Dracul a castigat batalia cu Dumnezeu, in prima instanta. O parohie isi acuza enoriasii de rea credinta, pentru ca se opun construirii unei biserici intre blocuri

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Vineri, 23 octombrie 2015, 12:12 Actualitate | Esenţial

Locul dintre blocuri unde ar urma sa fie ridicata biserica, in Piatra-Neamt
Foto: Google Street View
Biserica i-a dat in judecata pe locuitorii unui cartier care au refuzat sa semneze pentru construirea unui lacas de cult intre blocuri. Oamenii au castigat in prima instanta, dar preotul a atacat decizia in apel, spunand ca atat locatarii, cat si judecatoarea au fost de "rea-credinta". Se intampla in Piatra-Neamt, unde preotul le-a explicat enoriasilor saptamana aceasta ca, asa "cum dracul isi baga coada peste tot, am intalnit si noi probleme in obtinerea autorizatiei de constructie datorita unor vecini care nu sunt de acord cu noua constructie".

Problemele din cartierul nemtean au inceput dupa ce Consiliul Local a hotarat in 2011 sa concesioneze pe 49 de ani Mitropoliei Moldovei si Bucovinei, cu titlu gratuit, un teren de aproximativ 600 de metri patrati situati intre 3 blocuri, in vederea construirii unei biserici. Parohia a inceput sa stranga semnaturi de la locuitorii blocului, acord necesar pentru a incepe constructia.

O parte dintre locuitori a refuzat sa semneze, insa, pentru ridicarea lacasului de cult, Parohia i-a dat in judecata, iar Judecatoria Piatra-Neamt le-a dat dreptate oamenilor, in primavara acestui an. 

Slujitorii bisericii nu s-au lasat, iar la inceputul saptamanii locatarii au fost anuntati prin posta ca preotul paroh Paul-Sorin Vieru - cel care ar urma sa slujeasca la viitoarea biserica - a atacat decizia instantei in apel. Tot saptamana aceasta, locatarii au primit de la preot fluturase, in care sunt anuntati de stadiul procesului, astfel:

"(...) Va fi o biserica mica de 160 mp. Am facut toate demersurile legale, dar cum 'dracul isi baga coada peste tot', am intalnit si noi probleme in obtinerea autorizatiei de constructie datorita unor vecini care nu sunt de acord cu noua constructie. Astfel, am deschis un proces, pe care in aprilie 2015 l-am pierdut, viitoarea biserica fiind pentru judecatoare un 'pericol' pentru populatie. (...) Dupa multe consultari cu Mitropolia, s-a hotarat sa facem recurs."

De ce nu vor oamenii biserica intre blocuri: adio, liniste! scaderea preturilor apartamentelor, lipsa spatiului de tranzit si joaca pentru copii. Plus: 5 biserici pe 1 kilometru patrat

Marius Secara, unul dintre locatarii care nu si-au dat semnatura pentru ridicarea lacasului de cult, a explicat pentru HotNews.ro care sunt motivele pentru care nu vrea biserica intre blocuri si ce a sustinut, alaturi de ceilalti contestatari, in fata instantei.

"O parte dintre proprietarii din blocurile care sunt foarte aproape de locul unde se doreste a fi construita biserica lucram pana foarte tarziu si a doua zi nu este obligatoriu sa ma duc la serviciu la ora 8, ori biserica are un anumit program de tras clopotul si anumite evenimente. Apoi, eu m-as simti stanjenit sa scot rufele la uscat si la biserica sa se desfasoare anumite evenimente, mai vesele sau mai putin vesele", a povestit pentru HotNews.ro Marius Secara.

"Plus ca este o straduta cu parcari si pe stanga, si pe dreapta si se circula la mica intelegere pe ambele sensuri, desi liber este doar un singur sens. E si asa o strada aglomerata, daca se va construi si biserica, fluxul de persoane si de automobile va creste", a continuat acesta.

Locatarul a povestit ca, "dupa ce se va construi biserica, probabil cladirea va avea un gard, asa ca partea din spatele blocului va fi blocata; deci iesirea din spate a blocului ar fi blocata de gardul bisericii, ceea ce e foarte important in cazul unui incendiu sau al unei calamitati. Acum vreo 6 ani, o biserica veche a luat foc si n-au putut interveni pompierii pentru ca nu aveau loc pe strada. La noi, nici in conditiile actuale nu stiu daca ar putea intra o masina de pompieri, ca v-am spus ca este straduta ingusta".

"Plus ca mai sunt exemple de biserici care au inceput sa fie construite dupa anii '90 si care nici astazi nu sunt terminate. Noi probabil vom sta 10-20 ani cu santier", au sustinut oamenii, in fata instantei.

"Pe de alta parte, eu personal am fost de acord sa construiasca biserica, dar macar 50 de metri mai departe, nu chiar sub geam. Dar mi s-a spus ca pe locul pe care il aratam eu este o societate comerciala si ca acolo se cer bani pe teren", a povestit pentru HotNews.ro Marius Secara.

Acesta a precizat ca "un alt argument este ca, in zona, pe o distanta de 500 de metri patrati sunt 3 biserici, iar pe o distanta de un kilometru patrat sunt 5 biserici. Plus ca sunt motive de sanatate dovedite cu acte ale altor participanti", carora nu le este indicat medical sa fie expusi unor sunete puternice.

"Terenul pe care ar urma sa fie construita biserica este concesionat cu titlu gratuit Mitropoliei Moldovei si Bucovinei, pe 49 de ani, din 2011 printr-o hotarare a Consiliului Local. (...) Intre plangeri, noi am intrebat: dupa cei 49 de ani, ce se va intampla cu acest teren? Ca ne indoim ca se va darama biserica", a spus locatarul.

Acesta a explicat ca i-a "spus si arhitectului ca nu este loc nici de joaca pentru copii, daca se ridica biserica. Arhitectul mi-a spus ca, potrivit legii spatiilor verzi, orasul se incadreaza in normele impuse de Uniunea Europeana referitor la cat spatiu verde trebuie sa fie pe cap de locuitor. Si i-am spus ca noi nu avem deloc spatiu, la care el mi-a zis ca avem dealuri impadurite care tin tot de orasul Piatra-Neamt si care sunt prinse ca spatiu verde. Deci sa mergem pe dealuri".  

Marius Secara a declarat pentru HotNews.ro ca, la inceputul saptamanii, a primit de la Tribunalul Neamt comunicare ca Parohia Acoperamantul Maicii Domnului Precista III, reprezentata de preotul Vieru Paul Sorin, a atacat cu apel sentinta Judecatoriei Piatra-Neamt; "urmeaza ca in termen de 15 zile sa depunem intampinarea, adica sa raspundem la hartia asta, dupa care ni se comunica primul termen de judecata", a explicat acesta.

"Eu, cand m-am mutat aici, daca stiam ca se va construi o biserica la 5 metri de geam, nu luam apartamentul. Plus ca va scadea valoarea tuturor apartamentelor din zona", a afirmat Marius Secara.  

Povestea luptei bisericii cu dracul, povestita in pliantul pus de preot la posta enoriasilor





Ce spune preotul - argumentele bisericii pentru ridicarea lacasului: Clopotul va fi la 25 de metri de ferestre / Si judecatoarea a fost de rea-credinta

In apel, parohia sustine ca refuzul oamenilor de a se construi biserica intre blocurile lor nu este "justificat de acestia de nici o imprejurare obiectiva si pertinenta care sa le fundamenteze atitudinea." "Este adevarat ca legea a prevazut dreptul unui vecin de a nu fi de acord cu construirea unei lucrari pe terenul invecinat, insa acest drept nu trebuie exercitat cu rea credinta, abuziv, ci trebuie intemediat pe un motiv temeinic", arata in apelul introdus de parohie.

Contactat de HotNews.ro, preotul Paul Sorin Vieru, cel care va sluji in biserica ce ar urma sa se ridice intre blocuri, a explicat ce inseamna faptul ca locatarii si-au exercitat cu rea-credinta dreptul legal de nu semna pentru construirea bisericii:
  • "Aici ne-am gandit la faptul ca avand toate studiile pozitive, avem un studiu de impact facut de medicii de la Iasi asupra populatiei - Directia de Sanatate Iasi nu ne-a dat avizul pana nu am avut studiul asta. Dar sunt o mana de oameni care nu vor sa semneze, 5-6, nu sunt atat de multi ca cei din lista din instanta, pentru ca mai sunt unii care nu sunt proprietari. Avem studii geo ca nu e nicio problema sa ridicam o biserica de 160 metri patrati".
  • "Plus ca ei au spus: vrem orice altceva, nu biserica. Cam asta. Acolo nu e nicio lege incalcata. Ca nu vreau biserica ca nu pot sa-mi intind rufele... ce motiv e asta? Nu rezulta decat rea-credinta".
Preotul este de parere ca un argument serios ar fi fost: "imi iei lumina, imi iei soarele, dar daca ar fi reale. Nu pot spune ca am luat lumina cand studiul de insorire spune ca nu. Nu poti spune ca iti afecteaza sanatatea, daca cei de la directia de sanatate spun ca nu. Eu nu pot intelege de ce sunt impotriva". Potrivit acestuia, parohia a primit aviz inclusiv de la pompieri.

In ceea ce priveste vecinatatea celor 5 biserici pe 1 kilometru patrat, preotul Paul Sorin Vieru sustine ca "este fals! Este una de lipoveni, una protesanta, mai sunt doua, dar nu cred ca sunt la o raza de 1 kilometru. Dar fiecare parohie e cu biserica ei. Daca un cartier e mai mare si poate fi impartit in 3, dupa socotelile mitropoliei, atunci asa se face. Eu sunt reprezentantul mitropoliei".

Intrebat de ce considera ca a pierdut in prima instanta, preotul paroh a raspuns: "Eu cred ca si judecatoarea a fost de rea-credinta. Nu o dau in judecata, am facut recurs".

In pliantul pus de preot in posta locatarilor din zona, la sfarsitul acestei saptamani, prin care anunta ca slujbele nu le va mai tine la paraclis, ci la Biserica Precista 1, se arata, printre altele, si urmatoarele:
  • "E o vorba, 'ce iei pe pere, dai pe mere'. Cam asa si noi. In fiecare luna adunam in jur de 1000 de lei, din care 650 se duceau la chirie. De acum inainte acesti bani ii punem deoparte pentru viitoarea biserica. Avem ceva banuti stransi pentru o bucatica de demisol, dar in continuare facem apel la credinciosi pentru a strange fonduri pentru constructie".
"Nu am cerut bani nimanui, ci in pliantul pus in posta in care am spus ca ne mutam la o biserica din zona. Am spus in pliant ca suma care se strange va fi pentru viitoarea biserica si, daca pierdem procesul, banii merg la biserica mama din care s-a despartit aceasta noua parohie. Cine considera ca trebuie sa faca o donatie, nu obligam pe nimeni", a explicat pentru HotNews.ro preotul paroh.

Referitor la sumele de bani pe care le-a strans parohia, pana acum, pentru noua biserica, acesta a spus: "sunt in mod confidential, ce bani avem. Astea se hotarasc in consiliul parohial, nu cu cei din afara parohiei. Acum, sa va intreb pe dvs cati bani aveti? Banii astia intra in fondurile bisericii, care sunt foarte bine organizate, nu se pot cheltui fara documente".

Intrebat ce inseamna ca "dracul isi baga coada" in acest caz si cine este dracul, aici, parintele Paul Sorin Vieru explica: "E intre ghilimele, e o vorba populara. Adica pur si simplu nu e doar un rau omenesc, e si un rau de alta natura. (...) Fortele raului, daca credeti in ele. Vad ca deviati, pana la urma sa faceti ceva senzational. Nici prin cap nu mi-a trecut asa ceva. Sunt forte demonice. Asa, cateodata, cand iti propui sa faci un bine si nu il poti face din anumite motive, te impiedici sau se intampla ceva, poti simti ca un om simplu ca cineva cu rea-intentie te-a impiedicat, dar nu de natura omeneasca".

In ceea ce priveste zgomotul facut de clopot in biserica ce ar urma sa apare intre 3 blocuri, preotul a sustinut ca "in studiul de impact e trecut ca e un coplot de dimensiuni mici, care va fi pus la cea mai mare distanta de apartamente". Va fi "la mai mult de 25 de metri" de ferestre "si le-am spus ca nu vor fi afara difuzoare, ca am si eu 5 copii mici si intelege si am nevoie sa se auda slujba inauntru", a continuat Vieru.

"Nu am biserica. Am stat la un paraclis in chirie si acum slujesc la biserica-mama, de unde s-a rupt Parohia III. M-am asteptat sa fie si oameni impotriva, dar nu asa. Ei o sa regrete daca noi pierdem si primaria cine stie cui va da terenul si se va ridica un bloc de 9 etaje", a incheiat preotul.

Care este decizia Judecatoriei Piatra-Neamt

Judecatoria Piatra-Neamt a respins solicitarea Parohiei de a constata ca refuzul oamenilor de a-si da acordul pentru construirea bisericii ar fi nejustificat.

In decizie, instanta arata, printre altele, urmatoarele:
  • “In cauza de fata, se creeaza in mod vadit un dezechilibru in detrimentul proprietarilor vecini si in folosul reclamantei, primii dovedind un interes serios si legitim in faptul refuzului acordului necesar in cazul amplasarii de constructii cu alta destinatie decat cea a cladirilor invecinate.
  • De altfel, sarcina care ar fi suportata de catre proprietari ar fi disproportionata.
  • Astfel, conform referatului de evaluare a impactului activitatilor care se vor desfasura la obiectivul de investitie - Construirea bisericii cu hramul Acoperamantul Maicii Domnului, Parohia Precista III, situat in Piatra Neamt, st. Aurel Vlaicu, nr. 1 intocmit de Institutul National de Sanatate Publica-Centrul Regional de Sanatate Publica Iasi folosinta actuala a terenului in suprafata de 622 mp este de spatiu verde, insa terenul nu este incadrat ca spatiu verde amenajat si este considerat lor construibil.
  • Prin urmare, fara a analiza raportarea spatiului verde la numarul total de locuitori ai localitatii (deoarece acest aspect excede cadrului procesual) instanta apreciaza ca proprietarii blocurilor invecinate au cel putin o speranta legitima ca spatiul sa fie amenajat ca spatiu verde sau spatiu de joaca pentru copii.
  • In acest sens, instanta apreciaza ca spatiile naturale situatie pe Muntii Pietrica, Cozla si Cernegura si Batca sunt diferite atat ca amplasament, amenajare, cat si ca utilitate fata de spatiile verzi la care fac referire paratii si care s-ar afla in apropierea imobilelor cu destinatia de locuinta. (…)
  • instanta apreciaza ca stilul de viata al proprietarilor, in faza de constructie, este afectat datorita diferitelor activitati de constructie, zgomot, praf, iar dupa finalizarea constructiei, prin cresterea nivelului de zgomot datorita slujbelor religioase si probabilitatea cresterii fenomenului infractional si, prin urmare, scaderea sigurantei populatiei.
  • Referitor la apararea reclamantei in sensul ca prin construirea noului lacas de cult s-ar realiza un obiectiv de utilitate publica, instanta retine ca la o distanta de aproximativ 200-250 m de terenul in suprafata de 622 mp, situat in st. Aurel Vlaicu, nr. 1, unde ar fi amplasata biserica, exista deja mai multe lacasuri de cult, cum ar fi Biserica Pogorarea Sf. Duh si Biserica Precista I sau Precista Veche, fiind indestulatoare pentru satisfacerea nevoilor spirituale ale comunitatii.
  • In concluzie, in lumina considerentelor expuse anterior, instanta apreciaza ca refuzul paratilor nu este nejustificat, existand motive intemeiate atat in mod obiectiv, cat si juridic (…).
  • In consecinta, instanta va respinge ca neintemeiata actiunea formulata de reclamanta Parohia Acoperamantul Maicii Domnului Precista III”
Vezi aici termenele procesului la Judecatoria Piatra-Neamt

Citeste si:


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Provident

​INTERVIU Stefan Liiceanu - trecerea de la carti la produse japoneze traditionale via piata financiara

Dupa 17 ani petrecuti in Japonia, timp in care a lucrat in domeniul financiar, Stefan Liiceanu a decis sa deschida in locul fostei Librarii Humanitas din Fundul Curtii, Takumi - un magazin in care sunt comercializate produse japoneze traditionale. In cadrul, proiectului "10 ani", Provident vrea sa arate cum se vede Romania ultimilor 10 ani, dar si Romania urmatorilor 10 ani, prin ochii unor tineri care au avut succes. "Cred ca cel mai important este sa faci ce iti place. Productivitatea se vede atunci cand faci ceva cu pasiune, nu cand faci ceva pentru ca trebuie."
33640 vizualizari
  • +45 (47 voturi)    
    ce vina au oamenii? (Vineri, 23 octombrie 2015, 12:20)

    gica pantalon [utilizator]

    sa il dea in judecata pe scaraotchi. ca doar el isi baga coada :))
    *troll face*
    • +29 (29 voturi)    
      portelan in cuie (Vineri, 23 octombrie 2015, 15:49)

      AnderT [utilizator] i-a raspuns lui gica pantalon

      cu un clopot la 25 m de ferestre si cu obiceiurile noastre, prevad cu trebuiesc tintuite bibelourile :)
      Mai in gluma mai in serios, cunosc bine zona, acolo sunt deja doua biserici ortodoxe pe o raza de 500m plus una adventista care sta intre ele, eu cred ca acolo e buba si nu cred ca e mare afluenta de enoriasi duminica, deci este o ambitie. Pe popa il cunosc de mic si dupa prima spovedanie nu am mai dat pe acolo din cauza intrebarilor inoportune pentru acea varsta, deci...
      - Bor + Popor
      • +6 (6 voturi)    
        plus^plus :) (Vineri, 23 octombrie 2015, 20:04)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui AnderT

        un plus pentru ca nu ai scris 500 de metri patrati ca bietul locatar certat cu matematica de clasa a 5a
        • +1 (1 vot)    
          plus + esti minus la limba romana si la mate (Duminică, 25 octombrie 2015, 10:54)

          DRAGASES [anonim] i-a raspuns lui pehash

          " portelan in cutie " a scris : pe o raza de 500m si nicidecum " pe o suprafata de 500 metri patrati ceea ce inseamna dintrun punct fix , la o distanta de 500 de metri in orice directie ai masura.
          asta este aria cercului (A)
          A =3,14x r2(raza la patrat).
          in situatia mentionata , suprafata de 785000 metri patrati.

          Si inca un lucru foarte important , conform Constitutiei , Romania este un stat laic
  • +50 (52 voturi)    
    Preotii opereaza asemenea rechinilor imobiliari! (Vineri, 23 octombrie 2015, 12:28)

    pedepsitorul [utilizator]

    Si duc aproape o lupta chiar politica pentru a-si instala afacerile in interiorul cartierelor!

    O Biserica o vopsesti odata si-ti adduce bani in fiecare saptamana, ca sa nu zic ca aproape in fiecare zi!

    Prea multe abuzuri face biserica in numele lui Dumnezeu!

    Sunt preoti care-I slujesc lui Dumnezeu, si
    multi nemernici care-l pun pe Dumnezeu sa le slujeasca lor!
    • +19 (19 voturi)    
      ce afacere buna-i biserica SRL... (Vineri, 23 octombrie 2015, 19:48)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

      Nu tu TVA,
      Nu ITM,
      Nu ANAF
      NU impozit pe profit
      Nu impozit pe dividente
      Nu impozite pe salarii.
      Nu bani investiti si riscati
      Nu CAS.
      Nu inspectori nesimtiti, care din doua decizii, una e gresita...

      Doar cash... 0.5 lumanare, 300 botez, 5-1000 nunta... sa traiasca nasu. Ban pe ban.
      Si in schimb cerut banutu' de la stat(tot din banii cotizati de noi), apoi dat si cu presupusu' la alegeri ca deh, se intorc serviciile intre mafioti.
      Biserica in forma de azi, il foloseste, nu il slujeste pe Dumnezeu !
      Nu mai dati bani la popi ! Banu' e ochiul dracului de altfel...
      Sa faca si ei ceva util pentru societate, camine de batrani, cantine ale saracilor, ca de dat din gura...
      Fapte nu vorbe !
      • +12 (12 voturi)    
        c'mooooooooonnnnnnn (Vineri, 23 octombrie 2015, 20:05)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui rov

        Ai uitat cel mai important impozit in cazul lor: impozitul pe proprietate/i.
      • +14 (14 voturi)    
        suna a organizatie mafiota (Vineri, 23 octombrie 2015, 20:57)

        kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui rov

        cu o singura deosebire: mafiotii nu sunt platiti de stat.
      • +5 (5 voturi)    
        Nah!... (Sâmbătă, 24 octombrie 2015, 10:27)

        IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui rov

        ....Asta drac, nu cel care s-a opus (temporar) construirii...

        Cu atitea motive chiar te afurisesc lacustele negre. :-)))
    • +4 (4 voturi)    
      Daaaaa, dar..... (Sâmbătă, 24 octombrie 2015, 10:23)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

      Vopsitul ala dureaza vreo 15-20 de ani, pina isi termina popa vila si isi schimba masinile cu care a alergat atita amar de timp pe la prosti pentru sponsorizari.
      Ca sa nu mai zic ce "placere" deosebita este cind dormi duminica dimineata si te trezesti in dangat de clopote. Chiar ca-ti vine sa pogori toti sfintii pe pamint....
      • -1 (1 vot)    
        Exact (Duminică, 25 octombrie 2015, 13:58)

        hatru [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

        E cam nasol sa te trezesti duminica de duminica sa scoti boxele pe balcon, sa dai amplificatorul la dreapta si sa pui in bucla Zavalaidanga taman cand incepe popa cu liturghia. Cred ca le-as face slujbele deosebit de vesele, Parazitii si Margineanu ar fi vedete in cartier.
  • +35 (37 voturi)    
    (A)facerea lumii (Vineri, 23 octombrie 2015, 12:38)

    ipolitic [utilizator]

    De ce nu cedati BOR punctele termice, si asa neutilizate, de dintre
    blocuri? Daca apa calda nu e, macar apa sfintita sa curga prin robinete.
    Prea Sfintia Ta, am si eu 10% din biznis?
    • +7 (7 voturi)    
      @ipolitic (Vineri, 23 octombrie 2015, 19:13)

      botezmi [anonim] i-a raspuns lui ipolitic

      Premiul TGI Friday's pentru cel mai bun comentariu :-)
  • +35 (37 voturi)    
    wow... (Vineri, 23 octombrie 2015, 12:50)

    liviu_ [utilizator]

    cat de penibili au ajuns popii....
  • +42 (44 voturi)    
    Ce titlu... (Vineri, 23 octombrie 2015, 12:58)

    alex [anonim]

    poate mai bine taceati.
    Corect e : gindirea corecta si normele de convietuire decente au cistigat o batalie.
    Si eu am (in Cluj) o biserica din asta bortodoxa in fata blocului, si are clopot simegafoane..si da in fiecare duminica slujba la tot cartierul, de nu iti poti auzi gindurile in casa duminica dimineata de slujba lor.
    Am depus pina acum reclamatie la politie pentru tulburarea linistii publice, dar tot degeaba.
    Iar la popa ala ce nu are biserica...ia treci mneata si cauta-ti ceva cinstit de munca, ca nu e rusinos sa muncesti. Slujeste unde poti si cind poti si nu solicita privilegii sa ti se ridice biserica, sa ai si tu sediu de firma. Sa iti fie rusine.
    Bravo cetatenilor - respect celor ce se opun.
    • +7 (9 voturi)    
      tu nu ai o amarata de prastie? (Vineri, 23 octombrie 2015, 20:05)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui alex

      megafoane la cativa pasi de balcon? se rezolva rapid..
    • +3 (3 voturi)    
      Breeee (Sâmbătă, 24 octombrie 2015, 10:29)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui alex

      Munca e pentru tractoare, nu pentru lacustele negre...
  • +29 (31 voturi)    
    Sa înțelegem (Vineri, 23 octombrie 2015, 13:01)

    @Mishu [utilizator]

    Ca dacă vreodată biserica va fi pusă sa plătească impozite " și-a băgat dracul coada "
  • +10 (20 voturi)    
    Burzum (Vineri, 23 octombrie 2015, 13:07)

    Dragos [anonim]

    Lasati-i sa o construiasca, poate prin cartier sta vreun baiat care asculta black metal si le face o fericire, cum le-a facut Varg Vikernes norvegienilor in anii '90... ;)
  • +33 (35 voturi)    
    Dar o scoala? (Vineri, 23 octombrie 2015, 13:08)

    Alfabetix [utilizator]

    Nu am auzit pe nimeni sa ridice o scoala, un camin de batrani, un spital - ma refer la cele de stat, cum e si BOR stat in stat!
    Doar biserici, zici ca suntem pe vremea lui Stefan cel Mare sa ctitorim!
    Chiar nu au popii astia limita?!
    • +25 (25 voturi)    
      exact ! (Vineri, 23 octombrie 2015, 13:23)

      dana eugenia [anonim] i-a raspuns lui Alfabetix

      pentru indobitocire, construim cu acceptul Consiliului Local ... pentru educatie, mai usor ... ca aia educati isi cer drepturile :)
  • +9 (19 voturi)    
    cu asa atitudine (Vineri, 23 octombrie 2015, 13:10)

    ion [anonim]

    in 20 ani are se le daramati, ei chiar cred ca generatia noua are sa mearga saptamanal la biserica ?
    .. stiu ca acum lumea se inghesuie dar cate din aceste persoane sunt tinere, eu cred foarte putini, chiar cu predarea in scoli tot nu sunt nevoie de atatea biserici pentru viitor.
    Eu mai intru in biserica cand calatoresc priin tara si merg pe la manastiri, dar nu ca vreau neaparat dar nu prea mai ai ce sa vizitezi, nu prea sunt muzee.
    • +28 (28 voturi)    
      nu e vorba de lacas ... (Vineri, 23 octombrie 2015, 13:25)

      dana eugenia [anonim] i-a raspuns lui ion

      .... e vorba ca popa sa aiba "sediu" , sa fie platit apoi de la buget el si inca 3-10 paraziti din familia lui, ca salariile pentru putorile de popi si slugile lor sunt platite de la buget !
      • +7 (7 voturi)    
        gresit (Vineri, 23 octombrie 2015, 20:06)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui dana eugenia

        nu se cheama sediu, se cheama punct de lucru. Sediul, cu activitate, este patriarhia
  • +32 (32 voturi)    
    Motive legale (Vineri, 23 octombrie 2015, 13:13)

    suki [anonim]

    Dpdv legal, suprafata de 622mp pe care se doreste construirea bisericii este absolut insuficienta pt un astfel de obiectiv - e un lot de casa aproape mic. In consecinta, cetatenii din zona vor fi puternic deranjati de : zgomot, aglomerare de persoane, aglomerare de vehicule (evident, pe un astfel de loc nu ai unde organiza mai nimic).
    In mod normal si legal nu ai cum lua aviz de mediu, de sanatate publica sau de la pompieri - pentru ca nu ai cum respecta nici cele mai mici distante de siguranta, ca sa nu vorbim despre alte exigente.
    E absolut scandalos cum membrii BOR s-au invatat sa forteze sau chiar sa incalce legea - majoritatea lacaselor de cult noi fiind ridicate fara autorizatie de construire, fara acte de proprietate pe terenuri si adesea pe spatii verzi, fara nici un pic de respect pt comunitate sau mediul ambiant. Este un exemplu prost care nu mai trebuie repetat.
    Oamenii au dreptate sa se opuna, iar statul roman ar trebui sa ii sustina si sa opreasca aceste ilegalitati in stadiul incipient.
  • +28 (28 voturi)    
    Opinie (Vineri, 23 octombrie 2015, 13:15)

    Adrian Popescu [anonim]

    Preotii care se inghesuie sa isi faca parohii la oras , rupind din celelalte deja existente , SA MEARGA IN ZONELE RURALE unde exista sate intregi fara preot . Acolo e menirea lor nu la oras . La oras repede fac averi preotii si munca e usoara dar la sate si comune nu se inghesuie nimeni . Preotii insisi determina pe enoriasi sa nu mearga la biserica ( si mai rau sa se rupa de Dumnezeu ) prin practicile lor idioate . Citi preoti se mai caluzesc ( si calauzesc enoriasi ) dupa Pravila ? Dar oare citi se calauzesc dupa ban.....
    • +3 (7 voturi)    
      dreptate (Vineri, 23 octombrie 2015, 21:50)

      Cosmin [anonim] i-a raspuns lui Adrian Popescu

      Ai dreptate Adrian. Tata e preoat la tara si in timpul liber face interioare si sobe. E greu cand satul e plin de batrani cu pensii mici si faci 30-40 de lei pe duminica. Sunt la scoala cu un baiat de preot de oras , care are vine cu audi-ul la sc si mai are si 50 lei pe zi, cand eu abia am 50 de lei pe sapt...
      • +3 (5 voturi)    
        Taica-tău mai bine s-ar lasa de popie (Sâmbătă, 24 octombrie 2015, 0:13)

        Alui [anonim] i-a raspuns lui Cosmin

        De ce accepta sa facă parte dintr-o organizație de tip mafiot?
        Sper măcar ca are bunul simt sa nu pună difuzoare pe pereții exteriori ai bisericii. E cel mai prostesc si nesimțit lucru la bisericile exclusiv ortodoxe din România!
      • +2 (2 voturi)    
        exceptii (Sâmbătă, 24 octombrie 2015, 7:05)

        Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui Cosmin

        si printre preoti exista oameni decenti , din pacate nu prea multi , oricum ar trebuii sa te simti mai bine cu tatal tau decat ala cu audi .
  • +21 (21 voturi)    
    Un exemplu: (Vineri, 23 octombrie 2015, 13:15)

    Alfabetix [utilizator]

    In Bucuresti, cartierul Pajura, pe un loc verde cu un parc s-a construit o bisericuta din lemn. Era dupa '89, voiau oamenii sa se roge mai aproape de case, bun. Pe restul de loc verde s-a ridicat Monte Carlo Palace!! O namila de bloc. Pe ramasita de loc verde BOR a ridicat un palat de marmura, deh! nu mai facea sa te rogi in bisericuta modesta. Am intrebat popa: ce faceti cu cea din lemn, o donati unui sat fara biserica, o daramati? Raspuns: nu, vai, o lasam unde e!
    Poftim inghesuiala!
    http://ziarullumina.ro/bijuteria-brancoveneasca-din-cartierul-pajura-95665.html
    • +1 (1 vot)    
      Banii astia... (Sâmbătă, 24 octombrie 2015, 4:33)

      bgd [utilizator] i-a raspuns lui Alfabetix

      Cine stie cine are firma de constructii, si na, daca e loc de un ban cinstit... Pe de alta parte, poate si parohia a dezvoltat un complex de inferioritate in prezenta acelui bloc deloc mic.
  • +11 (13 voturi)    
    Asta este, ce sa facem!!? N-avem noi nicio putere! (Vineri, 23 octombrie 2015, 13:22)

    Trojan.H [utilizator]

    Poporul, ca de obicei, o sa dea din umeri, o sa bombane pe la circiuma sau cu nevasta in fata televizorului - pe Antena 3 -, iar banditii o sa-si construiasca cladirea de produs bani pe spatele prostilor fix in parcul copiilor.
  • +18 (18 voturi)    
    Legea (Vineri, 23 octombrie 2015, 13:26)

    V. Veroiu [utilizator]

    "Este adevarat ca legea a prevazut dreptul unui vecin de a nu fi de acord cu construirea unei lucrari pe terenul invecinat, insa acest drept nu trebuie exercitat cu rea credinta, abuziv, ci trebuie intemediat pe un motiv temeinic"

    In viziunea bisericii si legile fizicii nu sunt altceva decat "general gudelines".
    • +5 (5 voturi)    
      normal (Vineri, 23 octombrie 2015, 17:02)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

      fizica=limba diavolului
  • +18 (18 voturi)    
    Titlu neinspirat. (Vineri, 23 octombrie 2015, 13:59)

    vali47 [utilizator]

    Corect este//bunul simț//a câștigat în fața imposturii și grandomaniei.Locuitorii au dreptul să hotărască construcția unei biserici și nu popa.Popa care a afurisit locuitorii trebuie excomunicat.Poate oamenii au nevoie de o grădiniță,sau loc de joacă pentru copii.
    • +1 (1 vot)    
      E putin din Caragiale... (Sâmbătă, 24 octombrie 2015, 10:36)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui vali47

      Titlul face trimitere la fluturasii popesti.
  • +29 (29 voturi)    
    Un alt exemplu (Vineri, 23 octombrie 2015, 14:15)

    Fane [anonim]

    În București, strada Covasna 41, sector 4 se dorește construirea unei biserici în condițiile în care pe o rază de 1 Km mai sunt încă 7 (puteți verifica pe google maps) toate ortodoxe. Am strâns semnături împotriva construirii bisericii de la 756 de vecini (blocurile din jurul parcului). Răspunsul primit de la Patriarhie a fost „Nu ne interesează clevetirile enoriașilor.”. Am făcut petiții aproape anual la Primăria Generală și la cea de Sector. Nu am primit decât răspunsuri că soluția nu se află în ograda lor. Până acum biserica nu a fost construită deși au venit de două ori cu escavatoarele prin zonă și noi am ieșit pentru ai goni. Ceea ce nu înțeleg eu este că o biserică, un spital, o școală, o piață este făcut(ă) pentru cetățeni. Dacă cetățenii (potențialii enoriași în cazul bisericii) nu vor, atunci cum poți să o faci cu sila, decât dacă nu sunt alte interese deasupra nevoilor meschine ale cetățenilor din zonă.
    • +5 (5 voturi)    
      un alt exemplu din multe (Vineri, 23 octombrie 2015, 17:03)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Fane

      din mult prea multe
  • -37 (37 voturi)    
    Penibil (Vineri, 23 octombrie 2015, 14:41)

    christian [anonim]

    Citez din argumentele impotriva construirii bisericii: "Plus ca sunt motive de sanatate dovedite cu acte ale altor participanti", carora nu le este indicat medical sa fie expusi unor sunete puternice."

    Va dati seama! Li se face rau de la clopot! Mai ca seamana a scena de exorcism dintr-un film de Hollywood.

    Banuim ca acelorasi persoane nu li se face rau cand merg la o nunta unde decibelii isi fac de cap nestingheriti la o sarba de 30 de minute (alerata in gena sa folclorica in mod grotesc) sau cand vecinul din bloc este cucerit de o noua manea si impartaseste acest entuziasm cu tot blocul sau chiar cu tot cvartalul de blocuri.

    "Nu le este indicat medical sa fie expusi unor sunete puternice" - hehehe :)))

    Bolsevicii astia sunt sensibili domne'... sunt alergici la slujba bisericeasca, le face rau, rau de tot o Sfanta Liturghie. Nici nu e de mirare. Refrenul comunist nu se potriveste cu textul liturgic.

    In cazul de fata, un pic de bun simt de ambele parti poate rezolva imediat problema.

    E interesant efortul presei de a diversifica si nuanta articolele ce fac parte din campania de discreditare a BOR. Postacii sunt prezenti la datorie, ca intotdeauna, cu un comentariu mitocanesc de prima mana. Ce-i drept, comentariile au inceput sa se repete atat de mult ca e amuzant dar acum iarasi trebuie sa/i intelegem: sunt aceiasi oameni, cu aceleasi idei... de unde sa vina o formulare noua?!?
    *** Nu va obositi cu contestarea fenomenului :)

    Dar acesta nu este un lucru nou in istorie - interesanta asemanarea cu urmatorul comportament descris in Noul Testament - respectiv impotrivirea fata de Evanghelia propovaduita de Sf. Ap. Pavel in Tesalonic: "luand cu ei pe cativa oameni de rand, rai, adunand gloata, intaratau cetatea" - Noul Testament, Faptele Sfintilor Apostoli, Cap. 17, 5.
    Oamenii de acest gen sunt in toate locurile si in toate timpurile si comportamentul este cel descris in citatul de mai sus... si este repetitiv in diverse forme
    • +18 (20 voturi)    
      Puternic apelul asta la bun simt,, (Vineri, 23 octombrie 2015, 15:05)

      luciusbv [anonim] i-a raspuns lui christian

      ... toti nesimtitii din tara fac apel la el pentru a-si impune punctul de vedere.
      Unde e bunul simt cand niste oameni sunt dati in judecata pentru ca nu sunt de acord cu aberatia ingramadirii unei biserici intre blocuri?
      Cred ca un parc linistit in zona aia, ar ajuta acum mai mult locuitorii din punct de vedere sufletesc.
      Iar daca biserica vrea sa nu mai fie atacata in presa, ar trebui sa isi onoreze rolul si responsabilitatile, nu sa urle in gura mare ca e sub atac.
    • +15 (15 voturi)    
      Allahu Akbar (Vineri, 23 octombrie 2015, 15:08)

      Vasile [anonim] i-a raspuns lui christian

      in clipa asta te-as expulza si as primi in locul tau in tara 100 de refugiati. cred ca nici aia nu sunt atat de indoctrinati ca tine.
      Cand BOR si PSD vor disparea din Romania si tara asta va evolua
    • +21 (21 voturi)    
      auzi nenea testamentul (Vineri, 23 octombrie 2015, 15:16)

      a [anonim] i-a raspuns lui christian

      Cu ce drept ma obliga pe mine biserica sa suport clopote si slujbe cind vreau sa ma odihnesc?
      e o chestiune de igiena fonica publica...asa cum eu nu am voie sa deranjez vecinii cu heavy metal , paganini, manele sau bormasina, asa astept si de la alti vecini sa nu ma deranjeze sonor.
      Doar pt ca e biserica si nu e cabaret sau bar sau fabrica de artificii nu o face mai putin deranjanta.
      Zilnic biserica de linga blocul meu trage clopote.
      Cind e vreun eveniment - nunta, sarbatoare si mai stiu eu ce - claxoane, slujba la megafon, clopote
      Duminicile invariabil - de la 9 la 12 e un zgomot infernal Clopote, slujba, muzica.
      Dincolo de nesimtirea ca BOR suge bani public ca o cororatie - capusa, nici nu plateste taxe ca noi toti...imi mai si face zgomot in casa.
      Am depus si voi continua sa depun plingeri pt perturbarea linistii publice pina vor fi siliti sa demonteze cel putin megafoanele.
      Din pacate, la noi la Cluj acu 10-12 ani cind si-au construit biserica (trintita fleosc intr-o intersectie, fara nici o umbra de respect pt trafic , blocurile din jur si fara nici o urma de gindire urbanistica) nu ni s-a cerut parerea/semnatura/acordul.
      Ma bucur ca acum se pare ca se practica/aplica solicitarea acordului, macar asa se poate ajunge incet incet la normalizarea spatiului public si la relatii de vecinatate corecte si cvilizate.
      Respect inca o data pt toti ce se se opun constructiei de biserici in zone aglomerate si locuite. Nici nu e nevoie sa argumenteze de ce nu sunt de acord, un simplu "nu vreau" ajunge.
    • +15 (15 voturi)    
      da-i inainte (Vineri, 23 octombrie 2015, 15:21)

      Adrian1 [utilizator] i-a raspuns lui christian

      Da-i inainte cu postacii, cu bolsevicii si alti inamici imaginari, campanii de denigrare etc. Cand o sa-ti dai seama ca e de fapt vorba de oameni obisnuiti care s-au saturat de popi si BOR o sa fie prea tarziu pentru reabilitarea Bisericii.
    • +15 (15 voturi)    
      poti sa ne ajuti cu (Vineri, 23 octombrie 2015, 15:24)

      gica [anonim] i-a raspuns lui christian

      Mai Chiristian

      poti sa ne ajuti sa intelegem ce se intampla cu donatiile noastre :

      "Referitor la sumele de bani pe care le-a strans parohia, pana acum, pentru noua biserica, acesta a spus: "sunt in mod confidential, ce bani avem."

      De ce ma rog aceste sume sunt confidentiale ?, de ce in general cam toate sumele incasate de biserica sunt confidentiale ?

      Cat de spirituala gasesti acesta confidentialitate ?

      Gica
    • +12 (12 voturi)    
      Penibil (Vineri, 23 octombrie 2015, 15:25)

      aladdin [utilizator] i-a raspuns lui christian

      Uite, ca sa nu te chinui, iti pun eu link
      https://www.google.ro/maps/@46.930107,26.3590148,3a,75y,146.33h,88.96t/data=!3m6!1e1!3m4!1s4lBrdaEMReIqiP_pya9pqQ!2e0!7i13312!8i6656

      Ala e locul unde vor sa construiasca biserica. Plimba-te un pic prin zona si vezi cam cum sta treaba. Dupa aia vorbim mai in cunostinta de cauza. Nici nu stiu de unde au scos 600+mp, dreptunghiul utilizabil iese in google de cca 15x18=270mp. Doar sa se invarta pe dupa bloc, poate mai aduna ceva. Amenintarile cu blocul de 9 etaje in locul ala sunt de tot rasul.
      Sa zicem ca motivul citat de tine, cu sanatatea, e un pic tras de par. Dar eu, care nu am asemenea probleme, as fi in mod sigur deranjat ca duminica la 8 dimineata, sa-mi bata clopotele la geam. Plus celelalte neajunsuri enumerate. Dar repet, uita-te pe google maps sa vezi cam ce loc e disponibil acolo, cum e situat, ca sa realizezi ridicolul situatiei.
    • +17 (17 voturi)    
      Penibili sunteti voi,popii si sustinatorii lor (Vineri, 23 octombrie 2015, 15:32)

      Georgeta [anonim] i-a raspuns lui christian

      Clopot la 25 de metri de fereastra,ce sa caute o biserica intre blocuri?
      Rusine celor care au dat avizele pentru construire si au lasat locatarii la mana hamesitilor de popi care nu au niciun Dumnezeu.Preotul ala sa munceasca cinstit, nu sa stea cu mana intinsa la pomana fonfaind pe nas.Datorita celor ca el tinerii se indeparteaza de credinta,de Dumnezeu.-Bravo celor care se impotrivesc acestui abuz,ar trebui sa initieze si o petitie online,oamenii sunt satui de popi.Biserica s-a indepartat de menirea ei ,preotii cu har,preocupati sa-si ajute enoriasii,sunt din ce in ce maI putini.
    • +11 (11 voturi)    
      Discreditarea BOR (Vineri, 23 octombrie 2015, 16:38)

      Werwolf1 [utilizator] i-a raspuns lui christian

      Si daca exista o campanie de discreditare a BOR de unde provine ea ? Nu cumva din comportamentul nesimitit al multor reprezentanti ai Bisericii ? Uite ca eu nu-s bolsevic dar nici nu as suporta sa imi bata clopotele la geam si sa imi oracaie unul in difuzoare duminica de duminica . Spre deosebire de sfintii parinti care se indoapa pe la pomeni si baga ceva pe repede inainte duminica ,noi astialalti mai si muncim . Eu pot sa ii multumesc Domnului pentru ce am in fiecare zi , nu trebuie sa ma duc la biserica si sa le fac burta mare unor puturosi nesimtiti care au dat bani grei sa obtina parohie si acum trebuie sa isi scoata parleala. Nu a discreditat nimeni Biserica ,Biserica s-a discreditat singura . Apropo ... in afara de cladirile cu turle si cruci pe ele , unde a fost Biserica in ultimii 25 de ani ?
    • +5 (5 voturi)    
      Lacomia BOR-ului este nemarginita. (Sâmbătă, 24 octombrie 2015, 2:31)

      quietguy58 [utilizator] i-a raspuns lui christian

      - Sint penibil de multe biserici in Romania
      - Sint penibili de multi preoti in Romania.

      Ar fi extrem de multe de spus despre BOR Inc. dar ma opresc sa mai zic, mi se face greata de atita lacomie din partea acestei organizatii denumita. BOR.
    • +4 (4 voturi)    
      Vorbesti de bolsevici, comunism... (Sâmbătă, 24 octombrie 2015, 5:01)

      bgd [utilizator] i-a raspuns lui christian

      Cine nu e cu voi, e impotriva voastra...cam asa.
      Vezi domle, cum pui la indoiala integritatea unei institutii prin care circula atatia bani, si care etaleaza atata opulenta, cum esti bagat in categoria oamenilor de rand, rai, gloata... si asta-i din Biblie.
      Funny shit.
    • +1 (1 vot)    
      Ai vreo problema la cap? (Sâmbătă, 24 octombrie 2015, 10:40)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui christian

      Daca omul nu vrea si nu vrea aglomeratie, zgomot de clopote sau megafoane, plinsete sau racnete la geam, adica sa fie totul asa cum este acum, normal adica, e vreo problema???
  • +22 (22 voturi)    
    Asociere gresita (Vineri, 23 octombrie 2015, 14:49)

    gica [anonim]

    Nu mai asociati astfel de popi cu Dumnezeu, e total gresit.

    O biserica nu trebuie sa stea neaparat intre blocuri, nu trebuie sa distruga un parc, si nu in ultimul rand sa genereze resentimente.
    Dupa un parinte cu har se vor duce crediciosi pana la capatul pamantului, dar dupa astfel de popi nu as merge nici o 100 de metri.

    Sunt curios in 10-15 ani ce se va intampla cu aceste biserici ? si cu acesti popi cersetori ? a devenit deja o regula, nici o slujba fara cerseala ca sa nu mai zic ca-si dau cu parerea si in politica, uni sunt chiar consilieri pe la primarie/prefectura.

    Multi sunt pe un drum gresit si tin mortis sa ni-l arate si noua.

    Cu respect

    Gica
  • +19 (19 voturi)    
    io tin cu dracu (Vineri, 23 octombrie 2015, 14:54)

    stefan2008 [utilizator]

    la faza asta
  • -9 (13 voturi)    
    Din tot articolul mi a (Vineri, 23 octombrie 2015, 15:28)

    abc [anonim]

    placut fraza profunda

    Apoi, eu m-as simti stanjenit sa scot rufele la uscat si la biserica sa se desfasoare anumite evenimente,

    Suntem o tara cu izmene si chiloti la geam la uscat :))))
    • +1 (1 vot)    
      Se spune uscare ecologica. (Sâmbătă, 24 octombrie 2015, 10:46)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui abc

      Daca si-ar cumpara toti uscatoare electrice s-ar topi firele de pe stilpi la ce curent ar fi necesar...
    • 0 (0 voturi)    
      exact (Duminică, 25 octombrie 2015, 14:28)

      hatru [utilizator] i-a raspuns lui abc

      E reactia unui om cu bun simt. Din nefericire n-ai cum sa intelegi asta.
  • +11 (11 voturi)    
    justitie fara carte (Vineri, 23 octombrie 2015, 17:17)

    mariaeva [utilizator]

    Cea mai absurda situatie ajunge la tribunal numai in ROMANIA :"Biserica i-a dat in judecata pe locuitorii unui cartier care au refuzat sa semneze pentru construirea unui lacas de cult intre blocuri"
    In orice tara normala este decizia mea sa semnez sau nu petitii si alte hartii neoficiale si nu sunt obligat sa spun motivele.
    In orice tara normala justitia nu-i primea dosarul preotului, eventual il indruma sa citeasca Constitutia sau sa se trateze la psihiatru.

    Daca preotul face apel si acesta este luat in considerare de justitie , trebuie facuta o reclamatie la CEDO.
  • +10 (10 voturi)    
    Doamne ajută (Vineri, 23 octombrie 2015, 17:46)

    gex [anonim]

    La terminarea lucrării,nu uita părinte de stația de amplificare a sunetului și amplasarea difuzoarelor exterioarea(să fiți în ton cu moda).
    Locatarii să poarte dumineca căști antifonice ca să nu-i amendeze ITM-ul
    privind protecția muncii.
    Acum,toate ca toate,dar nu s-a găsit un alt amplasament al acestei biserici ?
    Și apoi dacă sunt încă patru în același cartier,mai este necesar ?
  • -14 (14 voturi)    
    Totusi (Vineri, 23 octombrie 2015, 18:06)

    AT [anonim]

    Bine, oameni buni, si ce facem atunci? Nu mai construim biserici? Le daramam si pe cele existente? Oricine are drept de veto pentru orice proiect comunitar?
    Vara asta a fost la Cluj un mega-festival de muzica house. Multi cetateni s-au opus. Au avut ei drept de veto? Cluj Arena si ala polivalenta au fost construite ingramadite intr-un cartier si fara parcari. I-a intrebat cineva pe locatari daca vor asta?
    • +8 (8 voturi)    
      Hmm (Vineri, 23 octombrie 2015, 19:25)

      Gamma [anonim] i-a raspuns lui AT

      Acum 400 de ani intrebarea ta retorica suna cam asa :
      Bine, oameni buni, si ce facem atunci? Nu mai construim inchisori ale inchizitiei ? Le daramam si pe cele existente? Nu mai dam foc la vrajitoare ? .
      Ce nu este permis unui om/asociatie nu ar trebui permis nici bisericii .E asa greu sa ii inveti civilizatie pe oamenii bisericii ...
      Toate exemplele tale sunt situatii ce ar trebui evitate , nu imitate si amplificate de biserica (care are activitate 7/7 spre deosebire de concerte/manifestatii sportive )
      • -6 (6 voturi)    
        Te crezi destept (Vineri, 23 octombrie 2015, 20:18)

        AT [anonim] i-a raspuns lui Gamma

        "I have met people who exaggerate the differences, because they have not distinguished between differences of morality and differences of belief
        about facts. For example, one man said to me, "Three hundred years ago people in England were putting witches to death. Was that what you call the Rule of Human Nature or Right Conduct?" But surely the reason we do not execute witches is that we do not believe there are such things. If we did-if we really thought that there were people going about who had sold themselves to the devil and received supernatural powers from him in return and were using these powers to kill their neighbours or drive them mad or bring bad weather, surely we would all agree that if anyone deserved the death penalty, then these filthy quislings did. There is no difference of moral principle here: the difference is simply about matter of fact. It may
        be a great advance in knowledge not to believe in witches: there is no moral advance in not executing them when you do not think they are there. You
        would not call a man humane for ceasing to set mousetraps if he did so because he believed there were no mice in the house."

        CS Lewis - Mere Christianity
        • +6 (6 voturi)    
          Nu, nu mai construim biserici! Punct! (Sâmbătă, 24 octombrie 2015, 0:19)

          Alui [anonim] i-a raspuns lui AT

          Sunt destule si prea multe! Nu cred ca ortodocșii nu mai au loc in bisericile actuale. Nu mai au loc in spitale, e adevărat, dar dacă sunt atât de prosti încât vor sa-si mai facă biserici in loc de spitale, atunci mai bine sa moara cât mai repede.
          • +3 (3 voturi)    
            Punct (Sâmbătă, 24 octombrie 2015, 5:22)

            Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui Alui

            Uite un om consecvent.
  • +1 (1 vot)    
    Doar cu oamenii castiga... (Vineri, 23 octombrie 2015, 18:12)

    Luchian [utilizator]

    Cand iti vine sa... faci ceva rau, si te lasi invins de acel indemn...
    Cand nimic nu iti iese si simti ca parca cineva isi bate joc de tine...
    Cand zici in sinea ta ca e bine ca nu iti stie nimeni gandurile...

    Atunci ai pierdut batalia.
  • -10 (10 voturi)    
    Clopotul bisericesc (Vineri, 23 octombrie 2015, 19:27)

    Vlad [anonim]

    Cunosc o biserica construita printre blocuri care nu are clopot ci doar o inregitrare care se aude DOAR in interior cand vine preotul(adica o boxa micuta interna, nu externa), eu nu vad care ar fi problema cu clopotul!
  • +10 (10 voturi)    
    da (Vineri, 23 octombrie 2015, 20:04)

    I [utilizator]

    cand o sa plateasca toate bisericile dintre blocuri pentru deranjul produs? cine mai scoate boxele afara si trage clopote fara sa plateasca? stat in stat e biserica. La sat mai zic, nu aveau oamenii ceas, tragea unul clopotul. Dar la oras? intre blocuri?
  • +11 (11 voturi)    
    Bravo (Vineri, 23 octombrie 2015, 20:54)

    r [anonim]

    Felicitari!!!

    Acest exemplu si altele ar trebui popularizate. In orasele noastre sufocate de betoane, fiecare spatiu verde trebuie protejat, pentru noi si copii nostri. In Turda Noua s-au ridicat cateva biserici pe spatiile verzi dintre blocuri, cu toate ca pe aceeasi strada (la strada) - mai era cel putin o biserica. Unde se mai joaca copii? Printre masini? Pe malul raului murdar? Bisericii si preotilor nici ca le pasa.....
  • 0 (0 voturi)    
    Alt titlu? (Sâmbătă, 24 octombrie 2015, 1:50)

    rgz [utilizator]

    Bun titlu ati gasit si voi... Noroc ca toti romanii sunt destepti si se prind de sarcasm.
  • +1 (1 vot)    
    Inchideti toate bisericile construite dupa 1989. (Sâmbătă, 24 octombrie 2015, 2:24)

    quietguy58 [utilizator]

    Inchideti toate bisericile construite dupa 1989.
  • -1 (3 voturi)    
    Daca v-a intereseaza,puteti veni la noi.. (Sâmbătă, 24 octombrie 2015, 3:00)

    Mugu [utilizator]

    ..la atei.
    Nu (mai) avem nici un fel de 'preoti', nu cerem de pomana, nu conteaza de care ateu esti - poti sa fi ateu orthodox,ateu katolic sau,daca te chiata Laiosh, chiar si ateu Unitarian.Primim si cu atei protestanti,cu conditia sa protesteze in mod organizat.
    N-a'avem clopote si la sfarsitu 'slujbei' nici macar nu (mai) cantam 'Internationala'.
    Insa cine isi inchipue ca,daca vine la noi, I se v-a permite sa dracuie, sa se duca la pacatoshi aia de Masoni!
  • +1 (1 vot)    
    Preotul inconstient si goana dupa arginti..... (Sâmbătă, 24 octombrie 2015, 7:53)

    Marius [anonim]

    Se stie ca principalul scop al unei biserici (in epoca moderna) nu este alinarea spirituala a enoriasilor, ci sursa de imbogatire a preotilor si a superiorilor lor. Deci solutia in cazul de fata este foarte simpla...... Gasit inconstientul care i-a dat in judecata de locuitori, pus mana pe par si aplicat o mama de bataie buna (ca pe vremuri). Fiindca acest individ numai preot nu se poate numi!
    Plus ca tagma preoteasca ar trebui exclusa definitiv de la toate manifestarile "laice" la care participa.
  • +1 (1 vot)    
    BOR=indobitocire (Sâmbătă, 24 octombrie 2015, 8:42)

    DEJ FREEMAN [anonim]

    Romania nu are nevoie de aceasta institutie parazitara indoctrinara numita BOR... BOR este doar o piedica in calea iluminarii, educatiei si emanciparii romanilor, in special in zona rurala saraca... De fapt toate bisericile sunt inutile si fac mai mult rau decat bine, dar BOR si islamul in mod special... Fiinta umana nu are nevoie de intermediar (comisionar financiar in cazul BOR) in relatia cu asa zisul Dumnezeu, daca exista asa ceva in forma prezentata de institutiile religioase... Este bine cunoscut ca societatile cele mai religioase sunt si cele mai sarace (conform statisticii), religia aduce fatalism si asteptare de la divinitate in locul actiunii si autodepasirii,,, STIINTA explica orice, nu exista supranatural ci doar fenomene inexplicabile pentru moment... Religia a aparut in momentul in care primul smecher l-a intalnit pe primul prost... Prefer ca banii din taxele si impozitele mele sa finanteze sanatatea, cercetarea, educatia si nu acesti vrajitori cu barba cuplati in organizatia mafioto-financiaro-excroaca BOR... de fapt cele mai sarace zone ale Romaniei sunt si cele mai ortodoxo - talibane... oare de ce?
  • +2 (2 voturi)    
    biserica (Sâmbătă, 24 octombrie 2015, 9:27)

    Lampa [utilizator]

    Normal ar fi ca o biserica noua sa fie construita la CEREREA LOCUITORILOR CARTIERULUI si NU A PREOTILOR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • -1 (1 vot)    
      Mare diferenta (Sâmbătă, 24 octombrie 2015, 15:35)

      Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui Lampa

      Crezi ca atunci nu s-ar gasi carcotasi?
  • +2 (2 voturi)    
    ... (Sâmbătă, 24 octombrie 2015, 12:58)

    dragos234 [utilizator]

    Dar un spital nu se gandesc sa faca. O biserica, atat ii duce pe ei mintea.
    • 0 (0 voturi)    
      Din banni cui? (Sâmbătă, 24 octombrie 2015, 20:03)

      Mugu [utilizator] i-a raspuns lui dragos234

      POATE din banii BOR-ului..
      Cine stie....
      E timpul sa faca Dumnezeu o alta minune...
  • 0 (0 voturi)    
    biserici sa se faca acasa la preoti (Sâmbătă, 24 octombrie 2015, 22:18)

    Adu [anonim]

    Preotii sa isi faca biserica la ei acasa. Sa faca mai intai o clopotnita care sa le sune in creieri zilnic...
  • 0 (0 voturi)    
    IAD SI RAI (Duminică, 25 octombrie 2015, 11:26)

    Catalin [anonim]

    Acum vedeti unde este Raiul si Iadul ? sau tot orbi sunteti ?
    Acum vedeti ce inseamna biserica ? sau tot chiori sunteti ?

    Manipulare si spalarea creierelor in masa
  • 0 (0 voturi)    
    Titlul arata cat de retardata e 'jurnalista' (Duminică, 25 octombrie 2015, 19:02)

    Radius [anonim]

    Da, deci locatarii sunt 'dracul' pentru ca se opun unei biserici intre blocuri? Draguta mentalitate, ce sa zic :)
  • 0 (0 voturi)    
    preoti cu audi (Luni, 2 noiembrie 2015, 16:20)

    cris333 [utilizator]

    Stai ca va trebui loc de parcare pentru audi sau VW sau ce-o fi avand preotul si cei apropriati, dascali sau cine stie ce superior mai vine in vizita.
    Erau biserici si in timpul lui Ceausescu chiar daca le mai rarea dar acum se inmultesc ca ciupercile dovada ca e o afacere foarte profitabila pentru biserica. Mai ales ca populatia Romaniei e imbatranita cu multi pensionari. Sunt gainarii mari la nivel inalt intre mai marii bisericii si politicul romanesc.
    Dovada ca la votare la 16 noiembrie 2014 unii preoti faceau si propaganda electorala.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version