Catedrala Mantuirii Neamului NU primeste bani de la buget pentru 2016 / Este o veste care nu ne poate bucura, a spus purtatorul de cuvant al BOR

de A. Florea     HotNews.ro
Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 14:19 Actualitate | Esenţial

Catedrala Mantuirii Neamului, fara bani de la buget in 2016
Foto: Hotnews
In proiectul de buget pentru 2016, Guvernul nu a alocat niciun ban pentru lacasurile de cult. Asta inseamna ca nici Catedrala Mantuirii Neamului nu va mai primi bani de la bugetul de stat, iar mai marii BOR nu sunt prea multumiti de decizia Guvernului Ciolos, scrie DIGI 24.

Dupa ce in ultimii doi ani s-au alocat peste 325 de milioane de lei din bugetul de stat pentru lacasurile de cult, anul 2016 va fi unul al buzunarelor goale pentru Biserica. 

Purtatorul de cuvant al BOR, Vasile Banescu, a declarat, citat de DIGI 24, ca: ”Vorbim despre un proiect, un proiect nu inseamna o lege finala. Este o veste care nu ne poate bucura, dar consideram ca constructiile incepute, inclusiv proiectul Catedralei nationale va putea fi continuat, intrucat conform legii Catedralei din 2005, fondurile alocate pentru aceasta importanta constructie nu provin doar din partea statului”.


Citeste mai multe despre   









19033 vizualizari
  • +43 (55 voturi)    
    O veste care ne bucură. (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 14:34)

    mircea [anonim]

    Începe BOR să intre în normalitate,adică enoriașii să finanțeze și nu BOR să fie proprietara,ci comunitatea locală.Și la Catedrala Mântuirii Neamului(urât mai sună),ce a plătit până acum Guvernul,trebuie să fie proprietatea Guvernului.Nu există nici-o lege care să prevadă altfel.
    • -19 (37 voturi)    
      templu masonic si moschee (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 18:48)

      Vasile [anonim] i-a raspuns lui mircea

      De asta bugetul administratiei prezidentiale a crescut cu 150 % fata de anul 2014 ? si guvernul Cioloș a aprobat masini noi pentru presedinte. Ca Iohannis mergea pe jos saracul. De asemena guvernul da pe gratis terenuri pentru moschee si templul masonic de pe bulevardul expozitiei. Ma intreb la ce e utiil un templu masonic ? Cine se roaga acolo ? ateii ?
      • +5 (29 voturi)    
        dA (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 19:24)

        Babilou [utilizator] i-a raspuns lui Vasile

        Te asigur ca un templu masonic e mai util dacat un locas de cult.... Chiar mult mai util. Afla ca toti cei care au creat Romania moderna (cu ceva timp inainte fiind revolutionarii la 1848), au fost masoni. Mai sunt alte multe exempl, dar te las sa te mai informezi si tu. Ca sa nu-ti mai pui intrebari retorice.
        • -1 (3 voturi)    
          au fost (Duminică, 6 decembrie 2015, 12:10)

          freejack [utilizator] i-a raspuns lui Babilou

          dar nu au avut templu. si totusi, cum vine asta "templu masonic"? poate casa de creatie, sau sala de conferinte, cu piscina, sauna, masaj thailandez, chestii din astea. masonii sunt toti oameni importanti, in frunte cu aparatorul bancilor, guvernatorul asa zisei Banci Nationale a Romaniei, numitul Mugur Isarescu. mare roman, mare caracter.
        • -2 (4 voturi)    
          Templu (Duminică, 6 decembrie 2015, 14:47)

          Lucris [utilizator] i-a raspuns lui Babilou

          Masonii sunt inchinatori ai marelui arhitect. Daca nu stii cine este acest mare arhitect, poti afla ca nu este altul decat lucifer. Pe romaneste, masoneria este inchinatoare la diavol. Daca nu stiai, afli acum. Nu lauda masoneria. Daca o faci, ori esti necunoscator, ori adept. Oricum ar fi, nu te avantajeaza situatia. Masoneria este atat de ”cinstita” si”democratica” ca absolut nimeni, niciodata, nu a parasit organizatia decat cu piciorele inainte. Si, poti fi convins, ca au incercat multi sa o paraseasca, in viata fiind. Toti cei care au incercat, au murit in foarte scurt timp. Fara exceptie. Mai ridici osanale masoneriei, acum? Compari Crestinismul si pe Hristos cu masoneria si cu lucifer? Pai, masoneria nu uraste pe nimeni mai mult dacat pe Hristos. De ce, oare? Invata si vei afla. Daca cei care jubileaza atat de mult ca se impiedica ridicarea unei Catedrale sau a unei biserici ar gandi mai mult, si-ar pune intrebarea: ”De ce masoneria vrea cu orice pret sa distruga crestinismul si, in primul rand, crestinismul ortodox, daca toata poveste asta cu religia este doar praf in ochii prostilor?” Oare masoneria aloca atatea resurse doar pentru un praf in ochi, sau pentru ca are de a face cu Adevarul? Oare Antonie Iorgovan, Dumnezeu sa il odihneasca, era un naiv, sau un om care stia bine ce este, ce poate si ce vrea masoneria? Invata, prietene, ca invatatura a luminat pe multi. La multi ani, de Sfantul Nicolae, celor care isi serbeaza numele!
          • +1 (1 vot)    
            Prietene, (Duminică, 6 decembrie 2015, 22:01)

            midufi [utilizator] i-a raspuns lui Lucris

            bati campii cu fervoare, ca un adevarat crestin spalat pe creier.
            Daca tot indemni pe altii la invatatura, poate mai studiezi si tu, prietene...
            • -1 (1 vot)    
              Templu (Luni, 7 decembrie 2015, 12:57)

              Lucris [utilizator] i-a raspuns lui midufi

              Inteleg ca, din punctul dumitale de vedere, si masonii sunt spalati pe creier?
              Ca doar nu fac ei investitii colosale pentru a desfiinta crestinismul, asa, ca sunt ei niste spalati pe creier si habar nu au ce fac. Pai, tocmai astia sa nu stie EXACT ce fac? Ii crezi niste copii?
              Ideea ca este ”cool” sa injuri Biserica si pe Dumnezeu, sa consideri Credinta ca fiind ”desueta”, ”reminiscenta medievala” sau altele asemenea, nu inseamna ca este bine sau adevarat.
              Partea delicata este ca am studiat, chiar foarte mult, problematica discutata si din cauza asta indemn si pe altii la invatatura.
              Nu confunda Crestinismul cu islamul sau alta credinta. Hristos este Unic.
            • -1 (1 vot)    
              Unde sunt valorile morale? (Vineri, 11 decembrie 2015, 8:24)

              Maria-Oradea [anonim] i-a raspuns lui midufi

              Eu sunt un creştin spălat pe creier de către Dumnezeu. Înainte de acest proces de curăţire şi creierul meu era plin de mizerii de tot felul pe care le gândeam sau le spuneam luându-mă după lumea degradată din jurul meu şi după atei.
              Privind acum în urmă mă îngrozesc gândindu-mă de felul şi halul în care am putut trăi cândva, fără a da atenţie valorilor morale care ar trebui să stea la baza vieţii fiecăruia.
              Ne place nu ne place de la Dumnezeu venim în viaţa aceasta şi la Dumnezeu ne vom întoarce la finalul vieţii. Dar cum vom arăta în faţa Sa? Murdari din cap până în picioare sau mai curaţi şi luminoşi? Vedeţi, pentru aceasta avem nevoie de Catedrala Mântuirii neamului, ca să ne sfinţim noi românii în proporţii de masă...
        • -1 (1 vot)    
          Dumnezeu este etern si nu masonii... (Vineri, 11 decembrie 2015, 8:13)

          Maria - Oradea [anonim] i-a raspuns lui Babilou

          Dacă aţi intrat vreodată într-o Biserică, aţi văzut câţi oameni necăjiţi sunt? Aceşti oameni sunt lăsaţi de izbelişte de societate şi ei numai prin preoţii şi Biserică îşi găsesc rezolvarea problemelor de viaţă, deoarece acolo Îl găsesc pe Dumnezeu şi pe cineva care îi ascultă. Acolo găsesc ei pe doctorii de suflete şi trupuri fără de arginţi...
          Nimeni nu are dreptul să ia această speranţă şi mângâiere a oamenilor. Dacă nu ar exista Bisericile şi preoţii, ne-ar sufoca probabil numărul mare al spitalelor de psihiatrie după cum merg treburile în prezent în ţara aceasta.
          Deocamdată nu am văzut masoni pe care să-i doară capul de necazurile şi durerile poporului.
          Oamenii sunt trecători dar Dumnezeu este Etern, este întodeauna acolo şi îţi ascultă necazurile şi te ajută concret să le depăşeşti.
      • +8 (10 voturi)    
        si capra vecinului.. (Duminică, 6 decembrie 2015, 9:40)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Vasile

        administratia prezidentiala este o institutie a statului roman. BOR este o institutie privata.
        o crestere cu 150%? in realitate este o crestere cu 39% fata de anul anterior. daca Johannis foloseste acesti bani ca sa deschida palatul Cotroceni publicului (teatrul Nottara si alte investitii), atunci sunt niste bani cheltuiti cu folos. cresterea de 39% (~20 milioane lei) este un mizilic pe langa trecerea neconstitutionala din domeniul public in domeniul privat a terenului de 11ha, (evaluat la 200 mil euro - 900 mil ron) pe care se ridica catedrala prostiei neamului. nici nu mai vorbim de alte fonduri publice irosite pana azi pentru acest proiect megaloman care arata clar cat de departe este BOR de valorile crestine..
        Conform articolului 136 din Constitutie, ordonanta prin care BOR a preluat terenul catedralei este nula. Cu putin noroc, CCR va fi sesizata, ordonanta va fi anulata si constructia va fi oprita la timp.. salvam ce se mai poate.. o facem zona culturala pentru toti romanii, nu hala de indobitocire contra cost..
        • -6 (10 voturi)    
          urmeaza: (Duminică, 6 decembrie 2015, 11:43)

          miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          -desfintarea parlamentului
          -nationalizarea
          -interzicerea invatamantului in limba romana
          -declararea personajelor marcante ale istoriei si culturii romanesti ca fiind retrograzi si antieuropeni
          -interzicerea avorturilor
          -inchiderea bisericilor ortodoxe romane si in final demolarea acestora si arestarea preotilor
          si mai stiti voi ce,ca aveti mintea odihnita si puteti mai mult!
          • -4 (6 voturi)    
            completare: (Duminică, 6 decembrie 2015, 13:05)

            miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui miculescu-rucar

            -desfiintarea partidelor politice
            -desfiintarea Academiei Romane
            -toti translatorii de la Bruxelles-buni cunoscatori ai limbii engleze- sa fie declarati de "vocea strazii"liderii neamului si singurii detinatori ai adevarurilor absolute,alaturi de cernea,boia,patapievici,liiceanu si altii de teapa lor
            • +4 (6 voturi)    
              Comic (Duminică, 6 decembrie 2015, 13:08)

              ac [utilizator] i-a raspuns lui miculescu-rucar

              Dupa ce ai debitat atitea ineptii, ai simtit si nevoia sa-ti raspunzi. Asa e democratic.
              • -4 (4 voturi)    
                da, (Duminică, 6 decembrie 2015, 14:15)

                miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui ac

                imi mai vin in minte si alte directii de actiune cum ar fi rescrierea istoriei Romaniei de catre un colectiv de istorici condusi de vladimir tismaneanu sub coordonare sur,accept,active watch.
                comandarea de urgenta a unor papusi care sa reprezinte personalitatile poporului roman si ulterior spanzurare si incendierea lori,nterzicerea folosirii cuvintelor neam,tara,traditii,romanesc,interzicerea dreptului la vot pentru cei care platesc impozite si taxe in Romania etc.
                • +2 (4 voturi)    
                  Ok, am inteles (Duminică, 6 decembrie 2015, 15:27)

                  ac [utilizator] i-a raspuns lui miculescu-rucar

                  Te uiti pe nasul TV prea mult, asa-i?
                  • -2 (2 voturi)    
                    nu (Duminică, 6 decembrie 2015, 16:23)

                    miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui ac

                    stiu cine este nasu tv,dar tu cred ca ti-ai facut studiile pe net,asa cum v=a indemnat base
                    • +2 (2 voturi)    
                      Eh, bravo (Duminică, 6 decembrie 2015, 22:04)

                      midufi [utilizator] i-a raspuns lui miculescu-rucar

                      in sfarsit ne-ai lamurit...
                      Esti suparat bre pe basescu, el e de vina...
                      De ce n-ai spus de la inceput, de ce trebuia sa debitezi atatea prostii fara sens?
                      Ti s-a blocat tv-ul pe antena3, ok, am inteles.
          • +2 (2 voturi)    
            comic.. (Duminică, 6 decembrie 2015, 20:35)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui miculescu-rucar

            oare cine "ctitorea" in Romania constructii megalomane gen catedrala asta?..
            sa desfiintam parlamentul? parlamentul este o structura democratica, aleasa de popor? BOR? cand trimit un popa in parohie oare intreaba si enoriasii ce parere au?
            limba romana?.. fun fact: biserica ortodoxa a introdus in Romania alfabetul chirilic...
            n-are rost sa mai continuam, nu?
            • 0 (0 voturi)    
              Puterea lumeasca si Puterea Cereasca (Vineri, 11 decembrie 2015, 8:39)

              Maria - Oradea [anonim] i-a raspuns lui pehash

              BOR când trimite un popă într-o parohie ia aminte la inspiraţia Divină. Şi ştiţi de ce? Deoarece Domnul Iisus Christos este Marele Arhereu al Bisericii Creştine şi El este Cel care hotărăşte cine unde să meargă. Dincolo de raţiunile omeneşti există raţiunile cereşti...
              Catedrala Mântuirii nu este o construcţie megalomană şi sunt sigură că nu aţi văzut-o dacă vorbiţi aşa, nici planurile şi nici ansamblul care va fi acolo spre folosul oamenilor. Ea este necesară ca un mare semn de respect al românilor faţă de Dumnezeu Creatorul nostru.
              România va deveni noul Centru Spiritual al lumii, după cum arată nenumărate profeţii. Cum poate să fie această devenire dacă nu ai în Bucureşti un locaş de cut pe măsură?
              Acolo unde ai simbolul puterii lumeşti - Parlamentul, acolo trebuie să ai pentru echilibru şi simbolul Puterii Cereşti.
              Deci ne trebuie Catedrala Mântuirii Neamului!
    • +19 (35 voturi)    
      E o veste trista (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 21:34)

      cenzuratul [utilizator] i-a raspuns lui mircea

      Eu vreau ca statul sa sustina in continuare financiar constructia catedralei, ca biserica sa isi poata permite cele mai de calitate materiale de constructie, astfel incat peste 1-2 sute de ani cand va fi daramata, materialele de constructie sa poata fi refolosite la ridicarea unei scoli sau a unui laborator, intr-un triumf simbolic al stiintei asupra basmelor.
      • 0 (0 voturi)    
        Lumină sau beznă? (Vineri, 11 decembrie 2015, 10:19)

        Maria -Oradea [anonim] i-a raspuns lui cenzuratul

        Dacă cu casa dvs personală s-ar întâmpla cam cum spuneţi în textul de mai sus, cam ce părere veţi avea? De ce nu mai are loc Dumnezeu să locuiască împreună cu oamenii pe Pământ şi chiar şi la noi în România?
        Vă asigur că dacă de peste 2000 de ani Biserica creştină dăinuieşte, va dăinui şi de acum încolo şi nimeni n-o va putea dărâma deoarece Stăpânul ei Ceresc este din nou revenit printre oameni.
        Vă puteţi imagina un om care moare înmormântat fără slujbă, copii să rămână nebotezaţi şi soţii necununaţi? Dacă vă puteţi imagina aşa ceva, tare mică şi întunecată va fi lumea aceea pe care v-o creaţi.
        Fiecare are dreptul să aleagă dacă doreşte să trăiască în lumină sau în beznă...
    • 0 (0 voturi)    
      Ne trebuie Catedrala M\ntuirii! (Vineri, 11 decembrie 2015, 7:58)

      Maria -Oradea [anonim] i-a raspuns lui mircea

      Nici o Biserică nu este proprietatea oamenilor. La sfinţire ea este închinată lui Dumnezeu şi devine Casa Sa de pe pământ. Preoţii şi enoriaşii sunt numai administratorii acesteia din planul fizic, care trebuie să aibă grijă de ea şi să o ţină curată şi cu slujbele cuvenite...
      Orice Biserică este interfaţa dintre văzut şi nevăzut, dintre om şi Creatorul său.
      O ţară ca România cu oameni foarte credincioşi are dreptul la acest edificiu reprezentativ, aşa după cum microbiştii din România au avut dreptul la Naţional Arena.
      Catedrala Mântuirii este un obiectiv naţional şi trebuie susţinut şi din din banii publici din bugetul de stat. Dumnezeu să vă înţelepţească...
  • +34 (46 voturi)    
    Dumnezeule... (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 14:38)

    @Mishu [utilizator]

    Ce abominatie dupa casa poporului musai sa avem si hambarul mântuirii, nici picior de Dumnezeu in asa ceva.
    • +3 (3 voturi)    
      Unde-s prostii ...? (Duminică, 6 decembrie 2015, 15:19)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui @Mishu

      Daca era asa de important sa facem mega-lacase de cult in sec. al XXI-lea, oare de ce nu se face la Roma o catedrala de 10 ori mai mare decat San Pietro ?

      Pentru ca NU MAI E NEVOIE !

      Religia e a n-spea roata la caruta vietii noastre si e mai important sa fii educat, sanatos, tratat corect si complet in spitale ultra-moderne, decat sa ti se scuture o cadelnita pe la urechi in speranta vindecarii adusa de Divinitate ...


      Religia se stinge pentru ca si-a indeplinit misiunea pe Pamant. Noi continuam sa turnam gaz pe foc...?
    • -1 (1 vot)    
      Catedrala Mântuirii este necesară acestui popor (Vineri, 11 decembrie 2015, 7:46)

      Maria - Oradea [anonim] i-a raspuns lui @Mishu

      Catedrala Mântuirii nu este a patriarhului, nu este a Bisericii, ci este Casa lui Dumnezeu de pe pământ. Pentru această jertfă colectivă Dumnezeu ne va ajuta pe noi ca români din toate punctele de vedere.
      Noi înţelegem după limbajul pe care îl folosiţi că nu respectaţi nici un fel de valori morale şi că sunteţi în derivă...
      Dacă dvs doriţi să rămâneţi la acest nivel jos, vă priveşte, dar restul naţiunii are dreptul la valori morale ]nalte şi la această Catedrală care ne va salva.
      Dvs din cultura personală vă lipseşte Biblia, din care aţi putea înţelege cam care este relaţia dintre om şi Creatorul său. Să vă dea Dumnezeu lumină...
  • +37 (45 voturi)    
    bor (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 14:45)

    nimrod [utilizator]

    BOR primeste o veste proasta? Sunt devastat...
  • +28 (38 voturi)    
    Nu-i bai, ii recupereaza de la SRI... (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 14:45)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    Sa caute taierea de la BOR in bugetul umflat la SRI exact cu vreo 200 milioane, cam asa. Pai nu e tot pt ei, ca cei mai multi secu tot cam prin BOR/biserici se invart? De unde arvuna pt atatia turnatori si "ascultatori" ai SRI-mai ales cei multi din BOR?

    Apoi, daca tot 99,999 % din romani se declara "ortodocsi" si BOR se faleste cu asta si la ce grad de incredere ridicat are (cica), pai e f simplu un calcul:
    macar 5 milioane de romani or fi calcatori regulati de biserica.
    5.000.000 X 50 lei (pe an!!)=250.000.000 lei.

    Mai mult decat le da statul care pt asta baga adanc mana in buzunarele tuturor ce nu sunt de acord cu politicile si opiniile BOR-de ex, ateii, gay-ii, etc. De ce sa fie acestia obligati sa plateasca pt unii care sunt impotriva lor? e imoral si cred ca e chiar neconstitutional.
    Cele 5 milioane de pupatori de moaste si alde asemenea gen Becali isi pot permite sa dea 50 lei PE AN pt constructia de biserici, catedrala si ce alte fantasmagorii faraonice mai au cei din BOR, nu? eu daca merg la Opera, de ex, ca sa ascult o arie, nu platesc bilet? sa plateasca si cei ce asculta "ariile' lor...simplu! Sa taie si bilete de acces in biserici, nah,..


    Sunt de acord cu un singur tip de finantare- cofinantarea proiectelor filantropice ale BOR, inclusiv a celor din fonduri europene. Atat.

    Restul sa isi faca rost din donatii si taxe de la milioanele de credinciosi si habotnici.
    • -1 (1 vot)    
      Catedrala spe binele neamului... (Vineri, 11 decembrie 2015, 9:11)

      Maria -Oradea [anonim] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

      În legătură cu turnătorii nu puteţi acuza fără dovezi! Dacă o faceţi sunteţi în afara legii, deoarece Constituţia dă dreptul la prezumţia de nevinovăţie.

      Eu sunt unul dintre cei 99,999... ortodocşi şi mă rog la Dumnezeu să nu mă lase să mă mai rătăcesc vreodată şi să ştiţi că am început să fiu mândră de asta, ba chiar susţin credinţa neamului nostru pe toate căile posibile.

      Bugetul de stat este un buget public şi noi publicul credincios avem dreptul la alocarea unei sume de bani pentru a se construi Catedrala Neamului.

      Ateii şi gay sunt oameni care se situează în afara legilor lui Dumnezeu şi nu pot fi acceptaţi de nici un om normal la cap şi nici de către BOR. Un pumn de oameni, o minoritate insignifiantă, dintre care unii dedaţi la cele mai grave vicii, nu pot face legea în ţara aceasta.
      Din păcate există şi Karma naţiunii, când pentru fapte nelegiunte în faţa Cerului, riscăm să plătim cu toţii vinovaţi şi nevinovaţi - vezi istoria omenirii consemnată în Biblie.

      Aşa cum ne ducem la o firmă de asigurări ca să ne asigurăm maşina cu care circulăm, aşa ne ducem noi creştinii şi la Biserică ca să ne asigurăm viaţa actuală şi viitoare şi de aceea îi cinstim pe Sfinţi şi moaştele lor şi le pupăm.
      S-ar putea peste un timp să constataţi că pupătorii de moaşte au salvat naţiunea, aşa cum a făcut cândva şi marii voievozi Mihai Viteazu, Ştefan cel Mare, Ferdinand şi mulţi alţii care au ridicat nenumărate Biserici spre binele naţiunii.
      Acum este rândul nostru să ridicăm Catedrala Neamului spre binele ţării şi al poporului.
  • +35 (47 voturi)    
    In sfarsit OK! (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 14:46)

    Daniel [anonim]

    Eu as propune ca DNA sa se autosesizeze pentru toate guvernele anterioare care au dat bani pentru popime.

    Este PENAL sa dai mita electorala unor 'fabricanti' de temeri si frici in dauna scolilor, spitalelor & infrastructurii intr-o tara inapoiata si in mare parte formata din analfabeti!

    Ce mai frici ii apuca acum pe nemernicii in sutana...poate se scot popii din scoli....poate se descopera afacerile subterane cu firmele constructii in scopul construirii de biserici,...dar poate ajungem si noi la 'contractele' dintre stat (PSD + PNL & friends) cu BOR...
    ....CINE / CE se angaja sa dea in schimb!
    • 0 (0 voturi)    
      Nu fugiţi de cruce şi credinţă! (Vineri, 11 decembrie 2015, 9:29)

      Maria - Oradea [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      Preoţii nu sunt fabricanţi de frici şi nu sunt nici nişte nemernici aşa cum afirmaţi în mod gratuit dvs care se pare că v-aţi situat de partea întunericului.
      Ei sunt slujitorii din Casa Domnului, care de-a lungul timpului urmând învăţăturile Domnului Iisus Christos au dat nenurăraţi Sfinţi şi Mucenici martiri. Adică şi-au dat viaţa pentru Dumnezeu şi credinţă! Ei fac parte di patrimoniul nostru naţional ca un bun spiritual.
      Primele şcoli au apărut pe lângă Biserici şi ăe vremea aceea preoţii erau şi dascăli, deci profesorii şi şcoala ar trebui să aibă ceva mai multă demnitate în ziua de azi şi să respecte credinţa...

      Crerdem că nimeni nu are dreptul să taie o întreagă pădure numai pentru că în ea o fi găsit ceva uscături.

      Credinţa neamului trebuie să rămână la locul ei central în societatea românească şi pentru aceasta ne trebuiesc Biserici şi Catedrale.
      Dacă aţi participat vreodată la o Liturghie atunci cred că aţi văzut că de fiecare dată preoţii se roagă pentru binele ţării şi al conducătorilor.

      Cine fuge de cruce şi credinţă vă asigur că ajunge direct în braţele întunericului.
  • +34 (42 voturi)    
    O ce veste minunata! (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 14:56)

    R.Stoian [utilizator]

    Ca tot este sezonul colindelor :)
  • +32 (36 voturi)    
    era si timpul... (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 15:05)

    g01an [anonim]

    nu sunt neaparat impotriva finantarii intretinerii si reparatiilor lacasurilor de cult existente si mai ales a celor cu vechime mare care reprezinta patrimoniu cultural national.

    dar cand vine vorba de constructii noi, ar trebui sa facem prioritati in functie de necesitatile reale si stringente si daca renovarea maternitatilor nu este gata, daca inca mai exista scoli care nu au toalete folosibile de catre elevi, nu putem aloca bani in alte parti, indiferent de domeniu. Este elementar. Ca tara asta sa poata supravietui, trebuie sa avem grija de copiii nostri, trebuie sa fie prioritate nationala.
  • +10 (14 voturi)    
    ... (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 15:09)

    tirolez [utilizator]

    Adica presiune si mai mare pe parohii. Totusi, cat le mai trebuie?!
  • +21 (25 voturi)    
    Slava Domnului!!!! (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 15:18)

    grig [anonim]

    Las' ca se descurca popii, se gasesc niste babe sarmane sa dea pomana pensia, inmormantari, nasteri si alte "mestesuguri bisericesti".
  • +20 (22 voturi)    
    mda (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 15:18)

    adrian_rolland [utilizator]

    Stai ca sar acum talibanii la gatul lui Ciolos... Si pina la votul final ...se pot schimba multe.
    • 0 (0 voturi)    
      Vom pierde mai mult... (Vineri, 11 decembrie 2015, 9:39)

      Maria -Oradea [anonim] i-a raspuns lui adrian_rolland

      Pentru mine, care sunt o babă pensionară, este clar că d-vs nu înţelegeţi nimic din credinţă şi vă deplâng. Dincolo de lumea asta fizică pe care o vedem în fiecare zi, există o lume superioară nou[, foarte frumoasă, în care sperăm să ne regăsim cu toţii cândva, deoarece sufletul uman este nemuritor.

      Nimeni nu poate îngrădi dreptul cuiva de a face donaţii sau milostenii! Nu patriarhului îi dăm, ci lui Dumnezeu îi dăm!

      Dacă Guvernul actual nu va aloca bani pentru Catedrala Mânturii în buget acest lucru va fi foarte grav, căci asta va arăta un mare dispreţ la adresa Divinităţii. Aceasta nu va aduce nimic bun pentru România si vom pierde mult mai mult.
  • +13 (17 voturi)    
    ! (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 15:19)

    tudorr [utilizator]

    Foarte bine!
  • +18 (22 voturi)    
    Poate (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 15:19)

    aniod [utilizator]

    se face un spital, ca am auzit ca si preotii si calugarii si calugaritele merg la consultatie la doctor.
    • +14 (18 voturi)    
      Serios?! (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 20:42)

      Romania, tara pomanagiilor [utilizator] i-a raspuns lui aniod

      Credeam ca preotii bolnavi se duc la PeFe Daniel sa le puna mana in cap sa-i vindece.

      Asa ai crede, la ce aere isi da, ai crede ca e Iisus insusi.
    • 0 (0 voturi)    
      A lasat Ceausescu spitale... (Duminică, 6 decembrie 2015, 22:16)

      Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui aniod

      ...dar in 25 de ani au ajuns o mizerie !!
  • +25 (29 voturi)    
    O decizie inteleapta! (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 15:20)

    Ciobanul Bucur [utilizator]

    Niciun leu pentru BOR, institutia imbuibatilor pe spinarea oamenilor saraci cu duhul!
    Daca sefii BOR au nevoie de bani, sa-i foloseasca pe cei din spagile luate de la preoti cand sunt numiti la o parohie mai banoasa.
  • +22 (26 voturi)    
    Schimbare (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 15:21)

    Cetatean_din_diaspora [utilizator]

    Începem în sfârșit ăncetul cu încetul să avem o separare normală între stat și biserică. Orice om are dreptul să se ducă la biserică și să se roage dar nu poate obliga toată populația țării să plătească pentru asta.

    Sper să nu cedeze guvernul cu această lege, și dacă parlamentul refuză s-o voteze trebuie ieșit din nou în stradă. Nu uitați, acest guvern nu poate face vreo schimbare fără sprijinul străzii, și știm foarte bine că parlamentul nu e interesat de bunăstarea populației.
    • +15 (17 voturi)    
      total (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 17:44)

      TenziCarbone1 [anonim] i-a raspuns lui Cetatean_din_diaspora

      de acord.Acest lucru trebuie subliniat .Fara presiunea
      strazii acest guvern nu poate supravietui,
    • -1 (1 vot)    
      Biserica nu a fost niciodata separata de popor (Vineri, 11 decembrie 2015, 9:51)

      Maria -Oradea [anonim] i-a raspuns lui Cetatean_din_diaspora

      Credem că Guvernul ar trebui să cedeze la această cerere a creştinilor de a aloca o sumă de bani din buget pentru Catedrala Mântuirii Neamului, deoarece va fi un bun naţional care va dăinui sute de ani. Ea va oglindi respetul acestui popor faţă de Dumnezeu. Patriarhii vin şi pleacă dar acest Monument de Cult şi Artă va rămâne peste vremi şi dincolo de nevrednicia noastră.

      Niciodată Biserica nu a fost despărţită de popor şi de stat şi Statul Român a dăinuit de-a lungul vremurilor tocmai prin credinţa poporului.
      Eu vă întreb un singur lucru: ce veţi face de Crăciun, de Naşterea Domnului? Vă puteţi imagina ţara aceasta fără sărbătorile şi tradiţiile de Crăciun, fără slujbele bisericeşti care cinstesc pe Domnul Iisus, fără colinde şi toate obiceiurie noastre româneşti?
  • +19 (21 voturi)    
    Excelent! (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 15:29)

    andrei d [utilizator]

    Asta înseamnă un guvern nepopulist, care nu arunca cu bani in scopuri electorale.
  • +15 (17 voturi)    
    Ne poate bucura pe noi, aia care am tot platit (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 15:42)

    care_va_sa_zica [utilizator]

    Si mai simplu de-atat n-am cum sa pun problema.
  • +20 (22 voturi)    
    Sagrada familia (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 16:20)

    grongobar [utilizator]

    sagrada familia din Barcelona se tot face de zeci de ani fara sa se dea bani de la buget si e estimat ca se va termina prin 2023-2024.deci se poate.
  • +19 (21 voturi)    
    hmmm (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 16:44)

    Nevermind [utilizator]

    Pana acum noul guvern ma lasa relativ rece si nu aveam inca o parere formata. Una bucata bila alba. Daca-i tine.
  • +19 (23 voturi)    
    BOR are bani destui (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 17:03)

    Locke Lamora [utilizator]

    Poporul nu prea. BOR ii pare rau ca nu mai primeste bani de-a moaca de la popor. Bah da destepti mai sunteti voi cand pohtiti la munca altuia.
  • +27 (29 voturi)    
    Care mantuire? (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 17:24)

    UpNext [utilizator]

    Care neam?
    "Neamul" (natiunea) romana se va "mantui" prin modernizare, cinste, corectitudine, compasiune, toleranta, seriozitate, verticalitate etica si spirit renovator national.
    • +14 (16 voturi)    
      foarte (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 17:54)

      TenziCarbone1 [anonim] i-a raspuns lui UpNext

      bine zis .Ne vom mantui numai prin dezvoltare.
      Cred ca o parte buna din Pitesti -Sibiu se putea construi
      cu banii dati pentru monstruozitatea acelei catedrale
      care nu este in spiritul sec XXI ,nici in macar in spiritul
      crestinismului,este total anacronic epocii actuale,este dovada ca vor sa tina acest popor in noaptea mintii!
      • -1 (1 vot)    
        Nu îngrămădiţi lucruri materiale (Vineri, 11 decembrie 2015, 10:09)

        Maria - Oradea [anonim] i-a raspuns lui TenziCarbone1

        Credinţa creştin ortodoxă nu poate fi noaptea minţii, ci numai ILUMINAREA MINŢII. Dar unora nu le place să audă de dragostea lui Dumnezeu pentru oameni. Nu le place să audă despre oameni care au dus o viaţă curată şi au ajuns Sfinţi şi Martiri şi atunci înseamnă că ei încă mai umbă prin întuneric.
        De ce nu le place unora să afle că trebuie să-L respecte pe Dumnezeu care le-a dat viaţa, sănătatea şi cele de trebuinţă vieţii.
        Aşa cum trebuie să-l respectăm pe tata şi pe mama care ne-a dat trupul pământean, tot aşa trebuie să-L respectăm pe Dumneyeu care ne-a creat sufletul acesta din noi.
        Nu ne putem mântui prin dezvoltare! Ne putem mântui numai prin respect faţă de Creator. Dacă ne dezvoltăm numai material şi nu şi spiritual suntem pierduţi... Bunăstarea materială este un dar de la Dumnezeu care se dă în urma unui efort spiritual. Noi nu ne aflăm aici pentru a aduna şi îngrămădi cât mai multe lucruri în casele noastre, ci pentru a ne şlefui calităţile sufleteşi, fiecare pe nivelul lui, deoarece cu acesta vom pleca înapoi în Sferele Cereşti din care am venit. Acolo în acele lumi superioare ne vom întâlni sigur cu Dumnezeu care ne va întreba ce am făcut cu viaţa noastră aici pe Pământ. Şi ce vom răspunde?
        Nu vedeţi că ceea ce se construieşte fără credinţă se surpă şi se dărâmă?
    • 0 (0 voturi)    
      Daca iti placea Cartea... (Duminică, 6 decembrie 2015, 22:18)

      Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui UpNext

      ...te faceai Popa...
  • +8 (10 voturi)    
    pe noi da! (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 17:26)

    Francisc 1 [utilizator]

    .
  • +12 (14 voturi)    
    Dati Cezarului.... (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 17:29)

    Kornell [utilizator]

    Cand Isus ar fi spus "dati Cezarului ce e al Cezarului" se referea la chipul de pe bani, deci impozite care trebuie platite. Pentru Dumnezeu, dati ce e al lui, deci credinta, cine o are.
    Nu a spus nici o clipa sa dea Cezarul lui Dumnezeu
  • +12 (16 voturi)    
    CE VESTE MINUNATA! (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 17:47)

    dincannes [anonim]

    Peste 20 de ani, grosul persoanelor ce vor intra in Catedrala vor fi vizitatorii japonezi!
    Trebuie pus lacat pe toate bisericile, vecine cu o scoala fara canalizare!
  • +11 (13 voturi)    
    Fantastic! Deja imi place Guvernul Ciolos! (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 20:35)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    Hai sa mai pastram Guvernul asta cativa ani!
  • +12 (14 voturi)    
    Nu va poate bucura??! (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 21:08)

    Bogdan [anonim]

    Nu va poate bucura ??? - Stiu eu vreo cateva milioane de romani pe care ii poate bucura ....
    SI VOM IESI IN PIATA DACA MAI CARAITI MULT .. VOI NU ATI INTELES CA NU AVEM SPITALE???
  • +8 (10 voturi)    
    naucire (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 22:16)

    siriteanu [anonim]

    Preasfintia ta daniel....da' nu mai esti si ,,preafericit''.....???????.....ca mai nou in toate comunicatele de presa apari asa ca un smerit.Esti acelasi daniel?
  • +7 (9 voturi)    
    eh...asta ii doar o propunere de buget (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 22:18)

    Je__ [utilizator]

    Pana la bugetul final aprobat de parlament mai este cale lunga.

    Hai sa nu ne imbatam cu apa rece!
    • +6 (6 voturi)    
      corect (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 23:06)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      Il fac franjuri in parlament. Poate fi si un exercitiu de imagine al guvernului, bazat fix pe asta. Oricum, chiar si ca exercitiu si tot e un pas. Sa vedem.
  • +4 (4 voturi)    
    O stire imbucuratoare. (Duminică, 6 decembrie 2015, 0:08)

    adrian88000 [utilizator]

    Intram in normalitate. . Statistica spune ca 85%
    dintre romani sunt ortodocsi.Deci suficenti oameni care sa isi dea obolul la BOR ca sa aiba banii necesari sa faca Catedrala Megalomanie Patriarhului.
  • +3 (3 voturi)    
    E contraproductiv sa fim naivi (Duminică, 6 decembrie 2015, 1:44)

    Intermezzo [utilizator]

    De ce ? Pai credeti ca ramine asa ? La anu' sunt alegeri locale . Deci ce se va intimpla ? Inainte de alegerile locale , guvernul Ciolos va face o rectificare bugetara in care BOR va primi tot ce n-a primit acuma , ba chiar mult peste ce i-ar trebui . Cine-l va forta sa faca asta ? Partidele parlamentare care-si doresc posturi de primari . Si care , in miile de sate si satuce ale tarii , nu se pot obtine fara o recomandare a preotului din sat , extrem de influent pe plan local . Nu face Ciolos rectificarea ? Pica exact cum a picat MRU , parlamentarii vor fi necrutatori . Mai bine-i dadea bisericii acum ceva , la rectificare-i va costa mai scump .
  • +8 (10 voturi)    
    felicitari, guvern! (Duminică, 6 decembrie 2015, 8:03)

    verdeata [utilizator]

    sunt ortodox, dar fiecare cult trebuie sa isi achite propriile cheltuieli pentru existenta si dezvoltare.
  • +5 (5 voturi)    
    A propos de „altruismul” preafericiților.. (Duminică, 6 decembrie 2015, 9:53)

    marki [utilizator]

    îmi vine în minte cazul nefericit al unei familii „prea”-sărace care, neavând bani de înmormântare (și nici de loc de veci) a fost nevoită să-și îngroape mortul în grădină, pentru că preotul a refuzat să facă ceea ce perorează întruna de al amvonul bisericii...
  • +5 (5 voturi)    
    Bravoooooo!!!! (Duminică, 6 decembrie 2015, 10:21)

    Anca [anonim]

    In sfarsit, suntem un stat laic, nu era normal ce se intampla pana acum. Popimea a parazitat banii publici, dar cand a fost nevoie de o mana de ajutor pentru sinistrati, sau pentru sarmani, nu au facut nimic, nu stiu decat sa ia, de asta se si popesc, ca stiu ca e o slujba banoasa. De ce banii publici sa se duca la ei, cand ei nici macar slujba de inmormantare pentru vreun sarman nu o fac gratis. In plus, nu toti romanii au aceeasi religie, de ce sa fie obligati sa cotizeze pentru o credinta cu care nu au nimic de-aface.
    Sa isi recupereze pamanturile, asa cum a spus si Popescu Constantin, in masura in care ni le recuperam si noi restul muritorilor de rand.
    Patriarhul Daniel ar fi trebuit sa se ascunda rusinat in casa dupa cat de cainos a reactionat la tragedia incendiului din Colectiv.
  • -3 (5 voturi)    
    Guvern de filozofie ultracomunista... (Duminică, 6 decembrie 2015, 11:28)

    Costin1968 [utilizator]

    ...si Stalin sau Gheorghiu-Dej dadeau ( de la Stat ) bani la Biserici...daca dupa fiecare accident tragic rezultat din neglijenta si incompetenta unora ...o sa se taie bani de la ..Biserici,,, sau din alta parte...De 8 secole pt calatorii ce viziteaza Viena ...turistii si altii se duc sa vada Catedrala Sf. Stefan...nu Spitalul AKH sau Scoala de Fete...Oricum orice Guvern, chiar si tehnocrat
    are o filozofie ...asta o are pe aia ultracomunist inapoiata -anii 1930 ...ce face Guvernul cu locurile de munca de la Santierul Catedralei...somaj...reabilitari de blocuri cu mafia din Primarii...
  • +1 (1 vot)    
    Si Moscheea PSD -isto Erdoganista Pontista... ... (Duminică, 6 decembrie 2015, 11:43)

    Costin1968 [utilizator]

    .....(.apropos... n-am auzit voci sa zica ca e mai bine sa dam bani la Scoli si Spitale nu la Moschee ...) ce se intampla cu ea ?! ...se mai face...?! ...daca a bagat Erdogan un cip in Genuchiu' prea important Pontist...si se strica iar (... genunchiul ..NU -I DORIM ASTA LUI VICTORAS ) ...ce ne facem , fetelor ?!
  • -4 (6 voturi)    
    . (Duminică, 6 decembrie 2015, 11:44)

    Vasile T [anonim]

    clar, f bine, ce prosti au fost si catalani, francezii sau nemtii ca au bagat bani in catedrale si acuma sunt printre principalele lor atractii.
    • +2 (4 voturi)    
      Să păstrăm proporțiile... (Duminică, 6 decembrie 2015, 12:45)

      marki [utilizator] i-a raspuns lui Vasile T

      Să nu confundăm așa-zisa catedrală a „mântuirii neamului” cu Notre Dame...
    • +1 (1 vot)    
      pentru Vasile (Duminică, 6 decembrie 2015, 21:01)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Vasile T

      Se mai construiesc acum piramide ?
      Incearca sa judeci si sa intelegi istoria.
  • +2 (4 voturi)    
    Este o veste (Duminică, 6 decembrie 2015, 11:46)

    mircealun [utilizator]

    care pe noi ne bucura foarte mult!
    • -4 (4 voturi)    
      care (Duminică, 6 decembrie 2015, 16:54)

      miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui mircealun

      voi?satanistii,sur-istii,acceptistii,neoprotestantii?
      • +2 (2 voturi)    
        Nu (Duminică, 6 decembrie 2015, 17:38)

        mircealun [utilizator] i-a raspuns lui miculescu-rucar

        noi ăștia care vrem un stat laic, așa cum se proclamă România.

        noi ăștia care vrem ca România să nu mai fie în topuri religioase (după Irak și Siria) http://www.romanialibera.ro/actualitate/eveniment/romanii--printre-cei-mai-religiosi-din-lume-146072

        noi ăștia care vrem o Românie modernă, nu una feudală în care Biserica are ceva de zis.

        religia într-o țară e corelată foarte bine cu sărăcia ei.
        • -1 (1 vot)    
          Moscheea Pontisto - PSD...ista... (Duminică, 6 decembrie 2015, 21:35)

          Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui mircealun

          ..e laica ?!
          • +1 (1 vot)    
            Moscheea (Duminică, 6 decembrie 2015, 22:15)

            mircealun [utilizator] i-a raspuns lui Costin1968

            Nu mai stiu pe unde e proiectul ala, dar nici cu moscheea nu as fi de acord, in nici un caz.

            Laicitate inseamna fara amestecarea ORICAREI religii in problemele statului.
  • +2 (2 voturi)    
    A spus ca o sa se ingrijeasca de cei 4-5 copii (Duminică, 6 decembrie 2015, 13:02)

    deval [utilizator]

    orfani ai femeii de la Colectiv ! A fost intrebat daniel : Cum ? A raspuns : cu tot ce trebuie ...Zilele trecute am vazut o stire ca au fost evacuati de primarie dintr-un bloc in care aveau doar apa rece (ca si utilitati) pe motiv ca nu a fost incheiat un contract inainte de a se permite accesul... ?! Vorbim despre un /// care ar aduce prejudicii oricarui cult , despre un exponent al slujbasilor unei institutii infectate si infecte cu care eu crestin ortodox nu pot si nu vreau sa am nici o legatura...
  • 0 (0 voturi)    
    STIREA NU MAI ESTE DE ACTUALITATE (Duminică, 6 decembrie 2015, 18:19)

    BOGDAN VASILESCU [anonim]

    S a schimbat polaritatea . Vom iesi din nou in piata . Dar acum va fi mai rrau!!!!!
    • 0 (0 voturi)    
      Vezi sa nu faceti ,iar, Revolutia... (Duminică, 6 decembrie 2015, 22:21)

      Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui BOGDAN VASILESCU

      ...impotriva reformei in sanatate ...
  • 0 (0 voturi)    
    Nu e chiar asa (Luni, 28 martie 2016, 11:50)

    Dan [anonim]

    Nu se va intampla asta niciodata, pentru ca statul roman are un fel de contract de multa vreme: s-au luat proprietati si in schimb se dau bani. Asa ceva nu exista in Italia. Statul italian nu a confiscat Vaticanul. Biserica din Italia are patrimoniul intact si se autogospodareste. Noi nici nu vrem sa dam proprietatile inapoi, nici bani nu vrem sa dam. Ne-am infruptat din cutia milei, acum platim. Pana dam inapoi. E simplu, e logic, e foarte moral. Atlfel devine furt.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version