Dezbatere pe planurile-cadru pentru gimnaziu Ecaterina Andronescu: Cred ca numarul de ore n-ar trebui schimbat

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Marţi, 16 februarie 2016, 17:33 Actualitate | Esenţial

Ecaterina Andronescu
Foto: Agerpres
Discutiile pe planurile-cadru pentru gimnaziu s-au concentrat numai pe trecerea de ore de la o disciplina la alta, a declarat fostul ministru al Educatiei Ecaterina Andronescu, la dezbaterea organizata de Ministerul Educatiei. “Cred ca numarul de ore n-ar trebui schimbat. Pentru ca, de bine, de rau, el este cumva echilibrat si acceptat de toata lumea”, a afirmat aceasta. Andronescu a precizat ca “ar trebui sa lucram pe continuturile disciplinelor”.

Ministerul Educatiei a organizat marti, 16 februarie, la Biblioteca Centrala Universitara “Carol I” din Bucuresti, o dezbatere “privind noul plan-cadru pentru invatamantul gimnazial”. Primul discurs i-a apartinut ministrului Educatiei, Adrian Curaj, care a fost urmat de Ecaterina Andronescu.

Cred ca nu trebuie sa centram pe numarul de ore. Pentru ca, din pacate, ceea ce constat de cand a fost lansat acest plan-cadru: nimeni nu s-a gandit sa vorbeasca despre continuturile disciplinelor. Am vorbit numai daca am luat o ora de la o disciplina si am trecut-o la alta disciplina. De aceea, personal, cred ca numarul de ore n-ar trebui schimbat. Pentru ca, de bine de rau, el este cumva echilibrat si acceptat de toata lumea. Pentru ca si acceptarea unei solutii de catre sistem este un lucru extraordinar de important”, a declarat Ecaterina Andronescu, presedintele Comisiei pentru invatamant din Senat.

Potrivit acesteia, “ar trebui sa lucram pe continuturile disciplinelor, pe programele analitice, pentru ca acolo dupa opinia mea trebuie sa abandonam anumite cunostinte si sa incercam sa ne orientam spre altele. Elevii nostri de astazi au alte sanse de a accesa informatia si acelea pe care le acceseaza din alte surse nu trebuie sa se mai regaseasca si in scoala si sa il supra-incarcam si sa-l antagonizam fata de scoala, in loc sa crestem atractivitatea scolii”.

Fostul ministru a afirmat ca “se vorbeste foarte mult in toata lumea de personalizarea educatiei. Si eu cred ca prin incercarea aceasta de a transfera cunoasterea la nivelul fiecarui copil din clasa in care lucram - ar fi calea pe care ar trebui sa mergem in asa fel incat toate cele 4 scopuri ale educatiei sa isi primeasca componenta de la scoala si sa putem realiza acest echilibru social si prin intermediul scolii”.

Internetul si tehnologiile informatice astazi reprezinta cea mai interesanta si cea mai ieftina resursa pe care scoala o poate utiliza”, a declarat Ecaterina Andronescu. Aceasta a adaugat ca “ideea de a ne implica in realizarea unor platforme informatice cu video-lectii, cu lectii interactive care sa fie puse la dispozitia scolii si a elevilor in fiecare zi si la scoala, si acasa ar putea sa fie calea prin care sa incercam sa personalizam educatia”.

Nu este un lucru necunoscut de noi: nu ne nastem egali, nu avem acelasi potential intelectual si nu avem nici aceeasi cinetica de acumulare. De aceea, mijloacele acestea pe care ar trebui cu tehnologiile informatice sa le punem la dispozitia elevilor ar putea sa asigure sansele egale de care vorbim de atata vreme. Cel care are un potential intelectual sau o capacitate de asimilare cu o anumita cinetica mai lenta sa aiba la dispozitie, nu contra-cost cum se intampla astazi cu meditatiile, aceste mijloace informatice la orice ora din zi, atunci cand invata, la scoala sau acasa, si in ritmul lui si cu felul lui de a se racorda la achizitii sa poata face acest lucru si in felul asta sa crestem performanta scolii”, a afirmat Andronescu.

Citeste si:


Citeste mai multe despre   











Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO Barbatul acuzat de asasinat la comanda mafiei italiene spune ca i sa facut o inscenare. Probele din dosar care il contrazic

Alexandru Gaina, individul acuzat ca la comanda mafiei italiene a ucis un om de afaceri roman, a vorbit in exclusivitate pentru Stirile Pro TV.
1387 vizualizari
  • +12 (14 voturi)    
    Rumegatoarea (Marţi, 16 februarie 2016, 17:39)

    HDS [utilizator]

    MU ar trebui sa-si tina gura.
  • +12 (14 voturi)    
    Bag picoarele in orele voastre (Marţi, 16 februarie 2016, 17:42)

    Adri4n [utilizator]

    Numa la asta va ganditi de parca scoala ar fi pentru profesori nu pt elevi.
    Scoteti-va capul din c...r si vedeti in ce hal e sistemul de invatamant.
    Hotariti-va odata ce anume trebuie sa fie in stare sa faca absolventii sistemului, bateti obiectivele in cuie si dupaia vedeti ce materii trebuie, cate ore la fiecare si ce sa fie in programa. Si CUM sa fie predata, ce baza materala e nevoie... etc.

    Nu mai puneti carul inaintea boilor ca pana acum.

    Si stimabila doamna Antonescu, dupa ce a inchis scolile de profesii si meserii n-ar trebui sa mai aiba curajul sa mai deschida gura. Dar de... tupeu de PSD-ist
  • +12 (14 voturi)    
    Elevi. (Marţi, 16 februarie 2016, 17:52)

    MirceaGeorgescu1 [anonim]

    Se baga prea mult in seama ucigasa invatamantului din Romania!
  • +12 (14 voturi)    
    ... (Marţi, 16 februarie 2016, 17:56)

    CosminMaricari [utilizator]

    Să-i ceri părerea Ecaterinei Andronescu despre ce ar trebui schimbat în educaţia românească e ca şi cum ai cere părerea unui criminal despre meniul de la praznicul victimei...
  • +10 (12 voturi)    
    pune-i cruce! (Marţi, 16 februarie 2016, 17:57)

    Francisc 1 [utilizator]

    ai spat atat de bine invatamantul ca nu mai e nevoie sa-ti aflam parerea!
  • -4 (8 voturi)    
    Învățământ vs libertate (Marţi, 16 februarie 2016, 18:04)

    Un cititor [utilizator]

    1. Invățământ obligatoriu și gratuit.
    Orice popor dorește în mod legitim să vrea să existe. De aceea, nu-i poate lăsa pe oameni atât de liberi până acolo încât să trăiască într-o țară fără a-i cunoaște limba, tradițiile, cultura, geografia și religia.
    Așadar, rolul statului ar trebui să se oprească la acest nivel. Adică să se asigure că toți cei care sunt aduși cu forța la școală, să învețe lucruri esențiale în legătură cu identitatea lor în cadrul poporului.
    Acest învâțământ obligatoriu și gratuit ar trebui să se limiteze la învâțământul primar.
    Restul e pe bani. Că altfel, un elev care este instruit gratuit pe bani publici face școala în Romania și apoi pleacă aiurea și statul rămâne cu banii dați și cu buzele umflate.
    2. Politizarea învățământului
    Statul nu trebuie să fie purtătorul unei ideologii care folosește școala ca vector de îndoctrinare. Deci școala ar trebui să fie independentă , așa cum e justiția. Factorul politic nu are ce căuta în școală.
    Sistemul de învățământ trebuie codus de oameni cu carte, nu de impostori sau de străini.
    3. Educație vs instruire
    Educația copiilor trebuie făcută în familie și la biserică. Vedem la tot pasul oameni cu diplome dar needucați și lipsiți de scupule. Școala nu e în stare să schimbe inimile oamenilor și din ticășoși să-i facă buni. Biserica a fost întotdeauna locul în care s-a dezvoltat cultura unui popor. Comunișii și liberalii au fost cei care au separat-o.

    In concluzie, tâmpeniile astea cu lecții digitale, cu programe școlare super tehnicizate, n-au nicio valoare. Copiii vor continua să fie obraznici, iar sistemul va continua să furnizeze rebuturi. Profesorii n-au nicio pârghie pentru a-i responsabiliza pe elevi, iar elevii preferă să intre pe chat decât să învețe.
    • +3 (5 voturi)    
      Bati campii cu gratie (Marţi, 16 februarie 2016, 18:29)

      Adri4n [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      1. Unu care n-are azi bani de educatie (si drept urmare sanse de o slujba decent platita) e infractorul de maine ce iti va da in cap noaptea pe strada pentru cei 5 lei din portofel.

      2. "Statul nu trebuie să fie purtătorul unei ideologii care folosește școala ca vector de îndoctrinare" se cam contrazice pe alocuri cu cele enumerate de tine ca fiind esentiale: in special religia si istoria (pentru ca stim cu toti ca istoria e scrisa de invingatori, am vazut cum au interpretat comunistii 23 August ca sa dau un exemplu. Si istoria are nevoie de interpretare, altfel e doar o insiruire de ani)

      3. Ce te faci daca familia nu e instare sa faca educatia? Iar la biserica oricum nu am pretentia. Vezi punctul 1.

      Chestile alea digitale daca sunt facute cu cap au rolul sa ii trezeasca interesul elevului si sa priceapa mai bine si mai usor.
      • -3 (3 voturi)    
        Replică (Marţi, 16 februarie 2016, 18:50)

        Un cititor [utilizator] i-a raspuns lui Adri4n

        1.„Unu” care n-are bani de educație merge la bancă și ia împrumut ca să facă școală. La fel cum și altul face la fel ca să-și cumpere casă. Dl Năstase a fost educat pe banii statului și a furat ca-n codru. Fără să dea în cap la nimeni.
        2. Dacă învățământul e depolitizat și curățat de impostori, atunci și continutul predat va fi mai curat.
        3. Mergi la biserică! Secole de-a rîndul românii au avut bun simț fără să fi mers la școală. Au venit liberalii și apoi comunștii iar noțiunile de rușine, onoare și bun simț au dispărut din peisaj.
  • +10 (12 voturi)    
    S-a terminat ! (Marţi, 16 februarie 2016, 18:06)

    SRA [utilizator]

    Daca se face appel la aceasta tovarasa pentru educatie inseamna ca déjà s-a terminat cu educatia !
  • +8 (10 voturi)    
    Ce mai crede Abrampenibila asta ? (Marţi, 16 februarie 2016, 18:11)

    Plagarus [utilizator]

    Trista perioada 2000-2012 a fost dominata de Andronescu direct sau indirect cu fantose gen Liviu Pop. (exceptie perioada Miclea si Funeriu
    Parjol si jale a lasat in urma aceasta "doamna"de bine si a sa "mostenire " :
    Fenomenul „fabricile de diplome”, scandaluri legate de diplome false si programe de studii neacreditate;
    Imensul scandal de la Universitatea Spiru Haret, avand inmatriculati 340.000 de studenti, la doar 750 de cadre didactice titulare;
    Plagiatele si nepotismele au devenit fenomene frecvente in invatamantul superior romanesc;

    Desfiintarea scolii profesionale din 2003. Inlocuita cu o struto-camila, scoala de arte si meserii, care se termina tot la bacalaureatul fraudat si apoi in invatamantul superior, nu avea legatura cu o scoala profesionala serioasa, ci reprezenta tot o ruta liceala tehnologica, cu un an mai lunga. A si fost suspendata in 2009, Ecaterina Andronescu declarand ca NU s-a dovedit un demers util.
    Bacalaureatul 2011 arata dezastrul educatiei romanesti, tinut ascuns pana in acel moment.
    In toamna 2012, sub conducerea domniei sale, bacalaureatul a revenit la fraudare si mistificare.
    A pulverizat Consiliul National de Etica si CNATDCU populandu-le cu oameni provenind din anturajul sau membri PSD......................+++++
  • 0 (0 voturi)    
    Dezbatere invatamant (Miercuri, 17 februarie 2016, 8:53)

    Vilu [utilizator]

    Fac ceva ore de matematica cu unii din elevii acestui sistem de invatamant, din clase diferite, de la la cincea la clasa a douasprezecea. Constat cu stupoare, ca nu se stiu lucruri elementare care tin de viitorul acestor copii, de pilda tabala imultirii sau cum se face o impartire cu creionul pe hartie.
    Este adevarat ca programa este stufoasa(aria curiculara foarte bogata), dar nimeni nu incearca sa creasca calitatea actului de invatamant prin legarea acestuia cu viata reala. Intrebat, un absolvent de facultate, la un interviu de angajare ca agent de vanzari, cat fac 20 ori 0.1, acesta a raspuns, dupa un minut de gandire, 20.2. In acest caz care este rezultatul invatamnatului romanesc?
    Mentionez ca nu lucrez in invatamant tocmai din cauza cerintei de ai trece pe toti ca sa ne pastram catredele!!!!!!!!!!!
    DORESC CA EU SA NU MAI AM COPII CU CARE SA FAC ORE SUPLIMENTARE DE MATEMATICA CA SA POATA SA-SI IA BACALAUREATUL. DAR VOI TRAI SA VAD ASTA?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică