Lupta Bisericii cu enoriasii in Piatra Neamt: locuitorii au fost dati in judecata pentru ca refuza construirea unei biserici pe spatiul verde dintre blocuri

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 6 ianuarie 2014, 18:20 Actualitate | Esenţial

Locul dintre blocuri unde ar urma sa fie ridicata biserica, in Piatra-Neamt
Foto: Google Street View
Mitropolia Moldovei si Bucovinei vrea sa construiasca o biserica pe un spatiu verde dintre blocuri, in orasul Piatra Neamt. Fiindca o parte dintre proprietarii din blocurile invecinate terenului nu sunt de acord, Parohia "Acoperamantul Maicii Domnului", cea care a fost delegata sa construiasca biserica, i-a dat in judecata si a cerut instantei sa constate ca nu este nevoie de acordul lor, intrucat refuzul ar fi "nejustificat".

Terenul pe care ar urma sa se ridice lacasul de cult a fost dat in folosinta gratuita bisericii de catre Consiliul Local, in septembrie 2011, pentru 49 de ani. Pentru edificarea constructiei, preotul paroh care a fost desemnat sa ocupe de ridicarea lacasului, a primit de la Primarie, in septembrie 2012, un certificat de urbanism pentru a putea incepe procedura de obtinere a autorizatiei de construire a bisericii. Intrucat o parte dintre vecini s-au opus proiectului, in 2013, Primaria a emis un nou certificat de urbanism in care cere bisericii sa obtina si acordul vecinilor.

Preotul paroh insarcinat cu ridicarea bisericii, Sorin Vieru, a cerut a cerut proprietarilor din cele trei blocuri acordul scris pentru ridicarea bisericii, insa din cele 38 de apartamente, doar 25 de proprietari si-au dat acordul, 5 s-au opus, 4 sunt plecati din tara, iar restul nu sunt interesati sau nu este clar regimul de proprietate al apartamentului.

Intrucat nu a reusit sa convinga pe toata lumea, iar pentru eliberarea autorizatiei de construire este nevoie de acordul tuturor vecinilor, preotul s-a adresat instantei cerand ca aceasta sa constate ca refuzul vecinilor este "nejustificat".

"Am aflat ca se va construi aceasta biserica langa blocul meu in decembrie 2012, cand a venit preotul cu Ajunul si ne-a spus. Pe acest teren este iarba, iar vecinii au facut mai multe demersuri la Primarie sa amenajeze acolo un parculet, insa acest lucru nu s-a realizat deoarece institutia a spus ca terenul este in litigiu. A fost in litigiu in urma cu mai multi ani, dar s-a rezolvat, Primaria le-a dat teren la schimb in alta parte fostilor proprietari. Revenind la biserica, cei de la Primarie ne-au spus ca biserica nu se poate construi fara acordul vecinilor. Acest acord nu a fost obtinut si Parohia ne-a dat in judecata. Asteptam sa se stabileasca primul termen", a declarat pentru Hotnews.ro Marius Secara, unul dintre vecinii afectati care se opune proiectului.

Acesta spune ca vecinii sunt impotriva deoarece biserica va fi foarte aproape de blocul lor, le ia lumina si va fi zgomot din cauza clopotelor. "Sotia mea lucreaza in ture de noapte, este farmacista, nu se va putea odihni ziua. In aceasta situatie sunt mai multi oameni din aceste blocuri. In plus, in zona, pe o raza de 500 de metri mai sunt inca trei biserici. Noi nu vrem aceasta biserica aici, dar ei practic ne obliga. Pot sa o faca in alta parte. Am incercat sa vorbim cu preotul, fiindca suntem cam de aceeasi varsta, insa el isi apara interesul lui. Pe noi nu ne ajuta nimeni fiindca nimeni nu vrea sa supere Biserica", a mai explicat Marius Secara

Biserica in parcul Spitalului Judetean Arges
La sfarsitul anului trecut, Arhiepiscopia Argesului si Muscelului prin Biserica ¬Sfantul Pantelimon¬ a cerut Consiliului Judetean Arges darea in folosinta gratuita a unui teren de circa 2600 mp din Parcul Spitalului Judetean pentru a construi acolo un altar de vara, o capela mortuara, lumanarar si cantina sociala, precum si un gard de trei metri inaltime, potrivit ziarobiectiv.ro. Proiectul nu a fost aprobat deoarece consilierii din opozitie s-au opus.

Biserica "Sfantul Pantelimon" se afla langa Spitalul Judetean, terenul pe care aceasta a fost construita, circa 300 mp, fiind dat tot de Consiliul Judetean in 2007. Potrivit consilierului judetean Iulian Prunaru, reprezentantii bisericii au construit ilegal doua anexe la aceasta biserica.


Biserica in curtea Spitalului Judetean Bistrita
Si in curtea Sectiei de Oncologie a Spitalului Judetean de Urgenta Bistrita se construieste o biserica. Piatra de temelie a constructiei a fost pusa in aprilie 2013 in prezenta IPS Andrei Andreicut, Mitropolitul Clujului, Maramuresului si Salajului. La ceremonie au fost prezenti consilierul pe probleme de misiune si protocol al Arhiepiscopiei Clujului, arhidiaconul Claudiu Grama, protopopul Bistritei Alexandru Vidican, presedintele Consiliului Judetean Bistrita-Nasaud, Radu Moldovan, directorul Spitalului Judetean de Urgenta Bistrita, dr. Mircea Gelu Buta, seful Directiei Judetene de Informatii, Ioan Mocan, cadre medicale ale unitatii spitalicesti, dar si pacienti, potrivit timponline.ro.

Dr. Mircea Gelu Buta, directorul Spitalului Judetean de Urgenta,  spune ca in curtea Spitalului mai sunt inca doua biserici.

"Biserica ce va purta hramul Sfantului Nectarie se incadreaza intr-un proiect pe care l-am inceput cu multi ani in urma cu regretatul de pomenire Arhiepiscopul si Mitropolitul Bartolomeu Anania. In 1998 am dat in folosinta primul paraclis in cladirea principala a Spitalului Judetean, aceasta fiind si prima biserica sfintita de IPS Bartolomeu la Bistrita. In urma cu doi ani, in prezenta Mitropolitului Andrei Andreicut am reusit sa sfintim o noua biserica in cadrul complexului TBC, o biserica frumoasa in stil brancovenesc si foarte utila pacientilor care se trateaza pe termen lung cu suferinta pulmonara. Iata ca acum a venit randul complexului de oncologie. Am incheiat constructia noii aripi a spitalului care cuprinde saloane de ingrijiri paleative, iar ca si o complementaritate a tratamentului acestor bolnavi se incadreaza aceasta biserica. Eu cred ca le va aduce alinare. Are ca hram Sfantul Nectarie, un cunoscut sfant vindecator al bolnavilor cu cancer. Ea va fi in stil grecesc. Am vazut la Sinaia o biserica construita de Regina Maria care mi-a placut foarte mult si cred ca in aceasta incinta austera se potriveste foarte bine. Va fi o biserica inalta, cubica, facuta din piatra care are o turla centrala¬, a declarat dr. Mircea Gelu Buta, in aprilie 2013, citat de timponline.ro.

La sfarsitul acestui an, potrivit aceleiasi publicatii, presedintele Consiliului Judetean, Radu Moldovan, a vizitat Muntele Athos impreuna cu IPS Mitropolit Andrei Andreicut, iar anul 2014 il va incepe cu un tur prin Israel, Iordania si Egipt tot in compania inaltului prelat.

Complexul hotelier Bradul din Covasna trecut la Episcopia Covasnei si Harghitei

In decembrie, Guvernul a aprobat o ordonanta de urgenta
prin care Complexul hotelier Bradul din Covasna trece de la RA-APPS la Secretariatul de Stat pentru Culte, pentru Episcopia Ortodoxa Romana a Covasnei si Harghitei.

Complex Hotelier Bradul este compus din cladire anexa, bucatarie, restaurant, terasa, corpuri de cazare, mofeta, baza de tratament, spalatorie, rampa, teren de sport, parc amenajat si pasune, in suprafata totala de 22.763 mp" si "casa izvor apa minerala, suprafata 35 mp".

Potrivit Asociatiei Secular-Umaniste din România, in tara noastra sunt peste 18.000 de biserici si doar 4.000 de scoli.

Pe 27 decembrie 2013, ASUR a organizat o actiune de protest in care a criticat alocarile bugetare facute de Guvern in favoarea Bisericii Ortodoxe Romane, in conditiile in care Executivul ar ignora criza din sistemul sanitar.

 "Alexandru Ioan Cuza a folosit averile manastiresti pentru intretinerea scolilor si spitalelor, dar guvernantii actuali ignora criza din sistemul sanitar pentru a imbogati Biserica. Trebuie sa le trimitem un mesaj clar: Vrem spitale, nu catedrale! Vrem o Romanie laica! Cultele religioase trebuie sa se autofinanteze din contributiile voluntare ale credinciosilor!", a declarat Toma Patrascu, vice-presedintele Asociatiei Secular-Umanista din Romania.























39160 vizualizari

  • +71 (81 voturi)    
    In curand o sa ne confiste terenurile. (Luni, 6 ianuarie 2014, 18:30)

    marinaru [utilizator]

    Cate o biserica pe fiecare strada. Nu le mai ajunge !!! O tara de primitivi...care voteaza si ne decid soarta.
    • +31 (33 voturi)    
      Problema pe care nu o văd ei (Luni, 6 ianuarie 2014, 22:58)

      ionv [utilizator] i-a raspuns lui marinaru

      este aceea că, din păcate, în curând toate bisericile vor rămâne goale.
      Pentru că oamenii vor „ieși din sistem” în mod natural carevasăzică.
      Din 21 milioane, am rămas vreo 18 și declinul continuă.
      Și-atunci, n-ar fi bine ca însăși Biserica să facă vreun spital, vreo creșă ori vreo școală?
      Vorbi Ion că e și el om.
      • +11 (13 voturi)    
        se rezolva.. (Marţi, 7 ianuarie 2014, 10:15)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui ionv

        spital nu poti sa faci dintr-o biserica (poate doar din catedrala), dar solutii exista. in alte tari din vest bisericile au devenit biblioteci, cafenele sau chiar cluburi..

        cel mai trist mi se pare ca 25 de proprietari din 38 (65%) sunt de acord cu construirea bisericii. de ce oare? cu siguranta nu sunt impinsi de nevoi spirituale daca au deja atatea biserici imprejur. sa fie atat de prosti incat sa nu inteleaga ca spatiul ala verde de langa bloc e mult mai bun decat o bisericuta? sa fie oare atat de prosti incat sa nu inteleaga ca valoarea apartamentelor va scadea? ca nu poti dormi cand suna clopotele la cativa metri de perna ta? ca se vor strange toti cersetorii din cartier? sau poate sunt atat de amarati ca o vad ca pe o solutie? cantina personala.. mananca si ei o coliva zilnic..
        • +1 (3 voturi)    
          se pare ca (Miercuri, 8 ianuarie 2014, 1:24)

          Tiger1 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          sunt!A, si dupa vor inecepe sa se vaite, ca totusi uneori si prostia are limitele ei, cand iti dangane clopotele mereu in cap.Dar va fi tarziu.Prea tarziu.
          Prostia - si domnia - costa!
    • +11 (13 voturi)    
      Faza cea mai tare (Marţi, 7 ianuarie 2014, 9:55)

      aladdin [utilizator] i-a raspuns lui marinaru

      Am intrat si eu pe google street view si intr-adevar, e doar un petec de pamant acolo. Dar si mai tare, in poza din articol se vede un turnulet in spatele blocului din fund. Dupa cum probabil ati ghicit deja, da, acolo este o alta biserica :)))
    • 0 (0 voturi)    
      biserica (Sâmbătă, 24 octombrie 2015, 9:24)

      Lampa [utilizator] i-a raspuns lui marinaru

      Normal ar fi ca o biserica noua sa fie construita la CEREREA LOCUITORILOR si NU A PREOTILOR !!!
  • +41 (51 voturi)    
    Să tratăm biserica asemeni prietenilor noștri (Luni, 6 ianuarie 2014, 18:31)

    cornelll [utilizator]

    Îi lăsam pe prieteni sa-si impună vointa asupra noastră, sa ne calce in ograda nepoftiti, sa-si bage mana in buzunarele noastre sau sa ne imbuie capul cu ce au ei chef?! Lăsați copii sa vina la mine, nu sa vina ei tăvăluc peste noi.
  • +51 (61 voturi)    
    respect pentru "rebeli" (Luni, 6 ianuarie 2014, 18:44)

    torna_fratre [utilizator]

    Acum nu mai avem nevoie nici de spatii verzi...hai sa construim in fiecare oras/cartier cate o catedrala a prostirii neamului.
    Bisericfa a devenit ca si cartelul bancar,incearca sa-si deschida cate un "office" in fiecare zona cu vad.
    Nu m-ar mira daca mai marii manageri ai bisericii nu fac studii de potential economic pentru a vedea in ce perioada vor avea "turnover-ului" investitiei si vor trece pe profit...
    Pe zi ce trece Romania devine stat ultraortodox.
    Da' pe cand centre de protectie pentru copii parasiti,batrani uitati si femei abuzate?
    Am ajuns sa avem numai banci,farmacii si biserici...scopul lor fiind sa stoarca bani de le prostime cu orice pret.
    • +14 (16 voturi)    
      economistule! (Luni, 6 ianuarie 2014, 22:55)

      Sakura [utilizator] i-a raspuns lui torna_fratre

      N-are sens să aduci vorba de eficienţa economică a investiţiei, turnover şi alte asemenea cât timp ei nu construiesc NIMIC din fonduri proprii. În prima fază ei cer teren de la autorităţi (şi niciodată nu sunt refuzaţi), apoi cer bani de la primărie şi de la stat în general pentru construcţia bisericii (şi îi primesc întotdeauna) apoi tot de la autorităţile locale şi centrale vin banii de salarii şi cheltuieli. Ce mai trag de pe enoriaşi e doar ciubuc. De asta biserica nu are nevoie să-şi facă calcule economice, ei funcţionând în afara legilor economiei. Şi ale economiei, nu numai în afara celorlalte legi.

      Într-o situaţie similară la Reşiţa în faţa sediului SRI s-a construit o biserică ortodoxă în locul unei fântâni arteziene din mijlocul unui mic părculeţ, în ciuda faptului că TOŢI locatarii din blocurile învecinate erau împotriva demolării fântânii, desfiinţării părculeţului şi construcţiei bisericii.
  • +58 (60 voturi)    
    nu au rusine ... (Luni, 6 ianuarie 2014, 18:45)

    lars [utilizator]

    o situatie similara a fost acum 13-14 in Medias, vroiau sa construiasca o biserica in parcul Clubului Copiilor, cu aprox 40 platani si stejari, toti avand peste 80 de ani, Directoarea s-a trezit cu o trupa de preoti si arhitecti in parc, si faceau deja estimari si masuratori. Cand i-a intrebat de la cine au permisiune, si una - alta, au inceput sa se rasteasca la ea, si au intrebat-o daca e ortodoxa, etc. A mers pana sus la ISJ Sibiu, si pana la urma nu s-au macelarit platanii
  • +52 (62 voturi)    
    Fiecare bloc ar trebui sa aiba o biserica la scara (Luni, 6 ianuarie 2014, 18:50)

    dottore [utilizator]

    iar in spatele blocului sa fie cimitirul.
    In acest fel n-ar mai fi aglomeratie la biserici.
    Spitalele oricum sunt suficient de bine echipate pentru a furniza marfa preotilor, iar scolile scot crestinii necesari pentru a avea si mai multe biserici.
    Administratorul asociatiei de locatari ar trebui reprofilat daca nu sunt suficienti preoti.
    Doamne ajuta!
    • +11 (19 voturi)    
      si fiecare apartament sa gazduiasca gratuit (Luni, 6 ianuarie 2014, 21:52)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui dottore

      o familie de tigani si 2-3 maidanezi...si sa voteze cu psd-ul
    • +4 (6 voturi)    
      Na idee (Marţi, 7 ianuarie 2014, 14:05)

      Phil Austin [utilizator] i-a raspuns lui dottore

      Biserica in casa scarii.
  • +55 (65 voturi)    
    felicit pe cei ce stau drepti (Luni, 6 ianuarie 2014, 18:51)

    ClaudiuO [utilizator]

    Asta demonstreaza clar ce inseamna biserica in Romania :un business in cel mai rau sens al cuvantului care trece si peste interesul credinciosului doar sa isi tina in pita cativa inselatori de suflete si bani.

    Asta dovedeste cati bani da biserica pe voi.

    In alte tari civilizate nici nu treceau de Primarie ce sa vorbesc sa mai primeasca acordul celor de langa. Evident la noi se pot construi clopotnite langa geamul cetateanului ca un imbecil de la primarie alaturi de popa nu ar vedea unde este problema. Pana la urma prostia si religia merg mana in mana.


    Catre cetatenii care nu vor sa ofere acordul lor : VA FELICIT. Nu cedati in fata unora care nu dau 2 bani pe confortul d-voastra si opiniile d-voastra. Aparati-va drepturile si opiniile in fata prostiei gratuite daca restul le este prea frica sa gandeasca altfel decat "ii bate doamne-doamne".

    Biserica este O MAFIE , o ceata de parveniti aparati de stat pentru ca au in mrejele lor o gramada de redusi mintali si spiritual care sunt usor de condus si influentat. Exact ce are nevoie un guvern condus de Po(a)nta!
    • +26 (34 voturi)    
      ce zicea PreaFericitul? :D (Luni, 6 ianuarie 2014, 19:17)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui ClaudiuO

      Ca oamenii trebuie "sa aiba grija de natura"?
      In Pastorala de Craciun ;)

      "Sa aiba grija" - adica sa curete buruienile alea verzi (care cresc de capul lor printre blocuri si prin parcuri), insectele (care sunt rauvoitoare) samd... si sa acopere totul cu niste betoane "ecologice" :P
  • +24 (32 voturi)    
    hm (Luni, 6 ianuarie 2014, 18:52)

    ctrlm [utilizator]

    n-ar putea de exemplu construi (chiar ilegal) o cantina a saracilor sau un orfelinat pe langa una din bisericile astea care au rasarit ca ciupercile dupa ploaie?
    • -1 (1 vot)    
      pai o cantina (Miercuri, 8 ianuarie 2014, 1:28)

      Tiger1 [utilizator] i-a raspuns lui ctrlm

      ar consuma bani, nu ar aduce.Si ei vor bani, bani , bani.Nu conteaza ca sunt ochiul dracului se pare....
      Sunt destul fraieri care cotizeaza, asa ca plusul de imagine care ar fi adus de o cantina nu ar compensa cheltuielile.Asa ca n-o sa vedem!
  • +27 (35 voturi)    
    unde vor astia biserica pe palmuta aia de pamant? (Luni, 6 ianuarie 2014, 18:53)

    artistul000 [utilizator]

    is nebuni clar...
    • +21 (29 voturi)    
      palmuta de pamant... (Luni, 6 ianuarie 2014, 19:51)

      thebblack [utilizator] i-a raspuns lui artistul000

      in bucuresti, in pantelimon, acum vreo 15 ani, pe spatiul verde dintre 2 blocuri s-a construit o bisericuta de cateva zeci de metri patrati.

      vestea buna e ca intre timp s-a daramat.
      vestea rea e ca in locul ei au construit o monstruozitate de 5 ori mai mare cu care ocazie au eliminat si ultimele vestigii de verdeata din zona.

      da, pe palmuta aia de pamant.
  • +18 (28 voturi)    
    zau !!! (Luni, 6 ianuarie 2014, 18:55)

    sipu [utilizator]

    Nu peste mult timp biserica o sa ai-va una surpriza,enoriasi care pot fii prostiti sunt din ce in ce mai putini in 30,40 ani biserica in ”actualul format” nu va mai exista . Bani care la ora actuala au sens UNIC in viitor vor avea dublu sens , Impozite trebuie sa plateasca toata lumea inclusiv biserica. Biserica poate foarte bine sa se autofinanteze , daca nu poate, sa mai vanda din proprietati
  • +24 (30 voturi)    
    Se întețește! (Luni, 6 ianuarie 2014, 19:07)

    Wasile [utilizator]

    Pare că vântul reformei ajunge și la noi. Ar cam fi timpul - Biserica Catolică s-a reformat prin secolul XVI.
    Poate că mișcarea de la Papa Francisc ajunge și pe la noi. Încă nu este prea târziu să facem un părculeț în spatele Palatului Parlamentului în loc de parcări sfințite....
  • +3 (11 voturi)    
    fire is purifier (Luni, 6 ianuarie 2014, 19:33)

    MensSana [anonim]

    with hell fire they threaten us so let's give them some of their own medicine....give them fire
  • +20 (28 voturi)    
    m-am saturat (Luni, 6 ianuarie 2014, 19:36)

    ggna [utilizator]

    de biserici si popi!
  • +9 (17 voturi)    
    moldovenii ardelenii ... (Luni, 6 ianuarie 2014, 19:36)

    kid_rahova [utilizator]

    bucurestenii sunt de decor ... bravos
  • +16 (22 voturi)    
    mda (Luni, 6 ianuarie 2014, 19:41)

    SoulSearcher [utilizator]

    nu se specifica faptul ca mai sunt vreo 5-6 biserici prin zona de toate neamurile... dar na, preoti multi, toti au nevoie de loc de munca nu ? mai ales ca nu se impoziteaza nimic :))

    se poate vedea din satelit ca sunt fix 2 biserici langa spatiul unde vor inca una...
    http://i43.tinypic.com/zv3jvq.jpg
  • +10 (20 voturi)    
    ce e val ...ca valul trece (Luni, 6 ianuarie 2014, 20:03)

    arheopterix [utilizator]

    Valul de recunostinta al europenilor din anii 1000 - 1300(care a avut mai multe cauze ... nu intram in amanunte )a generat salba de catedrale superbe pe care le vedem . Dupa un timp clerul,, a pus botul ,, Europenii, stiti voi care, s-au revoltat , au PROTESTAT Clerul a mai cedat ... istorie . La noi nu se pot face catedrale pentru ca fiecare popa are gestiune si lui ii trebue o biserica putin mai mare decit o tejghea .Nu se suporta nici rudele intre ele , daca un popa are copilul popa ii face o biserica-pravalie separata ca sa nu amestece gestiunile.Ar putea face niste constructii frumoase de care chiar avem nevoie. N-o sa vedeti ,cind construesti cu mentalitatea unui buticar obtii ce vedem in RO , niste chiciuri ieftine populate de babe proaste manevrate de niste profitori nerusinati.
  • +23 (27 voturi)    
    boxe (Luni, 6 ianuarie 2014, 20:09)

    ConstantinBabciuc [anonim]

    Lasand la o parte clopotele care sunt trase in mod regulat si dupa un ceas minutios urmarit, o problema majora consta in faptul ca TOATE bisericile dispun de BOXE si statii de amplificare astfel ca o zi linistita de duminica se poate transforma lejer intr-o "slujba forta" pentru locatarii din apropiere fara sa conteze inclinarile religioase. Iar dupa o tura de noapte nu e deloc placut. E ca la viol vrei nu vrei: asculti slujba! Biserica, ca si loc de rugaciune s-a pierdut a ramas doar sediul unei companii.
  • +17 (23 voturi)    
    Pai ce va trebuie spatii verzi (Luni, 6 ianuarie 2014, 20:15)

    Wanheda [utilizator]

    In loc sa alegati aiurea pe izlaz nu mai bine stati cuminti in biserica, popa va mai da cu'n patrafir in cap, voi mai contribuiti la bunastarea lui cu ultimii vostri banuti.
    Inca nu s-a atins limita superioara a nr de biserici in Romania....mai e loc????? Lololoi.
  • +12 (18 voturi)    
    ... (Luni, 6 ianuarie 2014, 20:18)

    liviu_ [utilizator]

    nesimtirea BOR SRL nu are limite...
    eu zis sa le donam toata tara ca si asa cuza le-a luat 3 biserici mi se pare normal cu dobanda sa le dam toata tara... sa ardem pe rug toti ateii, si orice religie care nu e ortodoxa, sa confiscam averile celor care nu se duc de minim 3 ori pe saptamana la biserica, sa-l facem pe daniel stapanul tarii cu drept de viata si de moarte asupra supusilor...
  • +13 (19 voturi)    
    Nu pot să cred! (Luni, 6 ianuarie 2014, 20:19)

    Kute [utilizator]

    Prea Fericite, încotro?
    • +14 (18 voturi)    
      catre Iad (Luni, 6 ianuarie 2014, 20:59)

      Adrian1 [utilizator] i-a raspuns lui Kute

      catre Iad SRL.
  • +12 (16 voturi)    
    vrem hotel nu biserica (Luni, 6 ianuarie 2014, 20:40)

    eucomentez [utilizator]

    BOR-ul mai construieste biserici? Eu am crezut ca BOR-ul investeste mai nou doar in hoteluri de lux cu 5 stele, cu sauna, mofete si terenuri de tenis. Poporul este prea sarac si prea pacatos, avem nevoie de centre de curatare a sufletului de 5 stele, sa ne spele de pacate.
  • +14 (20 voturi)    
    un popa,o biserica (Luni, 6 ianuarie 2014, 20:46)

    IulianaSenin [anonim]

    Bravo cetateni ai orasului Piatra Neamt,sa luptati pentru banii vostri si ai nostri,impiedicand aceasta aberatie va raman multe miliarde in buget,luptati pentru construirea unui parc a unei gradinite a unei scoli .Luptati ca acesti bani sa ramana bugetului local sa nu va mai mareasca guvernul USL, impozitele,gazele,energia electrica,gunoiul,accizele,taxa pe vaca ,taxa pe stalp etc,cu acei bani se pot mari multe alocatii.
  • +16 (20 voturi)    
    Trist (Luni, 6 ianuarie 2014, 21:01)

    Milka Man [utilizator]

    Trist este ca 25 din 38 au votat pentru...ceea ce spune multe...Trist este ca acesti oameni isi vor da si ultimul banutz pentru masina parintelui...Trist este ca vor da vina pe diavol pentru problemele generate de prea-sfintele si prea-scumpele clopote care vor bate zi si noapte...Trist este ca acesti oameni au probabil copii pe care ii vor invata si obliga sa se comporte la fel...Trist este ca oamenii astia nu stiu decat ceea ce aud la biserica, nu acceseaza internetul pentru ca e unealta diavolului...Trist...
  • +14 (18 voturi)    
    . (Luni, 6 ianuarie 2014, 21:02)

    Raid [utilizator]

    tot in Piatra Neamt s-a construit recent o biserica chiar in curtea spitalului, iar gard in gard cu spitalul..ghici ce era deja? ....alta biserica
  • +16 (20 voturi)    
    ce e val ca valul trece (Luni, 6 ianuarie 2014, 21:22)

    /./ [utilizator]

    O sa treaca si generatia asta de asa numiti "credinciosi" de se calca in picioare si se bat numai sa prinda loc pt a saruta te miri ce.O sa culeaga biserica exact ceea ce seamana.
  • +12 (16 voturi)    
    clerul ortodox cel lacom (Luni, 6 ianuarie 2014, 21:38)

    verdeata [utilizator]

    Sunt ortodox, dar detest clerul ortodox in frunte cu afaceristii lor onerosi care ne fura banii publici cu ajutorul politicienilor nerusinati. Eu nu consider necesara catedrala mantuirii neamului ci doar megalomania clerului nostru in frunte cu patriarhul. Deci daca mi se ia din banii publici fara voia mea si se dau pentru construirea de biserici, am dreptul sa ma consider furat. Iar celelalte culte sunt indreptatite sa protesteze ca BOR este privilegiata.
    As vrea sa vad clerul ortodox ingrijind bolnavi, ajutand copii sa nu sufere si sa invete carte. Dar astia nu fac asa ceva, este scandalos.
  • +8 (12 voturi)    
    Viata sub USL (Luni, 6 ianuarie 2014, 22:03)

    OmulNou [utilizator]

    Asta e viata sub tirania USL-ista, nu sunt ei singurii tirani, sunt si prietenii lor din biserica, o institutie pe care NIMENI nu o trage la raspundere ca sa nu piarda voturile prostimii. Ce bine e sa ai prieteni imaginari.
  • +14 (16 voturi)    
    Aroganta BOR (Luni, 6 ianuarie 2014, 22:27)

    aniod [utilizator]

    Mitropoliile respective ar trebui sa-si mai taie din elan, ca sa nu ramana cu averile confiscate. Ceea ce a fost, va mai fi! Un pic de modestie nu ar strica preotilor BOR. Jos Catedrala Mantuirii Neamului ! Dati banii pentru scoli nu pentru trufia preotilor
  • +10 (14 voturi)    
    Mitropolia Bucovinei (Luni, 6 ianuarie 2014, 22:35)

    aniod [utilizator]

    Se face de ras. Mitropolia are suficiente averi, nu trebuie sa ia spatiul verde.Doar isca URA oamenilor. BOR trebuie sa cedeze. Nu trebuie sa ajungem sa-i scuipam pe preoti. Opriti-va la timp.
    Succes oamenilor din Piatea Neamt, adevaratii urmasi ai lui Stefan cel Mare.
  • +10 (12 voturi)    
    BOR (Luni, 6 ianuarie 2014, 22:48)

    Nightprowler [utilizator]

    BOR-ul ar avea nevoie de un Henric al VIII-lea sa-i mai aduca cu picioarele pe pamant, sa le mai dea peste bot. Nici un Alexandru Ioan Cuza n-ar fi rau.
  • +9 (11 voturi)    
    da (Luni, 6 ianuarie 2014, 22:52)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    sint prea multi absolventi de teologie de la cele nu mai stiu cite facultati din tara, si astia se cam calca pe picioare la bisericile existente, trebuie sa li se asigure si lor un loc de munca, adica parohie cu casuta parohiala plus veniturile aferente de la nunti, botezuri, inmormintari, etc.
  • -10 (16 voturi)    
    Situatia in Bucuresti (Marţi, 7 ianuarie 2014, 0:15)

    beee [utilizator]

    In Bucuresti o biserica revine la aproximativ 8.000 de crestini ortodocsi. Eu inteleg ca un om care nu merge la biserica, nu intelege de ce ar fi necesara constructia inca unei biserici. Pentru o familie care in ajunge dupa ora 10 la biserica in Bucuresti si are si doi copii este o aventura intrarea in bisericile de cartier.
    • +11 (13 voturi)    
      Mda (Marţi, 7 ianuarie 2014, 0:44)

      Miscarea Focul Dacic [utilizator] i-a raspuns lui beee

      Nu de biserici este nevoie. Cred ca sunt, in acest moment suficiente. Este nevoie de credinta reala si binecuvantata de Dumnezeu a oamenilor Bisericii care se departeaza pas cu pas de adevaratele valori si principii hristice. Ii atentionez pe cei din fruntea Bisericii ca daca vor continua in acest fel in 10-15 ani vor fi goale. Si acuma sunt. Dar nu de oamen, ca ei inca mai vin saraci, ci de ...continut.

      Cel ce are urechi de auzit va auzi.
    • +6 (10 voturi)    
      Stat laic (Marţi, 7 ianuarie 2014, 10:47)

      aniod [utilizator] i-a raspuns lui beee

      Romania este un stat laic. Unde sunt cimitirele laice din Bucuresti? Acolo unde sa fii ingropat alaturi de un om care nu a dorit sa aiba preot la inmormantare, din motivele lui, care nu ne privesc pe noi? Cand plateste BOR impozite ca noi toti? Realiatatea este ca TOTI politicienii, fara exceptie, se bazeaza pe biserica la alegeri.
  • +4 (8 voturi)    
    frumos ar fii (Marţi, 7 ianuarie 2014, 3:11)

    gopo111 [utilizator]

    ca lumea sa cistige judecata si sa ii dea in judecata pe raspopiti astia si sa ceara bani daune pt tot ce patesc din cauza lor, doar e normal sa isi ia lumea bani inapoi , ca le-a dat mickey mouse ponta o gramada de bani asa isi pot recupera din paguba facuta de statul roman
  • +11 (13 voturi)    
    biserici peste tot (Marţi, 7 ianuarie 2014, 8:27)

    Francisc 1 [utilizator]

    se vor face biserici in curtea altor biserici
  • -8 (14 voturi)    
    -- (Marţi, 7 ianuarie 2014, 11:34)

    ANTURICA [utilizator]

    Poate ar fi mai corect sa stiti despre ce este vorba. Parintele care se ocupa de constructie este un OM deosebit, care prin determinarea si chemarea pentru valorile pe care crestinismul le propavaduieste, va ridica un lacas special. Poate ar fi bine sa intrebati enoriasii din parohia unde a slujit pana acum si sa intelegeti ca avem nevoie de tineri preoti asa cum este dumnealui. Si ar fi o sansa pentru copii nostri, daca pentru noi este cam tarziu, asa cum suntem plini de resentimente si ura. Nu clerul si sefii bisericii sunt cei care reprezinta esenta, preotii cu har sunt cei care vor reusi sa stranga si sa inradacineze generatiile ce vor veni.
    • +7 (9 voturi)    
      Ba Anturica (Marţi, 7 ianuarie 2014, 14:17)

      Phil Austin [utilizator] i-a raspuns lui ANTURICA

      ai asa un deosebit simt al umorului, ca pari serios.
      Hai cu noi la baute.
    • +1 (3 voturi)    
      --- (Marţi, 7 ianuarie 2014, 16:46)

      mikeyu [utilizator] i-a raspuns lui ANTURICA

      binele facut cu parul uneori se cheama viol. tot ce spui tu sunt doar scuze de genul "i-a placut, domnu militian", sau "asa ii trebuie, ca o cere".
    • 0 (2 voturi)    
      Toti oamenii sunt egali (Marţi, 7 ianuarie 2014, 21:38)

      aniod [utilizator] i-a raspuns lui ANTURICA

      Trebuie sa intelegeti ca oamenii care au proprietati in zona au dreptul sa locuiasca in pace, nu sa fie deanjati de slujbe religioase si ingramadeli cu lesinuri la aghiasma. Puteti da o sansa copiilor si ducandu-i la alta biserica si mai ales, trimitandu-i la scoala, unde pot invata si matematica si alte subiecte prin care isi pot castiga o existenta cinstita
  • 0 (2 voturi)    
    nu inteleg (Miercuri, 8 ianuarie 2014, 1:22)

    Tiger1 [utilizator]

    cum adica refuz ''nejustificat''?Daca eu refuz ceva , refuz si gata.Cine hotaraste ce inseamna justificat?Daca nu vrei sa auzi clopote toata ziua si vrei sa te odihnesti insea,mna '' nejustificat''?Am o biserica cam la 5-600 m distanta, am termopane, dar mai ales duminica dimineata e jale.Eu vreau sa ma odihnesc.Daca BOR are o problema cu asta e treaba lor.Am vazut si in Iasi in complexul Tudor Vladimirescu o biserica intre camine.Trebuie sa fie fericire pe studenti in sesiune.Si nu numai.Chiar acesti politicieni nu mai au nici o limita?Ca nu e prost cine cere, doar cine este de acord!
  • 0 (2 voturi)    
    biserici peste tot (Miercuri, 8 ianuarie 2014, 10:59)

    ladydoina [utilizator]

    Peste tot in tara,s-au montat difuzoare pe peretii bisericilor,Eu stau la cativa metri de o biserica si sunt deranjata,stresata,de decibelii ridicati ale cantarilor bisericesti,ca e sarbatoare(si la ortodocxi sunt aproape in fiecare zi!),ca e un mort(in ultimul timp,sunt si doi intr-o zi),ca e nunta,ca e botez,trebuie sa stau cu doua randuri de geam inchise(si cel normal si termopanul).Preotii,nu respecta numarul de decibeli(50 db,ziua,adica ar trebui sa fie ca o soapta),cei de la Directia de sanatate Publica si de la mediu,isi fac treaba,controalele de mantuiala si asta doar la o sesizare.Noi ateilor,trebuie sa ne bage pe gat religia,chiar daca vrem sau nu vrem! Dar cu atat mai mult,ne indeparteaza de credinta religioasa.
  • -2 (4 voturi)    
    Problema nu sunt bisericile (Vineri, 10 ianuarie 2014, 10:06)

    Pseudonim10 [utilizator]

    intre 1991 si 2009 aproape 400 de hectare de spatiu verde au fost pierdute in aproximativ 319 orase pentru construirea de mall-uri, de sedii de multinationale, de orice transforma romanul in forta de muca ieftina la el acasa si pentru piata de desfacere a Europei de vest.

    In articol se vorbeste de 4 biserici, ce de fapt sunt cazuri izolate. E nevoie de biserici pentru ca ma indoiesc ca cineva care spune ca nu e nevoie, merge duminica la o sfana Liturghie sa observe ca bisericile sunt pline ochi. Enoriasii stau pe afara si asculta la difuzoare slujba sau pe timpul iernii uneori indura si frig.

    Deci, problema e anti-crestinismul nefondat al "liber-cugetatorilor" "civilizati" intr-o tara ce se presupune ca cei aroximativ 10 % atei sau de alta religie ar fi toleranti cu ceilalti 90% romani ortodocsi.
  • 0 (0 voturi)    
    !!! (Miercuri, 26 martie 2014, 23:24)

    Vady [utilizator]

    Vor sa mai contruiasca o biserica, dar pe ce-a de la Orion cand o termina, din '95 e in constructii, si cred ca, aceea zona ar avea mai multa prioritate!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi