Guvernul a stabilit situatiile in care pot fi ridicate vehiculelor parcate neregulamentar

de CP     HotNews.ro
Joi, 15 decembrie 2016, 20:44 Actualitate | Esenţial

Parcare pe trotuar
Foto: Facebook
Guvernul a aprobat joi o hotarare privind unele proceduri pentru ridicarea vehiculelor stationate neregulamentar. Masurile aprobate de Guvern nu vizeaza un rol punitiv al masurii, acest lucru intrand in sfera raspunderii contraventionale. Insa, prevad un set de reguli procedurale care sa descurajeze aparitia practicilor abuzive si deturnarea scopului masurii intr-unul comercial. Vezi in ce situatii pot fi ridicate masinile.
In acest sens, Executivul a modificat si completat Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, astfel incat sa fie rezolvate problemele create de vidul procedural al aplicarii acestei masuri tehnico-administrative.

Reglementarea stabileste clar faptul ca ridicarea vehiculului reprezinta masura tehnico-administrativa pe care politistul rutier o poate dispune in una din situatiile prevazute de art. 143 din Regulament, cand vehiculul stationeaza neregulamentar pe partea carosabila:
  • In toate cazurile in care este interzisa oprirea voluntara;
  • In zona de actiune a indicatorului cu semnificatia 'Stationarea interzisa' si a marcajului cu semnificatia de interzicere a stationarii;
  • Pe drumurile publice cu o latime mai mica de 6m;
  • In dreptul cailor de acces care deservesc proprietatile alaturate drumurilor publice;
  • In pante si in rampe;
  • In locul unde este instalat indicatorul cu semnificatia 'Stationare alternanta', in alta zi sau perioada decat cea permisa, ori indicatorul ¬Zona de stationare cu durata limitata¬ peste durata stabilita.
Masura nu va fi dispusa sau, daca a fost dispusa, executarea ei va inceta daca in vehicul este vizibila prezenta unor persoane. Conducatorul vehiculului este direct raspunzator in situatia in care prezenta unor persoane in vehicul nu este vizibila cu ocazia dispunerii sau punerii in executare a masurii tehnico-administrative.

De asemenea, aplicarea masurii nu se justifica in situatia unui vehicul care realizeaza actiuni de interventie sau misiuni care au caracter de urgenta.

Dispozitia de ridicare a vehiculului va cuprinde o serie de informatii relevante care pot proba prezenta vehiculului in locul din care a fost ridicat, necesitatea aplicarii masurii, dar si starea vehiculului inainte de ridicarea acestuia.

Transportul la locul de depozitare se realizeaza in conditii care exclud deplasarea pe propriile roti a vehiculului ridicat;

Transportul la locul de depozitare nu se mai executa daca, pana la initierea acestuia, proprietarul sau utilizatorul vehiculului ridicat se prezinta la locul ridicarii si este de acord cu suportarea cheltuielilor efectuate. In acest caz, se suporta doar contravaloarea operatiunii de ridicare;

Depozitarea se face numai in spatii corespunzatoare, special amenajate de catre administratorul drumului public sau, dupa caz, de catre administratia publica locala;

Pe perioada depozitarii, vehiculele ridicate se afla in paza administratorului drumului public sau, dupa caz, a administratiei publice locale;

Administratorul drumului public sau, dupa caz, administratia publica locala raspunde pentru eventualele avarii cauzate vehiculului ca urmare a efectuarii operatiunilor de ridicare, transport si depozitare.

Vehiculul ridicat se restituie dupa ce se face dovada achitarii tarifului aferent operatiunii/operatiunilor efectuate, in baza documentelor care atesta proprietatea sau detinerea legala a acestuia.

Programul de restituire a vehiculelor depozitate in spatiile special amenajate se asigura prin serviciu continuu, pe durata a 24 de ore.

Hotararea adoptata astazi de Guvern aduce si o serie de imbunatatiri ale Regulamentului in privinta parcarii pe trotuar, astfel ca stationarea vehiculului este posibila numai daca acel trotuar este amenajat in acest scop, prin marcaje si semnalizare corespunzatoare.


Citeste mai multe despre   






















​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

27522 vizualizari

  • +18 (34 voturi)    
    de bun simt (Joi, 15 decembrie 2016, 21:19)

    igorashu [utilizator]

    Mai ales prevederea privind parcarea pe trotuar.
    • -6 (40 voturi)    
      in teorie (Vineri, 16 decembrie 2016, 2:14)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

      ca in practica se da frau liber la orice abuz. Nu stiu niciun trotuar in Bucuresti care sa fie prevazut cu locuri de parcare, iar cum locuri de parcare oricum nu sunt o sa ne trezim din nou cu masinile ridicate de pe stradutele dintre blocuri pe motiv de ... regulament, unul facut cu un singur scop: sa ne scuture de bani.
      Speram in naivitatea mea ca vor da un regulament de bun simt care sa rezolve punctual situatiile care au facut prima pagina la stiri: masini lasate pe mijlocul strazii, masini care blocheaza calea tramvaiului, masini parcate cu tupeu si nesimtire. In schimb guvernul da un regulament parca scris de firmele de casa ale lui Oprescu legalizand jaful. L-o fi "facut" Tudorache pe premier ?
      Mi-e greu sa cred ca dl Ciolos si-a pus semnatura in cunostiinta de cauza pe asa ceva. Efectiv nu e stilul lui.
      • +22 (38 voturi)    
        pai trebuia sa scrie in lege (Vineri, 16 decembrie 2016, 8:40)

        Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

        cum ai zis tu: sa se ridice doar masinile parcate "cu tupeu si nesimtire" - tu nu intelegi ca toate masinile parcate pe trotuar sunt parcate cu tupeu si nesimtire?!

        Nu ai voie sa parchezi pe trotuar! Trotuar oriunde ar fi el...Pe stradutele dintre blocuri trebuie sa circule doar masini?! Si pe trotuarele dintre blocuri ar trebui sa treaca oamenii. Mamele cu carucioare, batranii si copiii. Nu toti sunt asa puternici ca tine. Unii au nevoie de o zona de siguranta. Chiar aseara am vazut o batrana care din lipsa de trotuar (erau masinile parcate pe el, pe o straduta din spatele unui bloc) efectiv alerga de frica masinilor care treceau razant pe langa ea. Alerga sa ajunga mai repede la o bucatica de troatuar liber pe care s-ar putea refugia...

        Nu mai vb de mamele cu copii. Trebuie sa fie captive in casa pt ca unii ca tine sa aiba unde parca. Este un chin pt o mama sa iasa singura cu copilul in carucior pe stradutele dintre blocuri (ti-o zic din experienta).
        • +10 (22 voturi)    
          Eu inteleg asa (Vineri, 16 decembrie 2016, 10:27)

          mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

          ca trebuie sa fim mai toleranti unii cu altii: automobilisti si pietoni, motociclisti si biciclisti ,toti impartim acelasi oras si e loc pentru toata lumea. Nu ar trebui sa incercam sa-i dam afara sau sa-i scoatem in ilegalitate pe ceilalti. Avem probleme comune, unele rezolvabile printr-un efort comun cum ar fi traficul de exemplu si avem probleme care ne afecteaza pe toti dar pentru care nu avem o solutie la indemana. in ultima categorie sunt locurile de parcare. Cand stii oficial ca 9 din 10 masini nu au un loc in parcare sa dai un asemenea regulament inseamna sa trimiti 90% din masinile parcate peste noapte in Bucuresti in ilegalitate. Intrebarea de bun simt pe care ti-o pui ca legiuitor cand dai un asemenea regulament e cum procedeaza oamenii astia sa re-intre in legalitate.
          Din nefericire nu au cum, locuri de parcare au fost prevazute 1 la 5-6 apartamente in anii 70-80 cand comunistii au betonat orasul. Intre timp acelasi legiuitor a permis ca pe spatiile verzi sau pe terenurile virane - maidanele pe care ne jucam copii fiind - sa se construiasca alte blocuri. Realitatea asta e, loc pentru parcari nu prea mai e fizic, si unde e, e cu amprenta ingusta la sol si te poti duce doar pe verticala ceea ce implica costuri ridicate de constructie si apoi mentenanta pentru sistemul de lift. Cu un salariu mediu de 2000 ron pe luna noi, ca societate nu ne permitem sa operam asa ceva.
          Ies sa fac jogging in fiecare seara si nu-mi place sa o fac inghesuit pe 0.5m intre masinile parcate pe trotuar si blocuri. Da e nasol sa fii parinte sa incerci sa iesi cu caruciorul in asemenea conditii. Solutia e doar pe termen lung si e un mix de masuri: dezvoltarea si cadentarea transportului in comun, impozitarea progresiva, dar mai ales cresterea veniturilor care le va permite multor familii sa-si cumpere o locuinta adevarata in proximitatea Bucurestiului. Din nefericire actul normativ incurajeaza dpar ura si dezbinarea in societate si deschide usa abuzurilor. Pacat.
          • +6 (16 voturi)    
            educatia (Vineri, 16 decembrie 2016, 11:15)

            boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

            nu inteleg de ce sa tolerezi lipsa de bun simt?

            dupa cum bine ati punctat, fizic nu este loc, atunci de ce isi inchipuie fiecare ca poate sa isi cumpere chiar si doua masini la o familie / apartament si ALTII sunt OBLIGATI sa le dea lor locuri de parcare, chiar acolo la nasul lor si oriunde altundeva vor ei sa se duca...

            Decizia a fost luata si asumata pe cont propriu. Daca dumneata ai bani sa iti iei un tanc sau elicopter si nu ai unde sa il pui, il lasi asa unde vrei doar ca nu ti-a facut statul loc special pentru tine?

            Si cati din stimabilii care au masini se implica si trimit vreo sesizare sau vin cu idei unde si cum sa rezolve problemele?
            • 0 (0 voturi)    
              PS (Vineri, 16 decembrie 2016, 20:06)

              boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui boogiewoogie

              mereu s-au taiat din trotuare! asta NU este solutie si va inversuna si mai multa lumea..
              • 0 (0 voturi)    
                mestere.. (Sâmbătă, 17 decembrie 2016, 17:28)

                akillies [utilizator] i-a raspuns lui boogiewoogie

                ..in drumul taberei sunt trotuare cu stalpi de iluminat pusi la 80 cm de garul spatiului verde...deci nu doar amsinile incurca pietonii pe trotuare.

                Inainte sa generalizati, uitati-va la amenajarile din cartierele voastre si apoi comentati, dar nu mai spuneti ca doar automobilele incurca!
          • +6 (14 voturi)    
            ok cu toleranta dar... (Vineri, 16 decembrie 2016, 11:25)

            Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

            asa cum e acum nu e ok pt nimeni. Sunt si sofer(am 2 masini) si pieton. Din pacate acum nu e bine nici cand sunt pieton nici cand sunt sofer. Dintre cele 2 posturi ale mele, cea de pieton este cea mai naturala si cea mai sanatoasa. Din fericire este si cea mai usor de ameliorat. Scoaterea masinilor din oras trebuie inceputa si trebuie sustinuta cat mai mult.

            Asta este trendul european si mondial... si e logic. Un autobuz transporta 100 de oameni si ocupa 30 mp. Pt a transporta100 de oameni e nevoie in bucuresti de 90 de masini personale (sa nu fortez sa zic 100) care ocupa o suprafata de cat 900 mp. Nu mai vorbim de costurile enorme pe care le presupune masina.

            Multi nu realizeaza dar renuntatul la masina ar aduce multe multe beneficii: socializare, sanatate fizica si mentala, economie de bani care ar putea merge in alte activitati recreative etc

            Acum nu e viabil nici transportul in comun si nici auto personal. Sunt de acord ca trebuie sa fie mai multe masuri si pe de alta parte sunt constient ca o hotarare ca asta va provoca suprarea multora (de asta a fost luata atat de greu de Ciolos si altii nu au avut curaj sa o dea).

            Pe de alta parte, mi se pare ca se marseaza prea mult pe aceasta dezbinare (inclusiv in mediul public). Orice decizie imparte lumea (de cand e ea) in cel putin 2 tabere... Niciodata nu ai sa traiesti intr-o lume (libera) in care toata lumea sa fie de acord cu o anumita decizie.
            • -10 (18 voturi)    
              Coreea de Nord (Vineri, 16 decembrie 2016, 13:51)

              ACP [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

              e pentru tine baiatule. Acolo totul e la comun. Mergi tu si socializeaza cu toti nespalatii si faceti schimb de mirosuri. Mai iei si ceva virusi de pe mijloacele de transport ca si asa e sezon. Stranuta unul si se imbolnavesc 100. Mare destept mai esti.
              • +2 (6 voturi)    
                pai (Vineri, 16 decembrie 2016, 15:47)

                Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui ACP

                eu merg cu mijloacele de transport in comun zilnic de cand ma stiu... pana acum nu am luat nimic. Oamenii (in general, nu doar cei din mijloacele de transport) sunt frumosi. Mai sunt si exceptii (dupa cum se poate vedea).

                De fapt nici nu stiu de ce raspund unei persoane care considera ca cei ce merg cu transportul in comun sunt "nespalati" si un fel de ciumati care ar putea sa te imbolnaveasca.

                PS: esti fix genul de persoana pt care trebuia data hotararea asta.
                • -1 (3 voturi)    
                  Nu cred .... (Vineri, 16 decembrie 2016, 17:41)

                  coprea [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

                  ca facea referire la toata lumea....doar unii :).....noi vorbim aici si altii vor face ffff multi bani pe seama acestei legi......nu va mai certati intre voi....gasiti adevaratii beneficiari ai acestei legi :)
                • 0 (2 voturi)    
                  N-am inteles ce are hotararea cu... (Vineri, 16 decembrie 2016, 17:50)

                  mcris [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

                  ...transportul in comun?
      • +11 (19 voturi)    
        Sunt prea multe masini, multe inutile (Vineri, 16 decembrie 2016, 8:45)

        Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

        Daca locatarii dintr-un bloc cu 40 de apartamente au 50 de masini (unele familii au cate 2-3), este evident ca spatiul inconjurator nu ajunge sa le parcheze pe toate corect si atunci se ajunge la ocuparea/betonarea spatiilor verzi, ocuparea trotuarelor etc.

        Daca de la a doua locuinta impozitul creste semnificativ, ar trebui reglementat in acelasi mod si detinerea de mai multe vehicule "pe persoana fizica", inclusiv in aceeasi familie. Poate se mai potolesc cei care stau la bloc si au o masina de zi cu zi si una sau doua "de fite in concediu", pe care nu le misca cu lunile ocupand aproape inutil locurile de parcare.
        • +8 (14 voturi)    
          problema (Vineri, 16 decembrie 2016, 9:13)

          Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

          e ca 90% din cei care merg cu masina in bucuresti nu mai au pe nimeni in masina... adica 1 om ocupa 10 mp de sosea.
        • +11 (13 voturi)    
          . (Vineri, 16 decembrie 2016, 9:50)

          clam [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

          pai cred ca e suficienta si masura asta cu ridicarile. ti-o ridica o data, de doua ori... apoi te mai gandesti. si la fel se vor mai gandi si cei care vor sa-si ia masina unde o vor si parca.
          • +1 (5 voturi)    
            corect (Vineri, 16 decembrie 2016, 11:16)

            boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui clam

            "si la fel se vor mai gandi si cei care vor sa-si ia masina unde o vor si parca"

            pacat ca educatia nu e asta... la noi ei sunt "platitori de taxe" si altii trebuie sa le joace in struna si sa le ofere tot ce vor..
        • +8 (16 voturi)    
          corect (Vineri, 16 decembrie 2016, 9:57)

          Calin123 [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

          Sunt posesor de masina si cu toate acestea iti dau dreptate. Noi ne plangem de locuri de parcare dar daca stam sa calculam avem nevoie de cate 2 locuri de parcare zilnic pentru o masina - unul in cartier unde lasam masina noaptea si unul in oras unde lasam masina peste zi. Solutia ar fi sa existe ceva taxe de intrare in oras astfel incat sa ne invatam sa mergem la munca cu mijloacele de transport in comun asa cum se procedeaza in toate orassele mari (vezi Londra de exemplu).
      • +3 (9 voturi)    
        . (Vineri, 16 decembrie 2016, 9:47)

        clam [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

        "masinile ridicate de pe stradutele dintre blocuri pe motiv de ... regulament"masinile vor fi ridicate pe motivul... circulatiei pietonilor. pe pardon c-ati si uitat de asa ceva. cred ca v-am si facut sa radeti gandindu-va "adica pentru fraierii aia care merg pe jos?" Ei bine daaa, pentru ei se vor comite aceste "abuzuri".
  • +22 (44 voturi)    
    Un ultim dar al Guvernului Ciolos (Joi, 15 decembrie 2016, 21:24)

    t4v1 [utilizator]

    Cu efect imediat in toata tara.

    De adaugat ca se reglementeaza in detaliu si paracarea pe trotuar: "staționarea vehiculului este posibilă numai dacă acel trotuar este amenajat în acest scop, prin marcaje și semnalizare corespunzătoare"...

    Bravo Ciolos si Dragos Tudorache! Va mai asteptam la carma Guvernului!
    • -19 (23 voturi)    
      E, hai... (Joi, 15 decembrie 2016, 23:11)

      Furnicuta [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

      Postache, meritul nu este al lui Cioloș (pe care-l stimez) și nici al lui Tudorache (care nu e ministru decât din 06.09.2016), ci al unora care au contribuit efectiv cu propuneri de îmbunătățire a proiectului de act normativ. Cei care au fost prezenți pe data de 12 iulie 2016 știu despre ce vorbesc. Restul sunt niște agarici care se bat degeaba cu pumnul în piept.
      • +16 (18 voturi)    
        e clar (Vineri, 16 decembrie 2016, 1:57)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Furnicuta

        au fost reptilienii...
      • +13 (17 voturi)    
        marsh maaa! (Vineri, 16 decembrie 2016, 8:42)

        Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Furnicuta

        de ce nu a dat Ponta hotararea asta !? haos total a fost sub PSD si va fi din nou din pacate
        • 0 (2 voturi)    
          sa nu mai spun ca (Vineri, 16 decembrie 2016, 16:26)

          Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

          daca Firea lua de urechi politia locala (care e in subordinea ei) si ii facea sa dea amenzi, nici nu mai era nevoie de aceasta hotarare... dar nu au interes primariile sa dea doar amenzi.. au interes sa bage niste firme care sa jupeasca pielea de pe om... dar asta e, daca altfel nu se poate.
      • +3 (3 voturi)    
        Salut! (Vineri, 16 decembrie 2016, 11:16)

        t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui Furnicuta

        Salut pe toti cei care au participat pe 12 iulie.

        Dar nu uita insa ca sub alt guvern consultarea s-ar fi facut direct la spritz cu firmele de partid.
  • -19 (35 voturi)    
    adica (Joi, 15 decembrie 2016, 21:35)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    va fi exact la fel ca inainte, vor ridica de unde le e mai usor, nu masinile care chiar incurca circulatia.
    Inca o victorie pentru guvernul psd, pardon, ciolos.
    • +9 (13 voturi)    
      si care nu incruca? (Vineri, 16 decembrie 2016, 8:45)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

      zi-ne tu! si la cine te referi ca incurca?

      O masina parcate ilegal poate incurca:

      1. pe ceilalti participanti la trafic (soferi)
      2. pe pietoni

      pt nr.1 s-a dat hotarare de ridicare de pe parcarile facute aiurea pe strada
      pt nr2. s-a dat hotarare de ridicare de pe trotuar.

      De unde le va ridica primaria e treaba primariei si poti reclama atunci abuzurile (ea stabileste prioritatile)... ca nu le va ridica Ciolos cu mama lui.
      • -3 (7 voturi)    
        Nu se ridica de pe trotuar (Vineri, 16 decembrie 2016, 11:21)

        t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        E interzis sa parchezi pe tortuar insa nu o sa ti se ridice masina.

        Conform legii se va ridica de pe trotuar doar daca NU lasi 1 metru (pentru ca in situatia asta "oprirea voluntara" e interzisa).
        • 0 (8 voturi)    
          de unde pana unde? (Vineri, 16 decembrie 2016, 12:08)

          Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

          faza asta cu 1m ?
          • -3 (5 voturi)    
            din lege (Vineri, 16 decembrie 2016, 13:06)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

            este
            • 0 (2 voturi)    
              tot din lege (Vineri, 16 decembrie 2016, 15:50)

              Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui bancher

              inteleg ca "stationarea vehiculului este posibila numai daca acel trotuar este amenajat in acest scop, prin marcaje si semnalizare corespunzatoare":

              Adica nu e la latitudinea celui care parcheaza sa lase 1 metru.. Daca asa e marcat asa parchezi... daca nu e marcat, nu parchezi
              • -1 (1 vot)    
                clarificare (Vineri, 16 decembrie 2016, 16:52)

                t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

                Eu zic ca daca totusi o urca unul pe trotuar, in prima faza isi ia amenda. Daca blocheaza si tortuarul (sub 1 m) i se poate si ridica.

                Asta pentru ca se ridica in toate cazurile in care e interzisa "oprirea voluntara" si "oprirea voluntara" e interzisa (dupa legislatia veche) "pe trotuar, dacă nu se asigură spaţiu de cel puţin un metru pentru circulaţia pietonilor.".
        • -1 (1 vot)    
          doar daca.. (Vineri, 16 decembrie 2016, 16:41)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

          dar daca lasi 1 metru, dar ai blocat o intrare intr-un garaj? sau o pista de biciclete? dar daca esti la mai putin de 10 metri de trecerea de pietoni si blochezi vizibilitatea soferilor?..
          legea spune ca parcarea pe trotuare este implicit interzisa. doar daca primaria amenajeaza parcari pe trotuar cu respectarea legii (1 metru / minim 6 metri carosabil etc), automobilul este parcat legal si nu poate fi ridicat.
          • 0 (0 voturi)    
            parcarea pe trotuar inseamna.. (Sâmbătă, 17 decembrie 2016, 17:35)

            akillies [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            ..sa urci toata masina pe trotuar. Cand ridici pe trotuar doar o roate, cum se numeste?!
            E precizat in vreo lege un termen care sa denumeasca acest procedeu de parcare?!?

            Prin urmare, desrpe ce vorbesti tu acolo?!?
            La ce te gnadesti cand folosesti sintagma "parcare pe trotuar"?
  • +24 (42 voturi)    
    super ! (Joi, 15 decembrie 2016, 21:43)

    georgebb [utilizator]

    In sfarsit se pot ridica nesimtitii !

    Si, bineinteles, lumea o sa urle :-) Dar eu o vad ca o imbunatatire.
    • +31 (39 voturi)    
      Se ajunsese la situații ridicole (Joi, 15 decembrie 2016, 22:39)

      mr_mojo [utilizator] i-a raspuns lui georgebb

      In care erau mașini parcate în mijlocul străzii. Ultimele luni au arătat ca șoferul stie doar de băț și că relaxarea legii duce la escaladarea nesimțirii spre cote greu de imaginat.
  • +4 (18 voturi)    
    Ce nu înțeleg. (Joi, 15 decembrie 2016, 22:46)

    asavreau [utilizator]

    Legal sau ilegal,cei cu mașinile parcate pe unde se nimerește ocupă o suprafață din domeniul public.De ce primăriile nu taxează asta și în locurile unde parcarea deranjează să stabilească niște tarife care să deranjeze portofelul individului.Scuza că nu sunt legi mi se pare o fugă de răspundere a celor aleși să rezolve problemele.Ar trebui să le cerem să plătească din buzunarul propriu,funcționarilor care au ca sarcini administrarea domeniului public.Nu strică niște afișe"parchezi aici,nu te putem opri.Costă X lei/oră.Cu banii colectați să se facă parcări.
    • +5 (21 voturi)    
      Dreptate cu jumătate de gură... (Joi, 15 decembrie 2016, 23:19)

      Furnicuta [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      Înainte de a taxa, primăria trebuie să asigure locuri de parcare. Din taxele percepute, tu primărie creezi alte locuri de parcare.
      Pe de altă parte, primăria poate taxa accesul în zonele aglomerate astfel încât să se descongestioneze acele artere. Iar cu banii obținuți să creeze locuri de parcare.
      Taxele locale pe proprietatea autoturismului trebuie să se mărească. Nu este obligatoriu ca oricine să aibe autoturism. În Japonia, în New York, ți se înmatriculează o mașină dacă ai loc unde să parchezi mașina. Iar în Manhatan, de exemplu, se ajunge și la un milion de dolari. http://adevarul.ro/life-style/auto/locul-parcare-1-milion-dolari-companie-privata-manhattan-construit-parcare-lux-1_55ec495ef5eaafab2c51ce30/index.html
      Taxele vor fi direcționate spre transportul în comun. En excelent exemplu este transportul integrat din Paris. Deci, se poate.
      • +9 (13 voturi)    
        interesant (Vineri, 16 decembrie 2016, 2:09)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Furnicuta

        Din care taxe sa creeze locuri de parcare? Tot alea din care asfalteaza vara si deszapezesc iarna? 1% din bugetul PMB sunt taxe pe proprietate. Si unde sa le creeze? Peste spatiile verzi sau peste trotuare?

        Locurile de parcare sunt cate sunt.. sa dea permise de parcare pe zone/cartiere, la preturi realiste (ca e scump sa tii ocupati 10mp in Bucuresti) si gata. Cine ajunge devreme acasa, prinde loc. Cine nu.. isi inchiriaza garaj. Este aberanta situatia actuala cand orice pensionar cu timp de plimbat pe la primarie isi tine conserva ruginita in parcarea blocului si cativa Dorei isi pun pe garduri numarul de la masina si te trezesti cu portiera zgariata ca le-ai ocupat lor locul...
        • +6 (8 voturi)    
          Sunt locuri. (Vineri, 16 decembrie 2016, 8:31)

          asavreau [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Dedesubt,deasupra.Dacă și-au pus numărul pe gard înseamnă că plătesc.Sunt legali.Parcările pot fi făcute în subteran și deasupra pot fi spații verzi.Din păcate nu ne vedem interesul și votăm orbește.Nu există un cadru legislativ coerent și acceptăm toate promisiunile făcute în campanie. După,primim dușul rece că nu se poate,nu permite legea.
          • +5 (5 voturi)    
            gresit! (Vineri, 16 decembrie 2016, 9:55)

            clam [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

            "Dacă și-au pus numărul pe gard înseamnă că plătesc.Sunt legali."Nu plateste nimeni pt locul de pe trotuar unde se parcheaza ei si unde si-au atarnat placutele. Fiindca nimeni nu vinde loc de parcare pe trotuar. Ei platesc o taxa generala ca sa parcheze unde gasesc si unde e legal! Nu ca sa ocupe trotuarul.
        • -3 (13 voturi)    
          Tu sa mergi cu bicicleta (Vineri, 16 decembrie 2016, 8:44)

          Ion2050 [anonim] i-a raspuns lui pehash

          Pensionarul are nevoie de masina aia ruginita. Mai bine te-ai intoarce in provincie de unde ai venit, ca de aia s-a sufocat Bucurestiul.
          • -1 (5 voturi)    
            vezi ca multi din astia (Vineri, 16 decembrie 2016, 9:18)

            Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Ion2050

            care au venit in province in Bucuresti iti platesc pensia... deci mai usor cu aruncatul cu noroi.

            cred ca si pensionarii au dreptul la masini cum si cei din provincie au dreptul sa fie in Bucuresti.
            • 0 (4 voturi)    
              Ai si tu dreptate (Vineri, 16 decembrie 2016, 11:34)

              Ion2050 [anonim] i-a raspuns lui Hans Metter

              Nu e vina ta. Ca nu veneai tu in Bucuresti daca gaseai loc de munca la Campulung, de exemplu.
              Dar recunoaste ca sufocarea Bucurestiului aduce toate nenorocirile si statul trebuie sa puna stop suprapopularii orasului, neexistand practic solutii de decongestionare in afara de eternele promisiuni. Oricat de multe sosele super-para-suspendate nu se rezolva nimic in ritmul asta, cand nici metroul numai face fata. Cand e simplu sa nu se mai dea autorizatie de constructie pentru apartamente, suficient numai pentru case, iar corporatiile daca nu mai gasesc oameni in Bucuresti se muta bine mersi in provincie. Noi ne certam aici pentru metrul ala amarat de trotuar, suficient in conditiile actuale sa fie toata lumea multumita. Dar aici primeaza doar cei cu gura mai mare care nu tin cont ca metrul ala lasat liber este suficient.
              • +1 (3 voturi)    
                daca 1 m era suficient (Vineri, 16 decembrie 2016, 12:11)

                Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Ion2050

                atunci de ce s-au facut trotuare mai mari?

                sa se faca toate trotuarele de 1m si strazile si mai mari. sa avem poluare cat mai mare. intr-un metru nu stiu cat de bine se va circula pe trotuar... banuiesc ca daca vor avea 1 m vor trebuie facute si sensuri unice pt pietoni caci 2 nu vor avea loc din sensuri opuse.

                PS: in acest moment nu se respecta nici macar acest metru nenorocit... deci hai sa ridicam masinile borfasilor si sa facem macar acest metru liber... dupa aia mai eliberam un metru si tot asa.
            • 0 (0 voturi)    
              au venit in Bucuresti.. (Sâmbătă, 17 decembrie 2016, 17:41)

              akillies [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

              ..."dar iti platesc tie taxele" - ai vrut sa spui?
              Pentruca pensia o platesc si tinerii din restul tarii, sau angajatii din alte coltuir ale tarii!

              Apoi, cati oameni veniti dinafara Bucurestiului au domiciliul in Bucuresti (in cartea / buletinul de identitate?!?!?

              Asta ar trebui sa fie un criteriu pentru obtinerea unui loc de parcare in actualul sistem.

              Parerea mea e ca solutiile deja functionale in Sibiu, Cluj-Napoca, Oradea, se pot aplca foarte usor si bine si in Bucuresti. Dar, daca ar exista si vointa politica in acest sens de la marea "revolutionara"de la primaria municipiului Bucuresti, sau de la vreun fanfaron din consiliile locale sau din celelalte primarii din Bucuresti... s-ar putea muta muncti in acest oras!
          • +3 (3 voturi)    
            stereotipuri penibile.. (Vineri, 16 decembrie 2016, 15:16)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Ion2050

            1. pensionarul are ratb gratuit, deci nu are nevoie de masina.
            2. suntem in 2016 si pensionarii sunt aia care aveau 20-30 de ani in anii '70, cand Ceausescu a adus 1 milion de muncitori in "cartierele-dormitor".
            3. as merge cu bicicleta, dar n-am loc de masini nici macar pe banda de biciclete.
            4. daca n-am venit din provincie, ce facem?..
            • -2 (2 voturi)    
              Raspuns (Vineri, 16 decembrie 2016, 18:42)

              Ion2050 [anonim] i-a raspuns lui pehash

              1) Pensionarul merge in oras cu RATB, nu el polueaza.
              2) Pensionarul merge si el la un mall in afara orasului si nu poate cara in carca ca tine. Isi mai duce o data pe saptamana nepotul la un tenis. Dupa o munca de o viata se mai plimba si el sa-si vada rudele sau prietenii, vara mai sta la tara, si tu o sa ai dreptul asta.
              3) In anii '70 a avut repartitie in Bucuresti dupa medie, altfel cine stie pe unde te nasteai si te mai intrebam si "da tu cum ai ajuns pe aici". In 1980 niciun absolvent nu mai intra in Bucuresti decat cei cu pile, si nici aceia direct, ci in Sect Agricol Ilfov unde instiutelor de cercetari li se infiintau filiale pentru aceasta.
              4) Stiu ca ai vrea sa mergi cu bicicleta si ai vrea sa dispara toate masinilor. Daca te muti in provincie o sa ai loc. Nu se poate si in caruta si in teleguta. Sunteti tineri, luptati sa se faca locuri de munca si in provincie, acolo sunt locuinte ieftine si viata linistita. Este esential pentru voi, sufocarea continua.
              5) Daca nu ai venit din provincie nu ai loc de cei care au venit, chiar daca nu din vina lor. Au schimbat pana si culoarea politica a orasului. Era vreun primar PSD in 1992?
        • +12 (12 voturi)    
          uite eu iti zic de Bucuresti (Vineri, 16 decembrie 2016, 9:04)

          Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          si daca nici Bucurestiul nu are bani nu stiu care oras mai are. Haos mai mare ca aici nu cred ca e undeva in Romania. Si orasul asta sta pe 1lmd euro buget anual. deci au din ce sa faca parcari... ca sunt incompetenti e alta poveste.

          Sunt de acord cu taxarea la pret real a locurilor de parcare. Doar ca aceste locuri trebuie sa nu fie facute pe trotuar.
          • +3 (3 voturi)    
            aparente inselatoare.. (Vineri, 16 decembrie 2016, 15:24)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

            bugetul anual este "confiscat" de pomenile electorale - gratuitati peste gratuitati, cea mai ieftina gigacalorie din tara, desi RADET are pierderi uriase pe retea.
            chiar daca s-ar face niste parcari subterane din banii primariei, nu cred ca ar fi corect sa fie date cu titlu gratuit. cei care nu au masina, de ce sa contribuie la asa ceva? cand ii faci unuia loc de parcare de 10.000 de euro pe teren care valoreaza alte 10.000 de euro, celui care nu are masina ce ii oferi?

            in plus, de ce trebuie sa le faca primaria? masina e un lux, nu o necesitate. primaria ne-a construit mall-urile si cladirile de birouri? daca politia ar amenda macar idiotii care blocheaza trotuarele din centrul orasului, ar fi suficienta cerere ca sa apara investii private in parcari.
            • +1 (1 vot)    
              corect (Vineri, 16 decembrie 2016, 15:53)

              Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              RADET si RATB trebuie rentabilizate urgent.

              se poate face parcari si pe fonduri ue... trebuie insa sa fie gratuite o perioada de x ani - dar nu cred ca deranjeaza pe nimeni asta.. totusi nu prea o vad pe firea sau pe alt primar sa se bage la fonduri ue avand in vedere ca nu se pot fura multi bani
      • +1 (5 voturi)    
        mentalitatea romanilor (Vineri, 16 decembrie 2016, 11:23)

        boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui Furnicuta

        "Înainte de a taxa, primăria trebuie să asigure locuri de parcare."
    • +1 (3 voturi)    
      mentalitate (Vineri, 16 decembrie 2016, 11:22)

      boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      "Scuza că nu sunt legi mi se pare o fugă de răspundere a celor aleși să rezolve problemele"

      NU SUNT FIZIC SPATII - ce faci, darami blocurile?
      La noi pana acum s-au taiat intr-una trotoarele!

      "Nu strică niște afișe"parchezi aici,nu te putem opri.Costă X lei/oră.Cu banii colectați să se facă parcări"

      UNDE LE FAC? - romanul vrea la bot ! sa ii fie sub nas locul de parcare ca acolo are el treaba, nu la 300-400 m mai departe
      si iarasi problema spatiului fizic! chiar daca ar vrea sa faca parcari supraetajate si sa taxeze acolo, sunt sigur ca nu vor vrea romanii sa dea bani din buzunar sa isi parcheze masina acolo
  • -5 (21 voturi)    
    putina aritmetica (Joi, 15 decembrie 2016, 23:09)

    nedumeritul [utilizator]

    daca adunam toate suprafetele teren public in care e permisa parcarea in Bucuresti in conditiile acestui normativ si o impartim la numarul masinilor din Bucuresti o sa constatam ca revine 1 metru patrat de masina. Practic se da liber la orice abuzuri:
    - nenumarate strazi secundare nu au 6 metri latime, toate pot fi ridicate
    - practic pe nici un trotoar nu se mai poate parca.
    Cei care au dat aceste norme, practic aproba jaful
    Acu cativa ani priveam in zona Consulatului Canadei cum se blocau rotile masinilor parcate "ilegal" Erau blocate din doua in doua.Nici acum nu m-am lamurit dupa ce regula unele erau blocate si altele nu (in aceeasi coloana)
    • +10 (18 voturi)    
      stai bine cu artimetica (Vineri, 16 decembrie 2016, 2:10)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui nedumeritul

      este evident ca nu e destul spatiu. dar intotdeauna a fost evident... deci cei care si-au cumparat masina stiind asta, au riscat. acum platim cu totii.
      • +1 (9 voturi)    
        Vrei fără mașini? (Vineri, 16 decembrie 2016, 8:39)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Fără mașini nu ne trebuie nici bulevarde,nici trotuare.Poți merge și pe o potecă bătătorită.Este și ecologic!Glumesc,dar comentariul tău mă îndeamnă la asta.
        • +6 (8 voturi)    
          masina nu e un drept prin constitutie (Vineri, 16 decembrie 2016, 9:16)

          Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

          adica e posibil sa nu ti-o permiti... deci se poate si fara masini si cu masini. Important e sa umble la bani astfel incat masina in orasele aglomerate sa devina ceva mai greu de obtinut...
          • 0 (0 voturi)    
            e un bun si o proprietate.. (Vineri, 16 decembrie 2016, 17:06)

            akillies [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

            ..odata achizitionat. Constitutia apara dreptul al proprietate.
            Daca tu crez ca nu ai nevoie de masina, foarte bine, nu folosi. Dar tu esti un individ cu o personalitate, iar eu sunt alt individ. Discutiile astea cu autoturismele sunt stupide: este la indemana, este util, este dreptul oricui sa il foloseasca(sau nu).. sa il interzici e o aberatie.
            • 0 (0 voturi)    
              dar nu o interzice nimeni (Sâmbătă, 17 decembrie 2016, 14:30)

              Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui akillies

              eu am zis ca e posibil sa nu ti-o mai permiti.. e destul de scump daca te amendeaza in fiecare zi pt parcare neregulamentara nu crezi ?
              • 0 (0 voturi)    
                tu in ce parti ale Bucurestiului.. (Sâmbătă, 17 decembrie 2016, 18:09)

                akillies [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

                ..ai stat si te-ai plimbat pana acum?
                Mie imi pare ca tu te raportezi la o singura zona si apoi generalizezi.
                Eu, de exemplu, am treaba doar la periferiile orasului: intr-un stau, intr-alta lucrez.
                Din pacate ambele sunt foarte aglomerate de oameni activi in campul muncii, air sa ajungi dintr-o parte intr-alta, la orice ora si in orice zi de lcuru este un cosmar cu orice: RATB si METROREX, cu bicicleta, cu autoturismul.
                Singurele dati in care iau autoturismul al munca le reprezinta acele zile in care trebuie sa ajung in alta periferie a orasului cu diverse treburi, trebuie sa fac cumparaturi mai consistente si sa ajung in alta periferie a orasului la parinti pentru a le duce diverse lucruri.

                Ce nu intelegi tu, si multi ca tine, este ca orasul Bucuresti este supra aglomerat si toata infrastructura sa este depasita: RATB, METROREX, Auto(taxi, personal, Uber).

                O solutie imediata ar fi sa se discute cu angajatorii sa introduca program flexibil de lucru care sa permita oamenilor sa ajungala munca in functie de solicitarea infrastructurii.
                Ma gandesc ca dimineata si seara e dezastru(in orice parte a orasului), pentruca toti oamenii incep si termina programul de lucru la aceeasi ora!
                Deasemenea, toti oamenii incearca sa ajunga dintr-o parte in cealalat a orasului (locuinta - loc de munca) intr-un mod eficient (in lipsa solutiilor).
                Ca sa ajungem sa avem orase ca in afara, o sa mi treaca ani de zile si asta in cazul in care se incep acum reforme (Si nu amenda si suprataxarea sunt primii pasi, ci solutiile deja luate de orase ca Cluj-Napoca sau Oradea - locuri de parcare ocntracost, pe strazi uc sens unic).
        • 0 (2 voturi)    
          din contra (Vineri, 16 decembrie 2016, 15:30)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

          cred ca fiecare are dreptul sa faca ce vrea. asta inseamna si ca drepturile noastre uneori se vor ciocni cu drepturile altora. spatiul public este spatiu public... nu pot sa beneficieze de el doar o parte din locuitori. vrei masina? cumpara-ti masina! vrei loc de parcare? cumpara-ti loc de parcare!..
          masina este un lux intr-un oras ca Bucurestiul. un lux pe care nu si-l permit toti si e normal sa fie asa.
    • +6 (8 voturi)    
      nu stiai aritmetica (Vineri, 16 decembrie 2016, 9:06)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui nedumeritul

      cat ti-ai luat masina ? nu-i nimic, acum ca o stii poti sa o vinzi daca nu indeplinesti conditiile legii.
      Sau te-ai gandit ca o sa mearga la nesfarsit parcarea pe trotuar... da-i in ma'sa de pietoni, copii, batrani! ce conteaza pe unde vine un pusti de clasa primara de la scoala spre casa.. Ce conteaza daca il agata o masina, important e ca ai tu unde sa iti lasi rabla.
      • -1 (1 vot)    
        Nu ai argumente (Vineri, 16 decembrie 2016, 18:47)

        Ion2050 [anonim] i-a raspuns lui Hans Metter

        Si de aia exagerezi. Metrul ala liber e suficient sa impace toata lumea. Sunt multe trotuare fara masini parcate si au numai 80 cm.
        De aia nu obtineti nimic pt ca vreti totul.
        • 0 (0 voturi)    
          nu e suficient 1 m (Sâmbătă, 17 decembrie 2016, 14:32)

          Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Ion2050

          nu poti sa ma convingi...

          In plus Romania nu e tara in care sa mergi cu jumatate de masura... ca daca dai voie 1 metru in realitate va fi lasat maxim jumatate
    • 0 (4 voturi)    
      . (Vineri, 16 decembrie 2016, 9:56)

      clam [utilizator] i-a raspuns lui nedumeritul

      practic, amice, esti prost!
    • 0 (0 voturi)    
      t4v1 (Vineri, 16 decembrie 2016, 11:25)

      t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui nedumeritul

      Nu e treaba Parlamentului si a Guvernului sa faca locuri de parcare. E treaba Primariei.
  • +5 (15 voturi)    
    Cine ridica ? (Joi, 15 decembrie 2016, 23:35)

    Robert M [utilizator]

    Cine va primi cadou aceasta afacere banoasa ?
    Oare primariile si gardienii publici se vor supara atunci cand isi vor umple buzunarele din cauza lipsei locurilor de parcare ?
    Primariile sa traiasca!
    • +4 (6 voturi)    
      Primarie vs Guvern (Vineri, 16 decembrie 2016, 9:07)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      Guvernul a dat o hotarare, cum o aplica primaria e alta poveste.
  • -3 (7 voturi)    
    practic (Vineri, 16 decembrie 2016, 9:23)

    getmyextip [utilizator]

    Practic inseamana ca vor fi ridicate 90% din masinile din Bucuresti.
    • 0 (2 voturi)    
      Nu, se va intampla in felul urmator... (Vineri, 16 decembrie 2016, 10:59)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui getmyextip

      Se vor agrea cateva firme de ridicare, prietene P$D-ului. Iar astia vor ridica masini cata capacitate au. Binenteles ca nu pot ajunge la 90%. Dar undeva la 5% vor face. Destul sa-si umple buzunarele si buzunarele celor care au pixul cu care semneaza contractul. Nu va fi nici o revolta populara, caci aia 95% care sunt in neregula sunt fericiti ca au scapat iar de castigat, firma de parcari va castiga intr-o veselie. Si binenteles ca vor avea largul concurs al fratilor lui Garcea. Preturile vor fi uriase si nu vor avea nici o legatura cu serviciul pe care-l fac primariei.
      • +2 (2 voturi)    
        poate ai dreptate (Vineri, 16 decembrie 2016, 12:04)

        Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

        dar nu are nicio legatura cu hotararea data de guvern.
    • 0 (0 voturi)    
      cum bine spunea cineva (Vineri, 16 decembrie 2016, 11:13)

      Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui getmyextip

      daca 99 % din oameni incalca o lege, ii facem sa o respecte, nu schimbam legea dupa ei.
      Asadar daca 90% din masini sunt parcate neregulamentar, sa fie ridicate.
      Masina devine si la noi un lux, nu prim prisma pretului ci prin a cea a locului de parcare.
      • -1 (1 vot)    
        ??? (Vineri, 16 decembrie 2016, 16:10)

        nedumeritul [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

        daca un imbecil da o lege cum ca nu ai voie sa urinezi vei obliga cei 99% sa o respecte ??
        (nu ne mai intrebam cum si de ce a reusit sa dea asa o lege)
        E clar ca problema trebuie studiata temeinic si serios.
        • +2 (2 voturi)    
          e clar (Vineri, 16 decembrie 2016, 16:51)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui nedumeritul

          Problema a fost studiata "temeinic si serios". Avem strategie de mobilitate, au venit primari din alte capitale europene si ne-au spus ce au incercat ei, unde au gresti si unde au avut succes. Pentru toti e clar un lucru - problema nu se va rezolva facand loc la mai multe masini.

          Legea in sine nu este gresita si nu vad de ce ar fi amendati 90%. Tot ce trebuie sa faca primariile de sector este sa delimiteze clar (si legal) locurile in care se poate parca pe trotuare sau la bordura, eventual sa faca sensuri unice pe strazile mici dintre blocuri, ca sa poata pastra o singura banda de circulatie si 2 siruri de locuri de parcare pe lateral.
          • -1 (1 vot)    
            Sensirile unice (Vineri, 16 decembrie 2016, 18:56)

            Ion2050 [anonim] i-a raspuns lui pehash

            Sunt facute de mult. Astea sunt chestii simple. Dar cum este mai usor, sa eticheteze locurile unde este permisa parcarea cu un metru lasat liber sau sa eticheteze cele unde nu este permisa (preajma scolilor, etc.)
            Ce au pus in lege nu este economic, pentru ca ar trebui sa fie marcate majoritatea locurilor unde acel 1 m nu deranjeaza pe nimeni. Adica 90%.
  • -2 (2 voturi)    
    pe cocalari (Vineri, 16 decembrie 2016, 10:38)

    Toni_Romania [utilizator]

    la cocalarii copii de senatori nu le va salta nimeni Lexusul
  • +1 (3 voturi)    
    Urmatorul pas Primaria si Politia (Vineri, 16 decembrie 2016, 11:30)

    t4v1 [utilizator]

    Acum ca avem cadru legal trebuie sa punem presiune pe Primarie sa faca locuri de parcare si sa investeasca in transportul comun. Dar si pe Politie sa aplice legea.
  • -1 (3 voturi)    
    Ilegal (Vineri, 16 decembrie 2016, 12:15)

    PoliacovAndrei1 [anonim]

    "Vehiculul ridicat se restituie dupa ce se face dovada achitarii tarifului aferent operatiunii/operatiunilor efectuate, in baza documentelor care atesta proprietatea sau detinerea legala a acestuia." Asta inseamna sechestru asigurator. Sechestrul asigurator se admite doar de catre instanta.
  • -3 (7 voturi)    
    Jeguri de oameni... (Vineri, 16 decembrie 2016, 12:20)

    Yooo [utilizator]

    Nu le-a ajuns ca m-au facut sa o inmatriuclez pe Bulgaria, au scumpit GPL-ul de o folosec din an in paste...acum tre sa si eliberez trotuarul pentru niste desculti?
    Cre ca o sa plec in tarile civilizate si yo...ca acolo sigur e mai bine!
    • +2 (2 voturi)    
      Huooo... (Vineri, 16 decembrie 2016, 15:46)

      Yooo [utilizator] i-a raspuns lui Yooo

      Ce sariti cu minusurili pe un biet cocalar?
      Daca ii sun pe toti de la mine din cartier si protestam blocand trotuarele...suntem o gramada.
      Nu va puneti cu noi...
      • +1 (1 vot)    
        corect (Vineri, 16 decembrie 2016, 16:53)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Yooo

        pot bloca (in continuare..) trotuarele, dar au bani de amenzi? :) va creste subit oferta de conserve ruginite pe autovit.
    • 0 (0 voturi)    
      Sarcasm (Joi, 12 ianuarie 2017, 16:49)

      Yooo [utilizator] i-a raspuns lui Yooo

      Some people just can't handle sarcasm...
  • -3 (7 voturi)    
    masurile trebuie luate.. (Vineri, 16 decembrie 2016, 14:54)

    akillies [utilizator]

    ..dupa ce se implementeaza solutiile pentru locurile de parcare!
    Avem administratori ai domeniului public in Bucuresti si institutii responsabile de asa ceva(sau birouri in cadrul institutiilor respective). Avem suficienti arhitecti si economisti ca sa gaseasca un plan (arhitecti urbanistici care pot sa dezvolte si traficul in Bucuresti). Mai trebuie formati ingineri de trafic (ori in partea de constructii civile, ori in partea de arhitectura, dar ei trebuie formati si introdusa aceasta specializare in administratia publica - Nu vrajeala aia cu semafoare inteligente).
    Trebuie gasite solutii in cartiere, si ce mai la indemana deja a fost implementata in Romania in orasele civilizate din Ardeal (Timisoara, Cluj-Napoca, Medias si altele) unde locurile de parcare publica se platesc in timpul zilei, sunt amenajate pe stazi cu sens unic si orice abatere este sanctionata!
    In alte tari, locul de parcare astfel amenajat e gratuit in timpul noptii si cu plata in timpul zilei - asa ar trebui procedat si in Bucuresti. Trebuie sa disapra sintagmele de genul "e locul meu de parcare", "eu l-am platit" si alte aberatii autohtone.
    locul de parcare tine de domeniul public si se inchiriaza. Aceasta prostie cu locul de parcare platit la administratorul domeniului public a fost facuta pentru celebrii parcagii si e o tampenie.
    In cartiere trebuie facute strazi cu sensuri unice iar o parte din strada amenajata doar pentru parcare(delimitare, si sisteme de plata temporara sau pe abonamente).
    Ce exista acum in Bucuresti e o aberatie colosala si din acest motiv genereaza multa frustare.
    -Locuri de parcare amenajate in cartiere , langa trotuare, pe strazi cu sensuri unice, iar aceste locuri sa fie platite ziua, si gratuite noaptea.
    -Banii stransi din aceste plati, la administratorul domeniului public pentru intretinerea drumurilor si amenajarea locurilor de parcare
    -Autorizatiile de constructii pentru noile cartiere se dau doar daca se ofera solutii pentru caile de acces in cartier.
    • 0 (2 voturi)    
      my friend (Vineri, 16 decembrie 2016, 15:59)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui akillies

      guvernul a facut cadrul legal... de implementare nu se ocupa guvernul ci primaria. Daca primaria nu doreste sa ii sanctioneze pe cei parcati ilegal, nu o face
    • +1 (1 vot)    
      Ce spui e frumos (Vineri, 16 decembrie 2016, 19:11)

      Ion2050 [anonim] i-a raspuns lui akillies

      Dar ar trebui daramat Bucurestiul ca sa se realizeze.
      Vezi ca orasele mari din Europa au suprafete imense la o populatie similara Bucurestiului. Zonele rezidentiale sunt foarte aerisite. Sunt si zone centrale aglomerate dar foarte mici ca suprafata si cei care merg acolo au parcari mari supraetajate.
      Bucurestiul nu are alta solutie deca scaderea populatiei prin schimbarea sensului de migratie. Nu exista o alta solutie pe nicaieri. Altfel riscam ca toata populatia tarii sa devina bucuresteana, brasoveana sau clujana. Sunt localitati care mai subzista prin pensionari, tineretul a plecat. Ce se va intampla dupa? Deja multe sate au devenit pustii.
      Parcarea este numai un sindrom secundar al unei boli incurabile.
  • +2 (2 voturi)    
    Amsterdam (Vineri, 16 decembrie 2016, 15:41)

    nedumeritul [utilizator]

    am intrebat un prieten traitor in Amsterdam:
    -de ce sunt asa putine masini ?
    -parcarea e foarte scumpa, se plateste cu ora.
    -si cum circula oamenii ?
    - cu transportul in comun sau bicicleta...
    -se fura des bicicleta ?
    -da, des
    -ce pateste unul care a furat o bicicleta?
    -i se confisca si primeste amenda 50 euro
    -doar atat ?
    -da.
    Deci: daca Bucurestiul ar avea un transport in comun eficient acesta ar fi preferat celui cu masina personala.
    • +1 (1 vot)    
      Sunt putine in oras (Vineri, 16 decembrie 2016, 19:21)

      Ion2050 [anonim] i-a raspuns lui nedumeritul

      Dar in zonele rezidentiale au loc toti sa-si parcheze masina de acasa.
      Orasul propriuzis are 800 si ceva mii de locuitori si 1 milion 300 mii aria urbana. Nu se compara cu Bucurestiul unde cei cu acte si fara acte au impreuna 4 milioane.
      Plus ca e facut de la inceput cu cap.
      • +1 (1 vot)    
        zonele rezidentiale (Sâmbătă, 17 decembrie 2016, 14:34)

        Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Ion2050

        nu au loc sa le parcheze toti in zonele rezidentiale... multe masini sunt parcate in afara orasului.
  • -2 (4 voturi)    
    Cine nu stie, vorbeste ! (Vineri, 16 decembrie 2016, 16:01)

    Misu2006 [utilizator]

    Dragi concetateni care va bucurati de ineptia legislativa tocmai creata, voi stiti ca in Bucuresti s-a aruncat cu semne de stationare interzisa alandala. Si ca daca vrei sa parchezi pe marginea drumului pe artere cu 3-4 benzi nu poti sa o faci legal?
    De ce vorbiti daca nu stiti?
    Sa stiti ca tot fraierii o sa si-o ia si pe legea asta "incredibil de buna". Smecherii o sa parcheze tot cum ii taie capul.
    Daca ar fi initial rezolvata problema masinilor abandonate, s-ar analiza judicios unde sa fie pus semn de interzis si s-ar face parcari in zonele suprapopulate cu un pret de bun simt (max. 100 de lei pe luna) as intelege o astfel de masura si de o ploaie de amenzi. Ailtfel, ar fi un abuz !
    • +1 (1 vot)    
      Pai Firea ce pazeste? (Vineri, 16 decembrie 2016, 16:57)

      t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui Misu2006

      La treaba!
    • +2 (2 voturi)    
      zone suprapopulate.. (Vineri, 16 decembrie 2016, 16:59)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Misu2006

      pai daca sunt suprapopulate, unde mai faci parcarile?

      nu trebuie sa fii expert in urbanism ca sa calculezi de cate spatiu este nevoie pentru un bloc cu 8-10 etaje ca sa asiguri minim 1 loc de parcare (10mp)/apartament. apoi te uiti in jur, vezi ca acest spatiu nu este disponibil.. si ce faci?..

      daca sunt 3-4 benzi, dar si alea sunt insuficiente la ore de varf, de ce ai bloca o banda cu locuri de parcare?
  • +1 (1 vot)    
    Amsterdam2 (Vineri, 16 decembrie 2016, 16:01)

    nedumeritul [utilizator]

    in Amsterdam exista locuri de parcare dar platesti mult,adica folosesti solutia doar pentru stricta necesitate
    In Bucuresti: ai voie sa parchezi doar in locurile permise. Afli ca nu sunt locuri permise, adica practic nu ai voie sa ai masina in Bucuresti.
    Care este solutia alternativa ?
    • -1 (1 vot)    
      AUTOBUZ (Sâmbătă, 17 decembrie 2016, 14:34)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui nedumeritul

      tramvai, troleu, metrou.
      • 0 (0 voturi)    
        supra aglomerat.. (Sâmbătă, 17 decembrie 2016, 18:14)

        akillies [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        ..ineficient, plin de oameni nespalati si de oameni ai strazii (de fapt e suficient un om al strazii si tot autobuzul isi boraste matele), iar uneori mai sunt si betivi care borasc in autobuze/tramvaie/trolee!
  • +1 (1 vot)    
    trotuar (Vineri, 16 decembrie 2016, 21:01)

    RB16 [utilizator]

    Un trotuar este partea drumului rezervată pentru pietoni! Pur si simplu! Daca nu aveti un loc de parcare, parcati pe strada dar nu pe trotuare! Greu?
    By the way: In Amsterdam platesti 267.50 Euro pe 6 luni, pentru parcare in centrul. Aici, e gratis, centrul orasului e sufocat de masini parcate illegal, Centrul Vechi e distrus, etc etc. (
    Ma scuzati pentru gramatica dar nu sunt vorbitoare native.
    • 0 (0 voturi)    
      de acord cu tine, dar.. (Sâmbătă, 17 decembrie 2016, 18:16)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui RB16

      ..te rog sa faci o calatorie si prin cartierele periferice si "muncitoresti"ale Bucurestiului. O sa realizezi imediat diferenta intre Bucuresti si Amsterdam si o sa mai ai ce sa completezi aici la diferente.. Cred ca o sa ai de un adevarat manual de administrare urbanistica, daca nu o serie de carti!
  • 0 (0 voturi)    
    In Militari, in jurul Uverturii.. (Sâmbătă, 17 decembrie 2016, 19:03)

    akillies [utilizator]

    ..e o strada care poate fi folosita ca exemplu: Strada Veteranilor.
    Sens unic intre Uverturii si Maniu. Are la un moment dat o protiune amenajata pentru parcare in spic, este si trotuar si spatiu verde si se poate cirucla si cu autoturisme. in rest dezastru(pe aceeasi strada).

    Ar trebui facute toata strada la fel, si toate strazile din zona la fel: pentru parcarea de resedinta..

    Din pacate, de cand s-au tot construit blocuri si case in nestire in zona Militari Residence - Chiajna - Pacii, Bulevardul Uverturii, Bulevardul Iuli Maniu (3-4 benzi pe sens) si soseaua Virtutii au devenit impracticabile pe orice sens si pe orice ruta (autobuz/troleu, tramvai,auto, pietonal..nu mai pomenesc de bicicleta ca e inutil. La fel au devenit si strazile adiacente..

    Inteleg necesitatea si importanta acestor reglementari, dar rog atat pe cei care trebuie sa aplice legea cat si pe reprezentantii societatii civile, sa realizeze ca orasul acesta nu inseamna doar zona centrala si cateva strazi din Centru, si ca e intr-adevar supra - aglomerat si sunt necesare masuri utile si eficiente, nu abuzive!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică