Philip Breedlove, comandantul NATO in Europa: Statul Islamic se raspandeste precum cancerul printre refugiati / Bombardamentele Rusiei urmaresc terorizarea sirienilor, pentru a-i pune pe drumuri

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 2 martie 2016, 12:53 Actualitate | Internaţional

Philip Breedlove
Foto: NATO
Refugiatii din Orientul Mijlociu si din nordul Africii "mascheaza miscarea" teroristilor si a criminalilor, afirma comandantul fortelor NATO in Europa, generalul Philip Breedlove, in opinia caruia gruparea terorista Stat Islamic "se raspandeste precum cancerul" in randul migrantilor, potrivit The Guardian.

Intr-o interventie in fata comisiei pentru fortele armate din Senatul american, Breedlove a afirmat ca membrii gruparii jihaidste "profita de caile de minima rezistenta, amenintand natiunile Europei si pe a noastra".

Breedlove a acuzat campania de bombardamente a Rusiei in Siria, care are ca scop sustinerea regimului lui Bashar al-Assad, ca a "exacerbat puternic problemele".

In opinia sa, aceste atacuri fara discriminare au menirea de a teroriza sirienii si de a-i "pune pe drumuri" spre tarile vecine si spre Europa.

Kremlin si regimul Assad intentioneaza, potrivit lui Breedlove, sa foloseasca migratia ca o arma pentru a slabi unitatea europeana si infrastructura acesteia
. Generalul a sustinut ca gruparile nationaliste din Europa care se opun migratiei slabesc continentul.

De cand a preluat comanda in 2013, Breedlove a promovat o fortificare agresiva a Europei, declarand Rusia "o amenintare existentiala pe termen lung" pentru Statele Unite si sugerand ca America ar trebui sa faca mai mult pentru a-i contracara pe Assad si Statul Islamic in Siria.

Intrebat de presa daca isi poate sustine afirmatiile cu statistici, Breedlove a raspuns: "Nu va pot oferi o cifra a estimarii fluxului".

Breedlove a precizat ca face o distinctie intre "criminalitate, teoristi si luptatori straini" si a adaugat ca a vazut stiri care cifreaza la 1.500 numarul luptatorilor care au revenit in Europa.

"Nu o sa discut cu dvs despre informatii", a spus generalul, intr-o conferinta de presa, mentionand insa ca "multe (tari) spun ca vad planificarea care se deruleaza" pentru atacuri teroriste.

Activistii pentru drepturile omului spun insa ca aproapte toti autorii atacurilor teroriste din Paris, in 13 noiembrie, erau francezi sau belgieni. Acestia sustin ca o minoritate foarte mica a refugiatilor simpatizeaza cu gruparile teroriste.

"Vorbim despre acul in carul cu fan", a spus Bill Frelick, director pentru drepturile refugiatilor la Human Rights Watch. "Nu spun ca nu exista ace periculoase in aceasta gramada de fan, dar intr-o majoritate zdrobitoare vorbim de oameni care cauta protectie si nu au niciun gand rau, as spune de fapt ca sunt recunoscatori fata de oricine vrea sa ii ajute", a adaugat el.

In opinia lui Frelick, afirmatii lui Breedlove reflecta criza refugiatilor "din prisma militarista".










7518 vizualizari
  • -15 (51 voturi)    
    . (Miercuri, 2 martie 2016, 13:00)

    Bazil.the.3rd [utilizator]

    Again ,turco-american cheap BS.
    Cand Siria va agea din nou guvern legitim "refugiatii" se vor putea intoarce ,problem solved.Problema la care se pare ca doar Putin lucreaza in vreme ce Turcia si Arabia Saudita fac chestii sub umbrela amicului oncle Sam.
    Dar nu cedati propagandei antioccidentale si sfertodoctilor aferenti , a zis Breedlove ca Rusia e problema - noi aia trebuie sa credem.
  • -13 (51 voturi)    
    anii in care au bombardat americanii (Miercuri, 2 martie 2016, 13:01)

    __alex__ [utilizator]

    nu au terorizat sirienii, ei plecau dintr-un elan turistic.
    Alepul a fost distrus de americani din motive umanitare, tocmai ca sa-i faca pe sirieni sa se refugieze, sa nu fie raniti de raidurile rusesti ce urmau sa vina....

    Asta minte mai abitir decat Powell.
    • +5 (13 voturi)    
      în acei ani (Miercuri, 2 martie 2016, 15:03)

      verdeata [utilizator] i-a raspuns lui __alex__

      nu veneau cu milioanele. În plus ce treabă au pakistanezii și africanii cu refugiații de război?
      • -6 (16 voturi)    
        cu milioanele? (Miercuri, 2 martie 2016, 15:51)

        king david hotel [utilizator] i-a raspuns lui verdeata

        hai, sa nu exageram! Fluxul de refugiata a inceput o data cu bombardamentele. Iar de bombardat primii au fost....

        Sunt americanofil, dar prieten mai bun mi-e adevarul!
        • 0 (6 voturi)    
          Americanofil? (Miercuri, 2 martie 2016, 19:15)

          andreitr [utilizator] i-a raspuns lui king david hotel

          Sunt sătul de -americanofilii- ăștia plătiți de phutin. Cum e vremea la moskva?
  • -8 (32 voturi)    
    D-le general...... (Miercuri, 2 martie 2016, 13:23)

    polonyca [utilizator]

    Toate astea se puteau vedea cu ochiul liber de la distanta mare........ca sa "vezi" aceste etape ala luptei geopolitice si strategice parcurse de rusi.......... nu e nevoie sa fi ....general !!!! No offense....:)
  • +10 (36 voturi)    
    nu prea tine teoria asta (Miercuri, 2 martie 2016, 13:34)

    CUCUX [utilizator]

    nu de rusi sunt instrumentati refugiatii, ci de Turci. Din cate stiu eu Siria nu are granita directa cu UE...
    Cand turcii au de negociat ceva cu UE (bani, aderare), cu o saptamana inainte de ziua negocierilor fluxul e inmultit cu 7, cand se termina negocierile fluxul revine la nivelul initial.
    • +7 (13 voturi)    
      Fiecare cu interesele proprii (Miercuri, 2 martie 2016, 16:01)

      Caligula [utilizator] i-a raspuns lui CUCUX

      Atat Turcia cat si Rusia sunt interesate in exportarea refugiatilor islamici in UE. Turcia ca avantaj in negocierile cu UE, Rusia ca metoda de destabilizare a uniunii.

      Ceea ce este mai greu de inteles, e paralizia unei uniuni care nu poate dovedi temeiurile pentru care a fost infiintata: ca mod de evolutie pasnica intre natiuni.

      UE poate si trebuie sa dovedeasca ca abordarea crizei refugiatilor are avantaje atunci cand e tratata la nivel de uniune. Abordarea individuala, pe natiuni, e cauza de baza pentru care sa ajuns la criza.

      Daca o uniune, care are ca mod de existenta integrarea a 500 de milioane de oameni, nu poate integra 1-2 milioane, atunci bazele uniunii nu se justifica.
  • -6 (32 voturi)    
    vrem bani, cumparati arme de la noi (Miercuri, 2 martie 2016, 13:38)

    jackalphonse [utilizator]

    in rest, este text de umplutura.
    Arabii si alti sarantoci nu cumpara armament cu preturile pe care le ar cumpara tarile Europei. Ne trebuie un bau bau si se pare ca Rusia nu este suficienta.
    In plus, cu Rusia tre sa bata palma pe zonele din Orient si n-o mai pot folosi cuvant ca bau bau.
  • +7 (25 voturi)    
    Cum contracarezi propanganda ruseasca? (Miercuri, 2 martie 2016, 13:50)

    banel [utilizator]

    Simplu, cu propaganda proprie. Daca rusii, mananca rahat, NATO trebuie sa manance mai cu pofta.

    Cine pierde? Pai fraierii de europeni si aia din Siria carora le cad bombe in cap din toate directiile.

    Cand jurnalistii turci au filmat livrari de arme catre rebeli, statul membru Nato, Turcia, i-a bagat la inchisoare. A comentat careva? Nu, doar sunt aliatii nostri.

    Apropos, Turcia este una dintre caile principale de tranzit pentru refugiati.
    • -2 (8 voturi)    
      deh, noi suntem prieteni cu jurnalistii de al Char (Miercuri, 2 martie 2016, 15:53)

      king david hotel [utilizator] i-a raspuns lui banel

      ca fac caricaturi! Cu aia care filmeaza trafic de arme nu suntem! Libertatea cuvantului nu se mai aplica...
  • +1 (13 voturi)    
    Arrrrghhhh (Miercuri, 2 martie 2016, 14:53)

    UpNext [utilizator]

    ce rai sunt rusii!!...
  • 0 (20 voturi)    
    fact (Miercuri, 2 martie 2016, 15:50)

    Mazeta [utilizator]

    Din 4.5 milioane de oameni care au fugit de războiul din Siria, SUA a primit doar 2.174 refugiaţi, adică 0.0007% din populaţia totală a Americii.
    • +3 (17 voturi)    
      Mujicstan cati a primit? (Miercuri, 2 martie 2016, 16:14)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ha?
      • -1 (13 voturi)    
        tu nu stii sa scrii corect? (Miercuri, 2 martie 2016, 16:40)

        king david hotel [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

        Ce/cine e "Mujicstan"??
        Sau "jocurile" de limba (daca o fi joc...) sunt la tine si afirmatie si argument?
        • +2 (6 voturi)    
          Ai ghicit (Miercuri, 2 martie 2016, 17:29)

          Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui king david hotel

          dar puteam sa scriu si Bullshevistan, doar ca nu ma incurc in sinonime.
        • +4 (4 voturi)    
          Palarie-ntr-un picior, ghici ciuperca ce-i (Miercuri, 2 martie 2016, 17:59)

          Maniu [utilizator] i-a raspuns lui king david hotel

          exact, si afirmatie si argument, dupa vreo trei sute de ani si mujicie ante portas si in situ.
        • +3 (3 voturi)    
          Palarie-ntr-un picior, ghici ciuperca ce-i (Miercuri, 2 martie 2016, 17:59)

          Maniu [utilizator] i-a raspuns lui king david hotel

          exact, si afirmatie si argument, dupa vreo trei sute de ani si mujicie ante portas si in situ.
  • -1 (3 voturi)    
    ...advertising! (Joi, 3 martie 2016, 1:50)

    alunescu [utilizator]

    Mai era unul Victor Viorel, care si el se pricepea, dar vad ca si maaarele general se pricepe, chiar mai bine! Rusia a inceput sa bombardeze din octombrie iar razboiul civil din Siria dureaza de vreo cinci ani. In timpul asta de cinci ani au fugit din calea atrocitatilor cateva milioane de sirieni peste granite. Cauza afluxului de refugiati din Europa este razboiul civil si nu Rusia. Ar putea avea legatura mai degraba cu principala tara de tranzit a refugiatilor, care tara este un aliata strategic al Romaniei. Dar in acelasi timp este aliat strategic si al unor "rebeli" jihadisti salafisti si wahabiti care lupta in Siria. Si poate ar trebui sa ne intrebam cine ne sunt aliatii, atata vreme cat acei jihadisti au in plan "sa curete" Siria de crestini, yazidi, druzi, kurzi, alawiti si ce o mai fi pe acolo.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă