Psihologul Daniel David, coordonatorul unei cercetari despre romani, despre proteste: Guvernul PSD a starnit "Romania viitorului", atacand-o in valorile ei fundamentale/Politicienii care se opun "Romaniei viitorului" sunt deja, fara sa stie, invinsi de istorie

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Luni, 6 februarie 2017, 17:28 Actualitate | Esenţial

Daniel David
Foto: danieldavidubb.wordpress.com
Guvernul PSD a starnit "Romania viitorului", atacand-o in valorile ei fundamentale! Intr-adevar, de la incheierea alegerilor PSD-ul a comunicat mereu ca "ei au acum puterea" si, prin modul in care au luat decizii, au invalidat valorile emancipative ale indivizilor autonomi (ex. consultare/transparenta), promovand ideea de colectivism ("doar noi si ai nostri!"). De aici reactia vehementa a "Romaniei viitorului", a declarat psihologul Daniel David, rugat de HotNews.ro sa explice cum a ajuns ca o mare parte din populatie sa se revolte in mod activ, in conditiile in care a avut un comportament indiferent la alegerile de acum doua luni. Daniel David este coordonatorul unei cercetari "Psihologia Poporului Roman. Profilul Psihologic al Romanilor".
  • Vezi intr-un interviu realizat de HotNews.ro, via e-mail, cum explica Daniel David amploarea evenimentelor din ultima perioada
Reporter HotNews.ro: Unul dintre mesajele protestatarilor a fost: "Ati reușit, ne-ati unit. Acum stam cu ochii pe voi!". Cum poate fi explicata aceasta explozie civica la doar doua luni de la alegeri?

Daniel David: In Romania, exista in prezent o falie psihoculturala majora. Inainte de a analiza aceasta falie, trebuie spus clar ca un profil psihocultural nu este buna sau rau in sine, ci devine mai functional sau mai putin functional in functie de modelul psihocultural ideal proiectat de o tara, o cultura.

Spatiul vestic este construit pe doua valori fundamentale. Prima este cea a descentralizarii puterii, astfel incat puterea sociala este distribuita, zonele de putere controlandu-se reciproc, nimeni neputand monopoliza puterea sociala, in nicio sfera sociala, nu doar cu referire la politica. A doua valoare este cea a autonomiei indivizilor. Individul autonom construieste grupuri pe baza de valori comune, nu pe baza de cunostinte, relatii sau rudenii, si exprima valori de emanipare, de exeplu: libertate/asteapta sa fie consultat/vocea sa-i fie ascultata de putere/transparenta a puterii etc.

Desi a aderat la UE, Romania are in prezent un profil psihocultural nu doar diferit, ci in opozitie cu cel vestic, prin prisma acestor doua valori. Astfel, noi incercam mereu sa concentram puterea sociala, avand inca admiratie pentru oameni "puternici". Pe o scala de la 0 la 100, psihologul olandez Hofstede arata ca in timp ce tarile vestice au un scor de sub 50 in concentrarea puterii, Romania are unul din cele mai mari scoruri din Europa (90). Apoi, promovam individul colectivist, care creaza grupuri nu pe baza de valori comune, ci pe baza de cunostinte/relatii/rudenii, grupurile astfel create vazandu-i pe ceilalti din afara grupului ca un pericol. Acesta discrepanta face ca integrarea noastra in UE sa sufere in mod semnificativ.

"Romania prezentului"- concentrarea puterii/individul colectivist - este reprezentata mai ales de generatia seniorilor, aproximativ jumatate din generatia de mijloc si un procent mic din generatia tanara, este mai putin activa social, dar mai disciplinata la vot. Aceasta Romanie vede schimbarea/viitorul ca pericol! "Romania viitorului"- descentralizarea puterii/individual autonom- este reprezentata de majoritatea tinerilor, aproximativ jumatate din generatia de mijloc si o parte din seniori (vezi exemplu ilustrativ din aceste zile al filosofului Mihai Sora). Aceasta Romanie vede schimbarea/viitorul ca oportunitate! Cele doua grupuri sunt echilibrate ca numar, dar inca domina usor procentul celor care formeaza "Romania prezentului". Dincolo de aderare, integrarea noastra eficienta in UE depinde de intelegerea acestor lucruri si de constructia in comun a "Romaniei viitorului". Asadar, un factor politic responsabil trebuie sa integreze cele doua "Romanii", fiecare avand rolul sau important in istoria acestei tari, nu sa le antagonizeze pentru beneficiul propriu.

Guvernul PSD a starnit "Romania viitorului", atacand-o in valorile ei fundamentale! Intr-adevar, de la incheierea alegerilor PSD-ul a comunicat mereu ca "ei au acum puterea" (au concentrat puterea) si, prin modul in care au luat decizii, au invalidat valorile emancipative ale indivizilor autonomi (ex. consultare/transparenta), promovand ideea de colectivism ("doar noi si ai nostri!"). De aici reactia vehementa a "Romaniei viitorului", asa cum am spus, mai vizibila si activa social.

Reporter HotNews.ro: Cum poate fi explicata apatia unei mari parti din electorat, la alegerile din decembrie, in conditiile in care era cunoscuta de multa vreme pozitia ostila fata de lupta anticoruptie a multora dintre cei care au candidat si castigat? Putem spune ca in timpul campaniei, multi dintre cei care nu au iesit la vot nu constientizau cat de grava ar putea fi, la nivelul societatii, blocarea luptei anticoruptie?

Daniel David: Cei care reprezinta "Romania viitorului" au crezut ca paradigma este deja schimbata si lupta este deja castigata. Au subestimat insa forta, numarul si determinarea politicienilor capabili sa antagonizeze cele doua "Romanii", in beneficiul propriu. Altfel spus, in sine, "Romania prezentului" nu este o problema, ea putand evolua in mod natural in "Romania viitorului". Problema este insa reprezentata de politicienii care antagonizeaza "Romaniile", in beneficiul propriu.

Reporter HotNews.ro: Odata cu aceste actiuni civice masive, societatea incepe sa constientizeze cat de periculoasă este lipsa actiunii? Cat ar putea dura aceasta constientizare? Putem vorbi despre o reala schimbare, despre un fenomen, despre o trezire pe termen lung a constiintei civice în societatea romaneasca?

Daniel David: Politicienii care se opun "Romaniei viitorului" sunt deja, fara sa stie, invinsi de istorie. Opozitia lor poate amana inevitabilul, dar nu poate bloca drumul Romaniei spre modernizare. Un guvern responsabil ar trebui sa uneasca cele doua "Romanii", acum in preajma Centenarului Unirii! "Romania prezentului" nu ar mai trebui speriata de politicieni cu incertitudinea viitorului, ci ar trebui incurajata sa devina partea a modernizarii Romaniei, viitorul trebuind prezentat nu ca un pericol, ci ca o oportunitate. Speram ca un premier tanar ca Grindeanu sa faca asta, astfel incat "Romania normala" sa se instaleze intr-un ciclu electoral, nu sa trebuiasca sa asteptam inca o generatie, pana cand cei care azi au 20 de ani vor ajunge la 40 de ani sa determine in mod natural profilul psihocultural modern al Romaniei. Din pacate, pentru PSD se pare ca "Romania normala", nu este "Romania viitorului"!
 
Reporter HotNews.ro: In aceste momente exista schimbari fata de ce ati constatat cand ati facut studiile pentru "Psihologia Poporului Roman. Profilul Psihologic al Romanilor"?

Daniel David: Nu, ceea ce spun acum si ceea ce se intampla acum poate fi prezis din analiza monografiei privind psihologia romanilor. Din monografie rezulta clar ca intr-o societate cu incredere scazuta/cinica si cu controlul comportamentului social prin pedepse, nu recompense, nu asa se pregatesc si implementeaza gratierea/amnistia.

Daniel David, directorul fondator al Departamentului de Psihologie Clinica si Psihoterapie din cadrul Universitatii Babes-Bolyai (UBB) din Cluj-Napoca, este coordonatorul grupului de psihologi ce reface lucrarea filosofului Constantin Radulescu Motru - "Psihologia poporului roman".


Citeste mai multe despre   






















​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

41255 vizualizari

  • +11 (17 voturi)    
    PSD-ul e istorie! (Luni, 6 februarie 2017, 17:35)

    Shaolin [utilizator]

    Penalii să se dea la o parte și să facă loc tinerilor!
    Meritocrația salvează România!

    Ne-am săturat de aceiași politicieni expirați ce dorm în loc să-și facă treaba!

    https://www.youtube.com/watch?v=UoGhNrre1i4
    • +12 (14 voturi)    
      Din pacate PSD nu se lasa dus usor! (Luni, 6 februarie 2017, 18:14)

      fit [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

      Din pacate, de 27 de ani poporul roman a dat fraiele PSD-ului!

      Doar daca poporul roman se schimba din temelie si nu mai accepta MINCIUNA si HOTIA, avem sanse ca si PSD-ul sa dispara. Cu legi facute si aplicate corect si banii ajung lnu mai ajung la hoti!
      • +1 (3 voturi)    
        Au plecat autonomii, au rămas colectiviștii (Marţi, 7 februarie 2017, 3:57)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui fit

        Aspectul pe care nu-l abordează articolul este dezechilibrul creat de emigrarea masivă.

        Colectiviștii au rămas în țară, de asta sunt majoritari și în prezent. România ar fi progresat mai repede dacă autonomii nu ar fi plecat într-un număr atât de mare.

        ”România viitorului” este ea deja pe cale de realizare, dar oameni ca Dragnea și ca Ponta ar mai putea conta încă vreo 10-12 ani în politica românească. ”Mai e mult până departe” spunea bunică-mea, crescută și educată înainte de comunism.
        • +1 (3 voturi)    
          Autonomii? (Marţi, 7 februarie 2017, 8:10)

          Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          Asa se numesc aia rupti de saracie foame si somaj? Ca de 10 ani cca 90% din emigranti au fugit de aici din cauze economice, si nu politice.
          • +1 (1 vot)    
            "Cauze economice" nu înseamnă foame și șomaj (Marţi, 7 februarie 2017, 13:44)

            Harald [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

            ”Cauze economice” înseamnă să fii plătit cu 3.000 de euro pe lună pentru aceeași muncă pe care în România o făceai cu 400 de euro pe lună.

            ”Cauze economice” înseamnă să ai o firmă în Spania, Olanda sau Anglia, unde nu vin funcționarii publici după șpagă, ca în România.

            Nu toți românii plecați sunt menajere și muncitorii în construcții, nu te îmbăta cu apă rece. O să vină vremea când ai să vezi că nu te mai ajută la nimic să fii funcționar public :)
      • +1 (1 vot)    
        E vorba de organizare (Marţi, 7 februarie 2017, 7:01)

        Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui fit

        care o poți aplica atât hoției cât și muncii. Problema PSD este organizarea, structura lui închisă bazată pe cumetrii. Conducerea PSD nu împarte nici puterea și nici rezultatele furturilor cu nimeni.
    • -8 (8 voturi)    
      Dormitul la birou (Luni, 6 februarie 2017, 19:01)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

      "Recunoscuta in Statele Unite, dar mai ales in Asia, siesta la locul de munca a inceput, timid, sa devina populara si in Europa. Cercetatorii spun ca stimuleaza concentrarea angajatilor si, bineinteles, creste profitul firmei. Problema este ca salariatii si patronii viseaza diferit. Ce angajat n-a visat sa vina la serviciu pentru a dormi putin? In Statele Unite si Japonia, acest deziderat sindicalist a mers pana intr-acolo incat patronii au luat in serios concluziile specialistilor si le-au amenajat angajatilor o sala de dormit. Acest demers a fost explicat ulterior ca o strategie de management al resurselor umane."

      Citeste mai mult: adevarul.ro/sanatate/medicina/somnul-birou---litera-lege-chinezi-motiv-disputa-europeni-1_50acd12e7c42d5a6638a48dc/index.html

      La noi face parte din arsenalul de lupta politica telvizata
      • -6 (6 voturi)    
        Putea sa isi puna un PET sub cap si el ! (Luni, 6 februarie 2017, 23:33)

        baciul-vrancean [utilizator] i-a raspuns lui ty

        O berica, ceva? Eeeh, gustul puternic si amarui produce somn adanc! Somn usor!
    • +5 (7 voturi)    
      Calugarul a schimbat tabara? (Luni, 6 februarie 2017, 19:03)

      alegzandru [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

      Nu cred, probabil vrea cu orice chip sa intram pe linkul lui si a venit cu niste clisee pe aici. I don't trust'im!
      • -2 (2 voturi)    
        Acest David Daniel (Marţi, 7 februarie 2017, 8:36)

        Frank777 [utilizator] i-a raspuns lui alegzandru

        este un individ deosebit de periculos.Se auto erijeaza in psihologul poporului roman.Face studii.Cine ii permite sa faca asa ceva?De ce nu se sesizeaza autoritatile ca studiile lui denigreaza poporul roman si sunt o insulta nationala.Acum a schimbat tonul.Pana ieri eram paiurea acum suntem viitor.Eu am facut un studiu despre Daniel David si am constata ca nu are nici o competenta sau acreditare stintiifica care sa-i permita sa faca consideratii despre poporul roman.Are o colaborare fantomatica cu o fantomatica clinica in SUA unde se ocupa de well being la bolnavi bazat pe starea emotionala.Totul foarte abstract si lipsit de finalitate.El este perpetuu in cercetari ,are ocatedra la Cluj unde studiaza fantome si starii de fapt abstracte.Cum a obtinut asa ceva de la Ministerul Invatamantului?catedra de vajitorii si comunicari cu spiritele
    • +3 (3 voturi)    
      Nu dorm deloc (Marţi, 7 februarie 2017, 8:10)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

      Ci fura de rup 24/24
  • +15 (17 voturi)    
    hmm (Luni, 6 februarie 2017, 17:39)

    Motanul_incaltat [utilizator]

    Vad foarte multe articole bombastice care anunta definitivul sfarsit al lui Dragnea, al demagogiei si al hotiei institutionalizate.

    Haideti sa nu ne amagim si sa ramanem atenti si conectati. Vor incerca din nou si din nou fiindca singura lor alternativa este puscaria.
    • +4 (6 voturi)    
      "Revoluția de catifea" a romanilor (Luni, 6 februarie 2017, 18:39)

      Ililie [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

      Cam târziu, dar e bine și acum, decât niciodată.
      Acum știm ca se poate și ca avem la nevoie un antidot pentru aroganta politicienilor și funcționarilor.
      Politicienii știu acum ca vor fi sancționați dacă nu-și fac treaba cum trebuie.
      Cea mai buna sancțiune ar fi sa li se taie finanțarea prin greva fiscala. Nimeni nu dă un ban fără sa ceară socoteala, dacă nu primește ce așteaptă pentru banul respectiv. Dimpotrivă, poate cere chiar despăgubiri. Ca la malpraxis. Fără sancțiuni nu va fi întărit simțul răspunderii.
  • -12 (16 voturi)    
    asa o fi.... (Luni, 6 februarie 2017, 17:45)

    king david hotel [utilizator]

    De curiozitatea numai, cine sponsorizeaza lucrarea? Serios intreb. Poate e Academia Romana, de exemplu.
    • +1 (1 vot)    
      ei hai... (Marţi, 7 februarie 2017, 8:36)

      Ovidiu P [utilizator] i-a raspuns lui king david hotel

      Chiar e o carte faina, destul de academica, dar concluzii pot fi citite si intelese de oricine. Per total cred ca va deveni o carte de referinta peste ani.
  • -5 (17 voturi)    
    Profetul David... (Luni, 6 februarie 2017, 17:48)

    OvidiuStoica [anonim]

    Mereu "stiri" cu acest psiholog de la Cluj care se vrea si profet, si politolog si expert in sociologia romanilor

    La inceputul anilor 1990 se vorbea de "sfarsitul istoriei" si despre victoria ireversibila a "democratiei liberale" (Fukuyama)... in 2017 nu prea mai sunt multi care sa creada in asa ceva.
    • -4 (14 voturi)    
      Horoscop (Luni, 6 februarie 2017, 17:53)

      Radu-Mihai [utilizator] i-a raspuns lui OvidiuStoica

      Cred ca l-ar prinde mai bine o rubrica de horoscop...
    • -3 (9 voturi)    
      Eu cred (Luni, 6 februarie 2017, 18:26)

      ICosmin [utilizator] i-a raspuns lui OvidiuStoica

      ...ca David e un tip de treaba, dar felul in care sunt facute articolele lasa impresia ca asta e parerea corecta si ca trebuia sa se ajunga in punctul asta (de tipul stiintifico-stangist, in genul "investim intr-o directie deci rezultatul asta trebuie sa fie". Realitatea nu functioneaza asa, iar stangistii nu inteleg si nu accepta acest lucru si se mira cand lucrurile sunt altfel).
      • -2 (4 voturi)    
        marxism (Luni, 6 februarie 2017, 19:03)

        OvidiuStoica [anonim] i-a raspuns lui ICosmin

        Le-a ramas de la Karl Marx convingerea ca ei stiu care e "mersul inevitabil al istoriei", incotro se indreapta.. daca nu spre comunism atunci macar spre varianta de marxism-cultural la moda in ultimii 20-30 de ani in occident
    • +5 (7 voturi)    
      Hai sa ne bagam in seama (Luni, 6 februarie 2017, 19:33)

      N.O.S. [utilizator] i-a raspuns lui OvidiuStoica

      Somitatea David Daniel ,fara o singura lucrare originala doar invirtiri ale unor idei ale altora , repeta aceleasi platitudini pretentioase, intr-o nota tehnica, individul colectivist vs individul emancipat da omul e obsedat de fapt de propria persoana si de promovarea cartii sale, a ghiveciului prolix -Psihologia Poporului Roman.
      • +3 (3 voturi)    
        ! (Marţi, 7 februarie 2017, 7:58)

        CalmArius [anonim] i-a raspuns lui N.O.S.

        Comentariul dvs..mi se pare foarte la obiect!
        psihologia unui popor...si mai ales care este foarte "batran" istoriceste...si trecut prin greu si f greu...e ceva atat de complicat....asa de complex de surprins!
        Este opinia mea!
  • +5 (9 voturi)    
    excelent (Luni, 6 februarie 2017, 17:49)

    EUROPA*EUROPA*EUROPA [utilizator]

    Poate aud si politicienii nostri din puscarii mesajul si poate aud si puscariabilii viitorului care au starnit ''Romania viitorului''!
  • -18 (22 voturi)    
    Mult stimati protestatari, (Luni, 6 februarie 2017, 17:49)

    SCRAMBLED [utilizator]

    Nu-i asa ca Guvernul urma ca prin luna martie sa propuna aplicarea punctului din programul de guvernare referitor la impozitarea profitului obtinut de multinationale sau de formele straine in Romania. Pe scurt trebuia ca profitul facut de munca salariatilor acestora din Romania sa fie impozitat in Romania.

    Tare ma tem ca asta a fost toata tevatura.
    AStfel se explica mobilizarea ca la carte a sute de mii de oameni(salariati, membri de familie, cunostinte, etc - probabil ca s-ar fi produs multe concedieri sau firmele ar fi parasit Romania - in nici un caz patronii nu ar fi renuntat la profit)

    Puteti sa ziceti orice, eu asta inclin sa cred.
    Prea e mare inversunarea. E clar ca e vorba de MUULTI BANI.
    Apoi chestia cu salariul minim, aceleasi efecte...

    La un moment dat m-am gandit ca e prea de tot.
    Nici mie nu-mi prea vine sa cred. Chiar asa?
    Cu director de banca printre protestatari.(Respectivul nu obisnuieste sa mearga pe jos, darmite sa stea in mijlocul strazii)

    Ceea ce e clar,NU E VORBA DE CORUPTIE. Dumnealor, cei de laconducerea multi... sa tina gura mica!

    Ma scuzati daca gresesc.
    Astept replici.
    • +10 (10 voturi)    
      Aberații (Luni, 6 februarie 2017, 18:08)

      CosminMaricari [utilizator] i-a raspuns lui SCRAMBLED

      Și așa-i, van Groningen nu prea merge pe jos. Asta pentru că merge pe bicicletă mai tot timpul.

      http://www.wall-street.ro/articol/Auto/167599/video-in-garajul-presedintelui-raiffeissen-bank-cum-arata-pasiunea-lui-steven-van-groningen.html
      • +1 (1 vot)    
        Si omul (Marţi, 7 februarie 2017, 10:55)

        miss saloane [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

        E canotor si alearga la maratoane. As vrea sa am muschii lui - si pe aia intelectuali :)
    • +7 (9 voturi)    
      Un psiholog spune: (Luni, 6 februarie 2017, 18:14)

      alibaba_zeul_meu [utilizator] i-a raspuns lui SCRAMBLED

      Din pacate, pentru PSD se pare ca "Romania normala", nu este "Romania viitorului"!

      Ce mai vrei?
    • +6 (8 voturi)    
      Manevre (Luni, 6 februarie 2017, 18:22)

      Sati [utilizator] i-a raspuns lui SCRAMBLED

      Clasic pt. PSD-ALDE.
    • +3 (5 voturi)    
      Trebuie să fii orb... (Luni, 6 februarie 2017, 18:57)

      Ililie [utilizator] i-a raspuns lui SCRAMBLED

      ... ca să nu vezi vina PSD-ului pentru ieșirea oamenilor în stradă, și sa dai vina pe alții. Întrebarea e alta, de ce au acționat asa de grăbit? Nu cumva pentru ca mafia transpartinica dăduse bani grei pentru această ordonanță, ca să fie scăpată de griji.
    • +5 (5 voturi)    
      prostii (Luni, 6 februarie 2017, 21:00)

      g01an [utilizator] i-a raspuns lui SCRAMBLED

      nu doar ca gresesti, dar aberrezi cu prisosinta. in primul rand, au fost si scaderi de anumite taxe incepand cu 2016 si chiar si la inceputul acestui an, asa ca o eventuala marire a unora nu va schimba foarte mult peisajul, le va aduce in cel mai rau caz la un nivel comparabil cu 2015. taxa pe profit ii loveste pe cei mai rentabili, ii va descuraja sa faca profit mare in Romania, in cel mai rau caz, in cel mai bun caz vor suporta schimbarea. dar majoritatea companiilor nu se afla in aceasta situatie.

      este o gandire care nu tine cont de sursele de finantare pentru bugetul de stat.

      la o companie rentabila, cu 10% profit (procent mare la noi), o companie plateste 16% taxe. fix pix. in functie de sectorul de activitate, ar fi cam a 20-a sau 30-a parte din cuantumul de contributii pe care il genereaza activitatea companiei (statul ia 1/3 din PIB de la companii + populatie adunat). si tva-ul reprezinta cea mai mare parte din aceasta contributie, urmat de taxe pe munca, taxe pe infrastructura sau echipamente, taxe locale samd. astea din urma s-au marit deja (dar afecteaza un numar mic de companii, persoane) sau vor ramane asa, cel putin din ce-au zis pana acum. iar o marire de taxa pe profit va fi o schimbare infima si va afecta doar o mica parte din companii. problema este la cei la limita pe care marirea aceasta ii trece dincolo de linia de plutire.

      statul daca vrea bani mai multi se bazeaza pe cresterea cifrei de afaceri pentru ca este predictibila spre deosebire de profit. dar deh, sunt chestiuni care merg mana in mana. nu poti sa cresti daca nu faci profit. ori ce face statul acum este sa-si dea singur cu sapa peste picioare. face o proiectie care depinde de crestere economica si loveste in increderea populatiei si rata de profitabilitate a companiilor care ar fi asigurat cresterea respectiva. dar companiile in sine nu vor avea direct de suferit pe termen scurt, ci doar daca este continuata perioada de instabilitate. invers decat sunt acuzate.
      • +1 (1 vot)    
        Multumesc pentru raspuns. (Marţi, 7 februarie 2017, 15:35)

        SCRAMBLED [utilizator] i-a raspuns lui g01an

        NU ma asteptam ca cineva sa-mi dea un raspuns destul de bine documentat.
        N-am inteles unde e replica la observatia mea

        "Pe scurt trebuia ca profitul facut de munca salariatilor acestora din Romania sa fie impozitat in Romania." Scuze, poate nu am citit replica cu atentie!
        Trec cu vederea etichetarile de la inceput.

        Restul replicilor, zero barat!
        • 0 (0 voturi)    
          . (Marţi, 7 februarie 2017, 18:26)

          g01an [utilizator] i-a raspuns lui SCRAMBLED

          Nu am ce sa raspund la acest capitol si oarecum era acoperit de alte explicatii.

          1 la mana, se face deja asta indirect si este o tema de manipulare falsa. De acum cativa ani, Uniunea Europeana s-a asigurat ca TVA se plateste in tara de origine a achizitiei. Cum nu mai poate fi mutat TVA-ul in alta parte la fel de usor, fiscul poate vedea mai usor intrarile si poate estima mai usor care ar trebui sa fie profitul unei companii. Prin acea masura impusa de UE se asigura indirect ca profitul este taxat acolo unde a fost realizat. Ca idee, aceasta masura a afectat Romania pentru ca are taxa pe profit mai mica decat alte tari occidentale si profitul era mutat catre Romania unde era taxat mai lejer. Invers de cum se crede.

          2 la mana, restul impozitelor sunt mult mai importante decat profitul si indiferent cat profit raporteaza rata de colectare trebuie sa fie in jurul unui anumit prag. vazut din avion, companiile straine produc 100mii de euro cu fiecare angajat pe an (din care statului ii revin 30% in taxe) in timp ce companiile romanesti produc cam 60mii de euro cu fiecare angajat (deci cu 10mii euro mai putine taxe per angajat, indiferent de profitul pe care il raporteaza). companiile straine isi fac deja treaba, iar chestiunea cu profitul este o intoxicare, daca companiile (romanesti, straine) au profit de 1% si statul schimba legile si ii mareste taxele cu echivalentul a 2% din cifra de afaceri, l-a facut sa aibe pierderi, dar contributia la stat creste. cu ce drept sa fie tot ei acuzati de miscarile neinspirate ale guvernului? lucrurile astea trebuiesc vazute in context.
    • 0 (0 voturi)    
      Incredibil (Marţi, 7 februarie 2017, 8:54)

      blablavertical [utilizator] i-a raspuns lui SCRAMBLED

      n-am mai citit de multa vreme asemenea aberatii. Voi puteti intelege un adevar simplu? Lumea s-a saturat de minciuni, aroganta si lipsa de respect. Tinerii astia care au iesit nu au fost 'adusi' de nimeni. Au iesit singuri cand s-a umplut paharul.
    • +1 (1 vot)    
      Te inseli (Marţi, 7 februarie 2017, 10:54)

      miss saloane [utilizator] i-a raspuns lui SCRAMBLED

      Directorul de banca Groningen a mers pe jos si pe apa cu propulsie umana mai mult decat ai stat tu in masina cu fundul pe scaun.
  • +3 (5 voturi)    
    Doua viziuni (Luni, 6 februarie 2017, 18:46)

    CezarN [utilizator]

    pentru Piata Victoriei:
    THE FUTURE OF ROMANIA

    pentru PSD:
    TE FUTURA, OF, ROMANIE
  • +3 (3 voturi)    
    mda (Luni, 6 februarie 2017, 19:56)

    g01an [utilizator]

    istoria le da dreptate si celor din piata Universitatii si ei fusesera invinsi atunci.

    ne intereseaza mai mult o cale catre victorie de aceasta data mai mult decat a ramane de partea buna si corecta a istoriei. pentru ca este in continuare o lupta pentru demnitate si pentru viitorul nostru al tuturor, inclusiv a celor care ne hulesc.
  • +1 (1 vot)    
    SCHIMBAREA - ACUM (Luni, 6 februarie 2017, 19:57)

    GheorgheSilvestrovici1 [anonim]

    MANIFEST PENTRU SANATATEA SUFLETEASCA A NATIUNII
    Trebuie numai ca institutiile statului sa asigure conditii prielnice pentru un mediu economic cinstit, cu legi financiare simplificate, neimpovaratoare. Daca nu se realizeaza acest mediu social civilizat, cinstit si cu respect fata de om, este foarte probabil ca romanii sa-si paraseasca tara in proportie din ce in ce mai mare.
    Increderea in oameni, comportamentele prosociale : solidaritatea, autonomia, altruismul, empatia, optimismul trebuie promovate de institutiile mari ale statului Scoala, Sanatate, Justitie, Administratie publica intr-o Romanie CURATA cu o clasa politica CURATA. Romanii din tara si cei 4 milioane de romani din diaspora au dovedit constiinciozitatea lucrului bine facut si au nevoie de o Romanie CURATA.
    Este clar ca lumina soarelui si limpede ca apa de izvor: valorile morale, virtutile omului se pot dezvolta numai intr-o societate asanata, curatita prin aplicarea legilor in mod egal pentru toti. Iar reforma clasei politice corupte ESTE CERUTA DE NOI ACUM si se face prin Justitie si prin masuri constitutionale si politice. Multumiri din inima domnului profesor Daniel David !
  • -4 (6 voturi)    
    Un diagnostic si pentru Nimicusor, va rog! (Luni, 6 februarie 2017, 23:18)

    baciul-vrancean [utilizator]

    Vreau sa stiu ce a fumat, ca vreau sa incerc si eu!
    • 0 (0 voturi)    
      Stai pe vrej de fasole tocat (Marţi, 7 februarie 2017, 8:05)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui baciul-vrancean

      Nu are rost sa te strici, esti bine asa cum esti. Peste 100 de ani la muzeu o sa se minuneze tinerii cand or sa te vada impaiat, drept reprezentant clasic pt fanaticii psd, delusionali, care traiesc cu sute de ani in trecut.
      • 0 (0 voturi)    
        Sa-i lasam pe tinerii de peste 100 ani sa judece (Marţi, 7 februarie 2017, 10:38)

        baciul-vrancean [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

        Tu oricum nu ai mintea necesara! Si cred ca , chiar daca eu o sa fiu in muzeu, voi servi totusi unui scop didactic. Tu nu vei mai fi. Si-atat.
    • 0 (0 voturi)    
      Nicu Voinicu (Marţi, 7 februarie 2017, 8:06)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui baciul-vrancean

      --
  • -1 (1 vot)    
    Iliescu-Dragnea&co. vs. 600.000&co. (Marţi, 7 februarie 2017, 1:09)

    OvidiuBrazdau [anonim]

    Ceea ce spune Daniel David e corect in opinia mea, si as vrea sa adaug mai jos cateva informatii care pe mine m-au ajutat sa inteleg cine sunt cei 600.000&co.
    Cred ca tocmai am asistat la nasterea constiintei post-moderne a Romaniei.

    http://vievolve.com/values-systems-4/

    Dragnea &co sunt la acest nivel de complexitate a mintii:
    Blue- (Absolutist)
    5. A community oriented level with strong “moving away from” motivation.Strong sense of right vs. wrong, good vs. bad and the need for order in society. In cultural terms, judicial systems develop at this level. Fundamentalist religious beliefs are seen here too. Core values include justice, security and morality. Also a desire to control impulsivity and “evil” deeds. Can be seen in movements such as “right to life” and “moral majority”.

    Cei 600.000&co. sunt la un stadiu mai matur de evolutie interioara

    6.Green (Personalistic)
    Focus on involvement and gaining consensus/agreement. Seeks peace with inner self and to gain contact with the inner self of others. Core values around fairness and equality with the desire to free the human spirit from exploitation. Has generated the women’s movement and the civil rights movement in the last century. Wishes to eliminate poverty, racism, chauvinism and other forms of divisiveness.

    sau in romana
    http://www.armonie.ro/ghid-pentru-constientizare-si-transformarea-interioara
  • 0 (2 voturi)    
    Romania viitorului? (Marţi, 7 februarie 2017, 8:04)

    Toni_Romania [utilizator]

    Dar cea a prezentului cum e domnule?
    Vrajeli fara noima de tip "zen" parca scoase din programul PCR.
    Cand de fapt tara e in coma, cu 80% din economie data fraudulos multinationalelor vest, si 42% din forta de munca plecata sa spele veceuri in Occident (emigratie demna de Uganda). Si cu 80% din cei ramasi cu venit sub 1000 lei, la preturi de Ue.
  • 0 (0 voturi)    
    Ar trebui... (Marţi, 7 februarie 2017, 8:12)

    Stef_and [utilizator]

    La orice facultate - indiferent de natura ei- introdus un examwn de gramatica limbii romane, care sa fie independent, ca un examens de conducere.
    Individul asta - ca si multi altii - din media, din guvern, parlament - nu cunosc limba romana- nu fac acorduri corecte- au un limbaj bizar, ciudat.
    Astia trebuie eliminati din viata publica- sau la recalificare.
  • +1 (1 vot)    
    Cu inflatia de EU cum stati dle DD?! (Marţi, 7 februarie 2017, 9:28)

    DelceaCristian [anonim]

    Satul de unii ca DD care au opinii doar pentru asi satisface nevoile psihopatologice a narcisismului. Satul de unul care are de comentat asupra altora fara sa fie constient de trasaturile lui psihopatologice de personalitate.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică