​Articol actualizat

​​FOTO Caderile de piatra au blocat DN7 pe Valea Oltului. O masina a fost prinsa de bolovanii cazuti de pe versanti

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 2 decembrie 2015, 12:22 Actualitate | Esenţial

Masina prinsa de pietrele cazute pe DN7
Foto: Facebook
Drumul National 7 pe Valea Oltului ramane blocat in totalitate dupa ce marti dimineata, pe 1 decembrie, de pe versantii de la iesirea din statiunea Calimanesti, in zona Defileului Oltului, au cazut pietre pe carosabil. Bolovanii care au cazut pe drum au prins si avariat o masina aflata in trafic in acel moment, insa, din fericire, nu au existat victime.

Centrul INFOTRAFIC informeaza, miercuri la pranz, ca circulatia rutiera pe DN7 este blocata pe ambele sensuri intre localitatile valcene Calimanesti si Brezoi (la kilometrul 200), din cauza bolovanilor cazuti pe suprafata carosabila.
De altfel, circulatia pe Valea Oltului la marginea localitatii Calimanesti a fost blocata si toata noaptea de marti spre miercuri, in urma caderilor de pietre de marti dimineata ce a paralizat traficul in zona.

Potrivit IPJ Valcea, caderile de piatra au avariat usor un autoturism care se afla in mers, nefiind inregistrate victime.

Pe Facebook circula fotografii cu zona efectata de caderile de piatra si cu masina avariata de bolovanii ce s-au pravalit pe carosabil.

Valea Oltului este un segment de drum cunoscut pentru alunecarile de pietre de pe versanti, in ultimii 6 ani executandu-se mai multe lucrari de consolidare, mai ales dupa ce au fost inregistrate si accidente mortale in astfel de evenimente.

UPDATE 12:45 - Ce spune Compania de Drumuri:

> In cusul zilei de ieri (01.12.2015), imediat dupa producerea incidentului, drumarii au actionat in vederea degajarii unui fir de cale, astfel incat utilizatorii sa nu ramana blocati in trafic pentru o perioada lunga de timp, putand astfel sa-si continue calatoria in conditii de siguranta;

> Reprezentantii Sectiei de Drumuri Nationale Ramnicu Valcea au actionat in vederea degajarii partii carosabile pe parcursul serii si a noptii de 1 decembrie spre 2 decembrie 2015;

 
> In prezent, la fata locului, se afla o echipa de alpinisti care lucreaza la indepartarea blocurilor de stanca de pe partea superioara a versantului, astfel incat sa inlature pericolul unor viitoare alunecari si sa poata fi redata circulatiei rutiere acest sector de drum national.

Precizam ca, in conformitate cu OG nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, CNADNR SA are in administrare partea carosabila, cat si o portiune din vecinatatea drumului care este destinata exclusiv semnalizarii rutiere sau altor scopuri legate de intretinerea si exploatarea drumului.


De asemenea, mentionam ca exista o zona de protectie situata de o parte si de alta a drumului care ramane in administrarea persoanelor fizice sau juridice care le au in administrare/proprietate, cu conditia sa nu aduca prejudicii drumului sau derularii in siguranta a traficului rutier. In situatia de fata, zona la care facem referire se afla in administrarea RNP -Romsilva, Directia Silvica Valcea, precum si Parcul National Cozia.


Pentru cresterea sigurantei rutiere, CNADNR a ancorat plase care sa protejeze partea carosabila de posibilele caderi de pietre, insa, din cauza ploilor insemnate cantitativ din ultimile zile, portiuni de roca au fost destabilizate, acestea provocand ebulmentul ce a acoperit carosabilul.

UPDATE 14:55 - Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania anunta participantii la trafic ca incepand cu ora 14:45 circulatia rutiera va fi reluata pe DN 7, intre localitatile Caciulata si Brezoi, pe ambele sensuri de mers, pentru toate categoriile de vehicule.

Poze de pe Valea Oltului.....astazi 1 dec 2015...nu au fost din fericire victime....eu la 300 de metri in spate...si...

Posted by Cristian Frincu on Tuesday, December 1, 2015




Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
39227 vizualizari
  • +15 (15 voturi)    
    Nu era cazul sa se faca acolo un tunel? (Miercuri, 2 decembrie 2015, 12:49)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    Daca tot cade versantul, o solutie pe termen lung ar fi construirea unui tunel din beton armat si acoperit cu plase de otel care sa preia alunecarile de bolovani si sa protejeze definitiv soseaua... Zic si eu...
    • +15 (19 voturi)    
      Tunelul e prea scump (Miercuri, 2 decembrie 2015, 13:04)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      E mai ieftin sa platesti pt cativa morti niste despagubiri si masina oricum e pe casco si si-o repara singur proprietarul. Ah, nu are casco? Pai trebuia sa isi faca.
  • +4 (14 voturi)    
    drumarii sunt buni de plata (Miercuri, 2 decembrie 2015, 13:03)

    un domn [utilizator]

    pentru lexus ul din poza !
    • -7 (19 voturi)    
      Ai zice, nu? (Miercuri, 2 decembrie 2015, 13:32)

      Close [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Dar nu e obligatoriu. Daca ei au asigurat versantul si conditii meteo mai speciale (gen o ploaie mai abundenta) l-au destabilizat nu poti sa il pui pe ala de la drumuri sa plateasca.

      Masina poate sa iti fie avariata in multe feluri cu "interventia" naturii. Copaci cazuti, materiale luate de vant care iti lovesc masina, etc. Exista niste standarde care trebuie respectate si niste legi care spun cand se considera ca ti-ai facut treaba.

      Dar tu aici comentand la doua poze nu ai de unde sa stii cine este efectiv de vina. Ce poti sa faci e ce faci pe la fiecare articol. Sa dai din gura in necunostinta de cauza si sansele sa o nimeresti tin strict de hazard.
  • +27 (27 voturi)    
    Legea lui Newton. (Miercuri, 2 decembrie 2015, 14:23)

    CiprianBardan [anonim]

    CNADR impreuna cu Romsilva si Parcul national Cozia sa ia initiativa sa se schimbe in Parlament legea lui Newton. E prea veche, peste 200 de ani si ne cauzeaza numai probleme. de ce sa suferim noi din pricina ei. Sa trebuiasca sa cheltuim banii poporului pe autostrada pe Valea Oltului din cauza unui englez, si aristocrat pe deasupra?
  • +11 (17 voturi)    
    Mi se pare foarte clar !!! (Miercuri, 2 decembrie 2015, 14:49)

    gigiN [utilizator]

    De vina este Traian Basescu,iar solutia este un sobor marca BOR condus de insusi colonelul Daniel !!!
    • +1 (1 vot)    
      Generalul (Miercuri, 2 decembrie 2015, 19:50)

      ionisus [utilizator] i-a raspuns lui gigiN

      Ddaniel...
  • +14 (14 voturi)    
    bafta tinerilor care au scapat_restul ............ (Miercuri, 2 decembrie 2015, 16:24)

    vghitu [utilizator]

    Cu siguranta nu am sa uit acest 1 decembrie, vorbesc mai jos strict de partea de interventie fara a inflori textul cu autostrazi, tunele,etc. Din ce am numarat eu acolo ca oameni care efectiv munceau pentru deblocarea drumului erau 1. un operator pe un buldoexcavator (care era mult prea mic pentru a elibera drumul de materialele cazute, utilaj venit de la R. Valcea) 2. celalalt operator de incarcator Wola (suficient de mare pentru ce era pe drum - venit de la Brezoi dar dupa aproximativ 1,5 - 2 ore) si 3. alpinisti care au urcat pe versanat pe bezna.
    Pentru politie sincer sa fiu a fost un adevarat fiasco au venit sa se uite si atat, tocmai in a patra masina de politie ce a venit de Valcea, dupa cel putin o ora , seful politiei rutiere Valcea a inceput sa faca ordine, Civili se plimbau ca pe bulevard pe langa masina avariata si se uitau la "drobul de sare care statea sa cada", omul s-a facut rosu la fata instantaneu când a vazut ca subalterni sai nu asigurau o zona de siguranta. Treaba frumoasa a fost ca in tot acest timp in care am asteptat la coada se trezea cate un roman "responsabil" (de.. era ziua lui nu..) sa depaseasca toata coloana (pe linie continua.. si era multa de la Caciulata pana acolo) si când ajungea in zona blocajului, ca nu mai avea unde sa inainteze, aproape ca dublau masinile oprite si care asteptau de la bun inceput. Au ajuns aproape de utilajele care interveneau pentru eliberarea drumului de nu mai puteau la final domni de la ISU (doua tuareguri) Alpinisti, Prtotectia Civila, sa mai aiba loc de manevra . Doar pompieri, si salvarea au lipsit din tot acest "dans", pana si Jandarmi au fost, Toti se uitau la doua utilaje si "numarau" cupele.
    Intr-un final pe la ora 18:40 ne-am pus in miscare.
    Astfel de lucruri se intampla pe este tot in lume, nu este nimic de condamnat, insa modul in care gestionezi situatia este alta discutie. In concluzie acolo unde sunt multi care iau decizii se incurca unul pe altul si cei care fac treaba sunt mereu putini...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă