Un zbor Paris-Cairo cu 66 de persoane la bord a disparut de pe radar/ S-au gasit primele ramasite in Mediterana / Aeronava a facut doua manevre bruste si a plonjat inainte sa se piarda contactul/ Este favorizata varianta atacului terorist

de Red. Stiri     HotNews.ro
Joi, 19 mai 2016, 6:54 Actualitate | Internaţional

Avion Egiptair, disparut
Foto: Wikimedia Commons
Un avion EgyptAir care efectua un zbor pe ruta Paris-Cairo s-a prabusit joi in largul unei insule grecesti cu 66 de persoane la bord, dintre care 30 egipteni si  15 francezi, iar autoritatile egiptene evoca un posibil act terorist, scrie AFP.

EgyptAir a confirmat "descoperirea de ramasite ale zborului MS804", precizand pe Twitter ca "veste de salvare si bucati de plastic" au fost descoperite plutind in largul insulei grecesti Karpathos. Anterior, armata greceasca anuntase descoperirea de ramasite ale avionului Airbus A320 in largul insulei grecesti Creta.

Zborul MS804 a disparut brusc de pe radarele ecranelor fara sa semnaleze nicio problema si in conditii excelente de zbor la apropierea de coastele egiptene.

Mentinand prudenta, ministrul egiptean al Aviatiei civile a apreciat ca situatia actuala "lasa sa se creada ca probabilitatea (...) unui atac terorist este mai ridicata decat cea a unei defectiuni tehnice" pentru a explica disparitia avionului.

"Dar nu vreau sa trag concluzii pripite", a precizat Shérif Fathy.

Contactul cu aeronava s-ar fi pierdut cand aceasta era la circa 280 km nord de coastele egiptene. Avionul facea cea de-a cincea cursa a zilei. Capitanul avea 6.275 de ore de zbor, copilotul 2.766. Avionul era fabricat in 2003. 

Iata mai jos derularea evenimentelor:

19:50 Vicepresedintele EgyptAir Vice Ahmed Adel a declarat pentru CNN ca epava avionului a fost gasita.

17.11 Rukmini Callimachi, jurnalistul New York TImes specializat pe Statul ISlamic a spus ca pana acum nu exista nicio revendicare sau vreo informatie care sa indica ca este vorba de un atac terorist. 



Pe 31 octombrie 2015, un avion rusesc cu 224 de persoane la bord s-a prabusit la putin timp dupa decolarea din Sharm el-Sheikh din cauza unei bombe ce a explodat la bord, atac terorist revendicat de Statul Islamic

16.43 Un purtator de cuvant al armatei elene a declarat ca s-au facut “descoperiri” la sud-est de Creta, in spatiul aerian egiptean. Obiectele ce pluteau au fost observate de pe un avion egiptean C-130, au fost trimise nave sa investigheze zona. (AFP)

15.56 Doua ramasite ale avionului, de culoare portocalie, gasite la sud de insula Karpathos in Mediterana de sud - televiziunea publica din Grecia. Se presupune ca sunt veste de salvare.

De asemenea, surse din domeniul apararii au declarat Reuters ca o fregata elena ce cauta avionul disparut a descoperit doua bucati mari de plastic plutind pe mare la circa 370 km sud de insula Creta.  

Cele doua obiecte par a fi bucati de plastic in culorile alb si rosu. Acestea au fost descoperite aproape de zona unde un transmitator a emis mai devreme, au spus sursele.

15.53 Ministrul egiptean al aviatiei a declarat ca un atac terorist este mai probabil cauza doborarii aeronavei decat o avarie tehnica. Nu existau ingrijorari de securitate privind pasagei de la bord, dar se fac verificari in continuare.

15.28 Procurorul general al Egiptului a ordonat o investigatie de securitate in privinta avionului disparut. 

De asemenea, ministrul aviatiei civile a spus intr-o conferinta ca este prea devreme sa se excluda atat varianta atacului terorist cat si cea a unei probleme tehnice.

13.58 Informatiile pe care le avem in acest moment sunt ca se afla in spatiul aerian egiptean la 11.200 de metri si a facut doua manevre bruste - ministrul elen al apararii (AFP)

"La 3.39 cursul avionului era la sud si sud-est de (insulele) Kassos si Karpathos… imediat dupa a intrat in spatiul egiptean a facut manevre bruste si o coborare; 90 de grade stanga si apoi 360 grade dreapta”, a spus Panos Kammenos intr-o conferinta de presa.

Airbusul 320 a plonjat la 4.500 de metri inainte sa dispara de pe radar.

13.33 Intr-un interviu pentru Guardian, seful controlorilor de trafic aerieni greci a insistat ca nu exista “nicio sansa” ca MS804 sa fie inca in aer.  

“Consider un fapt ca s-a prabusit. Cel mai probabil, din nefericire, este pe fundul marii”, a spus Serafeim Petrou.  

“Nu a dat niciun semnal vocal sau electronic inainte sa se prabuseasca”, a adaugat acesta, contrazicand unele informatii privind un semnal de pericol emis inainte de prabusire. 

“O explozie este o posibilitate, la fel si o deteriorare a fuselajului. Cred ca la acest moment vorbim de ramasite, ramasite pe fundul marii, iar determinarea cauzei o sa necesite timp”, a mai spus Petrou.

13. 21 Cautarea posibilelor ramasite ale Airbusului este inca in desfasurare, “absolut nimic" nu a fost gasit pana in acest moment, a declarat un reprezentant al garzii de coasta grecesti. 

12.47 Ultimul clip realizat de Marine Traffic cu pozitiile navelor ce cauta ramasitele avionului:



12.30 O sursa din ministerul apararii de la Atena a declarat ca autoritatile cerceteaza si declaratia unui capitan al unei nave comerciale care a vazut “o flacara pe cer” la circa 200 km sud de insula elena Karpathos. 

11.26 MarineTraffic, website ce urmareste miscarea navelor a realizat un video in care se vad cel putin cinci nave ce se alatura cautarii pe mare in jurul ultimei locatii a avionului deasupra Mediteranei. 

Primul ajunge in zona cargoul “BBC Romania”, sub pavilionul Gibraltarului.



11.04 Avionul s-a prabusit la circa 210 km de insula Karpathos, in sud-estul Marii Egee, in spatiul aerian egiptean, a declarat o sursa aviatica pentru AFP.

10.22 Informatiile contradictorii continua. Armata egipteana neaga ca ar fi primit un semnal de pericol de la dispozitivele de pe avion, cum sustinuse compania aeriana - Reuters, AFP

10.08 Avionul a emis “un mesaj de pericol” cu cateva minute inainte sa dispara de pe radar, potrivit unui comunicat al EgyptAir, contrazicand informatia furnizata anterior, ca un semnal a fost trimis la doua ore dupa pierderea contactului (AFP)

Mesajul a fost receptionat cu mai putin de 10 minute inainte ca Airbusul sa dispara de pe radar, a precizat un oficial al companiei aeriene pentru AFP.

9.55 Premierul francez Manuel Valls a spus ca “nicio ipoteza nu poate fi exclusa” in privinta avionului ce a decolat de pe aeroportul parizian si in care se aflau, potrivit ultimelor informatii, si 15 cetateni francezi.

9.39 EgyptAir spune ca dispozitivele de urgenta ale avionului (posibil un transmitator de urgenta al localizarii sau o baliza) au trimis un semnal la 4.26 AM, la circa doua ore dupa momentul anuntat al ultimului contact (2.30 AM), receptionat de armata egipteana - Guardian, Reuters

9.14 Controlorii de trafic greci au comunicat cu avionul egiptean cand survola insula elena Kea, pilotii nu au raportat nicio problema. Aeronava a disparut de pe radar la doua minute dupa ce a iesit din spatiul aerian grecesc.

8.46 Potrivit EgyptAir, la bord erau 30 de persoane cu cetatenie egipteana, 15 franceza, 2 irakiana si cate o persoana de nationalitate britanica, belgiana, sudaneza, ciadiana, portugheza si algeriana.

8.36 Controlorii greci de zbor i-au notificat pe omologii lor egipteni ca au pierdut legatura cu avionul, a declarat Ehab Mohy el-Deen, seful autoritatii aeriene egiptene: 

“Nu au cerut ajutor prin radio, nici nu au pierdut altitudine. Doar au disparut”.

8.22 Grecia s-a alaturat eforturilor de cautare si salvare. Doua aeronave, un C-130 si un avion de avertizare timpurie au fost trimise, au anuntat oficiali ai statului major elen. 

De asemenea, o fregata se indreapta spre largul Mediteranei, iar elicoptere sunt in stand-by pe insula sudica Karpathos pentru potentiale operatiuni de salvare sau recuperare.

8.06 Avionul avea la bord 56 de pasageri si 10 membri ai echipajului: Doi in cabina de pilotaj, cinci insotitori de zbor si trei angajati pentru securitate. Printre pasageri ar fi doi bebelusi si un copil.

7.59  Un purtator de cuvant al agentiei egiptene pentru aviatie civila a spus ca Airbusul 320 cel mai probabil a cazut in mare - Associated Press

Totusi, el a spus ca avionul era pe cale sa intre in spatiul aerian egiptean cand a disparut de pe radar, contrazicand compania aeriana, care a anuntat ca era 16 km in spatiul aerian al tarii cand s-a pierdut contactul.

7.43 Potrivit flightradar24.com, ultima pozitie aeronavei transmisa de sistemele de la bord a fost deasupra Marii Mediterane.



7.39 Un oficial francez a declarat ca "nu a aterizat, asta este tot ce putem spune acum."

------
Intr-un scurt comunicat pe retelele sociale, EgyptAir a informat ca zborul 804 era efectuat de un avion de tip Airbus 320 care decolase miercuri noaptea de pe aeroportul 'Charles de Gaulle' din Paris, urmand sa aterizeze la Cairo joi dimineata, potrivit Agerpres.


Citeste mai multe despre   











[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
59807 vizualizari
  • +10 (14 voturi)    
    Airbus A320 (Joi, 19 mai 2016, 8:03)

    deadstaydumb [utilizator]

    A trebuit sa'mi fac cont- avionul nu este un Boeing 737, ci un Airbus A320.
  • +14 (18 voturi)    
    mana lunga a teroristilor (Joi, 19 mai 2016, 8:32)

    kripton [utilizator]

    din ISIS... lovesc pe la spate in oameni care nu se pot apara .......banda de ucigasi.....
  • -3 (21 voturi)    
    membrii echipajului nu sunt persoane? (Joi, 19 mai 2016, 8:32)

    doejohn [utilizator]

    "Un avion Airbus 320 ... cu 56 de persoane de bord"

    "Avionul avea la bord 56 de pasageri si 10 membri ai echipajului".

    Eu deduc din chestia asta ca mebrii echipajului erau fie extraterestri, fie robotei. Vai noua, cititorilor...
  • -4 (8 voturi)    
    Din (Joi, 19 mai 2016, 8:42)

    gigifisiune [utilizator]

    ce an?
  • -19 (25 voturi)    
    un mastodont A320... (Joi, 19 mai 2016, 8:59)

    demaGOGU [utilizator]

    ...nu dispare "pur si simplu", HN, nu tot readershipul e format din elevi de maternelle.
    • +19 (21 voturi)    
      In caz de (Joi, 19 mai 2016, 10:28)

      Aerolaur [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      explozie, dispare!
  • -6 (12 voturi)    
    curios, (Joi, 19 mai 2016, 9:17)

    Cezy [utilizator]

    daca "avionul nu au pierdut altitudine" cum se stie ca a cazut in mare?
  • +4 (22 voturi)    
    trist (Joi, 19 mai 2016, 9:35)

    misunel [utilizator]

    trist pentru pasageri si familii dar jenant si rusinos pentru autoritati . Cum ,in 2016,cu atata tehnica disponibila dispar avioane asa..fara nici o urma ..
    • -5 (15 voturi)    
      ei nu (Joi, 19 mai 2016, 11:01)

      icq [utilizator] i-a raspuns lui misunel

      Daca a fost o explozie probabil a fost detectata de vre-un satelit militar dar nici o tara nu-si va da de gol capacitatea militara pentru asa ceva.
  • +10 (14 voturi)    
    explozie (Joi, 19 mai 2016, 10:08)

    dum_i [utilizator]

    daca a disparut dintr-o data, probabil ca a fost detonat.
    • +13 (19 voturi)    
      Nu neaparat (Joi, 19 mai 2016, 10:27)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui dum_i

      Un incendiu sau o eroare structurala catastrofala poate sectiona cablurile de la generator la electronica si gata, avionul dispare pentru ca nu mai transmite date.
    • +18 (20 voturi)    
      Posibil dar (Joi, 19 mai 2016, 11:08)

      omezu [utilizator] i-a raspuns lui dum_i

      Totusi venea dinspre Paris. Presupun ca la ei controalele sunt mai riguroase decat la Cairo, mai ales dupa atentate. Dumnezeu sa-i ierte!
  • +20 (22 voturi)    
    Atentie (Joi, 19 mai 2016, 11:29)

    Picsius [utilizator]

    ..daca va uitati cu atentie flightradar24 arata ca avionul a incetat sa transmita la altitudine si la viteza de croaziera.

    In general,in cazul unei prabusiri din motive tehnice, se cunosc informatii despre viteza si altitudine pana aproape de locul prabusirii.

    Faptul ca acestea nu sunt disponibile, si in plus nu se observa vreo pierdere de altitudine / viteza, poate sugera o dezintegrare in aer.
    • -15 (23 voturi)    
      Hmmm (Joi, 19 mai 2016, 12:02)

      shlomo_bernstein [utilizator] i-a raspuns lui Picsius

      de pinde...la mh30 se zvonea ca telefoanele oamenilor inca sunau la doua zile dupa prabusire, ca tot asa luasera legatura cu nush ce turn de control inainte, ori numai dupa asta ar fi trebuit sa indice pozitia cu aproxiatie, ori ei nici pana la ora asta n-au gasit nimic! Pute rau de tot in cazuri de-astea! Ori e doborat de ai lor ca sa zgandareasca un conflict geopolitic in zona ori e dosarele X. Tertium non datur.
      • +15 (17 voturi)    
        Clar de dosarele X (Joi, 19 mai 2016, 14:06)

        V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui shlomo_bernstein

        La fel cum de exemplu cand suni de la un telefon fix pe un alt telefon fix dupa ce suna de cateva ori iti vine ton de ocupat chiar si daca telefonul pe care il suni nu are buton de refuzare a apelului.

        De asemenea tot de Dosarele Kix si de razboiul lumilor tine si cand suni pe un telefon mobil, suna de cateva ori si apoi auzi "apelatul are telefonul inchis sau nu se afla in aria de acoperire".

        Si cel mai ciudat caz din telefonie este cand suni pe cineva, tu il auzi si el nu te aude pe tine.

        In toate aceste cazuri sa ai langa tine o icoana, o punguta cu voma de balaur si o pana de vulpe ajuta.
        • -1 (1 vot)    
          chestia cu tonul de ocupat... (Joi, 19 mai 2016, 22:21)

          ras-putin [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

          ...nu e de dosarele x. uneori centrala conecteaza soneria chiar daca apelatul nu a fost contactat inca (mai ales pt apelurile pe distante lungi) si nu se stie starea lui. daca vorbeste deja la telefon sau are telefonul decuplat de la retea, sau poate chiar din cauza unei pb tehnice nu ramine decit sa se "repare" greseala de a conecta soneria inainte de vreme.
  • +10 (12 voturi)    
    mda (Joi, 19 mai 2016, 12:43)

    dum_i [utilizator]

    "Jean-Paul Troadec, the former chief of the BEA national investigation unit, said the lack of a live emergency alert suggested a 'brutal event'.

    He told Europe 1 radio station in Paris: 'A technical problem, a fire or a failed motor do not cause an instant accident and the team has time to react.

    'The team said nothing, they did not react, so it was very probably a brutal event and we can certainly think about an attack.'
    "
    • -2 (6 voturi)    
      Asadar "brutalitatea/violenta" instantanee ucide! (Joi, 19 mai 2016, 16:17)

      FreakaThe-jmirghel [utilizator] i-a raspuns lui dum_i

      Vai, vai, of, of, mai, mai, ce de atentate o sa fie intre 10 iunie si 10 iulie in Hexagonul "galic"
  • 0 (12 voturi)    
    Sunt curios ce se intampla... (Joi, 19 mai 2016, 13:47)

    JestersTear [utilizator]

    ... in cazul unei ciocniri rarisime la 11km altitudine cu un mic asteroid de cateva sute de grame care nu a apucat sa se dezintegreze total la intrararea in atmosfera.
    Mai degraba castigi la loto decat sa survina un astfel de eveniment. Insa este plauzibil, avand in vedere dimensiunea traficul aerian contemporan.
    Probabil efectul ciocnirii este fatal aeronavei.
    • +13 (15 voturi)    
      Eu zic sa nu mai fiti curios... (Joi, 19 mai 2016, 13:55)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui JestersTear

      Evident ca este corect ceea ce ati scis. Pana insa la un impact sunt insa milioane de alte cauze, mult mai umane, decat mama natura.
    • -9 (21 voturi)    
      hmm.. (Joi, 19 mai 2016, 15:19)

      zizin [utilizator] i-a raspuns lui JestersTear

      dar dacă cineva a apăsat greșit vreun buton la unul din sistemele de rachete balistice Aegis (de apărare, chipurile) care își fac veacul prin zonă, atât pe mare cât și pe uscat? ...
      • +3 (5 voturi)    
        te gandesti ... (Joi, 19 mai 2016, 15:33)

        demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui zizin

        ...ca scutul e deja up & running?
      • -10 (20 voturi)    
        hmm... bis (Joi, 19 mai 2016, 15:44)

        zizin [utilizator] i-a raspuns lui zizin

        ...sau poate că radarul ăla ultra-sofisticat a dat un rateu și pur și simplu a confundat Airbus-ul cu o rachetă balistică lansată din Iran ...
        • +8 (12 voturi)    
          am crezut cu esti platit de rusi. (Joi, 19 mai 2016, 16:10)

          Adri4n [utilizator] i-a raspuns lui zizin

          acum imi dau seama ca esti doar prost.
          • +4 (4 voturi)    
            sau... (Joi, 19 mai 2016, 22:22)

            ras-putin [utilizator] i-a raspuns lui Adri4n

            ...amindoua
        • +7 (9 voturi)    
          Se poate sa fie o confuzie (Joi, 19 mai 2016, 16:16)

          V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui zizin

          Dar e la tine. Rachetele sunt fie cu traiectorie balistica, fie de croaziera. Alea balistice urca si coboara pe o parabola iar alea balistice nu sunt trimise de idioti sa zboare la 11 km altitudine, in plina vizibilitate a radarelor de sol. Rachetele de croaziera zboara extrem de jos, sub radar, uneori si al 100 m AGL si chiar facand slalom printre obstacole, ca sa fie invizibile pe radar.

          Ei, tu cred ca faci o confuzie, insa restul cititorilor cred ca pot face o distinctie intre zborul unui avion si cel al rachetelor mai sus prezentate. Si da, sper din toata inima ca nici un membru al armatei, la butoane, sa nu gandeasca ca tine ci logic.

          DAR: atunci cand nu vrei sa vezi lucrurile logic ci doar vrei sa dai din gura, ei bine in acest caz, ai perfecta dreptate.
          • 0 (0 voturi)    
            Erata (Joi, 19 mai 2016, 18:09)

            V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

            Când am făcut referire la rachetele de 11 km altitudine mă refeream la cele de croazieră nu la cele balistice.
        • -5 (5 voturi)    
          plauzibil (Joi, 19 mai 2016, 19:39)

          xanti [utilizator] i-a raspuns lui zizin

          Cum altfel sa testezi un scut ,trebuie sa dobori ceva.
          • 0 (0 voturi)    
            Da (Sâmbătă, 21 mai 2016, 14:54)

            V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui xanti

            O tina.
  • -4 (4 voturi)    
    Balotesti2? (Joi, 19 mai 2016, 20:12)

    dice [utilizator]

    Pai manevre asemanatoare a facut si avionul cazut la Balotesti.
    EU CRED CA Airbus-urilor le place spirala.
  • +1 (1 vot)    
    Parerea mea: (Vineri, 20 mai 2016, 0:16)

    Ciobanul Bucur [utilizator]

    - Un act terorist infaptuit de un membru al echipajului, cel mai probabil de catre unul dintre politistii in civil din securitatea avionului.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi