Doi ciobani internati in spital cu multiple leziuni dupa ce au fost atacati de un urs/ Seful CJ Harghita, Borboly Csaba, cere emiterea fara consultare publica a ordinului privind cota de interventie la ursi

de V.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 8 iulie 2017, 14:31 Actualitate | Esenţial

Ursi bruni
Foto: Pixabay.com
Doi ciobani au ajuns cu multiple leziuni muscate la Unitatea de Primiri Urgente a Spitalului Judetean din Miercurea Ciuc, dupa ce au fost atacati de un urs in timp ce se aflau cu oile la pascut.

Directorul Asociatiei de Vanatoare din zona, Janos Zsolt, a declarat, sambata, pentru Agerpres, ca cei doi ciobani se aflau cu oile la pascut pe o pasune, aflata la aproximativ opt kilometri de localitatea Madaras. La un moment dat, un urs a atacat turma si cand ciobanii au incercat sa alunge animalul, acesta i-a atacat si le-a provocat multiple rani muscate.

Janos Zsolt a precizat ca cei doi au reusit sa scape dupa ce in ajutorul lor au venit cainii ciobanesti, care au alungat ursul.

Ciobanii au fost transportati cu doua ambulante la UPU a Spitalului Judetean din Miercurea Ciuc.

Medicul de garda Adrian Dobrica, specialist in chirurgie toracica, a declarat pentru Agerpres ca "unul dintre pacienti a fost muscat de scalp, de coapsa dreapta, de soldul drept, de antebrat si de organe genitale", iar celalalt "are o rana muscata la mana dreapta".

Potrivit acestuia, starea celor doi este stabila.

Barbatul care a suferit rani mai multe va ramane internat la Sectia de chirurgie, iar celalalt este supus unor analize radiologice, intrucat este posibil sa aiba si fracturi la brat, urmand sa fie internat la Sectia de ortopedie.

Seful Asociatiei de Vanatoare a precizat ca in zona a mai avut loc un atac in urma cu doua saptamani, cand un cioban a ajuns la spital si nu este exclus sa fie vorba despre acelasi urs.

Cei doi ciobani au ridicat la sapte numarul persoanelor ranite in urma unor atacuri de urs produse in Harghita de la inceputul anului.

In cursul zilei de miercuri, aproximativ 500 de persoane din Harghita, Covasna, Mures si Brasov, primari, fermieri si reprezentanti ai composesoratelor, au protestat in fata Ministerului Mediului si au cerut derogare pentru impuscarea ursilor periculosi, respectiv a celor care fac pagube materiale si pun in pericol vietile oamenilor. Dupa discutia cu reprezentantii protestatarilor, ministrul Mediului, Gratiela Gavrilescu, a anuntat ca va emite un ordin privind cota de interventie pe carnivorele mari. A doua zi ordinul, care prevede o cota de interventie pentru 140 de ursi, a fost pus in dezbatere publica pe site-ul Ministerului Mediului.

Presedintele Consiliului Judetean Harghita, Borboly Csaba, a declarat pentru Agerpres ca in judet este nevoie de interventia urgenta si imediata in cazul a aproximativ 50 de ursi care creeaza probleme, ataca oameni sau animale si provoaca stricaciuni in gospodarii sau culturi agricole, iar in viitor trebuie gasite solutii pe termen lung printr-o colaborare interinstitutionala.


Borboly Csaba
Foto: Agerpres
Borboly Csaba (CJ Harghita) solicita emiterea fara consultare publica a ordinului privind cota de interventie la ursi

Presedintele Consiliului Judetean Harghita, Borboly Csaba, solicita ca emiterea ordinului ministrului Mediului privind cota de interventie pentru ursii periculosi sa se faca imediat si fara consultare publica, dupa ce trei persoane au ajuns la spital in ultimele trei zile in urma unor atacuri ale ursilor.

Borboly Csaba a declarat sambata pentru Agerpres ca ii va solicita luni premierului Mihai Tudose ca Legea 52 privind transparenta decizionala sa fie modificata si sa nu se aplice actelor normative care prevad masuri de salvare a vietilor omenesti.

El considera ca ordinul privind cota de interventie pentru ursi trebuie emis imediat, sustinand ca nu se poate pune in consultare publica viata oamenilor.

"Eu cred ca ordinul de derogare privind extragerea acestor exemplare care ataca oamenii trebuie imediat eliberat si luni vom transmite detaliat primului ministru Mihai Tudose o adresa prin care vom solicita ca Legea 52 privind transparenta decizionala sa fie modificata, astfel incat orice act normativ care prevede luarea unor masuri urgente de salvare a vietilor omenesti sa fie scos de sub incidenta legii. Pentru ca acum, daca mai asteptam inca o luna si jumatate, putem ajunge si la peste 100 de oameni care sunt atacati de ursi, acei 50, 60, 70 de ursi din Harghita care sunt stiuti (ca provoaca probleme - n.r.) si impotriva carora trebuie sa se ia masuri. De aceea, credem ca aceasta consultare este inutila, nu cred ca viata omului poate fi consultata si este o greseala a Guvernului daca nu ia masuri imediate", a precizat Borboly Csaba.

Acesta a opinat ca nu este bine ca o tara sa fie guvernata in urma unor presiuni facute pe retelele de socializare si in mass-media si considera ca un stat normal trebuie sa aiba grija de propriii cetateni.

"Eu cred ca orice tara normala trebuie sa aiba grija de cetatenii sai si nu este normal ca neputinta Bucurestiului de a lua niste decizii sa puna in pericol viata oamenilor din aceste judete. Si nici imaginea in exterior nu este una buna, pentru ca nu poate tara sa isi protejeze populatia. Pentru ca, la fiecare a doua zi, este un atac asupra oamenilor si cred ca este o problema foarte grava. (...) Rugam urgent luarea unor masuri. Rugam ca miercuri, la sedinta de Guvern, sa fie modificata Legea 52 si tot miercuri ordinul ministrului Mediului sa fie publicat in Monitorul Oficial, astfel incat deja joi sa poata sa fie interventii, care sunt urgente", a conchis presedintele Consiliului Judetean Harghita.

Declaratiile au fost facute in contextul in care sambata doi ciobani au ajuns la Spitalul Judetean de Urgenta din Miercurea Ciuc cu multiple leziuni muscate dupa ce au fost atacati de un urs, iar joi un culegator de ciuperci a fost internat in Spitalul din Odorheiu Secuiesc dupa ce s-a intalnit in padure cu o ursoiaca cu pui, care l-a atacat.


Citeste mai multe despre   






















​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

5699 vizualizari

  • +45 (59 voturi)    
    Și asta este o consecință a tăierii pădurilor (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 14:49)

    nick24 [utilizator]

    urșii au devenit vagabonzi.
    • -22 (32 voturi)    
      Vagabonzi (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 17:50)

      Jar [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      sunt aia care vorbesc pentru a se afla in treaba.
      Am devenit crescatoria de salbaticiuni a lumii.
      N-ajung aia sa taie padurile unde-si fac ursii salasurile.
      Zmeurisul se dezvolta in locurile batute de soare,nu in umbra copacilor.

      Doar cateva idei pentru vagabonzii care nu stiu ce inseamna sa cresti animale in muntii patriei.
      S.k.tir!
      • +12 (22 voturi)    
        penibil (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 21:46)

        Albion [utilizator] i-a raspuns lui Jar

        Se vede ca te ocupi cu furatul lemnelor din padure de te tavaleste in penibil si minciuna.
        Sa inteleg ca ursu traieste mai bine daca taiem padurile ca sa creasca zmeura?
        • -6 (8 voturi)    
          Daca (Duminică, 9 iulie 2017, 4:37)

          Jar [utilizator] i-a raspuns lui Albion

          atat ai inteles,ramane cum v-am zis...

          Si daca n-ati fi cum v-am zis,v-as invita sa dormiti o noapte la o stana in muntii patriei ca sa vedeti dracu' cum e.

          Si invatati care e diferenta intre taieri legale si taieri ilegale,intre defrisari legale si defrisari ilegale.
          • 0 (0 voturi)    
            @jar (Luni, 10 iulie 2017, 9:16)

            adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui Jar

            pai i-a explica mai tu, geniul din Carpati care sunt deosebirile...
      • +3 (13 voturi)    
        zmeuris pe pasune? (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 22:38)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Jar

        Tu sigur nu traiesti prin muntii patriei ca altfel ai fi inteles pe unde umblau ciobanii aia de a ajuns ursul la ei mai repede decat cainii de turma.
        • -2 (6 voturi)    
          Am (Duminică, 9 iulie 2017, 4:29)

          Jar [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          trait in muntii patriei cu 500 de oi si 12 caini adevarati;mai traiesc si acum,din cand in cand,da' fara oi si fara caini.

          Si erau 10 stani in jurul meu si-acu' a mai ramas doar una.

          Unde se fac taieri in regim silvic,apare semintis,iar pana semintisul creste apare si zmeuris.
          Ramane cum v-am zis...
          • +1 (3 voturi)    
            genial (Duminică, 9 iulie 2017, 10:21)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Jar

            si daca a ramas o singura stana din 10, ar trebui sa fie destul loc de pasunat, nu?..

            deci ce treaba are padurea aia (cat a mai ramas din ea..) cu oile si ce vina are ursul ca ciobanii o freaca prin zmeuris?
            • -1 (5 voturi)    
              Dini pacate, (Duminică, 9 iulie 2017, 16:01)

              Jar [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              ursul mananca oi si boi,nu prosti ca voi!
            • +1 (5 voturi)    
              Si-apoi, (Duminică, 9 iulie 2017, 16:24)

              Jar [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              ursu' n-o freaca in zmeuris ,ci noptea ,pe la stana.De-aia a ramas o singura stana...
              Iar voi vreti branza si miei romanesti pe rafturi.
              O sa mancati branza de pe...import.
              • 0 (4 voturi)    
                inventam scuze?.. (Duminică, 9 iulie 2017, 19:31)

                pehash [utilizator] i-a raspuns lui Jar

                1. din articol nu reiese nici ca era noapte, nici ca ursul ar fi atacat o stana.
                2. daca din taierile alea iese zmeuris, ursul de ce mai vine la stana daca are ce manca?
                3. institutul national de statistica spune ca numarul de ovine a crescut la nivel national in ultimii 10 ani (de la 7.6 milioane la 9.8 milioane) si totalul pasunilor a ramas constant in ultimii 25 de ani la ~3.2 milioane hectare. si stim cu totii ca turmele pasc la munte in rezervatii naturale si arii protejate....
                • +2 (2 voturi)    
                  Ma! (Luni, 10 iulie 2017, 8:06)

                  Jar [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                  1.in muntii patriei,ciobanii-vai ,mama lor-urla toata noaptea pentru a-si apara vitele si chiar cainii-noaptea vin si lupi care n-aleg intre caini si oi;
                  2.ursului,mai ales matur,ii place foarte mult carnea-mananca buruieni si zmeura cand n-are incotro;
                  3 unii crescatorii de oi s-au retras spre campie pentru a scapa de greutatile muntilor si unde sunt foarte multe parloage.

                  In rest,ramane cum v-am zis...
                • +1 (3 voturi)    
                  Si, (Luni, 10 iulie 2017, 8:25)

                  Jar [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                  fir-ar al dracu',zmeura o gasesti o luna,iar ursului ii e foame tot anul.
                  • -1 (3 voturi)    
                    de curiozitate (Luni, 10 iulie 2017, 11:55)

                    pehash [utilizator] i-a raspuns lui Jar

                    pe tine te-au invatat la scoala ca pamantul e plat, are 6000 de ani, ursul a fost creat in acelasi timp cu oaia si daca n-ar fi satele la munte, ursii ar fi disparut deja?
                • 0 (2 voturi)    
                  @pehash (Luni, 10 iulie 2017, 9:19)

                  adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                  lasa-l ca de la atita "iubit" de oi nu mai gindeste logic...

                  Poti sa-i dai tu datele statistice pe ultima suta de ani... prostu' tot nu va intelege ca nu ursii au intrat pe teritoriul oamenilor ci invers..
                  • +1 (3 voturi)    
                    Ma, (Luni, 10 iulie 2017, 12:39)

                    Jar [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

                    in ce tara civilizata ai vazut ursi circuland liberi pe strazile oraselor?
                    Ursii distrug livezile de pruni,culturile de porumb care nu cresc in paduri;le iau omenilor porcii din cotete...

                    Porcii mistreti fac prapad in culturile de cartofi si prumb ale taranilor din dealurile patriei.

                    Cam asta-i realitatea in traim din cauza salbaticiunilor si a celor ca voi.
                    In rest,ramane cum v-am zis...
                    • +1 (1 vot)    
                      moaaaa.. (Luni, 10 iulie 2017, 14:56)

                      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Jar

                      Impuscam toti ursii maine si devenim brusc leaganul civilizatiei? :)

                      Am vazut eu intr-o tara civilizata ursi circuland liberi. Se numeste Suedia. Si cred ca vei gasi si in SUA si Canada o gramada de orase prin care mai apar ursii. Evident, pe acolo "taranii" sunt ceva mai evoluati si nu stau cu furca sa-si apere oile pe pasune.
                      • 0 (0 voturi)    
                        ai dreptate (Vineri, 21 iulie 2017, 21:23)

                        l000 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                        nu stau cu furca acolo, stau cu pusca
                  • +1 (3 voturi)    
                    satele nu s-au mai extins de 100 de ani (Luni, 10 iulie 2017, 12:50)

                    MG [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

                    satele nu s-au mai extins in ultima suta de ani; doar cartierele rezidentiale s-au extins in padure.
                    Cum ar fi ca in parcul Herastrau sa fie si 2 ursi, in "delta" Vacaresti alti 4 etc
    • +1 (5 voturi)    
      Gemania are ZERO ursi si paduri "netaiate" (Duminică, 9 iulie 2017, 9:29)

      adrianv [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Gemania are ZERO ursi, suprafata mult mai mare, paduri "netaiate". Timiti-le vreo 2-300 de ursi din cei 7-8000 de la noi. Credeti ca accepta macar 1?
  • +36 (58 voturi)    
    ! (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 15:53)

    tudorr [utilizator]

    Unde? In Harghita si Covasna unde padurile devin raritate s-au trezit cu ursul pe "pasune"? C`mon, ati furat lemn la greu si ma mir ca mai aveti ursi pe acolo la cum se braconeaza...
    • -12 (28 voturi)    
      ... (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 17:38)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

      E ca si cum ai spune "ma mir ca mai vreti sa scapati cu viata din spitale la cati bani se fura". Fix ciobanii aia 2 furasera lemnul, deci au primit ce-au meritat. Oamenii au dreptul sa fie protejati.
      • -4 (26 voturi)    
        nesimtiti de bucuresti (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 21:39)

        MG [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

        care urlau cand ii musca cate un caine vagabond, acum se dau rotunzi si fara frica atunci cand vorbim de URSI ajunsi in sate!
        "Aaaa, da' pai ce, acolo-i casa ursului, ce-ati intrat in habitatul lui"!
        Ciobanul si ţăranul sunt fraţi cu bucuresteanul pătruns de tradiţii până vine vorba despre urs, atunci omul pica pe ultimul plan. Parca am vorbi de panda dragalasi nu despre o fiara care distruge livezi, animale si oameni.
        Eu am trait acolo unde ursul vine si-ţi ia animalul din bătătură! Unde stai noaptea treaz să alungi porcii din gradina cu cartofi si cerbii din porumb! Unde mergi seara pe drum cu teama ca te vei intalni cu ursul si nu vei avea aparare. Si tot ursul este cel protejat, ca este cool sa te pronunti pe subiect de pe plajale din Grecia si Bulgaria!
        • +4 (14 voturi)    
          hm (Duminică, 9 iulie 2017, 7:43)

          404.8 [utilizator] i-a raspuns lui MG

          esti sigur ca nu ar trebui o cota de interventie la minoritati, stiu ele care, mai ales alea care fura codrul si lasa ursul fara habitat?

          80% din padurile din Harghita au disparut.

          deci cum e, il dai afara din casa si vrei sa dea buna ziua cand te vede si sa vina la ciobeni cu un cosulet de fraga in gura de bucurie?

          sila.
          • -1 (5 voturi)    
            "Amice, (Duminică, 9 iulie 2017, 10:26)

            Ochiana [utilizator] i-a raspuns lui 404.8

            esti idiot !"
            • +2 (4 voturi)    
              :/ .../// (Duminică, 9 iulie 2017, 18:48)

              404.8 [utilizator] i-a raspuns lui Ochiana

              asta e tot ce poti exprima? ia un pic de emetiral. iti revii.
              atacul la persoana a devenit argument suprem?

              sila.
        • -2 (6 voturi)    
          Corect (Duminică, 9 iulie 2017, 14:25)

          moka [utilizator] i-a raspuns lui MG

          E usor sa te dai ecologist, bio si iubitor de jivine din sufrageria de acasa. Populatia de animale periculoase si daunatoare trebuie controlata.
          Eu unul nu mai merg pe mumnte de cativa ani de zile de cand populatia de ursi s-a inmultit foarte mult si, practic, nu exista an in Romania, fara 5-10 incidente dintre care cateva mortale.
          • +3 (7 voturi)    
            ! (Duminică, 9 iulie 2017, 16:17)

            tudorr [utilizator] i-a raspuns lui moka

            Nici din casa sa nu iesi, si taie si netul!
      • +4 (12 voturi)    
        rezolvam cauza sau efectele? (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 22:39)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

        Au dreptul sa fie protejati doar daca sunt "in drept" si nu-si baga turma prin fostele paduri taiate ilegal.
      • +11 (19 voturi)    
        ! (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 23:01)

        tudorr [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

        Ma lasi? Taranetii se bucura ca primesc 1000-1500 de ron salariu si pun la pamant cu drujba tot ce e verde si vertical, apoi se mira ca le cad dealurile peste case si ii mananca lupul/ursul! Gandire obtuza de rromanache obosit!
  • -16 (34 voturi)    
    Mai lasati-ma cu paduriel (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 16:13)

    Mihai_S [utilizator]

    Ca nu mananca ursii lemne si daca e sa fim realisti am constata ca numarul ursilor din Romania il depaseste pe a oricarei tara din Ue si nu numai. Sunt prea multi asta e problema si vad ca problemele se inmultesc pe zi ce trece
    • 0 (4 voturi)    
      Nu se hrãnesc cu lemne. (Duminică, 9 iulie 2017, 14:45)

      StefanStefania [anonim] i-a raspuns lui Mihai_S

      În schimb,mãnâncã mult jir, ghindã produse de copacii verzi,din pãdure. Si dacã păduri nu mai sunt,e bun si omul,oaia,vaca sau ce se mai găseste.
      • +1 (1 vot)    
        eu nu cred (Vineri, 21 iulie 2017, 21:34)

        l000 [utilizator] i-a raspuns lui StefanStefania

        cred ca este invers...daca nu sunt animale domestice numai atunci mananca fructe si alte
  • -6 (20 voturi)    
    Sariti sa salvati ursii, nu oamenii (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 16:30)

    adrianv [utilizator]

    Plantati copaci, asteptati zeci de ani sa creasca si rezolvati problema ursilor. Intre timp mancati carne ca doar n-ati omorat nici un animal ca sa aveti friptura in farfurie.
  • +20 (32 voturi)    
    Padurile le-au taiat ... (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 17:12)

    BartSimpson [utilizator]

    Acum omoara si ursii, pericolul nr 1 al rromaniei. Tara nimanui .. de fapt a cui vrea sa o fure. Ca restu se uita in alta parte.
    • -7 (17 voturi)    
      Bart, esti ridicol! (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 21:42)

      MG [utilizator] i-a raspuns lui BartSimpson

      Ursul iti fura porcu, asa cum iti fura tie hotul bicicleta. Il doare la basca, stie ca nu pateste nimic!
    • -9 (17 voturi)    
      Ursii chiar reprezinta un pericol (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 21:58)

      alilego [anonim] i-a raspuns lui BartSimpson

      Argumentul principal pe care il aud pentru sustinerea ursilor e ca mentin echilibrul habitatului. Personal, am indoieli ca sunt elementul esential.
      Ce stiu insa e ca de cate ori merg pe munte - si imi place sa o fac des - singurul lucru care nu ma lasa sa ma relaxez si bucur de natura e teama permanenta ca o sa ma intalnesc cu un animal salbatic mare (fie el urs, lup sau mistret)
      • -6 (12 voturi)    
        aici e clinciul (Duminică, 9 iulie 2017, 1:48)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui alilego

        prea multi ca tine se duc la munte, incat casa salbaticiunilor e invadata! mai stati dracului si pe langa orase, nu tot la munte va poarte zgaiba
      • 0 (8 voturi)    
        sa gandesti e periculos.. (Duminică, 9 iulie 2017, 10:30)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui alilego

        Corect, sunt animale salbatice. Pentru cei carora le e teama de salbaticie, solutia e simpla - te duci si te plimbi in parc sau la gradina botanica. Sau te plimbi cu toti pantofarii pe platoul Bucegilor. E drum asfaltat, in curand fac si autostrada.. mai lipseste doar discoteca de pe vf Omu ca oricum e plin de vaci din Valea Dorului pana la Piatra Arsa.
        • +2 (2 voturi)    
          E comod sa sustii ursul din fotoliu (Miercuri, 12 iulie 2017, 9:38)

          alilego [anonim] i-a raspuns lui pehash

          De ce sa ma plimb in parc? Vreau sa ma bucur de natura. Ar trebui sa fiu inconstient sa nu-mi fie frica.
          Stiu cam 3 categorii de persoane care "sustin ursii":
          - cei care nu au iesit decat pana la baza muntelui, la gratar
          - cei care nu s-au intalnit niciodata cu un animal salbatic
          - cativa exaltati carora le tremura nadragii pe munte, dar nu pot recunoaste fiindca li s-ar narui toate celelalte teorii

          Dar traim in realitatea asta, ca sunt si ursi care prezinta pericol. CUM putem sa le pretuim viata mai mult decat a unui om, orice ar fi facut omul ala???

          ...curios ca nu prea am vazut argumente pentru a sustine populatia in extindere de animale salbatice, doar atacuri, alea sunt punctate maxim.
  • +24 (38 voturi)    
    au taiat toate padurile .... (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 17:14)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    Jigodiile au taiat toate padurile ... si acum vor sa omoare si animalele.

    TARA DE RAHAT !!!
    • -4 (18 voturi)    
      tăticu, te du să trăieşti la ţară să hrăneşti (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 21:44)

      MG [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

      tăticu, te du să trăieşti la ţară şi să hrăneşti cu munca ta animalele din pădure, că statul nu te va apăra şi nici despăgubi.
    • +3 (3 voturi)    
      nu sufera cine trebuie (Duminică, 9 iulie 2017, 14:35)

      l000 [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

      de obicei sufera consecintele oameni nevinovati, nu cine au taiat padurile
      • 0 (2 voturi)    
        @l000 (Luni, 10 iulie 2017, 9:23)

        adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui l000

        Si ia spune tu cine a taiat padurile... nu aia din zona ?

        Ca nu venea unul din Bucuresti sa va defriseze voua padurea.
        • 0 (0 voturi)    
          sunt firme mari (Vineri, 21 iulie 2017, 21:43)

          l000 [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

          exploatarile nu le fac oamenii de rand ... sunt facute de catre firme mari conduse de foarte multe ori de oameni ce locuiesc tocmai in Bucuresti... de celeai multe ori omul cu drujba munceste ca sa isi castige existenta... grosul profitului trebuie cautat in alta parte...De la cap se impute pestele
  • +21 (33 voturi)    
    propunere (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 17:24)

    grongobar [utilizator]

    Eu propun 20 ani fara taiere de paduri in Romania.Vor avea si ursii habitatul lor daca se refac cat de cat padurile.
    • +13 (15 voturi)    
      Ar f iceva (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 21:42)

      Unu_de_pe_net [utilizator] i-a raspuns lui grongobar

      Sa nu mai atie astia padurile. Oxigen, apara de inundatii, de desertificari, tin apa si raurile in fagasul normal si dau apa mai jos si poa sa dea si bani daca reusim sa facem o industrie de mobila nu sa ii taiem pt altii !!!!
    • -4 (16 voturi)    
      cât de curând, urşii vor face victime si la oraş (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 21:48)

      MG [utilizator] i-a raspuns lui grongobar

      sunt MULŢI şi niciodata in pericol. Satele s-au depopulat (!) si ursul s-a EXTINS! Asta pe langa vulpe, porc mistret, şacal(!) etc.
    • +5 (7 voturi)    
      Pe langa distrugerea habitatului lor natural (Duminică, 9 iulie 2017, 3:31)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui grongobar

      o alta cauza a recrudescentei atacurilor savarsite de ursi o constituie si modificarea la legea vanatorii facuta prin OG de catre guvernul Ponta, prin care a fost limitat numarul de caini pe care il pot tine ciobanii la stani !

      PS. Nu le convenea vanatorilor lui Selaru si Mugurel !
  • -4 (16 voturi)    
    este mai importanta viata oamenilor (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 18:58)

    l000 [utilizator]

    ori cat de mult am tine la biodiversitate cand este vorba sa alegem intre o viata de om si un animal ...eu cred ca nu ar trebuie sa fie necesare prea multe discutii.
    • -5 (11 voturi)    
      de ce? (Duminică, 9 iulie 2017, 1:49)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui l000

      sunt cumva oamenii o specie pe cale de disparitie? sper ca nu-mi vii cu texte biblice despre "omul, stapanul lumii", fiindca pana si acolo scrie ca omul a primit lumea in folosinta, nu in deplina stapanire
      • +1 (3 voturi)    
        sunt de acord (Duminică, 9 iulie 2017, 15:07)

        l000 [utilizator] i-a raspuns lui srpc

        oamenii nu sunt o specie pe cale de disparitie...dar ce zici daca in momentul in care ajungi bolnav nimeni sa nu te ajute cu nimic ...pentru simplul motiv ca vor fi alti oameni care sa traiasca dupa ce mori....
        Ti-ar conveni? Imediat ai aduce ca argument apartenta ta la rasa umana ....dar nefiind vorba de propria piele, ci de a unor bieti ciobani nu mai conteaza
        • 0 (0 voturi)    
          touche! (Luni, 10 iulie 2017, 12:55)

          MG [utilizator] i-a raspuns lui l000

          idiotii nu sunt pe cale de disparitie..
  • +16 (18 voturi)    
    saracii ciobani (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 20:28)

    rrat [utilizator]

    viata lor este pusa in pericol de acum incolo, o data ce au ajuns in spital.
  • +14 (20 voturi)    
    acolo se braconau ursi la greu (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 20:43)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    inca de pe vremea lui Ceausescu.
  • +5 (15 voturi)    
    carevasazica (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 22:42)

    un_anarhist_moderat [utilizator]

    ar fi doua motivatii posibile (sau o combinatie a acestora):
    1. defrisarile masive (si ilegale ?) care au restrans "spatiul vital" al salbaticiunilor.
    si / sau / impreuna cu
    2. protectionismul imbecil (sariti cu minusurile) al "naturii salbatice" in detrimentul oamenilor.
    Astfel ca in oricare situatie rezulta vinovatia clara a victimelor, nu-i asa?. Foarte adevarat... dar din motive usor diferite decat acelea pe care le mesteca plini de obida corporato-ongista toata liota de inchinatori la icoana statului de drept de inspiratie bruxeleza... da: ciobanii sunt vinovati... dar sunt vinovati pentru ca au stat ca imbecilii atunci cand drujbele potentatilor au ras padurile si au asteptat cu naivitate ca "autoritatile" sa pazeasca codrul in loc sa puna mana pe topoare si sa rezolve singuri... si mai sunt vinovati ca au stat (si stau) ca prostii dupa tot felul de "autorizatii" si alte kkturi birocratice in loc sa dea drumul la caini si sa achite ursii care le amentinta turmele si vietile.... ei sunt vinovati pentru ca au impresia ca enuntul cretin cu "unde-i lege nu-i tocmeala" trebuie sa le guverneze vietile si actiunile ca si cum ar avea si ei vre'un beneficiu de pe urma acelor "legi"...
    in rest ramane cum am vorbit:
    cainele moare de drum lung
    si
    aceeasi mizerie
  • +4 (12 voturi)    
    asadar (Duminică, 9 iulie 2017, 2:01)

    srpc [utilizator]

    o mulţime de indivizi cere, vehement, împuşcarea câtorva sute de urşi pe motiv că rănesc sau omoară 10-15 cetăţeni imprudenţi pe an;
    în acelaşi timp, pe şoselele ţării mor anual aproape 2000 de persoane în accidente, iar alte mii sunt schilodite;
    culmea, aceiaşi indivizi reacţionează, la fel de vehement, când se propun măsuri dure împotriva teribiliştilor criminali şi a beţivanilor de la volan;
    ce e de înţeles din asta?
    • 0 (4 voturi)    
      nu inteleg (Duminică, 9 iulie 2017, 14:16)

      l000 [utilizator] i-a raspuns lui srpc

      nu inteleg de considerati ca ciobanii au fost imprudenti.Pentru ca au incercat sa isi salveze oile???
      • +1 (5 voturi)    
        Corect (Duminică, 9 iulie 2017, 15:39)

        moka [utilizator] i-a raspuns lui l000

        De ce au fost cibqnii imprudenti?
        Acolo este locul lor. La munte, nu?
        Si da, e o problema si cu accidentele. Dar este o alta problema decat cea de fata. Si nu inseamna ca daca sunt accidente pe sosele, trebuie sa lasam atatia ursi in libertate.
    • +2 (6 voturi)    
      dar animalele domestice? (Duminică, 9 iulie 2017, 14:32)

      l000 [utilizator] i-a raspuns lui srpc

      dar sutele sau poate mii de animale domestice omorate de animalele salbatice dar care nu sunt in atentia presei,oare nu ar trebui luate in calcul?
    • 0 (0 voturi)    
      Ciordistanezia (Luni, 10 iulie 2017, 13:05)

      MihaelaRadu [anonim] i-a raspuns lui srpc

      E de inteles ca sintem o poPULAtie de retarzi care-si merita soarta. Ieri eram la intersectia Parcul Operei - Casa Radio si unul din semafoare nu afisa decit culoarea rosie pt. pietoni. Coincidenta, dupa ce am traversat, la plezneala, sa zic asa, am vazut o masina a celor care se ocupa cu service-ul semafoarelor. Persoana care ma insotea a strigat la individul din masina, l-a facut atent ca semaforul este defect, la care, asta, un tiganoi, a spus ca nu se da el jos in masina sa-l repare. Sa traiti bine!
    • 0 (0 voturi)    
      sunt de acord (Vineri, 21 iulie 2017, 21:50)

      l000 [utilizator] i-a raspuns lui srpc

      fara transport nu stiu daca mai putem trai...nu avem solutie alternativa dar fara o parte din animalele salbatice se poate ...dovada sunt atat de multe tari ce nu mai au carnivore salbatice mari
  • +1 (9 voturi)    
    Sa demontam o intoxicare dezgustatoare ! (Duminică, 9 iulie 2017, 12:53)

    ultimul_mohican [utilizator]

    Care este intoxicarea ? Ca datorita disparitiei padurilor coboara ursii in sate si ataca gospodarii . Fals ! Cauza este statutul de animal protejat acordat ursului vreme de decenii , din cauza caruia el n-a mai fost vinat si s-a inmultit peste masura . Caci cifra de 6500 de ursi este absolut INSPAIMINTATOARE pentru o tara de proportiile Romaniei . Orice guvern responsabil de viata oamenilor ar porni imediat o vinatoare masiva de ursi pentru a-i mai imputina . Guvern responsabil este guvernul Norvegiei , care in arhipelagul Svalbard permite oricarui localnic sau turist sa umble inarmat cu o carabina si sa impuste un urs daca eventual este atacat . Si acolo sunt doar 2600 de ursi , nu 6500 .
    • 0 (8 voturi)    
      Daca este adevarata cifra (Duminică, 9 iulie 2017, 15:37)

      moka [utilizator] i-a raspuns lui ultimul_mohican

      Sunt intr-adevar mult prea multi.
    • -3 (7 voturi)    
      pfoama vine ursii peste ciobani (Duminică, 9 iulie 2017, 18:59)

      termopan [utilizator] i-a raspuns lui ultimul_mohican

      6500 raportat la suprafata romaniei sunt putini.

      Romanii nu stiu sa mearga cu masina daramite sa poarte pusca. Intr-un fel ar fi bine, dar sa nu intram in detalii.

      Cand iti faci casa in padure vrei sa vina statul sa te apere de salbaticiuni. Cheama-l pe primar sa-ti faca dreptate cu pieptul gol in fata ursului. Tot el ti-a dat autorizatia de constructie, nu? Sau n-ai autorizatie pentru stana aia?

      Eu nu sunt de acord sa ne omorati fauna pentru confortul si pentru avantajul financiar al unor categorii. Asta cu oieritul, toata lumea acum creste oi prin munti, mai duceti-va si pe la scoala sau gasiti alte lucruri de facut ca sunt destule lipsa prin Romania.

      Esti inspaimantat, ce sa-ti povestesc. Fa-ti stana de oi in Yellowstone sa vedem cum iti merge.
      • 0 (4 voturi)    
        Si te miri ca esti neconvingator (Luni, 10 iulie 2017, 10:17)

        ultimul_mohican [utilizator] i-a raspuns lui termopan

        Pai cum sa nu fii neconvingator cind tot comentariul tau este un amestec toxic de bascalie ieftina , izbucnire patologica de resentimente viscerale si frustrari necompensate, specifice tulburarii de personalitate borderline . Toate astea pe un fond de incrincenare monumentala ,grefata pe o salbaticie congenitala , avind un efect garantat de a-i dezgusta pe cititorii care fac imprudenta de a te citi . Ura neimpacata pe care o etalezi fata de o indeletnicire milenare precum pastoritul este urmarea atenuarii pina la disparitie a judecatii drept consecinta a dragostei in exces fata de animale .
      • +1 (3 voturi)    
        statutul "special" al ursului vine din comunism (Luni, 10 iulie 2017, 13:00)

        MG [utilizator] i-a raspuns lui termopan

        statutul "special" al ursului vine din comunism, cand era rezervat vanatorilor straini - ca si acum - care plateau "valuta forte": 3000 euro si mai mult pentru un "trofeu". Asta se continua si acum din pacate.
      • 0 (0 voturi)    
        tie iti place branza? (Vineri, 21 iulie 2017, 21:56)

        l000 [utilizator] i-a raspuns lui termopan

        daca toata lumea s-ar lasa de oierit de unde ai manca produse de origine animala??? din import...
        Nu este simpla meseria de cioban...
  • +2 (4 voturi)    
    Bravo urrrsilor! Au inima de rrroman! (Duminică, 9 iulie 2017, 17:32)

    justin puscasu [utilizator]

    Vad ca numerosi comentatori de aici sunt de parere ca atacurile ursilor sunt un fel de pedeapsa cu care Dumnezeu ii loveste pe unguri pentru ca Verestoy a taiat padurile patriei.
    Eu m-am intalnit cu un urs in plina zi, pe strada Oltului in centrul oraselului Tusnad Bai, intr-o zona foarte urbana si indepartata de drujba lui Verestoy.
    Probabil ca era un agent Nemzetbiztonsági Szakszolgálat deghizat in urs.
  • -3 (3 voturi)    
    Tara de 'tarzi (Luni, 10 iulie 2017, 13:00)

    MihaelaRadu [anonim]

    Ati taiat de v-ati spart la paduri, acum va plingeti ca vine ursul sa va f...? Le-ati distrus habitatul si aveti tupeul de borfas sa bociti aiurea-n tramvai? Pai cum v-ati asternut, asa dormiti, javrelor! Asta ati vrut, asta aveti! Tara de oligofreni e putin si prea frumos spus!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version