut centrul.
 

Partidul, una dintre cele mai subiective institutii contemporane, a ajuns sa fie instanta ultima care decide adevarul. Iar atunci cand aceasta instanta este contestata de un reper valoric exterior (cum este Occidentul), se dezlantuie furiile.

Apar scrisori tafnoase adresate inaltilor oficiali europeni si semnate “fara pic de consideratie” (formula e autentica si semnatarul e Victor Ciutacu), iar de la pupitrul oficial de presedinte interimar al Romaniei se flutura batos pumnul catre Berlin. Doar ca ceea ce pleaca floare de patriot de pe Dambovita, ajunge pe Rin doar un scuipat mic si obraznic.

Dar atunci de ce s-a infuriat Occidentul atat de categoric, prompt si unanim pe Romania? Motivatia nu e de gasit in simpatiile/antipatiile politice. Impardonabila a fost atacarea unui principiu fundamental pentru buna functionare a marii civilizatii occidentale: institutiile democratice. Inventate de cultura apuseana (incepand cu Parlamentul britanic si Constitutia americana), ele au ajutat Occidentul, prin setul de reguli create, sa tinda catre un comportament onest. Excesele si deviatiile criminale ale secolului 20 i-au invatat pe europeni (si pe americani) cat de importanta este protejarea acestor institutii. Institutiile democratice stabile nu garanteaza existenta raurilor de lapte si miere, dar ceva cel putin la fel de important: libertatea de a evolua si de a creste.
 
In casa profesorului meu englez au crescut copiii a patru generatii. Casa bunicului meu a fost demolata de comunisti si satul unde s-a nascut tatal meu a fost sters de pe harta. De generatii, ei (occidentalii) stiu la ce sa se astepte din partea viitorului. De generatii, noi ne temem de ce ne poate aduce ziua de maine. Ei au reguli vechi de secole, inatacabile si protejate. Noi schimbam regulile la fiecare doua decenii, in functie de puterea crivatului. Ei inainteaza constant intr-o directie predictibila, noi in salturi, in directia becului care se intampla sa luceasca mai tare.

Ce nu vad dambovitenii orbiti de miza unui razboi politic incins este insasi originea furiei Vestului pe Romania. Atunci cand institutiile democratice functioneaza stabil si regulile sunt respectate, conteaza mai putin daca la Cotroceni este Basescu, Antonescu sau Oprescu.
 
Printre cei care au pus exact degetul pe rana se numara si o eleva. Ioana Tamas, proaspat medialiata cu argint la Olimpiada Internationala de Matematica, spunea (intr-un interviu pentru Hotnews) despre sistemul de invatamant romanesc ca “nu este neaparat rau, doar ca depinde foarte mult de profesori, de cat de dedicati sunt, de cat de multa rabdare au sa explice ceea ce trebuie explicat”. Inlocuiti “sistemul de invatamant” cu “sistemul politic” si “profesori” cu “politicieni”. Sau cu orice alt domeniu si profesie de care nu suntem multumiti in Romania.

Concluzia: institutiile occidentale care au inceput sa existe in Romania sunt inca prea slabe pentru a nu depinde de dedicatia si rabdarea omului aflat in fruntea lor. Stam inca la mana individului, a felului in care el se scoala dimineata, stam inca sub zodia lui “cum ne-o fi norocul”, nu “cum sa ni-l facem”.
 
O tara poate fi impinsa inainte doar de elitele sale politice sau intelectuale. Elita politica din Romania moderna este inca blocata in era caftanelor fanariote. Pe cand la mijlocul secolului 19, pe strazile Bucurestiului, umblau deja doamne in rochii aduse de la Viena, marii boieri purtau in continuare caftanul fanariot: era insemnul functiei si al unui mod de a gandi. Boierii romani au renuntat cu mari impotriviri la haina fanariota, dar nici pana astazi nu au renuntat la mentalitatea reprezentata de ea. Cum ar fi putut-o face cand educatia lor s-a implinit in universitati aflate mult mai aproape de Stanbul, decat de Berlin sau Londra? Antonescu, Ponta sau Basescu s-au format cu totii intr-o lume a caftanelor, acolo unde plagiatul este purtat pe frunte ca un turban semet dar gol pe dinlauntru.

In elita caftanelor dambovitene, Traian Basescu a aparut dintr-un accident norocos, nu ca finalitate a unei constructii voluntare. Daca Antonescu si Ponta au stins “flacara democratiei” din interes politic, Basescu a aprins-o din acelasi motiv cinic. La sfarsitul anilor ‘90, Traian Basescu era un vechi politician FSN-ist, pus pe scandal. A inteles insa ca asumarea obiectivelor elitei intelectuale a Romaniei il poate plasa in pozitia de lider reformist, promotor al valorilor occidentale. Multi intelectuali romani de frunte stiau asta, dar au fost dispusi sa-i treaca cu vederea deviatiile fanariote (precum episodul EBA) de dragul directiei corecte in care Romania parea sa se indrepte.
 
Doar ca blestemul de a depinde mai mult de umorile unui individ, si mai putin de reguli, ne insoteste. Astazi stam la mana lui Victor Ponta si a felului in care se scoala dimineata Crin Antonescu. Ghinionul nostru este ca, pentru cei doi, caftanul pare a fi mai important decat orice altceva.

Experienta romanilor cu democratia nu trece inca de 22 de ani, varsta la care nici macar maturizarea unui individ nu se finalizeaza, dar a unei societati. In plus, daca democratia este un principiu fundamental pentru buna functionare a lumii occidentale, romanii nu au devenit inca parte a acestei lumi. Occidentul nu este doar o dimensiune geografica, ci mai ales una determinata de “un set de norme, comportamente si institutii”.
 
In ultimele zile am ascultat ce mai vorbesc oamenii prin piete sau bodegi. Multor romani nu le e clar de ce incalcarea deciziilor Curtii Constitutionale e atat de grava. Nu au trait inca suficienti ani de democratie ca sa inteleaga importanta protejarii unor astfel de institutii. Despre plagiat se vorbeste. Mult. Dar in gluma, cum o gluma a fost in ultimii 20 de ani bacalaureatul (care abia de 2 ani este un examen corect). Cat despre Basescu? E smecher, spun oamenii, i-a facut pe usl-istii astia. Dar sa-l schimbam ca cine stie, cu urmatorul poate avem mai mult noroc.
 
Romania seamana astazi cu o clasa de gimnaziu, care depinde foarte mult de profesorii ei, de cat de dedicati sunt si de cata rabdare au sa explice ceea ce trebuie explicat. Dar teama mi-e ca si rabdarea profesorilor are o limita.


Citeste mai multe despre   




















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

25904 vizualizari

  • +30 (50 voturi)    
    De ce-s suparati pe noi? (Luni, 16 iulie 2012, 17:43)

    istoric [anonim]

    A treia oara in ultimii 70 de ani cand Occidentul e suparat pe Romania: 1. alianta cu Germania nazista 2. Pacaleala trasa de Ceausescu cum ca e independent fata de Moscova (maverick Romania!) si 3. acum, cu cei doi clovni clonati. Hemingway spunea undeva ca Romania e acea tara din Europa pe care nimeni n-o ia in serios (citez din memorie). Pai nu-i masa?
    • -20 (38 voturi)    
      Standarde academice britanice (Luni, 16 iulie 2012, 20:31)

      The Knight [utilizator] i-a raspuns lui istoric

      A cita din memorie nu este un lucru profesional, ci doar un act amatorial. Folosirea ghilimelelor și indicarea referinței te acoperă de vina plagiatului. Nu poți da exemplul altuia prin text, fără a-i specifica originea. Acest lucru se numește ilegalitate și sfârșești precum păcăliciul de Ponta.
      • +20 (28 voturi)    
        Repede (Luni, 16 iulie 2012, 21:00)

        extraveral [utilizator] i-a raspuns lui The Knight

        du-te nene si breveteaza cuvîntul "amatorial", sa nu ti-l fure careva, si baga-l apoi si-n Dex .
    • -5 (9 voturi)    
      Mixich, mirosi a Base! (Marţi, 17 iulie 2012, 11:59)

      busola [utilizator] i-a raspuns lui istoric

      'Dictatura relativismului' este tanguirea oricarui pusti care observa cum autoritatea taticului, incarnare a obiectivitatii, adevarului etc, este contestata de alti oameni. Deodata se pomeneste fara repere odata ce asimilase pozitia autoritarista cu centrul lumii. Cu argumente ale filosofiei de budoar sau de turn de fildes nu poti judeca evenimentele politice: armele din batalia pentru 'adevar' inseamna doar propaganda ieftina atunci cand sunt introduse ca arme politice pentru ca politica e un alt joc, anume 'jocul puterii'.

      Intelectualii lu' Basescu, amuzanta sintagma!
  • +40 (46 voturi)    
    Paul Krugman (Luni, 16 iulie 2012, 17:50)

    Samurai [anonim]

    Felicitari pentru articol!
    Este in consonanta cu ceea ce a spus Paul Krugman acum ceva timp si anume ca natiunile nu pot fi mai puternice decat institutiile pe care le creeaza.
  • +42 (48 voturi)    
    Wow! (Luni, 16 iulie 2012, 17:51)

    Marius [anonim]

    .. f. bine spus si expus ! cu un mic adaos - din pacate, romanii uita - si cine uita nu merita.. :(
    poate ne trezim pe 29 iulie ..
    PS: nu inteleg cum inca poate sa aiba obraz sa apara d-nul prim ministru oriunde in viata publica si politica dupa ce s-a dovedit clar ca a plagiat (vezi textele copy-paste) - pentru mine este incredibil - dar din pacate adevarat la noi.. .
    • -55 (63 voturi)    
      Bah bolovanilor! (Luni, 16 iulie 2012, 18:52)

      Buz [utilizator] i-a raspuns lui Marius

      Tu crezi ca pe noi ne intereseaza ca a plagiat? Tot pe aia o tineti ca o moara sricata. Afla ca pe noi poporul flamind ne intereseaza banii nostrii care i-ati furat voi pedelistii. Ne intereseaza ca basescau a fost securist, comunist apoi fesenist. Apoi este mincinos care se fofileaza in fel si chip. Este malefic, a lovit un copil nevinovat, nu are scrupule si este viclean. Astea conteaza de un milion de ori mai mult ca o plagiatura. Voi cand ati copiat la scola la extemporale, teze, ca sa treceti clasa ati uitat? De aia sunteti repetenti in politica.
      • +28 (40 voturi)    
        pentru dl buz (Luni, 16 iulie 2012, 19:17)

        Ciochinica Ion [anonim] i-a raspuns lui Buz

        ma animalule, uita-te in gradina voastra de comunisti prosti, si vezi-l pe iliescu si dupa aia arunca cu pietre! care bani ti-i-au furat pdl-istii? aia pe care ii luai nemunciti? nu ti-e rusine? am prieten mort la revolutie, revolutie pe care a-ti confiscat-o voi impreuna cu securistul de iliescu! si sigur lucrezi la stat, ca daca lucrai la patron, nu iti lua statul banii, nu ti-i da patronul! si mai zbieri ca un ticalos! tine-l pe ponta in brate, si mai vorbim pe la iarna! atunci o sa tipi de frig si de foame!
        • +7 (23 voturi)    
          Arbitrare (Luni, 16 iulie 2012, 20:10)

          The Knight [utilizator] i-a raspuns lui Ciochinica Ion

          @Buz, Băsescu nu a lovit un copil. Acel film a fost o inginerie a peliculei. Toată lumea știe asta deja.
          @Ciochinica Ion, "mă animalule" reprezintă o exprimare primitivă, a unui om cu mintea îngustă, frustrat și anti-democrat.
          • +20 (24 voturi)    
            corect (Luni, 16 iulie 2012, 22:08)

            brabus [utilizator] i-a raspuns lui The Knight

            Pai i-a vorbit pe limba lui, nu inteleg de ce te superi...cred ca ai inteles aluzia cu "mai animalule"...stii bine de cine a fost inventata !!
        • +15 (29 voturi)    
          da (Luni, 16 iulie 2012, 20:24)

          hot news [utilizator] i-a raspuns lui Ciochinica Ion

          Dragul meu,respira adanc,relaxeza-te si asculta! Buz asta este o "coada de topor"uselista care traieste si el din "mancat rahat" pe ste-uri!Nu este singurul,ca el mai sunt 4-5! Iti inteleg enervarea,tipii mint cu precadere,spunand aceleasi lucruri,total si vizibil,si din alta galaxie ca mari neadevaruri. Ei stiu foarte bine ca ceea ce spun sunt neadevaruri,tot asa cum strungarii de la "23 August" stiau la fel de bine ca ciomegele pe care le fasonau aveau sa fie folosite la schiloditul revolutyionarilor din Pietele Revolutiei! Am sfatuit pe toata lumea sa trecem pe langa acesti indivizi,ca si cand nu ar exista! Ei sunt niste nulitati care nu au mama ,nu au tata.
          • +3 (3 voturi)    
            POSTACI CU SIMBRIE (Marţi, 17 iulie 2012, 10:54)

            barbu007 [utilizator] i-a raspuns lui hot news

            http://editura.liternet.ro/descarcare/281/pdf/Bogdan-Burileanu/Hard-Risk.html
            la pag 39 şi 103 găsiţi portretul unor astfel de simbriaşi
        • -17 (23 voturi)    
          pentru @admin hotnews (Marţi, 17 iulie 2012, 0:21)

          Buz [utilizator] i-a raspuns lui Ciochinica Ion

          Ce faci pedelistule @admin, cenzurezi raspusul meu la Ciochinica Ion? Omul astepta cu nerabdare replica ,,animalului''. Acum crede ciochistul ca mi-a bagat pumnul in gura. Clar, saitul pedelistilor. Nu conteaza ca tot picati!
          Apropo, sa anuntat ca comisia a constatat ca Ponta nu a plagiat. Acum sa va vad, ce mizerii mai nascociti.
      • +16 (28 voturi)    
        Fara principii (Luni, 16 iulie 2012, 19:17)

        septimiuss [utilizator] i-a raspuns lui Buz

        Prin ce ai zis nu ai reusit decat sa dovedesti:
        1. Ura izvorata din impuls si din lipsa de argumente fondate pe fapte (lovirea copilului)
        2. Lipsa unei busole morale - nu stiu ce varsta aveti dar faptul ca vi se pare normal ca ati copiat la scoala ar trebui sa va ingrijoreze; faptul ca v-ati lasa condus de un om fara principii intareste acest punct
        3. Daca sunteti ingrijorat ca veti fi furat poate ati vrea sa faceti un bilant intre cat a furat PDLul si cat a furat PSDul
      • +16 (26 voturi)    
        pentru Buz. (Luni, 16 iulie 2012, 20:02)

        Ellias [anonim] i-a raspuns lui Buz

        Pai daca a plagiat inseamna ca a furat mai desteptule ( eu nu te fac bolovan, cum ai folosit tu "epitetul" pentru Marius) iar un hot trebuie pedepsit conform legilor. Iar daca esti flamand, mergi si intreprinde ceva, nu sta ca milogu cu mana intinsa. Cat ti-a dat ponta si crinutu de cand sunt la putere? O sa spui ca nimic..ca inca nu este LEGAL, si asa ai sa spui si tu si ei, pana trece referendumul. Dupa aia vine numararea "oualor". Atunci sa te vad cum ii injuri ca de tinut cuvant, nici vorba. Un hot e tot un hot..indiferent pe ce pozitie se afla. Iar Basescu i-a calcat pe bataturi cand l-a arestat politia pe nastase, "profesorul" plagiatorului ( nu m-as mira sa aflu ca si Nastatse a plagiat cand a ajuns "doctor in drept". Pai pune-ti intrebarea mai buz...( ce se potriveste nickul-sigur acum esti cu buzul in gura de aia si gandesti asa scurt) daca un premier cu diploma de "dottore in law" ( tradus doctor in legislatie-avocatura) fura, atunci ce poti sa astepti de la el? Pai asta dupa ce a furat, mai si minte de ingheata apele..si tu te astepti sa-si tina cuvantul? Ce s-a intamplat bun in viata ta de cand au ajuns astia la ciolan? Ia fii cinstit si raspunde: NIMIC. Si tot acel nimic se va intampla si in viitor, iar Europa si intreaga lume ne va da de-oparte din cauza la mascaricii astia doi care n-au furat numai ciolanul ci si democratia Romaniei pentru care au murit atatia in '89. Asa ca mai alsa buz-ul ala si mai incearca sa-ti revigorezi creierul (daca mai ai vreo farama) si vezi si mai departe de stomac...vezi ce viitor te asteapta mai.
        • -16 (20 voturi)    
          Bine mah E(a)llias FSN (Luni, 16 iulie 2012, 22:14)

          Buz [utilizator] i-a raspuns lui Ellias

          Nu a furat, eventual poti spune ca a inselat. CARE NU ATI INSELAT bah puliticienilor? Flaminzi sunt majoritatea care supravituiesc din pitule de la patroni pedelisti sustinatori ai legilor facute pentru imbogatirea lor pe spianrea celor neprotejati de aceleasi legi. Ponta are minte cat voi toti la un loc si EU + poporul flamind asteptam sa ne scape de voi de tot. Da asta va fi cel mai bun lucru de cand au veni la conducere si-ti raspund cinstit VOI FI MULT MAI FERICIT. Ce mai latrati voi pe hotnews nu ne influenteaza pe noi majoritatea. Dativa plusuri unii la altii, ca cu aia o sa ramineti si depunetii la banca sa va tina in viitor de foame. Mai aveti o alternativa - sa invatati ce inseamna munca (dupa data de 29).
          • +14 (18 voturi)    
            .... (Luni, 16 iulie 2012, 23:14)

            DenisaC [utilizator] i-a raspuns lui Buz

            Chiar daca consider ca nu am nici o sansa ma ascultati, va raspund. "A plagia" e "a fura". Furtul ala de idei. Ca sa puteti intelege, am sa fac o paralea. Imaginati-va ca faceti o banca frumoasa-frumoasa. Nea Gigel vine noaptea si v-o ia. O aseaza in fata portii lui si incepe sa se laude cat a muncit el si ce greu a fost. Toata lumea il aplauda si toata lumea vrea sa stea pe banca lui. Eh, dumneavoastra cum va simtiti? A furat Gigel sau doar a inselat?
            • -14 (16 voturi)    
              Exemplul tau nu tine (banca furata nu e plagiata) (Marţi, 17 iulie 2012, 0:43)

              Buz [utilizator] i-a raspuns lui DenisaC

              Daca scriu ceva pe hotnews sa va bag mintile in cap, iar Nea Gigel apreciaza si da un copy-past pe alt sait (blogul lui) sa bage mintile in cap si la cititorii lui (unii prosti), au toti de castigat, iar eu nu am de ce sa ma supar. Sa nu mai discutam de plagiatul lui Ponta, ca tocmai comisa a anuntat ca nu a plagiat.
              • +9 (11 voturi)    
                Ba tine (Marţi, 17 iulie 2012, 10:05)

                DenisaC [utilizator] i-a raspuns lui Buz

                V-am dat un exemplu pentru a intelege situatia. Este acelasi lucru. Iar exemplul meu este o extrapolare. Pentru majoritatea, care chiar au lucrat mult la o teza, a plagia este un pacat destul de mare. Iar dumneavoastra nu o sa ii puteti convinge ca banca nu e acelasi lucru cu teza de doctorat.

                Iar ceea ce a anuntat comisia... In primul rand, este o subcomisie, nu au emis nici un document oficial si semnat. Daca nu va este foarte lene sa cititi: http://www.mediafax.ro/politic/comisia-tehnica-a-consiliului-national-de-etica-conform-legislatiei-din-2003-ponta-nu-a-plagiat-9871692
                E un articol destul de lung.
          • 0 (4 voturi)    
            Ce inseamna pentru tine ''A munci'' ? (Marţi, 17 iulie 2012, 12:50)

            solomonien [utilizator] i-a raspuns lui Buz

            Pentru multi ca tine , a scrie o carte , o poezie , un cantec , o simfonie , o teza de doctorat - nu inseamna munca , , munca inseamna sa dai cu sapa , cu matura , banuiesc ca in viziunea ta inventatorii astia care-si bat caput sa creeze cate ceva ,nu muncesc , se distreaza pe banii oamenilor , ca doar nu transpira.
            • -3 (3 voturi)    
              a muncii inseamna sa aduci foloase (Marţi, 17 iulie 2012, 13:48)

              Buz [utilizator] i-a raspuns lui solomonien

              Poti sa scri carti si poezii daca nu le citeste nimeni si mori de foame cu ele. Dar nu generalizez, ca poti sa transpiri si storcanduti creierii, creind locuri de munca nu doar de a desfinta. PDL in toti anii de guvernare nu a creat nimic in afara de saracirea celorlalti. Basescu ne va parasi, iar USL-ul daca nu vor fi constructivi vor pleca si ei, stai linistit ca nu-i tinem in brate.
              • +1 (3 voturi)    
                Oare? (Marţi, 17 iulie 2012, 14:26)

                solomonien [utilizator] i-a raspuns lui Buz

                Majoritatea poeziilor si operelor pe care tu le-ai citit la scoala au avut succes dupa ce a murit autorul . Pun pariu ca pentru tine aia au fost niste nimicuri, niste fraieri carora le-a fost lene sa munceasca. Profesorii ,banuiesc ca sunt tot niste puturosi ca nu pun osul la treaba. Societaea are nevoie si de absolut toti pentru a se dezvolta normal , dar pacat ca putini sunt care inteleg acest lucru.
                • -2 (4 voturi)    
                  pune pariu (Marţi, 17 iulie 2012, 16:36)

                  Buz [utilizator] i-a raspuns lui solomonien

                  Deja ai pierdut. Asa ai banuit si ca Ponta a plagiat. Este o boala contagioasa ,,pierderea'' in rindul pedefesenistilor cosmetizati.
      • +9 (15 voturi)    
        Poporul pesedist flamand? (Marţi, 17 iulie 2012, 8:38)

        Dianora [utilizator] i-a raspuns lui Buz

        Cu sau fara Basescu, de fonduri europene, libertate de circulatie, recunoastere de diplome, permise de munca si alte fleacuri ne-am sters pe botic. Daca pune Ponta si de-o suparare pe FMI si Banca Mondiala putem sa cautam stanele alea parasite din munti si sa punem de-o tranhumanta ca nu vad cum se mai pot plati pensii si salarii la stat....
        • -1 (5 voturi)    
          pardon? (Marţi, 17 iulie 2012, 12:36)

          Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Dianora

          Dar ce au fondurile europene cu Ponta?
          Proiectele care au avut probleme s-au desfasurat pe vremea (predominant) a lui BOC!!! Iar autoritatile care au dat finantarile pe ochi frumosi (si care au facut "monitorizare" de-a-n balbaitelea) au fost cele ale lui BOC, NU ale lui Ponta!!!
          Din acest pdv. Romania are probleme de ANI intregi - nu de 2 luni!!! Iar daca Ponta etc. vrea sa schimbe autoritatile corupte, va apuca zbieratul, ca-i "dictatura"!!
          De CE nu v-au apucat zbieretele si pe vremea cand Boc facea acelasi lucru?
        • +2 (4 voturi)    
          inceputul...sfarsitului (Marţi, 17 iulie 2012, 13:39)

          MicaS [utilizator] i-a raspuns lui Dianora

          Deja pot sa confirm ca in Galati , data de pensie s-a depasit cu 2 zile!Este un inceput nu-i asa ,dragi uslasi!Ganditi-va ca multi aveti credite-cat platiti suplimentar ?Multi aveti cunostinte, rude care muncesc pt. o paine, alba ori neagra in strainatate si cu banii castigati isi ajuta si familiile din tara.Cati vor mai putea face asta daca se vor reintroduce vizele ?Cate locuri de munca promise de cei doi impostori vor avea la dispozitie bietii oameni?
  • +24 (30 voturi)    
    UN DEGET EXACT PE RANA (Luni, 16 iulie 2012, 17:56)

    pointless man [utilizator]

    Ma apuca o ciuda uriasa cind vad cum o gramada de "intelectuali fini" se invirt bezmetic in jurul problemei inecindu-ne sub tone de cuvinte (exemplu extrem, dar relevant: un morman de articole despre detaliile plagiaturii ba chiar si ale autocitarii de-ti tremura genunchii si te apuca ameteala). Nici macar micul detaliu al tehnicii Dlui Mixich - rar si bine - nu este imitat de oameni maturi cu titluri grele in coada. Unde gasim inca vreo 10-15 Mixich ?
  • -37 (51 voturi)    
    Dreptul fiecăruia la exprimare liberă. (Luni, 16 iulie 2012, 17:57)

    The Knight [utilizator]

    Sper că aveți demnitate și nu veți cenzura acest mesaj, precum multe altele. Occidentul este suparat pentru că România le încurcă planurile expansiune și de extindere către mijlocul Rusiei. Restul sunt doar bălării politice, date prin mass-media pentru spălarea la creier a indivizilor slabi. Prin sclavi propagandiști programați prin citirea articolelor și ziariști precum Vlad Mixich, plătiți pentru denigrare și impunerea de falsități mascate de context democratic, această țară se vrea vândută în totalitate intereselor capitaliste, care inlcud stoarcerea țării de resurse, îndatorirea și taxarea cetățenilor în interesul FMI, dezființarea naționalismului și istoriei adevărate în favoarea celei controlate de organisme gen wikipedia, impunerea consumului de produse procesate și chimicalelor generatoare de cancer (cel mai bun exemplu: USA), acapararea agriculturii și a celorlalte sectoare de catre corporatiile capitaliste din exterior, înrobirea cetățeanului de rând prin impunerea unei legislații în care drepturile sale nu includ libertatea autentică, ci doar 'libertatea' programată de către nucleele de influență capitaliste. Desigur, intr-un context geo-politic comun, desprinderea Transilvaniei de România este urmărită pas cu pas de către vecinii capitaliști de la Budapesta.
    • +23 (31 voturi)    
      PRAVDA SKAZITE VI (Luni, 16 iulie 2012, 18:11)

      pointless man [utilizator] i-a raspuns lui The Knight

      tavarisci "knait" - din mijlocul Rusiei asa se vad lucrurile. Unde ati invatat romana asa de bine ?
      • -13 (25 voturi)    
        Salut. (Luni, 16 iulie 2012, 18:56)

        The Knight [utilizator] i-a raspuns lui pointless man

        Te invit în Londra, să îți demonstrez unde am învățat. Anunță-mă numai când ești hotărât. Eu sunt dispus să te confrunt oricând, amicește, la o cafea.
        • +7 (11 voturi)    
          Dacă eşti cumva căpşunar, (Marţi, 17 iulie 2012, 10:03)

          Optimista [utilizator] i-a raspuns lui The Knight

          te previn că faci de ruşine categoria asta de români, dintre care majoritatea sunt oameni necăjiţi şi oneşti, care s-au dus acolo să câştige un ban cinstit. Tu "cuţitarule" , dac-ai fost cândva pe la Londra, nu ţi-ai perfecţionat evident nici româneasca, engleza sigur nu s-a lipit de tine, cît despre gândirea şi atitudinea de tip occidental....nici atâta. Ai rămas probabil ce-ai fost: un troglodit şcolit de comunişti pe la fosta oficină de parveniţi şi oportunişti "Ştefan GHEORGHIU". Dispari în negura din care te-ai ivit satană.
    • +16 (28 voturi)    
      In ritmul acesta (Luni, 16 iulie 2012, 18:21)

      eugeni [anonim] i-a raspuns lui The Knight

      In ritmul acesta de preamarire a lui Iliescu, de izolare a Romaniei, de promovare a celor cu dosare DNA,cu miticii in frunte, cred ca desprinderea Transilvaniei este urmarita pas cu pas de catre ardeleni de asemenea. :)
      (gluma).
      • -17 (27 voturi)    
        Salut, Eugen. (Luni, 16 iulie 2012, 19:06)

        The Knight [utilizator] i-a raspuns lui eugeni

        Te anunț că nu îl suport pe Iliescu. Însă asta nu înseamnă că trebuie să închid ochii și să plec capul în fața cotropirii capitaliste. Spune-mi, de ce găsirea unui job a devenit o problemă așa de mare în România, chiar și după 8 ani de mandat Băsescu? De ce trebuie tineri ca mine să plece din țară, pentru a munci pe alte meleaguri? Nu crezi că trebuie să apară o schimbare? Eu m-am săturat de scandal politic. Orgoliul lor nu ne ține de foame nouă. Iar gluma ta sper să rămână glumă de Budapesta. Salut.
        • +15 (25 voturi)    
          Lasa Knight.. (Luni, 16 iulie 2012, 20:11)

          Ellias [anonim] i-a raspuns lui The Knight

          ca ai sa vii tu inapoi, daca votezi pentru Copy-Paste &Co fiinca Europa o sa-i trimita pe toti romanii inapoi daca vom iesi din UE. Sa mai scrii aici si peste cateva luni..sa vedem ce parere mai ai despre "idolii" tai. E mai bine la rusi? De ce rusoaicele de peste Prut sunt dispuse sa se prostitueze pentru un sac de cartofi sau paine ca sa fie capabile sa-si creasca copiii? Bafta si mai vorbim; eu sunt peste ocean..cu drepturi depline si cetatenie, nu ca tine in Anglia.
        • +16 (26 voturi)    
          da (Luni, 16 iulie 2012, 20:39)

          hot news [utilizator] i-a raspuns lui The Knight

          Pari a fi un baiat istet,sau aceasta ne spui!Daca este asa, raspunsul il poti afla intr-un mod simplu:intreaba pe cei mai in varsta,rudele tale,cine a demolat industria romaneasca, asa proasta cum era ea,cine a pus la pamant cercetarea romaneasca,recunoscuta,cine a ingropat agricultura?Daca iti vor spune ca aceasta a facut-o FSN, PDSR,amandoua una,aceeasi a lui I.Iliescu si Nastase.Daca nu iti spun acelasi lucru inseamna ca si tu si ei va meritati soarta! Incearca si priveste lucrurile mai departe de varful nasului. Iarta-mi duritatea dar constat ca nu esti singurul care nu scrutezi istoria adevarata a acestor 23 de ani! Treziti-va,nu mai luati ceea ce vi se spune ca adevar,treceti toate stirile si prin creierul vostru,ca doar Dumnezeu nu vi la dat doar pentru a va schimba centrul de greutate!
          • -2 (6 voturi)    
            ca sa fim drepti... (Marţi, 17 iulie 2012, 12:01)

            Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui hot news

            ... "a lui Iliescu si Nastase" DAR si a lui Basescu, Blaga, Berceanu, Boc samd... ca doar TOTI au fost alaturi, pe vremea FSN!!!
        • +2 (6 voturi)    
          esti tare (Marţi, 17 iulie 2012, 10:22)

          baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui The Knight

          mosule, amatorial, amiceste, vorbesti pe limba matale....Ce zici de un diazepam si relaxare privind la un acvariu, ceva?
      • -7 (19 voturi)    
        ... (Luni, 16 iulie 2012, 19:56)

        John.Doe [utilizator] i-a raspuns lui eugeni

        Sunt ardelean, pur mot, si as putea spune ca mai bine am fi independenti decat sa tinem in spate un teritoriu de aproape 3 ori mai mare decat Transilvania. Dar sincer nici ideea unui guvern la Budapesta nu suna rau, imagineazati o economie unita a Ardealului cu Ungaria. pffff
        • +7 (7 voturi)    
          hai no (Marţi, 17 iulie 2012, 12:59)

          solomonien [utilizator] i-a raspuns lui John.Doe

          Pai domnule draga. Nu te tine nimeni sa nu te muti la Budapesta. Ce-ar fi ca in toate tarile lumii , zonele mai dezvoltate economic sa ceara independenta teritoriala ? sau ce-ar fi fost daca tatal tau care banuiesc ca a intretinut familia , sa zica : de maine fiecare se descurca cum poate, m-am saturat sa va duc in spate. Prietene ,''Gandeste''.
    • +3 (11 voturi)    
      !!!! (Luni, 16 iulie 2012, 20:45)

      Aristo [utilizator] i-a raspuns lui The Knight

      PERFECT ADEVARAT! Suntem, ca totdeauna, la rascruce de vanturi. O tara frumoasa, dar asezata rau geografic. Asta a influentat si caracterul oamenilor, fortati mereu sa caute modalitati de supravietuire. Atata de mult ne-au influentat conditiile de existenta incat nici nu ne mai dam seama ca ne distrugem singuri, in favoarea tuturor celor ce revendica ceva din tara noastra. Romania nu poate fi guvernata prin democratie ci numai dictatorial si poate doar asa sa mearga pe un drum benefic natiunii, suveranitatii si independentei. Cuvinte mari, nu? pentru vremuri asa mici...
    • +5 (13 voturi)    
      exprima-te in context (Luni, 16 iulie 2012, 22:39)

      Joiner [utilizator] i-a raspuns lui The Knight

      Punctul tau de vedere ar fi ok daca si contextul ar fi pe masurara... Aici nu vorbim despre Zeitgeist si alte teorii conspirationiste ce tin de expansiunea globala, vorbim despre anarhia ponto crinoistica. Poate nu ai inteles, da astia nu au o viziune clara asupra politicii promovate, ei au un singur tel: inlaturarea ultimului hop din calea fericirii lor si a catorva sute de servanti, cu orice pret.
      Ai fost un tanar destept care a inteles ca afara va reusi sa traiasca mult mai bine insa ai uitat cat timp ai asteptat ca UE sa ti acorde acest drept... Nici nu realizezi cat de usor poate sa te trimita akasik, in urma propriilor tale decizii " fireste". Odata ajuns aici vei simti dusul rece al unor impozite nejustificate, asta pentru ca pensionarii (partea de baieti destepti) revolutionarii inventati, angajatii la stat (fara numar) trebuiesc platiti de undeva.
      Teoriile expansioniste le mai poti combate(daca vrei sa consumi bio nu te impiedica nimeni, nu vrei sa te imprumuti, nu o faci... Etc...) dar priveste un pic la viitorul apropiat si mediteaza...
      In dorinta de a ne mai scrie de la Londra, astept sa iei decizia corecta la referendum...
  • +14 (18 voturi)    
    Sistemul, nu oamenii (Luni, 16 iulie 2012, 18:06)

    Dragos [anonim]

    Foarte bun articolul, felicitari. Si foarte bine punctat: sistemul, nu oamenii care il conduc trebuie sa hotarasca viitorul unei natiuni.
    Citez un amic elvetian: " Si la noi e plin de dobitoci la tot pasul, dar sistemul e atat de bine pus la punct incat nu le permite sa isi faca de cap".
    Te-as corecta totusi cu privire la alegerea cuvantului democratie = puterea poporului, puterea celor multi prin extrapolare. Exact asta avem noi: democratie pura. Cine are mai mult de 50% face ce vrea, fara a respecta regulile, constitutia, justitia etc.
    Eu unul as renunta cu drag la democratia asta in favoare unei adevarate Republici Constitutionale.
  • -7 (17 voturi)    
    Si... (Luni, 16 iulie 2012, 18:14)

    Bogdan [anonim]

    Si care e ideea acestui articol..la ce foloseste?
    Mai Vlad, urmaresc de ceva timp prestatiile tale si citeva sunt bune. Dar de multe ori, iti rezervi asa o viziune hristica, de parca tu privesti la muribunzii astia care suntem noi si politicienii !!
    Ia coboara in mijlocul nostru si ia niste decizii ( bune sau rele nu conteaza) decit sa le comentezi; in general in Romania sunt prea multi comentatori, formatori si tot asa..multi cu filozofia dar mai putin cu faptele !!
    A scrie bine si articulat, sa stii ca nu e tot una cu "meandrele" realului :))
    Si Platon visa la replupblica Intelectualior ..si a rams un simplu dialog...
    Mie toate aceste articole imi trezesc senzatia de neputinta si refugiu !!
    • +3 (11 voturi)    
      da (Luni, 16 iulie 2012, 20:53)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan

      Bogdane,Bogdane,iata aidevenit deodata un bun intelectual,unfin "analist"!Bravo Bogdane,totdeauna am banuit ca nu esti un gagauta oarecare,recunoaste ca te-am citit demult! Numai ca vezi tu, Vlad nu coboara sa ia decizii tocmai pentru ca locul lui nu este acolo.El recunoaste acest lucru si sta deoparte! Intrebarea,stimabile,este una de bun simt:ce fel de decizii iau acesti borfasi ce guverneaza acum? Recunoasteti ca au luat decizii privind demolarea tarii,vazute de toata Europa,sub imperiul necesitatii eliberarii tuturor hotilor cre ii sustin! Te implor,in numele lui Dumnezeu,fa-ti un proces de constiinta si mai vorbim!
  • +13 (21 voturi)    
    Cu gandul... (Luni, 16 iulie 2012, 18:15)

    Vreau_in_europa [utilizator]

    Intelept ar fi ca macar uni dintre noi sa se trezeasca, iar pe 29 sa mearga la urne nu pentru a il vota pe Basescu ci pentru a apara un principiu.
    Asa este, oameni politici de astazi poarta inca caftanul fanariot. Basescu a recunoscut acest lucru daca va amintiti, atunci cand in cadru confruntarii televizate din 2004 ii spunea lui Nastase; in celebrul "moment al adevarului" : - "Cum se face mai Adriane ca la 15 ani de la revolutie am ajuns sa candidam noi doi comunisti, la presedentie.

    Inca sustin ca dupa intrarea Romaniei in UE in 2007, clasa politica a ratat un moment propice de a se moderniza. Mai ales intr-un moment in care cetatenii ei; ceteteni Europeni; asteptau acest lucru.
    PSD-ul a fost extrem de refractar la acea schimbare. Din pacate nici Basescu (et PDL) nu a inteles ca aceasta modernizare ii privea si pe ei.

    Astfel de ocazii sunt unice in istorie, iar daca le ratezi odata o a doua sansa vine greu.

    Cine stie poate pe 29 este o asemenea sansa. Ramane de vazut dac ne vom ridica la inaltimea momentului sau...
    • +12 (18 voturi)    
      poti sa-ti iei adio (Luni, 16 iulie 2012, 18:53)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui Vreau_in_europa

      de la europa. Aici se da un razboi mult mai mare decat soarta unei tarisoare ca romania. Se infrunta doi titani, iar noi suntem unul dintre teatrele de operatiuni. De la summit-ul nato de la bucuresti, dupa invitarea georgiei si ucrainei de a face parte din nato, marele urs n-a dormit deloc, s-a pus constiincios si metodic pe treaba: georgia, ucraina, polonia, ungaria (nu cred ca acolo nu si-au bagat cumva nasul), acum romania. Si cred ca mai ales de-asta este ingrijorata ue. Nato tace deocamdata, este bagata in corzi prin alte parti ale lumii.
      • +1 (1 vot)    
        adevarul (Marţi, 17 iulie 2012, 13:49)

        MicaS [utilizator] i-a raspuns lui revo

        Tu vezi conspiratii mondiale ,dar este vorba doar de o incercare damboviteana de furt si aburirea adversarilor, recte romanii cu IQ<50 si a Europei care ar trebui sa-i creada .Hai sa fim seriosi , o mana de golani au pus pana pe putere si incearca sa-si aroge toate drepturile ce deriva din asta dar fara indatoriri !
  • +14 (16 voturi)    
    Alta cultura (Luni, 16 iulie 2012, 18:19)

    rosta [utilizator]

    Vorba neamtului (si al crestinului): Ein mann ein wort.
    Om este cel care-si tine cuvantul.
  • +1 (9 voturi)    
    Occidentul suparat (Luni, 16 iulie 2012, 18:24)

    Vulcanean [anonim]

    Scris in 15 iulie 2012, la ora 22:07:08, de catre Gazeta de Dimineata
    Preşedintele PSD Hunedoara, Laurentiu Nistor, a declarat, vineri, într-o onferinţă de presă la Petroşani că social democraţii au discutat joi seara
    posturile ce le revin în instituţiile deconcentrate.
    “Nu mi se părea corect ca eu în calitate de preşedinte al organizaţiei PSD Hunedoara să spun: acest post îl ocupă Georgescu. Am procedat de maniera următoare, s-au făcut buletine de vot, vot secret, fiecare pe cine a dorit”, a subliniat Nistor.Astfel, zice Nistor, exista posturi pe care au fost depuse câte 7-8 CV-uri depuse de social – democraţi. Una peste alta, două posturi le-au
    revenit vulcănenilor.
    Iata care e libertatea de a se dezvolta si de a creste..esti naiv tinere ziarist.
  • +2 (14 voturi)    
    Ipoteze false ? (Luni, 16 iulie 2012, 18:33)

    Copy-Paste [utilizator]

    "A inteles insa ca asumarea obiectivelor elitei intelectuale a Romaniei il poate plasa in pozitia de lider reformist, promotor al valorilor occidentale"
    Aceasta fraza poate ar da bine intr-o carte de istorie. Cel putin cititorul cartii ar banui ca cel de-a scris-o se bazeaza pe niste izvoare.
    In articolul dumneavoastra, insa, este doar o speculatie ieftina, nesustinuta de niciun argument. De unde stim ca si le-a insusit "cinic" si n-a inceput sa creada cu adevarat in ele ? Poate pentru ca un om cu astfel de obiective marete n-ar putea face greselile lui Basescu ? De unde stim ? Am vazut vreun intelectual ( si aici va includ si pe dumneavoastra) dornic sa intre in arena si sa vada cum e cu punerea in opera a obiectivelor ? Sa vedem cat de europeni mai raman intelectualii cu credinta genuina in obiectivele marete dupa ce vor fi intrat in arena si se trezesc ca in loc de discutii academice primesc cate-un sut intre picioare de la adversari sau vreun scuipat zemos din tribune ( unde sta plebea mananca semitne si se amuza inconstient si iresponsabil pe seama "jucatorilor").

    Cat despre instutiile care nu trebuie sa depinda de persoane, din punct de vedere intelectual este un exercitiu admirabil. Bravos!
    Problema este ca pe institutiile alea trebuie sa le faca cineva si am observat ca, in general, in decursul istorie apare cate un diliu de asta care in loc sa stea acasa si sa sparga seminte la meci, isi pune el in cap sa modifice institutiile statului.
    Si pentru ca a furat ideile elitei intelectuale este scuipat si injurat si el si familia lui cat mai mult cu putinta. Da'lui. diliului, ii place zoaia asta. In timpul asta eu, MIxich si Plesu stam confortabil in fata lap-top-ului si analizam echidistant asa cam din "centru" ( unde n-a mai prea ramas nimeni).
  • -9 (19 voturi)    
    Dati ignor (Luni, 16 iulie 2012, 18:40)

    Valerio [anonim]

    Dragi frati romani, dati ignor la tot ce vine de la bruxelles, nici nu stiu dece a-ti fost asa de bucurosi cind ati aderat la UE si nu vreau sa ma gandesc ce va fi daca aderati si la euro ! Euro creste ? Ff bine, se ridica export...Euro scade ? ff bine, se ridica nivel de trait ! Rezolvati problemele voastre si daca fara Basescu credeti va fi mai bine...atunci mergeti inainte :) Cele mai bogate tarile europeane nu au euro......
    • +12 (16 voturi)    
      Daaaaaaaa !!! (Luni, 16 iulie 2012, 18:57)

      Leeview [anonim] i-a raspuns lui Valerio

      Sa sapam din nou un canal dar de data asta nu doar de la Dunare pana la Marea Neagra ci de jur imprejurul Romaniei. Ca sa devenim si noi o insula ca si bogatii de engleji ( ca lira monser, e mai tare decat euro).

      Si cu pamantul sapat sa inaltam lantul carpatic ca sa putem face si o mica Elvetie in centrul Romaiei ( ca doar si francul elvetian bate maine-poimaine euroiul).

      Nici nu putem sa spunem ca nu avem cu cine. Mai sunt inca 4-5milioane de fraieri ce platesc impozite din munca lor. Sa-i bagam pe ei la canal, ca doar ne-au demonstrat ca stiu sa munceasca. Si in plus nici nu prea stiu bine cum sa voteze.

      Si intr'adevar, ce atata democratie cu Bruxelul asta. Nu inteleg nimic birocratii de acolo. Pai daca din 17-18milioane de votanti, 12-13 milioane hotarasca ca aia 4-5milioane trebuie sa merga la sapat un canal pentru glorioasa tara, ASTA E DEMOCRATIE ADEVARATA !

      Restul e maniplare, monser.
    • +2 (10 voturi)    
      da (Luni, 16 iulie 2012, 21:01)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui Valerio

      Pai de unde sa sti tu asemenea lucruri amice? Tu esti urmasul ramei,iar aceea nu are creier,deci nu are ratiune! "Zicerile"tale sunt cuvinte fara noima insiruite ca margelele si atat. Nu stiu de ce,dar mi te imaginez cu figura handicapatului de Dan Diaconescu.
  • -12 (22 voturi)    
    Supararea Occidentului (Luni, 16 iulie 2012, 18:41)

    Horea [anonim]

    Romania e ca o masina veche si stricata, condusa de un farseur iresponsabil, dar aflata in co-proprietatea unui grup de oameni sarmani.
    Occidentul ar vrea sa le vanda sarmanilor una sau doua masini noi, service, jenti de aluminiu, spoilere si alte chestii mai mult sau mai putin utile iar in schimb ar vrea ca respectivii sa lucreze pentru Occident in arenda, la preturi infime.
    Masina e in pana, in mijlocul drumului si in ploaie iar sugubatzul de la volan a luat deja multi bani imprumut de la Occident, ca sa aiba din ce plati masina de depanare si costurile de reparatie de la un dealer autorizat (ambele apartinand tot Occidentului).
    Sarmanii s-au vorbit intre ei si au decis ca e mai bine sa-l dea jos pe Pacala de la volan si sa impinga masina pana la un mecanic mai ieftin, de pe marginea drumului, unde sa o repare.
    Occidentul se supara si spune ca nu e in ordine ca Pacala sa fie dat afara si ca masina sa fie impinsa pana la mecanicul altora, sau sa fie reparata de proprietarii insisi.

    Iacata, am aflat pe intelesul fiecarui prost, de ce s-a suparat Occidentul.

    Daca sunteti proprietar de Dacia 1310 si credeti ca e OK sa mergeti la dealerul autorizat si sa dati de 3-4 ori valoarea masinii pe reparatie, votati ca sa ramana Pacala.
    Daca nu, votati ca sa plece Pacala si apoi mai vedem cum ne descurcam. Nimeni nu a pretins ca situatia e roza.
    • +7 (11 voturi)    
      Subiectul era... trandafirii (Luni, 16 iulie 2012, 19:45)

      Ion B [anonim] i-a raspuns lui Horea

      Salutarea Horea,
      Frumoasa poveste si poate ca si adevarata.
      Adevarul ca nicaieri, nimeni nu-ti da pe gratis sau nu te ajuta pe de'a moaca. Un ceva interes trebuie sa fie ca doar d'aia sunt capitalisti.
      Problema este alta, Horica: eu vad ca sub presedentia lui Base cine fura plateste.
      Doar si pentru atat as vota NU la referndum.
      Haideti sa ne focus pe lucrurile importante. Uita-te ca nmarii mahari sunt in puscarie sau urmariti penal.
      Inainte, toate se terminau cu NUP.
      Ai mai gasit in ultima vreme acronuismul asta in stiri?

      Hai sa traiestIon

      PS

      Pt HotNews: de ceva vreme este imposibil sa ma log; pot in schimb sa creez un account nou...
      Puteti remedia aceasta problema?
      Multumesc.
    • +7 (13 voturi)    
      despre mecanicul "mai ieftin" (Luni, 16 iulie 2012, 19:54)

      ctoma [utilizator] i-a raspuns lui Horea

      Horea,trecand peste faptul ca jignesti niste oameni cu pareri personale,imi permit sa te intreb daca mecanicul mai ieftin de pe marginea drumului nu e maica rusia lui iliescu ? Iti dau dreptate,situatia nu e deloc roz,dar nu pot sa fiu de acord cu expresia "si apoi mai vedem noi",atat timp cat ne-am dorit(si am devenit)parte a UE.S-auzim numai de bine !
    • +6 (10 voturi)    
      daca duci masina la dealer... (Luni, 16 iulie 2012, 21:27)

      Ellias [utilizator] i-a raspuns lui Horea

      Iti da garantie la reparatie, pe cand acel mecanic ( nestiutor si educat pe "cultura altora") pe langa ca nu stie cum sa repare masina, o mai si strica. Iar la urma ajung acei sarmani sa plateasca de trei ori mai mult. Nu iti este cunoscut scenariul? Deci...eu in mintea mea, as alege dealerul, macar platesc o singura data si..asta pana in toamna, cand imi pot schimba masina :)), decat sa platesc de trei ori si sa mai fiu si pe jos.
  • +16 (20 voturi)    
    sistemul e self aware (Luni, 16 iulie 2012, 19:10)

    capingura srl [anonim]

    De cate ori ati auzit vorba: Bai, sa moara generatia asta de bosorogi comunisti, sa vina tinerii, numai astfel scapam.... Ia spuneti, de cate ori? Acum uitati-va la Ponta si Crin, sunt cei mai tineri premier si interimar din istoria Romaniei, Victorash nu avea 18 ani la Lovilutie. Dar, dar, desi tanar are toate caracteristicile unei cutre batrane comunisto-fanariote: dublu limbaj, hiclenie, lasitate, lacomie si dispret. In interior este deja o cumatra batrana acra si rea. Crin, tanar si el, este un mos paranoic, agresiv, duplicitar, in cautare de father figure.... Iti pui intrebarea cum este posibil ca tineri fiind sa se comporte ca niste cutre batrane lipsite de decenta, caracter si bun simt ??? Un posibil raspuns este sistemul traditional dambovitian de comportament politic care aduce in fata doar indivizi care corespund tiparului dat sau modifica, a se citi, perverteste, indivizi labili in purtatori ai trasaturilor sistemului politic traditional romanesc. Ce ne carecterizeazs pe noi sunt maniheismul si inconsecventa. La noi nu se poate construi nimic, sistemul, imbibat in toti porii societatii nu va permite consecventa, predictibilitate, maturitate, decenta si echilibru....... Nu vedeti ca tara asta se reseteaza la fiecare noua guvernare.
    • +4 (6 voturi)    
      Uita-te cine i-a educat... (Marţi, 17 iulie 2012, 8:49)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui capingura srl

      Aici e problema: Ponta a fost format de Nastase, emulul lui Iliescu; Antonescu a trecut de la scoala lui Patriciu direct in poala lui Voiculescu! De unde vrei sa stie oamenii astia de corectitudine si democratie europeana cu asemenea "magisteri"?
  • +7 (11 voturi)    
    Cand raul nou e mai rau ca al vechi (Luni, 16 iulie 2012, 19:20)

    Lupulsas [utilizator]

    Am ajuns s-o traiesc shi pe asta: sa- cainez pe BASE, cu toate ca e plin de bube in cap. Totzi le stiu, ca nu prea i-a pasat sa-shi imbogatzeasca familia, amantele, prietenii de partid, atata timp cat avea "serviciili" shi butoanele sub el. Shi sub el, vai de mama ei de justitzie nepartinica shi procuratura necorupta. Fapt a fost: cine avea banul sau "fonctia", il durea in spitz de justitzie. Abia intr-un tarziu, ca prin minune, s-a mai mishcat ceva, deobicei contra ticaloshilor vechi, nu putzini. De obicei de forma, cu suspendare, tras de urechi pentru fraude ametzitoare shi coruptzii incredibile (VOICU, Costiniu, Nastaste). De ochii lumii, ai UE, care controla "pro forma". Shi democratzia in RO a fost de opereta: 2 camere, ca da bine, dar plina de interlopi, avand singurul scop de a prada shi a-shi apara prada shi pielea. Raul ancestral a fost asha zisa "revolutzie" confiscata de un tiran shi criminal, ce-i drept ales "democratic". Rau a fost ca nu a avut loc izolarea securistilor, care shi-au impartzit tzara shi au infestat toate institutziile statului. Shi acum se intorc, fiii shi nepotzii lui ILICI, fara a fi invatzat nimic: sunt mai obraznici, mai inraitzi shi fara caracter decat mentorii lor. Nici nu le mai pasa, macar sa salveze aparentzele de "democratzie", o urma de bun simtz, macar de ochii lumii. O dau pe natzionalism, de parca UE s-a rugat de Romania sa adereze neaparat, ca altfel nu puteau.
  • +9 (11 voturi)    
    Oamenilor nu le e clar (Luni, 16 iulie 2012, 19:21)

    Cristiana [anonim]

    "Multor romani nu le e clar de ce incalcarea deciziilor Curtii Constitutionale e atat de grava. Nu au trait inca suficienti ani de democratie ca sa inteleaga importanta protejarii unor astfel de institutii."
    Majoritatea romanilor nu sunt instruiti cum trebuie de aceea sunt nedumeriti... pentru ca e mai bine sa fim "multi". Daca Dreptul Constitutional se preda doar la universitate (nu stiu daca s-a modificat ceva in acest sens) atunci se va persista in necunoastere.
    Macar cei ce fac liceul ar trebui sa afle de separarea si echilibrul puterilor in stat! Daca se mai fac ore de educatie cetateneasca atunci sa ne educam copiii cum se cuvine de la varsta la care pot intelege aceste principii.
  • +13 (21 voturi)    
    Cu regret... (Luni, 16 iulie 2012, 19:23)

    MartaGeorgescu [utilizator]

    ... nu impartasesc opiniile autorului.

    A reduce curajul presedintelui Basescu la a fi "aprins cinic flacara democratiei din interes politic personal" suna inteligent dar nu este nici exact si nici justificat.

    Pina si astazi, cind vedem ca echidistanta prosteasca intre nemernicie (Ponta/Antonescu/Voiculescu) si imperfectiune (Basescu/MRU/Boc) ne duce in ripa, in loc sa denuntam RAUL clar si neechivoc, o facem pe desteptii in a ne distanta de ultima reduta a democratiei romanesti.

    Poate de aceea nu il meritam pe Traian Basescu. Nu va fi fiind el perfect, dar calitatile lui nu au fost si nu sint apreciate de "inteligentii" care asteapta ca o tara atit de curata si de necorupta ca a noastra sa fie condusa de ingeri si de sfinti.

    Nu va fie frica, (din pacate) Basescu pica. (Cu toate ca ma duc la vot.) Sa vedem cita vreme noua conducere a tarii ne va permite sa fim echidistanti si destepti pe HotNews, inainte ca noaptea cenzurii si calusul in gura sa ne vindece de relativisme fals-subtile.
    • -5 (13 voturi)    
      E prea mult ... (Luni, 16 iulie 2012, 19:51)

      Getu [anonim] i-a raspuns lui MartaGeorgescu

      A numi pe Basescu ultima reduta a democratiei romanesti e pre mult...
      Nu pot uita toate valizele cu bani si mis-masurile facute de Basescu cand era ministru sau primar ...
      • +8 (14 voturi)    
        Prea mult intr-adevar - prea multe birfe (Luni, 16 iulie 2012, 19:55)

        Batrin [utilizator] i-a raspuns lui Getu

        Aberatii de birfitor in stilul Antonescu/Ponta.

        Infractorii clari si dovediti, pe PROBE, nu birfe, se stiu unde sint.

        In PSD si PNL.

        Si in PDL, numai ca Basescu nu i-a acoperit si n-a pus "o vorba buna" si n-a trimis biletele roz ca sa-i scape.

        Daca Basescu ar fi fost mai "acomodant", nu l-ar fi deranjat nici astazi nimeni la Cotroceni.
    • +3 (7 voturi)    
      da (Luni, 16 iulie 2012, 21:06)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui MartaGeorgescu

      Georgescule,subscriu si iti acord tot respectul meu!Cu bine!
    • +7 (11 voturi)    
      Democratia inseamna implicare (Marţi, 17 iulie 2012, 1:56)

      emigrant [utilizator] i-a raspuns lui MartaGeorgescu

      Si eu sint de acord. Tot nu pot pricepe cum putem pune egal intre Ponta/Voiculescu/Sova/Antonescu (horror...)si Boc/MRU/Basescu/Macovei/Funeriu... De fapt mi se pare foarte clar ca Base a incercat sa miste lucrurile inainte. Totul e sa ne implicam macar de acum inainte. M-am inscris in ICCD. Adica m-am decis sa ma implic. Poate parea o naivitate dar m-am saturat sa stau pe margine. Si desi am plecat din Rom mi-am dat seama ca inca imi pasa, altfel nu as fi pe site-ul asta...Pina la urma democratia inseamna implicare, nu-i asa?
  • -4 (12 voturi)    
    Sa fim cu capul pe umeri (Luni, 16 iulie 2012, 19:47)

    Getu [anonim]

    Si cei care au vorbit pentru guverne din vest sau Comunitatea europeana sunt oameni car pot gresi, mai ales ca au vorbit fara sa analizeze profund situatia.
    Sa nu ii credem zei!
  • +2 (8 voturi)    
    Salut Vlad. (Luni, 16 iulie 2012, 20:25)

    The Knight [utilizator]

    Mulțumesc autorului pentru ștergerea unui răspuns la primul meu mesaj, în care un cititor foarte activ de pe HotNews îmi aducea injurii, într-un limbaj plin de frustrare, participând astfel la decăderea calității acestui site. Mi-am schimbat părerea despre tine, Vlad. Ești un tip de treabă. Mulțumesc.
  • +1 (7 voturi)    
    Romanul s-a nascut Vasal (Luni, 16 iulie 2012, 20:27)

    Fanica [anonim]

    Trist este ca suntem vasalii Germaniei si ai Austriei.
    Trist este ca nici asa, nici altfel, nu vom avea alta soarta, fiindca atat ne duce mintea.
    Si mai trist este ca suntem o adunatura de prosti carora le place sa ramana asa.
  • +3 (11 voturi)    
    Treziti-va, Romani! (Luni, 16 iulie 2012, 20:56)

    tigan2012 [utilizator]

    Da.Ai dreptate.Insa, nu inainte ca toti USL-istii(in frunte cu Ilici, Poanta si Somnorescu) si toti PDL-istii si toti UDMR-istii(in frunte cu Lazlo Tokes) care au devalizat tara, sa intre sa-i tina de urat, cat mai mult timp lui Bombo.Incepand cu Petrica Fara Gat (scuze, era sa-l uit) si sub protectia lui Ilici si a Tapului, politicienii de mucava au adus tara in pragul disperarii.Tandemul Ciumei Rosii data in galbinare (Copy-paste-ul si Lenesescu) au facut la fel de mult rau tarii in cateva saptamani cat a facut gasca securistoida a lui Antenescu-Varanul in peste 20 de ani.Treziti-va,
  • +5 (9 voturi)    
    De ce?! Foarte simplu! (Luni, 16 iulie 2012, 21:22)

    corvus_coraX [utilizator]

    Vineri, Ponta afirma că a trimis răspunsurile!. Nu a pomenit nimeni de un draft! Purtătorul de cuvânt al CE a afirmat clar că nu a sosit nimic. Nimic! Cât de uzual este să trimiți un draft?! Admițând asta, înseamnă că Ponta a trimis draftul să fie verificat dacă mulțumește CE sau nu?! Ridicol! Minte cum respiră. Deja la CE se știe și asta. Draftul va ajunge la Sf. Așteaptă...
  • -5 (11 voturi)    
    bun (Luni, 16 iulie 2012, 22:18)

    marvinica [utilizator]

    am inteles.
    cand a fost primar nu a avut consilieri.
    cand a primit si consilierii a abandonat postul.
    cand a fost presedinte nu avea parlament si guvern care sa il sustina.
    a manevrat sa aiba parlament (adica furat / convins felix si oprea) si intr-un final a pus guvernul lui dar a veni criza si nu a mai putut sa faca nimic.
    acum "poporul" o sa il demita.
    trebuie musai sa schimbam poporul, ca sa poata face carmaciul in continuare ce trebuie.
    bun.
    • +5 (9 voturi)    
      al naibii guvern (Luni, 16 iulie 2012, 22:55)

      dj [utilizator] i-a raspuns lui marvinica

      ala al lui Boc pe care l-au injurat toti pana n-au mai putut ca putut sa obtina crestere economica in criza! O fi apelat la vrajitoare, ceva, flacari violet....
      Verifica datele, pentru ca cifrele nu mint, cauta pe site-uri de afara si o sa vezi!
      • -1 (7 voturi)    
        bun asa (Marţi, 17 iulie 2012, 0:57)

        marvinica [utilizator] i-a raspuns lui dj

        ah, deci guvernul boc a fost bun. ok.
        dupa ce aducem alt popor, il punem la loc pe boc.
        sa nu uitam de udrea. si dansa sa vina inapoi.
        videanu si pinalti sa continue cu hidroelectrica.
        bun asa.
        • +3 (7 voturi)    
          Economia nu minte... (Marţi, 17 iulie 2012, 8:54)

          Dianora [utilizator] i-a raspuns lui marvinica

          Uita-te la cursul leu-euro, la rating, dobanda la imprumuturi. Daca nu se trezeste nimeni sa-l traga de urechi Ponta ne baga-n insolventa mai rapid decat pe Hidroelectrica!
          • 0 (2 voturi)    
            poate pe VOI! (Marţi, 17 iulie 2012, 12:28)

            Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Dianora

            Pe astia carora le-au dat bancile bani cu lopata, pe ochi frumosi!
            Pe majoritatea dintre noi, NU! ca am incvatat sa traim decent din ceea ce producem, nu din bubble-gum :P
            • 0 (0 voturi)    
              tu esti in stare (Marţi, 17 iulie 2012, 13:25)

              dj [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

              sa porti un dialog? Doi oameni ti-au scris sa verifici cifrele, si cifrele nu mint. Nici macar nu ai fost trimis la site-uri din tara, ci la cele internationale. Si in loc sa verifici si sa vii cu argumente pertinente (gen, Germania a avut crestere economica mai mare ca Romania) tu schimbi subiectul. Ti se pare logic ceea ce faci?
        • 0 (4 voturi)    
          N-am să înţeleg niciodată, (Marţi, 17 iulie 2012, 10:42)

          Optimista [utilizator] i-a raspuns lui marvinica

          unde naiba găseşte usl-ul atâtea vuvuzele de tipul tău, capabile să preia toate prostiile şi intoxicările pe care le lansează ei. Oameni buni, nu pot să cred, nu vreau să cred că noi românii avem prostia şi răutatea în sânge. Treziţi-vă înainte de a ne arunca într-o nouă perioadă de tipul celei prin care am trecut sub Iliescu.Lăsaţi-ne şi pe noi, cei care nu mai avem mult de stat pe lumea asta, să ne bucurăm de puţin aer curat, de puţină democraţie şi curăţenie în politică şi în viaţa noastră amărâtă din care 75% s-a scurs sub comunişti şi acum ne pregătiţi furtul ultimelor 25% sub usl-işti. Fiindcă nu mai am răbdarea şi forţa să mă lupt cu vorbe cu unii ca voi, vă spun doar că blestemele generaţiei mele vă vor ajunge (am 65 de ani).
          Voi vota NUUUUUUUUUUUUU la referendum şi va fi un NU pentru toţi cei ca tine care vor să-mi fure puţinii ani care-mi vor fi rămas de trăit.
          • -1 (5 voturi)    
            bine (Marţi, 17 iulie 2012, 11:56)

            marvinica [utilizator] i-a raspuns lui Optimista

            am inteles. deci sunt vuvuzela.
            mai inteleg ca sunteti f. suparata.
            ma opresc si va doresc numai bine.
            oricum pe acest site numai cei pro-basescu au voie sa vorbeasca, ceilalti primesc rapid minusuri si ceea ce au spus devine invizibil.
      • +1 (3 voturi)    
        "crestere economica"? (Marţi, 17 iulie 2012, 12:26)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui dj

        Vise! Da exemplu concret: numar de intreprinderi nou-infiintate vs. nr. de intreprinderi desfiintate!
        De asemenea: numar de locuri de munca nou-infiintate vs. nr. locuri de munca desfiintate!

        AIA e "crestere economica" - nu jocuri de cifre facute din condei!
        • 0 (0 voturi)    
          adica (Marţi, 17 iulie 2012, 13:27)

          dj [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

          doar ce vrem noi sa vedem conteaza, nu datele macroeconomice. Atunci de ce se mai calculeaza oare?
          NU SE POT FACE DIN CONDEI aceste cifre.
  • 0 (6 voturi)    
    Bravo! (Marţi, 17 iulie 2012, 6:21)

    AdrianTudosie [anonim]

    E X C E L E N T A R T I C O L !!!
  • +2 (6 voturi)    
    De ce nu au profesorii răbdare? (Marţi, 17 iulie 2012, 8:08)

    adivali [utilizator]

    De ce nu au avut profesorul de istorie Antonescu răbdare? De ce nu a avut conferențiarul Ponta răbdare? De ce dom' profesor Voiculescu nu mai avea răbdare? De ce s-au grăbit să-l schimbe pe Băsescu înainte de 2014? De ce? De ce sunt 11 puncte în negocierile cu UE și nu 9? De ce dacă eu Crin promit solem că nu grațiez și nu vreau să numesc șefi la DNA, nu scoate UE asta de pe listă? Pai de ce...pentru că actuala vremelnică putere nu mai are nici o credibilitate! Trebuie să fie clar că UE vrea altă clasă politică la București! Dacă rămâne asta, ne-am dus pe copcă!
  • +4 (8 voturi)    
    Apreciere democratica (Marţi, 17 iulie 2012, 8:14)

    sase sase [utilizator]

    Pentru tarile islamice si pentru Romania democratia este ceva imposibil.Carol I a incercat sa ne duca pe linia europeana.a reusit in prima faza.Ferdinand a continuat acest lucru.Dar Carol II a dat totul peste cap,in conditiile in care in Europa era o nebuloasa politica oarecum asemanatoare cu cea de acum.Comunismul adus cu sine "dictatura proletariatului" unde numai proletariatul nu a dictat Tineti minte sloganul "in romania clasa muncitoare bea sampanie,dar prin reprezentantii ei"? Dupa1989 Iliescu a adus in fata "democratia originala" fapt ce arata ca o democratie clasica ,de tip occidental este imposibila in Romania.Ce se intampla astazi este in ton cu acesta concluzie.Iar iritarea UE si a democratiilor occidentale este perfect justificata,din punctul lor de vedere.Din punctul de vedere al mediului politic romanesc,noi avem dreptate,si daca nu am depinde prea mult de avantajele unei relatii bune cu occidentul si mai ales cu UE politicenii romani ar ridica si mai sus coada.Din pacate toate acestea ii costa pe romani.Deprecierea monedei nationale intr-un ritm ametitor , reducerea masiva a investitiilor straine,si chiar plecarea unor investitori din tara sunt numai primele consecinte ale unei situatii create artificial pentru preluarea totala a puterii de catre USL si in primul rand de catre acolitii lui Voiculescu-Felix,informator notoriu al securitatii si delapidator al banilor romanilor,in timp ce fraerii cauta banii lui Ceausescu,nestiind ca acestia sunt banii Romaniei,furati de acest varan si altii care au procedat la fel.Ia faceti 8un inventar al imbogatilor dupa revolutie (?) si vedeti ca in marea lor majoritate sunt fosti nomenclaturisti din esaloanele 2 si 3 ale PCR, fosti ofiteri de securitate cu functii inalta,fosti lucratori in intreprinderile de comert exterior la randul lor ofiteri de securitate acoperiti sau informatori mizerabili ai securitatii.Acestia sunt oamenii care "construiesc" democratia originala patentata si ocrotita si astazi de Iliescu.
  • +1 (7 voturi)    
    institutiile noastre (Marţi, 17 iulie 2012, 9:17)

    catalin_mattei [utilizator]

    institutiile noastre sunt facute din plastilina.. ele au fost modelate astfel incat sa faca jocul diversilor grei ai zilei.. acum ceva vreme Biserica si Armata erau cele mai credibile pt romani.. in acest moment si ele sunt puse sub semnul intrebarii si par din ce in ce mai aproape de politic.. de ce se intampla asta? Pt ca politicienii , T Basescu dar si Ponta si Antonescu, clamand independenta oricarei institutii nu doresc in fapt decat o subordonare a acestora in vederea atingerii unor interese personale si de clan..mergem de 22 ani pe alegerea raului cel mai mic cand de fapt ar trebui sa mergem pe starpirea raului din radacina.. chiar in aceste zile avem o problema mare pe care as sintetiza-o astfel: doi batrani au o gaina outoare care ii ajuta sa isi duca traiul. Intr-o noapte un hot vine si fura toata productia de oua a gainii iar cateva minute mai tarziu un alt hot fura gaina cu totul. Satul se aduna si ii arata cu degetul pe hoti dar se isca o disputa: e mai vinovat cel ce fura gaina sau cel ce fura oul din care poate iesi alta gaina ( comparabil cu: "ce a fost mai intai: oul sau gaina?").. ca timp satul dezbate infierbantat subiectul cei doi fura gaina , oualele si alte lucruri din intreg satul.. asa este cu politicienii nostri indiferent ca sunt aia sau ceilalti
    • +1 (5 voturi)    
      Nu mai amesteca albul cu negrul, (Marţi, 17 iulie 2012, 10:48)

      Optimista [utilizator] i-a raspuns lui catalin_mattei

      că tot roşu se vede de aproape. Acoperi sub vorbe multe şi prolixe multă lipsă de caracter şi mai ales dovedeşti că n-ai înţeles nimic din tot ce ni se întâmplă. Stai la coadă la uşa usl-ului să-ţi dea ratota şi lasă-ne pe noi în amărăciunea noastră.
  • -1 (7 voturi)    
    Din cauza voastra (Marţi, 17 iulie 2012, 11:00)

    padre_cosmin [utilizator]

    Din cauza voastra e occidentul suparat ca pentru a scrie presa in occident, aia se informeaza din presa noastra, asta acaparata de portocalii care dardaiti si zbierati din rasputeri de "vai ce i se intampla lui Basila". Stiu stiu, daca pleaca Ba$$escu voi ramaneti fara salarii, dar asta e, oamenii mai schimba locul de munca. Vai vai s-a instaurat dictatura in Romania, dar nu era tot dictatura cand Basescu ne lua in ras pe noi aia din strada in iarna? Nu era dictatura cand punea Jandarmeria sa rupa picioarele oamenilor nevinovati, unii din ei batrani si bolnavi? Nu era dictatura cand Jandarmeria juca dansul lebedelor cu huliganii care aruncau cu pietre in timp ce pe noi ne ciumageau, saltau si amendau? Unde e democratia in tara asta? Ca si voturile ni se fura.
  • +1 (3 voturi)    
    Doua idei de reflectie... pentru toata lumea... (Marţi, 17 iulie 2012, 11:17)

    Leinad [utilizator]

    La sfarsitul lui 2008, atat PSD cat si PNL (monstruoasa coalitie) au trambitat sus si tare cu Klauss Johannis. Ma intreb, si va intreb, oare de ce in mai 2012, cand au "rezolvat" problema majoritatii in Parlamentul Romaniei nu l-au impus pe Johannis prim-ministru si l-au impins in fata pe Ponta? Cum nu l-a refuzat pe Ponta, Basescu nu l-ar fi refuzat nici pe Johannis. Va garantez asta... dar...
    ... unul dintre raspunsuri ar putea fi.... Johannis, chiar daca are problemele lui mai vechi, nu ar fi acceptat jocul lor murdar.
    Haideti sa rememoram recenta istorie a ultimelor doua luni de mandat Ponta... prima luna, mai, a fost un summit UE. A mers Basescu fara probleme, fara nici cea mai mica idee obstructionoare din partea lui Ponta. Nu s-a dat nici o lege, au inceput doar schimbarile din functii prin institutiile de la centru si din tara. De altfel de asteptat si necomentat prea tare. Era dreptul lor, au ajuns la Putere. Apoi a venit inceputul lui iunie. Guvernarea Ponta... la fel... nimic concret pentru romani, nimic concret pentru mediul privat. Poate doar acea revenire cu 8% a salariilor bugetarilor, care oricum era anuntata de Guvernul Ungureanu ca se va intampla. Guvernul Ungureanu a promis atunci 16% si nu 8% cat a dat Guvernul Ponta...
    Basescu a stat in banca lui, nu a zis nimic, nu a obstructionat in nici un fel Guvernarea Ponta. Apoi... a aparut Consiliul European. Pentru ca "pucistii", vorba lui Cristoiu, nu aveau motiv sa se lege de Basescu, acest moment a fost unul important pentru planul lor. Si ce au zis... daca tot sta in fotoliul de la Cotroceni, haideti sa-l lasam sa stea acolo, doar de decor, sa-l izolam pe plan international. Asa au gandit... apoi au urmat "intemnitarile" in lant... Nastase, Vantu, Iacubov... oameni de "neatins" pana mai ieri. Si atunci au realizat ca de fapt "treaba e groasa", ca nu e bine ca Basescu sa fie lasat in scaunul lui, ca uite ce se intampla cand sta "cuminte". De aici a inceput totul...
  • 0 (2 voturi)    
    deci si autorul sau parerea lui e contestabila :) (Marţi, 17 iulie 2012, 11:24)

    ioana2000 [utilizator]

    qamd
  • -1 (1 vot)    
    In foarte mare masura de acord.. (Marţi, 17 iulie 2012, 14:41)

    akillies [utilizator]

    ..dar la episodul EBA, mai e un factor care a ajutat din plin la schema lui Basescu si anume lipsa de interes a romanului(manifestata prin prezenta foarte mica la acele alegeri europarlamentare, unde oricine voia sa devina europarlamentar, avea o sansa destul de mare tocmai din cauza numarului mic de oameni care au votat...). In opinia mea EBA a ajuns Europarlamentar cu un foarte mare ajutor dat de romani.. Orice politician are datoria sa incerce sa se impuna/sau sa incerce sa impuna, dar totodata orice alegator are datoria de a-l opri prin vot sau cel putin prin prezenta la vot..
    Ce vreau sa spun este ca maturitatea unui sistem e data de maturitatea componentelor acelui sistem: democratia in Romania e la fel de matura precum este alegatorul roman, dar si politicianul roman.
    In opinia mea, inca avem politicieni fara coloana, care nu au curajul sa isi mentina pozitia intr-un partid, ci prefera sa aplice politica de turma.. dupa celebrul dicton "ultimul scapa turma".
  • 0 (0 voturi)    
    Articol excelent (Marţi, 17 iulie 2012, 14:57)

    DianaH [utilizator]

    O descriere foarte buna a ceea ce se intampla in intreaga societate romaneasca
  • +1 (1 vot)    
    occidentul (Marţi, 17 iulie 2012, 15:11)

    consting [utilizator]

    imi pare nespus de rau occidentul urecheaza pliticienii de la putere. e si normal. aceasta culoare politica lucreaza cu princpiile iliesciene, "spunem ca ei si facem ca noi". ei uite ca nu tine. usl uita ca democratia vine din vest swi e probata de peste o suta de ani. ce o fi in capul acestor politicieni, numai ei stiu. dar mai ales ce e in capul telviziunilor aservite usl. raspunsul vine pe cat de repede pe atat de halucinant. posturile aservite si acesti politicieni se ghideaza dupa principiile democratice ale lui voiculescu, in fapt un fost securist ceausist. ei nu pricep nici la aceasta ora ca democratia nu se face cu mijloace comuniste asa cum cred ei ca se poate face. imi pare rau de ei dar mai au mult e de invatat. nu merita sa guv un popor care incearca din raspueri sa ajunga la mult dorita democratie adevarqa.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri