Asociatia Pro Infrastructura: Compania de Drumuri fuge de responsabilitate in cazul alunecarilor de pietre de pe Valea Oltului intr-un mod halucinant

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 2 decembrie 2015, 17:26 Actualitate | Esenţial

Caderi de piatra pe DN7 pe Valea Oltului
Foto: Facebook
Compania de Drumuri "incearca sa fuga de responsabilitate in cazul alunecarii versantului de pe Valea Oltului intr-un mod halucinant", sustine Asociatia Pro Infrastructura (API), ca reactie la comunicatul CNADNR in care se precizeaza ca Romsilva si Parcul National Cozia ar fi responsabili de versantul de pe care au cazut bolovanii ce au blocat circulatia si au avariat o masina. "Este evident pentru orice om de bun simt ca asigurarea si consolidarea versantilor intra in responsabilitatile si domeniul de activitate al administratorului drumului [n.r. al CNADNR]", sustine API, cerand din nou demisia directorului Narcis Neaga.

"CNADNR incearca sa fuga de responsabilitate in cazul alunecarii versantului de pe Valea Oltului intr-un mod halucinant. Deja nu ne mai mira nimic, niciuna din nerealizarile companiei, fie ca vorbim de pierderea fondurilor europene, fie ca vorbim de autostrada demolata la 9 luni dupa deschidere, nu este asumata de conducerea CNADNR", noteaza Asociatia Pro Infrastructura pe pagina sa de Facebook.

Reactia API vine dupa ce Compania de Drumuri a dat miercuri un comunicat in care ar indica drept responsabili Romsilva si Parcul National Cozia pentru situatia creata.

"Este evident pentru orice om de bun simt ca asigurarea si consolidarea versantilor intra in responsabilitatile si domeniul de activitate al administratorului drumului", considera API.

Potrivit API, chiar legea indicata de CNADNR in comunicatul transmis (n.r. OG nr. 43/1997 privind regimul drumurilor) stipuleaza clar unde sta responsabilitatea:

"Art. 2 alin. (3) Fac parte integranta din drum: ampriza si zonele de siguranta [...]

Art. 2 alin. (5) Fac parte din elementele infrastructurii autostrazilor si drumurilor nationale apartinand domeniului public al statului:

[...]

4. lucrarile de consolidare, de protectie si de aparare si terenul aferent;

[...]

6. suprafetele de teren situate de o parte si de cealalta a drumului, care formeaza zonele de siguranta, in limitele prevazute de prezenta ordonanta.

Anexa 1 lit. d) Zonele de siguranta ale drumurilor cu versanti (defilee) cu inaltimea mai mare de 30 m se considera la partea superioara a taluzului versantului."

"Numai sansa a facut sa nu moara oameni ieri pe Valea Oltului si CNADNR da vina pe "munte". Este mult prea mult, domnule ministru Dan Marian Costescu, va solicitam inca o data demiterea actualei conduceri a CNADNR si reformarea urgenta a companiei!", sustin reprezentantii API.

Circulatia pe Valea Oltului, pe DN7, blocata mai bine de 24 de ore dupa caderi masive de piatra pe carosabil

Circulatia rutiera pe DN7 a fost blocata mai bine de 24 de ore, de marti dimineata pana miercuri dupa pranz, pe ambele sensuri intre localitatile valcene Calimanesti si Brezoi (la kilometrul 200), din cauza bolovanilor cazuti pe suprafata carosabila.

Potrivit IPJ Valcea, caderile de piatra au avariat usor un autoturism care se afla in mers, nefiind inregistrate victime.

Sursa foto: Facebook - Crisian Frincu


Citeste mai multe despre   











[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
7092 vizualizari
  • +14 (14 voturi)    
    asa este (Miercuri, 2 decembrie 2015, 17:38)

    Hard ball [utilizator]

    administratorul drumului raspunde pentru asigurarea si consolidarea versantilor si are obligatia sa intretina calea de rulare in asa fel incat sa se poata circula in conditii de siguranta deplina.

    Intrebari:
    - exista un program de intretinere anual/multianual? daca da , de ce nu este respectat? cine este vinovat pentru nerespectare?
    -exista un responsabil cu urmarirea comportarii in timp? cine este vinovat pentru faptul ca nu exista un responsabil?
    -exista un jurnal de evenimente?cine este vinovat pentru lipsa acelui jurnal de unde poti sa iti dai seama de toate semnalele care au aparut inainte sa se produca evenimentul?

    daca nu sunt cele de mai sus , se ocupa cineva sa inceapa sa faca ceea ce trebuie?
    poate data viitoare nu mai are asa noroc,oricand se pot produce adevarate tragedii , se ocupa cineva din CNADNR de asa ceva?

    treziti-va inconstientilor, daca in locul masinii aleia era un autocar cu 100 de persoane si doamne fereste ar fi fost prins ce faceati????
  • +6 (6 voturi)    
    Iresponsabilii si impotentii de la drumuri !!! (Miercuri, 2 decembrie 2015, 17:39)

    andreesanu [utilizator]

    Cat timp trebuie sa mai suportam acesti incapabili,iresponsabili sa manince banii nostri ???.
    Ce cautati voi in ministere ?,care va este fisa postului ori fisa PROSTULUI !!!.
  • +7 (7 voturi)    
    din ce se vede e cam penala (Miercuri, 2 decembrie 2015, 18:04)

    mnicku [utilizator]

    situatia, daca Politia si procuratura si-ar face treaba. Da' las ca merge si asa la CNADNR

    In zona respectiva versantul e acoperit de o plasa de sirma , care mai rugineste si se mai si rupe sub greutatea pietrelor, insa nu si-au pus intrebarea proiectantii daca simpla acoperire cu o plasa va proteja drumul si daca isi asuma raspunderea pt viitoarele accidente soldate cu victime. Se pare ca NU .

    La CNADNR e o gloata de incompetenti
  • +2 (2 voturi)    
    pai e simplu! (Miercuri, 2 decembrie 2015, 18:57)

    Codruta N [utilizator]

    Sa faca CNADNR dovada ca a CERUT de la Romsilva si Parcul Cozia aprobarea sa faca consolidarea versantilor - si ca acestia au REFUZAT! Precum si a demersului ulterior refuzului, catre forul superior acestora (Ministerul Mediului)!
    Oricum, in zona aia, chiar si sa fii un geolog IDIOT si TOT poti sa vezi cu ochiul liber ca sunt probleme! Dar chiar si FARA sa fii geolog, la cate incidente cu surpari au fost in trecut in zona, TOT poti sa-ti dai seama ca probleme vor fi mereu si ca trebuie atentie si intretinere speciala!

    Acesta este si unul dintre motivele FOARTE serioase pentru care autostrada Pitesti - Sibiu trebuie sa EVITE varianta prin Calimanesti!
  • +3 (3 voturi)    
    Cine-l tine pe Neaga la putere? (Miercuri, 2 decembrie 2015, 20:17)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    Nu tot mafia transpartinica?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi