Discutiile pe planurile-cadru pentru gimnaziu s-au concentrat numai pe trecerea de ore de la o disciplina la alta, a declarat fostul ministru al Educatiei Ecaterina Andronescu, la dezbaterea organizata de Ministerul Educatiei. “Cred ca numarul de ore n-ar trebui schimbat. Pentru ca, de bine, de rau, el este cumva echilibrat si acceptat de toata lumea”, a afirmat aceasta. Andronescu a precizat ca “ar trebui sa lucram pe continuturile disciplinelor”.

Ecaterina AndronescuFoto: Agerpres

Ministerul Educatiei a organizat marti, 16 februarie, la Biblioteca Centrala Universitara “Carol I” din Bucuresti, o dezbatere “privind noul plan-cadru pentru invatamantul gimnazial”. Primul discurs i-a apartinut ministrului Educatiei, Adrian Curaj, care a fost urmat de Ecaterina Andronescu.

Cred ca nu trebuie sa centram pe numarul de ore. Pentru ca, din pacate, ceea ce constat de cand a fost lansat acest plan-cadru: nimeni nu s-a gandit sa vorbeasca despre continuturile disciplinelor. Am vorbit numai daca am luat o ora de la o disciplina si am trecut-o la alta disciplina. De aceea, personal, cred ca numarul de ore n-ar trebui schimbat. Pentru ca, de bine de rau, el este cumva echilibrat si acceptat de toata lumea. Pentru ca si acceptarea unei solutii de catre sistem este un lucru extraordinar de important”, a declarat Ecaterina Andronescu, presedintele Comisiei pentru invatamant din Senat.

Potrivit acesteia, “ar trebui sa lucram pe continuturile disciplinelor, pe programele analitice, pentru ca acolo dupa opinia mea trebuie sa abandonam anumite cunostinte si sa incercam sa ne orientam spre altele. Elevii nostri de astazi au alte sanse de a accesa informatia si acelea pe care le acceseaza din alte surse nu trebuie sa se mai regaseasca si in scoala si sa il supra-incarcam si sa-l antagonizam fata de scoala, in loc sa crestem atractivitatea scolii”.

Fostul ministru a afirmat ca “se vorbeste foarte mult in toata lumea de personalizarea educatiei. Si eu cred ca prin incercarea aceasta de a transfera cunoasterea la nivelul fiecarui copil din clasa in care lucram - ar fi calea pe care ar trebui sa mergem in asa fel incat toate cele 4 scopuri ale educatiei sa isi primeasca componenta de la scoala si sa putem realiza acest echilibru social si prin intermediul scolii”.

Internetul si tehnologiile informatice astazi reprezinta cea mai interesanta si cea mai ieftina resursa pe care scoala o poate utiliza”, a declarat Ecaterina Andronescu. Aceasta a adaugat ca “ideea de a ne implica in realizarea unor platforme informatice cu video-lectii, cu lectii interactive care sa fie puse la dispozitia scolii si a elevilor in fiecare zi si la scoala, si acasa ar putea sa fie calea prin care sa incercam sa personalizam educatia”.

Nu este un lucru necunoscut de noi: nu ne nastem egali, nu avem acelasi potential intelectual si nu avem nici aceeasi cinetica de acumulare. De aceea, mijloacele acestea pe care ar trebui cu tehnologiile informatice sa le punem la dispozitia elevilor ar putea sa asigure sansele egale de care vorbim de atata vreme. Cel care are un potential intelectual sau o capacitate de asimilare cu o anumita cinetica mai lenta sa aiba la dispozitie, nu contra-cost cum se intampla astazi cu meditatiile, aceste mijloace informatice la orice ora din zi, atunci cand invata, la scoala sau acasa, si in ritmul lui si cu felul lui de a se racorda la achizitii sa poata face acest lucru si in felul asta sa crestem performanta scolii”, a afirmat Andronescu.

Citeste si: