Obama: Nu voi publica fotografiile cu Osama bin Laden mort

de V. Marin, C. Ciociltan     HotNews.ro
Miercuri, 4 mai 2011, 20:39 Actualitate | Internaţional

Barack Obama
Foto: Reuters
Presedintele american Barack Obama a decis sa nu publice imaginile cu trupul neinsufletit al liderului al-Qaida Osama bin Laden, ucis duminica noaptea in Pakistan, a anuntat televiziunea americana CBS News, careia seful de la Casa Alba i-a acordat miercuri un interviu, transmite Reuters.

Intr-un interviu acordat jurnalistului Steve Kroft pentru emisiunea "60 Minutes", ce va fi difuzata integral duminica, presedintele Obama "a declarat ca nu va difuza presei fotografiile cu Osama bin Laden dupa moartea sa, pentru a dovedi lichidarea acestuia", scrie postul CBS pe site-ul sau.

Intrebat care este motivul pentru care fotografiile nu vor fi facute publice, presedintele american a spus ca decizia sa reprezinta o modalitate de a se asigura ca acestea nu vor servi drept incitare suplimentara la violenta.

"Am luat aceasta decizie la nivel intern. Suntem absolut siguri ca a fost el. Am prelevat probe si am facut testele ADN necesare. Nu exista nici o indoiala ca l-am omorat Osama bin Laden. Este important sa ne asiguram ca fotografiile foarte expresive ale cuiva care a fost impuscat in cap nu vor servi drept incitare la violenta suplimentara, drept instrument de propaganda", a spus Obama.

"Consider ca, luand in considerare natura acestor fotografii, s-ar crea un risc pentru securitatea nationala. Am discutat acest lucru cu Bob Gates si Hillary Clinton si ei sunt de acord", a adaugat Obama.

In ciuda speculatiilor, potrivit carora moartea lui Osama bin Laden ar fi doar o inscenare din partea SUA, presedintele american a spus ca "nu exista nicio indoiala in randul membrilor al-Qaida ca Osama este mort".

"O fotografie in sine nu va face nicio diferenta. Vor exista sceptici in continuare. Cert este ca nu-l veti mai vedea pe Osama bin Laden pe fata pamantului", a precizat Obama.

Marti seara, purtatorul de cuvant al Casei Albe, Jay Carney, a declarat ca fotografia cadavrului lui Osama bin Laden este "infioratoare" si ca administratia americana nu a decis deocamdata daca o va da publicitatii.

"Voi fi direct: publicarea de fotografii cu Osama bin Laden dupa aceasta operatiune este o chestiune sensibila si vom evalua daca este necesar sa le publicam", a declarat Carney intr-o conferinta de presa.

Problema este sa ne dam seama daca publicarea lor "serveste sau deserveste interesele noastre, nu numai aici, ci in intreaga lume", a adaugat Carney.

Intrebat despre cum arata fotografia cu bin Laden mort, Carney a raspuns: "Se poate spune ca este ingrozitoare" si a refuzat sa spuna daca a vazut-o.

Drudge Report a anuntat, marti, ca Barack Obama si-a dat acordul pentru publicarea cel putin a unei imagini "grafice" a cadavrului lui bin Laden.



Citeste mai multe despre   











5227 vizualizari

  • -2 (24 voturi)    
    Si sa vedeti de ce (Miercuri, 4 mai 2011, 20:48)

    Spartakus [anonim]

    M-as bucura sa ma insel, dar motivul acestui refuz ar putea fi cel expus aici:

    http://www.reportervirtual.ro/2011/05/asa-s-a-nascut-legenda.html

    Cu multumiri administratorului Hotnews care va publica linkul si solicitarea ca domnii de alta opinie sa nu ma injure de mama. :)
    • +3 (19 voturi)    
      Pentru tine (Miercuri, 4 mai 2011, 21:02)

      Cristi [anonim] i-a raspuns lui Spartakus

      Asta nu este decat o noua oportunitate sa-ti faci putina reclama la blogul personal.
      • -1 (21 voturi)    
        N-am capra (Miercuri, 4 mai 2011, 22:34)

        Spartakus [anonim] i-a raspuns lui Cristi

        Stiu ca ti-ar placea sa-mi moara capra, dar, din pacate pentru dumneata, stau la bloc si n-am capra! :D
        Nici blog nu am, ca RV nu e al meu, dar dumneata esti atat de orbit de furie incat nu ti-ai dat seama de asta si in loc sa citesti ce-am scris acolo imi zici ca vreau sa ma imbogatesc din pixeli. Fals, my dear, eu vreau sa ma imbogatesc din neuroni, ca sa va cumpar capre la toti.
        • +15 (15 voturi)    
          Nici-o poza nu i-ar fi convins pe unii (Miercuri, 4 mai 2011, 22:57)

          Bogdan C [anonim] i-a raspuns lui Spartakus

          Pe cei care cred in povestile cu conspiratii nimic nu ii va putea convinge vreodata. Chiar daca pozele ar fi fost date publicitatii, ar fi urmat argumente lungi ca umbra aia e adaugata in Photoshop, ca reflexia cealalta nu e naturala etc. Cum spunea ieri Jon Stewart la Daily Show, avem deja filmari cu omul mergand pe Luna, si totusi exista unii care continua sa creada ca nu am ajuns niciodata acolo si totul nu e decat o farsa a americanilor. Pe unii chiar nu poti sa-i convingi.
          • 0 (0 voturi)    
            mi se pare ciudat... (Joi, 5 mai 2011, 22:40)

            Bombo [anonim] i-a raspuns lui Bogdan C

            Pe lânga faptul ca e o executie a la Ceausescu (oare ce-ar fi spus despre legaturile cu americanii la un proces public ?!), ma uimeste un lucru...

            Oare cata încredere oarba poti sa ai în propaganda americana, încât sa-l crezi pe cuvant pe Barack ca cel ucis acolo era Ben Laden, si nu Suliman Ixulescu... doar asa pe cuvant?!

            Faptul ca unii oameni sunt patologic obsedati de comploturi nu înseamna ca ele nu exista...
    • +1 (3 voturi)    
      da (Miercuri, 4 mai 2011, 21:53)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Spartakus

      excelent scris
  • +10 (14 voturi)    
    Culmea indeciziei (Miercuri, 4 mai 2011, 20:50)

    x [anonim]

    Sa ezit sa le public ... sa nu ezit ...
    • +1 (1 vot)    
      Erata (Joi, 5 mai 2011, 2:39)

      370H-SSV-0773H [utilizator] i-a raspuns lui x

      Cred ca vroia sa spuna : "nu public fotografiile lui OBL nici mort".
  • +8 (10 voturi)    
    arata mai bine decat el viu (Miercuri, 4 mai 2011, 20:51)

    zaboo [utilizator]

    si se simte prost?
  • +20 (22 voturi)    
    eminescian de-a dreptul (Miercuri, 4 mai 2011, 20:53)

    Mazeta [utilizator]

    era pe cand nu s-a zarit, azi il vedem si... nu e!
    • +2 (4 voturi)    
      amice (Miercuri, 4 mai 2011, 21:32)

      sellerman [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ti-as da 100 de plusuri, dar nu ma lasa hotniuzii ...................
  • 0 (12 voturi)    
    bah nene! (Miercuri, 4 mai 2011, 21:23)

    Gigel [anonim]

    Americanii astia prostesc o lumea intreaga. Cine poate sa creada acest scenariu de film prost? Ma si umfla rasul cand aud declaratii de genul asta. Auzi tu, sunt "groaznice" pozele. Mai "groaznica" e poza in care Hillary pune mana la gura, oripilata de ceea ce vedea. Eu cred ca se uitau toti la The Ring 2.
  • +7 (7 voturi)    
    pai atunci... (Miercuri, 4 mai 2011, 21:23)

    pATEU [anonim]

    nu ramane decat sa te credem pe cuvant :|
  • +7 (17 voturi)    
    Probleme, Gogule? (Miercuri, 4 mai 2011, 21:32)

    CezarN [utilizator]

    Uite-asa, dupa problemele cu un certificat de nastere, se pare ca presedintele Obama are acuma probleme si cu un certificat de deces. :))

    Are probleme si cu premiul Nobel pentru pace luat pe credit cu buletinul de la Goldman Sachs caci, probabil, daca creditul ar fi fost cu certificatul de nastere nu l-ar fi putut accesa.

    Cred ca si cu gasirea unui inlocuitor pentru bin Laden are probleme presedintele Obama caci, nu-i asa, un dusman de serviciu nu se gaseste atat de usor la pretentiile si la calibrul Statelor Unite.

    Are probleme si cu cele doua numere de telefon gasite in hainele lui Osama (pentru buzunaritul rapid al decedatului un expert FMI a fost cooptat in echipa Seals) caci la unul ii raspunde Panetta nedumerit de ce nu-l suna presedintele pe numarul scurt, iar la celalalt ii raspunde regele saudit intrebandu-l daca cele 70 de fecioare sunt toate sau daca lipseste vreuna.

    Dar cele mai mari probleme le are, cred, cu Adobe care nu mai scoate Photoshop CS6 ma repede, asa cum a promis, caci cu amaratul asta de CS5.5 se vede treaba ca pana si francezii si-au dat seama de lucratura. Sa-i mai salvezi din ghearele nemtilor vredata ... Data viitoare s-au lins pe bot. O sa-i lase vreo cateva zeci de ani pe toti sa se imbolnaveasca de gât vorbind germana ca nu mai stiu ce este respectul.
    ------------------------------------

    Desigur ca veti sari cu totii in capul meu, dar sa stiti ca Obama a inceput. :))
  • -1 (17 voturi)    
    O decizie inteleapta (Miercuri, 4 mai 2011, 21:34)

    IC Breteanu leberalul socialist si conservator [anonim]

    Publicarea fotografiilor n-ar fi avut nici o relevanta dintr-un motiv extrem de simplu. Oricum iubitorii de teorii ale conspiratiei vor spune ca sunt trucate, deci false. Si ca defapt bin Laden traieste, mai mult, ca ar fi doar o inventie, o fictiune. Dar, culmea!!!, tocmai ei (iubitorii de teorii ale conspiratiei) sunt cei mai nerabdatori sa le vada. Opinia mea e ca Obama a luat decizia corecta, cel putin pentru moment, mai ales avand in vedere ca nu sunt deloc niste imagini placute vederii. Poate ca nu e deloc momentul ca aceste fotografii sa fie publicate si dintr-un alt motiv, emotiile fiind inca la cote maxime.
    Probabil ca peste ceva vreme, cand lucrurile se vor mai calma, aceste fotografii vor fi date publicitatii.
    • +4 (6 voturi)    
      bineinteles (Miercuri, 4 mai 2011, 23:02)

      xy [anonim] i-a raspuns lui IC Breteanu leberalul socialist si conservator

      ca vor sa vada pozele doar ca sa urle din primul moment ca sunt false. castigul publicarii lor (unii ar fi fost convinsi ca a fost omorat si nu bantuie cu Elvis si Michael Jackson pe undeva) ar fi fost infinit inferior daunelor (cea mai dura poza ar fi devenit literalmente noul steag al jihadului si concomitent obiect de veneratie).
      foarte corecta decizia lui Obama.
    • +2 (4 voturi)    
      conspiratori si deconspiratori (Miercuri, 4 mai 2011, 23:26)

      Demigod [utilizator] i-a raspuns lui IC Breteanu leberalul socialist si conservator

      Exista o categorie de indivizi care vad in orice conspiratie. Nu-s normali.

      Dar exista o alta categorie de indivizi care vad in orice individ sceptic un adept al teoriilor conspiratiilor. Nici aia nu-s normali.

      1. Trebuia sa publice fotografiile sa nu creeze suspiciune nici in lumea araba, care vor crede ca Osama e nemuritor si vegheaza cu bomba, si nici in lumea occidentala care e in general educata si nu pune botul la toate prostiile americane.
  • +7 (15 voturi)    
    mult mai bine (Miercuri, 4 mai 2011, 21:45)

    ampersand [utilizator]

    Pentru cine-şi aminteşte, prin 2004-2005, al qaeda difuza de zor pe internet înregistrări cu decapitări "live" (sic), spre mulţumirea şi satisfacţia antiamericanilor dornici să deţină adevărul stând în botoşei cu berea-n mână în căldura căminului.

    În ce priveşte moartea lui bin laden, confirmarea cea mai valabilă va veni nu prin publicarea vreunei poze, înregistrări video, marturiei nevestei sau rezultatelor analizelor ADN, ci prin reacţiile şi declaraţiile viitoare ale al quaeda şi islamiştilor. Din punctul meu de vedere, prima confirmare a venit deja chiar de la ei, prin solicitarea lor de-a vedea pozele.
  • -2 (12 voturi)    
    Bin Laden AGENT CIA (Miercuri, 4 mai 2011, 22:23)

    Nu a existat nici un CADAVRU [anonim]

    Trebuia pus intr-un program de protectie si terminat cu aceasta sintagman ! ; se intra intr-o noua etapa istorica si basta stupid people de pretutindeni PUNETI BOTUL !@
  • -4 (18 voturi)    
    In sfarsit, o decizie buna (Miercuri, 4 mai 2011, 22:30)

    Alex [anonim]

    Pana acum se putea spune ca Obama a fost doar norocos cu prinderea lui Bin Laden, spre deosebire de Bush.
    Acum se vede o decizie pe care Bush nu ar fi luat-o niciodata.

    Sa tipe toti conspirationistii. Oricum ar fi cautat pixelul albastru.
    Sa tipe toti desteptii in lumea a treia a islamului. Oricum ar fi tipat.

    Administratia Obama l-a omorat pe Osama. Punct.
    Cui nu-i place... cui ii pasa ca nu-i place?
    • 0 (2 voturi)    
      administratia obama l-a omorat pe osama (Miercuri, 4 mai 2011, 23:23)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui Alex

      cu oamenii din administratia Bush la butoane... osanale marelui pacalici asadar
  • +6 (12 voturi)    
    Ce vor sa ascunda? (Miercuri, 4 mai 2011, 22:30)

    Av. [anonim]

    In materie criminalistica este un fapt fara precedent , cand toate probele de identificare ale lui OBL sunt distruse de catre autoritatile statului american.
  • +1 (7 voturi)    
    e penibila situatia... (Miercuri, 4 mai 2011, 22:50)

    dares [anonim]

    cum sa-si insceneze bin laden moartea???
    el era seful al qaida .. ai lui nu stiu ca el nu mai e ??
    cei mai apropiati ai lui nu stiu ?
    are o gramada de copii ..
    lucrurile astea transpira..
    ar trebui americanii dati in judecata ca nu au dat familiei corpul lui bin laden ..e dreptul lor.
    • +1 (1 vot)    
      seful? (Joi, 5 mai 2011, 10:39)

      gechi [utilizator] i-a raspuns lui dares

      era seful pe naiba, tu ai vazut in ce casa traia? Izolat de lume, fara telefon si internet, cum crezi ca se conduce o retea, prin telepatie?
      • -1 (1 vot)    
        lol (Joi, 5 mai 2011, 11:26)

        dares [anonim] i-a raspuns lui gechi

        da sunt altii mai cu rang care nu folosesc macar telefonul mobil si conduc imperii financiare vezi warren buffet..
        e irelevant ce zici ..
        oricum cunoastem foarte putine lucruri despre cum e condusa al qaida..unde ca al zahari ala e cel mai cautat om de pe pamant dupa ce a murit bin laden ..
        nu ne-a explicat nimeni cum e condusa al qaida..
        cert e ca toata planeta stia ca bin laden conduce al qaida si e cel mai cautat terorist din lume
  • +1 (7 voturi)    
    ... (Miercuri, 4 mai 2011, 23:15)

    IC Breteanu leberalul socialist si conservator [anonim]

    Am sa mai adaug ceva... toate aceste teorii (ale conspiratiei) care sunt indreptate impotriva americanilor (oare de ce numai impotriva lor???) sunt doar rezultatul muncii din laboratoarele FSB. Fostul sef al SIE (Ioan Talpes) face niste precizari extrem de interesante in legatura cu diversiunea privind "inchisorile secrete ale CIA" din Romania... Talpes spune ca in spatele acestor diversiuni sta Moscova. Interesant, nu? Teoriile conspiratiei si repetarea obsesiva a acestora, pe toate canalele posibile, pot decredibiliza teribil o tara si, in acelasi timp, inflama sentimentele anti indreptate impotriva tarii vizate. Observ ca a devenit la moda, e trendy, sa imbratisezi teoria conspiratiei. Cei care nu cad prada acestei adevarate obsesii numite teoria conspiratiei sunt in ochii celorlalti, a baietilor cu mintea care zboara in toate directiile in inventarea de adevaruri personale si convenabile, niste bieti "spalati pe creier". Foarte trist.
  • -4 (6 voturi)    
    ha ha (Miercuri, 4 mai 2011, 23:16)

    george [anonim]

    "stim sigur ca el a fost, avem probele ADN"
    Pai cum puii mei sa ai tu proba ADN imediat a doua zi dupa ce l-ai impuscat cand se stie ca testele ADN dureaza 14 zile ? Si in al doilea rand, proba ADN trebuie sa o compari cu a unei rude foarte apropiate ca sa poti a verdictul.Care acea ruda apropiata de la care au luat test ADN pentru comparatie? Cum naiba au facut americanii de au reusit aceasta performanta asa de repede? Se vede clar ca si povestea asta pute urat.
    Exista o singura explicatie. Bin Laden a fost omorat cu mult timp in urma si congelat si scos pe tava acuma pentru anumite motive, spre exemplu ca sa creasca Obama in sondaje.
    Obama nu vrea sa arate aceste poze ori pentru ca nu le are ori pentru ca s-ar vedea poate destul de clar faptul ca Bin Laden a fost omorat mai demult si tinut la congelare. Chiar Gelu Voican Voiculescu a spus la Realitatea ca poza lui Bin Laden arata mai mult a unui om congelat decat a unuia proaspat impuscat. Si el stie ce spune ca doar l-a impuscat pe Ceausescu
    • +2 (2 voturi)    
      hmmm (Joi, 5 mai 2011, 0:08)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui george

      - analiza ADN durează 14 zile în birocraţia românească.
      - prima sursă a ADN-ului "martor" e de la o soră a lui bin laden care a murit de cancer la creier într-un spital din SUA (Chicago, parcă)
      - poza "analizată" de către gvv a fost un trucaj al televiziunii pakistaneze, anunţat chiar de ea.
  • -1 (3 voturi)    
    ? (Joi, 5 mai 2011, 0:45)

    xman [anonim]

    totul este o vrajeala,asa cum a fost de la inceput cu acest bin laden,,tot ce se intampla era vina lui,sa vedem de acum incolo.....nici o poza....l-au aruncat in mare.....VRAJEALA,pe romaneste.
  • +1 (1 vot)    
    nu-i nimic (Joi, 5 mai 2011, 6:23)

    gurka [anonim]

    le publica altii. obama chiar crede ca poate controla asta.
  • 0 (2 voturi)    
    este mai bine (Joi, 5 mai 2011, 8:58)

    mary [anonim]

    Cred ca este mai intelept sa nu fie publicate si ca sa ii contrazic pe unii care spun ca o sa fie publicate.

    Sustin teza mea cu un exemplu: ceea ce s-a intamplat cu avionul care s-a infipt in pamant - nu prea exista poze, din varii motive/ unul poate sa fie cel legat de ordinul lui Bush jr. care a recunoscut in cartea sa "Hard decision" ca a dat comanda de doborare a avionul chiar daca la bordul sau erau americani, dar din nefericire erau si teroristi care tinteau Casa Alba/ Washington.

    Deci a existat aceasta intelegere/consens intre presa si autoritati.

    Exista o bucatica in sufletul unora care poate cere sangele lui ObL ca sa se bucure mai departe de viata - nu e partea cea mai umana a fiintei lor...- si altii care poate ar vrea sa foloseasca acele fotografii ca sa induca din nou incitarea la ura...

    Asa ca este mai bine sa fie fara poze si uitare...
    Scenele horror nu sunt recomandate multimii, chiar daca fac rating. Now just hope to be peace!

    Pentru cei care se indoiesc de existenta si ulterior de mortea lui ObL pot spune ca cele doua fenomene au fost descrise atat de americani cat si de oponentii lor: vezi descrierea facuta de fiica lui Osama prin care ea marturisea ca ObL nu era inarmat si a fost omorat in fata familiei...

    Adica decedatul saptamanii - cel care a schimbat cu totul conceptele de securitate in lumea larga - a existat si a fost eliminat pana la urma cu adevarat - cel putin asa imi pare mie!
  • 0 (0 voturi)    
    o intrebare (Joi, 5 mai 2011, 14:28)

    gigi [anonim]

    din moment ce Casa Alba a urmarit live operatiunea ( deci s-a filmat cu helmet cam-uri) de ce nu dau o poza/captura video cu el inainte de a fi impuscat? ca partea cu cat de groaznic e el mort sa zicem ca am inteles-o.
    • 0 (0 voturi)    
      heh (Joi, 5 mai 2011, 14:55)

      me [anonim] i-a raspuns lui gigi

      Pai ce crezi ca imaginile alea sunt ca in Counter Strike, captura clara de ecran ?

      Helmet cam-ul l-o fi avut 1-2 soldati din operatiune, nu neaparat ala care i-a tras-o lui bin Laden, si chiar daca a avut ce crezi ca a stat sa ia cadru clar cu Osama zambind la obiectiv inainte?

      Cred ca a apasat pe tragaci intr-o milisecunda inainte sa se uite bine la el la ce boala aveau pe el ...
  • 0 (0 voturi)    
    ai dreptate (Joi, 5 mai 2011, 16:23)

    gigi [anonim]

    1 , 2 aveau si alea imprumutate cred . filmeaza diicot-ul tot cand prinde pe unul cu un joint la el si aia nu. nha ca iar i-am luat pe americani!


Abonare la comentarii cu RSS
VIDEO UPDATE Presedintele Obama: Dupa 10 ani de cautari, Osama bin Laden a fost ucis. Este o realizare istorica a SUA
Cele mai noi stiri despre subiect
6 Mai 2011
5 Mai 2011
4 Mai 2011

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri