Titularizare 2011 Subiectele extrase pentru postul de educator/profesor pentru invatamantul prescolar

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Miercuri, 13 iulie 2011, 14:08 Actualitate | Esenţial

Aproximativ 38.000 de profesori au sustinut miercuri, 13 iulie, examenul de titularizare. Printre cele mai cautate posturi a fost cel de educator, proba la care a fost extrasa varianta numarul 2. Subiectele de Limba si literatura romana, pedagogie prescolara si metodica desfasurarii activitatilor instructiv-educative in gradinite de copii contin trei cerinte mari, fiecare punctate cu 30 de puncte.
* Toate subiectele sunt obligatorii. Se acorda 10 puncte din oficiu
* Timpul efectiv de lucru este de 4 ore.

SUBIECTUL I   (30 de puncte)
A. LIMBA ROMANA - 15 puncte
Se da textul:
Indata dupa plecarea Greuceanului, Faurul-Pamantului se apuca si facu chipul lui Greuceanu numai si numai din fier, apoi porunci sa arda cusnita ziua si noaptea si sa tina chipul acesta fara curmare in foc.
(*** Greuceanu)

Scrieti pe foaia de concurs raspunsul la fiecare dintre urmatoarele cerinte:

1. Scrieti cate un sinonim potrivit pentru fiecare din urmatoarele cuvinte:   2 puncte
- indata (adv.);
- porunci (vb.);
2. Mentionati valoarea morfologica a urmatoarelor cuvinte: lui (lui Greuceanu), din (din fier) si apoi (apoi porunci).   3 puncte
3. Alcatuiti o propozitie in care substantivul chipul sa fie la numarul plural, articulat cu articol hotarat.   2 puncte
4. Construiti cate un enunt in care verbul a face sa fie la acelasi mod ca in fragmentul dat, dar la alte doua timpuri verbale diferite.   4 puncte
5. Explicati rolul primei virgule din textul dat.   2 puncte
6. Precizati functia sintactica a cuvintelor subliniate in fragmentul dat.   2 puncte

B. LITERATURA ROMANA - 15 puncte
Scrieti un eseu de 2-3 pagini, in care sa argumentati apartenenta unui text poetic eminescian la directia romantica/ curentul literar romantism.

In elaborarea eseului, veti avea in vedere urmatoarele repere:
- indicarea a doua trasaturi specifice romantismului existente in poezia aleasa;
- exprimarea unui punct de vedere argumentat privind apartenenta operei literare selectate la curentul literar numit romantism;
- exemplificarea celor doua trasaturi numite, prin raportare la textul poetic eminescian selectat;
- precizarea a doua elemente de structura si de compozitie ale textului ales;
- evidentierea semnificatiilor textului poetic selectat, prin raportare la rolul figurilor de stil in comunicarea ideilor poetice, la imaginile artistice, la elementele de versificatie, existente in poezia aleasa.

Nota: Ordinea integrarii reperelor in cuprinsul eseului este la alegere.
Pentru continutul eseului veti primi 10 puncte (doua puncte pentru fiecare cerinta/ reper), iar pentru redactarea eseului veti primi 5 puncte (organizarea ideilor in scris - 1 punct; utilizarea limbii literare - 1 punct; abilitati de analiza si de argumentare - 1 punct; ortografie, punctuatie, asezare in pagina si lizibilitate - 1 punct; incadrare in limita de spatiu indicata - 1 punct).
In vederea acordarii punctajului pentru redactare, eseul trebuie sa aiba minimum doua pagini.

SUBIECTUL al II-lea   (30 de puncte)
Realizati un eseu argumentativ de maximum doua pagini, in care sa prezentati importanta invatarii in cadru formal, nonformal si informal, in invatamantul prescolar.
In elaborarea eseului veti avea in vedere urmatoarele repere:
- prezentarea actiunii de invatare in cadru formal, nonformal si informal;   9 puncte  
- evidentierea modului de extindere a actiunii de invatare dincolo de cadrul formal;   6 puncte
- exprimarea argumentata a unui punct de vedere privind importanta actiunii de invatare in invatamantul prescolar.   5 puncte

Nota: Ordinea integrarii reperelor in cuprinsul eseului este la alegere.
Pentru redactarea eseului veti primi 10 puncte (organizarea ideilor in scris - 2 puncte; utilizarea limbii literare - 2 puncte; abilitati de analiza si de argumentare - 2 puncte; ortografie, punctuatie, asezare in pagina si lizibilitate - 3 puncte; incadrare in limita de spatiu indicata - 1 punct)
In vederea acordarii punctajului pentru redactare, eseul trebuie sa aiba minimum o pagina.

SUBIECTUL al III-lea   (30 de puncte)
1. Precizati importanta jocului in educatia timpurie, avand in vedere urmatoarele repere:
- evidentierea legaturii dintre nivelul de varsta si tipul de joc;   5 puncte
- ilustrarea relatiei dintre tipurile de invatare;   5 puncte
- precizarea legaturii dintre domeniile de dezvoltare si tipurile de joc adecvate acestora.   5 puncte

2. a) Enumerati 3 metode de invatamant interactive.   3 puncte
b) Descrieti una dintre metodele enumerate anterior, la alegere, tinand cont de urmatoarele repere:
- definirea metodei alese;   3 puncte
- precizarea a 3 dintre caracteristicile specifice metodei numite anterior;   3 puncte
- mentionarea a 3 dintre avantajele folosirii metodei interactive alese;   3 puncte
- identificarea a 3 dintre limitele asociate acesteia.   3 puncte


Citeste mai multe despre   





Citeste pe Stirile ProTV

Mesajul scris pe un buletin de vot, anulat de BEJ Iasi. "Unde este Vlad Tepes?"

”Se pare ca in Romania specia dominanta nu mai este omul, ci magarul” si ”Refuz sa fiu complice la inscaunarea unui presedinte care ma ia de prost” sunt doar cateva dintre mesajele pe care iesenii le-au scris pe buletinele de vot anulate de BEJ Iasi.








22549 vizualizari
  • +2 (2 voturi)    
    Subiecte banale (Miercuri, 13 iulie 2011, 11:28)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    La limba si literatura romana subiectele au fost de nivel mediu spre redus, deci se putea lua 5.50 doar cu cunostinte generale. Cine mai stie si metodica ia sigur peste 7. Din pacate, daca au copiat la bacalaureat / licenta, nu prea au sanse...
    • 0 (0 voturi)    
      Subiecte banale (Miercuri, 13 iulie 2011, 14:50)

      Ciornohac Cosmina [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      Intr-adevar au fost subiectele usoare la limba si literatura romana, dar daca te uiti atent la punctaj observi ca obtii nota 4 daca il rezolvai corect, si nu 5.50.
      • 0 (0 voturi)    
        Corect ! (Miercuri, 13 iulie 2011, 12:33)

        Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui Ciornohac Cosmina

        M-am uitat superficial peste punctaje...30+15, cand erau doar 30...
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Miercuri, 13 iulie 2011, 15:04)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      "cu cunostinte" este cacofonie :)
  • 0 (2 voturi)    
    nu pricep (Miercuri, 13 iulie 2011, 13:26)

    calugaru' vaxile [anonim]

    ce legatura are romantismu' eminescian cu activitatea unei educatoare? eu am copil la gradinita, acolo ii invata sa-si lege sireturile la papuci, sa se poarte frumos, sa cinte, sa manince cu furculita. is copii de 3 ani acolo.

    serios, o proba practica de ce nu se da? ala e subiect de prof de romana, nu de educatoare.
    • 0 (0 voturi)    
      S-a dat și probă practică (Miercuri, 13 iulie 2011, 17:10)

      Calin [anonim] i-a raspuns lui calugaru' vaxile

      Subiectul III de metodică este o probă practică.

      Cât despre "mâncatul cu furculița", mă scuzați, e treaba tăticului sau a mămicii. Că sunt educatoare care fac și acest lucru (și e firesc să-l facă, până la urmă) e cu totul altceva.

      Limba și literatura română? E, într-adevăr, o problemă și numai pentru candidatele pentru învățământ, ci și pentru o seamă de români...

      Nu e subiect pentru un profesor de română, eventual, pentru un profesor în ... învățământul preșcolar.
      • 0 (0 voturi)    
        neglijarea educatiei timpurii (Miercuri, 13 iulie 2011, 16:57)

        file din poveste [anonim] i-a raspuns lui Calin

        Sistemul de invatamant romanesc este ramas in urma cu ani lumina! Subiectele pe care le-am citit sunt dupa acelasi tipar de acum 15 ani cand am dat, la randul meu, un examen de suplinitor ptr invatamantul primar, inainte de a intra la facultate.

        Legatul sireturilor, autonomia copilului la masa( micul dejun luandu-se la gradinita chiar in acest scop) in alegerea imbracamintei, incaltatul/ imbracatul/ dezbracatul fara ajutor din partea unui adult inca de la 2,5/ 3 ani , dobandirea indepedentei cat mai curand cu putinta tin de stadiul de dezvoltare psihomotorica a copilului , un rol important in acest proces jucandu-l educatorul care, in nu putine situatii, datorita secolului vitezei in care traim, petrece zilnic mai mult timp cu un copil decat proprii parinti.
        Citindu-ti comentariu,insa nu ma mira de ce copiii la gradinita nu fac altceva decat sa coloreze si sa memoreze tone de poezii.

        Acestea fiind spuse, consider ca era mult mai utila simularea unei situatii conflictuale in relatiile dintre copii, a uneia legata de adaptarea copilului in primul an de gradinita, sau, de ce nu, modalitati de abordare a sexualitatii, tema de care copilul devine foarte curios in jurul varstei de cinci/ sase ani sau modalitati de integrare a copiilor cu nevoi speciale ( ADHD, supradotati....)
        Numai bine!
      • 0 (0 voturi)    
        d-l calin: proba practica?!? (Marţi, 19 iulie 2011, 20:13)

        itzy bitzy [anonim] i-a raspuns lui Calin

        subiectul III: o proba practica... scrisa! fantastic! ce talent trebuie sa aiba un astfel de pedagog, pe care il masuram doar prin "caligrafie" si teorii asa zise practice!
    • 0 (0 voturi)    
      subiecte titularizare (Marţi, 19 iulie 2011, 20:05)

      itzy bitzy [anonim] i-a raspuns lui calugaru' vaxile

      bravo. ai pus punctul pe i. e vorba de irelevanta acestor teste in paralel cu activitatea actuala de la clasa/gradinita aici. si la engleza -- la fel. se cere literatura (si cati autori) dar nu se face o iota la clasa
  • 0 (0 voturi)    
    "Penibil de jenant..." (Miercuri, 13 iulie 2011, 15:32)

    Calin [anonim]

    Nu cred că exagerez când spun că absolut toate subiectele cu subpunctele lor puteau fi rezolvate de orice absolvent de studii superioare care a parcurs un modul psihopedagogic, darmite de cineva care s-a pregătit special pentru învățământul preșcolar. În orice caz, cea care obține mai puțin de 8.00 la un astfel de examen s-ar putea reorienta fără nici un regret spre orice altceva decât învățământ.

    Cât despre Subiectul I, fiicei mele de clasa a VII-a îi dădeam subiecte infinit mai grele spre rezolvare. Auzi, dom'le, identificarea unor părți de vorbire și stabilirea unor funcții sintactice?!

    Subiectul II - pedagogie: după un curs de pedagogie făcut la frecvență redusă, cred că oricine ar putea să îndruge niște generalități sforăitoare, dar cu impact "științific" spre sensibilizarea corectorilor care admit orice formulări stufoase cu condiția SĂ NU POATĂ FI APLICATE ÎN REALITATE. Cam asta e cu pedagogia teoretică. (Ei, da', e cât se poate de adevărat că pentru asta îți trebuie cam vreo câteva... zeci de mii de pagini de lectură în bibliotecă și nu în cluburi cu fetele.)

    Subiectul III - metodică: pentru cea care a făcut practică pedagogică, nu văd de ce i-ar fi fost greu să selecteze trei metode de învățare centrată pe educabil și să le prezinte, evident, într-o formă teoretizantă, dezarmantă pentru corectori, ca să vadă și domniile lor câte știe candidata. (Aceeași idee de mai sus: "Ei, da', e cât se poate de adevărat că pentru asta îți trebuie cam vreo câteva... zeci de mii de pagini de lectură în bibliotecă și nu în cluburi cu fetele.")
  • +1 (1 vot)    
    Concluzii (Miercuri, 13 iulie 2011, 15:35)

    Calin [anonim]

    Dacă știi să te exprimi în limba română corect și ești “fericitul posesor” al unui vocabular bogat demn de o persoană care vrea să se “instaleze” în învățământ , subiectele au fost "joc de gleznă."

    Remarcă: Unde o să mai ajungă examenele astea de titularizare dacă prezentul examen aduce nițel a examen de bacalaureat pentru un absolvent al liceului pedagogic?
    În nici un caz, nu e un examen pentru un absolvent de Colegiu de institutori sau (ce să mai spun?) de facultate.

    Dacă am supărat, foarte bine, nu ne rămâne decât să ne trezim la realitate.
    • 0 (0 voturi)    
      @Calin (Miercuri, 13 iulie 2011, 16:13)

      bogdan192 [anonim] i-a raspuns lui Calin

      O nota buna la examenul de titularizare nu presupune obtinerea unui post de profesor/invatator. Posturile se elibereaza si se ocupa in ordinea mediei si a preferintelor catindatilor. Cu alte cuvinte poti sa iei 9.50 la examen dar sa nu prinzi post daca au fost scoase doar 2 in oras si nota ta a fost a 3-a. O nota buna in schimb, adunata cu performate bune in timpul evaluarilor, cu activitati multe si diverse extracurriculare iti poate asigura continuitatea pe postul de profesor suplinitor.

      Azi prietena tocmai a dat respectivul examen. Si ea a zis ca a fost relativ usor si ca in cele 4 ore de examen nu s-a oprit din scris, a scris 12 pagini. A zis ca s-a descurcat destul de bine, dar nu crede ca prinde post pentru ca cu cat sunt subiectele mai usoare, cu cat notele sunt mai mari si separatia intre cei ce au invatat serios pentru examen si cei ce au venit doar sa ciupeasca o nota mai mare decat cea de anul trecut e mai mica.

      Esti liber sa iti incerci norocul cu un post de profesor de limba romana daca ti se pare ca e un job atat de usor de obtinut. Bineinteles, eu am o parere un pic diferita de a ta, dar sigur, de ce nu, incearca.
      • 0 (0 voturi)    
        titularizarea (Miercuri, 13 iulie 2011, 16:47)

        Calin [anonim] i-a raspuns lui bogdan192

        Am un prieten care de vreo 7 ani susține examenul de titularizare pentru a lucra în învățământ ca ... suplinitor calificat. De ce? În județul meu, nu există posturi scoase la concurs pe disciplina sa, dar Onorat ISJ al Județului consideră că băiatul ăsta trebuie să meargă an de an la titularizare chiar dacă în fiecare an obține minimum nota 7.00 (de cele mai multe ori peste 8.00).

        Pe vremea când am dat examen de admitere la facultate am obținut (nu vreau să fie o laudă stupidă a unui om arogant) undeva peste 9.00 la limba română. Și era vorba de examen serios cu analize gramaticale care frizau, uneori, absurdul, fiindcă nu prea știai la ce ți-ar putea folosi ulterior. Dar de aici până la a elabora subiecte de gimnaziu pentru cel care accede la un post în învățământ mi se pare o cale tare lungă.

        Și știu că sunt liber să-mi încerc norocul pentru un post de limba română... Mi-ajunge, însă, să predau româna copiilor mei datorită prestației unor profesori care și-au obținut titularizarea în învățământ pe baza unor subiecte ca cele de mai de sus, care nu măsoară nimic din ceea ce ar trebui să știe un viitor educator sau, cum îi spune acum, profesor în învățământul preșcolar.

        A propos, aceste subiecte nu sunt pentru 4 ore de examen, cel mult trei ore pentru cel care a învățat.

        12 pagini? Iar am să spun ceva cu riscul de a părea lăudăros. La un examen de admitere la care am fost și eu, mă apucase o stare de panică când am văzut că majoritatea fetelor prezente au predat la examinatori lucări de minimum 10 pagini, una chiar cu 12 și alta 13. Șoc pentru mine, mai ales, că ale mele numărau cu tot cu subiecte ... nu mai mult de 5 pagini!!! Și când s-a afișat lista admișilor, dintr-o sală de candidați, am fost admiși doi! Deci, mai contează și conținutul și calitatea celor scrisee pe 12 pagini.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version