Politia intentioneaza sa reintroduca radarele fixe

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 12 mai 2011, 16:22 Actualitate | Esenţial

Directia Rutiera din Inspectoratul General al Politiei Romane intentioneaza sa reintroduca radarele fixe pe drumurile publice, insa numai dupa elaborarea unui cadru legal incontestabil, a anuntat, joi, comisarul sef de politie Lucian Dinita, seful acestei directii, citat de Agerpres.

"Directia Rutiera a initiat demersurile pentru reimplementarea radarelor fixe. Am avut probleme destule pe aceasta tema, am solicitat ca intreg cadrul care va reglementa aceasta activitate sa fie pus la punct de un grup de lucru multidisciplinar, deci nu numai politie si autoritati publice locale, ci mai multi factori care sunt implicati, mai multi actori care, in momentul de fata, activeaza in domeniul sigurantei rutiere. Aici ma refer si la Ministerul Transporturilor si la Ministerul Sanatatii - principalii actori in ceea ce inseamna siguranta rutiera', a afirmat Lucian Dinita, intr-o conferinta de presa sustinuta la Targu Mures.

Potrivit acestuia, vor urma reasezari, recalibrari si redimensionari ale aparatelor, astfel incat obiectivele privind reducerea numarului accidentelor rutiere si a consecintelor acestora sa fie indeplinite.

"Obiectivul Romaniei este de a tine pasul si de a mentine acelasi trend cu Uniunea Europeana in ceea ce priveste numarul si reducerea consecintelor accidentelor rutiere", a spus Dinita.

Pana atunci, politistii se vor baza pe radarele mobile, precum si pe sistemele de monitorizare video instalate de administratiile publice locale.

Radarele fixe instalate si gestionate de comunitatile locale au fost interzise in urma cu doi ani de Inspectoratul General al Politiei Romane din cauza numeroaselor contestatii depuse de soferii amendati. Singurele radare fixe functionale sint cele de pe DN 1. Radarele fixe din 27 de judete erau montate de doua firme din Cluj.

Decizia vine dupa ce ANRMAP a sesizat Parchetul cu privire la procedurile de atribuire a contractelor de achizitie publica.


Citeste mai multe despre   




















Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

5735 vizualizari

  • -17 (29 voturi)    
    speed, give me what i need!!!! (Joi, 12 mai 2011, 16:27)

    adrian [anonim]

    Pana atunci ii dau noaptea in goarna si cu 120 pe Kiselleff ca ma doare in pusca de toooooot, vreau sa ma simt liber!!!!
    • +14 (14 voturi)    
      idee (Joi, 12 mai 2011, 16:56)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui adrian

      incearca bungee jumping, sau ciclism acrobatic, sau curse oficiale! musai sa faci galagie si sa-i primejduiesti pe altii? ceea ce faci tu nu e semn de libertate ci o banala golanie, praleo!
    • +11 (11 voturi)    
      iarta-ma ca ti-o spun... (Joi, 12 mai 2011, 17:37)

      Vendetta [anonim] i-a raspuns lui adrian

      ... dar pari a fi prea tamp ca sa ai drept de a conduce o masina...
    • +5 (5 voturi)    
      V-as baga la puscarie (Joi, 12 mai 2011, 19:18)

      Alex S [utilizator] i-a raspuns lui adrian

      Una e sa mergi cu 80 pe o strada pe care limita e 60, alta e sa mergi cu 120 cum te lauzi tu. Daca toti ar merge cu o viteza decenta, nu ai avea cum sa mori in accidente. As pune radare peste tot, si v-as baga la puscarie daca ati depasi cu 40 la ora limita legala.
  • +20 (28 voturi)    
    excelent (Joi, 12 mai 2011, 16:37)

    srpc [utilizator]

    numarul de cretini agresivi de pe sosele a crescut mult peste limita maxima admisibila, e nevoie de duritate in reprimarea lor
  • +19 (23 voturi)    
    ABERATIE ROMANEASCA (Joi, 12 mai 2011, 16:49)

    sofer [anonim]

    Sa monteze politia si statul roman cate radare fixe doreste oriunde doreste si sa ma amendeze daca depasesc viteza legala ceea ce este strigator la cer in Romania este altceva:CA 50% DIN AMENDA MERGE IN BUZUNARUL UNOR JMECHERI CARE AU MONTAT CAMERELE si acre incaseaza milioane de euro!Este aberant sa fiu sanctionat de stat si sa primeasca un shmecher de la Cluj 50% din amenda!!!!
    De fapta asta e problema.De ce sa dau banii la firma privata pt parcarea in oras,de ce sa dau banii la firma privata ca-mi ridica masina parcata ilegal,de ce sa platesc bani la o firma privata ca depasesc viteza legala?La stat sunt dispus sa platesc si amenzi TRIPLE dar nu la privat!Cat costa sistemul de nu poate sa-l monteze statul?Si din moment ce doar doua firme au primit autorizatie de montare in 27 de judete e clar ca-i super afacere si-i shmen cu statul!
    • -8 (10 voturi)    
      ... (Joi, 12 mai 2011, 16:54)

      pff [anonim] i-a raspuns lui sofer

      veniturile din amenzi se fac incasari la bugetul de stat nu in buzunarele smecherilor...nu confunda amenda contraventionala (a carei valoare se stabileste prin lege si se plateste direct la "buget") cu taxa de parcare, ridicare sau mai stiu eu ce taxa perceputa de hingheri care se stabileste de consiliul local
      • +6 (6 voturi)    
        hahahahahaahahahah (Joi, 12 mai 2011, 17:47)

        tirtau [anonim] i-a raspuns lui pff

        in ce tara traiesti frate ......???/omul ala chiar stie ce spune....
        • 0 (0 voturi)    
          nu chiar (Joi, 12 mai 2011, 18:01)

          dman [anonim] i-a raspuns lui tirtau

          radarele sunt instalate de politia romana deci se duc la bugetul de stat.
          Ce stii tu sunt radarele instalate de autoritati locale in parteneriat cu firme private. Au fost niste primarii in unele sate care au facut treaba asta. Amenda care o primeai acasa nu era de la politia romana ci de la primaria cutarica...
        • 0 (0 voturi)    
          ca idee... (Joi, 12 mai 2011, 18:04)

          pff [anonim] i-a raspuns lui tirtau

          ...putina legislatie citita nu strica nimanui...eu zic sa incepi cu a noastra, poate asa mai descoperi si tu una alta
    • +2 (2 voturi)    
      de acord! (Joi, 12 mai 2011, 17:11)

      daroc [utilizator] i-a raspuns lui sofer

      100% de acord cu tine. Am vrut sa scriu si eu un comentariu, dar nu mai are sens, l-ai scris tu pentru mine.
    • +2 (2 voturi)    
      Corect (Joi, 12 mai 2011, 17:16)

      Marian [anonim] i-a raspuns lui sofer

      Ai mare dreptate. Dar zice clar dupa elaborarea unui cadru legal incontestabil. Ceea ce s-ar putea sa insemne tothusi ca acele firme nu o sa mai ia banii...ci treaba s-o faca statul.
      • 0 (0 voturi)    
        acelasi drac (Joi, 12 mai 2011, 17:51)

        marian [anonim] i-a raspuns lui Marian

        O sa fie acelasi drac ca si cu ridicarile de masini, care au o baza legala impinsa in spate, imorala...adica o sa fie acoperiti de lege, si precum la ridicari de masini firma privata ia 500 ron de ex si politia amenda de 150 ron la fel o sa fie si de aici, si noi vom da biruri legale, din ce in ce mai multe...catre smecheri, catre stat(alt smecher) catre toti care pot sa apuce si sa traga cat mai mult, atata timp cat sunt la putere si si-au facut legi care sa le acopere marsaviile
    • +1 (3 voturi)    
      Esti cam naiv. (Joi, 12 mai 2011, 17:17)

      as [anonim] i-a raspuns lui sofer

      Esti cam naiv daca chiar crezi ca banii dati pentru o amenda vor ajuga unde trebuie, adica in drumuri mai bune si autostrazi. Intr-un fel sau altul vor ajunge tot in vile si masini care te depasesc cu 200km/h. Plecati in alte tari unde e mai bine!
    • 0 (0 voturi)    
      mentalitate tipic comunista... (Joi, 12 mai 2011, 17:46)

      Vendetta [anonim] i-a raspuns lui sofer

      ... in primul rand este posibil ca statul sa NU aiba posibilitati sa monteze camerele (specialisti, tehnologie, utilaje). Statul nu are si nu ar trebui sa aiba firme (de stat) care sa lucreze pe ban public, deoarece companiile de stat sunt in general subiectul "impartelilor politice"... In mod normal Statul trebuie doar sa emita un caiet de sarcini si sa organizeze o licitatie. Licitatia ar trebui castigata de o firma serioasa si nu de o firma al carei patron este inregimentat politic sau care da spaga... In mod normal asa ar trebui sa lucreze sistemul, si in felul asta se incurajeaza si firmele private...

      Chiar nu ma intereseaza cui ii dau banii (ca ii dau la stat sau ca ii dau la o firma care castiga onest o licitatie... tot aia imi e).... Dar nu vreau sa dau bani pt a plati niste abuzuri...
      • 0 (0 voturi)    
        N-ai inteles... (Joi, 12 mai 2011, 21:29)

        bgd [utilizator] i-a raspuns lui Vendetta

        Pai pt ce sa dai la privat? Privatul distribuie si monteaza acele dispozitive....eventual asigura si o intretinere periodica. Statul plateste... Ce treaba are privatul cu amenda? Aici e buba...
        Bine, privatul n-are nici o vina....vina apartine autoritatilor care nu sunt in stare sa intocmeasca niste legi in interes national. Dar e ceva normal in Romania....intai ei, apoi noi...
  • +4 (8 voturi)    
    AUZI DINITA...? (Joi, 12 mai 2011, 16:55)

    FLORIN [anonim]

    Da niste drumuri nu vrei matale sa faci? Da niste amenzi pentru cei care merg fara faza de intalnire sau cei care tin conferinte la mobil nu vrei sa dai? Da niste amenzi pentru rablele fara inspectie tehnica sau luata pe spaga nu dai? Da niste amenzi pentru autoritatile locale care nu semnalizeaza drumurile nu dai?
    Cand o sa scapati din limitarea mentala cu radarele si viteza?
    Aia care beau la volan sau trec pe rosu si omoara lumea, aia sunt baieti buni, nu-i asa?
    • -4 (4 voturi)    
      Pentru asta (Joi, 12 mai 2011, 17:33)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui FLORIN

      plange-te administratorului drumului.
    • 0 (0 voturi)    
      bravo (Vineri, 3 iunie 2011, 10:32)

      bravo [anonim] i-a raspuns lui FLORIN

      Nu poate ca e multi!
  • +5 (5 voturi)    
    ok , dar.... (Joi, 12 mai 2011, 16:56)

    Iulian_c [anonim]

    Sa speram ca sunt puse cu cap , adica in zonele unde chiar previne nu in zonele de panda pt amenda cum fac dragii nostrii politisti. Sa fie amplasate pe drumuri cu risc mare , unde statstic chiar e chiar nasoala treaba si anual sunt accidente grave in aceleasi locuri , care sunt preabine stiute de politia rutiera.
    + Pe drumurile "mari" gen E85 , in localitatile prin care trec ( chiar pe mijloc) si n-au sosea de centura ar cam trebui sa faca ceva pasarele pese drum , gard la trotuar....
  • +1 (3 voturi)    
    referitor la firmele din Cluj (Joi, 12 mai 2011, 17:02)

    Claude [anonim]

    A verificat cineva cu adevarat cum s-au dat spagile???
  • 0 (8 voturi)    
    Greu cu munca... (Joi, 12 mai 2011, 17:06)

    hmm [anonim]

    Adica va este lene pana si sa stati cu fundurile in masina? Vreti sa vina banutii fara sa ridicati un deget? Hmm... Cata nesimtire...
  • +2 (8 voturi)    
    ..... (Joi, 12 mai 2011, 17:08)

    Roberto [anonim]

    Da' niste autostrazi sau macar centuri de ocolire ale oraselor si satelor cand au de gand sa introduca?!
  • +3 (5 voturi)    
    Corect (Joi, 12 mai 2011, 17:12)

    Claudiu [anonim]

    Buna idee, dar pt o mai mare siguranta in trafic cel mai indicat ar fi sa avem drumuri normale, adica; drumuri europene ca nu trec prin localitati, carute peste tot, tractoare garla si nu in ultimul rand AUTOSTRAZI. Daca am avea toate astea, numarul de accidente se va reduce dramatic.
  • +2 (4 voturi)    
    lol (Joi, 12 mai 2011, 17:17)

    vasile [anonim]

    am fost de curand in italia si am vazut ce se intampla pe autostrazile lor in dreptul radarelor fixe,lumea incetineste si apoi dupa ce trece de radar ai da cu 260,spun asta pentru ca eram pasagerul unui maserati,ce ar opri soferii din romania sa faca asta?daca nu mai vrem accidente in primul rand trebuie dezvoltata infrastructura.
    • +1 (3 voturi)    
      Radare (Joi, 12 mai 2011, 17:49)

      Gogu [anonim] i-a raspuns lui vasile

      Simplu fapt ca incetinesc din cand in cand in locurile periculoase este un castig! Si, in plus nu toata lumea are Masserati iar in Romania cei cu astfel de masini oricum respecta legea...fiindca le duc pe platforme de la un oras la atul!
  • +3 (5 voturi)    
    De cand astept (Joi, 12 mai 2011, 17:27)

    Constantin [anonim]

    Era si timpul ca cineva sa se gandeasca la asta, sa aduca legislatie din afara (fara s-o mai "adapteze" pe ici pe colo) si sa le puna in functiune. Este mare nevoie de asa ceva,sunt prea multi dementi pe sosele.
  • -1 (1 vot)    
    Ce bine (Joi, 12 mai 2011, 17:33)

    Straistaru Eugen [utilizator]

    Ce ne cumintisem cand erau radarele fixe, stiam cu toti ca nu putem sa ne tocmim cu ele
  • 0 (2 voturi)    
    DAR... (Joi, 12 mai 2011, 17:46)

    Exasperat [anonim]

    Autostrazi, pe cand vor fi suficienti Km in Romania ?
  • +3 (3 voturi)    
    FIX (Joi, 12 mai 2011, 17:51)

    Dady [anonim]

    Nu-i o idee de lepadat, e plina tara de soferasi care au talpa grea pe acceleratie, dar nu in ordinea asta se fac lucrurile. Eu zic sa facem mai intai autostrazi FIXE, care sa nu treaca prin toate catunele FIXE, si care sa nu aiba nici un fel de gropi (inclusiv FIXE). Asa te poti deplasa cu o viteza constanta decenta. Din pacate, FIX in domeniul asta stam extrem de prost.
  • +4 (4 voturi)    
    porcarie (Joi, 12 mai 2011, 17:55)

    dragos234 [utilizator]

    Le trebuie bani la buget. Nu stiu de unde sa mai mulga. Asa ca se intorc la "jaf la drumul mare:.

    Bineinteles, totul va fi facut in numele "sigurantei cetateanului pe drumurile publice...", etc, etc, alte bla-bla-uri despre responsabilitate...
  • -1 (1 vot)    
    ABERATIE ROMANEASCA (Joi, 12 mai 2011, 18:05)

    sofer [anonim]

    dlor, eu nu vorbesc de siguranta in trafic,asta este o problema pe care trebuie s-o rezolve politia si statul roman cat mai repede.ceea ce vreau eu sa arat este modul aberant in care se rezolva.statul da amenda pe care o imparte cu niste shmecheri care au facut o investitie de trei lei in niste camere si castiga de sute de ori valoarea acelor camere in trei ani.vreau si eu sa pot sa montez radare fixe pe drumurile patriei si dupaaia sa-mi trimita statul 50% din bani in cont,se poate?vreau si eu sa am o firma pe care sa cumpar in leasing doua masini de ridicat autoturisme parcate ilegal si sa incasez o caruta de bain,se poate?evident ca nu se poate,deoarece aceste firme sunt alese pe spranceana.intrebarea mea este:de ce imparte statulamenzile cu privatul?de ce nu investeste statul banii in radare fixe si sa tripleze amenzile?de ce nu-si cumpara primariile masinile alea in leasing de ridicat autoturismeparcate ilegal?de ce?mai exista aberatia asta intr-un stat civilizat?ca statul sa imparta amenzile cu firmele private?
    • +1 (1 vot)    
      in alte state e mai rau (Joi, 12 mai 2011, 18:50)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui sofer

      Luatu banului pt buget sub egida binelul este sport natzional in mai toate tarile. Cel mai naspa e prin America si Ca. Cam una din 3 intersectzii are camera si daca treci pe rosu o pui si de amenda si de puncte, banu de la amenda merge si la societatea de are camera , cu radarele fixe e la fel... de asemeni punctele pot sa expire si dupa 3 ani nu dupa 6 luni ca la noi si punctele se pot si plati ca amenda catre societatea de asigurari.
      Desi ei pun "binele" in fatza marirea amenzilor nu se reflecta in numarul accidentelor.
      Numarul accidentelor ar scade daca s-ar imbunatatzi infrastructura adica autostrazi , drumuri express etc.. daca ai treaba la cluj sa nu fii nevoit sa treci printr-un ilion de sate si comune.
  • +3 (3 voturi)    
    Domnule Dinita (Joi, 12 mai 2011, 18:41)

    Adrian [anonim]

    Cand subalternii dumitale vor intelege ca sunt platiti de noi ca sa stea pe strada, in intersectii si cand ploua si cand ninge nu numai atunci cand trec coloanele oficiale. De cand aveti loganurile stati numai la panda ca boierii in ele, rar mai vezi pe unul sa dea din mana in intersectie sa ajute. Poate ca legea cu restructurarea politistilor este bine venita ca prea sunteti multi smecheri pe la birouri si prin masini la ciupeala.
  • +2 (2 voturi)    
    D-le Dinita, (Joi, 12 mai 2011, 19:12)

    Dorel [anonim]

    presupunand ca veti citi si comentariile noastre mai adaug si eu urmatoarele ( cu scuzele de rogoare pentru unele care se repeta);
    - ce fac subalternii Dvs.de la rutiera :
    1. radar
    2. "pazesc" linia continua....si dimineata dirijeaza circulatia pe arterele unde circula mai marii zilei; putin,nu ?
    - ce ziceti sa-i opreasca pe cei care circula pe judetene sau europene < bara la bara > si aici ma refer in special la autovehiculele mai mari de 3,5 tone,neputand risca sa intri in depasirea a 3 tiruri decat cu riscuri extreme;
    - se vorbeste in nesimtire la mobil in trafic; fara centura
    - se opreste unde te astepti mai putin si ilegal;
    - mai nou tot felul de smekeri isi pun girofaruri ( cereti ajutorul celor din trafic si ii veti afla;....sau nu se poate???
    - se opresc masinile "populare" si sub nici o forma cele " suparate"
    - poate ca restructurarea este bine venita,ca nu prea se face nimic

    Numai bine
    -
    Probabil Dvs., circulati cu masina inscriptionata si nu stiti
  • 0 (0 voturi)    
    spagari politisti (Joi, 12 mai 2011, 19:16)

    bogdan [anonim]

    neai luat contractu", gura noastra nu mananca si ea ceva, numa a politicienilor
  • 0 (0 voturi)    
    eu propun (Joi, 12 mai 2011, 19:20)

    Stapanu [utilizator]

    ca Politia Rutiera sa afiseze pe site -ul lor un tabel cu distantele dintre localitati si timpul necesar calatoriei cu masina, respectand integral limitele de viteza.
    Si sa actualizeze lunar viteza medie de trafic in Ro.
    Nu de alta, dar sa stim cum stam.
    Raman la parerea ca ideal e sa sanctionezi in primul rand smecherii si toate manevrele smecheresti din trafic.
  • +1 (1 vot)    
    Actiune pt imagine (Joi, 12 mai 2011, 20:55)

    gigel [anonim]

    Din pacate actiunile Politiei sunt de multe ori de tip hei-rupist, mai mult pentru imagine si sa se laude prin presa. Tot aici si cu radarele astea, astia au un fix cu viteza. Este ok, trebuie temperati vitezomanii, mai ales cei cu probleme psihice, cum este dl. adrian de mai sus, dar ar mai fi si alte mici amanunte pe care domnii politisti le cam scapa: politia ar trebui sa fie permanent la datorie, nu 1-2h pe zi cu surle si trambite si nici sa umble dupa spaga si amenzi la mici abateri. De exemplu sunt o gramada de intersectii unde se trece in prostie pe rosu, ar mai fi depasiri ale coloanei la semafor, stationarea in intersectie (chiar pe hasura), pe trotuare, microbuze ticsite cu pasageri, multe dintre astea sub ochii politistilor ce isi scuipa semintele linistiti in masina Politiei (vazuti de mine).
  • -1 (1 vot)    
    radarele sunt bune (Joi, 12 mai 2011, 22:57)

    clujean [anonim]

    Oricine orice spune radarele acelea chiar isi faceau treaba bine, au redus mult din accidente. Si nu ma refer numai la jud.Cluj unde sunt montate cele mai multe (sunt sate de 300 m unde sunt trei buc), dar si in alte judete. Eu fac cam 6000-7000 km lunar prin tara si stiu ce spun. Si inainte sa sariti nu am nici un interes la Codec, a caror patroni sunt milionarii Clujului, si normal au facut una dintre cele mai bune afaceri cu aceste radare, prin care incasau mai mult de 75% din valoarea amenzilor. Problema lor a fost ca au dat spagaile direct la sursa, nu au fost licitatii pt montarea radarelor si de astea au devenit ilegale. Nu zic ca sunt de acord cu ele, dar chiar au redus din accidente.
    • 0 (0 voturi)    
      Smecheria de acum cativa ani cu radarele fixe (Vineri, 13 mai 2011, 7:56)

      .... [utilizator] i-a raspuns lui clujean

      consta in faptul ca erau instalate de 2 SRL-uri din Cluj care incheiau contracte cu primariile locale si 20% pana la 40% din amenzi reveneau la primarii si restul la aceste SRL-uri. La bugetul de stat plateau doar impozit pe profit care e mai nimic. Culmea era ca Politia, o institutie platita din bani publici trebuia sa colecteze amenzile de la populatie, deci facea un serviciu gratuit acestor 2 SRL-uri.
      Daca vor sa introduca radare fixe, de ce nu o face Politia rutiera? Investitiile ar fi mult mai mici decat la cumpararea radarelor pe care le-au montat pe masini si monitorizarea lor se face de la distanta. Raspunsul e unul singur: de ce sa nu faca niste smecheri bani multi cu investitii minime folosind institutiile statului platite de catre cei amendati.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri