Klaus Iohannis, intrebat despre fotografia sa, asezat la Masa Tacerii: Daca Brancusi nu ar fi vrut sa se aseze nimeni pe acele scaune probabil nu le-ar fi pus intr-un parc public

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 2 noiembrie 2016, 13:29 Actualitate | Esenţial

Klaus Iohannis la Masa Tacerii
Foto: Radio Targu Jiu
Presedintele Klaus Iohannis a apreciat miercuri ca discutia despre fotografia sa in care apare asezat pe unul dintre scaunele de la Masa Tacerii este "exagerata" si are "substrat electoral", apreciind ca, daca Brancusi nu ar fi vrut sa se nimeni, ar fi expus opera nu intr-un parc, ci intr-un "muzeu inchis".

Seful statului a fost intrebat de ziaristi daca a fost amendat pentru aceasta fotografie. "Nu am fost amendat si nici nu cred ca s-a pus problema", a raspuns seful statului, asigurand ca intreaga discutie "are substrat electoral".

"Daca Brancusi nu ar fi vrut sa se aseze nimeni pe acele scaune probabil nu le-ar fi pus intr-un parc public, ci intr-un muzeu inchis", a apreciat Iohannis, inainte de a adauga:

"Toata discutia mi s-a parut exagerata pur si simplu si cred ca putem sa o inchidem aici".

Reamintim ca presedintele Klaus Iohannis s-a fotografiat, vinerea trecuta, la Masa Tacerii, celebra lucrare a lui Constantin Brancusi, desi in apropiere exista un mesaj prin care turistii sunt rugati sa evite contactul cu operele, relateaza Mediafax.

Klaus Iohannis a participat, vineri, la ceremoniile prilejuite de comemorarea eroilor bataliei de pe Jiu, din octombrie 1916.

Dupa evenimentul care a avut loc in apropierea Coloanei Infinitului, presedintele Romaniei a acceptat invitatia autoritatilor locale si a vizitat si operele din Parcul Central.

La Masa Tacerii, seful statului s-a fotografiat in timp ce statea pe unul dintre scaune, desi la cativa metri de opera era afisat mesajul: "Stimati vizitatori, sa pastram intacta mostenirea Brancusi pentru generatiile urmatoare. Va rugam sa evitati contactul cu operele!".










6615 vizualizari
  • -7 (17 voturi)    
    Dl. Iohannis stie (Miercuri, 2 noiembrie 2016, 13:37)

    Un cititor [utilizator]

    la ce se gândea Brâncuși. Aia da!
  • 0 (22 voturi)    
    Dupa logica ui KWJ (Miercuri, 2 noiembrie 2016, 13:43)

    adi_69 [utilizator]

    orice opera de arta expusa intr-un parc are scopul ca toti doritorii sa se catere pe ea.
    Intrebare inocenta: daca urmand exemplul presedintelui, fiecare dintre sutele (poate cateodata miile) de vizitatori zilnici ai parcului din Targu Jiu se vor aseza pe acele scaune, care va fi starea lor peste ceva timp ?
    • -4 (10 voturi)    
      mai e o statuie in piata revolutiei (Miercuri, 2 noiembrie 2016, 14:12)

      tropotaru [utilizator] i-a raspuns lui adi_69

      Sper sa nu se aseze Johannis pe (sau în ) ea.

      Bine ca a disparut cealalta statuie, in formă ... virilă, ca daca se aseza Klaus în ea, i se subţia vocea.
    • -1 (9 voturi)    
      hai sa ne uitam si la alte exemple (Miercuri, 2 noiembrie 2016, 14:14)

      diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui adi_69

      oare care ar fi fost starea marilor catedrale romanice si gotice din est daca nimeni nu le-ar fi pasit pragul in ultimii 700-900 de ani? oare cum vor fi aratat scarile lor acum daca n-ar fi avut urmele a cine stie cite sute de milioane de pasi? oare cum vor fi aratat amvoanele daca preotii nu s-ar fi urcat in ele vreme de sute de ani pentru a predica?

      mai concret: oare cum ar fi aratat labirintul din pardoseaua culoarului central al catedralei din Chartres (care va implini curind 1000 de ani) daca vreme de secole nimeni nu ar fi calcat pe el? daca vrei sa stii cum arata azi, asa calcat cum a fost si cum este, poti vedea chiar aici:

      https://www.youtube.com/watch?v=F5BON-cAeXM
  • 0 (16 voturi)    
    Cat de penibil poate fi! (Miercuri, 2 noiembrie 2016, 13:52)

    gruianul [utilizator]

    Aceasta fotografie si decizie a presedintelui de a se aseza la propriu pe opera lui Brancusi intra la capitolul alte gafe prezidentiale.
    Daca Brancusi ar fi sculptat o teapa monumentala, presedintele s-ar fi asezat pe/in ea? :)
    • +3 (9 voturi)    
      asa este (Miercuri, 2 noiembrie 2016, 14:18)

      cvi [utilizator] i-a raspuns lui gruianul

      Ca e sau nu exagerata reactia presei, ce a facut tot gafa se cheama.
      Acum incearca si el sa o dreaga, dar mai rau se face de ras.
      • +5 (7 voturi)    
        Exact (Miercuri, 2 noiembrie 2016, 15:05)

        V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui cvi

        Incercand sa o dreaga vedem ce haos e in gandire. Sa fie clar: l-am votat. Dar nu pt cine e el ci din cauza de Ponta.
        • +1 (1 vot)    
          ma intreb (Miercuri, 2 noiembrie 2016, 19:29)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

          daca primarul ala din fieful politic al tontului, are sau nu coloana vertebrala. nu de alta dar ar fi trebuit sa-i atraga atentia ca nu e normal sa se aseze pe o opera de arta. ca nu era banca din parc, oricat o fi el presedinte de tara.
          i-ar fi dat ocazia lui johanis sa nu se faca de ras.
    • +1 (1 vot)    
      Pentru teapa monumentala (Miercuri, 2 noiembrie 2016, 16:56)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui gruianul

      Trebuie sa vorbim cu Ghildus.
  • +7 (13 voturi)    
    mda (Miercuri, 2 noiembrie 2016, 14:16)

    adrian_rolland [utilizator]

    Un gratar cind facem dom' presedinte?? Ca masa si scaunele sunt deja aranjate...
    • +1 (3 voturi)    
      Adevărul e că nu sunt supărat (Miercuri, 2 noiembrie 2016, 15:10)

      SKBjull [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

      Doar surprins că românii au reușit să-și impună modelul cultural. Dacă și nemții ajung să facă românisme după o perioadă printre noi, suntem chiar buni.
  • 0 (2 voturi)    
    Trebuie (Miercuri, 2 noiembrie 2016, 14:45)

    vasile-roaita [utilizator]

    sa-l integem. Era prea obosit saracul de atitea excursii si paltonul ala atirna greu. S-a asezat si el ca nu-si mai tragea sufletul. Este obositor sa stai in masina pina la aeroporturi, calatoriile cu avioanele iahturi plus multe altele.
  • -1 (3 voturi)    
    un fleac.. (Miercuri, 2 noiembrie 2016, 14:47)

    Joseph Porta [utilizator]

    de fapt pe scaun s-a asezat Nimeni. Of, si cu ce patos te-am mai votat. Esti o mare teapa. Macar Ponta era un dezastru cunoscut, deci asumat.
  • +1 (9 voturi)    
    Rugaminte (Miercuri, 2 noiembrie 2016, 15:04)

    V. Veroiu [utilizator]

    Domnule presedinte, la Florenta in piata e o statuie, cica unu' David, facut de unu' Michel Angelo. David e nud. Sincer, domnule presedinte, cred ca puteti sa mergeti sa-l trageti pe David de * sau de **. In fond, daca Angelo asta nu voia ca david sa fie pipait, l-ar fi pus intr-un muzeu. O stiu eu pt ca mi-a zis asta personal. Concluzia e: pe David il poti teage de **, dar, merita?
    • +2 (6 voturi)    
      SAU NU (Miercuri, 2 noiembrie 2016, 15:25)

      DinuNedelea [anonim] i-a raspuns lui V. Veroiu

      Originalul e in Muzeu dragule. Ce vezi tu in piata este o COPIE. Poti sa-l tragi linistit de... prastie. :P
      • 0 (6 voturi)    
        Si? (Miercuri, 2 noiembrie 2016, 16:54)

        V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui DinuNedelea

        Ati vazut pe cineva sa puna mana pe ea? Asta face gentul presedintelui si mai grav: el a stat pe original.
        • +1 (5 voturi)    
          Davidelule... (Miercuri, 2 noiembrie 2016, 18:04)

          DinuNedelea [anonim] i-a raspuns lui V. Veroiu

          Cand persiflezi pe cineva asigura-te ca ai temele facute. Argumentatia ta cuprinde un termen inexact: " In fond, daca Angelo asta nu voia ca david sa fie pipait, l-ar fi pus intr-un muzeu.". Ei bine, chiar "l-a pus" intr-un muzeu! Ce vede ochiul tau neinstruit e o copie, Daca e legitim sau nu sa te tragi de ... prastie cu David e alta discutie, Nu am spus ca este. Fa-ti doar temele daca te apuci de mistocareli. Altfel pici de bufon. Te dai David si esti un Goliat narod.
          • 0 (2 voturi)    
            Serios? (Miercuri, 2 noiembrie 2016, 20:47)

            V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui DinuNedelea

            Hai sa vedem ce zice Wikipapadia: "Originally commissioned as one of a series of statues of prophets to be positioned along the roofline of the east end of Florence Cathedral, the statue was placed instead in a public square, outside the Palazzo della Signoria, the seat of civic government in Florence, where it was unveiled on 8 September 1504."

            Deci Angelo nu a mutat statuia la muzeu. Au facut-o oamenii, apoi, ca sa nu se deterioreze. Statuia a fost mutata in 1873, DECI din 1504 pana in 1873 a stat intr-un loc public, adica cam de 3 ori mai mult decat operele lui Brancusi.

            Ce ziceai de teme?
            • 0 (0 voturi)    
              WikiPAPADIA ta zice... (Joi, 3 noiembrie 2016, 12:15)

              DinuNedelea [anonim] i-a raspuns lui V. Veroiu

              ca esti pa pa dinafara. L-ai tras de urechi pe Johannis ca ... daca ar face toata lumea la fel cu David-ul din piata ce s-ar intampla? Sa recapitulam. Eu iti atrag atentia ca acum in piata se afla o copie, originalul fiind in muzeu. Am vazut si originalul si copia. Formulezi argumentul "daca angelo asta nu voia bla bla l-ar fi pus intr-un muzeu". Eu iti spun ca, ce sa vezi, contrar opiniei tale, chiar ESTE intr-un muzeu, si ca sa pastrez referintele tale totusi, am pus IN GHILIMELE "l-a pus". Ar fi trebuit sa intelegi din asta ca nu Michelangelo l-a pus, sensul fiind de "a ajuns in muzeu". Acum ca sa vad ce? Ca imi spui tu mie ca e in muzeu? Ca a fost mutat de altii? Ce faci, imi repeti ce iti spun eu in the first place, si tu imi raspunzi cu "serios?". Daca tot ma intrebi ce zic de temele facute, o sa iti si raspund. Sunt post-factum si facute prost. Raspunsul trebuia sa fie: "ai dreptate, e in muzeu, argumentul meu contine o inexactitate, e in regula ca ai corectat-o, insa nu schimba datele problemei."
              • 0 (0 voturi)    
                Sa revedem textul initial (Joi, 3 noiembrie 2016, 18:12)

                V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui DinuNedelea

                Cu tot cu ghilimele: "In fond, daca Angelo asta nu voia ca david sa fie pipait, l-ar fi pus intr-un muzeu."

                David a fost pus in muzeu trei secole dupa moartea lui Michelangelo. In viziunea Dvs insa "Ei bine, chiar "l-a pus" intr-un muzeu! ". Deci Michelangelo l-a pus in muzeu la trei secole dupa ce era mort.

                E bine de remarcat ca aveti un fir logic pe care incercati sa mi-l si explicati. Am insa dreptul ca nu il vad si sa nu fiu asadar de acord cu el. Cu sau fara teme facute.
                • 0 (0 voturi)    
                  Oh boy... (Joi, 3 noiembrie 2016, 19:38)

                  DinuNedelea [anonim] i-a raspuns lui V. Veroiu

                  - Imi place ca nu il vedeti (firul logic) dar asta nu va impiedica sa NU fiti de acord cu el. Asta imi spune cate ceva despre logica dumneavoastra. Poti fi in dezacord cu ceva ce vezi intai si pe care apoi il refutezi ca argumentare. Ar fi dreptul dumneavoastra. Sa respingi ceva ce nu vezi nu mai este. Dar ma rog, o fi vreo logica post-aristoteliana de care nu am auzit eu.
                  - Plansa e simpla. Ati argumentat asa: "daca Angelo asta voia bla bla l-ar fi pus intr-un muzeu". Eu puteam sa va raspund: "sunteti pe langa, David-ul lui Michelangelo chiar A AJUNS intr-un muzeu, transportat de altii acolo din varii ratiuni bla bla" insa am ales, furnizandu-va informatia (care se voia inocenta totusi) care va da argumentatia peste cap, sa fac referire la frazarea dumneavoastra (i.e. daca Angelo voia l-ar fi pus). De-asta am pus ghilimelele cand am spus: chiar "a pus" statuia in muzeu, pentru ca era inexact, nu el a pus-o. Ar fi trebuit sa fie clara licenta mea de limbaj. Plansa este cred eu simpla si usor de inteles, daca nu v-ati instala in incapatanare. Clar mai simpla decat explicatiile pe care sunt nevoit sa vi le ofer.
                  - E bine de remarcat insa ca nu va da frisoane inexactitatile dumneavoastra din argumentare, ca nu va asumati niciodata realitatea lor, ca mai mult, vi le corectati via wikipedia pentru ca apoi sa mi le reprosati mie, cel care "v-a trimis" la wikipedia. Sper ca intelegeti licenta de exprimare, cel care v-a trimis (ghilimelele alea stand for VORBA VINE)... :P Poate asa o sa va fie mai usor. Sa vedeti zic. Si apoi sa respingeti copios.
                  • 0 (0 voturi)    
                    Deci (Vineri, 4 noiembrie 2016, 15:57)

                    V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui DinuNedelea

                    Plansa e simpla: Michelangelo a vrut ca statuia sa fie la muzeu, ca si Brancusi. Aveti dreptate. Perfecta dreptate. Cu tot cu toate ghilimelele din lume. Vreti si o floare? Sa v-o desenez? Cu bilute sau fara, ca doar e o copie a unei flori, nu originalul ala pe care David l-a vrut pus de Michelangelor la muzeu, ca daca e copie o poti trage de fir.

                    VORBA VINE.
                    • 0 (0 voturi)    
                      Deci (Vineri, 4 noiembrie 2016, 17:30)

                      DinuNedelea [anonim] i-a raspuns lui V. Veroiu

                      Ati inteles dupa nspe mesaje ceea ce un copil de clasa a doua ar fi inteles dintr-unul singur. Va felicit.// Sunt imun la mascareli si ironii gratuite. Ma amuza teribil in fapt. Oricine poate spune "ba, pe-a matii". Sunt sensibil doar cand cineva imi dovedeste ca sunt gresit. Uneori se intampla si accept dezamagit si barbateste postura rusinoasa in care m-am instalat. Dumneavoastra ati dovedit cu prisosinta ca nu stiti sa pierdeti. Maturizati-va. Nu e sfarsitul lumii ca dati lectii de buna purtare presedintelui fara sa stiti ce e aia... // N-o sa va mai raspund. Nu de alta, dar perspectiva altor 10 mesaje pentru a pricepe continutul unuia singur e (oricat m-a amuzat conversatia cu dumneavoastra) aiuritoare.... brrrr....
  • +4 (6 voturi)    
    Ia stati asa, (Miercuri, 2 noiembrie 2016, 15:43)

    Bittick [utilizator]

    am fost ultima data la Tg. Jiu acum un an si ceva si imi amintesc foarte bine cum turistii se asezau pe scaunele din jurul mesei tacerii si nu zicea nimeni nimic (nu erau nici placutele cu atentionari). Ma gandesc ca poate, intre timp, operele au devenit mai fragile dupa ce onor autoritatea locala a decis sa le spele cu hidrospalatoarele... bine ca n-au bagat si flexu' pe acolo pe unde era vreun gainatz mai pronuntat...
    • +1 (5 voturi)    
      Turistii aia (Miercuri, 2 noiembrie 2016, 16:55)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Bittick

      Nu sunt imaginea Romaniei. Sau, poate, ... sunt?!?
  • 0 (0 voturi)    
    Nu mai fiti carcotasi! (Miercuri, 2 noiembrie 2016, 21:24)

    Irina25 [utilizator]

    La cat s-a plimbat, o fi obosit si el, saracu'...
  • 0 (0 voturi)    
    mie mi-a placut (Joi, 3 noiembrie 2016, 8:11)

    revo [utilizator]

    Mie mi-a placut: Marele Mut la Masa Tacerii!!
    Cine l-a indemnat sa stea pe scaun, la pozat, merita atentie.

    A fost o simpla scapare (sper), care putea fi taxata in mod ironic de catre mass media si restul lumii. Dar, nu, mass media si toti chibitii de partid au facut o intreaga tragedie, l-au executat din toate pozitiile.
    Acum, si reactia internautilor este deplasata, mai ales dupa ce am demonstrat cat ne pasa cu adevarat de opera lui Brancusi.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version