Mai multe ONG-uri, printre care Asociatia Parinti pentru Ora de Religie, le cer ministrilor Educatiei si Sanatatii sa promoveze in scoli abstinenta pana la casatorie

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Miercuri, 10 iunie 2015, 12:21 Actualitate | Esenţial

Fragment din scrisoarea deschisa a ONG-urilor
Foto: Asociatia Pro Vita
19 ONG-uri, printre care si Asociatia Parinti pentru Ora de Religie condusa de Romeo Mosoiu - consilier al Ministrului Educatiei, au trimis o scrisoare deschisa prin care le cer ministrilor Educatiei si Sanatatii sa promoveze in scoli abstinenta pana la casatorie, ca "cel mai bun lucru pentru sanatatea copiilor". Scrisoarea vine ca reactie la propunerea ministrului Banicioiu de a introduce Educatia sanitara ca materie obligatorie in scoli si la scrisoarea deschisa a altor organizatii, care amintesc de recomandarea Comitetului ONU de a introduce Educatia sexuala in scoli. "Concluzia noastra, sustinuta de datele stiintifice actuale, este ca elevii, copiii nostri, trebuie educati spre infranarea trupeasca si amanarea relatiei intime pana la vremea casatoriei", sustin ONG-urile care li se adreseaza acum celor doi ministri.
  • Nicolae Banicioiu, ministrul Sanatatii, a anuntat pe 25 mai ca a discutat cu ministrul Educatiei despre introducerea orelor de Educatie sanitara, obligatoriu, in scoala, de anul scolar viitor, de la clasa I si pana la a XII-a. Detalii aici
  • 13 ONG-uri au trimis apoi o scrisoare deschisa catre Ministerul Sanatatii, Ministerul Educatiei si Ministerul Afacerilor Externe, prin care au salutat propunerea de introducere a Educatiei sanitare in scoli, insa au amintit ca Romania ocupa prima pozitie in UE la numarul de fete sub 15 ani care devin mame si au spus ca una dintre cauze este lipsa unui program national coerent de educare a tinerilor privind sanatatea si drepturile sexuale si reproductive. Detalii aici
Acum, alte 19 ONG-uri au trimis o scrisoare deschisa catre ministrul Sanatatii, Nicolae Banicioiu, si catre ministrul Educatiei, Mihai Cimpeanu, cu titlul: "Educatie pentru sanatate - DA, educatie ideologica - NU!". Printre organizatiile semnatare se numara si Asociatia Parinti pentru Ora de Religie (APOR), care il are ca vicepresedinte pe Romeo Mosoiu, consilier al Ministrului Educatiei.
 
In cadrul acestui "memoriu", organizatiile non-guvernamentale spun ca "suntem primii care sustinem si promovam sanatatea copiilor - inclusiv pe cea sexuala, reproductiva si psihica - in conformitate cu cele mai recente descoperiri din medicina si stiinte. Potrivit acestor date, tinerii, in special fetele, ar trebui sa-si intarzie debutul sexual pana la casatorie, in primul rand din motive medicale. Acesta este un adevar de necontestat si imposibil de nealterat prin lozincile despre libertatea si permisivitatea sexuala care sunt folosite astazi din plin. Biologia spune clar: calea cea mai sigura de a evita bolile cu transmitere sexuala, avortul precum si suferinta emotionala de pe urma acestora, este abstinenta pana la casatorie."

ONG-urile spun, in continuare, ca "cercetarile stiintifice ne arata clar ca ideologia identitatii de gen si promovarea homosexualitatii nu-si au locul in scoli. A-i invata pe copii cu privire la pretinsa divergenta intre sexul biologic si un pretins 'sex social' nu poate decat sa-i confuzeze, avand in vedere volatilitatea si viteza cu care se inventeaza noi si noi 'identitati de gen'".

Organizatiile sustin ca "in acest moment, la nivel mondial, nu exista niciun indicator care sa garanteze eficienta unui program de 'educatie sexuala comprehensiva' in scoli, ci mai degraba dimpotriva. In Marea Britanie, tara cu experienta de 30 de ani in domeniu, situatia s-a inrautatit in urma introducerii acestei materii", fara a da insa date despre ce inseamna aceasta "inrautatire". Mai mult, in scrisoarea lor deschisa se arata urmatoarele: "respingem folosirea drept argumente a unor rapoarte ale diverselor Comitete ale Organizatiei Natiunilor Unite. Ne permitem sa reamintim respectuos ca aceste documente au valoare de recomandari si nu putere de lege".

In a doua parte a mesajului, organizatiile afirma ca "toate luarile de pozitie ale ONG-urilor care sustin obligativitatea 'educatiei sexuale' ideologizate evita, cu buna stiinta, orice referire la parintii copiilor pe care urmeaza sa se faca experimente. Spunem 'cu buna stiinta' intrucat cunosc opozitia parintilor responsabili la ideile lor. Angajamentele luate de aceste ONG-uri in relatie cu Organizatia Natiunilor Unite nu ne privesc. Copiii nu sunt nici ai ONG-urilor pro-educatie sexuala, nici ai Statului, nici ai Organizatiei Natiunilor Unite".

Citeste mai jos scrisoarea celor 19 ONG-uri:

"Scrisoare deschisa catre ministrii Sanatatii si Educatiei: Educatie pentru sanatate - DA, educatie ideologica - NU!

Domnului ministru al Sanatatii, dl. Nicolae BANICIOIU 
Domnului ministru al Educatiei, dl. Mihai Sorin CIMPEANU

Domnule ministru al Sanatatii, domnule ministru al Educatiei,

Suntem un grup de organizatii civice care promoveaza familia si drepturile parentale, precum si dreptul la educatie, sanatate si dezvoltare armonioasa a copiilor. Va scriem cu referire la declaratia domnului ministru al Sanatatii din 25 mai a.c. cu privire la ora de educatie sanitara obligatorie in scoli, urmata de scrisoarea deschisa din 27 mai a.c., semnata de 13 ONG-uri, trimisa domnului ministru al Sanatatii, domnului ministru al Educatiei si domnului ministru al Afacerilor Externe.

Va transmitem preocuparea si ingrijorarea noastra referitoare la insistenta acestor organizatii de a impune un model curricular extrem de libertin, al carui scop nu este sanatatea copiilor nostri, ci ideologizarea si indoctrinarea lor.

Domnilor ministri, ca parinti si lideri civici suntem primii care sustinem si promovam sanatatea copiilor - inclusiv pe cea sexuala, reproductiva si psihica - in conformitate cu cele mai recente descoperiri din medicina si stiinte. Potrivit acestor date, tinerii, in special fetele, ar trebui sa-si intarzie debutul sexual pana la casatorie, in primul rand din motive medicale. Acesta este un adevar de necontestat si imposibil de nealterat prin lozincile despre libertatea si permisivitatea sexuala care sunt folosite astazi din plin. Biologia spune clar: calea cea mai sigura de a evita bolile cu transmitere sexuala, avortul precum si suferinta emotionala de pe urma acestora, este abstinenta pana la casatorie.

Cercetarile stiintifice ne arata clar ca ideologia identitatii de gen si promovarea homosexualitatii nu-si au locul in scoli. A-i invata pe copii cu privire la pretinsa divergenta intre sexul biologic si un pretins 'sex social' nu poate decat sa-i confuzeze, avand in vedere volatilitatea si viteza cu care se inventeaza noi si noi 'identitati de gen'. Discursurile despre 'homofobie' nu-i ajuta nici ele cu nimic, atata timp cat cauta sa normalizeze un comportament care, din punct de vedere medical si moral, prezinta riscuri multiple si majore. A promova diminuarea riscurilor e un lucru bun, dar eliminarea lor, prin educarea si promovarea abstinentei pana la casatorie, este cel mai bun lucru pentru sanatatea copiilor.

Sexualitatea nu este un subiect simplu de abordat. Copiii nostri au nevoie de discutii clare, bazate pe date si realitati, nu de lozinci si indemnuri la libertate sexuala de la orice varsta, cu oricati parteneri si indiferent de sex, nu de prelegeri despre homofobie si 'identitate de gen'. Aceasta din urma abordare este una dezastruoasa. De aceea, credem ca implicarea mamelor si a tatilor in munca de educare a copiilor in acest domeniu este absolut necesara, mai ales ca ei sunt singurii care pot aprecia corect gradul de dezvoltare fizica si psiho-emotionala al copiilor lor si momentul optim al acestor discutii.

Avand in vedere cele spuse mai sus, domnule ministru al Sanatatii, domnule ministru al Educatiei, ca parinti, dorim sa stim ce li se va transmite copiilor la orele de educatie sanitara: li se va spune adevarul? Vor fi respectate valorile pe care noi le insuflam acestor copii? Sau li se va spune sa exploreze, sa experimenteze si ca actul sexual este un act fiziologic decuplat de orice conotatie morala, cum sustin colegii nostri din societatea civila care v-au scris recent?

Li se va spune ca au dreptul la cautarea si descoperirea 'identitatii de gen' si ca elevii homosexuali sunt discriminati, sau li se va spune ca actul sexual anal este periculos? Li se va spune ca homosexualitatea este innascuta, cand de fapt nu exista cea mai mica dovada in acest sens?

Adevaruri biologice ca acestea si inca multe altele (ca cercetarile din domeniul dezvoltarii creierului la adolescenti, din domeniul biochimiei atasarii, din domeniul histologiei) sunt de necontestat. Solicitam sa nu fie date la o parte de dragul corectitudinii politice si al unei ideologii, fie ea si una dominanta in acest moment.

Starea de sanatate a femeilor si copiilor nu poate fi imbunatatita prin lozinci de tipul 'Vrem drepturi sexuale si reproductive!' sau 'Vrem avorturi pentru adolescente!'. Faptul ca cele 13 ONG-uri sunt preocupate de 'facilitarea accesului adolescentelor la avorturi' si de 'reducerea numarului de medici care refuza sa execute avorturi', arata clar ca promoveaza o ideologie radicala.

Ni se aminteste mereu ca Romania nu are un 'program national coerent, strategic si de lunga durata' pentru educatia sanitara. Din cate cunoastem, programul promovat de organizatiile care semneaza scrisoarea deschisa din 27 mai este 'Sexul vs. Barza', pe care il consideram nu doar depasit de datele recente ale medicinii, dar extrem de agresiv si chiar aflat la limita legii. Ne-am exprimat ingrijorarea in repetate randuri cu privire la nocivitatea acestui program si o facem si acum: 'Sexul vs. Barza' promoveaza promiscuitatea sexuala in randul copiilor, ci nu este preocupat de sanatatea si bunastarea lor. Daca acesta este modelul de 'program national coerent, strategic si de lunga durata' si daca astfel va arata noua ora de 'educatie pentru sanatate', avem tot dreptul sa fim alarmati!

In acest moment, la nivel mondial, nu exista niciun indicator care sa garanteze eficienta unui program de 'educatie sexuala comprehensiva' in scoli, ci mai degraba dimpotriva. In Marea Britanie, tara cu experienta de 30 de ani in domeniu, situatia s-a inrautatit in urma introducerii acestei materii. Conform datelor UNICEF si ONU, in Polonia, o tara apropiata Romaniei, unde educatia sexuala este absenta din scoli, rata natalitatii la adolescentele intre 15-19 ani este mult mai mica decat in SUA, Canada sau Marea Britanie, acolo unde se preda aceasta materie de zeci de ani.

Totodata, respingem folosirea drept argumente a unor rapoarte ale diverselor Comitete ale Organizatiei Natiunilor Unite. Ne permitem sa reamintim respectuos ca aceste documente au valoare de recomandari si nu putere de lege, politicile in domeniul sanatatii si familiei fiind de competenta statului roman.

Domnule ministru al Sanatatii, domnule ministru al Educatiei,

Toate luarile de pozitie ale ONG-urilor care sustin obligativitatea 'educatiei sexuale' ideologizate evita, cu buna stiinta, orice referire la parintii copiilor pe care urmeaza sa se faca experimente. Spunem 'cu buna stiinta' intrucat cunosc opozitia parintilor responsabili la ideile lor.

Angajamentele luate de aceste ONG-uri in relatie cu Organizatia Natiunilor Unite nu ne privesc. Copiii nu sunt nici ai ONG-urilor pro-educatie sexuala, nici ai Statului, nici ai Organizatiei Natiunilor Unite. Copiii fac parte din familii, iar parintii sunt primii si cei mai importanti educatori ai acestora. Parintii au dreptul de a decide asupra aspectelor care privesc educatia minorilor, mai ales in probleme atat de sensibile. Drepturile parintilor nu pot fi in nici un fel ocolite!

Din acest considerent cerem, asa cum am facut-o de fiecare data in corespondenta noastra anterioara, ca parinti si membri ai unor organizatii de parinti reprezentative, sa fim inclusi in elaborarea oricarui program privind educatia sanitara in scoli.

Concluzia noastra, sustinuta de datele stiintifice actuale, este ca elevii, copiii nostri, trebuie educati spre infranarea trupeasca si amanarea relatiei intime pana la vremea casatoriei. Aceasta este singura cale catre sanatatea si bunastarea lor, evitand bolile venerice, avorturile si suferinta emotionala.

Valorile 'revolutiei sexuale' nu sunt compatibile cu o educatie in spiritul dragostei, responsabilitatii, grijii fata de sine si respectului pentru ceilalti. Faptul ca normalitatea poate parea astazi o raritate nu trebuie sa ne determine a inceta sa o cautam. Va rugam sa sprijiniti parintii romani in aceste eforturi.

Spre binele tuturor, alegeti stiinta si binele copiilor si respingeti ideologia si indoctrinarea.

Cu deosebita consideratie,

SEMNATARI
Alianta Familiilor din Romania
Asociatia Parinti pentru Ora de Religie (APOR)
Asociatia Familiilor Catolice "Vladimir Ghika"
Asociatia Familia Traditionala, Iasi
Asociatia Familiilor Numeroase din Romania
Asociatia pentru Apararea Familiei si Copilului
Asociatia Dascalilor din Romania
Asociatia Parintilor pentru o Educatie Sanatoasa
Asociatia PROVITA Media, Bucuresti
Asociatia PRO VITA pentru Nascuti si Nenascuti - filiala Bucuresti
Fundatia "Romanian's Children Appeal"
Asociatia HomeSchooling Romania
Asociatia "Ortodoxia Tinerilor", Galati
Habitat pentru Umanitate, Pitesti
Asociatia Barbatilor Crestini din Romania
Asociatia pentru Revigorarea Traditiei (ART), Bucuresti
Asociatia pentru Toleranta in Spatiul Public
Asociatia "Darul Vietii", Timisoara
Centrul de Consiliere si Informare pentru Femei cu Sarcina Nedorita "Puls", Oradea"

Descarca de aici scrisoarea deschisa

Citeste si:


Citeste mai multe despre   











Citeste pe Stirile ProTV

Cele mai tari glume si caricaturi, dupa BREXIT. Cum s-a facut haz de necaz dupa iesirea Marii Britanii din UE

BREXIT-ul a fost, de departe, principala tema a mesajelor de pe Twitter, chiar si la ore bune distanta dupa anuntarea rezultatelor.
22839 vizualizari
  • +48 (66 voturi)    
    Cretini... (Miercuri, 10 iunie 2015, 12:33)

    Mayhem [utilizator]

    De ce nu si pana la moarte? In cazul ONG-istilor astora ar fi benefic pentru societate sa nu faca accidental copii...
    • +27 (45 voturi)    
      Intoxicare PR marca Ponta! (Miercuri, 10 iunie 2015, 12:57)

      pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui Mayhem

      Si-a adus aminte Prea-bogatul-si Prea-Fericitul ca BOR a primit 20 de milioane pentru Mall bisericesc, si-a scos preotesele la semnat!
      • +10 (18 voturi)    
        bigotii si stiinta (Miercuri, 10 iunie 2015, 14:44)

        gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

        "Concluzia noastra, sustinuta de datele stiintifice actuale, este ca elevii, copiii nostri, trebuie educati spre infranarea trupeasca si amanarea relatiei intime pana la vremea casatoriei"

        ....hahaha. Bigotii pupatori de moaste iarasi se umplu de ridicol. Asa zisele date stiintifice la care se refera ei sunt date bisericesti contrazise de realitate.

        Tarile unde astfel de "infranari" sunt obligatorii (si tot din motive bigote si religioase) gen Egipt sau Pakistan, sunt si tarile cu cel mai mare numar de femei hartuite sexual
        • -8 (18 voturi)    
          Gigel si cititul (Miercuri, 10 iunie 2015, 16:02)

          OutsideThisBox [utilizator] i-a raspuns lui gigel123

          De ridicol te umpli tu.
          Unde ai citit ca e obligatoriu sa fi abstinent?
          • +4 (8 voturi)    
            ce spune stiinta de fapt (Miercuri, 10 iunie 2015, 19:24)

            gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui OutsideThisBox

            draga bigotule .... uite inca vreo cateva referinte (adica, pe limba ta, ce spune in realitate stiinta) cu privire la asa zisele programe care incurajeaza abstinenta:


            1) http://eric.ed.gov/?id=ED496286

            2) http://link.springer.com/article/10.1525/srsp.2008.5.3.18

            "Study results indicated that most abstinence programs did not delay initiation of sex and only 3 of 9 had any significant positive effects on any sexual behavior. In contrast, about two thirds of comprehensive programs showed strong evidence that they positively affected young people’s sexual behavior, including both delaying initiation of sex and increasing condom and contraceptive use among important groups of youth. Based on this review, abstinence programs have little evidence to warrant their widespread replication; conversely, strong evidence suggests that some comprehensive programs should be disseminated widely"
        • +1 (5 voturi)    
          Ar fi fain.. (Miercuri, 10 iunie 2015, 18:09)

          Mayhem [utilizator] i-a raspuns lui gigel123

          ...sa publice acele studii "stiintifice". Orice studiu stiintific pe tema asta publicat intr-o revista stiintifica nu spune ca abstinenta e solutia, ci preventia. Dar na... cu sfertodoctii astia hardcore e greu de relationat. Daca tu le vi cu un studiu acreditat, ei vin cu crucea si agheasma.
      • +6 (12 voturi)    
        credibilitate (Miercuri, 10 iunie 2015, 15:33)

        oilman [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

        Hai sa lasam biserica si scoala separate. Ai pierdut orice credibilitate ca parinte sau ca pedagog sau ca profesor cind ii spui unui copil de 17 ani ca nu e bine sa aiba viata sexuala. E al dracu de bine si tinarul(sau tinara) stie asta foarte bine. Daca vor sa reduca teen pregnancy trebuie sa vorbeasca deschis despre sex si protectie. Deschis.
        • +1 (5 voturi)    
          Culmea e ca... (Miercuri, 10 iunie 2015, 18:11)

          Mayhem [utilizator] i-a raspuns lui oilman

          ...in general cei mici fac exact ceea ce le spui sa nu faca. Decat sa te faci ca nu vezi un fenomen, mai bine admiti ca ai o problema si incepi sa ii gasesti o solutie pentru a ii preveni (si combate) efectele. Dar nu... astia vor inca o generatie de mame minore, vor ca incidenta BTS-urilor sa ramana aceasi sau sa creasca... cu alte cuvinte vor ca mai multe vieti sa fie curmate. Ca da, viata unei mame minore e una curmata de cele mai multe ori.
      • +1 (1 vot)    
        Intoxicaților ASUR! (Joi, 11 iunie 2015, 14:17)

        fv [anonim] i-a raspuns lui pedepsitorul

        Din păcate MÂRLĂNIA nu a avut prezervativ când trebuia!
    • -27 (47 voturi)    
      E vorba de parintii tai? (Miercuri, 10 iunie 2015, 12:57)

      Lordul John [anonim] i-a raspuns lui Mayhem

      Foarte tare argumentatia. M-ai convins. Ok, pentru tine, pana la moarte. Pacat ca pentru parintii tai e prea tarziu...
    • -13 (39 voturi)    
      ... (Miercuri, 10 iunie 2015, 13:09)

      cartograful [utilizator] i-a raspuns lui Mayhem

      domnule, nu ca-s neaparat de acord cu ei dar voi de libertatea de expresie ati auzit? Ei propun, sistemul de invatamant are libertatea sa ia in seama propunerea lor sau nu. Bag de seama ca romanii sunt f. departe de ideea de democratie si de libertate de opinie. Mergem pe principiul "extremistii sa fie spanzurati!"
      • +18 (36 voturi)    
        In caz ca n-ai inteles (Miercuri, 10 iunie 2015, 13:35)

        ac [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

        Nu e vorba de o optiune intre fizica si chimie. Ci e vorba de o ingradire. Ce urmeaza, dreptul sa ti-o iei in mina?
        • +6 (6 voturi)    
          ... (Miercuri, 10 iunie 2015, 14:28)

          cartograful [utilizator] i-a raspuns lui ac

          Cum era cu "I may disagree with what you say, but I will defend to the death your right to say it."? Noah, noi nu suntem cu de-astea, la noi e "pa ei, pa mama lor!!!"
      • +18 (24 voturi)    
        libertatea de a abera... (Miercuri, 10 iunie 2015, 13:55)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

        "Totodata, respingem folosirea drept argumente a unor rapoarte ale diverselor Comitete ale Organizatiei Natiunilor Unite. Ne permitem sa reamintim respectuos ca aceste documente au valoare de recomandari si nu putere de lege, politicile in domeniul sanatatii si familiei fiind de competenta statului roman."

        sa va explic ce am inteles eu din acest paragraf: ca niste idioti cred ca studiile si cercetarile bazate pe metode stiintifice ar trebui ignorate si afirmatiile nefundamentate au cel putin aceeasi valoare.
        mayhem are dreptate.. ar fi bine daca gena imbecilitiatii nu s-ar mai propaga in cazul acestor indivizi.
      • +3 (5 voturi)    
        Ce cauta ditai crestinul, ca si consilier?... (Miercuri, 10 iunie 2015, 14:36)

        kax [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

        Ce consilieaza defapt dansul la ministerul educatiei?
        Oare nu cumva acest consilier este in conflict de interese ca si conducator al asociatiei crestine cu morala ambigua si obsedata sexual, si consilier al ministrului educatiei?
      • 0 (4 voturi)    
        ideea e.. (Miercuri, 10 iunie 2015, 15:43)

        akillies [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

        ..ca in Romania, cand vine o propunere de acest gen (religioasa, educatie etc.) sunt acceptate imediat, fara a fi lasati profesorii sa decida ce si cum... De regula profesorii sunt pusi in fata faptului implinit si nu au ce sa mai faca..
        • -1 (5 voturi)    
          De regula (Miercuri, 10 iunie 2015, 18:21)

          Mayhem [utilizator] i-a raspuns lui akillies

          In legea educatiei spune clar ca parintii au dreptul sa decida cum isi educa copii. Eu ca tata ateu nu vreau sa i se bage in cap odraslei ca decat sa faca sex protejat, mai bine se abtine in eventualitatea daca se casatoreste. Practic aici nu mai e vorba de libertate de exprimare, pentru ca ingradesti drepturile unor oameni, chiar si ei oameni crestin-ortodocsi. Daca 85% din popor e ortodox, asta nu inseamna ca toti parintii isi educa copiii la fel sau ai aceasi viziune despre educatie. Dar spunele asta astora din APOR, o asociatie de cristofascisti la propriu.
          • +2 (4 voturi)    
            Ateu (Miercuri, 10 iunie 2015, 21:31)

            AT [anonim] i-a raspuns lui Mayhem

            Dar n-ai nici o problema ca cele 13 ONG-uri care au trimis prima scrisoare sa-i indoctrineze pe copii celorlalti cu religia lor hedonista.
            • -2 (4 voturi)    
              indoctrinare? religie hedonista? (Joi, 11 iunie 2015, 11:34)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui AT

              de fapt cer educatie, nimic altceva.
              tanarul care alege abstinenta are ceva de pierdut daca invata in scoala cum arata si la ce folosesc prezervativele sau pilulele contraceptive?.. le scade rangul in biserica fetelor daca invata despre planificare familiala si nivelul estrogenului?...

              singurul motiv pentru care s-ar interzice acest gen de educatie este disperarea bisericii la gandul ca populatia va fi mai educata, mai informata.. si va vedea dincolo de fatzarnicia burtosilor imbracati in aur.
              • +1 (3 voturi)    
                Problema (Joi, 11 iunie 2015, 14:29)

                AT [anonim] i-a raspuns lui pehash

                Se poate si una si alta, dar lui mayhem cuvantul abstinenta ii provoaca toti dracii sa dracuiasca impotriva a vrute si nevrute
                • -2 (2 voturi)    
                  Normal (Vineri, 12 iunie 2015, 19:50)

                  Mayhem [utilizator] i-a raspuns lui AT

                  Pentru ca eu unul n-am acceptat in tinerete sa mi se bage prostii in cap si am facut inversul lor, asa vreau ca si copilul meu sa faca. N-am sa-i spun copilului meu cand se apropie de majorat sa nu faca sex, ci am sa-i spun ca daca face, sa se protejeze. Asa actioneaza un om normal din sec XXI, anul de gratie 2015. Nu ca unul de pe vremea lui Stefan cel Mare.
              • -2 (2 voturi)    
                Ahem (Vineri, 12 iunie 2015, 19:49)

                Mayhem [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                Pana in prezent, chiar daca abstinenta nu era predata direct, era mereu insinuate ba in familie, ba la ora de religie, chiar si la alte ore, de exemplu biologie (la noi biologie cu iz sfertodoct). Ca rezultat, suntem pe primele locuri la incidenta BTS-urilor, la sarcini la minore si mentinem o rata mare a avoturilor. E evident ca ideea abstinentei si pudismul specific romanesc au provocat astfel de rezultate. Ia exemplu Olanda. In sistemul educational olandez nu se pleaca de la premisa ca minorul sau majorul abstinent pana la casatorie, ci s-a admis faptul ca acestia FAC sex si s-a trecut la preventie prin contraceptive. Rezultat? Din anii 70 de cand s-au implementat si pana in prezent, atat rata avorturilor, a BTS-urilor cat si a sarcinilor la minore au scazut la minime istorice. Rezultate...
                • 0 (0 voturi)    
                  Corelatii stupide si alienare de realitate... (Joi, 18 iunie 2015, 20:28)

                  Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui Mayhem

                  Corelatiile sunt mult mai complexe.

                  Pentru promovabilitatea foarte scazuta la bacalaureat, tot abstinenta sau religia e de vina?

                  Olanda? Ia uite ce zic astia:

                  "According to a 2014 study published by the European Union Agency for Fundamental Rights, the Netherlands had the fourth highest prevalence rate of physical and sexual violence against women in Europe, with 45% of women having experienced such violence, which is well above the European average of 33%."

                  A 4a cea mai mare rata a violentei fizice si sexuale impotriva femeilor, in Europa, mult peste media europeana. 45% din femeile olandeze au fost atacate. Rezultate...
            • -2 (2 voturi)    
              Ehaa (Vineri, 12 iunie 2015, 19:44)

              Mayhem [utilizator] i-a raspuns lui AT

              Sunt ateu, dar si individualist. Si vreau sa fiu si corect. Cine vrea sa isi educe copilul astfel, e problema lui/ei. Dar am o problema cand se baga in cap tuturor acest lucru odios.

              Uite un lucru interesant aici: http://the-daily.buzz/teen-pregnancy-abortion-rate-drops-in-hawaii-after-abstinence-only-sex-education-is-removed/?ts_pid=2
    • -3 (13 voturi)    
      bravo (Miercuri, 10 iunie 2015, 14:44)

      relu [anonim] i-a raspuns lui Mayhem

      din pacate azi lumea promoveaza dezlantuirea animalului din om cu orice ocazie si pe orice canal.

      Sa facem sex, frate!! Nu conteaza consecintele. Pacat. Cei mai multi dintre acesti tineri (printre care m-am numar si eu) vor simti pe pielea lor drawback-ul acestei destrabalari, ceva mai tarziu in viata, cu consecinte dezastruoase.

      O viata morala e spre binele omului, dar omul pare ca-si doreste propriul bine.
      • +5 (11 voturi)    
        pai (Miercuri, 10 iunie 2015, 16:19)

        mikeyu [utilizator] i-a raspuns lui relu

        Cine ti-a zis ca sexul e imoral (amoral)? Nu te forteaza nimeni sa faci sex, daca nu vrei. Fii abstinent daca vrei. De ce vrei sa le impui altora? Tinerii fac sex oricum, indiferent de parerea ta. Deci ar fi mai logica educatia sexuala oprobiului religios.
        • +1 (7 voturi)    
          Unde ai citit ca ti se impune? (Miercuri, 10 iunie 2015, 16:57)

          Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui mikeyu

          Cine ti-a zis ca sexul nu poate fi imoral?

          Daca tinerii fac sex oricum, indiferent de parerea altora, care mai e problema? De ce mai comentezi?

          Deci ar fi mai logic sa inveti ce inseamna logica.
          • 0 (6 voturi)    
            LoL (Miercuri, 10 iunie 2015, 18:24)

            Mayhem [utilizator] i-a raspuns lui Skipper1

            Pai ce, tu ai facut o referire la particular? Nu ai dus totul la general cum ca omenirea e destrabalata. Mai sa fie...

            Iar a spune ca sexul e imoral e cea mai mare porcarie pe care am vazut-o vreodata. Actul sexual in sine este practic desavarsirea iubirii. Este actul suprem al iubirii. Nu dulcegarii, nu cuvinte potrivite, nu alinturi, sexul amice.

            Este o activitate cat se poate de normala ca doar de aia avem organe genitale, sa le si folosim, nu sa confundam creierul cu ele. Acum ca te referi la timing, la loc... aia nu face sexul imoral. Pana la urma tinerii pot face sex si in privat.
  • +27 (47 voturi)    
    la ce nechinuim?! (Miercuri, 10 iunie 2015, 12:34)

    liviu_ [utilizator]

    in loc sa le pese de bascalia lu ponta din justitia lor le pasa de abstinenta...
    BAAAAAAA LEPRELOR... abstinenta e o prostie...
    sa nu mai vb ca lipsa de sex poate duce la comportament mai violent, violuri etc... si lipsa sexului inainte de casatorie poate duce la divort ca poate plm nu va potriviti sexual....

    ce ne chinuim noi cu justitia, cand avem mentalitate de tara bananiera?!
    • +5 (7 voturi)    
      aia cu potrivirea.. (Miercuri, 10 iunie 2015, 15:48)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      ..sexuala si sexul inainte de casatorie.. e de snoavele romanilor..:)
      Tu ai vazut cat de mare este un bebelus? Adica, daca faci o comparative cu propriul tau corp, crezi ca mai are rost sa folosesti acest argument?

      Abstinenta e buna, la fel ca si activitatea sexuala.. Ideea e sa intelegi ce faci si ca daca vrei sa ai parte de placere, sa tratezi lucrurile ca atare ca sa nu dai in durere..
      • +1 (1 vot)    
        rotflmao (Joi, 11 iunie 2015, 11:36)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui akillies

        e clar.. un bebelus e suficient de mare incat ne potrivim sexual si cu elefantii. bine gandit akillies!..
  • +28 (42 voturi)    
    apor (Miercuri, 10 iunie 2015, 12:40)

    Francisc 1 [utilizator]

    sunt idiotii aia exaltati care-l crucificau pe cernea niste nf , mai bine militati pentru educatie sexuala si vaccinare hpv ca am ajuns pe primul loc in ue la mama adolescente ( cu religia voastra de doi lei predata de 25 de ani in scoli)
    • -14 (26 voturi)    
      La tabula rasa ne chinuim (Miercuri, 10 iunie 2015, 13:00)

      Lordul John [anonim] i-a raspuns lui Francisc 1

      In loc sa-ti pese de bascalia lu ponta, iti pasa de ce le pasa altora si comentezi p-aici aiurea... Sa nu mai vorbim ca esti prost de impungi...

      Tu te chinui cu logica si cu ignoranta, nu cu justitia.
      • +3 (7 voturi)    
        Tu te chinui cu logica si cu ignoranta, nu cu just (Miercuri, 10 iunie 2015, 15:40)

        Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui Lordul John

        exact ce vream sa dovedesc!
        • 0 (6 voturi)    
          Ai reusit! (Miercuri, 10 iunie 2015, 17:00)

          Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

          Daca vroiai sa dovedesti ca nu stii sa scrii, ai reusit. Felicitari! Inca un "succes", dupa ce ai dovedit ca nu stii sa citesti si sa gandesti.
          • -2 (2 voturi)    
            vezi (Joi, 11 iunie 2015, 6:00)

            Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui Skipper1

            urmarile sarcinii in adolescenta ! apar de astia ca tine !
  • +9 (23 voturi)    
    mai bine... (Miercuri, 10 iunie 2015, 12:44)

    ..13 [utilizator]

    Parintii si ONGistii l-ar obliga pe Ministrul Educatiei sa instituie obligativitatea invatarii in scoli si nu a frecventarii scolii pentru un corn si un pahar cu lapte.

    Este inca o metoda de a deturna discutiile acum de la ceea ce este important

    TRANSFORMAREA STATULUI intr-un STAT MAFIOT

    condus si coordonat de partidul este in toate, adicalea PSD, avand in frunte pe Primul MIncinos!
    • -8 (22 voturi)    
      Mai bine du-te si te culca (Miercuri, 10 iunie 2015, 13:03)

      Lordul John [anonim] i-a raspuns lui ..13

      Sa-l oblige pe ministru sa instituie obligativitatea obligarii invatarii? Hmm...

      Cine te obliga sa discuti ce e important? Cine te obliga sa comentezi aici, daca nu e important?
      • +8 (18 voturi)    
        Lord John (Miercuri, 10 iunie 2015, 13:36)

        ac [utilizator] i-a raspuns lui Lordul John

        Poate ai treaba si noi te retinem? Sustine-ti ideea, daca asta vrei. Si nu mai comenta la orice post care nu e de acord cu tine.
        Am inteles, esti pentru.
  • +26 (42 voturi)    
    Babuinii ne invadează (Miercuri, 10 iunie 2015, 12:55)

    CosminMaricari [utilizator]

    Este mult mai important ca elevii să înveţe ce înseamnă o viaţă sexuală sănătoasă şi responsabilă decât să înveţe despre homofobie, intoleranţă şi prejudecăţile sexuale ale unui popor de păstori de capre care băteau deşerturile Peninsulei Arabice acum câteva mii de ani.

    De aceea, e de preferat ca elevilor să li se explice în mod clar care sunt riscurile care vin la pachet cu plăcerea, cum să se protejeze pe sine şi partenerii, să li se spună că sunt la fel de "normali" (nu există cuvânt mai urât) ca şi majorităţile în cazul în care au alte orientări sexuale etc. şi NU să li se arunce în faţă nişte porunci pe care, care orice adolescent care se respectă, le vor încălca cu bucurie.

    Lăsaţi măcar şcolile în pace, vedeţi-vă de moaştele, pelerinajele şi icoanele plângăcioase ale voastre.
    • +2 (2 voturi)    
      Normalitate (Joi, 11 iunie 2015, 4:04)

      AT [anonim] i-a raspuns lui CosminMaricari

      "Să li se spună că sunt la fel de "normali" (nu există cuvânt mai urât) ca şi majorităţile în cazul în care au alte orientări sexuale"
      Ai vazut cum ai trecut subtil de la educatie sexuala la ideologie? Daca eu vreau sa ii invat altceva? De exemplu, ca exista o diferenta intre aparatul digestiv si cel reproducator, ceea ce ar trebui sa invete oricum la biologie?
  • -16 (28 voturi)    
    Punem o intrebare simpla (Miercuri, 10 iunie 2015, 13:06)

    Sparafucile [utilizator]

    Iat-o : cum ii convingi ? Ca de invatat poti incerca sa-i inveti , dar cum ii convingi ? Aici familia , parintii joaca un rol hotaritor . Dar intr-o societate DESFRINATA si destrabalata ca societatea moderna , tare ne e teama ca demersul va fi pur retoric .
    • 0 (4 voturi)    
      Iti zic eu cum (Miercuri, 10 iunie 2015, 18:26)

      Mayhem [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

      Daca te muti in padure si iti cresti copii acolo. Na. Hai, fa-ti bagajele si mars in padure. Acolo nu exista desfrau, decat in cazul in care se copuleaza animale. =))
      • +1 (3 voturi)    
        Optiunea Benedict (Miercuri, 10 iunie 2015, 21:56)

        AT [anonim] i-a raspuns lui Mayhem

        Crestinii au mai trecut prin asta. Se pare ca asta e singura optiune pe care toleranta societate secularista o lasa conservatorilor.

        http://www.theamericanconservative.com/articles/benedict-option/
  • +6 (18 voturi)    
    Oli.... (Miercuri, 10 iunie 2015, 13:07)

    Gogu [anonim]

    Da, BAAAAAA, sa vina statul sa va educe copiii! *&$#@@%^& de lepre ce sunteti. Cei 7 ani de acasa nu sunteti in stare sa le oferiti copiilor sau macar un dram de bun simt. Aveti pretentia sa vina cacatul de stat sa le faca "educatie". Baaa, panaramelor!
    • +1 (5 voturi)    
      Reta... (Miercuri, 10 iunie 2015, 14:48)

      OutsideThisBox [utilizator] i-a raspuns lui Gogu

      Tu fiind asa o mostra de 7 ani de-acasa si de bun simt...
      • -2 (2 voturi)    
        E mai multa (Miercuri, 10 iunie 2015, 18:27)

        Mayhem [utilizator] i-a raspuns lui OutsideThisBox

        Educatie in comentariul ala decat masturbarea intelectuala a ONG-urilor astora. Diferenta e ca omul nu e corect pulitic (pardon, politic... pudismul asta). =)))))
  • +16 (24 voturi)    
    Inutil (Miercuri, 10 iunie 2015, 13:09)

    Omega66 [anonim]

    Majoritatea acestor ONG-uri sunt asociatii religioase. Pe undeva e si normal sa-si doareasca si sa ceara acest lucru dar asta nu insemna ca aceste masuri vor fi aplicate in scolile noastre. Este evident ca aceste asociatii nu prea traiesc in realitatea celor ale caror vieti doresc sa le influenteze. Toata lumea stie ce fac acesti asa zisi copii prin cluburile din Romania.... vorbesc de marea lor majoritate.
    • -1 (9 voturi)    
      Scolile nu sunt numai ale voastre... (Miercuri, 10 iunie 2015, 14:49)

      OutsideThisBox [utilizator] i-a raspuns lui Omega66

      ...sunt si ale lor. In rest, esti penibil de incoerent.
      • -1 (3 voturi)    
        Si ce propui (Miercuri, 10 iunie 2015, 18:30)

        Mayhem [utilizator] i-a raspuns lui OutsideThisBox

        Sa ne separam si pe conceptii in ceea ce priveste actul sexual? Mie mi-ar conveni decat sa am un prof de educatie pentru sanatate ce de fapt e un predicator religios sa imi spuna de ce e bine sa fi abstinent pana la maritis. Sincer sa fiu, cu astfel de elemente ca voi, nici nu merita sa faci copii sa ii trimiti la scoala. Daca ar fi fost homeschoolingul legal aici, nici nu l-as fi trimis. Dar ce sa facem... daca sistemul in sine si sfertodoctii sunt bolnavi, trebuie si odraslele sa fie... sa nu cumva sa avem oameni sanatosi ce nu pun botul la misticisme.
        • +2 (2 voturi)    
          Propunere (Joi, 11 iunie 2015, 3:59)

          AT [anonim] i-a raspuns lui Mayhem

          Propun ca macar sa nu va mai inflamati in halul asta cand descoperiti ca mai sunt si alte vederi decat ale voastre asupra politicilor publice in tara asta. Ca societatea civila nu sunt doar cele 13 ONGuri pe care le sustii, ci la fel de societate civila sunt si cele 19 care te exaspereaza. Am crezut ca vrem dezbatere de idei, nu impuneri cu forta, nu laturile aruncate in cap pe care le vad in comentarii.
          • -2 (2 voturi)    
            Nu m-as inflama... (Vineri, 12 iunie 2015, 19:59)

            Mayhem [utilizator] i-a raspuns lui AT

            daca aceste vederi n-ar ajunge proiecte legislative ce imi afecteaza odrasla. Daca as fi fost singur si fara copii, as mai fi zis, ca oricum sistemul educational in Ro e unul jenant, si daca ar fi desfiintat maine tot mai bine ar fi.

            Parerea sa fie parere, dar cand se pune presiune in legislativ pentru a se elabora o lege in acest sens, atunci lucrurile depasesc stadiul de "parere".

            Ce dezbatere bai nene? Dezbatere in legatura cu o propunere ce se stie de cel putin 30-40 de ani ca nu da rezultate? Tu iti dai seama ca si fara cerinta acestor ONG-uri, abstinenta s-a promovat intr-un fel sau altul in scoli?
  • +8 (20 voturi)    
    Castitate pe bani (Miercuri, 10 iunie 2015, 13:11)

    mariaeva [utilizator]

    Romeo Mosoiu e si sef de ONG si consilier de ministru ? Nu e prea mult? Cind se mai ocupa de familie si de castitatea copiilor ?
  • +18 (28 voturi)    
    Si daca nu te insori niciodata ... (Miercuri, 10 iunie 2015, 13:16)

    gopo [anonim]

    Si daca nu te insori niciodata, pentru ca nu ai gasit persoana potrivita ... fara sex .. pe vecie ... ???!?!?
    • +3 (9 voturi)    
      te duci... (Miercuri, 10 iunie 2015, 15:27)

      likurici [utilizator] i-a raspuns lui gopo

      ...la manastire si ai parte de sex zilnic
    • +1 (1 vot)    
      Vecie (Joi, 11 iunie 2015, 11:56)

      Amoredivino [utilizator] i-a raspuns lui gopo

      Va fi o vecie scurtă.
  • +25 (35 voturi)    
    oare de ce? (Miercuri, 10 iunie 2015, 13:17)

    outside_the_wall [utilizator]

    "Romania ocupa prima pozitie in UE la numarul de fete sub 15 ani care devin mame." Asta, pentru ca in loc sa faca educatie sexuala la scoalam fac religie.
    • +21 (33 voturi)    
      religia NU este totuna cu morala (Miercuri, 10 iunie 2015, 13:24)

      outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui outside_the_wall

      Dovada e ca procentul celor care fac religie e 90%, dar suntem campioni la fetite gravide. Religia nu educa din punct de vedere sexual, dimpotriva. Ii face pe copii sa se simta ca niste netrebnici vinovati si abandonati, chiar si pentru lucruri banale, cum ar fi mastrubarea. Trebuie educatie sexuala, nu ore de catehism si traumatizare psihica! Nu suntem in epoca fierului.
      • -2 (8 voturi)    
        Outside the logic - dovada ca esti prost (Miercuri, 10 iunie 2015, 15:49)

        Lordul John [anonim] i-a raspuns lui outside_the_wall

        Dovada e ca 100% fac anatomie la scoala. La anatomie se invata despre reproducere.

        Se simt "netrebnici si abandonati", de-asta sunt "campioni la fetite gravide"...
        • +4 (6 voturi)    
          Reproducerea (Miercuri, 10 iunie 2015, 16:23)

          mikeyu [utilizator] i-a raspuns lui Lordul John

          este o consecinta a sexului. Sexul se face din mai multe motive, nu doar pentru a avea copii. Iar la anatomie nu se discuta pe larg si deschis despre implicatiile sexului neprotejat, despre educatia sexuala in general. Fie ca-ti place, fie ca nu, tinerii fac sex inainte de casatorie. O pot face invatand din filme porno si reviste porno, crezand ca stiu ce e de stiut, sau o pot face in cunostinta de cauza - educatie sexuala.
          • 0 (4 voturi)    
            Inainte sa comentati.... (Miercuri, 10 iunie 2015, 17:16)

            Lordul John [anonim] i-a raspuns lui mikeyu

            ...cititi si articolul. Ca sa nu ne mai certam aiurea:

            "Educatie pentru sanatate - DA, educatie ideologica - NU!"

            "De aceea, credem ca implicarea mamelor si a tatilor in munca de educare a copiilor in acest domeniu este absolut necesara, mai ales ca ei sunt singurii care pot aprecia corect gradul de dezvoltare fizica si psiho-emotionala al copiilor lor si momentul optim al acestor discutii. "

            "Copiii fac parte din familii, iar parintii sunt primii si cei mai importanti educatori ai acestora. Parintii au dreptul de a decide asupra aspectelor care privesc educatia minorilor, mai ales in probleme atat de sensibile. Drepturile parintilor nu pot fi in nici un fel ocolite!"

            "dorim sa stim ce li se va transmite copiilor la orele de educatie sanitara: li se va spune adevarul? Vor fi respectate valorile pe care noi le insuflam acestor copii? Sau li se va spune sa exploreze, sa experimenteze si ca actul sexual este un act fiziologic decuplat de orice conotatie morala, cum sustin colegii nostri din societatea civila care v-au scris recent? "

            DESPRE ASTA E VORBA.

            Semnatarii scrisorii NU sunt impotriva educatiei sexuale, ci impotriva propagandei anumitor ideologii (feministe si homosexuale) care incearca sa fie strecurata in manuale sub pretextul "educatiei sexuale".
          • +5 (5 voturi)    
            Ideologie (Miercuri, 10 iunie 2015, 22:21)

            AT [anonim] i-a raspuns lui mikeyu

            Tocmai despre asta e vorba cand semnatarii vorbesc de ideologie. Sub titulatura de educatie religioasa li se induce copiilor in scoli, fara stirea parintilor, o noua moralitate a actului sexual, in care acesta e complet separat de scopul sau obiectiv si biologic.

            https://www.youtube.com/watch?v=s0sspv5npis
      • +3 (3 voturi)    
        in mare sunt de acord cu tine.. (Miercuri, 10 iunie 2015, 15:59)

        akillies [utilizator] i-a raspuns lui outside_the_wall

        ..dar la scoala se face si anatomie.. Oricum ai da-o, Copilul tot are contact cu educatia sexuala...
        Acest procent creste daca lipseste educatia din partea parintilor si daca parintii lasa totul in seama sistemului de invatamant...
        In Romania, parintii nu comunica deloc cu copiii lor, d-apoi sa le explice detalii atat de intime despre ei...
        Si expunerea asta a copiiilor la toate mediile nocive (internet, jocuri violente, filme violente, religia violenta, sau religia violentei etc.) are ceva vina pentru acest procent...
        • 0 (4 voturi)    
          de acord, (Miercuri, 10 iunie 2015, 16:49)

          outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui akillies

          dar informatia nu e suficienta pentru "practica vietii". La anatomie nu se invata despre multiplele implicatii ale relatiilor sexuale: impactul asupra sanatatii fizice (boli venerice) si psihice (viol, depresie, sarcina nedorita), sau detalii in legatura cu metodele de contraceptie si eficienta lor, etc. Educatia sexuala este imperios necesara. Cine vrea sa faca sex, o va face. Important e sa o faca cu cap. :)
          • 0 (4 voturi)    
            Nu asta e subiectul (Miercuri, 10 iunie 2015, 17:27)

            Lordul John [anonim] i-a raspuns lui outside_the_wall

            Daca ai curiozitatea sa citesti articolul la care comentezi, poate iti vei da seama ca subiectul e altul.

            NU se opune nimeni educatiei sexuale de care vorbesti tu, ci se opune strecurarii in scoli, sub pretextul educatiei sexuale, a unor elemente de propaganda ideologica homosexuala si libertina. Asta e chiar TITLUL scrisorii:
            "Educatie pentru sanatate - DA, educatie ideologica - NU!"
            " ideologia identitatii de gen si promovarea homosexualitatii nu-si au locul in scoli."

            E una sa educi copii cu privire la ce e sexul, cum se intampla si care sunt implicatiile, si alta sa le spui ca sexul e ca un sport, ca nu e nimic rau sa "experimenteze" , sa aiba parteneri multipli sau de acelasi sex etc. Parerile de genul asta sa si le tina cei ce le au pentru ei si sa nu indoctrineze copiii in scoli cu ele. Despre asta e vorba.
      • +1 (7 voturi)    
        pai d'aia (Miercuri, 10 iunie 2015, 16:02)

        CRMS [utilizator] i-a raspuns lui outside_the_wall

        Rolul principal al religiei este sa-i faca pe credinciosi sa simta vinovati.
        Odata ce omul se autoculpabilizeaza este mai usor de prostit si manipulat pentru ca , nu-i asa, daca esti vinovat atunci meriti relele care ti se intampla si atunci politicul isi poate bate joc de tine mai usor pentru ca nu vei mai riposta.
        De unde si interesul politicului de a promova religia care manipuleaza masele in beneficul amandurora.
      • -1 (1 vot)    
        comentariu (Luni, 15 iunie 2015, 8:25)

        nae [anonim] i-a raspuns lui outside_the_wall

        Ocupăte de copiii tăi,şi nu de ai altora.
    • +2 (6 voturi)    
      Poate pentru ca sunt multi romi? (Miercuri, 10 iunie 2015, 16:05)

      OutsideThisBox [utilizator] i-a raspuns lui outside_the_wall

      Dar pe cine sa intereseze adevarul cand putem doar latra....
  • +7 (15 voturi)    
    cine a scris "cercetarile"? "doctori" in teologie? (Miercuri, 10 iunie 2015, 13:32)

    CC_CC [utilizator]

    According to Columbia University researchers, virginity pledge programs increase pledge-takers’ risk for STIs and pregnancy. The study concluded that 88 percent of pledge-takers initiated sex prior to marriage even though some delayed sex for a while. Rates of STIs among pledge-takers and non-pledgers were similar, even though pledge-takers initiated sex later. Pledge-takers were less likely to seek STI testing and less likely to use contraception when they did have sex
  • +13 (23 voturi)    
    cretini 2 (Miercuri, 10 iunie 2015, 13:38)

    adib [anonim]

    "13 ONG-uri au trimis apoi o scrisoare deschisa catre Ministerul Sanatatii, Ministerul Educatiei si Ministerul Afacerilor Externe, prin care au salutat propunerea de introducere a Educatiei sanitare in scoli, insa au amintit ca Romania ocupa prima pozitie in UE la numarul de fete sub 15 ani care devin mame"

    Si astia vor abstinenta... Nu educatie sexuala, nu invatarea folosirii prezervativelor sau anticonceptionalelor... ei vor abstinenta.

    Poate eventual si poveste cum vine barza si ii aduce pe copii pe hornul casei.
    • +9 (17 voturi)    
      Times New Roman, frate :-)))) (Miercuri, 10 iunie 2015, 14:02)

      Radu_B [utilizator] i-a raspuns lui adib

      "Totodata, respingem folosirea drept argumente a unor rapoarte ale diverselor Comitete ale Organizatiei Natiunilor Unite" ....

      "nu exista niciun indicator care sa garanteze eficienta unui program de 'educatie sexuala comprehensiva' in scoli, ci mai degraba dimpotriva." ....

      "Concluzia noastra, sustinuta de datele stiintifice actuale, este ca elevii, copiii nostri, trebuie educati spre infranarea trupeasca si amanarea relatiei intime pana la vremea casatoriei" ....

      Ninja, frate ! :-)))))
    • -1 (5 voturi)    
      Trist (Miercuri, 10 iunie 2015, 21:47)

      AT [anonim] i-a raspuns lui adib

      Poti avea macar atata onestitate intelectuala sa recunosti ca aplicarea acestui principiu pe care se pare ca-l urasti din toata fiinta, acela al abstinentie, ar elimina toate problemele exacerbate de revolutia sexuala?
      Poti avea macar atata toleranta sa recunosti ca si altii, nu doar tu, au dreptul la opinie? Pe ce inaltimi de superioritate morala trebuie sa te ridici sa-i numesti pe cei cu o opinie diferita "cretini"? Asta e toleranta?
      • 0 (2 voturi)    
        nu poti fi tolerant fata de prostie (Luni, 15 iunie 2015, 14:41)

        Radu_B [utilizator] i-a raspuns lui AT

        AT, nu poti fi tolerant fata de prostie sau extremism (e rau deja ca toti cretinii au drept de vot :-)). Dimpotriva, orice derapaj trebuie clar sanctionat. E OK sa existe pluralism si libertate de opinie, dar nu impotriva pluralismului sau libertatii de opinie, corect ? ;-)

        La fel si aici, educatia = cunoastere = dezvoltare personala, pluralism de valori si optiuni personale. Abstinenta este politica strutului, nu vorbim despre sex si reproducere, nu facem sex, nu explicam nimic copilului, doar ii spunem ca "e de rusine, e ceva rusinos de care nu vorbim" ... Deci limitam cunoasterea, limitam pluralismul de valori si optiuni, nu ajutam tanarul adult sa ia decizii in cunostinta de cauza.

        Abstinenta in combatarea BTS este ca amputarea unui membru la infectie :-))), adica o masura exagerata, disproportionata, cu efecte secundare severe, si in completa nerecunoastere a unor abordari mai eficiente (antiinflamatoare, antibiotice, etc :-)))

        Sau chiar unii ar putea spune ca Abstinenta in preventia BTS este ca amputarea unui membru din cauza riscului de fi infectat in viitor :-))))))

        BTS = Boli cu Transmitere Sexuala
  • +8 (16 voturi)    
    remarca (Miercuri, 10 iunie 2015, 13:41)

    LoloBolo [utilizator]

    ar trebui totusi de remarcat "specialitatea" textului. Oengistii nu uita sa precizeze "in special fetele".

    O curiozitate doamnelor...daca fata se marita de la 10 ani, atunci e normal???
    Nu de alta dar abstinentza pana la maritis tine de mentalitatea evului mediu intunecat, de car ecredeam c-am scapat.
    • +3 (7 voturi)    
      Si mai au o exprimare interesanta (Miercuri, 10 iunie 2015, 14:55)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui LoloBolo

      "Acesta este un adevar de necontestat si imposibil de nealterat prin lozincile". Deci, daca acest "adevar" este imposibil de nealterat, el poate fi alterat. Daca e alterat, nu mai e un adevar, ci o supozitie. Cu alte cuvinte, le cam place sa se contrazica :)
    • +8 (10 voturi)    
      Într-un judeţ foarte religios (Miercuri, 10 iunie 2015, 15:11)

      Nautilus [utilizator] i-a raspuns lui LoloBolo

      Reporterul:

      - Domnule prefect, numita Alinuța în vîrstă de 13 ani a fost prinsă că se prostituează cu arabi pe care îi agață prin cluburi, face sex cu ei în grup și e plătită în droguri, ce părere aveți?

      Prefectul:

      - La noi în judeţ o fată de 13 ani nu poate face așa ceva! E prea ocupată să își crească copiii!

      :D
  • +15 (21 voturi)    
    baaaa, sunteti prosti?! (Miercuri, 10 iunie 2015, 13:53)

    Reader [anonim]

    in loc sa pledati pentru educatie sexuala de la varste fragede ca, vorba aia, clocoteste sangele in copil de la 12- 14 ani, voi faceti invers?!

    bai cretinilor, voi stiti cate fete de 15 - 16 ani raman gravide (si fac avort) pentru ca nu stiu sa se protejeze? multe nici macar nu au auzit de prezervativ si nici nu stiu cum "se mananca". din cauza unor inapoiati ca voi care-si f*t nevestele / barbatii odata la 2 luni (asta daca nu e post) copii fac tot felul de prostii pentru ca voua va e rusine sau frica sa vorbiti deschis cu ei.
    • -3 (11 voturi)    
      baaa, tu esti prost!!! (Miercuri, 10 iunie 2015, 15:29)

      Writer [anonim] i-a raspuns lui Reader

      Ba cretinule, fetele alea de 15-16 ani n-au invatat la Anatomie ca in urma unui act sexual ramai insarcinata? Sunt vinovati profesorii de anatomie?

      Care fete de 15 -16 ani n-a auzit de prezervativ in ziua de azi? Cand se gasesc la casa in supermarket? Cand au internet pe mobil? Cand vezi antena parabolica si la cele mai darapanate case la tara?

      Daca ai avea curiozitatea sa citesti, in loc sa urli p-aici si sa jignesti aiurea, ai vedea ca majoritatea nu raman insarcinate pentru ca n-au auzit de prezervativ. Raman insarcinate pentru ca metoda de protectie a esuat, sau din neglijenta.


      "copii fac tot felul de prostii pentru ca voua va e rusine sau frica sa vorbiti deschis cu ei. "

      Cu cine vorbesti? Ce legatura are asta cu subiectul? De ce crezi ca abstinenta exclude vorbitul deschis?
      • 0 (8 voturi)    
        scoala ceva ai facut? (Miercuri, 10 iunie 2015, 15:44)

        Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui Writer

        ce anatomie au facut fetele alea pana la 15 ani? si unde au fost invatate cum se fac copiii? ia pune mata mana si imformeaza-te!
  • +4 (10 voturi)    
    mi se pare o propunere decenta (Miercuri, 10 iunie 2015, 13:54)

    ampersand [utilizator]

    Cei de la The Onion au difuzat, cu ceva timp in urma, un documentar despre o solutie alternativa, cred c-ar trebui predata-n scoli la ora de practica:

    https://www.youtube.com/watch?v=1pMyYuyWFx8
  • +11 (11 voturi)    
    cititorii (Miercuri, 10 iunie 2015, 14:01)

    dum_i [utilizator]

    Cititorii hotnews par cam desfranati :))
  • +14 (22 voturi)    
    Si dupa casatorie...??? (Miercuri, 10 iunie 2015, 14:06)

    Gigi Duru [anonim]

    ...Dumnezeu cu mila, nu??? Daca barbat-su o bucura cu o boala banala cu transmitere sexuala sau are idei minunate cu sex in grup si prefera avortul in locul copiilor si al prezervativului....nu mai e treaba parintilor si a scolii...e maritata...e treaba lor...important e sa fie abstinenta pana cand se marita...nu???
    Cat de greu e sa intelegi cat de important e sa fie fetele astea informate...si sa decida in cunostinta de cauza...partea cu moralitatea vine in completare...dar lipsa de informare nu garanteaza prin ea insasi cresterea nivelului de moralitate...iar partea cu moralitatea tine si de parinti si familie...nu trebuie pusa doar in carca scoli si a societatii...
    • 0 (6 voturi)    
      Unde ai citit tu.... (Miercuri, 10 iunie 2015, 14:53)

      OutsideThisBox [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Duru

      ...ca e exclusa informarea? E mai bine daca face bolile alea inainte de casatorie? Nu te inteleg.
  • +13 (19 voturi)    
    Nu va fie frica, religia pica. (Miercuri, 10 iunie 2015, 14:19)

    kax [utilizator]

    Nu poti avea un asemenea discurs in anii 2015 in Europa, fara sa iti atragi critica societatii umane.
    Sintagme gen abstinenta pana la casatorie, sunt tributare unei religii vechi, arhaice, obsedate sexual.
    Minsterul educatiei trebuie sa isi extinda actiunile si in alte zone, nu doar in scoli, el trebuie sa investeasca in extinderea accesului la internet, ca pe o unealta educativa, si pentru cei nevoiasi care duc lipsa de informare, alta decat invataturile crestine.
    Batranii/parintii crestini ai Romaniei, sa faca bine sa ia mainile ignorante de pe viitorul Romaniei.
    • 0 (2 voturi)    
      Stat totalitar (Miercuri, 10 iunie 2015, 21:36)

      AT [anonim] i-a raspuns lui kax

      Ai invatat bine de la Hillary Clinton.

      http://www.theblaze.com/blog/2015/04/27/hillary-clinton-says-religious-beliefs-have-to-be-changed-on-abortion-heres-why-thats-ironic/
  • +14 (20 voturi)    
    Adica (Miercuri, 10 iunie 2015, 14:26)

    Panait Ion [anonim]

    Fetele si baietii sa stea fara sex pana la 30 ani, cam cat este media de varsta cand se casatoresc in prezent?
    Astia uita ca pe vremuri tinerii la 14-15 ani aveau 1 copil!
    Cum apare dorinta, apare instinctul, curiozitatea si nu prea poti sa pui frana. Sau am uitat cu totii cum era adolescenta?!
    • 0 (6 voturi)    
      doar fetele (Miercuri, 10 iunie 2015, 14:35)

      LoloBolo [utilizator] i-a raspuns lui Panait Ion

      i special fetele.
      Si vezi ca vasrta nu se specifica...se pot marita si la 10, ca pe vremea lui Mahomed.
    • +1 (7 voturi)    
      ai dreptate (Miercuri, 10 iunie 2015, 14:38)

      kax [utilizator] i-a raspuns lui Panait Ion

      Niste ipocriti si obsedati sexual.
    • +2 (8 voturi)    
      Ce sa uite (Miercuri, 10 iunie 2015, 15:16)

      ac [utilizator] i-a raspuns lui Panait Ion

      Astia s-au nascut direct de 90 de ani. Si cind au iesit din aia ma-sii primul lucru a fost sa ceara o icoana sa o pupe. Sintem rase diferite, asta e. Doar ca a noastra a evoluat. A lor nu.
    • -1 (11 voturi)    
      Adica... nu (Miercuri, 10 iunie 2015, 15:36)

      Lordul John [anonim] i-a raspuns lui Panait Ion

      Eu sa stau fara Mercedes sau Jaguar pana la 70 de ani, cand voi putea sa strang bani sa-mi iau? Cand pot sa fur?

      Daca nu mai poti, te casatoresti.

      Educatia, in general, e despre "frane". Te infranezi sa faci "ce-ti vine" si asculti de ratiune si principii.

      Oricum nu inteleg de ce sunteti atat de disperati, ca doar nu va obliga nimeni sa faceti intr-un fel sau in altul. E vorba doar de o recomandare.
    • +3 (3 voturi)    
      nu au cum sa uite.. (Miercuri, 10 iunie 2015, 16:06)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui Panait Ion

      ..ceva ce nu stiu(stiau)!! :D
      La 16-17 ani copii(adica tinerii) erau deja insurati...acum 60-70 de ani...

      nu mai pomenesc de perioada dinaintea amnilor 1940... fata neinsurata la 20 de ani, era fata mare.. (asa imi spunea bunica-mea despre anii de inceput ai secolului 20...

      Astfel de informatii pot trece si ele in curricula orei de educatie sexuala... Si aprintii acelor fete ce au pazit? ce rol au ei daca nu sa aiba grija de copiii
      lor?
  • -2 (8 voturi)    
    Educatia sau sexul (Miercuri, 10 iunie 2015, 14:29)

    quietguy58 [utilizator]

    La romani, educatia sexuala se invata numai in pat si apoi direct la maternitate.

    "Romania ocupa prima pozitie in UE la numarul de fete sub 15 ani care devin mame."

    Aceste mame sub 15 ani vor deveni dependente de ajutorul social furnizat de stat, o cu o slaba educatie atit pentru ele cit si pentru copiii lor.
  • +4 (6 voturi)    
    Adultii sunt de fapt problema (Miercuri, 10 iunie 2015, 14:32)

    DianaDima1 [anonim]

    Nu copiii sunt problema ci adultii. Tv-ul, cinema-ul, cartile si revistele, toate imbie spre sex. Reclamele folosesc sexul sa vanda. Manifestatiile de orice fel, sportive, culturale, politice, folosesc sexul sa atraga. Ei bine, in lumea asta e greu sa nu te gandesti la sex. Militati pentru promovarea muncii, a calitatii, a inteligentii in scoli, nu pe aberatii mistice.
  • -1 (5 voturi)    
    la cestiune (Miercuri, 10 iunie 2015, 14:33)

    mircea ordean [anonim]

    AMUZANT.

    „Mai multe ONG-uri, printre care Asociatia Parinti pentru Ora de Religie, le cer ministrilor Educatiei si Sanatatii sa promoveze in scoli abstinenta pana la casatorie...”

    O întrebare mică.
    Dincolo de fraze mari (se înțelege că „sustinuta de datele stiintifice actuale”...), eu unul pricep mai greu cu ce ocazie își bagă dumnealor nasul în comportamentul altora.
    Mai exact, să-l schimbe.

    Noi ne-am dus la doamna liana Stanciu și i-am spus a face într-un fel ori altul?
    Parcă nu.
    .
    Altminteri, cererea fraților e îndelung psihanalizabilă.
    Poate ședea la bază ideea că sexul devreme al altora le răpește acelora din porție.
    Găsiți dvs, o explicațiune mai bună.
  • +1 (7 voturi)    
    Sunt idioti (Miercuri, 10 iunie 2015, 14:51)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Mai ramane sa afle copii ca sexul e un pacat pedepsit de Domnul ! I asemenea gargara puritanista nu am mai vazut de mult. In apoi in comunism, ca atunci daca raminea o fata insarcinata o exmatricula din scoala.
    • +3 (3 voturi)    
      Pacat (Joi, 11 iunie 2015, 3:45)

      AT [anonim] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Pai sper ca au aflat deja la ora de religie. Ce parere ai de cuvintele lui Isus: "Ati auzit ca s-a spus: sa nu faci adulter. Dar eu va spun: cine se uita dupa o femeie sa ravneasca dupa ea a si facut adulter cu ea in inima sa."
  • 0 (6 voturi)    
    nonsensuri (Miercuri, 10 iunie 2015, 14:58)

    Eugenn [utilizator]

    "Biologia spune clar: calea cea mai sigura [...] este abstinenta pana la casatorie." Ce treaba are casatoria cu biologia?!? Probabil la fel de multa ca relatia autorilor cu logica...
    • 0 (0 voturi)    
      Asta e treaba (Luni, 22 iunie 2015, 18:55)

      Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui Eugenn

      "Centrul pentru controlul bolilor si prevenire" din cadrul Departamentului pentru Sanatate din SUA

      „Cea mai bună metodă pentru prevenirea transmiterii bolilor venerice este abstinența de la sexul oral, vaginal ori anal, sau relațiile monogame de lungă durată cu o persoană care nu e infectată. Pentru persoanele care sunt tratate de o boala transmisibilă alta decât SIDA, consilierea pentru abstinența de la relații sexuale până la terminarea tratamentului medical este crucială.”

      http://www.cdc.gov/mmwr/preview/mmwrhtml/rr6403a1.htm?s_cid=rr6403a1_
  • +4 (10 voturi)    
    Ce grija deosebita la ONG-isti... (Miercuri, 10 iunie 2015, 15:06)

    IancuJianu [utilizator]

    Macar de propuneau educatie sexuala si cum sa se protejeze adolescentii contra bolilor, ca este mult mai necesar si util. Sau astia sint prozelitii lu' preaghiftuitul?
    Daca propuneau abstinenta la tutun si spirtoase, intelegeam...
  • -1 (9 voturi)    
    Idioti si Cretini (Miercuri, 10 iunie 2015, 15:21)

    Vicent [anonim]

    Sa ii trimita sa invete la Catedrala BOR SRL. Ne-am de tantalai!!!
  • +1 (7 voturi)    
    Romania stat laic! (Miercuri, 10 iunie 2015, 15:23)

    tex [anonim]

    Ma dureau dintii pe masura ce imi aruncam ochii peste scrisoarea semnata de asociata babelor nef-te si barbatilor cu laba mare! Sunteti singura specie de pe Terra, care in loc de creier in cavitatea craniana aveti aparatul excretor...ca numa cacat iasa din voi.
    Bai, neanderthalilor, voi cu ideile voastre vreti sa ne aruncati copiii inapoi in evul mediu? Sper ca legea selectiei naturale sa functioneze in cazul vostru...
    • +5 (5 voturi)    
      De fapt... (Miercuri, 10 iunie 2015, 16:13)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui tex

      ..abstinenta se practica si inafara evului mediu.. Argumentul asta cu evul mediu face direct aluzie la Biserica. Eu in locul tau nu l-as mai folosi.
      Pana in anii 1950-1960, abstinenta se practica in toata lumea.. in anii 1950-1960 a avut loc "Revolutia Sexuala" in SUA si apoi in restul lumii.. de-abia de atunci s-a inceput elminarea acestui tabu... La noi lucrurile s-au miscat mai greu din cauza cretinilor care ne-au condus.. inainte de '89, eram condusi de un analfabet, dupa '89 suntem condusi de niste analfabeti.. cum vrei tu sa evoluam si in aceasta directie in conditiile date?!?!
    • +2 (4 voturi)    
      Anatomie (Miercuri, 10 iunie 2015, 23:11)

      AT [anonim] i-a raspuns lui tex

      Ca veni vorba de anatomie, astia cu educatia sexuala le vor spune elevilor ca anusul tine de aparatule excretor, nu de cel reproducator, sau asta nu mai e stiinta, ci homofobie si hate speech?
      • +1 (3 voturi)    
        Rectificare (Joi, 11 iunie 2015, 3:39)

        AT [anonim] i-a raspuns lui AT

        Voiam sa spun "anusul tine de aparatul digestiv, nu de cel reproducator".
  • -3 (7 voturi)    
    DNA investigheaza ONG-urile (Miercuri, 10 iunie 2015, 15:40)

    TCI [anonim]

    Sper ca intr-o zi DNA sau DIICOT sa investigheze toate aceste asa-zise asociatii si ONG-uri bazate pe nimic, adica pe cuvinte goale gen abstinenta si alte prostii. Astea sifoneaza bani si sucesc creierele oamenilor. In secolul 21 in loc sa fac ieduxcatie sexuala ca lumea, promovezi abstinenta care nu va duce decat la "evaziune" sexuala maxima din partea tinerilor. Niste nenorociti, care nici macar nu cred in ce spun, doar fac bani pe seama saraciei duhului oamenilor...
    • +1 (1 vot)    
      ONG (Miercuri, 10 iunie 2015, 21:55)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui TCI

      AI luat minusuri pt imaginea gresita aupra ONG-urilor. ONG-urile sunt finantate din fonduri private, menirea lor este sa urmareasca si sa monitorizeze activitatea institutiilor publice, paznici paznicilor daca vrei.

      Acum, daca se dovedeste ca BOR finanteaza aceasta adunatura de donatori de creieri numita APOR, e alta poveste.
  • +5 (11 voturi)    
    Din ce in ce mai bine. (Miercuri, 10 iunie 2015, 15:45)

    Lucian Marcu [anonim]

    Parca din ce in ce ne intoarcem in epocii apuse de sute de ani, cand oameni i inca credeau ca pamantul este plat. Ora de educatie sexuala este necesara, nu abstinenta pana la casatarie, si aia care nu se casatoresc ce fac ? si-o freaca toata viata ? sau nici asta nu este bine sa faci ? Si in acelasi timp ora de religie ar trebui interzisa, aceasta este echivalentul unei ore in care se vorbeste despre cum aduce Mos Craciun impreuna cu Iepurasul de paste cadouri copiilor, dar numai celor cuminti ca aia care fac prostioare nu le merita. Daca faci sex inainte de casatorie il superi pe Dumnezeu care asta sta sa faca, verifica cand faci tu sex, cu cine, de cate ori, daca o faci pe la spate sau prin fata, oral sau anal.
    Credeti ca o entitate care ar creea universal asta, asteapta sa te trazneasca daca ai f.u.t.u.t fara sa fi casatorit ? Ma mir ca nu vor sa inroduca in scoli si ora de pupat oase unde profesori ar putea fi babele care ling oasele de prin biserici mai ceva ca pe o inghetata cu gust de capsuni. Lumea asta se duce naibi, sunt din ce in ce mai dezgustat de ea. Singura evolutie a omului este din punct de vedere technic, in rest aceleasi idei proaste domina mintile majoritatii maselor de oameni. Dar cum sa-i controlezi mai bine decat prin inocularea din scoala a unor idei idioate ? Sa invete de mici ca trebui sa faci donatii la biserica ca altfel te loveste dumnezeu cu ceva in cap.
    • +1 (7 voturi)    
      Apocalipsa crestina nu vine... (Miercuri, 10 iunie 2015, 16:20)

      kax [utilizator] i-a raspuns lui Lucian Marcu

      Mii de romani asteapta sfarsitul lumii, si nu oricum, asteapta zeul salvator care va cobori in glorie pe pamant sa cearna pleava si sa o arunce in focul vesnic.
      Daca tot iti expui parerile personale despre lumea asta, incearca sa nu ai o viziune apocaliptica, alminteri, naste zei.
      Uite, de 2000 de ani ne luptam cu zeul apocalipsei, si inca nu am scapat de el.
    • +3 (5 voturi)    
      'Telectual (Miercuri, 10 iunie 2015, 20:47)

      AT [anonim] i-a raspuns lui Lucian Marcu

      Domnule intelectual, oamenii nu mai credeau ca pamantul e plat de pe vremea lui Aristotel.
      Daca atata stii despre educatia sexuala cat stii despre istorie si geografie e clar.
      Si cele 19 ONGuri de acum, si cele 13 de dinainte, pledeaza pentru educatie sexuala. Problema e ca tu vrei ca propunerile celor 13 sa fie impuse cu forta de guvern si propunerile celor 19 sa fie cenzurate in numele religiei tale hedoniste.
  • -1 (7 voturi)    
    astia? (Miercuri, 10 iunie 2015, 15:49)

    Francisc 1 [utilizator]

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-20224554-cum-lupta-preotii-contra-secetei-mitropolitul-moldovei-cere-procesiune-icoane-moaste-pentru-dumnezeu-trimita-ploaia-pamant.htm
  • -2 (4 voturi)    
    lipsa educatiei sau dezinteres ?? (Miercuri, 10 iunie 2015, 16:13)

    NIcu [anonim]

    Educatia "cei 7 ani, plus inca alti 5-10" o primesti de la parinti, dar se pare ca cei ce propun asta NU fac asa ceva ci lasa pe seama altora acest lucru.
    Excludem scoala care este doar un intemediar .

    Sint chiar curios citi parinti si-au indrumat copii sa citeasca o carte, sau sa citeasca ceva ? (Exceptind manualele scolare)
  • 0 (10 voturi)    
    Binele cu forta (Miercuri, 10 iunie 2015, 16:16)

    AT [anonim]

    Observ o mare inclinatie spre dialog in spirit de respect recpiroc a stangii progresiste pe marginea acestui subiect esential si controversat: cretini, babuini, intoxicare, aberatii, prosti, cretini (nin nou), fara indoiala termenii unei discutii la rece ghidate de ratiune si stiinta de niste oameni competenti.

    Desigur, aceste magulitoare epitete izvorasc din dragostea netarmurita de semeni a confratilor nostri de orientare liberala. Ei cred cu sinceritate ca daca le pun in mana un prezervativ baieteilor si un anticonceptional fetitelor drept educatie sexuala, daca le spun ce nenoroc au avut sa nimereasca intr-o familie heterosexuala si ce minunata viata ar avea alaturi de un partener de acelasi sex, daca le pun numele Elena baietilor si Remus fetitelor, atunci statul, liberal nu-i asa, in intelepciunea lui avangardista, ar trebui sa aplice aceleasi metode asupra elementelor mai retrograde ale societatii, spre binele lor. Marxismul cultural este manat de cele mai pure intentii de a face binele cu forta, la fel ca marxismul economic cu ceva timp in urma. Aceasta convingere de nezdruncinat in valoarea binelui cu forta a ramas neclintitia in cele mai luminate cercuri ale societatii, chiar dupa sute de milioane de morti. Asa ca, in fond, ce rost mai au dezbaterile? Evident si axiomatic, ei, inarmati cu armele stiintei stiu mai bine ce e mai bine pentru toata lumea.

    Serios, acuma, se poate un pic de respect pentru altera pars?

    https://www.youtube.com/watch?v=1NwJDKo6Nts
    https://www.youtube.com/watch?v=EzxODeqsQI4
    https://www.youtube.com/watch?v=0IeKSCHXs-0
    https://www.youtube.com/watch?v=7MqcMJznVIM
    https://www.youtube.com/watch?v=7MqcMJznVIM
    • +3 (9 voturi)    
      Serios acum (Miercuri, 10 iunie 2015, 17:17)

      kax [utilizator] i-a raspuns lui AT

      Nu poti respecta biblia crestina, altfel decat sa o apreciezi ca pe o lucrare literara.
      Aceasta carte, care este o colectie literara foarte frumoasa, mai ales ca arata framantarile societatii de acum 2000 - 3000 de ani, ne povesteste despre istoria umanitatii din acea parte de lume, arata o morala deșănțată daca ai aplica-o zilelor noastre.
      Stii bine, daca ai citit-o, ca tratamentul crestin la astfel de nesupuneri legate de sex, este pedeapsa cu moartea.
      Daca fata nu a fost virgina in noaptea nuntii, ea trebuie omorata cu pietre pe treptele casei tatalui ei.
      Este adevarat ca tot in acesta carte, se spune: „tot ce voiti sa va faca voua oamenii, faceti-le si voi la fel!”. O vorba buna, dupa parerea mea.
      Ce nu inteleg eu, domnule AT, care este criteriu pe care il aplici pentru a ignora sau nu unele pasaje din biblia crestina.
      Ai putea sa imi explici?
      • -2 (8 voturi)    
        Biblia (Miercuri, 10 iunie 2015, 18:07)

        AT [anonim] i-a raspuns lui kax

        Nu prea vad ce legatura are Biblia, nimeni n-a pomenit de ea. Dar daca ai adus vorba, ma bucur ca esti capabil de atat minim respect fata de Biblie. Multi nu sunt nici de atat. Totusi factual nu ai dreptate. Tratamentul crestin nu este pedeapsa cu moartea, acela e tratamentul iudaic. Religia crestina si Biblia nu sunt acelasi lucru. Criteriul pe care il folosesc este criteriul lui Isus si al apostolilor, formulat mai tarziu de sfantul/fericitul Augustin: noul testament este ascuns in cel vechi, vechiul testament este descoperit in cel nou. Sau, in descrierea unui teolog contemporan, cartile Bibliei sunt descuiate in ultima carte, a Revelatiei. Mielul este cel ce rupe pecetile.
        Mai puteti intreba si un evreu, poate va sti ceva mai mult decat crestinul Obama pe marginea subiectului.
        https://www.youtube.com/watch?v=1A65Wfr2is0
        https://www.youtube.com/watch?v=b-MDXMBV7Tc
        • 0 (4 voturi)    
          "Religia crestina si Biblia nu sunt acelasi lucru" (Joi, 11 iunie 2015, 10:54)

          kax [utilizator] i-a raspuns lui AT

          Imi imaginezi ca respecti tratamentul iudaic, si probabil nu ti se pare nimic inuman ca vecinul sa isi omoare copiii, pentru simplu fapt ca raspunde parintelui la modul obraznic, sau a avut nesimtirea sa faca sex inainte de casatorie.
          Mie personal, domnule AT, mi se pare grotesc sa te inchini la un astfel de zeu, mi se pare lipsa de respect pentru ceilalti romani sa fluturi invataturile acestui zeu in guvernul Romaniei, influentand cele mai fragede suflete, viitorul Romaniei.
          • +2 (2 voturi)    
            Moralitate (Joi, 11 iunie 2015, 14:50)

            AT [anonim] i-a raspuns lui kax

            Daca este perfect moral sa faci sex inaintea casatoriei, si inainte aproape nimeni nu credea asta, inseamna ca moralitatea a evoluat, nu-i asa? Atunci pentru dumneavoastra sa va revoltati impotriva evreilor la modul asta e ca si cum eu m-as revolta impotriva femelei calugarita (Mantis religiosa) pentru ca mananca capul masculului in timpul actului sexual, pentru ca noi, Homo Sapiens, nu facm asta, sau ca si cum as crede ca o gaina e retardata pentru ca nu are inteligenta speciei noastre.
            As avea cel putin solicitarea sa nu mai amestecati lucrurile. Educatia pentru abstinenta nu are nimic de a face cu vreun zeu decat in mintea dumneavoastra, ci are de a face cu natura umana. Nimeni nu a discutat aici serios argumente pro sau contra, cu atat mai putin argumentul ca asa scrie Biblia sau asa zice Dumnezeu. Nu mai apelati la straw men.
            • -1 (3 voturi)    
              Moralitatea este dinamica, da. (Joi, 11 iunie 2015, 18:47)

              kax [utilizator] i-a raspuns lui AT

              Este perfect adevarat ca moralitatea evolueaza. Dovezile sunt reale si clare. Dupa legile actuale, ca si un simplu exemplu, faci puscarie daca iti bati copilul. In lumea civilizata, azi, in 2015, nu mai este moral sa iti agresezi fizic copilul.
              In trecut, asa ceva era de neconceput, si daca nu gresesc, aceasta treaba a aparut destul de recent, in ultimii zeci de ani. Asta arata cat de repede se schimba setul de valori morale la oameni. In istoria omenirii, de mii, probabil zeci de mii de ani, copiii erau batuti/omorati. Era ceva perfect moral. Daca ma refer la conditia israelitilor, realizez ca pasajele din biblia crestina, in care copiii trebuiau omorati daca nu faceau x,y,z, era vazuta ca o imbunatatire a conditiei sub-precare si morale in care se afla societatea atunci. Imi vine greu sa imi imaginez cum era moralitatea acum 3000 de ani, in randul oamenilor, de a fost nevoie de astfel de recomandari.
              Chiar azi, mai auzi pe ici pe colo, ca lasa ca unde bate mama creste, sau bataia e rupta din rai....din fericire tot mai putini sunt acesti oameni, cu acest set moral invechit.
              Eu ma gandesc ca fiecare specie are moralitatea ei. Si evreii sunt homo sapiens, si aplica acelasi set moral ca toti oamenii, iar paralela dintre evrei si calugarite, imi pare nepotrivita, din cauza ca nu intelegem motivele acelor insecte. Ce incercam eu sa subliniez este ca in sanul guvernului Romaniei, un stat laic, anumiti consilieri, probabil si ministrii, discuta anacronisme din biblia crestina, pe banii contribuabilului roman, implicit in detrimentul bunastarii romanilor.
              Moralitatea vine din framantarile sociale, iar religiile le adjudeca ca fiind ale lor, parerea mea. Tot timpul vor fi probabil oameni mai conservatori, mai putin dispusi sa ridice capul sa priveasca in jur, sa analizeze, sa observe realitatea, si sa aduca un aport benefic inspre bunastarea societatii in care traiesc.
              • +1 (3 voturi)    
                Hai sa vorbim... vorbe (Vineri, 12 iunie 2015, 22:49)

                OutsideThisBox [utilizator] i-a raspuns lui kax

                Dupa ce standard sau criteriu judeci tu ca moralitatea "evolueaza" sau involueaza? Dupa ce judeci ca ceva e moral sau imoral?

                Esti culmea. Sustii ca moralitatea e relativa, ca se tot schimba, dar tii atat de mult la morala ta! Ce va mai agitati atata, daca morala e relativa si peste 1 an probabil va fi alta?

                "Asta arata cat de repede se schimba setul de valori morale la oameni."

                Daca nu ai un reper obiectiv, setul de valori morale se poate schimba cat de repede vor cei care au destula putere de influenta. Asta e moral?

                "din fericire tot mai putini sunt acesti oameni, cu acest set moral invechit. "

                Iarasi, dupa ce judeci tu ca asta e gresit sau nu?

                "Ce incercam eu sa subliniez este ca in sanul guvernului Romaniei, un stat laic, anumiti consilieri, probabil si ministrii, discuta anacronisme din biblia crestina, pe banii contribuabilului roman, implicit in detrimentul bunastarii romanilor."

                Tu citesti ceea ce scrii? De ce sunt anacronisme? Ca atunci nu aveau telefoane mobile? Contribuabilii romani s-au declarat cam 90% crestini. De unde si pana unde "implicit in detrimentul..."?

                Daca maine se legalizeaza zoofilia (in unele tari e legala) inseamna ca asta e moral? Confunzi regulile stabilite de o societate, cu morala. Nu tot ce e legal e si moral sau benefic. Morala nu se stabileste prin vot.
    • 0 (2 voturi)    
      AT, serios, ai facut exact ce condamnai ... (Luni, 15 iunie 2015, 15:06)

      Radu_B [utilizator] i-a raspuns lui AT

      si anume sa tratezi neserios opiniile celorlalti... tocmai ai ridiculizat propunerile "confratilor nostri de orientare liberala". Din pacate nu-ti pot da decat un singur minus...

      On-topic: Educatia este intotdeauna buna, este un bine care trebuie facut chiar cu forta. Adevar universal recunoscut, orice comunitate dezvoltata impune educatie pentru progenituri.

      Marul discordiei aici este cum anume sa se faca aceasta Educatie Sexuala: unii spun la scoala, pe baze stiintifice, altii vor acasa sau deloc, pe baze religioase.

      Fara pic de ezitare votez pentru la scoala, pe baze stiintifice. Pentru ca:
      a) prefer stiinta ca suport obiectiv pentru intelegere si cunoastere
      b) Educatia acasa nu se face, vezi statistica curenta cu Romania locul 1 la fete sub 15 ani insarcinate
      c) Educatia Sexuala Crestina era buna pentru secolele X-XVII poate, dar in mod clar depasita in secolul nostru. Nu vorbesc despre valorile crestine, vorbesc despre abordari rudimentare in egalitatea sexelor, avort, practici sexuale, etc.
  • +1 (3 voturi)    
    peste 12 ani (Miercuri, 10 iunie 2015, 16:36)

    Material predat in scoli (util) [anonim]

    https://www.youtube.com/watch?v=Lo6M4NddxeI
    La ei nu e vorba de religie... ci de sanatate!
    • -1 (7 voturi)    
      Este util daca crezi ca zeul crestin a creat sexul (Miercuri, 10 iunie 2015, 17:26)

      kax [utilizator] i-a raspuns lui Material predat in scoli (util)

      Parerea mea e ca nu zeul crestinilor a creat sexul.
      Materialul este prea lung pentru o lecturare amanuntita, dar doamna cu explicatii religioase le spune clar copiilor: Zeul crestinilor a creat sexul.
      Aici mi s-a taiat filmul.
      • +2 (6 voturi)    
        Cine a creat sexul (Miercuri, 10 iunie 2015, 18:13)

        AT [anonim] i-a raspuns lui kax

        Doamna se adresa unei audiente crestine (zice clar ca e o scoala catolica). In orice caz, nu exista decat doua optiuni: evolutia sau Dumnezeu. Daca crezi in Dumnezeu, intr-o forma sau alta, a doua este concluzia inevitabila.
        • 0 (4 voturi)    
          Corect (Joi, 11 iunie 2015, 11:24)

          kax [utilizator] i-a raspuns lui AT

          Asta vad si eu, doar doua optiuni.
          Ori crezi in evolutie, ori crezi in zei.
          Crestinii, cum sunt si cele 19 ONG-uri cu pretinsa influenta in guvernul Romaniei, cred in existenta unor zei de salvare personala carora pe deasupra le pasa si de cum si unde si cand fac oamenii sex.
          Genul asta de abordare a vietii, desprins din epoca bronzului, isi gaseste foarte greu loc in ziua in de azi in lumea civilizata.
          Domnule AT, lumea informata iti judeca ideile, si nu te mira ca primesti minusuri pe genul asta de discurs in Europa anului 2015.
          Nimeni nu doreste orgii sexuale intre adolescenti, precum nimeni nu doreste sa se casatoreasca la 15,16 ani.
          Adolescentii trebuie sa inteleaga ca trairile sexuale au impact in societate, si in dezvoltare individului ca membru al societatii, iar problemele care apar trebuie abordate coerent, cinstit si rational.
          Invocarea unor zei de salvare personala care pe deasupra regleaza si actul sexual la oameni, imi da senzatia de lene si ignoranta.
          • +1 (3 voturi)    
            Minus (Joi, 11 iunie 2015, 15:10)

            AT [anonim] i-a raspuns lui kax

            Este mult mai usor sa dai minus decat sa contra-argumentezi. A da minus e impulsul visceral subrational al logicii "noi contra voi". Dovada este ca la un comentariu pur factual si corect, mi se da minus, nu pentru ca contine ceva incorect, ci pentru ce isi inchipuie cineva despre mine si opiniile mele, pentru ca intr-un alt comentariu am indraznit sa critic curentul majoritar. In fond, nu am intalnit nici o critica obiectiva, ci doar: "crezi in zei, esti habotnic, esti prost". In cazul asta prefer non-conformismul.
            Daca abstinenta nu are nici o valoare inseamna ca un parinte trebuie sa isi incurajeze fiica sa se culce cu primul smecher care ii face ochi dulci. Problema lui (si a fetei), dar sa nu isi impuna moralitatea lui asupra altora.
            • 0 (4 voturi)    
              Crestinismul zice ca femeia este inf. barbatului. (Vineri, 12 iunie 2015, 13:42)

              kax [utilizator] i-a raspuns lui AT

              In egala masura baiatul poate fi fiu care poate pica in mreaja unei smecherițe.
              Dar se pare ca mai este nevoie de timp pana cand reusim sa intelegem ca fetele sunt egale cu baietii.
              • +1 (3 voturi)    
                Ba nu zice (Vineri, 12 iunie 2015, 22:38)

                OutsideThisBox [utilizator] i-a raspuns lui kax

                Se pare ca mai e nevoie de timp pana o sa reusesti sa studiezi serios ceea ce critici.
                • -2 (2 voturi)    
                  Uite cuvantul zeului crestin scris in biblie (Luni, 15 iunie 2015, 16:21)

                  kax [utilizator] i-a raspuns lui OutsideThisBox

                  Exista studii si studii.

                  Eu nu inteleg de ce o femeie respectabila s-ar converti la crestinism vreodata.
                  Stiu ca unul din urmatoarele doua puncte este adevarat:

                  1. Ori femeile crestine nu au citit serios biblia vreodata, ceea ce este adevarat in majoritatea cazurilor.
                  2. Ori pur si simplu nu dau doi bani pe ce scrie in biblie, pentru ca cuvantul zeului este foarte clar, si trebuie urmat:

                  Corinteni 14 (Noul testament)
                  34. Ca în toate Bisericile sfinţilor, femeile voastre să tacă în biserică, căci lor nu le este îngăduit să vorbească, ci să se supună, precum zice şi Legea.
                  35. Iar dacă voiesc să înveţe ceva, să întrebe acasă pe bărbaţii lor, căci este ruşinos ca femeile să vorbească în biserică.

                  Corinteni 11 (Noul Testament)
                  7. Căci bărbatul nu trebuie să-şi acopere capul, fiind chip şi slavă a lui Dumnezeu, iar femeia este slava bărbatului.
                  8. Pentru că nu bărbatul este din femeie, ci femeia din bărbat.
                  9. Şi pentru că n-a fost zidit bărbatul pentru femeie, ci femeia pentru bărbat.
                  • +1 (1 vot)    
                    Continua sa citesti (Luni, 22 iunie 2015, 17:54)

                    Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui kax

                    Nu intelegi pentru ca tu esti cu mintea in alta parte. Ca un adolescent rebel pentru care cel mai important in viata e sa faca ce vrea, fara sa se gandeasca prea mult la consecinte.

                    Intr-o firma sau institutie, angajatii se considera inferiori sefului, ca oameni? Ar trebui sa se revolte si sa ceara "egalitate"?

                    Intr-o sedinta, angajatii care nu sunt in functii de conducere nu vorbesc. In afara de cazul in care sunt chemati si intrebati. Sunt considerati inferiori ca oameni? Ar trebui sa se revolte? Sa ceara "drepturi"?

                    Ar putea sa functioneze o firma in care toti se cearta in permanenta cu privire la "drepturi", la "egalitate" si la cine sa comande? Trebuie sa fie un sef care atunci cand nu se poate ajunge la consens, sa aiba ultimul cuvant.

                    In Biblie femeia NU este inferioara barbatului ca valoare, sau ca demnitate. Doar ca functie.

                    In Efeseni 5,25 gasesti cum ar trebui sa se poarte barbatii cu nevestele:

                    "Barbatilor, iubiti-va nevestele cum a iubit si Hristos Biserica si S-a dat pe Sine pentru ea"

                    "Tot asa trebuie sa-si iubeasca si barbatii nevestele, ca pe trupurile lor. Cine îsi iubeste nevasta se iubeste pe sine însusi. Caci nimeni nu si-a urât vreodata trupul lui, ci îl hraneste, îl îngrijeste cu drag, ca si Hristos Biserica;"

                    Ce mai vrei mai mult de atat?
  • +3 (7 voturi)    
    Meh (Miercuri, 10 iunie 2015, 17:01)

    meh [anonim]

    Astia sunt acealeasi organizatii care sprijina Catedrala Prostiei Neamului desi au membrii care nu au din ce trai dar doamane fereste sa nu dea banii pentru catedrala ca poate se supara popa pe ei..... o.O
  • 0 (4 voturi)    
    ONGuri de ev mediu.... (Miercuri, 10 iunie 2015, 18:58)

    lili [anonim]

    Cum sa intelegi asemenea bazaconii la anul de gratie 2015...
    S-or fi gandit ca asa vor creste nivelul "educatiei" in scolile Romaniei....Iarta-i, Doamne!
  • +3 (5 voturi)    
    ce cauta religia aici???? (Miercuri, 10 iunie 2015, 19:31)

    catjones [utilizator]

    1. Nu vad nimic rau cu abstinenta, ca si cu facutul sex, cu conditia responsabilitatii. TOTUL depinde de fiecare.
    2. INSA, dincolo de orice. ce treaba are religia cu sexul? De ce trebuie iarasi sa dam de religie pe o tema strict personala, care il priveste pe fiecare si in care decide fiecare? Persoanele astea nu pot sa-si tina convingerile pentru ele? Nu pot... Trebuie musai, ca si Biserica, in general, sa impuna tuturor anumite conduit.
    3. Si, de asemenea, ce cauta un personaj ca Romeo Mosoiu in pozitia de consilier al Ministrului Educatiei, in momenmtul inc are el are clar o anumita pozitie pe o tema de divergenta, fiind presedintele Asociatiei Parinti pentru Ora de Religie? Afara cu un asemenea personaj. E nevoie de opinii obiective, nu de militant ai Bisericii!
    • +1 (5 voturi)    
      Religia (Miercuri, 10 iunie 2015, 22:27)

      AT [anonim] i-a raspuns lui catjones

      Pai chiar nu vad nici eu ce legatura are religia. Nu apare nici in scrisoare, nici in articol, ci numai in comentariile secularistilor de serviciu pe Hotnews, carora orice argument conservator le pute de la distanta si in mintea carora toate se amesteca de-a valma.
      • -1 (3 voturi)    
        haide haide, sa citim textul ... (Luni, 15 iunie 2015, 15:25)

        Radu_B [utilizator] i-a raspuns lui AT

        "Totodata, respingem folosirea drept argumente a unor rapoarte ale diverselor Comitete ale Organizatiei Natiunilor Unite" ....

        "nu exista niciun indicator care sa garanteze eficienta unui program de 'educatie sexuala comprehensiva' in scoli, ci mai degraba dimpotriva." ....

        "Concluzia noastra, sustinuta de datele stiintifice actuale, este ca elevii, copiii nostri, trebuie educati spre infranarea trupeasca si amanarea relatiei intime pana la vremea casatoriei" ....

        Este o argumentatie tipic dogmatica: se resping date si studii obiective, se contesta beneficiile unui program educational, se folosesc termeni precum "infranarea trupeasca", se propune o solutie identica cu cea a Bisericii: abstinenta. Ce mai trebuia, sa semneze prefericitul sau ce ?
    • +3 (3 voturi)    
      Opinii obiective (Miercuri, 10 iunie 2015, 22:48)

      AT [anonim] i-a raspuns lui catjones

      Daca e nevoie de opinii obiective, atunci cele 13 ONGuri semnatare ale primei scrisori care solicita educatie sexuala sa taca din gura. Ai hotarat tu ca opiniile lor sunt obiective si ale celor 19 nu?
    • +2 (2 voturi)    
      Nimeni nu poate (Joi, 11 iunie 2015, 16:04)

      OutsideThisBox [utilizator] i-a raspuns lui catjones

      Nimeni nu poate "sa-si tina convingerile" pentru el, dupa cum nici tu nu poti, din cate vad.

      Legile, programa de invatamant etc. - toate se fac dupa convingerile cuiva. Nu izvorasc din nimic.

      Tema strict personala? Pai cum e personala daca se introduce in scoli, pentru toti?

      E nevoie de opinii obiective? Si cine are opiniile astea obiective? Numai cine hotarasti tu? Exista asa, niste oameni "neutri", care n-au nici o convingere, doar opinii "obiective"?

      Ce conduita iti impune tie biserica? Unde ai citit tu in articol ca se impune ceva cuiva? Scrisoarea respectiva e scrisa TOCMAI ca sa nu se impuna anumite lucruri in scoli. Incearca sa citesti.
  • 0 (4 voturi)    
    Nelamurit (Miercuri, 10 iunie 2015, 19:48)

    Nelamurit [anonim]

    Daca tot doriti sa distrugeti vietile copiilor vostri, de ce nu ii trimiteti la o scoala numai pentru fete, respectiv numai pentru baieti?

    Imi pare rau, insa atat persoana care a scris aceasta "scrisoare", cat si toti membrii acelor ONG-uri care sustin aceasta prostie, sunt retardati, nu stiu sa le ofere propriilor copii cei 7 ani de acasa (probabil ei insisi nu au avut parte de asa ceva), iar aceasta neincredere in proprii copii va dauna grav relatiei dintre ei.

    Sa nu va plangeti apoi ca nu va asculta.
    • 0 (6 voturi)    
      Epidemia de violuri (Miercuri, 10 iunie 2015, 22:31)

      AT [anonim] i-a raspuns lui Nelamurit

      Ia uite ce bine a functionat educatia sexula in occident:

      http://www.huffingtonpost.com/2015/05/20/1-in-5-college-study-raped_n_7293068.html
      • -1 (3 voturi)    
        AT, cam putina incredere ai in semenii tai (Luni, 15 iunie 2015, 15:32)

        Radu_B [utilizator] i-a raspuns lui AT

        Eu cred ca oamenii prin educatie pot sa devina mai buni. Tu esti mai pesimist si crezi ca prin educatie ei devin mai rai. Ne-ai dat si link-ul cu dovada. Bun, ne-am lamurit !

        De fapt, acum imi dau seama, logica ta merge perfect cu abordarea Bisericii: oamenii sunt rai, trebuie tinuti in frau, cu reguli stricte, pedepsiti aspru pentru incalcari (a se citi "pacate"), amenintati constant si terorizati cu iadul si cele vesnice... si uite-asa strangi de inc-o catedrala :-)))
  • +1 (5 voturi)    
    rectificare (Miercuri, 10 iunie 2015, 23:12)

    Paul [anonim]

    nu ma intelegeti gresit insa sunt intru totul de acord cu ei...
    e nevoie ca odraslele noastre sa-si infraneze pornirile trupesti pana la varsta casatoriei.

    " Also, under Judaism, boys could marry or make religious vows at 14-years-old and girls at 12-years-old, both only with parental permission, which parental permission was required until both boys or girls were 21-years-old ("Adult Age," McClintock and Strong Encyclopaedia)."
  • -1 (3 voturi)    
    Unde este gândirea critică? (Duminică, 14 iunie 2015, 8:37)

    Vlad [anonim]

    Ca reacție la adresa acestei scrisori, Centrul de Studii în Idei Politice a luat atitudine.
    „Ca asociație care consideră că gândirea critică este un pilon fundamental al oricărei societăți democratice sănătoase, CeSIP își oferă pro-bono (în mod excepțional și exclusiv) serviciile de consultanță în domeniul logicii și argumentării. Ne propunem ca acest exercițiu analitic să fie unul constructiv și, sperăm, de un real folos dezbaterilor din spațiul public românesc .”

    Vă invit să citiți pe larg la link-ul atașat:
    http://www.contracurent.com/2015/06/apel-la-gandire-critica.html
  • 0 (0 voturi)    
    prea tarziu (Marţi, 16 februarie 2016, 14:10)

    Aak [anonim]

    ce sa fac elevii cand vad deja exemple negative de la cei mari.
    cum sa accepta elevul pentru sine insusi sa fie interzisa viata sexuala, cand vede si aude ca prietenul, rudele tine asta normala.
    cum va accepta un tiner ca sa nu atinga prietena sa riscand ca unul dintr-o alta clasa se va culca cu ea fara nici-o pedeapsa lasand in urma tulburari psihice


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version