Asociatia Parinti pentru Ora de Religie: Respingem modelul educatiei sexuale cu accent pe explicarea mecanicii actului sexual si a mijloacelor de protejare contra sarcinii

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Joi, 3 decembrie 2015, 13:02 Actualitate | Esenţial

Patriarhul Daniel la Adunarea Nationala a Asociatiei Parinti pentru Ora de Religie
Foto: basilica.ro
Asociatia Parinti pentru Ora de Religie, sustinuta puternic de Patriarhie, solicita intr-un punct de vedere transmis presedintiei ca "disciplina 'educatie pentru sanatate', in masura in care aceasta isi propune sa includa 'educatie sexuala', sa ramana optionala, dupa modelul orei de religie". Mesajul vine la o saptamana dupa ce Administratia Prezidentiala a organizat la Cotroceni dezbaterea "Educatie pentru sanatate", la care a fost prezent si APOR-ul. Noul ministru al Muncii a declarat atunci ca autoritatile trebuie sa deruleze programe de educatie pentru viata in scoli, inclusiv de educatie sexuala.

Asociatia "Parinti pentru Ora de Religie" (APOR) anunta intr-un comunicat remis HotNews.ro ca a trimis "administratiei prezidentiale un punct de vedere scris, ca urmare a participarii la dezbaterea 'Educatia pentru Sanatate' gazduita de Presedintia Romaniei pe 26 noiembrie".

APOR sustine ca este interesata de "existenta unei educatii pentru sanatate adecvate in invatamantul romanesc". "Totusi, trebuie de la inceput facuta distinctia intre educatia pentru sanatate si 'educatia sexuala', promovata insistent in ultimii ani de unele curente si organizatii cu tenta ideologica. Diferentele de puncte de vedere din interiorul societatii romanesti si al grupurilor de experti pe aceasta tema sunt foarte semnificative, pornind chiar de la denumire: A.P.O.R., spre exemplu, considera ca trebuie vorbit despre 'educatie pentru viata de familie' si nu despre 'educatie sexuala'", se arata in mesajul asociatiei.

Asociatia "Parinti pentru Ora de Religie" afirma ca doreste sa le ofere copiilor "o educatie axata pe promovarea unor relatii personale, profunde, care sa incurajeze si sa pregateasca viitorii adulti in vederea vietii de familie, mai ales in contextul in care Romania trece printr-o criza demografica de o gravitate deosebita, considerate risc la adresa sigurantei nationale"

"In acelasi timp, respingem modelul 'educatiei sexuale' comprehensive, hedoniste, cu accent pe explicarea mecanicii actului sexual si a mijloacelor de protejare contra sarcinii si care exclude moralitatea din intimitate. Din experienta altor tari, acest 'model' s-a dovedit falimentar ca rezultate si a generat conflicte acute intre unele comunitati si autoritatea de stat. Replicarea sa in Romania ar fi o grava eroare", continua reprezentantii asociatiei.

Acestia sunt de parere ca "in problemele atat de importante precum viata intima, familia trebuie sa-si pastreze rolul de formator principal al caracterului copiilor, avand acest drept". "Sub aspect juridic, educatia privind sexualitatea antreneaza doua drepturi fundamentale: dreptul la educatie si dreptul la viata privata. Ea devine astfel atat parte componenta a procesului educational, cat si un domeniu intrinsec vietii private. Data fiind aceasta dubla valenta, introducerea unei astfel de discipline de studiu trebuie raportata la drepturile parintilor", se arata in mesajul asociatiei.

"Avand in vedere ca perspectivele grupurilor sociale asupra sexualitatii sunt foarte diferite si ireductibile, solicitam ca disciplina 'educatie pentru sanatate', in masura in care aceasta isi propune sa includa 'educatie sexuala', sa ramana optionala, dupa modelul orei de religie. Este singura cale democratica de a rezolva solicitarile legitime legate de acest subiect", concluzioneaza APOR.

Asociatia informeaza ca are in jur de 40 de organizatii judetene.

Informatii de background

Administratia Prezidentiala a organizat pe 26 noiembrie 2015, la Palatul Cotroceni, o dezbatere cu tema "Educatie pentru sanatate". Citeste aici discursul sustinut de presedintele Klaus Iohannis la aceasta dezbatere

La eveniment a fost prezenta si Claudia-Ana Costea, noul ministru al Muncii, care a declarat ca "organele de specialitate ale administratiei publice locale si centrale (...) au obligatia sa deruleze in mod sistematic in unitatile scolare programe de educatie pentru viata, inclusiv educatia sexuala pentru copii".

Oficialul a citat statistici potrivit carora jumatate dintre tinerii activi sexual care au parteneri stabili nu utilizeaza mijloace contraceptive, dupa cum a relatat Mediafax.

Si Ministerul Sanatatii a sustinut in octombrie introducerea unei ore obligatorii de educatie sexuala in scoli, potrivit unui document publicat de mai multe ONG-uri.

Citeste si:


Citeste mai multe despre   









20788 vizualizari
  • +15 (37 voturi)    
    Absurd (Joi, 3 decembrie 2015, 13:25)

    PopescuRobert [anonim]

    In ziua de azi ,copiii de clasa 1 (chiar si cei de clasa 0) au acces la internet si implicit la pornografie. De ce sa ii mintim ? Trebuie sa stie ce e sexul, masturbarea, sexul oral si anal etc de la varste cat mai fragede !
    Numai inapoiatii mintali vor sa ascunda lucuruile astea !
    Rusine BOR !
    • +8 (18 voturi)    
      Revolutia furata loveste iar! (Joi, 3 decembrie 2015, 14:35)

      pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui PopescuRobert

      Oare cei alaturati in fotografie de CEO BOR:

      - nu folosesc preservative?
      - nu cunosc rostul unei partide reusite de sex?
      - oare lipsa de informare sexuala, I-a facut sa nasca precoce copii?
      - oare cand au avut o sarcina, nu si-au urmatit medical evolutia?

      Sigur ca da! ( DA, este raspunsul la observatiile de mai sus)

      Doar ca in numele gloatei din poza, cineva negociaza cu institutiile statului despre ce este bine si ce nu este!

      Ora de igiena sanitara trebuie deasemenea facultativa?
    • +1 (17 voturi)    
      explica-le tu copiilor tai! (Joi, 3 decembrie 2015, 14:49)

      Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui PopescuRobert

      ce e masturbarea unui copil de 6 ani, si pe unde a iesit el.
      Au acces la internet la pornografii? Pai asta era si ideea nu? Sa NU AIBE ACCES.
      De asta esti intrebat daca ai peste 18 ani?
      Adica cel putin la nivel teoretic exista o limita. Ca ea se incalca e alta discutie.
      Nu vrei sa le dai si un pahar de coniac picilor tai?
      Ai de gind sa faci sex cu partenerul tau in fata copiilor pe premisa ca oricum stie???
      • +3 (7 voturi)    
        La 6 ani nu prea, dar la 11 da! (Joi, 3 decembrie 2015, 15:47)

        pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

        Duceti-va la urgente sa aflati cate copile de 14 ani nasc la UPU...

        Iar taticul este tot un baietel de 14...15 ani...!
        • -2 (10 voturi)    
          Aha! (Joi, 3 decembrie 2015, 15:54)

          Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

          Pai sa le explicam, ca o sa reducem si varsta asta.
          Adica voi ce va imaginati? Ca daca le prezinti da' fir'a par, copilul va intelege si ce nu ar trebui sa faca desi mama si tata o fac zilnic.
          Eu zic ca o limita (de decenta) trebuie sa fie in toate.
          • 0 (2 voturi)    
            Oricum, intelege mult mai bine (Joi, 3 decembrie 2015, 17:17)

            LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

            daca i se explica decat daca nu. Nu crezi? Si asta e valabil pentru orice, nu numai in acest caz.
      • +1 (1 vot)    
        Statistica (Joi, 3 decembrie 2015, 20:32)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

        Aproape 850 de fete cu varste intre 11 si 14 ani au ramas insarcinate in perioada ianuarie 2012 - martie 2013, aproape 600 dintre ele alegand sa intrerupa sarcina, potrivit unor date oficiale. Datele oficiale arata ca 16.101 tinere care aveau pana in 19 ani au ramas insarcinate in perioada ianuarie 2012 - martie 2013, iar 10.224 dintre ele au facut intrerupere de sarcina. Dintre tinerele care au ramas insarcinate, 849 sunt in categoria de varsta 11-14 ani, iar 596 dintre acestea au facut intrerupere de sarcina.
      • 0 (0 voturi)    
        gramatica ie veatza mea (Vineri, 4 decembrie 2015, 15:28)

        AngusSorin [anonim] i-a raspuns lui Martinezu

        Mai bine ai scrie corect in romaneste, decat sa-ti dai pareri pe aici. e vina mea ca nu te duce capul ca nu gasesti un mod adecvat de a le spune copiilor ce inseamna sexul? vai de voi, bine ca va puneti pe facut copii. sa-i zici micutului tau ca se scrie si se pronunta "aiba". NU "aibe" sau "aive".
      • +1 (1 vot)    
        sau (Vineri, 4 decembrie 2015, 19:39)

        miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

        sa o angajeze bona pe cruduta!
    • -1 (9 voturi)    
      Educatie si pentru sanatatea sufleteasca? (Joi, 3 decembrie 2015, 16:12)

      Luchian [utilizator] i-a raspuns lui PopescuRobert

      Un singur gand rau provoaca o rana serioasa sufletului, care isi gaseste fericirea, linistea si pacea in iubirea din suflet catre alt suflet. Ce ai enumerat tu acolo si doresti sa fie incluse in educatia pentru sanatatea unui copil pot avea efecte asupra sufletului copilului asemanatoare cu efectele lovirii trupului de o motocicleta, apoi de o masina, apoi de un tir.
      Un suflet inocent de copil care primeste asemenea informatii nu va mai fi niciodata la fel, va fi marcat pe viata.
      Poate ar trebui sa invatam la educatia pentru sanatate si cum sa pastram sanatatea sufletului pe care o primeste orice om la nastere si care stim cu totii la ce poate ajunge la varste mai inaintate daca nu se incearca pastrarea inocentei sufletesti.
      Noi crestinii ortodocsi avem numeroase exemple de adulti care au reusit sa-si redobandeasca inocenta sufleteasca si sa-l duca la o stralucire si mai mare decat atunci cand au fost adusi pe lume. Acestia sunt sfintii.
      Sau crede cineva ca omul este doar trup, doar o bucata de carne ce trebuie poftita, consumata si placuta?
  • +23 (33 voturi)    
    Netrebnici (Joi, 3 decembrie 2015, 13:30)

    Kap [utilizator]

    Habotnicii ăștia pun umărul la situația dezastruoasă în care suntem: ”cea mai mare rată a avortului şi mortalităţii materne din UE”.
    Îi f*te grija de catedrale megalomanice dar îi dau ipocrit cu moralitatea și cu alte tîmpenii în timp ce numărul mamelor sau al fetelor obligate să avorteze minore e la cote nemaiîntâlnite în țări civilizate.
    Religie de îndobitocire ne trebuie sau educație (inclusiv sexuală)?
  • +23 (31 voturi)    
    penibilii astia de la apor din sec 19 (Joi, 3 decembrie 2015, 13:32)

    @Mishu [utilizator]

    ar prefera sa aibe avorturi nedorite si copii aruncati in tomberoane ,cum sa compari ora de religie care se bazeaza pe niste povestiri in care alegi sa crezi sau nu cu ora de educatie sexuala despre actul sexual care este o realitate si il face toata lumea plus urmarile lui copii sau mai grav boli cu transmitere,sa fim seriosi in epoca internetului si a pornografiei la liber chiar credeti ca tinerii mai gusta povestea ca vine barza cu ..copilul :)
  • +6 (18 voturi)    
    sa dispareti in neant! (Joi, 3 decembrie 2015, 13:41)

    dan.c [utilizator]

    ca neantul din capul vostru buimac
  • +15 (25 voturi)    
    Asociatia Parinti pentru Parinti (Joi, 3 decembrie 2015, 13:43)

    mbog [utilizator]

    Daca faceti copii, faceti-ii pentru ei, nu pentru voi. Trebuie sa constientizati ca a impune o religie unui copil e ceva ce faci pentru tine, nu pentru el. Apostolii nu s-au nascut crestini ci au devenit la maturitate, cand au fost in stare sa simta si sa inteleaga. Un copil intelege doar ca trebuie si ca i se impune.
    Religia nu are nicio treaba cu scoala, din contra, scoala exista pentru a ne ridica mai sus de nivelul la care ne tinea religia.
    Educatia sexuala va fi facuta oricum, pentru un adolescent, dar important e sa fie facuta bine. Nu din reviste, nu din filme si nici de catre amici sau colegi. Uneori si parintii educa prost din acest punct de vedere, mai ales cei religiosi.
  • +12 (24 voturi)    
    Au inebunit (Joi, 3 decembrie 2015, 13:53)

    aniod [utilizator]

    Nu le ajung copiii lepadati de parintii lor. Vor mai multi.
  • +13 (21 voturi)    
    Pe (Joi, 3 decembrie 2015, 13:55)

    cu5clase [utilizator]

    modelul altor, noi, ceilalti, sustinem impozitarea cultelor si in consecinta a practicantilor. In Germania costa 8-9% din venitul brut suetele cu parohul.

    Astfel, cei de la Asociatia Pudicilor Ortodoxi din Romania vor aborda subiete mai importante si actuale, de genul, gradinite si spitale construite de Biserica.
  • +14 (22 voturi)    
    stupid (Joi, 3 decembrie 2015, 13:59)

    Radu LI [anonim]

    Cu ce e pozitia asta diferita fata de alte culte care refuza transfuzile? Sau de "miscarea" anti-vactinare?
    • -7 (11 voturi)    
      cu ce esti tu diferit? (Joi, 3 decembrie 2015, 14:21)

      Dnn [utilizator] i-a raspuns lui Radu LI

      sunt pentru o oarecare educatie sexula,
      DAR,

      asociatia aia oricat de religiasa e, are dreptul sa isi spuna parerea si sa ceara ca ora sa fie optionala daca ei o considera nepotrivita. De ce? simplu: pentru ca sunt copii lor, nu ai tai.

      La fel, daca anumite persoane (ce apartin unui cult) refuza transfuziile de sange este exact problema lor nu a ta!

      Gandeste-te la consecintele gandirii tale: azi tu le impui ora de educatie sexuala, maine ei iti impun ora de religie. (nu le-ar fi greu deloc sa mobilizeze milioane de oameni si sa schimbe legi mai ales cu parlamentul actual)

      Nu asa functioneaza democratia!

      Deci cu ce esti tu diferit daca vrei sa impui un mod de viata pentru ca asa consideri tu ca e cel mai bine?
      • +6 (8 voturi)    
        Aiurea comparaţie (Joi, 3 decembrie 2015, 15:50)

        CosminMaricari [utilizator] i-a raspuns lui Dnn

        Educaţia sexuală, ca şi matematica, fizica, gramatica etc., trebuie să fie o materie impusă pentru că se referă la nişte realităţi pe care copilul trebuie să le cunoască şi care, teoretic, îi vor fi de ajutor în viitor.

        Religia, pe de altă parte, nu are cum să fie impusă, pentru că nu se referă la şi nu descrie nicio realitate şi nu oferă copiilor niciun fel de cunoştinţe utile în viaţa de zi cu zi.

        Iar la partea cu perfuziile: refuzarea tratamentului este "problema lor" atunci când vorbim de adulţi care aleg în mod conştient. Când, însă, aceşti adulţi încearcă să împiedice un doctor să salveze viaţa unui copil ca să nu se supere cine ştie ce prieten imaginar, "problema lor" devine abuz şi acesta nu trebuie permis sub nicio formă.

        În plus, nu înţeleg: ce mod de viaţă impune educaţia sexuală?
      • +3 (3 voturi)    
        vezi ca ora de religie e impusa deja... (Joi, 3 decembrie 2015, 21:07)

        kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui Dnn

        daca nu stiai.
  • +11 (15 voturi)    
    oh... (Joi, 3 decembrie 2015, 14:03)

    CRMS [utilizator]

    Acestia din APOR sunt doar cu un pas in fata celor care refuza transfuziile, de fapt aceia cred ca sunt chiar bunicii lor.
  • +1 (9 voturi)    
    Despre mecanica tot afla ei! (Joi, 3 decembrie 2015, 14:04)

    BEDE [utilizator]

    Aiureli! Despre "mecanica actului sexual" tot afla ei, oricum.
    Problema o vad doar de la ce varsta se va explica actul sexual. Dupa parerea mea nu ar fi cazul sa fie inainte de 13 ani, adica cel mai devreme in clasa a sasea, iar cel mai tarziu in a saptea.
    Altfel, degeaba doresc sa-i tina in intuneric.
    Numai nu cumva sa inceapa educatia sexuala de la gradinita sau din clasa intaia!
    • +3 (9 voturi)    
      e posibil... (Joi, 3 decembrie 2015, 14:29)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      ca la 13 ani sa fie putin cam tarziu...

      si din acelasi ciclu... as prefera ca pana la 16-18 ani sa nu li se predea nici carti care propavaduiesc incescul, poligamia, crima, ciolul s.a.m.d. (Hint: biblia)
      • -3 (11 voturi)    
        Nu inainte de timpul porivit! (Joi, 3 decembrie 2015, 14:55)

        BEDE [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Copiii este bine sa fie copii. Nu sa intre fortat in viata sezuala pentru ca asa e "cool". Deci nu este bine sa li se spuna despre actul sexual inainte de timpul cand ei ar fi capabili de act sexual. Daca li se spune ce "cool" este sexul inainte ca ei sa fie biologic capabili de sex, atunci vor fi tentati sa o faca doar din curiozitate, desi altfel nu ar simti deloc nevoie.
        Cat despre Biblie, mai bine sa nu vorbesti despre ceea ce nu cunosti deloc. Pt ca spui doar despre imaginea deformata pe care ti-au prezentat-o tie altii.
        • 0 (8 voturi)    
          Nu cred ca toti sunt prosti (Joi, 3 decembrie 2015, 15:46)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

          Unii mai si gandesc si vad ca asa e. Tu ai citit Vechiul Testament, Biblia sau a trebuit sa ti le explice cineva? Daca le-ai fi citit, ai fi vazut clar despre ce e vorba. De ex., incestul e evident de la crearea omului, vezi Adam si Eva.
          • -2 (2 voturi)    
            De aproape 30 de ani (Vineri, 4 decembrie 2015, 10:38)

            BEDE [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

            Citesc Biblia de aproape 30 de ani. Si in engleza si in franceza. Si are o profunime mult mai mare decat ceea ce spune National Geographic.
            Iar daca iei ce este in Vechiul Testament si cauti sa-l aplici acum ajungi usor la niste aberatii cum ar fi cruciadele si inchizitia. Noul Testament este acela care da standardele pentru credinciosi in epoca actuala. Dar probabil ca cel mai comod iti este sa-i califici ca tampiti pe toti cei care cred ca isus este in acelasi timp si om si Dumnezeu. Si tot cel mai comod iti este sa crezi ca nu exista Dumnezeu numai pentru morivul ca nu face ceea ce ar fi bine potrivit logicii tale si nu vrei sa crezi ca Dumenzeu are El o logica a Lui.
            • +3 (3 voturi)    
              Hm (Vineri, 4 decembrie 2015, 11:20)

              CosminMaricari [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

              Eu n-am văzut pe nimeni să-și bazeze ateismul pe ideea că Dumnezeu nu există doar pentru că nu face ceea ce ar fi bine să facă potrivit logicii personale a necredinciosului. Nu e comod, e stupid.

              Dumnezeu nu există pentru că nu există nicio dovadă că Dumnezeu există. Și-atât.
            • +1 (1 vot)    
              Daca iei din biblie si celelalte carti (Vineri, 4 decembrie 2015, 15:57)

              LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

              asa-zis sfinte numai ce-ti convine, e clar cat de redus la minte poti fi! Cine studiaza o carte (idiferent de care) citind NUMAI cuvintele sau pasajele care-i convin? Pentru a analiza, studia, intelege o carte trebuie citita TOATA, nu numai ce-ti convine.
            • +1 (1 vot)    
              deci.. (Vineri, 4 decembrie 2015, 16:47)

              liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

              un dumnezeu atotstiutor, preabun si atotputernic... omoara tot ce misca in vechiul testament si apoi in noul se schimba...
              care din partile astea pare corecta logic? (Hint: nici una)

              ce face-ti voi e ... o dati in bara cu o carte... o inlocuiti si gata totu e ok... daca hitler supravietuia WW2 si apoi restul de 20 de ani se ducea la biserica si facea fapte bune, el era un om bun conform spuselor tale... chiar nu realizezi aberatia?!

              e usor sa spui "el are o logica a lui" si stalin a avut logica lui, hitler, ted bundi s.a.m.d.

              este o singura realitate! nu mai multe.
        • 0 (0 voturi)    
          mda... (Vineri, 4 decembrie 2015, 16:42)

          liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

          poate nu ai citit comentariul meu de mai jos: http://www.mediafax.ro/social/romania-cele-mai-multe-nasteri-din-ue-la-adolescente-sub-15-ani-comitetul-onu-cere-o-strategie-privind-sanatatea-si-drepturile-sexuale-si-ale-reproducerii-13708479

          repet: 13 ani este tarziu

          "Cat despre Biblie, mai bine sa nu vorbesti despre ceea ce nu cunosti deloc. Pt ca spui doar despre imaginea deformata pe care ti-au prezentat-o tie altii." bai omule .... EU am citit chestiile alea... si inca nu am terminat biblia... probabil o sa aflu si alte lucruri interesante.
          nu sint deloc deformate! aia scrie in cartea aia! probabil ca tu nu ai citit-o sau pur si simplu ai ignorat acele pasaje.
  • 0 (8 voturi)    
    au un pic de dreptate (Joi, 3 decembrie 2015, 14:16)

    Nevermind [utilizator]

    Este logic ca faptuitorii actului sexual sa se roage la doamne-doamne ca sa iasa ca-n pornachele privit cu 2 ore inainte.
  • +10 (14 voturi)    
    as dori ca .... (Joi, 3 decembrie 2015, 14:18)

    liviu_ [utilizator]

    aceasta organizate extremista (ca sa nu zic terorista) sa raspunda cu SOLUTII la acest articol:

    http://www.mediafax.ro/social/romania-cele-mai-multe-nasteri-din-ue-la-adolescente-sub-15-ani-comitetul-onu-cere-o-strategie-privind-sanatatea-si-drepturile-sexuale-si-ale-reproducerii-13708479

    religia se preda in scoli de multa vreme si este clar ca NU DA ROADA in acest caz...

    deci ar dori o parere oficiala, lipsita de ipocrizi, einterese financiare si spalat pe creier, daca se poate...
  • +1 (9 voturi)    
    iar astia (Joi, 3 decembrie 2015, 14:21)

    Francisc 1 [utilizator]

    au sarit ca din p... cand aud de apa si sapun , fai nespalatelor ! vedeti-va de viata voastra si nu de viata copiilor mei !!!
  • +2 (8 voturi)    
    Dovada de inteligenta a asociatiei: (Joi, 3 decembrie 2015, 14:22)

    LiviuX [utilizator]

    "Asociatia informeaza ca are in jur de 40 de organizatii judetene"!! In jur, deci se poate si mai mult de 40. Ori eu stiu ca sunt 40 de judete in Romania. Atunci cum pot fi mai mult de 40 de "organizatii judetene"????
  • +4 (6 voturi)    
    educatia sexuala (Joi, 3 decembrie 2015, 14:46)

    paolalaan [utilizator]

    aceste afirmatii sunt intr un fel aberante ! de ce sa nu educi tinerii asupra acestui aspect important al vietii ? Chiar credeti ca educatia sexuala ar pune in discutie mecanica sexului ,pozitii etc ? Ma intreb daca e normal ca ganditi asa ! Tinerii trebuie sa cunoasca stiintific ce se intampla cu corpul lor , sa inteleaga in mod corect transformarile fiziologice ce se petrec cu ei ! Parintii , mama nu va putea discuta deschis acest subiect cu fata ei , de exemplu , dar de la scoala , o informare corecta e altfel perceputa !Si cine va indeamna sa protestati ?Niste preoti care , scuze ,dar adesea sunt homosexuali sau pedofili ? Chiar credeti ca tinerii nu trebuie sa cunoasca aceste lucruri sa stie sa abordeze in mod normal problematica sexului ? Voi ati vazut mame la 14 ani ?Eu am vazut ! Si asta fiindca,iata , se face sex timpuriu si nu stiu cum sa procedeze ! Plus periculozitatea fenomenului ! Voi sunteti constienti asupra bolilor genitale ca rezultat al unor relatii intamplatoare sau a lipsei de igiena ? Si lista ar putea continua ! Voi stiti ca tinerii se uita la filme sexi sau porno de la varste fragede pe internet ? Si ca se masturbeaza ? Credeti ca e mai bine sa-i educe internetul cu miile de imagini sexuale decat sa fie constientizati asupra pericolelor ce-i pasc ? Ori , voi unde traiti ? E mai bine sa devina homo sau pedofili asa cum , din nefericire , e plina lumea calugareasca si preoteasca ? Organismul isi cere drepturile de la o varsta ,iar noi , dascalii avem obligatia morala sa-i informam si sa-i educam pe tineri in mod corect !
  • +1 (5 voturi)    
    Educatia sexuala te fereste de boli (Joi, 3 decembrie 2015, 15:06)

    Bogdan_100 [utilizator]

    cu transmitere sexuala (inclusiv SIDA), te face sa privesti responsabil actul sexual (nu il transformi in viol precum habotnicii frustrati). Deci educatia pentru sanatate nu poate fi disjunsa de educatia sexuala. Sexul nu este religie asa cum vor sa le puna pe picior de egalitate un grupuscul de "parinti" - mai corect popime- habotnici ramasi in evul mediu.
  • +4 (4 voturi)    
    Ne facem că nu înțelegem (Joi, 3 decembrie 2015, 15:10)

    reiand [utilizator]

    Cred că măsura introducerii acestei ore este binevenită. Dar să nu ne îmbătăm cu apă rece. Majoritatea copiilor știu deja, de la prieteni, de pe net, despre sex și contracepție, înainte să ajungă la această oră. Iar dacă citiți declarația lor, părinții aceștia nu se opun educației sexuale sub orice formă, ci promovării hedonismului prin prezentarea actului sexual ca fiind un scop în sine. Trebuie luptat pentru scăderea numărului de sarcini nedorite, dar nici modelul vestic, cu fertilitate în scădere (sub rata de înlocuire) și din ce în ce mai mulți adulți care trăiesc singuri, nu este un ideal.
    • +1 (1 vot)    
      despre sexualitate (Joi, 3 decembrie 2015, 16:40)

      FFF T [utilizator] i-a raspuns lui reiand

      Ce nu se spune pe site-urile porno și ce nu spun prietenii:
      - despre infecțiile genitale;
      - responsabilitățile actului sexual: să te protejezi, să nu abuzezi, să respecți
      - cum să păstrezi igiena ”acolo jos”
      - care sunt semnele unei sarcini, ce e menstruația, ce e menopauza, andropauza etc.
      - ce metode de contracepție există și care sunt mai potrivite în funcție de cuplu/vârsta/activitate sexuală.
  • 0 (0 voturi)    
    Sugestie (Joi, 3 decembrie 2015, 15:20)

    Setalcott [utilizator]

    O posibila curricula pentru ora de educatie sexuala

    http://davidthompson.typepad.com/.a/6a00d83451675669e201bb0898a8a1970d-pi
  • -2 (2 voturi)    
    securistii si BOR vor reintoarcerea decretului 770 (Joi, 3 decembrie 2015, 17:47)

    JulianJulian [anonim]

    Cineva ar trebui sa le arate acestor oameni ce se intampla cand legiferezi prostia si conservatorismul halucinant bazat pe pseudo-stiinta, si ce se intampla cand statul nu vede cetatenii drept persoane, indivizi cu drepturi si obligatii, ci doar animale, carne de tun, ofrande pe altarul natiunii.
    https://www.youtube.com/watch?v=ZgZJ-IV8Et0
  • +1 (1 vot)    
    de acord cu educatia sexuala OBLIGATORIE (Vineri, 4 decembrie 2015, 11:06)

    c_yborg [utilizator]

    sunt de acord cu educatia sexuala in scoli OBLIGATORIU. e mai mult decat necesar. 'cresterea natalitatii' nu se poate face cu forta, pe seama lipsei de informare si constientizare a tinerilor. mai ales intr-un context in care Romania este pe primul loc in Europa la saracie, abandonul copiilor etc.
  • 0 (0 voturi)    
    Mdah (Duminică, 6 decembrie 2015, 13:30)

    daydr3am3r [utilizator]

    Vad ca unii au niste probleme grave de logica si nu prea isi respecta copiii.

    Nu stiu ce parere aveti voi despre copii vostri dar eu unul nu as afirma, in numele tuturor, ca daca faci educatie sexuala in scoala copilul va face exact pe dos si ca va creste numarul de sarcini nedorite si alte bazaconii de genul asta.

    Daca nu aveti incredere in inteligenta copiilor vostri si in modul in care il educati nu inseamna automat ca toti copii sunt prosti si ca sunt educati la fel.

    In plus toate statisticile arata exact contrarul. Iar faptul ca Romania este tara cu cele mai tinere mame si cu cele mai multe sarcini nedorite si avorturi din Europa arata exact acelasi lucru.

    Ca sa nu mai vorbesc de legatura dintre aceste aspecte negative si gradul de religiozitate al populatiei. Simplul fapt ca cei ce se opun cel mai vehement acestei ore de educatie sexuale sunt cei din APOR spune multe.
  • 0 (0 voturi)    
    Copilarie/ Inocenta (Vineri, 11 decembrie 2015, 9:29)

    negralina [utilizator]

    Nu sunt de acord cu ora de educatie sexuala pentru copii. Parerea mea este ca prin definitie copii sunt inocenti si nu ar trebui sa generalizam scaparea lor de sub control la internet. Educatia in acest domeniu ar trebui sa fie grija parintilor, iar cazurile de sarcini nedorite nu ar trebui sa cada in grija scolii si in modul in care s-a facut sau nu educatia.
    Orice parinte responsabil nu ar trebui sa-si lase copilul pe internet si ar trebui sa-l supravegheze si sa-i ofere niste informatii in acest domeniu potrivit cu varsta lui si cu nivelul lui de intelegere mai ales ca este un domeniu atat de sensibil. Oferirea unor informatii la nivel de clasa cred ca poate avea urmari dezastuoase mai ales pentru copii la care impulsurile apar mai devreme. E ca si cum ai distruge inocenta lor inainte de vreme si i-ai transforma din copii in adulti intr-o zi : Obligatoriu. Daca continuam tot asa ajungem o tara de homosexuali: Stiti ce au patit Canadienii ca au aprobat intr-un astfel de manual educatia homosexuala.....http://www.culturavietii.ro/2015/09/05/scandal-educatie-sexuala-ontario/


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version