Croatia nu mai cumpara avioane militare noi si isi va trimite MiG-urile la Aerostar Bacau pentru reparatii

de V.M.     HotNews.ro
Vineri, 23 martie 2012, 19:05 Actualitate | Internaţional


Croatia a decis sa renunte la ideea achizitionarii de noi avioane de lupta pentru flota sa aeriana militara, din lipsa banilor, si isi va trimite vechile MiG-uri 21 la uzina Aerostar din Bacau pentru a fi remodernizate, scrie site-ul croat vecernji.hr, citat de blogul rumaniamilitary.wordpress.com.

Potrivit vecernji.hr, presedintia croata a confirmat faptul ca Ivo Josipovic, seful statului si totodata comandantul suprem al fortelor armate, a hotarat ca, pentru a se putea mentine o forta aeriana propie, sa se renunte deocamdata la cumpararea unor aparate noi, multirol, alegand in schimb modernizarea MiG-urilor si prelungirea duratei de viata in speranta ca, peste cativa ani, se vor gasi fonduri pentru a relua procesul de achizitie.

Unele dintre vechile MiG-uri sovietice din dotarea aviatei croate vor fi reconditionate (este vorba de avioane fabricate intre 1975 si 1981 si deja modernizate in Romania, la Aerostar Bacau), in timp ce altele vor fi casate.

Site-ul croat citeaza un general croat in rezerva care sustine aceasta varianta, pentru a permite Croatiei sa aiba in continuare o forta aeriana si piloti pregatiti. Generalul (r) Joseph Stimac spune ca e o solutie excelenta, neavand probleme in cei 9 ani de experienta cu MiG-21 modernizate la Aerostar. Pretul vehiculat pentru 12 aparate ar fi de 20 de milioane de euro.

In septembrie anul trecut, ambasadorul SUA la Bucuresti, Mark Gitenstein anunta ca presedintele Traian Basescu a discutat in timpul vizitei efectuate la Washington despre cumpararea de avioane de vanatoare americane F-16. Principala discutie ar fi fost cea cu secretarul Apararii, Leon Panetta, iar noutatea majora era aceea ca "exista un plan in lucru, care implica Croatia si Bulgaria". Gitenstein a precizat atunci ca planul care ar presupune achizitii comune pentru cele trei tari (Romania, Croatia si Bulgaria) nu este finalizat.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















3912 vizualizari

  • -8 (14 voturi)    
    Prostie (Vineri, 23 martie 2012, 19:50)

    Vasile Petcu [anonim]

    Asteapta americanii sa mai scoata din uz aparate F16 terminate si sa le ofere de noi, romanilor , bulgarilor si croatilor.....Nenorocitii de romani nu pot dezvolta un aparat al lor? Adica Vuia sau Coanda au fost mai destepti?????
    • +13 (15 voturi)    
      si fudulie... (Vineri, 23 martie 2012, 20:19)

      Engel [utilizator] i-a raspuns lui Vasile Petcu

      un avion de lupta nu-i o mamaliga in care daca scapi mai multa sare sau mai multa apa iese pana la urma ceva de pus in farfurie. Un avion de lupta costa miliarde de euro inainte sa strangi primul surub sau sa faci primul zbor, iar apoi ai ramas cu el in brate pentru ca de vandut vand americanii, rusii si cateodata (dar foarte rar) altii (vezi cazul avionului frantuzesc Rafale).
      banii trebuie investiti in active productive nu in armament care, in principiu, doar consuma resurse.
      Asa ca e mai bine sa nu fim prosti si fuduli...
      • +2 (4 voturi)    
        Și MIG29 (Vineri, 23 martie 2012, 23:12)

        Alex Dănilă [anonim] i-a raspuns lui Engel

        România mai are și cîteva MIG 29 pe care nu le modernizează ci le lasă la ruginit, și în schimb tot învîrte vechiturile de MIG 21, ca și croații. Soarta acestor MIG 29 e cel puțin stranie, căutînd pe internet văd că cică Adrian Năstase ar fi oprit proiectul de modernizarea lor. Pînă să cumpere F16 folosite, nu înțeleg de ce nu încep să recondiționeze unul cîte unul MIG 29 pe care le avem deja în ogradă.

        Toate astea le-am aflat acuma de pe: https://secure.wikimedia.org/wikipedia/en/wiki/Romanian_Air_Force
        pentru că eu aveam impresia că noi avem cîteva MIG 29, puține și bune, nu rable de MIG 21.
        • +2 (2 voturi)    
          de aia (Sâmbătă, 24 martie 2012, 1:09)

          MARIAN [anonim] i-a raspuns lui Alex Dănilă

          pentru ca "amicii" rusi nu dau piese de schimb pentru ele.
          cand s-a luat decizia modernizarii lui MiG 21, MiG 29 erau aproape noi (abia aveau 2-3 ani in exploatare la noi) pe cand 21-le erau cu probleme.
          au curs rauri de cerneala dezbatandu-se problema asta, nu esti primul caruia ii venise ideea salvatoare.
          • -2 (2 voturi)    
            ... (Sâmbătă, 24 martie 2012, 6:39)

            ... [anonim] i-a raspuns lui MARIAN

            ia cauta si vezi de ce dintre toate tarile, fix noua nu ne dau rusii piese de MiG-29! Ai sa vezi ca e un subiect interesant!
          • +1 (3 voturi)    
            Vorbesti prostii, si nu cunosti problema (Sâmbătă, 24 martie 2012, 15:57)

            unu [anonim] i-a raspuns lui MARIAN

            Rosoboronexport (astia sunt rusi, da) in colaborate cu EADS Franta au un program de modernizare pentru Mig 29 pe care il vad oricui e interesat si care a fost cumparat de cateva tari idn Europa de Est.

            Insa tovarasul Iliescu a preferat sa dea jumate de miliard de dolari ($ 500.000.000) celor de la Elbit Israel pentru modernizarea sicrielor de Mig21. Asta in conditiile in care rusii au oferit un pret de cateva ori mai mic pentru modernizarea Mig29 de generatia a 4-a (ca si F16 dealtfel) cumparate in 89' de Ceausescusi care acum putrezesc pe Kogaliceanu.
            • 0 (0 voturi)    
              ... (Sâmbătă, 24 martie 2012, 20:04)

              ... [anonim] i-a raspuns lui unu

              ca sa nu mai dai aiurea minusuri iti dau un hint: rusii considera modernizarea MiG-ului 21 in Romania ca fiind "modernizare pirat"
              http://english.pravda.ru/news/russia/27-02-2002/35703-0/ ca mic exemplu.
              Prin urmare piratand modernizarea MiG-ului 21 si luand painea de la gura rusnacilor, s-au gandit sa ne faca si ei o bucata si au intrerupt orice suport pentru 29. Modernizarea lui 29 cu sprijinul MiG este posibila pt. oricine dar romanii nu se includ aici pt. ca in industria asta sunt considerati "pirati" de catre rusi. Asta patesti cand te crezi mai destept decat esti. Am pierdut 29-ul si ne-am ales cu 21 forever.
          • 0 (0 voturi)    
            Ar fi ilogic ca rușii să refuze of afacere (Sâmbătă, 24 martie 2012, 23:38)

            Alex Danila [utilizator] i-a raspuns lui MARIAN

            Nu susțin că mare idee salvatoare aș avea eu; după cum am spus deja, eu am aflat ieri de pe Wikipedia că de fapt ai noștri zboară cu MIG 21 și MIG 29 stau în beci.

            Îmi pare însă greu de crezut că rușii refuză o afacere pentru industria lor militară. La fel, nu sunt expert să mă pronunț asupra deciziei de a moderniza balisticele MIG 21, dar la o privire sumară a moderniza mai întîi MIG 29 pe care le avem deja sună mai logic și mai prioritar decît să modernizezi MIG 21 sau să imporți F16.
    • -3 (3 voturi)    
      Vasile Petcu (Vineri, 23 martie 2012, 21:14)

      Vlad083 [anonim] i-a raspuns lui Vasile Petcu

      Hahahahahhahaaha !!! Ce bine ai zis-o!
    • +2 (2 voturi)    
      du-te la culcare (Vineri, 23 martie 2012, 21:59)

      Marian [anonim] i-a raspuns lui Vasile Petcu

      Au mai fost viteji care au zis ca fac avioane mai bune.
      Pentru o tara mica cum e Romania, un proiect de amploarea asta nu prea merita. Mai exact, chiar daca iese nu prea cumpara Armata multe (vezi cazul lui IAR 99) iar altii - nici atat.

      Au fost cateva proiecte de genul asta, unele finalizate (Grippen, pentru care Suedia a platit 1% din PIB vreme de multi ani), sau Rafalle dar pentru care nu seinghesuie cumparatorii.

      Altele nefinalizate, cum ar fi Arrow (Canada) sau TSR2 (Anglia), ca sa iau doua exemple celebre.

      Cumpararea de avioane nu e doar o chestie de pret ci si una de optiune politica (iei de la prieteni nu de la dusmani), pe considerentul ca pe vreme de razboi te ajuta prietenul cu peise de schimb si logistica necesara.

      Uite, alt exemplu: Romania si celebrul IAR 80. Cand a fost gata de a intra in serviciu, nu a avut armament. Pana Romania nu a semnat alianta cu Germania nu a pupat nicio mitraliera pentru el asa ca aveau doar o cutie zburatoare.
    • +1 (1 vot)    
      IAR99 (Vineri, 23 martie 2012, 22:31)

      Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui Vasile Petcu

      Ba avem dragul meu un avion "dezvoltat" si fabricat la noi: IAR-99

      Da un oki pe wikipedia si vezi cate am vandut din ele ;). Cred ca raspunusul lui Engel de mai sus e suficient.

      http://en.wikipedia.org/wiki/IAR_99
      • 0 (0 voturi)    
        IAR-99 (Joi, 29 martie 2012, 19:38)

        Anjo [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu

        IAR-99 este un avion de antrenament si atac usor. Cred ca faci confuzie cu YUROM-ul IAR-93 care era un avion subsonic de suport si atac la sol.
        Despre IAR-99 se spunea ca este excelent dar tehnologia ne-a cam lasat balta (similar in cazul MiG-29). Atat timp cat noi inca mai mergem cu conducte cu lichid si nu pe fly-by-wire nu se poate obtine maximum de la un avion. E ca si cum as face un supercar, extraordinar de aerodinamic, dar as uita sa ii montez servodirectie.
  • +1 (3 voturi)    
    Dotari noi (Vineri, 23 martie 2012, 21:26)

    Vlad [anonim]

    Eu cred ca o sa le modernizeze la Bacau cu o parasuta locala, la 50 RON/ejectarea scurta sau 100 ejectarea normala.
  • +1 (1 vot)    
    Uhhhh (Sâmbătă, 24 martie 2012, 9:15)

    Invisible [anonim]

    Un avion de lupta necesita in primul rand oameni competenti si tehnologie. Noi suntem in stare sa facem cutii sburatoare si cam atat. In zilele noastre nu mai e vorba doar de aplicatiile practice ale fizicii....
  • -2 (2 voturi)    
    avioane inutile (Sâmbătă, 24 martie 2012, 9:32)

    Paul [anonim]

    La ce sa folosim noi, bulgarii, croatii, ungurii si altii din regiune avioane mai noi si mai moderne decat MIG-urile 21 si 29? In afara de alimentarea bugetului american, nu vad rostul achizitionarii de F-uri. Cine ne ataca pe noi? Si daca ne ataca, oricum nu ne-am descurca nici cu F-urile alea. Si suntem in NATO. Mai avem si scutul anti-racheta. Asta cu forta armata complexa e o reminiscenta din vremea razboiului rece, o falsa idee de siguranta de care se folosesc baietasii astia pe care ii votam sa mai bage niste contracte la inaintare, sa mai stoarca din bugetul de stat niste bani.
  • 0 (2 voturi)    
    modernizare (Sâmbătă, 24 martie 2012, 11:54)

    cristean [anonim]

    cine intelege cat de cat cum se duce razboiul in aer azi, stie ca, de exemplu, viteza si manevrabilitatea nu s-au modificat semnificativ sau relevant in ultima vreme, in ultimii 20, 30 de ani. de la aparate gen mig 25 sau sr71 blackbird, viteza a scazut la avioanele de lupta, de fapt. exhibitiile pe care le mai fac unii cu thrust vectors & stuff sunt bune la show-uri aeriene. azi nu mai exista dog fights decat la antrenamente. trebuie radar bun, bruiaj bun si rachete bune, la distanta cat mai mare. e logic sa le modernizeze, ca tot avioane sunt. doar ca au electronica si armamentele depasite. si motoarele vechi.
    • 0 (0 voturi)    
      O mica confuzie (Joi, 29 martie 2012, 19:43)

      Anjo [utilizator] i-a raspuns lui cristean

      SR-71 Blackbird era avion de spionaj, iar MiG-25 era interceptor. Nici unul din aceste 2 nu era un avion de lupta. La capitolul rochetistica rusii sunt cu 1-2 generatii in fata americanilor, la radar cam la fel si cu bruiajul radar... incearca sa bruiezi un aparat electric cu lampi (eu nu am reusit inca) si ai sa afli de ce rusii au radare uriase pe avioane.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by