VIDEO FOTOGALERIE Cum arata noul terminal Finger al aeroportului Henri Coanda​

de Constantin Barbu     HotNews.ro
Marţi, 29 martie 2011, 16:35 Actualitate | Esenţial

Aeroportul international Henri Coanda are incepand de astazi un nou terminal, construit la standarde europene pentru a face fata traficului marit de calatori. Noul terminal are o suprafata de 16.600 de metri patrati, creste numarul portilor de imbarcare de la 9 la 24 si are locuri de asteptare pentru 1.500 de pasageri, de trei ori mai mult decat avea aeroportul in total inainte de constructie.



Sursa foto: HotNews.ro

Lucrarile la constructia noului terminal au debutat in august 2009 si au costat 60 de milioane de euro, investitie care va fi recuperata in 10 ani, conform informatiilor oferite de Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti. Pe langa cresterea numarului de porti de imbarcare, noul terminal creste si numarul pasarelelor de imbarcare directa, de la 5 la 14. Suprafata peretilor de sticla a crescut de la 2.952 de metri patrati inainte de constructia terminalului la 10.332 de metri patrati.


Sursa video: Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti

Aeroportul Henri Coanda va putea servi, dupa adaugarea Finger si finalizarea altor operatiuni de modernizare, planificata pentru anul viitor, pana la 6 milioane de pasageri catre destinatii nationale si internationale.

Prezent la inaugurare, premierul Emil Boc a declarat ca "Aeroportul trebuie sa fie cartea de vizita a tarii, este poarta de intrare a strainilor in Romania". Premierul a mentionat ca investitia este "un succes al politicii investitionale" a guvernului si ca reprezinta o victorie impotriva "nihilismului" persoanelor care spun ca in Romania nu se poate construi nimic bun.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

22581 vizualizari

  • -34 (38 voturi)    
    Ati furat iar... (Marţi, 29 martie 2011, 16:47)

    szasz [anonim]

    6 mil euro/16600 mp=3600 mp
    • -30 (38 voturi)    
      Rectific (Marţi, 29 martie 2011, 16:49)

      szasz [anonim] i-a raspuns lui szasz

      Scuze 3600 euro/mp.
      • +31 (39 voturi)    
        ... (Marţi, 29 martie 2011, 16:53)

        btr80 [anonim] i-a raspuns lui szasz

        iti imaginezi probabil ca un aeroport cu toate instalatiile iese la acelasi pret/mp ca "vila" P+M facuta la negru, nu?
        • -9 (23 voturi)    
          pret (Marţi, 29 martie 2011, 17:10)

          kata_m [utilizator] i-a raspuns lui btr80

          are si szasz dreptate in felul lui....
          el nu a spus decat ca pretul de 3600 euro/mp e imens nu ca ar trebui sa coste 500 euro/mp.
          Ca o opinie personala eu vad pretul constructiei undeva peste 1000 euro/mp dar nu peste 1500 euro/mp.
          Probabil sunt si ceva echipamente mai speciale inluse in investitie care nu pot fi cuantificate la pret per mp.
          • +15 (15 voturi)    
            ... (Marţi, 29 martie 2011, 17:30)

            Aph [anonim] i-a raspuns lui kata_m

            Ia fa matale un calcul, cam la cat vine mp aici: Terminalul 5 Heathrow = 4 miliarde £ / 350.000 mp
            • +21 (21 voturi)    
              Pot sa raspund eu? :) (Marţi, 29 martie 2011, 18:23)

              CC [anonim] i-a raspuns lui Aph

              Eu... eu

              Raspunsul corect este 11.428,5714286 lire sterline per mp.

              PS: Da mai dar aia din Londra de acolo au pus aparate mai "jmechere" in aerportul lor decat la noi... normal ca e mai scump. La noi un mp trebuia sa fie 20 lei vechi (2 poli) ca sa fie multumit romanu' si sa aibe si 30 de etaje, o cantina pentru saraci unde sa bage mici si sarmale inainte de alegeri :)

              Toate cele bune.
              • +6 (8 voturi)    
                corectie (Marţi, 29 martie 2011, 18:45)

                vbeje [utilizator] i-a raspuns lui CC

                20 de lei e un pol. doi poli "e" 40 de lei ;)
              • +3 (3 voturi)    
                ai uitat gratarele (Miercuri, 30 martie 2011, 10:08)

                panfil [anonim] i-a raspuns lui CC

                ca fara ele, nimic nu e.
                doi poli inseamna 40 de lei. chiar f. vechi, din iepoca.
                deci, destul de scump. :-)
                si pun pare ca n'au pus nici macar termopane la banii aia :-)
            • -4 (4 voturi)    
              ... (Marţi, 29 martie 2011, 21:03)

              kata_m [utilizator] i-a raspuns lui Aph

              pai ai dreptate....e si normal sa coste mai mult.... daca citeai cu atentie eu m-am referit la cladirea in sine - structura metalica, inchideri alimuniu, gresie, faianta, etc.
              Acum diferenta pana la 3600 e data de echipamente speciale si dotari specifice unui terminal..,
              nu sunt genul de carcotas la investitii bune ci pur si simplu era un comment legat de pret/mp.
            • -3 (5 voturi)    
              Sursa.. (Marţi, 29 martie 2011, 21:37)

              szasz [anonim] i-a raspuns lui Aph

              Ai putea sa ne dai sursa informatiilor publicate de tine ? Diferenta este foarte mare intradevar. As fi curios daca pretul dat de tine include sau nu terenul.
              • +5 (5 voturi)    
                sursa aeroport viena (Marţi, 29 martie 2011, 23:32)

                dude [anonim] i-a raspuns lui szasz

                care cum ziceam mai sus va costa cam 12.000 euro / mp dupa calculele tale simpliste

                http://de.wikipedia.org/wiki/Flughafen_Wien#Flughafenanlagen

                din pacate in germana. citeste la terminalul Skylink.
        • -3 (5 voturi)    
          Aproximativ (Marţi, 29 martie 2011, 21:18)

          szasz [anonim] i-a raspuns lui btr80

          Dupa calculele facute cu 1500 euro ar fi un pret aproximativ pe mp, insa daca adaugi si spagile fara de care nu ai cum sa implementezi proiectul ajungi la 2500. Ma intreb pe ce au dat restul.
        • 0 (0 voturi)    
          FINGER NU E UN NUME! (Miercuri, 30 martie 2011, 14:00)

          Costin [anonim] i-a raspuns lui btr80

          Foarte corect spus ... dar negativismul la romani exclude absolut orice tentativa de efort intelectual.

          Apropos de FINGER, nu e un nume ci o tehnologie aeroportuara, Google v-ar fi dat raspunsul la toti cei de mai jos in 0.36 secunde ...

          Cateva detalii aici:

          http://www.patentstorm.us/patents/3932931/claims.html
      • +9 (11 voturi)    
        bun (Marţi, 29 martie 2011, 17:29)

        je [anonim] i-a raspuns lui szasz

        Acum ca sa si aiba sens comentariul tau, prezinta-ne te rog cat a costat metrul patrat la alte aeropoarte (Barajas, Schiphol etc).
        • -3 (5 voturi)    
          Dublu sens.. (Marţi, 29 martie 2011, 22:10)

          szasz [anonim] i-a raspuns lui je

          De ce nu ai postat tu informatiile la care te-ai referit ca sa capata sens comentariul tau !
          • +2 (2 voturi)    
            hah (Miercuri, 30 martie 2011, 11:18)

            je [anonim] i-a raspuns lui szasz

            Pt ca tu ai facut acuzatia ca terminalul la Otopeni a fost "prea scump".
            Prea scump *in raport cu ce*?, asta te-am intrebat. Si ti-am zis ca fara asta nu are nici o valoare ce ai spus, decat sa arati ca stii sa faci impartirea poate.
            De ce sa fac eu research-ul pt ce sustii tu ?
      • +15 (15 voturi)    
        reaua credinta . . . (Marţi, 29 martie 2011, 17:41)

        Gheorghe [anonim] i-a raspuns lui szasz

        . . . de care dai dovada se vede si din calculul eronat pe care l-ai postat cu graba. Ai spus 3600 cand de fapt e 361 de euro /mp. dar se pare ca pe la voi pe la partid singura aritmetica care se poarta e cea care va aduce voua foloase proprii.
        • +2 (2 voturi)    
          nu sari (Marţi, 29 martie 2011, 19:11)

          radu [anonim] i-a raspuns lui Gheorghe

          a zis bine. e 60mil, nu 6 milioane. e 3600
          • +5 (5 voturi)    
            Stiam ca e 60 . . . (Marţi, 29 martie 2011, 20:19)

            gheorghe [anonim] i-a raspuns lui radu

            . . . ca doar am citit art. Dar eu ma refeream la cifra lui gresita in prima parte dar corecta in a doua. A fost o ironie!
        • -3 (5 voturi)    
          Rautacios'u (Marţi, 29 martie 2011, 21:49)

          szasz [anonim] i-a raspuns lui Gheorghe

          In primul post am facut 2 greseli. Am mancat un "0" si un"euro/".Rezultatul era doar aproximativ ca nu am folosit calculator.
          Rautacios ? Poate insa cand compar aeroportul asta cu cel de la Istanbul de ex. este de-a dreptul penibil dar ce sa facem vine un an electoral.
      • +4 (4 voturi)    
        pretz aeroport viena (Marţi, 29 martie 2011, 23:28)

        dude [anonim] i-a raspuns lui szasz

        ca exemplu cum se vorbesc prostii pe net. noul terminal al aeroportului din vienna care va avea 51 de porti si va avea suprafata de 71.000 mp va costa estimat cam 830 mil euro care ineamna cam 12.000 euro / mp. mda... suna altfel...
        • -5 (5 voturi)    
          comparatii inutile... (Miercuri, 30 martie 2011, 0:43)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui dude

          in viena ai tren sub aripa avionului. la heathrow ai metrou, tren autobuz, mega parcare, hoteluri etc. de-aia e mai scump. constructia efectiva a fost probabil cea mai mica parte din costuri la toate 3.
          • +1 (1 vot)    
            ha? (Miercuri, 30 martie 2011, 11:23)

            me [anonim] i-a raspuns lui pehash

            Sa nu zici ca au construit si trenul, si metroul si hotelurile in pretul ala si doar pt noul terminal!
            Heathrow e cam departe de Londra, sa nu zici ca acum au tras trenul!
            Ce are scula cu prefectura?
      • -2 (4 voturi)    
        Rectific din nou... (Miercuri, 30 martie 2011, 8:27)

        szasz [anonim] i-a raspuns lui szasz

        Rectific decat sa particip la o dezbateri interminabile. A fost la super pret, in romania nu se fura, nu se da spaga si nu se aranjeza licitatiile.
    • +21 (25 voturi)    
      :-) (Marţi, 29 martie 2011, 16:58)

      carabus [anonim] i-a raspuns lui szasz

      Iata ca nihilistii nu se pot abtine ....
    • +27 (27 voturi)    
      :( (Marţi, 29 martie 2011, 17:44)

      Catalin [anonim] i-a raspuns lui szasz

      Nu sunt genul care sa posteze dar nu ma pot abtine...oricine esti....nu-mi vine sa cred cat de prost esti...in aia 3600 de euro/mp sunt incluse costuri ca "scari rulante, panouri afisaje sosiri/plecari, porti imbarcare, panouri de indrumare, sistemul de supraveghere, sistemul de circulare a aerului etc etc etc...cine spune ca 1500 de euro/mp ar costa un asemenea terminal este chiar de pe alta lume...voi comparati pretul la 1mp construit pentru un apartament sau vila? doaaaamneee mi-e rusine ca sunt contemporan cu asemenea specimene
      • +10 (10 voturi)    
        . (Marţi, 29 martie 2011, 19:51)

        Eclesiastul [utilizator] i-a raspuns lui Catalin

        Şi eu sunt de părere ca e nevoie de bici pentru unii! O să ne asfixieze prostia emanată de genul acesta de cetăţeni!
      • -15 (15 voturi)    
        Un sfat. (Marţi, 29 martie 2011, 21:22)

        szasz [anonim] i-a raspuns lui Catalin

        Ar fi mai bine sa te abtii sa comentezi in viitor daca nu poti sa iti expui parerea fara sa faci prost pe cineva.Esti primitiv.
        • +8 (8 voturi)    
          e primitv (Miercuri, 30 martie 2011, 8:55)

          gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui szasz

          dar are dreptate.
        • +2 (2 voturi)    
          OK (Miercuri, 30 martie 2011, 9:05)

          Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui szasz

          Ma abtin si eu :P
    • +5 (5 voturi)    
      stai jos, nota 3 (Marţi, 29 martie 2011, 17:54)

      polunord [anonim] i-a raspuns lui szasz

      //. Rezultatul este 361 eur/mp.
      • +9 (9 voturi)    
        Corect (Marţi, 29 martie 2011, 18:18)

        CC [anonim] i-a raspuns lui polunord

        Nu ca tin cu agitatul de szasz, dar pretul este corect 3614 euro / mp de fapt pretul este 3614.45783133 euro / mp (pentru cei care vor suma exacta la ultimul sfant)

        In rest, ma bucur ca au facut ceva, care arata ok, cel putin arata la standarde europene.

        Nu conteaza pretul, din punctul meu de vedere, de platitor de taxe, putea sa coste si 6000 euro / mp, macar se face ceva... mai ales daca e din banii TAROM / Compania Nationala Aeroporturi

        Nu pot decat sa zic la mai mare... si sa o tina tot asa!

        Toate cele bune.
      • +2 (2 voturi)    
        3614 (Marţi, 29 martie 2011, 18:41)

        Daniel [anonim] i-a raspuns lui polunord

        3614 eur/mp face. Nu zic ca nu merita banii astia ci doar ca aritmetica ta e gresita.
        In banii astia intra echipamente foarte multe si sofisticate.
      • -6 (6 voturi)    
        Matematica (Marţi, 29 martie 2011, 21:30)

        szasz [anonim] i-a raspuns lui polunord

        Din ce am verificat 60000000/16600=3614
        Nu te-ai gandit prea mult cand ti-a dat 361 de euro, ci ai sarit sa ma corectezi. Ai impartit 6 milioane(cea ce se refera la numarul de pasageri) in loc de 60 milioane, ca doar tu citesti in diagonala si tragi concluzii. Alt primitiv.
        • +5 (5 voturi)    
          Fara (Miercuri, 30 martie 2011, 8:04)

          Jar [anonim] i-a raspuns lui szasz

          un deviz in fata,fara un catalog de preturi etc...
          vorbesti ca tot romanul idiot si ...nihilist.
          Ticalos neam suntem,Doamne!
        • +5 (5 voturi)    
          Ei daca . . . (Miercuri, 30 martie 2011, 8:14)

          Gheorghe [anonim] i-a raspuns lui szasz

          . . . ai impartit mere la pere iti dau dreptate. Ti-a trebuit vreo douasprezece ore ca sa gasesti explicatia aritmeticii tale schiloade dar ai gasit si asta este esntial. Bravo!
          • 0 (0 voturi)    
            Daca.. (Miercuri, 30 martie 2011, 14:43)

            szasz [anonim] i-a raspuns lui Gheorghe

            Tu esti cel care a scris ca sunt rautacios ca am postat repede ceva eronat ?
            Ma bucur ca la voi la partid nu ati impartit mere cu pere si stati bine cu aritmetica. Stau si ma gandesc cum ti-a dat 361 de euro/mp.... Stai stiu ,ati impartit 6 mil de pasageri in 16600 mp nu ? Deci mere cu pere !
            Cand am facut primul post intradevar in graba am gresit dar m-am corectat instant. Atunci calculul era aproximativ dar am impartit eu/mp chiar daca am postat ulterior eronat si nu pers/mp cum ati facut voi la partid. Eu am gresit 1 euro, voi 3253 euro. Bravo!
    • +4 (4 voturi)    
      . (Marţi, 29 martie 2011, 19:49)

      Eclesiastul [utilizator] i-a raspuns lui szasz

      Mare este gradina....
      • -2 (2 voturi)    
        Mare... (Marţi, 29 martie 2011, 21:34)

        szasz [anonim] i-a raspuns lui Eclesiastul

        Eh, aici sunt de acord cu tine.
        Eu doar mi-am exprimat parerea. Cea ce a urmat dupa subliniaza cele "spuse" de tine.
    • +3 (3 voturi)    
      asa e, daca zici tu :) (Marţi, 29 martie 2011, 22:36)

      H.M. [anonim] i-a raspuns lui szasz

      Pe linga faptul ca amesteci 6 cu 60 si eur/mp iti da in mp, trintesti un verdict fara a aduce argumente. De unde stii cit "trebuia" sa coste? Ai pierdut ocazia sa taci.
    • +4 (4 voturi)    
      Bai nenica (Miercuri, 30 martie 2011, 0:41)

      Finger [anonim] i-a raspuns lui szasz

      Ai bagat in cost si scarile alea rulante,echipamente de siguranta( incendii, camere de luat si inregistrat imagini), tunelele alea de te duc direct in avion,etc.? Acum, ca s-au palmat vreo zece milioane nu se mai mira nimeni( o parte ii gasesti la partid, adica la unii din conducere) dar sa nu exageram ca ne da constructorul in judecata sa-i dam noi diferenta !
  • +16 (24 voturi)    
    Arata eco, luminos si creste de 3 ori volumul (Marţi, 29 martie 2011, 17:06)

    Romania se modernizeaza [anonim]

    Nu stiu daca pretul/m2 se justifica, ar trebui comparat cu alte terminale de acest tip realizate in Europa in ultimii 2-3 ani.
    Insa rezultatul e bun, arata ca orice terminal modern de aeroport dintr-o tara civilizata, europeana.

    Spatii mari, design cu linii pure, minimalist, lumina naturala din plin, transparenta, pare placut.

    Impresionant e ca terminalul pur si simplu tripleaza capacitatea aeroportului Otopeni oferita pasagerilor: nr. porti de imbarcare, nr. locuri de asteptare, suprafata acoperita si utilata.

    Daca guvernul actual va continua sa investeasca in astfel de proiecte de infrastructura, vizibile si strategice, Romania va incepe sa arate din ce in ce mai bine, mai moderna si dinamica.

    Ma impresioneaza si d-na ministru Boiagiu, pare genul care chiar munceste, pana acum e o diferenta imensa cu infractorul ala de Berceanu, ocupat doar sa faca poante la tv.
    • -6 (12 voturi)    
      _ (Marţi, 29 martie 2011, 17:27)

      v [anonim] i-a raspuns lui Romania se modernizeaza

      pefect de acord cu tot ce ati spus.
      Doar o mica precizare: schimbati tonul pe unul un pic mai putin protocolar; se vede de la o posta ca postati la comanda :P
      • +7 (7 voturi)    
        iarta-l (Miercuri, 30 martie 2011, 0:48)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui v

        bietul om a ramas inca setat pe bunele maniere invatate in primii ani pe acasa.. nu stie ca noi am evoluat atat de mare incat orice urma de respect devine anormalitate.. >:(
    • +1 (1 vot)    
      Sa speram (Marţi, 29 martie 2011, 17:33)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui Romania se modernizeaza

      E totusi trist ca abea acum se intampla ceea ce altii au deja de multi ani de zile. AIHC are 2 piste de 3500 de metri, dar nu are inca suficient spatiu amenajat pentru a folosi la capacitate maxima resursele de la sol. Aeroportul din Stuttgart de exemplu are o singura pista si 4 terminale!
    • -3 (3 voturi)    
      A muncit mult (Miercuri, 30 martie 2011, 3:57)

      gigel [anonim] i-a raspuns lui Romania se modernizeaza

      Anca Boagiu, mai ales la autostrada Bucuresti-Pitesti, sau ati uitat ca pe timpul ei s-a facut. De atunci se munceste incontinuu la ea, toata lumea i-a luat exemplul::)
      Mi-e nu-mi vine sa cred ca mai deschide gura...si sant multi ca ea la noi, ajunsi o data sus, dezastruosi, repusi in functie dupa catziva ani, este incredibil..
  • +10 (12 voturi)    
    Bravo Boc (Marţi, 29 martie 2011, 17:26)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    lasati ceva in urma voastra.

    Bravo si la mai mare.
    • +2 (2 voturi)    
      dar (Marţi, 29 martie 2011, 19:09)

      coco [anonim] i-a raspuns lui Viorica Alexandru

      dar baneasa, aeroportul din baneasa, pe cand n-o sa mai arate ca o statie de autobuz din provincie??
    • +8 (8 voturi)    
      In urma (Miercuri, 30 martie 2011, 9:08)

      Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui Viorica Alexandru

      Pai toti lasa ceva in urma, ailalti au lasat Romania in urma cu vreo 50 de ani...
    • 0 (0 voturi)    
      Da, a lasat un dezastru pentru inca o generatie. (Miercuri, 30 martie 2011, 16:07)

      .... [utilizator] i-a raspuns lui Viorica Alexandru

      La mai mare!!
  • +11 (11 voturi)    
    Poarta de intrare a Romaniei (Marţi, 29 martie 2011, 17:29)

    roman_roz [anonim]

    "Aeroportul trebuie să fie cartea de vizită a ţării, este poarta de intrare a străinilor în România".

    Pai da. Si cum trec de poarta, sunt jefuiti de taximetristii "privati", ca cei de la firmele mari, cu tarife normale, nu au voie sa ia clienti. Penibil, made in Romania.

    Dar sa nu uitam ca avem si transport public de la aeroport in oras:
    1. Un autobuz care vine o data la jumatate de ora, daca vine.
    2. Un tren, la care ajungi cu alt autobuz. Explica-i asta unuia din Vest...
    • +4 (10 voturi)    
      _ (Marţi, 29 martie 2011, 17:48)

      v [anonim] i-a raspuns lui roman_roz

      "1. Un autobuz care vine o data la jumatate de ora..."

      jumatatea de ora e standardul in orice tara din europa te duci
      • 0 (0 voturi)    
        Corect (Miercuri, 30 martie 2011, 10:15)

        Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui v

        Exemplu:

        From Rome Termini: Trains to the airport start at 5:52 in the morning, with trains running at 22 and 52 minutes after the hour. The last train of the day departs at 22.52 (10:52pm)

        From Rome's Fiumicino International Airport: Trains to Termini Station start at 6:35 in the morning, with trains running at 5 and 35 minutes after the hour. The last train of the day departs at 23.35 (11:37pm)
    • -11 (11 voturi)    
      ti-as da niste plusuri da mi-e lene sa ma (Marţi, 29 martie 2011, 19:59)

      roman_cacaniu [anonim] i-a raspuns lui roman_roz

      inregistrez. Aeroportul asta e ca intreaga Romanica: o mica tichie pe o mare chelie. Mai putin transport, mai multa fudulie. Se cunoaste ca furaciosii care l-au inaugurat n-au fost niciodata utilizatori obisnuiti ai aeroportului, au sarit direct de la stadiul de opincari la cel de demnitari. Daca, macar, in numeroasele lor expeditii de facut tara de ras in strainatate, ar fi avut si alte preocupari decat luivuitoane din duty free, ar fi observat ca aeroportul e doar o componenta intr-un flux care include cai de acces rutiere si feroviare, parcari, zone de transfer, zone rezervate pentru taxiuri, etc., etc. Unde sunt toate astea la OTP? Cum bine spui, autobuzul vine la juma de ora, dar numai ziua, gara e o gluma sinistra, facuta in sila de Berceanu ca sa nu-i deranjeze planurile fratelui Videanu de a construi o linie de metrou de un miliard de euro (cam cat 15(cincisprezece) aeroporturi), parcarea costa doua milioane pe zi, de taxiuri ce sa mai vorbim...
  • +11 (11 voturi)    
    Super! (Marţi, 29 martie 2011, 17:34)

    CGiboi [utilizator]

    Cand am plecat miercurea trecuta parea ca e departe de finalizare. Se pare ca erau mai avansati decat speram :)

    O sa-l vad vineri in toata splendoarea lui cand ma intorc.

    As vrea ca majoritatea avioanelor sa fie aduse la "burduf" sa nu ne mai plimbe cu "rata" (sunt rau, autobuzele alea arata exceptional) pana la avion. Inteleg ca avioanele cu elice care mai opereaza de pe OTP (ATR42, ATR72, EMB 120, SAAB2000, etc) nu pot fi aduse toate la burduf din cauza inaltimii, dar jeturile chiar am pretentia sa fie toate. Pentru asta poate mai scad si eu taxa de aeroport.
  • +3 (9 voturi)    
    E OK pretul (Marţi, 29 martie 2011, 17:35)

    Luke [anonim]

    Oricand prefer o astfel de investitie (care presupune achizitia de echipamente speciale, nu doar elemente de constructie si ele dedicate) unei campanii cu frunza care a costat mai mult...

    Textul spune ca investitia se recupereaza in 10 ani. Ceea ce e pefect! Chestia cu frunza nu se va recupera ever, in opinia mea...

    Acum, desi meritul este a celor care au finalizat proiectul, n-ar trebui uitat ca daca constructia a inceput in 2009, decizia, proiectarea, studiile au fost facute de guvernul anterior. E bine, ca sa mentinem perspectiva corecta, sa nu-i consideram pe ceilalti nihilisti, cand poate ei au avut aceeasi viziune.
    • +6 (8 voturi)    
      Fara comparatii !!! (Marţi, 29 martie 2011, 17:55)

      adrian1455 [anonim] i-a raspuns lui Luke

      Faci o confuzie mare cand compari bugetul folosit la aeroport, buget propiu, cu cel de la campania cu frunza, care a fost din fonduri europene. Nu inteleg de ce plangi la mormant strain?! Sau poate ca esti unul dintre PNL-ei si de aceea ai adus in discutie guvernul anterior?
      Daca citesti textul de prezentare ai sa vezi ca lucrarile au inceput in 2009. Eu cred ca ideea in sine cat si gestionarea constructiei apartine actualei guvernari. Tariceanu este cu alte merite, a se vedea datoria lasata si deci gaura la buget.
      Salut orice se construieste nou pentru noi, cei care folosim acest aeroport. Se vede ceva din banii de taxe si impozite. Acum se poate spune ca aici sunt banii Dumneavoastra.
      • 0 (2 voturi)    
        Adica banii europeni trebuie risipiti?! (Miercuri, 30 martie 2011, 11:28)

        Luke [anonim] i-a raspuns lui adrian1455

        Inteleg diferenta despre care vorbesti, dar nu inseamna ca daca putem primi fonduri rambursabile sa nu ne gandim la cati bani ne pot aduce investitiile facute cu ei... Ar fi un calcul extrem de pagubos pentru noi, ca tara, daca inchidem ochii la orice ban primit de afara si cheltuit aiurea.

        Cat despre cealalta remarca a ta, stai linistit, nu m-a pus nimeni sa comentez. Tot ce voiam sa zic e ca atunci cand realizezi ceva, e bine sa dai dovada de decenta si sa nu arunci in altii (apropo de nihilismul remarcat de premier). In cazul de fata, imi e greu sa cred ca decizia si proiectarea construirii unui astfel de terminal s-a luat tot in 2009. Din proprie experienta iti spun ca o amenajare interioara de office poate dura, ca proiectare doar, luni bune (avand in vedere cati oameni sunt implicati in discutii si cate detalii sunt luate in calcul), asa ca nu-mi pot inchipui ca noul terminal a fost proiectat peste noapte...
        • 0 (0 voturi)    
          Banii europeni nu au fost risipiti. Este o mare gr (Miercuri, 30 martie 2011, 15:33)

          adrian 1455 [anonim] i-a raspuns lui Luke

          Imi pare rau pentru plemica dar tot nu ai dreptate. Atata timp cat banii de la UE au venit pentru un proiect, care a fost aprobat de ei nu vad care este problema. Problema ar fi atunci cand banii europeni ar fi limitati si tu ii consumi pe proiecte care nu au prioritate. Dar banii de la UE sunt suficienti, ba sunt consumati doar in propotie de 40% din lipsa de interes si de proiecte. Iar actiunea de promovare a brendului de tara, indiferent cum este fecuta (daca alegi frunza, iedera sau mai stiu eu ce) este binevenita si salutara. Cred chiar ca ar trebui sa ne implicam si noi personal mai mult atunci cand avem posibilitatea, plecati fiind din tara.
          Cat despre proiect, normal ca el a fost inceput cu mult timp inainte de 2009, tocmai pentru ca sa treaca prin verificarile necesare. Ce am vrut sa subliniez este ca actualul guvern a gasit fondurile necesare ca sa il realizeze. Acest guvern a mers mai departe decat "intentia conteaza". Si ca sa vad daca am dreptate poate imi dai ceva exemple de constructii asemanatoare din timpul guvernarii Tariceanu. Si pentru ca tot m-ai provocat te rog sa-mi spui unde ai postat punctul tau de vedere cand ai auzit cum ne-a vandut, a doua oara, rezervele de petrol si gaze din Marea Neagra. Nu cred ca am auzit prea multe blamari, pe masura prostiei facute. Las la oparte pomenile dinaintea alegerilor, pe care le-a si pierdut de altfel, a caror risipa de bani o resimtim si acum cand platim nota de plata a acestor datorii.
  • +1 (1 vot)    
    Oare cum o fi cu aerul conditionat? (Marţi, 29 martie 2011, 17:37)

    jijix [anonim]

    Toti cei care au calatorit pana acum stiu cat de neaerisit si cu aer uscat era terminalul de plecari...
  • 0 (2 voturi)    
    si totusi se invarte (Marţi, 29 martie 2011, 17:38)

    mucles [anonim]

    Daca se completeaza asta cu ce vad strainii dupa ce ies din aeroport, chiar devine oke. Prezentarea seamana copios cu omagiile din perioada comunista. Zaharia Stancu zicea ca pe el il intereseaza daca da pe afara Calmatuiul si nu pororoca de pe Amazon. Imi place cum arata treaba asta de la aeroport dar gropalaul din strada din fata casei parca tot la fel de tare ma doare.
  • +6 (6 voturi)    
    Imi place (Marţi, 29 martie 2011, 17:40)

    doduleasa [anonim]

    Frumos, elegant, mandru ca avem un astfel de terminal. Citeva mici sesizari, sau poate ca nu au terminat inca: 1. Cam putine scaune, am vazut la o poarta numai vreo 20 de scaune, dar poate ca nu e terminat, sau le-au scos pentru inaugurare.
    2. Am vazut o/niste scara/scari cam uritzele, fara nimic sub scara, arata cam aiurea.
    3. Cred ca s-ar gasi un nume mai bun...finger?!? In engleza cuvintul finger e de multe ori sinonim cu degetul mijlociu.
    • -6 (6 voturi)    
      si mergi la avion pe jos sau cu (Marţi, 29 martie 2011, 18:00)

      dipa [anonim] i-a raspuns lui doduleasa

      autobuzul? oricum, otopeniul e cel mai jegos aeroport pe care am fost....ma simt naspa, ca na, vorbesc de tara mea, dar cind mai scapam de timpiti si ne apucam de munca serioasa?
      • +5 (5 voturi)    
        Mda (Marţi, 29 martie 2011, 18:33)

        CGiboi [utilizator] i-a raspuns lui dipa

        Inseamna ca nu ai fost mai la est de Bucuresti (Chisinau, Kiev, Moscova, etc.) sa vezi mizerie cu adevarat.
        • +1 (1 vot)    
          lasa ca nici nu unele din vest nu imi este rusine (Miercuri, 30 martie 2011, 11:02)

          neutrino [anonim] i-a raspuns lui CGiboi

          Ala din Berlin cel putin...mai rar asa un aeroport prost.
          Poate doar Charles de Gaulle il depaseste (ala chiar e sub orice critica ).
      • +2 (2 voturi)    
        prin jetways (Marţi, 29 martie 2011, 18:45)

        doduleasa [anonim] i-a raspuns lui dipa

        Din poze vad ca sint jetways, cred ca e normal, nu? De fapt si inainte avem citeva porti cu jetway, altele de la portile de la parter mergeam cu autobuzul. Si in alte aeroporturi se mai folosesc autobuzuri, si CDG.
        Cel mai jegos aeroport care exista, daca il pot numi aeroport e Beauvais. Normal comparatie nu tine, insa sala de asteptare era facuta din prelata, peste tot mirosea a urina, mizerie, etc. Scuze pentru comparatie, normal ca Beauvais nu e poarta principala a unei tari, mai degraba poarta din dos.
        Ai dreptate cu scapatul de unii timpiti, mai ales dupa ce aterizezi, ai luat bagajul si cand ii vezi pe aia care astepata pe acolo, parca m-a lovit cineva peste fatza si m-a trezit la realitatea din RO.
        • 0 (0 voturi)    
          pe Beauvais nu am fost (Miercuri, 30 martie 2011, 11:21)

          neutrino [anonim] i-a raspuns lui doduleasa

          si ma bucur..mi-a ajuns (pana peste cap) aventurile cu CDG. Poate ca Beauvais n-o fi poarta dar CDG sigur e si tot la fel de jalnic e, tot cu autobuze, tot cu mizerie si vamesi care 5 se scarpina si unul lucreaza.
      • +4 (4 voturi)    
        . (Marţi, 29 martie 2011, 19:55)

        Eclesiastul [utilizator] i-a raspuns lui dipa

        Nu te opreşte nimeni prietene să te apuci de muncă! Eu muncesc şi am văzut şi pe alţii că o fac. Te rog eu, lasa-ne cu astfel de imbecilităţi!
  • 0 (0 voturi)    
    eu tot cu autobuzul m-am imbarcat de dimineata (Marţi, 29 martie 2011, 19:22)

    dasanti@gmail.com [anonim]

    Bine bine, dar pe mine de ce m-au imbarcat cu autobuzul la cursa de Timisoara 7:10 AM?

    Snif...
    • +5 (5 voturi)    
      pentru ca... (Marţi, 29 martie 2011, 21:48)

      voda.tepes [utilizator] i-a raspuns lui dasanti@gmail.com

      nu este rentabil pentru tarom sa aduca fiecare aeronava la burduf. sunt aduse la burduf, in general, aeronavele cu timp mic de stationare pe aeroport sau, in cazul Tarom, cele catre destinatii UE (gen Bruxelles etc). Un zbor catre Timisoara doar cu mare (dar mare) noroc o sa-l vezi tras la burduf.
      Oricum, pentru aeronave gen ATR42, ATR72, SAAB, Fokker nici nu este rentabil nici tehnic posibil sa fie trase la burduf.
      O seara buna
  • +1 (3 voturi)    
    CFR ?? (Marţi, 29 martie 2011, 19:24)

    boogiewoogie [utilizator]

    nu sunt in stare sa traga maxim 1 (un) kilometru de cale ferata sa vina in sprijinul calatorilor (si bine-inteles, sa isi spele o alta mana: CFR SA-urile..)

    bine ca investesc in terminale noi, dar consider ca asociat proiectului puteau sa puna si calea ferata care sa lege Gara de Nord si Otopeni (direct la aeroport, nu la halta)
  • 0 (0 voturi)    
    Cine este arhitectul? (Marţi, 29 martie 2011, 19:30)

    radu [anonim]

    Merci.
    • 0 (0 voturi)    
      Un italian (Marţi, 29 martie 2011, 21:50)

      voda.tepes [utilizator] i-a raspuns lui radu

      Arhitectul este italian. Nu imi aduc aminte acum numele lui
  • +1 (1 vot)    
    ....Finger !? (Marţi, 29 martie 2011, 20:27)

    lvc [anonim]

    really ?!!
    filmul chiar se numeste Extension of ... Finger ?! wtf?!
  • 0 (0 voturi)    
    fara nici o legatura aparenta... (Marţi, 29 martie 2011, 20:56)

    ACN [anonim]

    Japonezii au refacut un tronson de strada de 150m in 6 (SASE) zile de la cutremur.
    http://www.theatlantic.com/infocus/2011/03/japan-earthquake-two-weeks-later/100034/ -- poza nr 10.

    Degetul sus!
  • -3 (3 voturi)    
    Finger vs Finger (Marţi, 29 martie 2011, 22:21)

    szasz [anonim]

    Oare sau gandit la degetul mijlociu cand l-au botezat "finger"? Daca tot are forma asta de pian, puteau sa il numeasca Terminalul Enescu, macar se lega treaba. Cine e acest Finger ? :-)
    • 0 (0 voturi)    
      Terminalul Enescu (Joi, 31 martie 2011, 12:49)

      rcb [anonim] i-a raspuns lui szasz

      E o tehnologie patentata, nu un nume. Vezi ca ti-a raspuns cineva mai sus.

      Geez!
  • +4 (4 voturi)    
    arhitect? constructor? (Marţi, 29 martie 2011, 22:52)

    Daniel [anonim]

    totusi intr-un articol de ziar, de stiri, ar trebui sa se scrie la o asemenea cladire cine ii arhitectul, constructorul, echipa care a lucrat la proiect, nu toti politicienii care au apucat sa vorbeasca... ei maine nu mai is dar cladirea ramane acolo!...
    • +2 (2 voturi)    
      Ca de obicei in Romania ultimilor 20 de ani. (Miercuri, 30 martie 2011, 10:22)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      Inginerii,arhitectii nu se prea discuta de ei,cu toate ca realizarile si anterioare si actuale se datoreaza lor.Ba unii parlamentari au invceput sa le fie rusine ca sunt ingineri si si-au cumparat diplome de juristi si economisti.Titus Corlatean de la PSD se exprima mai acum cateva luni ca inginerii nu stiu sa gandeasca.Cred ca am sa-l caut sa discut putin cu el ,sa vad ce are individul in cap.I sau urcat fumurile.
  • 0 (0 voturi)    
    Noul terminal (Miercuri, 30 martie 2011, 9:11)

    Adrian [anonim]

    Intrebarea este... acest terminal a fost conceput sa primeasca si avioane ceva mai mari de A320 (ceva gen 777, 747, A330, etc... ca sa nu zic de A380)? Bucurestiul ar fi o legatura foarte buna dintre Asia si Europa de Est, partea proasta e ca avioanele mari nu prea pot ateriza in Otopeni.
  • +1 (1 vot)    
    Arata foarte bine (Miercuri, 30 martie 2011, 10:20)

    Vizitiul [utilizator]

    Mergem si noi inainte! Incet dar sigur.
  • +1 (1 vot)    
    da bun (Miercuri, 30 martie 2011, 11:03)

    valentin rusu [anonim]

    frumos problema este infrastructura de acces care este tipica unei tari din lumea a 3-a adik acces cu trenul hahaha o gluma proasta care a fost stie ! si sa fac si o comparatie un aeroport care ma impresionat ( am fost in cel putin 12 in europa) este viena nu ma impresionat aeroportul propiu zis ci infrastructura de acces trenul CAT care pleaca din aproape centrul vienei cea ce ma impresionat este faptul k poti face check in -ul in gara si nu la aeroport ideal dak vrei sa scapi de bagaje si vrei sa mai stai la o cafea prin oras :D
  • 0 (0 voturi)    
    Site-ul Aeroportului (Miercuri, 30 martie 2011, 12:27)

    dan [anonim]

    Terminalul arata foarte bine. Si nu a durat foarte mult pana l-au finalizat. Ceea ce eu nu inteleg este de ce Aeroportul nu are si un site nou, pe masura acestui terminal. Niciodata nu stim sa facem lucrurile asa cum trebuie din punct de vedere al imaginii.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică