Evaluarea Nationala 2015 Baremul de la Matematica

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Miercuri, 24 iunie 2015, 15:20 Actualitate | Esenţial

Fragment din baremul la Matematica
Foto: edu.ro
Ministerul Educatiei a publicat baremul de evaluare si notare de la examenul de Matematica. Pe baza acestui barem, profesorii corectori le vor acorda notele absolventilor de clasa a VIII-a care au sustinut astazi ultima proba din cadrul Evaluarii Nationale: cea la Matematica. ​​Subiectele de la examenul de astazi au fost concepute pe trei cerinte mari, fiecare cu mai multe sub-puncte, iar elevii au avut la dispozitie 2 ore pentru a le rezolva. Primele rezultate de la Evaluarea Nationala vor fi afisate vineri, 26 iunie. Precizam ca media obtinuta de elevi la Evaluarea Nationala conteaza in proportie de 75% in admiterea la liceu, 25% fiind media generala de absolvire a claselor din V-VIII.

Proba la Matematica a inceput la ora 9:00 si a durat 2 ore. Tezele de examen ale elevilor vor fi notate de catre doi profesori, care lucreaza obligatoriu in sali separate. Nota finala la Evaluarea Nationala este media aritmetica cu doua zecimale, fara rotunjire, a notelor date de catre cei doi evaluatori. Daca diferenta dintre notele celor doi profesori este mai mare de 1 punct, atunci teza este recorectata de catre alti doi profesori evaluatori, stabiliti de presedintele comisiei, iar nota acordata de acestia este nota finala. Sursa si detalii

Baremul de la examenul la Matematica sustinut astazi de elevi, la Evaluarea Nationala 2015:






Subiectele integrale de la examenul la Matematica sustinut astazi de elevi, la Evaluarea Nationala 2015:





Calendar Evaluarea Nationala 2015
22 iunie 2015                   Limba si literatura romana - proba scrisa
23 iunie 2015                   Limba si literatura materna - proba scrisa
24 iunie 2015                   Matematica - proba scrisa
26 iunie 2015                   Afisarea rezultatelor (pana la ora 16:00)
26 iunie 2015                   Depunerea contestatiilor (orele 16:00 - 20:00)
27 - 29 iunie 2015            Rezolvarea contestatiilor
30 iunie 2015                   Afisarea rezultatelor finale dupa contestatii

Rezultatele din ultimii 11 ani la Evaluarea Nationala (procentul elevilor cu medii peste 5 - Sursa):
  • 2014 - 71,12%
  • 2013 - 75,89% / Al doilea an cu camere video, primul cu acuzatii ca subiectele sunt simple
  • 2012 - 66,12% / Primul an in care au fost introduse camere video la evaluare
  • 2011 - 81,79%
  • 2010 - 85,97%
  • 2009 - 88,90%
  • 2008 - 89,93%
  • 2007 - 77,96%
  • 2006 - 67,16%
  • 2005 - 62,39%
  • 2004 - 71,38%
Citeste si:


Citeste mai multe despre   









30766 vizualizari
  • +5 (5 voturi)    
    geniale subiecte ! (Miercuri, 24 iunie 2015, 17:13)

    math [utilizator]

    Nu suntem numai un popor de tenismani dar si de matematicieni.

    Singura "problema" care necesita mai mult de 12 secunde de gandire era ultima. Absolut jenant.

    Note extraordinare in toata tara, va fi sarbatoare. O noua victorie a conducerii de partid si de stat.
    • -1 (3 voturi)    
      Crede-ma... (Miercuri, 24 iunie 2015, 21:10)

      minus [utilizator] i-a raspuns lui math

      sunt destui studenti care nu ar face usor subiectele.
      Asta nu demonstreaza ca subiectele ar fi grele, insemana ca acele "cunostinte" sunt puse acolo cu furca...
      • +1 (1 vot)    
        studetii loaze (Joi, 25 iunie 2015, 12:10)

        neurino [utilizator] i-a raspuns lui minus

        faptul ca avem studenti loaze nu scuza "dificultatea" examenelui.
  • +5 (5 voturi)    
    evaluare (Miercuri, 24 iunie 2015, 17:50)

    Tatomir Adonis [anonim]

    O bătaie de jocl a adresa copiilor care au învățat pentru acest examen.
    Nici macar un subiect de departajare.
    O uniformizare cu cei care nu au învățat deloc.
    Cum ii departajam la intrarea în licee de top?
    Pe baza unor sutimi din mediile aranjate.
    Ce impuls mai au sa învete generatiile următoare?
    Aceeasi incompetenti in functii de conducere.
    • +1 (3 voturi)    
      licee de top ? (Miercuri, 24 iunie 2015, 18:36)

      math [utilizator] i-a raspuns lui Tatomir Adonis

      Unde sunt ? In sistemul de stat in niciun caz. O bataie de joc generalizata. profesorii lipsesc cu saptamanile, predau in bataie de joc, note aberante care sa te sperie si sa intri in "sistem'. Adica meditatii, cadouri, cotizatii... Copiii nu mai au nici un chef sa invete, se ocupa cu orice altceva. Parca te pregatesc sa intri direct in Parlament. Impostura, coruptie, nesimtire.
    • +2 (2 voturi)    
      LEN? (Miercuri, 24 iunie 2015, 22:00)

      Paul_ [anonim] i-a raspuns lui Tatomir Adonis

      Singura solutie este ca liceele care au concurenta sa isi organizeze propriul examen de admitere (asa cum prevede LEN).

      Numai ca unii de prin minister nu vor sa scape din pana painea.
  • -3 (3 voturi)    
    evaluare (Joi, 25 iunie 2015, 9:07)

    o mama [anonim]

    cat de grele vreti sa fie subiectele???, au fost corecte si echilibrate pentru un elev care termina 8 clase! nu toti copii s-au nascut matematicieni!!! mai lasati copii in pace ca si-asa sunt destul de stresati!!!....ce subiecte de departajare vreti?! ce prostiii!!! au fost subiecte de departajare.. nu va e mila deloc de copii! vreti sa avem niste copii bolnavi, probabil? si-asa sistemul de invatamant este depasit de vremurile pe care le traiesc copii..acelasi sistem ca acum 30-40 ani. sunt ca niste papagali. hai sa fim corecti!
    • +1 (1 vot)    
      tot evaluare (Joi, 25 iunie 2015, 10:48)

      o alta mama [anonim] i-a raspuns lui o mama

      Intr-adevar, nu tot copiii s-au nascut matematicieni...Insa multi parinti nu vor sa accepte asta si-si doresc subiecte foarte usoare pentru ca odraslele sa intre la mate-info, la licee de top...
      Cei de la minster, sensibili cum sunt, le-au realizat dorinta si pot sa si raporteze mii de promovati cu note geniale la hectar.Dar cu ce pret?
    • +2 (2 voturi)    
      Subiecte (Joi, 25 iunie 2015, 11:26)

      Pep1 [utilizator] i-a raspuns lui o mama

      Nu vrem ca toate subiectele sa fie grele. Ar fi bine, si chiar de bun simtz , ca ultimul subiect sa fie dificil sau sa contina subpuncte dificile / foarte dificile, pentru a departaja copiii (Atentie, cu trei "i"!) foarte buni, care au înclinatii spre matematica.
      Cu genul acesta de subiecte, departajarea copiilor va fi facuta de media V-VIII si de nota de la româna. Asta nu este corect pentru cei care sunt buni la mate si doresc sa ajunga la un profil real.
    • +1 (1 vot)    
      nu trebuie sa fii matematician (Joi, 25 iunie 2015, 11:45)

      neurino [utilizator] i-a raspuns lui o mama

      ca sa fii de 10 , conform programei, la clasa a VIII a.
      O departajare clara trebuie facuta intre ala care chiar e de 10 si poate termina cu brio un liceu bun mate-info sau mate-fizica si unul care abia reuseste sa scoata un 7 iar la subiectele astea ia lejer 10.
      Mai mult, trebuie facuta clar o diferentiere intre ala care chiar e bun si ala mediocru.
      marea buba a sistemului romesc e ca se face totul otova.

      Cat despre copii si sensibilitatea lor, ma scuzati, discutam de 13-14 ani, multi dintre ei posesori deja de buletin si nu despre clasa I a.
  • 0 (0 voturi)    
    evauare 2014 (Joi, 25 iunie 2015, 10:44)

    evaluare 2014 [anonim]

    Pentru inconsecvena subiectelor de la un an la altul cine raspunde?Poate ar trebui sa raspunda domnul fost ministru Pricopie impreuna cu echipa care a realizat subiectele.Cine raspunde de socul provocat anul trecut copiilor cand s-au trezit cu poezia filozofica deprimanta a lui Minulescu, cu totul alt gen de poezie decat cel studiat?Oare a citit cineva poezia inainte de a ajunge pe mesele elevilor, a inteles cineva mesajul acesteia si daca la inteles.era oare un mesaj potrivit a fi inteles de copiii de 14-15 ani?La matematica a fost ceva mai bine ca la romana, la problema de geometrie plana ultimul subpunct calculai aproape 30 minute, iar la ultima problema de geometrie in spatiu ultimul subpunct era de finete.In al doilea rand,lizibilitatea subiectului tiparit, pot sa va spun ca in cazul nostru,imprimarea scolii de provenienta a afectat serios intelegerea subiectelor si a cerintelor,In conditii de examen pui copilul sa ghiceasca subiectul.Pentru acest lucru cine raspunde,tinand cont ca subiectele nu mai sunt citite la inceputul examenului?L-as intreba pe domnul care aspira(pentru copil) la unul din liceele de top :cat din asa-zisa performanta a copilului se datoreaza eforturilor profesorilor de la scoala si cat se datoreaza meditatiilor? Poate domnii din minister si cei care realizeaza subiectele ar fi bine sa iasa mai mult pe teren, sa rasfoiasca caietele elevilor sa vada ce se lucreaza in scoli. Atata timp cat nu exista o departajare reala,salariala, intre profesorii seriosi si ceilalti, domnule ministru,rezultatele copiilor se bazeaza, am curaj sa spun in procent de 80%, pe sistemul paralel de meditatii.
    • +1 (1 vot)    
      scoala / meditatii (Joi, 25 iunie 2015, 11:35)

      Pep1 [utilizator] i-a raspuns lui evaluare 2014

      Cel putin 50% din performanta copilului meu s-a datorat meditatiilor.
      La scoala, cel putin la matematica, nivelul era extrem de scazut. Profesoara nu-si dadea interesul. Normal ca meditatiile au devenit de baza.
  • 0 (0 voturi)    
    evaluarea (Joi, 25 iunie 2015, 13:52)

    o mama [anonim]

    ...cei care stiu ca nu sunt nascuti "matematicieni" stiu clar ca trebuie sa se indrepte spre licee cu profil uman, dar din pacate pt a ajunge acolo trebuie sa treci de matematica, poate ar trebui facut ceva in sensul acesta, sa se dea subiecte separate pt cei care vor real si cei care vor uman nu sa fie subiecte comune. sunt convinsa ca niciun parinte nu ar dori ca, copilul sau sa intre la un profil unde stie ca nu-l stapaneste!!!! si da asa e la scoala nu se prea invata, meditatiile sa traiasca!
    • +1 (1 vot)    
      profilul liceului si profilul copilului (Joi, 25 iunie 2015, 16:09)

      neurino [utilizator] i-a raspuns lui o mama

      ati fi surprinsa cati parinti isi indreapta spre mate-fizica, chiar daca copilul nu are nici o inclinatie spre ca de, da bine..Apoi ne reorientam catre meditatii si ...apoi ne plangem ca sistemul e prost.
  • 0 (0 voturi)    
    evaluare (Sâmbătă, 27 iunie 2015, 11:32)

    maria [anonim]

    Subiectele au fost facute pentru ca odrasla d-lui ministru al educatiei sa ia o nota decenta (media 7,57-Cimpeanu S.Radu Stefan rom, 7,90, mate 7,25) Daca la aceste subiecte de un nivel jenant, copilul de ministru (si ce ministru, al educatiei!) doar atat a reusit sa performeze, cum motiveaza Cimpeanu Sorin un intreg sistem de invatamant daca nu a reusit un singur copil din acest sistem sa-l aduca la un nivel daca nu exceptional, macar bun. Si poate ca l-a si felicitat pentru rezultatele obtinute. Noroc ca mai exista niste profesori exceptionali care mai au puterea sa lupte cu morile de vant. Sperati sa aiba si copil de clasa a XII-a dl. ministru pentru ca subiectele la bac sa fie usoare. Restul e tacere


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică