Adrian Novac: Un tanar nigerian, Umar Farouk Abdulmutallab, a incercat sa arunce in aer un avion al companiei Northwest Airlines folosind exploziv ascuns in chiloti; sapte ofiteri CIA au fost ucisi intr-un atac sinucigas in Afganistan; un somalez a incercat sa-l ucida pe caricaturistul danez Kurt Westergaard la inceputul acestui an. De ce crezi ca s-au intamplat aceste incidente teroriste in ultima perioada? Putem sa vedem o caracteristica comuna in toate aceste atacuri?
Bruce Tefft: Nu exista o caracteristica comuna in aceste atacuri, caci acestea ar insemna ca ele sunt similare.
Ceea ce vedem este manifestarea comuna a razboiului pe care musulmanii il poarta de 1400 de ani impotriva non-musulmanilor, asa cum le cere Mohammed si Coranul.
In toate operatiile militare - si terorismul este o activitate militara, nu criminala - tipul si executarea la timp depind de obiectivul si de pregatirile necesare indeplinirii acelor obiective. In timp ce unele incidente teroriste au tinte multiple, aceste atacuri pe care le-ai mentionat nu sunt nici simultane si nici nu reprezinta aspecte multiple ale aceleiasi operatiuni. Ele sunt, mai degraba, atacuri diferite, in locuri diferite, ale aceluiasi razboi.
A.N.: Cum se face ca nigerianului Abdulmutallab i s-a permis sa treaca prin filtrele de securitate si sa se imbarce intr-un avion pe aeroportul din Amsterdam in ciuda dovezilor ca era o amenintare terorista? Ce nu a functionat cum trebuie pe aeroportul Schipol?
B.T.: Procedurile de securitate stabilite nu au fost respectate: in mod specific, drumul pe care l-a urmat si trecutul sau nu au fost cercetate (de exemplu, faptul ca in Ghana a cumparat cu bani lichizi un bilet doar pentru o calatorie dus, ce a inclus mai multe opriri, dar si ca nu a avut niciun bagaj de predat la imbarcare); listele cu suspecti de terorism nu au fost verificate; nu a fost perchezitionat atent in Ghana, in Nigeria si nici la Amsterdam; si, in plus, i s-a permis sa se imbarce desi nu avea un pasaport valabil.
A.N. Unii critici sustin ca sistemul american de securitate inca nu functioneaza cum trebuie. Agentiile de informatii din Statele Unite au fost prinse din nou pe picior gresit?
B.T.: Da. Desi "Teroristul in lenjerie" era pe o lista a suspectilor de terorism, el nu se afla in baza de date americana cu cei care nu au dreptul sa zboare. De asemenea, el a obtinut si o noua viza valida de intrare in SUA. Cu toate acestea, asa cum s-a spus si pana acum, responsabilitatile principale de securitate au apartinut autoritatilor din Ghana, Nigeria si Olanda.
A.N.: Cunosti sistemul american de informatii din interior. Care crezi ca sunt principalele fisuri ale sistemului?
B.T.: Este prea birocratic, mult prea mare si greoi. "Comunitatea de informatii" din SUA este alcatuita din 16 organizatii de informatii, politie si securitate, conduse si controlate, la modul teoretic, de un asa-numit Director of National Intelligence. In realitate insa, cele 16 organizatii diferite au agende proprii, egoiste, aflate in competitie si deseori in conflict. Ele au, de asemenea, responsabilitati si lideri care se suprapun de multe ori unii peste altii.
A.N.: Cum crezi tu ca CIA si alte servicii de informatii vor putea sa controleze mereu situatia de securitate? Au nevoie de mai multi bani, de mai multa putere etc.?
B.T.: Ei n-au nevoie de mai multe fonduri sau mai multa putere. Au nevoie de o conducere mai buna. Atat extern, la nivelul prezidential, cat si intern, la nivelurile operationale.
A.N.: Presedintele Barack Obama a adus un omagiu celor sapte ofiteri ucisi de un atacator sinucigas in Afganistan, insa, pe de alta parte, a criticat "esecurile sistematice" din cadrul CIA si ale altor agentii de securitate care n-au reusit sa prevada atacul pus la cale in ziua de Craciun de nigerianul Abdulmutallab. Ce crezi despre felul in care presedintele Obama a reusit sa se descurce in ceea ce priveste asigurarea securitatii Americii?
B.T.: S-a descurcat foarte prost. El este presedintele Statelor Unite de un an, este responsabil sa demonstreze spirit de conducere, si trebuie sa aleaga conducerea CIA, pe Director of National Intelligence si alti lideri de agentii si departamente. In general, el a ales ca lideri persoane fara experienta, neprofesioniste, dovedindu-si astfel propria sa lipsa de experienta. Un lider bun conduce, nu arunca vina pe cineva.
A.N.: Unii sustin ca presedintele Obama este prea "moale" in ceea ce priveste politica anti-terorista. Crezi ca e adevarat?
B.T.: Da, bineinteles si, in mod evident, teroristii sunt si ei de acod cu lucrul acesta. Unele dintre exemplele principale sunt inchiderea inchisorii de la Guantanamo, o decizie motivata politic, eliberarea teroristilor de la Guantanamo (20% dintre acestia au reluat deja activitatea terorista), tratarea terorismului ca o activitate criminala a carei rezolvare este lasata in seama politiei si a sistemului de justitie, in loc sa fie considerat o crima de razboi si lasata in seama tribunalelor militare; si, in sfarsit, intinderea unei maini deschise statelor care sprijina terorismul, precum Iran, Siria si Coreea de Nord.
A.N.: Fostul analist CIA Michael Scheuer a declarat recent ca amenintarea reprezentata de Al-Qaeda este mai mare in prezent decat a fost in perioada atacurilor de la 11 septembrie 2001. Crezi ca are dreptate?
B.T.: Da, absolut. Rapoartele despre decesul Al-Qaeda, chiar si cele despre pagubele produse organizatiei, au fost exagerate in cel mai mare mod cu putinta, lucru care reflecta lipsa de intelegere a Al-Qaeda, a terorismului si a Islamului.
A.N. Vorbeai despre inchiderea inchisorii de la Guantanamo Bay. Au fost nenumarate discutii pe acesta tema. Presedintele Barack Obama a promis sa inchida acel loc. Unii sustin insa ca incercarea de a reabilita prizonierii de la Gitmo este un efort nesabuit si ca multi dintre fostii detinuti se intorc pe fronturile de bataie din Irak, Afganistan sau Yemen. Ce parere ai?
B.T.: Gitmo serveste in special ca o inchisoare pentru prizonierii de razboi. In toate razboaiele anterioare, aceste inchisori pentru prizonieri au fost mentinute pana la sfarsitul ostilitatilor. Acelasi lucru ar trebui sa se intample si cu Gitmo. Inchiderea inchisorii reprezinta un spectacol politic fara sens. Multi dintre detinutii de-acolo vor fi pur si simplu transferati in alte inchisori, probabil in Illinois. Prostia eliberarii si reabilitarii teroristilor a fost demonstrata de faptul ca cel putin 20% dintre fostii prizonieri s-au reintors la terorism. Sistemul yemenit al incercarii de reabilitare a luat sfarsit in 2005; de asemenea, nu exista nici un fel de contabilizare sau monitorizare a sistemului saudit corupt de "reabilitare". Daca cineva doreste sa evite repetarea faptelor, atunci nu elibereaza criminali sau teroristi.
A.N.: Administratia Obama trateaza terorismul ca o problema ce cade in sarcina agentiilor interne care se ocupa cu respectarea legii, asa cum o dovedeste judecarea suspectilor de terorism in tribunale civile si nu militare. Ar trebui ca acesti suspecti de terorism sa fie judecati de magistrati militari?
B.T.: Nici intr-unul, nici in altul. Teroristii ar trebui sa fie tinuti ca si prizonieri de razboi pana la sfarsitul acestui razboi. Acesta ar putea fi o perioada foarte lunga, avand in vedere ca Osama ben Laden a promis un razboi de 100 de ani. DACA teroristii urmeza sa fie judecati, ei trebuie sa fie tratati ca si criminali de razboi (ceea ce sunt de altfel) de catre tribunale militare (uitati-va la exemplul oferit de cel de-al Doilea Razboi Mondial si la procesul de la Nurnberg).
Te infrangi singur daca incerci sa judeci teroristi, care sunt inamici combatanti antrenati, in tribunale civile, departe de posibila dezvaluire a surselor si a metodelor care poate veni din marturisirile lor.
A.N.: Transportation Security Administration a anuntat ca toti calatorii care zboara in Statele Unite din tari straine vor avea de-a face cu controale severe si ca absolut toti pasagerii din 14 state "inclinate spre terorism" vor fi perchezitionati iar bagajele lor vor fi verificate. Este aceasta o solutie pentru a opri un posibil atac terorist? Nu este acest lucru o violare a drepturilor omului?
B.T.: Niciun strain nu are "dreptul" sa zboare in SUA si fiecare stat are dreptul suveran de a se proteja. Asa ca nu, nu exista o incalcare a drepturilor omului. Problema care se pune este aceea daca metoda este eficienta sau nu.
Perchezitionarea unei persoane tinand cont de tara de unde provine reprezinta un sistem perfect legitim si logic pentru a identifica amenintarile. Daca, de exemplu, TOTI teroristii care ataca avioane sunt musulmani, de ce sa-ti concentrezi atentia pe non-musulmani? Bineinteles, in afara de ideologia politica, cineva trebuie sa identifice si ceilalti factori esentiali. Si nu vorbesc aici de rasa sau de etnie.
TSA si-a concentrat atentia inainte pentru a nu permite in avioane OBIECTELE periculoase (cutite, cutere, arme, explozivi, foarfeci etc.) Ceea ce presupune aceasta noua politica este o intoarcere la un efort mai logic si mai folositor de a impedica OAMENII periculosi sa se imbarce in avioane.
A.N.: Unii comentatori sunt de parere ca aceasta panica a terorii este doar retorica alarmista, propaganda pe care o intretine dreapta americana. Crezi ca au dreptate? Este cineva care incearca sa mentina o stare de frica si teroare?
B.T.: Da, exista cineva care incearca sa mentina o stare de frica si teroare: se numesc teroristi si sunt musulmani. In ceea ce priveste retorica alarmista, nu crezi ca ar trebui sa sunam un semnal de alarma daca un dusman incearca sa ucida un artist occidental, sa arunce in aer un avion de pasageri sau sa intreprinda alte atacuri teroriste? Aceasta alarma nu e limitata la dreapta politica americana. Obama pretinde ca este in stare de alarma, de veghe. Nici el si nici Administratia sa nu faca parte din dreapta americana, din contra.
A.N.: In ultimele zile, SUA, Marea Britanie si cateva alte tari au anuntat ca vor incepe sa utilizeze scanere complete la controalele de securitate din aeroporturi. Unii se tem insa ca aceasta este o incalcare a intimitatii. Crezi ca aceste scanere sunt un pas in directia cea buna in ceea ce priveste lupta impotriva terorismului?
B.T.: Aceste scanere "complete" nu sunt raspunsul perfect si nici "glontul de argint". Nu exista niciun fel de indiciu ca ele l-ar fi oprit pe "Teroristul in lenjerie", de exemplu. Stim ca Al-Qaeda are propriile sale scanere si ca incearca in mod constant metode prin care sa le neutralizeze eficienta. In plus, asa cum am spus si mai inainte, trebuie sa ne concentram eforturile nu doar pentru a nu permite accesul in avioane cu obiecte periculoase (care este principiul din spatele oricarui tip de scaner), ci pentru a opri oamenii periculosi sa se imbarce.
Daca incalcarea intimitatii este o problema pentru calatori, ei nu sunt obligati sa zboare.
A.N.: Agentia France-Presse si The New York Times au afirmat ca Statele Unite au deschis pe tacute cel de-al treilea front, in mare parte ascuns, impotriva retelei Al-Qaeda, in Yemen. Aceasta tara este astazi unul dintre cei mai mari beneficiari ai fondurilor americane pentru lupta impotriva terorismului. Se extinde acest razboi impotriva terorismului?
B.T.: Razboiul impotriva terorismului se desfasoara la nivel global. In mod potential, el exista oriunde se afla musulmani. Nu poate deveni mai mare decat asta.
Totusi, atunci cand Al-Qaeda si aliatii sai teroristi sunt infranti intr-o tara, ei merg in alte tari. Majoritatea luptatorilor Al-Qaeda din Irak si Afganistan au plecat spre zone in care pot opera mai in siguranta, precum Pakistan, Yemen si Somalia. Mai sunt putini oameni din Al-Qaeda in Irak si Afganistan.
Iar fondurile anti-teroriste acordate de SUA catre cei din Yemen, adica sub 70 de milioane de dolari, sunt minuscule.
A.N. In interviul nostru precedent, ai spus ca SUA sunt mai bine protejate in prezent decat in perioada atacurilor de la 11 septembrie 2001 si ca Islamul este cea mai mare amenintare ideologica la adresa Americii. Iti mentii aceleasi opinii?
B.T.: Dupa alegerea in America a unui presedinte si a unui guvern de stanga si dupa reducerea ulterioara a eforturilor de securitate nationale, bineinteles ca SUA sunt mai putin protejate decat erau. Actuala Administratie a dezvoltat de fapt o atitudine "11 septembrie 2001". Toate comentariile mele reflecta aceasta schimbare. Islamul este cea mai mare amenintare ideologica si terorista la adresa SUA si a lumii.
Datorita eforturilor fostei Administratii in Afganistan si Irak, America a devenit mai protejata decat inainte de atacurile de la 11 septembrie, insa, sub Obama, ea este tot mai putin in siguranta.



















si americanii pot sa stea doar in tara lor.
hm, parca nu gasesc nicaieri asa ceva, a pardon, esti doar un anti american plictisit.
Si intradevar Saddam era o amenintare iminenta la adresa Americii. Cea mai mare amenintare .... Si marmota invelea ciocolata.
Efectul de turma te conduce sa nu vezi padurea de copaci.
O crima se dovedeste a fi crima in primul si in primul rand prin existenta cadavrului si mai apoi prin arma crimei. Daca nu ai cadavrul, degeaba ai arma crimei.
In cazul Irak, mai intai au fost cadavrele si apoi nu s-au gasit armele.
EVIDENT ESTE ca acele arme au existat (sau exista daca au fost ascunse in Siria etc, ) avand in vedere efectele Campaniei Al-Anfal declansata de Saddam in urma careia au fost ucisi intre 50.000 si 100.000 de irakieni de origine kurda, si turkmeana, folosindu-se arma de distrugere in masa: 250 de orasele au fost atacate cu arme chimice.
Avem cadavrele , nu avem arma crimei. Consluzia este ca arma crimei a fost ascunsa sau distrusa.
Nu am spus niciodata ca sunt de acord cu ceea ce a facut Saddam, dar nu pot fi de acord nici cu ce fac SUA.
Omorand civili ( copii, femei, batrani ) esti la fel de criminal ca si Saddam.
In schimb politistul planetar se ascunde sub scuza " victime colaterale ". Care este diferenta intre ce s-a intamplat in Irak acum 20 de ani si ceea ce se intampla acum ?
Iti spun eu: niciuna.
Problema generala in toata chestia asta este ca ei cam fac ce vor in alte state. Daca va uitati cum se exprima zgarie branza asta din CIA el impune regulile nu le discuta cu nimeni.
Si nu sunt antiamerican dar nu pot sa reamarc lipsa de respect din atitudina lui nu fata de inamic "musulmanii" ci si fata de ceilalti.
el al procedeaza mult mai dur si de mai mult timp. cate cazuri de deturnari sau prabusiri are el al. este cel mai sigur mujloc care sat te duca in si afara din izrael.
americanii nu impun la toate tzarile, pe toate liniile aeriene. nu pune nimeni masuri de securitate americane pe avioanele dintre, sa zicem, bucuresti-moscova, sau buc.-londra.
masurile sunt numai pentru avioanele care zboara in si din sua.
este dreptul fiecarei tzari sa'si ia masuri de securitate.
in sua nu sunt nici macar cartzi de identitate. odata ajuns acolo potzi face ce vrei, te potzi pierde in imensitatea tzarii.
ei nu au masuri drastice in interior, de aia vor sa fie siguri ca in tzara intra prieteni, nu inamici.
la isteria romaneasca, daca ar avea un singur eveniment terorist, ceva la metrou, cai ferate, ar sari toata lumea pe base ca nu asigura securitatea. oricum, va uitatzi piezish la ai mai inchisi sau cu ochisorii mai mici. va vad in mijloacele de trasport in comun ce priviri le aruncatzi....
si nu'shi care e pricina, ca pe ototpeni, cand erau zboruri directe, tarom sau delta, se proceda la control f. amanuntzit.
m'au descaltzat, mi'au controlat pana si camera foto si pixul de scris. asta in 2007, la delta.
si aveam pasaport american...
daca nu'tzi convine, ia'tzi masina mica ! :-))
Nu le convine - rupem relatiile si reintroducem doctrina Monroe:
"America pentru americani!"
E dreptul lor corect, dar nu traiesc in lumea lor. Si tocmai ei au laudat beneficiile granitelor deschise etc.
Pentru ce se duce acest razboi ? Pentru "siguranta si securitatea" SUA ?!? Ce vin musulmanii si ii cuceresc, le iau pamanturile, le iau mancarea, ii subjuga pe americani ?!?
O victorie a musulmanilor ar insemna ca SUA sa renunte la (petrol) Orientul mijlociu ... adica sa se duca acasa la ei....
O victorie a SUA ar insemna o subjugare completa a acestor teritorii/ oameni.
Nu sunt de acord cu razboiul in niciuna din manisfestarile lui, dar indiferent de metoda folosita, pana nu elimini cauza degeaba te lupti...
Nu way! Mesajul era clar: "Saladine, Saladine, / Cruciatii-s dupa tine!"
Iar istoria ulterioara si prezenul il confirma.
Sa nu-mi spuneti mie ca artisul olandez a fost atacat pentru ca Americanii si-au bagat nasul in Orientul Mijlociu!!!!!
Saracia favorizeaza gindirea extremista... Si cum in multe state din Orientul Mijlociu saracia e la ea acasa (oare de ce?!) , terenul e prielnic pentru islamismul radical.
Aveti dreptate... Trebuie identificate cauzele, insa poate ar trebui sa privim spre mai multe orizonturi...
In ultima instanta este adevarat, cui nu-i convine nu vine in SUA. Dar la fel de adevarat este ca SUA incepe sa piarda de pe urma propriei atitudini. Nu au decit sa se inchida in turnul lor de fildes - sau in spatele unei noi cortine de fier.
pe de alta parte nu uita ca noi comunicam pe baza unui calculator de conceptie americana si folosim internetul si programe tot de provenienta americana (iar microprocesorul calculatorului tau a fost proiecta si facut in america si nimeni nu mai este in stare sa faca vre-un microprocesor pentru calculatoare desi multi fac fel de fel de componente....).....
si inca nu am vorbit de alte cuvinte inventate de americani cum ar fi google, facebook, twitter si mult prea multe altele. cum ziceam, sa ne fereasca dumnezeu ca america sa se izoleze in "turnul de fildes".....
fara americani am fi probabil cu zeci de ani in urma ceea ce pentru foarte multi conteaza. au aparut telefoanele inteligente incepind cu iphone, trecin prin droid-ul lui verizon-motorola sau telefonul lui google-hewlett-packard. nokia, cu care tin, este in dificultate....sau tablet-urile si "ziarul electronic dar si cartile electronice. acestea ne vor modela viata in viitor in timp ce teroristii ne vor modela viata cind vom trece prin aeroporturi....
Poate ca "fara americani am fi" cu mai multi ani inainte, nu cred ca poate cineva sa estimeze corect cum ar fi aratat lumea fara ei nici daca nu cumva n-am fi fost mai civilizati si mai putin o specie pe cale de a-si distruge planeta!
http://www.via.com.tw/en/products/processors/
nu comentez restul ca mi-e lene. oricum vorbesti numai prostii.
cel mai sincer
se numeste charta drepturilor omului. poate nea Tefft asta nu stie, dar sua a pornit razboaie si a finantat operatiuni de anvergura peste tot in lume tocmai pentru ca diversi dictatori nu respectau drepturile omului.
atitudinea asta de boshorog frustrat, cui nu-i convine sa nu zboare si sa nu vina in sua, e mai mult decat penibila. denota un iq scazut. la fel si ideea ca toti teroristii sunt musulmani - au fost o multime de cazuri de teroristi europeni / americani. toti au fost judecati de tribunal civil, nu militar.
atitudinea unor descreierati ca Tefft in serviciile secrete din US si anglia, scapate de sub orice control - asta e cauza pentru care teroristii castiga adepti si se pot desfasura in voie.
Dimpotriva, cred ca autoritatile americane sint mult prea ingaduitoare cu cei care vin din cele 14 tari nominalizate ca fiind sponsori ai terorismului.
are cineva vre-un produs tehnologic fabricat in orice zona semnificativ musulmana? asculta cineva muzica musulmana? sau admira orice alt produs cultural musulman?
in zonele musulmane se asculta muzica americana sau europeana iar asta arata sterilitatea unei culturi controlate de religie.
cum ar arata lumea musulmana fara produsele tehnologice si culturale provenite din america si europa? ar calatori cu camila iar petrolul, daca nu ar fi cerut de produsele americane si europene, nu ar avea nici o valoare.
http://english.pravda.ru/science/tech/85999-0/
Cel mai mare dusman ideologic al Americii este Islam? Si sa invingi un asemenea dusman trebuie sa ce?
Omul asta stie doar sa imprastie spaima si frica!
Da nu vrem teroristi, dar asta inseamna ca USA, poate sa ma aresteze in orice moment vor ei si sa ma tina inchis pe timp nedefinit fara proces?
Aici vorbim de oameni nevinovati ... nu vorbim de combatanti intr-un razboi declarat intre 2 tari.
Ai dovezi, judeca-l si arunca-l la inchisoare, e simplu. Drepturile omului sunt mai presus decat suprematia lor de rahat.
Nu stiu unde o sa ajungem daca o sa continue tot asa situatia.
Razboi asupra Islamului"!!!!?????Ce are Islamul cu actele unor oameni???In ideea ca respectivii ar fi de capul lor???Nu stiu de ce...dar, tare am impresia ca multe din atacurile "teroriste " sunt facute sub egida CIA(poate chiar de oameni antrenati de spioni sub acoperire), tocmai ptr a justifica "razboiul impotriva islamului".
Sinistru personajul de mai sus!
si in biblie (vechiul testament) sint destule pasaje care ar justifica crimele si alte faradelegi dar nici un crestin nu le ia in consideratie (le-a luat, pe vremuri cind au fost organizate cruciadele si cind s-au facut crime de nedescris in numele domnului....).
iar ce avem acum este o teroare organizata de un numar de fanatici care-si justifica crimele cu citate din coran. din cauza astora trebuie sa suferim noi toti. asta e problema....
daca un diliu arunca in aer o scoala, e un diliu dezaxat si gata. ce conteaza cum si-a justificat el pornirea criminala? daca a ascultat judas priest sau un imam din yemen? trebuie judecat ca un dezaxat si condamnat pentru crima. nu ascuns 100 de ani pana la terminarea razboiului, intr-o inchisoare militara.
chiar tataie asta spune ca razboiul tine de 1.400 de ani. adica sa ne asteptam ca oricine e considerat de un deranjat de CIA-ist ca razboinic, va putrezi intr-o inchisoare militara, dupa ce a fost rapit de pe strada de la el din tara? elucubrant.....
Imi pare nespus de rau ca esti si tu un TALIBAn indoctrinat de mass-media...pun pariu ca esti de parere ca la -10C tot crezi ca este GLOBAL WARMING!!! ;)
A good day sucker...or should I say Baloon BOY?!
si in europa exista dezaxati (eta, ira, pe vremuri fractiunea armata rosie din germania, brigazile rosii din italia...) dar astia nu au atacat niciodata in mod deliberat pe civili. cind pun o bomba anunta ca sa fie evacuata populatia civila....
in ultimii 50 de ani nici o miscare extremista din europa nu a atacat deliberat civilii... asta e diferenta si din cauza asta teroristii adevarati produc reactii atit de puternice la nivel de stat.
in ultima instanta americanii fac foarte mult cu foarte multi bani ca tu sa calatoresti in siguranta cu avionul chiar daca asta este pe ruta bucuresti-cluj. think about....
doamne da sa raspunda fortza bruta americana inzecit !!! sua au invins nazismul si comunismul si a salvat europa. sper sa fie invins si islamul extremist!!!
Eu sunt un "destept" care isi pune intrebari, analizeaza, se documenteaza si nu crede ca tot ce zboara se mananca!
Te-ai intrebat vreodata de ce s-a intamplatt acel eveniment???? De ce nu a reactionat NORAD-ul??? De ce s-au prabusit niste constructii in cateva secunde?(constructii facute sa reziste la impact-uri si incendii mult mai mari)De ce s-a prabusit W7, care nu fusese atinsa????
De ce WTC a fost asigurat in iulie 2001 pt 6 miliarde de dolari?????
Mai sunt cateva intrebari la care mi-ai putea oferi un raspuns!
Pt mine razboiul impotriva terorismului, nu exista!El a fost inventat!
Am fost acum cateva luni, mai exact 2 ultima oara in US cu aceeasi cursa delta si am incercat sa imi imaginez ce s-ar fi intamplat daca as fi fost in aceeasi cursa sau daca nigerianul ar fi zburat cu mine..mai mult, am incercat sa imi imaginez ce s-ar fi intamplat daca bomba exploda...E usor sa stai in fata calculatorului si sa vezi conspiratii insa daca deschizi ochii si vezi cati musulmani doresc sa se urce cu bomba de gat prin avione.
Terorismul trebuie combatut, da, intrebare este cum? Omorand nediscriminatoriu o populatie care crede in acelasi zeu ca si ei?
Sau poti cu adevarat sa ataci problema si sa te duci la radacini.
Eu cred ca adevarul este ca terorismul fundamentalist s-a dezvoltat in urma interventiei americanilor in politica interna a popoarelor musulmane.
Pentru orice om normal dintr-o tara civilizata, oamenii sunt oameni, nu-i masori in ce cred sau cat de spalati sunt.
Mai crestea in ritmul in care a crescut? DE CE au cele mai mari sume alocate din PIB pentru armata (inzestrare, cercetare-dezvoltare, etc)? DE CE? Ce-ar fi daca 90% din sumele respective ar merge in Africa, la dezvoltarea standardului de viata? Oare nu ar avea si ei (indirect, dar mult mai puternic) de profitat din asta? De ce mereu arme si razboaie?
Cine zicea oare ca SUA este teroristul nr. 1 al lumii? De ce il cred sincer pe acel cineva? :)
teroristii sint cei care ataca persoane nevinovate. chiar daca in timpul razboaielor mai mor si persoane nevinovate, nu exista nici o situatie in care americanii sau orice forta aliata sa atace deliberat civilii.
s-a facut mare taraboi cind au fost lovite sate din care se tragea asupra avioanelor in afganistan. ce trebuia sa faca o armata atacata dintr-un sat plin de civili? tu ce ai fi facut? asteptai sa fi ucis ca nu cumva sa atingi si vre-un civil? cu toate acestea, americanii in acest moment nu mai raspund cu foc daca sint atacati din mijlocul unor civili. cine zici ca sint teroristii?
1 - razboiul din iugoslavia l-au terminat dupa ce l-au inceput! CIA si-a bagat nasul si a starnit zazanie intre musulmani si crestini.
2 - in africa, nu ziceam sa vireze bani direct dictatorilor. Se pot face investii in multe alte moduri.
3 - chiar crezi ca atacul asupra WTC a fost real? esti clar spalat pe creier! :)) Normal ca si l-au inscenat ei, ca sa poata promova "patriot act" - legea care le da puteri sa faca ce vor cu drepturile tale. mai exact, sa se stearga la c.. cu ele
4 - nu vezi ca ei incet, incet planifica un razboi impotriva musulmanilor? Adica, un razboi religios. Nu e cam ciudat de ce numai in tari unde sunt musulmani sunt si trupe americane?
5 - daca tu tot ce tii minte despre maradona este ca s-a drogat, atunci no comment!
asta ca sa nu incep cu vietnam, WW2 etc
nu exista cazuri in care armata americana sa atace deliberat civili in irak. a fost o situatie cu o masina care nu a oprit inainte de intrarea pe un pod cu toate avertismentele armatei. masina a fost distrusa si apoi s-a descoperit ca in ea erau numai civili, fara arme sau bombe. nu poti sa acuzi armata de atacarea deliberata a civililor mai ales ca masina se apropia de un pod si nu a oprit la focurile de avertisment.
se cam cunoste tot ce s-a intimplat si nu exista dovezi ca vreo armata aliata sa atace deliberat civili. si putem gindi si invers: cam ce crezi ca s-ar fi intimplat daca vreo armata ataca deliberat civili? iti spun eu: cuvintul "masacru" ar fi prea blind....
si cind mai scri gindeste-te ca tu ai fi soldat intr-o zona de razboi si ca vrei sa traiesti. cred ca ai cam fi indemnat sa tragi in cam tot ce misca..... cu atit mai mare este meritul armatelor aliate care au reusit sa nu atace deliberat civili....
Vezi ce-ai scris?? Ca nu exista cazuri in care americanii sa atace deliberat civili in Irak? Pai nu, e adevarat. Ca au atacat deliberat tot Irak-ul, sub PRETEXTUL ca ar avea arme biologice. Si pana la urma, s-au facut de ras, ca n-au gasit nici una. Dar au atacat "PREVENTIV" un stat suveran, independent si super bogat in petrol. Dar asta ultima e numai o coincidenta, normaaaaaal.
De fapt, nici asta nu e o problema, la urma urmei. Problema cea mai mare este ca nu si-au luat-o zdravan peste bot in consiliul de securitate la ONU. Aici e durerea. Ei si impotentii de insulari.
Si totusi, de ce le iei apararea americanilor? Esti suspect de pro-american. Si prea stii ca duci discutia de la idei generale la kikitze. asta se numeste diversiune. Si o faci daca esti prins cu matza in sac si nu vrei sa dai un raspuns corect. caci daca l-ai da, te-ai da de gol:))
Ca sa repare greselile facute. De ce au fost alungati albii de pe plantatii, in zimbabwe si alte tari, acum 1-2 ani? Li s-a urat negrilor sa fie tratati drept sclavi. si ei sunt oameni, totusi !!
G.Grigore:[2:190]
Luptati pe calea lui Allah împotriva acelora care se luptã cu voi, dar nu începeti voi lupta, cãci Allah nu-i iubeste pe cei care încep lupte!
[2:191]
Omorâti-i unde-i prindeþi si alungati-i de acolo de unde v-au alun- gat! Iar schisma e mai rea decât omorul. Dar nu luptati împotriva lor aproape de Moscheea Al-Haram , doar dacã ei se luptã cu voi în ea.
Traducere de pe islam.ro Coranul in pdf:
190. Luptati pe calea lui Allah împotriva acelora care se luptã cu
voi, dar nu începeti voi lupta, cãci Allah nu-i iubeste pe cei care încep
lupte!(144)
191. Omorâti-i unde-i prindeti si alungati-i de acolo de unde v-au alungat!
Iar schisma(145) e mai rea decât omorul. Dar nu luptati împotriva
lor aproape de Moscheea Al-Haram(146), doar dacã ei se luptã cu voi în ea. Iar dacã luptã împotriva voastrã, omorâti-i, cãci aceasta este
rãsplata celor fãrã de credintã!
traducerea in engleza nu spune ca trebuie omoriti cei care nu sint "credinciosi" pentru ca nu sint "credinciosi"......
iar chestia cu "apararea" (in principiu corecta) este extrem e interpretabila. hai sa vedem: musulmanii isi fac mare moscheie la roma (exemplu singular). pai atunci sint "indreptatiti" de coran sa se apere de cei din jurul moscheii si care acum le-au "invadat" "spatiul lor"....
nu gindi cu mintea de european deoarece europenii nu sint teroristi si nu mai ucid de multe sute de ani in numele domnului. gindeste cu mintea celui incapabil sa-si gaseasca locul in societate, cel incapabil sa desfasoare o activitate economica eficienta si care-si gaseste echilibrul in "studierea" si aplicarea "invataturilor" coranului. si inca odata repet: coranul este o carte la fel de sfinta si de justificata ca si biblia. nu coranul este problema ci folosirea coranului pentru a-si justifica crimele.....
si um, in general, cei care se arunca in aer nu-s prea destepti...
de Dragos Paul Aligica HotNews.ro
Luni, 11 ianuarie 2010, 9:23 "daca nu te obosesti sa mai citesti si prin alta parte.
Spui ca nu esti musulman, nu asta e problema ca ai fi sau nu dar dece dracu scrieti tampenii cu atata usurinta. Trebuie neaparat ca fundamentalistii aia islamisti sa-ti omoare vreo ruda ca sa te trezesti sa intelegi ca nu e vorba de interesele americanilor ci de pericolul in fata caruia se afla lumea intreaga lume civilizata. Isteria asta antiamericana a ta si celorlati care scriu ca tine este extrem de ciudata, parca uitati in ce tara traiti si care sunt aliantele acestei tari.
In ziua de azi, SUA sunt supuse unui val continuu de atacuri venite din zone ale lumii cu nivel scazut de civilizatie. Modernii "barbari" chiar daca sapa relativ de putin timp la temelia SUA sunt multi, hotarari si animati de convingeri religioase ce pot face ca in timp soarta Imperiului Roman sa fie impartasita si de SUA.
sua o sa pice din pozitia ei de lider absolut oricum. intrebarea este cand...
in cazul americii, musulmanii sint deja infrinti cultural si nu numai, deoarece atit in plan stiintific cit si cultural nu aduc nimic nou. in anglia musulmanii demonstraza cu "libertatea sa mearga in iad" dar nici america si nici europa nu vor accepta vreodata asa ceva.
atit japonia cit si china urmeaza modelul cultural european si american. de curind in china a fost importata o orga din germania. ce cinta ei la aceasta orga? evident ca muzica europeana. infringerea culturala a chinei este evidenta. iar china chiar ca are ceva de spus (in plan stiintific si tehnologic) in lumea care va veni desi, in plan cultural este deja infinta fara drept de apel....
nu exista un pericol musulman real pentru lumea civilizata (nici cultural si nici in planul stiintei sau al tehnologiei) dar neajunsurile produse lumii civilizate de incapacitatea lor de a se integra va persista inca multa vreme.....toate tarile musulmane sau sint sarace sau traiesc din petrol....
http://www.1001inventions.com/index.cfm?fuseaction=main.viewSection&intSectionID=240
http://www.muslimheritage.com/
orice popor are valori si inaintasi celebrii. dar noi aici discutam despre pericolul pentru lumea civilizata care vine din zone care stiintific, tehnologic si cultural ACUM sint zero.
acum 100 de ani nu exista nici un pericol islamist. intre timp lumea a evoluat iar acum vedem intregi zone culturale care nu mai fac fata ritmului, care nu inteleg lumea de azi si care vor sa ne distruga lumea noastra pe care nu o mai pricep si in care nu-si gasesc locul.
este ne-interesant daca folosesc sau nu pretexe religioase. eu vreau sa pot calatori in continuare cu avionul fara sa fiu umilit cu fel de fel de controale si fara sa-mi fie frica de vre-un atentat....asta e tot....
Cat de caraghioase sunt figurile incrancenate ca asta din interviu, au sesizat chiar americanii cu 30 de ani in urma, filmul "Hopscotch" cu W. Matthau, G. Jackson, N.Beatty, H. Lom ridiculizand dificultatile de a gasi oameni corespunzatori. Acolo un "fost" colaborator "se da cu saniuta" cu falnicul aparat, o mustrare satirica insa desigur nu plouata din senin.
sunt total de acord cu aceasta masura NUMAI daca si americanii au parte de acelasi tratament in tarile in care merg!
traim intr-o jugla. desi acum ii zice democratie. tot timpul cel puternic face regulile si cei slabi trebuie sa le inghita. diferenta intrre jungla si ce este acum este ca in jungla cel mai puternic era cel cu forta fizica cea mai mare. acum cel mai puternci sunt cei ce are o pozitie buna, economia smechera, armata (mai ales) etc. cu alte cuvinte acum totul depinde mult mai mult de noroc, decat de calitati individuale.
Probabil din cauza acestui tip de atitudine sunt americanii atat de "terorizati".
Cum poti sa urci in avionul de SUA cu pasaport NEVALABIL! Un gunoi international reuseste sa trece 3 filtre in zone internationale si sa se urce in avionul de State pur si simplu. Parera mea: facatura limpede !
Mai renuntati, bre, la tot felu' de mitomani care se cred "mari agenti CIA" - si de care nici macar ai lor nu stiu sa scape, asa ca ii trimit prin lume macar sa abureasca niste fraieri!
Asta a mai aparut pe site la voi si tot numai tampenii paranoice a emanat. Mai lasati mumia sa isi manance linistit penzia, poate are nepoti omu'... poate vor sarmanii sa se joace cu bunicu' - si cand colo, voi il tineti din drum.
Va credeam o publicatie mai serioasa, ce dracu'... :(