O companie chineza vrea sa construiasca autostrada Pitesti - Craiova si anunta reteta succesului pentru accelerarea lucrarilor: "E mai bine sa folositi relatia directa, de la un guvern la celalalt guvern"

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Luni, 1 septembrie 2014, 13:56 Actualitate | Internaţional

Autostrada sau Drum Expres intre Pitesti si Craiova?
Foto: Hotnews
China Communications Construction Ltd., una din cele mai mari firme de infrastructura de transport din China, asteapta invitatia Guvernului Romaniei de a incepe procedura de dialog competitiv pentru constructia autostrazii Pitesti-Craiova, a declarat directorul de dezvoltare al companiei, Hu Bin. Demarate in urma cu mai bine de 18 luni, procedurile pentru concesionarea autostrazii/drumului expres Pitesti - Craiova bat pasul pe loc. Oficial, autoritatile romanesti tot anunta sunt in etapa "dialogului competitiv", insa neoficial se asteapta intai parafarea constructiei autostrazii Comarnic-Brasov care ar urma sa fie prima autostrada in concesiune si sa serveasca ca un model pentru celelalte astfel de proiecte.

Directorul de dezvoltare al China Communications Construction Ltd., companie care a participat si la preselectia proiectului autostrazii Comarnic-Brasov, a fost prezent, luni, la intalnirea premierului Victor Ponta cu oameni de afaceri chinezi, informeaza Mediafax.

"Suntem in proces de deschidere a procedurii de dialog competitiv pentru constructia Pitesti-Craiova. Asteptam decizia Guvernului Romaniei de incepe acest dialog," a spus Hu Bin.

Hu Bin a afirmat ca o finantare va fi asigurata de China Communications Construction Ltd., care trebuie sa obtina fondurile necesare atat pe plan intern, din China, cat si de la institutii internationale.

Directorul companiei chineze: "Daca vreti sa accelerati infarstructura de transport, este mai bine sa folositi relatia directa, de la un guvern la celalat guvern"

El a aratat ca procedura a fost mult intarziata, dar ministrul Economiei i-a explicat ca problema a fost legata de dialogul Guvernului cu Eurostat in privinta bugetului.

Directorul companiei chineze a adaugat ca, desi compania sa cunoaste standardele impuse in Uniunea Europeana privind infrastructura si lucreaza deja in Europa, pentru accelerarea ritmului de dezvoltare a infrastructurii in Romania e nevoie de proiecte finantate de la buget si prin intelegeri interguvernamentale.

"In Romania, daca vreti sa accelerati infrastructura de transport, este mai bine sa folositi relatia directa, de la un guvern la celalat guvern, va fi mai rapid, altfel trebuie sa asteptam nu stiu cati ani", a spus directorul de dezvoltare al China Communications Construction Ltd.

Concesionarea autostrazii Pitesti - Craiova bate pasul pe loc de aproape 15 luni

Demarata in martie 2013, adica in urma cu mai bine de 18 luni, licitatia publica pentru concesionarea autostrazii/drumului expres Pitesti - Craiova bate pasul pe loc. In mai 2013 CNADNR anunta ca patru mari asocieri din Romania, Europa si Asia s-au arata interesate de proiect, insa de atunci si pana in prezent proiectul a ramas incremenit in faza "dialogului competitiv". Dintre asocieri facea parte si compania China Communications Construction.


Oficial, autoritatile tot anunta ca etapa dialogului competitiv se tot desfasoara de luni bune, insa neoficial se asteapta parafarea finala a afacerii autostrazii Comarnic - Brasov. Practic, acea autostrada ar urma sa fie prima realizata in sistem de concesiune si va deveni un model pe care statul sa-l aplice si restul proiectelor de concesiune (autostrada Pitesti - Craiova si Centura Sud Bucuresti A0).

Cu alte cuvinte, exista riscul ca daca finalizarea contractului pentru Comarnic - Brasov va esua in conditiile actuale, statul sa anuleze actuala procedura publica pentru concesionarea Pitesti-Craiova si sa incerce realizarea proiectului in conditii diferite.

Un exemplu negativ: Cum a esuat o firma de stat din China sa construiasca o autostrada in Polonia dupa ce a oferit, la start, un pret la jumatate fata de estimari

In cazul marilor companii chineze care au derulat proiecte de infrastructura in Europa este de notorietate cazul companiei de stat chineza COVEC (Chinese Overseas Engineering Group), parte a China Railway Engineering Corporation care a esuat sa realizeze doua tronsoane in lungime totala de 50 de km din autostrada A2 din Polonia, ce leaga Varsovia de orasul Lodz, cu termenul de finalizare inainte de campionatul european de fotbal din 2012.

COVEC a reusit sa castige contractul dupa ce a oferit la licitatie putin peste jumatate din pretul estimat de guvernul polonez - a licitat 1,3 miliarde de zloti (aproape 330 de milioane de euro), insa in 2011 a renuntat la contract dupa ce nu si-a putut respecta promisiunile si a intampinat dificulati tehnice si de finantare in derularea contractului.

"Au crezut ca au venit in Africa". Tunelurile pentru broaste i-au uimit pe oficialii companiei chineze


Intr-o analiza a Wall-Street Journal pe tema esecului firmei chineze de reusi pe piata Europeana de constructii, numeroase surse implicate recunoasteau ca firma chinez nu statea prea bine la expertiza privind administrarea proiectelor, nu avea abilitati financiare si nu intelegea necesitatea pastrarii evidentei intr-un proiect public in Occident.

"Au crezut ca au venit in Africa", a declarat Marek Frydrych, consilier vorbitor de limba chineza al Covec.

Faza de proiectare si pregatire din 2010 a mers bine pentru chinezi, insa organizarea constructiei propriu-zise s-a dovedit mai dificila.

Oficialii Covec par sa fi tratat superficial si unele aspecte esentiale ale proiectului, aspecte ce tineau de reglementari europene, potrivit autoritatilor poloneze de reglementare. Intre aceste aspecte s-au numarat si tuneluri cu inaltime de un metru pe sub autostrazi care sa permita broastelor si altor animale mici sa treaca in siguranta. Tunelurile sunt standard in Europa, insa in timpul unei vizite in 2010, oficialii Covec, insotiti de ambasadorul Chinei, au ramas uimiti sa afle de reglementare.

Tunelurile pentru broaste nu sunt singurul detaliu pe care Covec nu l-a luat in calcul. Initial, compania nu avea un buget scris pentru proiect, potrivit autoritatilor poloneze.

Dupa numeroase probleme tehnice, lipsa de fonduri, necunoastere de reglementari europene si lucrari intarziate, Covec a cerut in iunie 2011 inca 320 de milioane de dolari pentru a relua lucrarile. Costul ar fi ajuns astfel cu peste 70% peste cel asumat de companie.

Cateva ore mai tarziu, guvernul polonez a concediat compania chineza, situatie care i-a socat pe directorii Covec.

Dupa iesirea din schema a Covec au fost angajati constructori europeni pentru a termina proiectul, insa la un cost mai mare. Autoritatea pentru drumuri din Polonia a vrut sa compenseze o parte a acestor costuri cu garantiile depuse de Covec si companiile partenere pentru eventualitatea opririi constructiei. Problema intampinata a fost ca cea mai mare parte a banilor, 37 de milioane de dolari, se afla in banci din China si au fost blocati intr-o increngatura de birocratie si procese, iar statul polonez a deschis procese pentru recuperarea banilor in tribunale din Beijing si Zhengzhou.

Despre experienta esuata a Poloniei cu firma din China, puteti citi mai multe aici.


Citeste mai multe despre   




















Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

16622 vizualizari

  • +19 (23 voturi)    
    MAI STRAMBA FRATILOR! (Luni, 1 septembrie 2014, 14:13)

    schroedinger [utilizator]

    Cat mai stramba si mai lunga!
    • -8 (24 voturi)    
      Romania a fost pacalita la autostrazi de Vestici! (Luni, 1 septembrie 2014, 15:30)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      Ni se arunca in fata sperietoare cu firma chinezeasca Covec, care nu a dus la bun sfirsit o autostrada in Polonia, fara a se zice nimic despre cazurile companiilor occidentale: Bechtel - Autostrada Transilvania sau Colas - Autostrada Cernavoda - Medgidia care au tot taraganat lucrarile incasind in acelasi timp bani si in final plecind si lasind proiectele neterminate.

      Totusi, angajarea unei companii chinezesti, cum este "China Communications Construction Ltd.", care sa construiasca Craiova - Pitesti doar cu fonduri de la statul Roman este o eroare grava deoarece ajungem iarasi in situatia Bechtel, cind prin diverse presiuni, actiuni de santaj, coruperea unor oficiali de la Bucuresti se trag masiv bani din buget, lucrarile batind pasul pe loc si in final firma chineza plecind.

      Cea mai rentabila metoda de facut sosele, in general, s-a dovedit pina acum lucrul cu diverse firme carora le sunt alocate tronsoane mici de 10-15-20 km. Chinezii nu sunt insa interesati de asemenea contracte si drept urmare nu prea au ce cauta deocamdată la constructia de autostrazi sau la orice alte proiecte de anvergura platite direct de statul Roman.
      • +20 (20 voturi)    
        gresit ! (Luni, 1 septembrie 2014, 16:28)

        translativus [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Romania a fost, este si va fi pacalita de escrocherimea autohtona, votata, revotata si rasvotata de o imbecilime pervertita la mici "gratis".

        In ceea ce priveste firma respectiva din China, ori da spaga, ori dispare de pe meleagurile mioritice.
        Aici nu e de joaca !
        • -6 (8 voturi)    
          Constructorii nu Romania au vina principala (Luni, 1 septembrie 2014, 18:09)

          dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui translativus

          Cind vine vorba de proiecte mari, cum sunt autostrazile, cistigatorii contractului au 90% din vina pentru taraganarea lucrarilor, cresterea costurilor, etc.. Ei sunt cei care fac tot felul de presiuni asupra unor oficiali romani pentru a trage cit mai multi bani din bugetul statului si a executa cit mai putine lucrari, stiind ca rezilierile de catre Romania nu sunt asa simple.
          • +3 (3 voturi)    
            Curiozitate (Luni, 1 septembrie 2014, 20:01)

            Orpheus [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

            Cum ai ajuns la procentul ala de 90%? Nu cumva e 80? Sau 36? How come?
          • +3 (3 voturi)    
            Dumitrica...... (Luni, 1 septembrie 2014, 20:16)

            translativus [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

            ......ori esti naiv, ori ne crezi pe noi naivi.
            Te asigur ca eu nu fac parte din aceasta categorie.
          • +3 (3 voturi)    
            curat mestesug de tampenie... (Luni, 1 septembrie 2014, 23:04)

            T34 [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

            Asta e cea mai mare tampenie pe care am auzit-o!
            Firmele, de regula, construiesc cu banii bancilor si isi platesc creditele dupa ce le-a fost achitata factura de catre cealalta parte contractuala (in cazul de fata, statul roman).
            Daca statul nu plateste la timp, firmele platesc bancilor penalitati uriase. Din pacate, firmele nu-si pot recupera pierderile cauzate de aceste penalitati impunand, la randul lor, penalitati autoritatii contractante, fiindca o lege stupida si retrograda zice ca statul roman nu poate fi penalizat de catre contractantii privati decat cu maximum 0,01% pe an.
            Drept urmare, firmele care construiesc aceste autostrazi nu au incredere in stat ca le va face plata la timp, si de aia construiesc in functie de platile intermediare care le sunt facute.
            Aici mai intervine si relatia cu factorul politic: daca in timpul construirii autostrazii se schimba puterea si firma nu mai este, brusc, agreata de autoritatea contractanta, plata lucrarilor efectuate se va face... la anul si la multi ani...
            Acu' ai inteles?
        • +6 (6 voturi)    
          Corect (Luni, 1 septembrie 2014, 19:34)

          MadameDuRecamier [utilizator] i-a raspuns lui translativus

          si ca sa nu cheltuie prea mult ii da spaga direct prim-mitomanului. Si ei ies mai ieftin si noi, platitorii de taxe.

          De sila sa ne fie!
      • +8 (8 voturi)    
        de curiozitate (Luni, 1 septembrie 2014, 18:26)

        ampersand [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Nu tu mănânci maidanezi pe post de miel de Paşte? Sunt de la vestici sau de la cinstiţii tăi conaţionali?
        • -11 (11 voturi)    
          Daca nu esti roman ce te intereseaza Romania? (Luni, 1 septembrie 2014, 19:02)

          dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

          Si ce te intereseaza pe tine ce maninc eu si conationalii mei? Scrie in ziarele de limba a conationalilor tai si lasa-ne pe noi romanii, nu ne mai duce de grija.

          Citat: "Nu tu mănânci maidanezi pe post de miel de Paşte? Sunt de la vestici sau de la cinstiţii tăi conaţionali?"
      • +3 (3 voturi)    
        Acest proiect va face uitat bechtelul (Luni, 1 septembrie 2014, 21:32)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        "prin diverse presiuni, actiuni de santaj, coruperea unor oficiali de la Bucuresti se trag masiv bani din buget"
  • +22 (24 voturi)    
    bechte 2.o (Luni, 1 septembrie 2014, 14:14)

    un domn [utilizator]

    asta vrea VVP...sa se semneze pe o gramada de bani...sa nu se faca nici un m de autostrada...sa se piarda contractual...sa se plateasca penalitati de rezliere..precum boul de Sova a facut !
  • +27 (29 voturi)    
    Deja vu (Luni, 1 septembrie 2014, 14:36)

    coldplayer211 [utilizator]

    Au mai facut si polonezii autostrazi si alte afaceri cu chinezii de erau sa ramana fara firme mici si medii in domeniile vizate. Asta pe langa prejudiciul adus statului.

    Zi-ne, Victor Viorele Putin, cat ti-au promis astia?
  • +22 (24 voturi)    
    profesionalismul... (Luni, 1 septembrie 2014, 14:40)

    brita [utilizator]

    acestei firme mamut (CCCC) se poate verifica si in proiectele din 2008-2011 din Libia. un singur detaliu: marea majoritate a angajatilor chinezi cu educatie superioara aveau sub 28 de ani si erau trimisi acolo sa... invete. o fi bine, o fi rau...
  • +9 (11 voturi)    
    Ce mai conteaza... (Luni, 1 septembrie 2014, 15:19)

    dandra [utilizator]

    ....garantiile de recuperat, atata timp cat ei si-au luat comisionele si diurnele aferente pentru deplasari si pentru "munca" depusa....
  • +6 (6 voturi)    
    China din ce in ce mai Populara si pt. Che Vio? (Luni, 1 septembrie 2014, 15:21)

    Plagarus [utilizator]

    CEEC este un termen OCDE pentru grupul de ţări care cuprinde Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria, Slovenia, Croaţia, România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Macedonia, Bosnia şi Herţegovina, Albania, Estonia, Lituania şi Letonia.
    Cehia si Germania au releatii fff bune cu China siau si cu ce !
    Exporturile Germaniei in China au atins anul trecut 67 de miliarde de euro, statul asiatic fiind a doua mare piata pentru statul german, dupa Statele Unite.Vanzarile chineze in Germania sunt de peste 73 de miliarde de euro.
    Lufthansa a anuntat la randul sau ca a incheiat un acord de formare a unei companii mixte cu concurentul chinez Air China. Cooperarea, care va intra in vigoare in octombrie, va oferi Lufthansa un acces mai bun la a doua mare piata aeriana din lume, dupa cea a Statelor Unite.
    Cea mai mare putere a Europei se asociaza cu a doua economie a lumii. Germania si China incheie mai multe acorduri comerciale, inclusiv constructia a 2 fabrici VW
    VW si First Automotive Works vor investi impreuna circa 2 miliarde de euro pentru cresterea capacitatii de productie, iar grupul german spera ca pana in 2018 sa ajunga la o productie anuala de peste 4 milioane de vehicule.
    Airbus Helicopters, divizie a constructorului european de avioane Airbus, a semnat luni contracte cu trei operatori chinezi, pentru un total de 123 de elicoptere, intre care aparate de familie monomotor din familia Ecureuils si aparate cu doua motoare, din gama C135.

    Tinte de interes major pt. China : "Săptămâna economiei şi comerţului din Guangzhou în Europa", organizată sub egida Comitetului de Promovare a Comerţului din Guangzhou, se va desfăşura în perioada 24 august-3 septembrie în Elveţia, Olanda şi Ungaria.!!!!
    Totusi În primele cinci luni ale acestui an, balanţa negativă a comerţului internaţional de servicii al Chinei a totalizat 306,3 miliarde de yuani. Calculată în dolari, balanţa deficitară a fost de 8,3 miliarde de dolari în mai şi 50 miliarde de dolari în perioada ianuarie-mai.!!
  • +9 (13 voturi)    
    relatia directa, ....... (Luni, 1 septembrie 2014, 15:24)

    translativus [utilizator]

    ....de la un guvern la celalalt guvern intre Romania si China este contraproductiva si chiar......periculoasa, pentru ca se nasc doua situatii:
    1 - Guvernul chinez nu da sfanta spaga si atunci, proiectul nu se realizeaza,
    2- Guvernul chinez da sfanta spaga dar nu mai apuca sa realizeze proiectul pentru ca spagarii, in China, sunt impuscati.

    Asa ca, slabe sperante pentru proiectul respectiv.
  • +9 (15 voturi)    
    D-le Ponta... (Luni, 1 septembrie 2014, 15:31)

    Isri [utilizator]

    Bai Guvernule, tu chiar iti bati joc de noi? Pune dracului mana si fa investitii interne bazate pe capacitatea INTERNA si nu ne aduce Hong-Kongul aici ca vei pati ca si Ceausescu. Ajuta la refacerea industriei nationale, fa ceva romaneste, nu chinezeste,;la fel ca hainele chinezesti, asa vor fi si drumurile si totul in tara noastra. Pleaca! Cine e nebun sa te voteze in toamna? Ultimul om de pe lista tuturor. Jos Guvernul!
    • +1 (3 voturi)    
      Hai ca exagerezi (Luni, 1 septembrie 2014, 19:05)

      epishebe [utilizator] i-a raspuns lui Isri

      Dam in nationalism dus la extrem a la Coreea de Nord.

      Pentru proiecte tb. sa existe licitatii si sa castige proiectul cel mai bun, nu proiectul cel mai roman. Nu trebuie o tara sa fie cea mai buna la toate, trebuie doar sa colaboreze eficient cu celelate tari. Singura parte ingrijoratoare e aia cu "de la guvern la guvern" cu chinezii... De parca Ponta mai are nevoie de sugestii de la chinezi..
  • +7 (9 voturi)    
    Hotsii intre ei! (Luni, 1 septembrie 2014, 16:19)

    Europiu [utilizator]

    "este mai bine sa folositi relatia directa, de la un guvern la celalat guvern"

    S-or intalni tusea cu junghiul si-apoi sa vezi!
  • +5 (7 voturi)    
    hai d`le cine va mai crede (Luni, 1 septembrie 2014, 16:37)

    BadeaEu [anonim]

    Hai ma sa fim seriosi, dau scris ca nici peste 4 ani nu se vor apuca de autostrada asta...vrajeala electorala, cine drq ii mai crede...ei nu sunt in stare sa termine 7km de centura a Bucurestiului si se apuca de 120 de km :)). O sa vina expertu` chinez in numar cat mai mare, o sa adune niste fonduri si o sa ramanem cu ochii in soare, eventual copy - paste presedinte =)))
  • +3 (3 voturi)    
    Partidul, Ponta, Romania.... (Luni, 1 septembrie 2014, 16:46)

    Johanis [utilizator]

    tare de tot

    http://www.academiacatavencu.info/politic/ponta-e-roman--pe-veci-aici-stapan-37203
  • -1 (3 voturi)    
    mai da prin sud nicio autostrada? (Luni, 1 septembrie 2014, 17:22)

    artistul000 [utilizator]

    poate mai infloreste economia si pe acolo
  • 0 (8 voturi)    
    Autostrada Craiova - Pitesti (Luni, 1 septembrie 2014, 17:25)

    quietguy58 [utilizator]

    - Masinile pe autostrada Craiova - Pitesti vor folosi drept combustibil doar prazolina.
    - Paza pe autostrada va fi asigurate de trupe de calusari inarmati cu praz automat.
    - Se interzice pe autostrada circulatia carutelor cu ciini legati in fata .
    - In caz de ploaie, autostrada va fi acoperita cu rogojini.
    - La intrarea in Oltenia capacitatea motoarelor se va masura in juveti putere.
    - La intrarea in Oltenia, toti soferi vor trebui faca dovada ca pot bea cel putin un pahar de zaibar
    - La intrarea in Oltenia, toti soferi trebuie sa faca dovada ca detin cel putin 3 portii de mamaliga , pastrama, praz
  • +9 (9 voturi)    
    Mdeh, chinejii si autostrazile sburatoare (Luni, 1 septembrie 2014, 17:59)

    Wanheda [utilizator]

    Nu s-a saturat lumea de chinezarii?
  • +5 (5 voturi)    
    Atunci dece acest voyage ? (Luni, 1 septembrie 2014, 19:04)

    SRA [utilizator]

    "De la Guvern la guvern" este valabil pentru o tara care nu face parte dintr-o uniune, cum este cazul Romaniei, Uniunea Europeana !

    Ce doresc chinezii, fara concurenta si cu impunerea conditiilor specifice guvernului chinez.

    Din punct de vedere chinez este corect din punctul de vedere a ROMANIEI este imposibil.

    Va intreb, atunci la ce serveste acest voyage in CHINA ?

    Nu a stiut ponta victor viorel acest petit amanunt ?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version