Ancheta Gazeta Sporturilor, partea a III-a: Probele de laborator arata ca prima substanta activa din dezinfectantul folosit in 2000 de sali de operatie din Romania este diluata de 10 ori, iar a doua cu 30%

de I.C.     HotNews.ro
Joi, 28 aprilie 2016, 9:31 Actualitate | Esenţial

Ancheta publicata pe blogul lui Catalin Tolontan
Foto: Tolo.ro
Echipa lui Catalin Tolontan si a Mirelei Neag de la GSP a testat in laboratorul institutului de stat ICECHIM probe dintr-un bidon de Suprasept, dezinfectant produs de Hexi Pharma si folosit pentru salile de operatii, inclusiv in saloanele pentru arsi, si pentru instrumentarul medical folosit in operatii. Rezultatele analizelor au venit miercuri si arata ca una dintre substantele active din dezinfectant este diluata de 10 ori, iar cealalta cu 30%. Este a treia parte a anchetei realizate de Gazeta Sporturilor, cea mai importanta ancheta din domeniul Sanatatii publicata in ultimii ani in Romania. Puteti citi ancheta aici, pe blogul lui Catalin Tolontan.

In prima parte a anchetei, publicata luni, Gazeta Sporturilor a publicat documente care demonstreaza ca o parte din dezinfectantele folosite in spitalele publice romanesti sunt de foarte slaba calitate, iar Directiile de Sanatate Publica (aflate in subordinea Ministerului Sanatatii) au inchis ochii ani de zile. Hexi Pharma, firma care livreaza dezinfectant de slaba calitate in peste 300 de spitale din 40 de judete din Romania, si laboratorul Unilab, unde se fac analizele, au administratori comuni, dezvaluie a doua parte a anchetei.

Gazeta Sporturilor a testat Suprasept, dezinfectantul Hexi Pharma folosit, conform etichetei, pentru "instrumentarul si echipamentele medicale prin imersie" si pentru deliminarea bacteriilor din "blocurile operatorii, sectii de arsi, ATI, sali de tratament". Dar si pentru mesele de operatie, podele si pentru "dezinfectia prin nebulizare". Potrivit Hexi Pharma, produsele sale de curatare sunt folosite pentru a dezinfecta "2.000 de sali de operatie" si "140.000 de miini".

Jurnalistii au cumparat in decembrie 2015 un bidon de un litru de Suprasept produs in august 2015 si cu data de expirare 2018, cu pretul de 45 de lei, pe care l-au dus sigilat la ICECHIM in data de 12 aprilie. Testul dezinfectantului in laboratorul institutului de stat ICECHIM a costat 800 de lei.

"Am inceput sa cautam laborator. Nu e simplu. Ca nu mai sunt laboratoare.

Ne-a luat cateva luni, ceva mai putin decit Ministerului Sanatatii, care l-a uitat pe ICECHIM vreme de 10 ani. Dupa cum a uitat si alte laboratoare publice, unele ale unor institute medicale.

L-a uitat de tot de vreme ce marti, 26 aprilie 2016, ministrul sanatatii Achimas-Cadariu anunta ca va infiinta un laborator nou in alta parte, la Institutul de Sanatate Publica
", scrie GSP.

Rezultatele au sosit miercuri, iar documentele poarta semnaturile a trei doctori, doi ingineri si un chimist, a unui chimist si a unui tehnician. "N-am vazut niciodata asa ceva. Am facut testele de trei ori ca sa fim siguri", le-a spus jurnalistilor chimista de la laborator.

Potrivit rezultatelor laboratorului, In Suprasept, substanta activa glutaraldehida este diluata de 10 ori, iar substanta activa clorura de didecildimetil amoniu este diluata cu 30%.

Pe eticheta Suprasept, compozitia substantei este trecuta astfel:
  • glutaral (12%)
  • didecyldimethylammonium chloride (7%)
  • alte substante: tensioactivi, anticorozivi, alcooli, parfum
Potrivit rezultatelor de laborator, Suprasept contine glutaraldehida - 1,17% si si clorura de didecildimetil amoniu - 4,99%.












[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
8010 vizualizari
  • +24 (26 voturi)    
    Coruptia Ucide! (Joi, 28 aprilie 2016, 9:40)

    L. [utilizator]

    Iar din banii incasati de la spitale, Hexi Pharmai i-a rasplatit pe cei care i-au acordat aceste contracte, inchizandu-le gura si ochii...
    • +9 (9 voturi)    
      ehe.....cate sponsorizari au facut... (Joi, 28 aprilie 2016, 12:21)

      king david hotel [utilizator] i-a raspuns lui L.

      cati medici au vazut lumea pe banii aceia....
      • +4 (4 voturi)    
        Am o ruda... (Joi, 28 aprilie 2016, 15:18)

        Cuca [utilizator] i-a raspuns lui king david hotel

        ...medic. Daca-l auzi cum se vaita, te minunezi ca inca nu a murit de subnutritie. Spune oricui vrea sa-l auda ca e sarac-lipit, ca statul il plateste cu mai nimic, ca e o cumplita bataie de joc, etc.

        Straniu, insa - isi face vacantele in fiecare an in alta parte, in cele mai exotice si exclusiviste locuri din lume, inchiriaza restaurante intregi pentru petrecerile lui private, etc.

        Strict adevarat.
  • +15 (23 voturi)    
    Nepasare (Joi, 28 aprilie 2016, 9:41)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Bravo Catalin Tolontan. Spitalele la noi sunt un Auschwitz mai bland. Premierului si presedintelui pare ca nu le pasa. Tac milc, fiecare preocupat sa-si pastreze scaunul sub fund. Sau, in cazul lui KJ, sa cumpere cit mai multe case si sa isi plimbe nevasta prin lume vreme de un intreg mandat.
  • -12 (30 voturi)    
    Ei, haideti sa nu ne crizam! (Joi, 28 aprilie 2016, 9:55)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Au furat si cei care au vandut produsul, au furat si cei din spital, si au murit niste oameni, care-i treaba? Au facut-o ca sa traiasca si ei! Ei nu puteau spre exemplu sa fure prin evaziune fiscala asa cum face firma care administreaza HN, asa ca s-au orientat si ei si au furat cum au putut! Ca toate furturile duc la moarte, da, este trist, dar lumea actuala este o jungla! De ce sa ne mai crizam?
    • +17 (21 voturi)    
      nediluat, sa mearga 50 ani la inchisoare (Joi, 28 aprilie 2016, 10:31)

      mnicku [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      Ce-i in capul lor ? Asta-i atac la siguranta nationala. Adica in spitale unde mergi sa te faci bine, sint create conditiile sa mori mai repede.

      Sper ca mai exista judecatori cu verticalitate care refuza sa dea condamnari cu suspendare.
    • +17 (21 voturi)    
      sa te vad pe tine in locul unui ars (Joi, 28 aprilie 2016, 10:39)

      StefanUrziceanu1 [anonim] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      tratat intr-un spital care a folosit acest dezinfectant sa vad te crizezi sau nu? Cu usor pot vorbi unii oameni de probleme care nu-i privesc pe ei ci doar pe altii.
    • +12 (14 voturi)    
      De ce ne crizam.. (Joi, 28 aprilie 2016, 11:06)

      Kevi [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      Pentru ca eu si altii consideram ca locul nostru nu e in jungla. Dar fiecare doarme cum si unde isi asterne.
      • -7 (9 voturi)    
        Bine! Atunci crizati-va! (Joi, 28 aprilie 2016, 11:40)

        Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui Kevi

        Sa vedem daca o sa fie lapte si miere in sistemul sanitar sau grangurii de presa care predica verticalitatea incep sa-si plateasca taxele! Mie deja mi-e sila!
  • +23 (23 voturi)    
    acum trebuie clarificat (Joi, 28 aprilie 2016, 10:28)

    transalpinarum [utilizator]

    Hexi Pharma PRODUCE acest produs sau este "unic importator" sau numai distribuitor? In orice caz, ar trebui sa li se ridica licenta imediat!
    • +3 (3 voturi)    
      Suprasept este produs de HexiPharma (Joi, 28 aprilie 2016, 12:25)

      carmen_i [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

      Conform Registrului National al Produselor Biocide, este produs de HexiPharma:
      http://www.ms.ro/documente/Registrul%20National%20al%20Produselor%20Biocide,%20actualizat%20pana%20la%20data%20de%2001%20septembrie%202015_3233_12604.pdf

      Totusi, dezinfectantul este un amestec iar substantele de baza pot fi din inport.
    • +7 (7 voturi)    
      Păi citeşte articolele (Joi, 28 aprilie 2016, 12:32)

      CosminMaricari [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

      Hexi Pharma este producător, nu importator/distribuitor. Şi surse interne i-au dat lui Tolontan dovezi care arată că directoarea şi patronul companiei au decis, cu rea-voinţă maximă şi o incredibilă lipsă de empatie pentru suferinţa semenilor, să dilueze substanţele care ar fi trebuit să facă produsele eficiente.
      • +5 (5 voturi)    
        merci (Joi, 28 aprilie 2016, 14:33)

        transalpinarum [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

        da, am citit pe blog, intr-adevar, ei sunt producatori... mare nepasare. Si faza cu patronul are are Porche inmatriculat in Bulgaria spune intr-adevar multe.
  • +15 (17 voturi)    
    si pretul? (Joi, 28 aprilie 2016, 10:29)

    gigi1 [utilizator]

    Sunt curios si care e diferenta intre pretul de achizitie si pretul pietei, sigur e de 10x, in spitale totul e umflat, lasa ca are statul bani doar nu e degeaba asigurarea de sanatate obligatorie si procentuala din salariu.
  • +21 (21 voturi)    
    reactie ministru (Joi, 28 aprilie 2016, 10:35)

    andreexe [utilizator]

    Eu astept reactia ministrului sanatatii - parca exista asa ceva in Romania, nu?!?
  • +7 (7 voturi)    
    Concentratie gresita (Joi, 28 aprilie 2016, 10:38)

    calinetz [utilizator]

    Conform tolo.ro, clorura de didecildimetil amoniu are concentratia de 4.99%, nu 6.99% cum e mentionat in articol...

    N.Red. Multumim pentru observatie. Am corectat
  • +14 (14 voturi)    
    Articolul intergral (Joi, 28 aprilie 2016, 11:05)

    AndreiMolnar [anonim]

    Articolul asta chiar trebuie share-uit de toata lumea.
    http://www.tolo.ro/
  • +5 (11 voturi)    
    nu stiu ce sa cred (Joi, 28 aprilie 2016, 11:06)

    Dedalus [utilizator]

    Este posibil sa fie de slaba calitate.

    Dar este foarte ciudata diluarea de 10 ori.

    Nu cred ca o fiinta umana poate dilua de 10 ori un dezinfectant folosit in salile de operatii. Refuz sa cred o asemenea abjectie.

    Cat ar putea castiga din asta? Si chiar si asa, fapta are o incarcare morala ingrozitoare, indifferent de aspectele penale.

    Ce ar fi daca mama celui/celei care a realizat dilutia s-ar opera?

    Eu as zice ca analizele trebuie repetate si in alt laborator, pentru siguranta.

    Daca se confirma, persona.persoanele care au facut asa ceva ar fi indicat sa se predea, pentru ca macar condamnarea le-ar mai atenua din vina morala. Petnru ca nu cred ca o persoana vinovata de asa ceva ar mai putea supravietui condamnarii propriei sale constiinte.

    Asemenea lucruri nu le judeca doar justitia.
    • -2 (6 voturi)    
      Ciudat (Joi, 28 aprilie 2016, 11:45)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Firmei producatoare inca nu i s-a retras autorizatia !? Ciolos se bate cu reformatorii din cultura, dar despre cirmele criminale si mafia din sanatate nu are nimic de spus. Un premier jalnic, intr-adevar.
    • +5 (5 voturi)    
      cel mai bun motiv din lume: BANII!!! (Joi, 28 aprilie 2016, 12:20)

      king david hotel [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Incarcatura morala? Crezi ca hotii/banditii/ucigasii au astfel de probleme?

      Bannniiiiiiiii.......
    • +4 (4 voturi)    
      cel mai bun motiv din lume: BANII!!! (Joi, 28 aprilie 2016, 12:20)

      king david hotel [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Incarcatura morala? Crezi ca hotii/banditii/ucigasii au astfel de probleme?

      Bannniiiiiiiii.......
      • -1 (1 vot)    
        da (Joi, 28 aprilie 2016, 12:47)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui king david hotel

        Da, au morala!

        Sunt lucruri care nu fac, nici macar in lumea infratorilor.
        • 0 (0 voturi)    
          nu-ti inmatriculezi masina in BG (Joi, 28 aprilie 2016, 13:47)

          king david hotel [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

          ci in Ghermania.....si nu o cumperi, o furi!
    • 0 (2 voturi)    
      sa mai analizam o data (Joi, 28 aprilie 2016, 12:47)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Raman la parerea ca paote fi o eroare - fie de analiza, fie de notare cum a spus cineva mai jos.

      Daca este vorba despre asa ceva, se confirma (a cata oara ?) ca de fapt incompetent este cea care distruge totuil in Romania.

      Trebuie verificat:
      a) analiza ca atare - standard etc.
      b) notatia - la suta sau la mie?

      Este foarte dubios ca dilutia apare ca 1:10, mai ales ca nu prea vad cat s-ar castiga din asta.

      Am cumparat si eu in alte scopuri un anume dezifectant: indifferent de diluite, pretul pe litru era acelasi. Asta, penru ca nu substanta active e determinant in pret ci (se pare) altei factori.
      • +3 (3 voturi)    
        Eroare? (Vineri, 29 aprilie 2016, 10:53)

        vladf [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        Hai sa-ti desenez.

        Dezinfectantul se cumpara prin achizitie publica.

        La achizitie participa 10 firme, majoritatea vin cu produse din import asta le produce in Romania.

        Produsele trebuie sa aiba avize, ca au fost testate si fac ce scrie pe eticheta.

        Francezii, Elvetienii, Germanii, nu-si permit greseli, ca altfel dispar de pe piata si risca penalizari de miliarde, sunt executati tot neamul, fabrica, toti ...

        Romanul nostru ce face? intai incearca sa-si avizeze produsele in afara, bineinteles ca sunt de tot rahatul si nu primesc avizul.

        In consecinta Romanul nostru isi face si laborator ca sa-si avizeze singur produsele, ca tot suntem in UE. numai ca o face la ce concentratii vrea el, el centraza si tot el da cu capul.
        Scrie ce doreste el pe aviz si pe eticheta.
        Dar culmea este ca nici macar asa nu poate sa ii starpeasca pe importatori si atunci la ce se gandeste.
        Hai sa vand mai multa apa si mai putina substanta.
        Ia ca exemplu detergentul de vase, de ce crezi ca unele costa 15lei/litru si altele 5 lei/litru?
        Diferenta consta in apa, in loc sa folosesti cateva picaturi de detergent o sa folosesti cateva lingurite.
        Ambele spala, doar ca unul este mai concentrat si mai bun, altfel inlatura grasimile si ala mai ieftin face doar spuma.
        Calitate si concentratie, in timp ce unii investesc ani buni in cercetare, tehnologie, chimisti, specialisti si dupa ani buni ajung sa aiba un produs competitiv, romanul nostru incearca sa combine substantele de baza si sa copieze reteta.
        Mai pe scurt facaturi.
        La noi in tara nu-l verifica nimeni, doar are aviz, dat tot de catre el.
        Iar in spitale, nu sta nimeni sa analizeze daca produsul din bidon face ceea ce scrie pe eticheta.
        Cei care-l folosesc sunt de buna credinta, folosesc produsul asa cum scrie pe eticheta.
        Puna o lingurita la litrul de apa, doar ca lingurita aia este deja diluata de 10x, asa ca in mod normal trebuie sa puna 10 lingurite, dar nu stie, respecta instructiunile.
  • +2 (2 voturi)    
    la suta, la mie? (Joi, 28 aprilie 2016, 11:26)

    Radu LI [anonim]

    Nu sunt sigur daca cineva a gresit la inscriptionarea etichetei. In sensul ca vroia sa spuna 12‰ si cineva a pus 12% .

    Daca va uitati aici https://en.wikipedia.org/wiki/Glutaraldehyde o sa vedeti ca pentru sterilizare concentratia utilizata este de pana la 1%, adica 10‰.

    Daca cititi mai jos, o sa vedeti ca o solutie cu concentratie de 10% arde negii.

    Nu lucrez in domeniu si e posibil sa ma insel. In schimb lucrez in IT si, incercand sa scriu comentariu asta mi-a fost si mie cam greu sa gasesc simbolul magi ‰. Ma gandesc ca este posibil ca un tantalau sa fi zis ca % si ‰ sunt cam acelasi lucru.
    • +2 (2 voturi)    
      la suta / la mie (Joi, 28 aprilie 2016, 15:04)

      Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui Radu LI

      Solutia din bidonul cu eticheta 12% va fi diluata conform unor proceduri a.i. daca ai un bidon de 5 litri de solutie, prin diluare sa obtii 25 / 50 / 100 litri de solutie diluata utilizabila in diverse conditii. Dar ideea este ca acei care utilizeaza solutia sunt instruiti sa o dilueze, ori solutia este deja diluata sub limitele admise pentru utilizarea in conditiile cele mai sensibile.
      Din ce vedem in articolul lui Tolontan este vorba de o reteta care nu corespunde, cum ar veni in IT ai niste specificatii functionale care nu sunt respectate si o echipa de testare care nu exista.
    • +1 (1 vot)    
      Nu este nici o eroare. (Vineri, 29 aprilie 2016, 11:06)

      vladf [utilizator] i-a raspuns lui Radu LI

      Nu exista erori pe eticheta.
      Produsul trebuie sa aiba un aviz, prin care un laborator a analizat si a testat dilutiile respective.
      Daca in aviz scrie ca trebuie sa pui 2 picaturi si isi face treaba, pai atunci asa este.
      Dar in cazul de fata vorbim despre un conflict de interese, laboratorul este tot al producatorului, au acelasi administrator.
      Adica tu te duci in camera din spate si-ti scoti o hartie la imprimanta in care totul zica este este ok.
      In aviz scrie ca daca pui doua picaturi in litrul de apa, solutia rezultata este buna de folosit si-si face treaba.
      Ai facut chestia asta si nimeni nu te poate contesta, tu nu vinzi produsul in afara tarii ca sa te ia la rost unii mai dezgetati la minte, iar daca-l vinzi il trimiti prin tari bananiere.
      Aceiasi poveste cu produsele pentru europa de vest si cea de est, in aparenta sunt la fel dar calitativ unele sunt mai bune.
      Pe langa faptul ca deja esti in conflict de interese, adica tu-ti avizezi singur produsele, adica deja ai facut o magarie si o furaciune.
      Cand livrezi produsul, in bidon produsul este gata diluat, mai putin concentrat, sa mai castigi niste bani si din acest mic amanunt.
      Mai pe scurt vinzi apa pe bani grei.
      Daca cumperi o sticla de bautura alcolica pe care scrie ca are cam 40% alc. si cand o deschizi acasa este un ceai cu 20% alc. ce variante ai?
      Faci o plangere la protectia consumatorului, dar trebuie sa dovedesti cumva ca are mai putin alc.
      Sau varianta 2, nu mai cumperi produsul, ai luat teapa si asta este.
      In cazul spitalelor nu se poate, atata timp cat ala vine cu hartia data tot de catre el pe care scrie ca produsul este foarte bun, trebuie sa-l accepti si sa cumperi de la el ca are cel mai bun pret.
      Ca-ti da teapa si-ti livreaza apa frumos ambalata, asta este o alta poveste, trebuie sa demonstrezi, iar el are singurul laborator de analiza.
      Cu greu cei de la GSP au mai gasit un laborator in Romania.
      Si nimeni din spitale nu-si mai face treaba, iau hartia de buna si aia este, daca are aviz ....
  • -2 (2 voturi)    
    clarificati (Joi, 28 aprilie 2016, 11:31)

    rosa [utilizator]

    Am cumparat si eu de pe net dezinfectant.
    Scrie ca in functie de dilutie, 1/5, 1/10, etc. e eficient ptr diferite boli, TBC, fungi, etc..

    Articolul e neclar. Sunt 3 ipoteze:
    1. contabilitatea a comandat 1 litru si a platit cat rezulta din dilutie? de ex 5, 10 litrii?
    2. mostra cu care se facea dezinfectie era diluta, ceea ce e logic.
    3. dezinfectatatul era gata diluat la livrare????ceea ce e ineficient sau chiar grav daca mai faceau inca o dilutiei la dilutie.
    • +2 (2 voturi)    
      citeste articolul original (Joi, 28 aprilie 2016, 14:56)

      Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui rosa

      Acolo sunt puse doua poze:
      - una este o copie dupa eticheta unui bidon de produs, asa cum este el vandut. acolo se vad concentratiile substantelor active.
      - a doua este o copie dupa certificatul de analize, care dovedeste ca eticheta minte.

      Produsul din acele bidoane este folosit ca atare sau diluat mai departe, in functie de necesitatile celor ce-l folosesc. Reteta de pe eticheta descrie niste concentratii de substanta activa care certifica produsul pentru utilizarea in locuri sensibile. Orice variatie in jos fata de acele concentratii poate avea efecte grave, inclusiv imbolnavirea grava sau moartea cuiva.

      Cred ca se deschide aici o cutie a Pandorei, compania, dar si diversi responsabili din lantul de responsabilitate trebuind sa fie trasi la raspundere si fiind pasibili la plata de despagubiri pe cale civila. Inclusiv statul si reprezentantii sai.
    • 0 (0 voturi)    
      Varianta 3 (Vineri, 29 aprilie 2016, 11:27)

      vladf [utilizator] i-a raspuns lui rosa

      Achizitia dezinfectantilor se face pe litru de substanta activa care sa aiba actiune pe urmatoarele .... in timp maxim de ........ de la 30 sec pana la 2 ore.
      Aceste reglementari le stabileste spitalul cand face achizitia.
      Pretul ofertat este pentru un litru de substanta activa.
      Acest lucru se intampla datorita diversitatii de produse si timpi total diferiti de actiune.
      Daca un produs la o concentratie de 1% face o treaba in x minute, la o concentratie mai mare face aceiasi treaba mult mai repede.
      Iar concentratiile difera la fiecare produs, exista peste 200 de produse dezinfectante la noi pe piata care au diverse utilizari: suprafete, instrumentar, tehnica, etc.
      Unele dezinfecteaza, altele curata, altele fac si una si alta.
      Se folosesc in diverse etape si conform unor proceduri care nu sunt deloc respectate.
      Daca intr-un spital se mai tine cat de cat cont de proceduri, la cabinetele si clinicile private nu ii verifica nimeni.
      Sau ii verifica ca au proceduri dar nu ii verifica cum le aplica.
      Pana si la saloanele de frizerie/manechiura trebuie folosite produse dezinfectante si aici nu ma refer la spirt.
      Cred ca nimeni nu-si doreste sa se aleaga cu o hepatita sau HPV dupa o simpla pedichiura.
      Dar cine ii verifica?
      Achizitioneaza niste produse care stau la vedere pana cand expira, produse care in mod normal in functie de frecventa clientilor trebuie sa fie folosite mai des decat intr-un spital.
      Si chiar daca le folosesc, cand ai clienti unul dupa altul iar produsul diluat isi face treaba in 45 de minute, este cam acelasi lucru ca si cand ai spala instrumentele in apa cu sapun.
      Acelasi lucru este valabil si la dentist, de unde poti pleca lejer cu ce boli vrei tu, fara sa ai habar ca sunt de acolo.
      Tara lui Papura Voda, inspectiile se fac pentru spagi si poporul/clientii sunt victime.
      Cand o sa avem o inspectie serioasa si o dezinfectie ca la carte, farmaciile se injumatatesc.
      Aveam noi atatea farmacii pe vremuri? Cum de era asa putin bolnavi? Pai se facea treaba .....
  • +4 (4 voturi)    
    Asteptam niste demisii. (Joi, 28 aprilie 2016, 11:38)

    ouyang [utilizator]

    Cam toate institutiile mentionate in articol ar trebui sa isi caute alti sefi. Repede.
  • +7 (7 voturi)    
    ministrul sanatatii nu comenteaza? (Joi, 28 aprilie 2016, 12:18)

    king david hotel [utilizator]

    ca de la presedinte nu astept nimic.
    • 0 (4 voturi)    
      Ce sa comenteze? (Joi, 28 aprilie 2016, 12:34)

      Pac-pac [utilizator] i-a raspuns lui king david hotel

      Hotnews posteaza mai greu.
      A silabisit cate ceva si clampaul de la Cotroceni.
      Piticania de la guvern e ocupata cu explicatii despre motivele pentru care l-a demis pe papagalul ala de la Cultura.
      • -2 (2 voturi)    
        deh, cu Opera nu te joci! (Joi, 28 aprilie 2016, 13:46)

        king david hotel [utilizator] i-a raspuns lui Pac-pac

        la Sanatate nu-i problema, nici dl. Tismaneanu nu scrie nimic despre scandalul asta.
  • +8 (8 voturi)    
    Trist (Joi, 28 aprilie 2016, 13:03)

    Razvan_M [utilizator]

    Cel mai trist lucru este ca un jurnalist de sport face anchete jurnalistice mai bune decat sutele de scribalai si anal-isti care scriu prin presa noastra "quality".
    Mor anual mii de oameni cu zile in spitalele din Romania, sunt sigur ca sunt numeroase subiecte de discutie aici - si totul ramane ingropat pt. ca interesul editorial este altul.
    Din articolul lui Tolontan chiar si informatia cu masina de lux a patronului, inmatriculata in Bulgaria, este un subiect de discutat. Nu cumva discutam despre un ticalos care face afaceri cu statul si mai face si evaziune pe fatza? De ce nu inchide statul odata portita asta legala?
    • 0 (0 voturi)    
      Stai bre! (Joi, 28 aprilie 2016, 14:39)

      transalpinarum [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      Scribalaii nostri sunt ocupati cu luatul scamelor de pe sacourile politicineilor! Nu l-ai vazut pe brunul Turcescu ce nerv avea ieri in interviul cu DT!? E mare pierdere de vreme sa va mai uitati la TV, in afara de un singur post care mai incearca sa aiba putin coloana vertebrala (nu-l numerc dar multi sunt convins ca stiu la ce ma refer). Si da, pare ca atunci cand lui Tolontan i se pune pata, nu se lasa. Are doua tzinte acum, gala Bute/Udrea si #Colectiv.
  • 0 (0 voturi)    
    Stomatologie (Joi, 28 aprilie 2016, 13:32)

    The Real Sasha [utilizator]

    "Cacam" tot asa se dilueaza si in cabinetele de stomatologie (pentru instrumentarul folosit).
    Vivat traiasca!
    • +1 (1 vot)    
      Acolo este mai grav (Vineri, 29 aprilie 2016, 11:34)

      vladf [utilizator] i-a raspuns lui The Real Sasha

      Daca spitale avem cateva si se fac destul de putine operatii, in cazul cabinetelor avem zeci de mii, care au sute de mii de pacienti.
      Degeaba folosesti un dezinfectant diluat care nu-si face treaba rapid, cand tu ai pacientii pe banda rulanta ca la supermarket.
      Acelasi lucru este valabil si pentru saloanele de frizerie/manechiura, unde poti sa pleci lejer cu o hepatita sau HPV, nu vorbim acun de HIV unde este distrus pe viata.
      Pai daca avem zeci de mii de cabinete, trebuiau sa fie macar cateva mii de inspectii inopinante si cateva zeci de laboratoare de analiza.
      La noi abia ca au descoperit un laborator uitat de timp.
  • +4 (4 voturi)    
    Siguranta Nationala (Joi, 28 aprilie 2016, 13:45)

    GreieruBortzos [utilizator]

    HotNews.ro, va rog in numele atator cititori care va deschid pagina in fiecare zi. Aceasta stire este de siguranta nationala. Va rog prioritizati-o in acest fel pe prima pagina a site-ului dvs.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri