Scandalul promovarii in scoli a abstinentei pana la casatorie. Mai multe ONG-uri au cerut demiterea consilierului ministrului Educatiei, acesta a demisionat din alta parte

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Luni, 15 iunie 2015, 18:51 Actualitate | Esenţial

Romeo Mosoiu
Foto: Agerpres
Mai multe ONG-uri i-au cerut ministrului Educatiei sa-l demita pe Romeo Mosoiu din functia de consilier, dupa ce asociatia pe care acesta o conducea a cerut public promovarea in scoli a abstinentei pana la casatorie. "Eu i-am solicitat expres sa aleaga si a ales: si-a dat demisia din ONG", a declarat pentru HotNews.ro ministrul Educatiei, Sorin Cimpeanu. Oficialul a sustinut ca Mosoiu nu a avut cunostinta de comunicatul transmis de Asociatia Parinti pentru Ora de Religie, al carui vicepresedinte era.
  • 19 ONG-uri, printre care si Asociatia Parinti pentru Ora de Religie condusa de Romeo Mosoiu - consilier al Ministrului Educatiei, au trimis saptamana trecuta o scrisoare deschisa prin care le cereau ministrilor Educatiei si Sanatatii sa promoveze in scoli abstinenta pana la casatorie, ca "cel mai bun lucru pentru sanatatea copiilor".
  • In replica, alte 14 organizatii au cerut demiterea lui Romeo-Nicu Mosoiu, consilier al Ministrului Educatiei
Sorin Campeanu
Foto: Agerpres
Contactat de HotNews.ro, ministrul Educatiei, Sorin Cimpeanu, a declarat: "Eu i-am solicitat expres sa aleaga si a ales: si-a dat demisia din ONG". Intrebat de ce il pastreaza in functia de consilier, ministrul Educatiei a raspuns ca "pentru competentele si profesionalismul lui in activitatile lui curente. A fost si o confuzie: el nu a fost in cunostinta de cauza aici, a facut parte dintr-un ONG care a sustinut aceasta idee. El nu a avut cunostinta de acest comunicat, cel putin asa mi-a spus mie".  

In ceea ce priveste orele de educatie sexuala, care au generat toata aceasta dezbatere, Sorin Cimpeanu a refuzat sa raspunda daca vor fi sau nu introduse in scoli. "Refuz sa comentez acest lucru. Avem prioritati bine definite, iar subiectul lansat nu se incadreaza in prioritatile educatiei", a sustinut ministrul.

Orele de Educatie pentru sanatate - despre care ministrul Sanatatii, Nicolae Banicioiu, a spus ca vor fi introduse ca materie obligatorie inca din septembrie - nu vor fi studiate de elevi nici anul scolar viitor, a spus Sorin Cimpeanu. Ministrul Educatiei a sustinut ca "este o initiativa pe care o analizam cu toata atentia. Ea presupune cadre didactice pregatite, programe-cadru. Din septembrie nu poate sa fie in scoli, dar analizam propunerea cu toata atentia. Lucrurile trebuie pregatite din toate punctele de vedere, pentru ca educatia este un sistem foarte complex si orice ora inclusa inseamna mii de profesori si elevi afectati".

Ministrul Educatiei a declarat pentru HotNews.ro ca "expertii in educatie si reprezentantii Academiei Romane se vor pronunta asupra oportunitatii introducerii unor discipline". "Exista Institutul de Stiinte ale Educatiei, sunt grupurile de lucru pentru curriculum unde cooptam si membri ai Academiei Romane, iar revizuirea curriculumului presupune intai aprobarea planurilor-cadru, adica stabilirea disciplinelor si a numarului de ore. Discutam toate propunerile avansate si vom lua o decizie in asa fel incat sa avem o curricula adaptata cerintelor societatii, astfel incat sa nu lucrezi cu 30 de elevi o ora pe saptamana. Nu este ceea ce ne dorim. Ne dorim sa nu mai fie fragmentata programa scolara intr-un numar foarte mare de discipline", a continuat Cimpeanu.

14 ONG-uri au cerut demiterea lui Romeo-Nicu Mosoiu, consilier al Ministrului Educatiei

Un grup de ONG-uri a cerut vineri, 12 iunie, demiterea lui Romeo-Nicu Mosoiu din functia de consilier al Ministrului Educatiei, invocand conflictul de interese. Mosoiu are o dubla calitate: persoana cu influenta in deciziile Ministerului si, in acelasi timp, vice-presedinte al Asociatiei Parinti pentru Ora de Religie (APOR), asociatie care face lobby in favoarea unor politici educationale bazate pe o ideologie fundamentalist religioasa, in detrimentul oricarei evidente stiintifice, au sustinut organizatiile, intr-un comunicat remis HotNews.ro. 

Toma Patrascu, presedintele Asociatiei Secular-Umaniste din Romania (ASUR), afirma ca "este inadmisibil ca Ministrul Educatiei sa fie sfatuit de o persoana cu o dovedita agenda proprie si care incearca sa impuna viziunea unui ONG fundamentalist religios asupra intregului sistem de educatie. Organizatia in care domnul Mosoiu activeaza ca vicepresedinte tocmai a solicitat Ministerului sa promoveze abstinenta sexuala pe post de panaceu, in dispretul oricarei evidente. Ce credeti ca il va sfatui pe Ministrul Educatiei in acest caz? Sa introduca ore de educatie sexuala, predate de personal calificat, care sa le vorbeasca elevilor despre metodele moderne de contraceptie si protectie? Sau sa aprobe solicitarea fundamentalistilor?".

Andrei-Nicolae Popa, din partea Academiei Tinerilor, a avertizat ca "numarul de sarcini nedorite in randul adolescentelor este ingrijorator. Romania ocupa prima pozitie in UE la numarul de fete sub 15 ani care devin mame si locul doi privind sarcinile in randul adolescentelor cu varsta cuprinsa intre 15 si 19 ani. Iar asta se datoreaza in mare parte lipsei unei educatii sexuale adecvate. Situatia nu se va imbunatati cat timp Ministrul Educatiei este consiliat de un reprezentant al unui ONG care militeaza pentru abstinenta si ignora realitatea societatii in care traim."

In scrisoarea lor, ONG-urile solicita demiterea lui Romeo-Nicu Mosoiu si respingerea initiativei de a promova pe post de politica de stat abstinenta sexuala pana la casatorie. "De asemeni, consideram ca elevii trebuie sa beneficieze de o educatie sanitara (inclusiv sexuala) bazata pe evidenta stiintifica, adaptata la societatea actuala si realizata de specialisti in domeniul sanitar, nu de reprezentanti ai cultelor", sustin asociatiile.

Cele 14 ONG-uri care cer demiterea lui Romeo Mosoiu sunt Asociatia Secular-Umanista din Romania (ASUR), Asociatia Elevilor din Constanta, Asociatia Elevilor din Bacau, Asociatia Elevilor din Alba, Academia Tinerilor, Grupul Roman pentru Apararea Drepturilor Omului (GRADO), ActiveWatch, Asociatia Umanista Romana (AUR), Mame pentru Mame, Societatea de Educatie Contraceptiva si Sexuala (SECS), Centrul FILIA, Asociatia pentru Apararea Drepturilor Omului in Romania - Comitetul Helsinki (APADOR-CH), Centrul Parteneriat pentru Egalitate (CPE), Centrul Euroregional pentru Initiative Publice (ECPI).

De unde a pornit scandalul: Asociatia condusa de Romeo Mosoiu le-a cerut ministrilor Educatiei si Sanatatii sa promoveze in scoli abstinenta pana la casatorie

Pe 9 iunie, 19 ONG-uri, printre care si Asociatia Parinti pentru Ora de Religie condusa de Romeo Mosoiu - consilier al Ministrului Educatiei, au trimis o scrisoare deschisa prin care le-au cerut ministrilor Educatiei si Sanatatii sa promoveze in scoli abstinenta pana la casatorie, ca "cel mai bun lucru pentru sanatatea copiilor".

Reprezentantii organizatiilor au afirmat ca "suntem primii care sustinem si promovam sanatatea copiilor - inclusiv pe cea sexuala, reproductiva si psihica - in conformitate cu cele mai recente descoperiri din medicina si stiinte. Potrivit acestor date, tinerii, in special fetele, ar trebui sa-si intarzie debutul sexual pana la casatorie, in primul rand din motive medicale. Acesta este un adevar de necontestat si imposibil de nealterat prin lozincile despre libertatea si permisivitatea sexuala care sunt folosite astazi din plin. Biologia spune clar: calea cea mai sigura de a evita bolile cu transmitere sexuala, avortul precum si suferinta emotionala de pe urma acestora, este abstinenta pana la casatorie."

Scrisoarea acelor ONG-uri a venit dupa ce ministrul Banicioiu a propus introducerea Educatiei sanitare ca materie obligatorie in scoli si dupa ce alte organizatii si-au exprimat sustinerea pentru ora de Educatie pentru sanatate si au amintit de recomandarea Comitetului ONU de a introduce Educatia sexuala in scoli.

Citeste si:


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
14080 vizualizari
  • -19 (47 voturi)    
    Lucrurile bune... (Luni, 15 iunie 2015, 19:03)

    echidistantul_ [utilizator]

    Orice lucru bun trebuie pedepsit in Romania!
    • +21 (37 voturi)    
      Huh? (Luni, 15 iunie 2015, 19:22)

      CosminMaricari [utilizator] i-a raspuns lui echidistantul_

      Care lucru bun? Promovarea abstinenţei până la căsătorie în locul educaţiei sexuale? Homofobia, intoleranţa, ignoranţa? Conflictul de interese?

      Nu vreau să fiu rău, dar la aşa comentariul, poate "paralelul" ar fi un nume mai bun decât "echidistantul"...
      • -16 (28 voturi)    
        O, pașă, cît de șmeker ești! (Luni, 15 iunie 2015, 20:43)

        yop [anonim] i-a raspuns lui CosminMaricari

        A cerut cineva

        "promovarea abstinenţei până la căsătorie IN LOCUL educaţiei sexuale"

        asa cum pretinzi tu?

        Daca da (adica "IN LOCUL", nu in paralel), atunci chiar ca individul e cazut in cap. Daca nu, atunci cel cazut in cap esti tu. Sau un oengist-propagandist platit sa minta.

        Si cum ai ajuns de la promovarea abstinentei la homofobie, intoleranţa, ignoranţa dintr-o singura saritura?

        Ce are abstinenta cu prefectura homosexualitatii?

        Aici era vorba despre oamenii normali, care se casatoresc si fac copii. Despre cei care perpetueaza specia.
        • +9 (11 voturi)    
          Păi să vedem: (Luni, 15 iunie 2015, 21:36)

          CosminMaricari [utilizator] i-a raspuns lui yop

          Citat extins din comunicatul distinșilor luptători anti-modernitate:

          ”Din cate cunoastem, programul promovat de organizatiile care semneaza scrisoarea deschisa din 27 mai este 'Sexul vs. Barza', pe care il consideram nu doar depasit de datele recente ale medicinii, dar extrem de agresiv si chiar aflat la limita legii. Ne-am exprimat ingrijorarea in repetate randuri cu privire la nocivitatea acestui program si o facem si acum: 'Sexul vs. Barza' promoveaza promiscuitatea sexuala in randul copiilor, ci nu este preocupat de sanatatea si bunastarea lor. Daca acesta este modelul de 'program national coerent, strategic si de lunga durata' si daca astfel va arata noua ora de 'educatie pentru sanatate', avem tot dreptul sa fim alarmati!”

          Deci ”înlocuire” - bifat.

          Apoi:
          ”Li se va spune ca au dreptul la cautarea si descoperirea 'identitatii de gen' si ca elevii homosexuali sunt discriminati, sau li se va spune ca actul sexual anal este periculos? Li se va spune ca homosexualitatea este innascuta, cand de fapt nu exista cea mai mica dovada in acest sens?”

          Bifate și homofobie și ignoranță. Iar cum homofobia este, prin definiție, intoleranță, sper că voi fi scutit de a posta alte citate din textul acela respingător.

          PS. Ideea că oamenii care nu se căsătoresc și nu fac copii sunt ”anormali” este dezgustătoare. Și spun asta din postura de om soț și tată.

          Și înainte să acuzați pe alții că sunt plătiți să mintă, verificați dacă informațiile dvs. și cele din comunicat sunt, așa cum pretind autorii, susținute de comunitatea științifică.

          O zi bună, s-aveți parte de toată normalitatea pe care o doriți.
    • +15 (25 voturi)    
      Sugerez... (Luni, 15 iunie 2015, 20:24)

      Mayhem [utilizator] i-a raspuns lui echidistantul_

      ca lucruri din astea bune sa fie facute prin Evul Mediu, ca pe acolo isi au locul. Nu in anul de gratie 2015...
  • +22 (34 voturi)    
    de pe ce planeta vin? (Luni, 15 iunie 2015, 19:08)

    Francisc 1 [utilizator]

    astia nu traiesc in aceeasi tara si /sau timp ! varsta casatoriei nu mai e la 14 ani cum au citit ei prin carti sfinte, sunt unii care se insoara la 30 de ani pana atunci ce fac?
    • +9 (13 voturi)    
      Liber la masturbare (Luni, 15 iunie 2015, 20:26)

      Mayhem [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      Ce credeai? =))
      • +4 (8 voturi)    
        Naaaaha ! (Marţi, 16 iunie 2015, 10:50)

        tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Mayhem

        In viziunea APOR si masturbarea trebuie evitata pana la incetarea activitatii cardiace. Asa scrie in cartea deloc sfanta.
    • +4 (12 voturi)    
      de pe planeta USA (Luni, 15 iunie 2015, 22:34)

      corcoos [anonim] i-a raspuns lui Francisc 1

      Pt. ca nu-i prostie pe care sa n-o importam. Tot de acolo stim exact ce fac, anume boli cu transmitere sexuala, sarcini nedorite in adolescenta si avorturi. Iar asta-i un fapt. Statele cu "abstinence only education" sint lidere la aceste capitole.
    • -4 (12 voturi)    
      Pe de alta parte (Luni, 15 iunie 2015, 23:44)

      AT [anonim] i-a raspuns lui Francisc 1

      Cei care pana la 30 de ani s-au culcat in stanga si in dreapta, dupa ce se insoara ce fac? Ai pretentia ca vor deveni brusc monogami?
      • +11 (11 voturi)    
        la fel de monogami (Marţi, 16 iunie 2015, 9:27)

        eu [anonim] i-a raspuns lui AT

        ca aceia care s-au casatorit virgini la 20 de ani si pe la 30 descopera si alte tentatii. Pana la urma fiecare trebuie sa fie singurul responsabil pentru viata lui personala, iar educatia sexuala in scoli este foarte necesara si spun asta ca mama a doi baieti
        • -2 (2 voturi)    
          Consecinte (Marţi, 16 iunie 2015, 15:01)

          AT [anonim] i-a raspuns lui eu

          Cele 19 asociatii care au adus vorba de abstinenta cer educatie sexuala, doar ca au alte vederi asupra programei. Fiti sigura ca ce invata baietii dumneavoastra la ora de educatie sexuala va avea un impact asupra modului cum vor reactiona la tentatii. Nu va asteptati sa aiba cine stie ce retineri daca toata viata au fost educati in pradigma permisivitatii.
      • +3 (3 voturi)    
        monogamia este o cutuma sociala.. (Marţi, 16 iunie 2015, 16:13)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui AT

        natura nu incurajeaza monogamia. avantajele poligamiei pentru evolutia speciei sunt evidente. avantajele monogamiei tin doar de modul in care societatea alege sa educe copiii.
        un parinte care nu s-a culcat "in stanga si in dreapta" pana la casatorie nu are nici un avantaj, ba din contra.. lipsa de experienta in ciclul unei relatii de cuplu il va face vulnerabil atunci cand, invariabil, raspunsul hormonal la prezenta partenerului se schimba.
        cine nu intelege si nu accepta ca avem in ADN programat un ciclu de 2-7 ani al relatiei de cuplu nu merita decat mila..
        • -2 (4 voturi)    
          Confirmare (Marţi, 16 iunie 2015, 18:54)

          AT [anonim] i-a raspuns lui pehash

          Vezi ca asociatiile lui Mosoiu au dreptate? Educatia sexuala solicitata de asociatiile lui Cernea vine la pachet cu o ideologie anti-familie si anti-casatorie. Ca e bine, ca e rau, ele vor sa distruga intelegerea traditionala a acestor institutii.
          • +2 (2 voturi)    
            bietele traditii (Miercuri, 17 iunie 2015, 20:00)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui AT

            casatoria e traditie cum e si buda din fundul curtii, mersul cu caruta la camp, folosirea frunzelor in loc de hartie igienica. pastreaza-le pe toate.. nu cumva sa se piarda.

            in realitate, educatia sexuala vine in toate tarile civilizate la pachet cu planificarea familiala. practic, incurajeaza formarea de familii inainte de nasterea copilului. dar deh, cand ii cresti cu povesti cu berze si mantuitori nascuti din fecioare, e mai greu sa le explici la ce e bun un prezervativ si cat de important este sa faci un copil atunci cand vrei tu, nu cand vrea sfantul duh.
  • +9 (19 voturi)    
    si casatoria? (Luni, 15 iunie 2015, 19:14)

    anaerobik [anonim]

    Ha-ha! Nu era rau daca dom' secretar cu abstinenta dadea dispozitii sa se promoveze in scoli si institutia casatoriei, fiindca alminteri am educa generatii care s-ar abtine, s-ar abtine pina la adinci batrineti.
    • -4 (10 voturi)    
      Adanci batraneti ? (Luni, 15 iunie 2015, 21:38)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui anaerobik

      Adica la terminarea liceului se considera ca acei absolventi sunt la varsa a treia ? De unde ai scos prostia asta ? Din " putul gandirii " ?
      • +7 (9 voturi)    
        pornesti de la premiza (Marţi, 16 iunie 2015, 9:24)

        Peredhil [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

        ca absolventii de liceu se casatoresc imediat cum au terminat studiile.Evident,e gresita.
        Abstinenta "pana la casatorie" era ideea ce a generat metafora "pana la adanci batraneti"
        • 0 (0 voturi)    
          pentru Peredhil (Marţi, 16 iunie 2015, 20:43)

          adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Peredhil

          Am raspuns lui Mayhem . E valabil si pentru tine. Numai bine !
      • +6 (6 voturi)    
        De curiozitate (Marţi, 16 iunie 2015, 12:38)

        Mayhem [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

        stii care e varsta medie a celor care sa casatoresc? Nu, nu e nici 18, nici 20, ci se indreapta lejer spre 30, si creste in continuare. No mergi tu si spunele copchiilor sa se abtina pana atunci. =))
        • -1 (1 vot)    
          pentru Mayhem (Marţi, 16 iunie 2015, 20:42)

          adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Mayhem

          Eu stiu mersul lumii. Stiu ca casatoriile sunt din ce in ce mai rare si mai tardive. Stiu ca tinerii sunt " prieteni " , adica traiesc ca sot si sotie mai multi ani. Si nu vor sa faca copii , din diferite considerente. Stiu ca asa a evoluat societatea. Dar asta nu ma face sa spun ca este bine asa. Este foarte rau !
  • +10 (16 voturi)    
    de ce va mirati dragi comentatori (Luni, 15 iunie 2015, 19:47)

    Cretiu iosif [anonim]

    Este buna propunerea, dar sa se dea drmul la case de toleranta!
  • +7 (21 voturi)    
    sa fim seriosi (Luni, 15 iunie 2015, 19:48)

    danut lupascu [utilizator]

    dupa cum arata e un psihopat religios
    • -9 (19 voturi)    
      Cum arata un psihopat? (Luni, 15 iunie 2015, 20:53)

      yop [anonim] i-a raspuns lui danut lupascu

      Unde putem sa-ti vedem poza, Dănuțule?

      Ca sa ne lamurim, prin comparatie, cum arata unul care nu e psihopat.
    • -1 (9 voturi)    
      Domnule Danut (Luni, 15 iunie 2015, 21:42)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui danut lupascu

      Ce profesie aveti ? Un psihiatru nu si-ar permite sa puna un diagnostic " dupa cum arata ".
      Dumneavostra ce competente aveti in domeniu ,care va dau dreptul sa puneti astfel un diagnostic?
      P.S. Nu exista acest diagnostic: " psihopat religios".
  • +15 (23 voturi)    
    CUM??? INCA MAI ESTE consilier al ministrului? (Luni, 15 iunie 2015, 19:51)

    Cat [anonim]

    Deci...

    1. Omul acesta, care CONDUCEA (deci, sa retinem: CONDUCEA) Asociatia Parinti pentru Ora de Religie, zice ca nu stia de asocierea organizatiei sale la comunicatul celor 19 ONG-uri? Pai, ce fel de activitate avea el acolo??? Deci, daca nici pe aia n-o facea cum trebuie, cum il consiliaza el pe ministru???

    2. RAMANE consilier al ministrului educatiei? Si pe ce tema il consiliaza el pe ministru? In ce directie? SIGUR acum nu si-a deschis minitile si a inteles utilitatea educatiei sanitare / sexuale in scoli, dupa aceasta istorie. Ca atare, desi n-o mai fi in ONG-ul ala genial, convingerile nu pot crede ca si le-a schimbat. Ca atare, tot idei fundamentaliste va promova. Deci - degeaba si-a dat demisia din asociatia aceea, mult mai corect era sa plece de la minister. Dar cine stie ce interese exista, legate de persoana lui...

    Eu, unul, sunt PERFECT de acord cu Toma Patrascu / ASUR, citat in articol.

    Nu ma intereseaza decat ca acesti copii din Romania sa fie bine echipati pentru viata. Atat.
    • +12 (16 voturi)    
      Mosoiu ca Mosoiu, dar ministrul ? (Luni, 15 iunie 2015, 20:42)

      Radu_B [utilizator] i-a raspuns lui Cat

      D-nul consilier Mosoiu am inteles ce convingeri are, ce agenda are, cata verticalitate morala poseda (preferam pe unu care-si da demisia din Minister pentru convingerile proprii, nu pe unul care se desparte de convingeri pentru minister).

      Dar ministrul ? el cum mai poate lucra cu un consilier in vadit parti-pris ? Si nici macar nu-l crede, zice:
      "El nu a avut cunostinta de acest comunicat, cel putin asa mi-a spus mie". Cel putin asa mi-a spus mie ?Si inca-l mai tine consilier ? nu te cred....
    • 0 (0 voturi)    
      tu de unde (Marţi, 16 iunie 2015, 13:17)

      Gicu_007 [utilizator] i-a raspuns lui Cat

      stii cum sa faci ca sa fie copiii echipati pentru viata? Stii, sau numa ti se pare?
  • -14 (26 voturi)    
    Mai multe ONG-uri i-au cerut ministrului? (Luni, 15 iunie 2015, 19:56)

    yop [anonim]

    Ce e, dom'le, cu ONG-urile astea de li se da atita importanta?

    Ce daca "mai multe ONG-uri" i-au cerut ministrului cutare nu stiu ce?

    Pe cine naiba intereseaza ce cer "mai multe ONG-uri"?

    I-a votat cineva ca sa vorbeasca in numele romanilor? Sau, mai bine, intrebarea ar fi: cine ii finanteaza si agenda cui o promoveaza parazitii astia cu gura mare si fara nici o meserie certa, incapabili sa-si cistige existenta din munca cinstita?

    De parca nu ajungea GDS-ul la carul nostru de oale, mai era nevoie de inca o suta de mini-GDS-uri ca sa faca praf si ultimul ciob...

    Cred ca e timpul sa facem un copy-paste dupa legislatia ruseasca in privinta agentilor strainatatii si ong-urile sa fie tratate exact asa cum sint: ca entitati reprezentind interese straine. Controlate la singe, serviciile calare pe ele si date pe mina procuraturii imediat ce sint prinse ca au calcat pe linga lege.
    • +11 (19 voturi)    
      PE BUNE (Luni, 15 iunie 2015, 20:22)

      tyty [utilizator] i-a raspuns lui yop

      Esti serious sau doar stupid? Ramane sa facem si in tratat de prietenie cu URSS, seminar de Putin si Ponta!
    • -1 (13 voturi)    
      Asa... (Luni, 15 iunie 2015, 20:30)

      Mayhem [utilizator] i-a raspuns lui yop

      Si in cazul ce ne-ar interesa pe noi de parerea ta? ONG-urile sunt niste asociatii in care anumiti cetateni se grupeaza pentru a promova anumite politici si pentru a pune presiune pe elementul politic. Sigur, sunt unele ONG-uri rupte de realitate ce fac mai mult rau decat bine, gen alea 19. Dar masura celor 13 este una benefica ce tine cont de problemele Romaniei si nu sa puna in aplicare o agenda religioasa ascunsa.
      • -1 (13 voturi)    
        comentariu (Marţi, 16 iunie 2015, 9:07)

        nae [anonim] i-a raspuns lui Mayhem

        Cele 13 sunt portavocea minoritilor sexuale,în timp ce cele 19 sunt portavocea părinţilor responsabili.
        • +3 (7 voturi)    
          Da, foarte responsabili (Marţi, 16 iunie 2015, 12:40)

          Mayhem [utilizator] i-a raspuns lui nae

          Mai degraba portavocea parintilor ce odata pusi in fata faptului implinit ca minorii fac sex, le spun fetelor ca sunt stricate.

          Cele 19 sunt portavocea prostiei, intolerantei si ignorantei specifice societatii romanesti.
    • +11 (15 voturi)    
      Draga haterule... (Luni, 15 iunie 2015, 20:35)

      Radu_B [utilizator] i-a raspuns lui yop

      a) ONG inseamna organizatie non-guvernamentala. De ce sa nu existe ? Exista numeroase ONG-uri care compenseaza acolo unde organizatiile guvernamentale nu fac destul sau nu fac deloc (caritate, mediu, comunicare, etc.)

      b) ONG-urile impreuna cu presa sunt denumite Cainii de Paza ai democratiei. Ei in general (nu presa din Romania) reactioneaza cand Puterea abuzeaza (vezi cate actiuni in instanta a facut Asociatia Salvati Bucurestiul pentru salvarea cladirilor valoroase de la demolari si distrugeri abuzive - tu cate ai facut ?)

      c) ONG-urile sunt o forma de exprimare pentru societatea civila. Asociatia Parinti pentru Ora de Religie e clar ce vrea, nu ? De ce acei parinti sa nu aiba dreptu sa-si promoveze opinia ? ONG-ul le da posibilitatea sa se organizeze, sa aiba o voce mai puternica decat individual

      d) finantarea ONG-urilor este relativ transparenta. De asemeni multe publica rapoarte privind cheltuirea bugetelor anuale.

      Oricum, cand ai pomenit de "copy-paste dupa legislatia ruseasca" ai dat cu un damf de comunist nostalgic ceva de groaza, m-au durut dintii si mi-am tinut respiratia sa pot sa-ti raspund civilizat...
    • +4 (10 voturi)    
      troll (Luni, 15 iunie 2015, 20:41)

      Adrian1 [utilizator] i-a raspuns lui yop

      tu esti troll sau lepra sovietica?
    • +4 (8 voturi)    
      uite dom'le un om cu cap...not (Marţi, 16 iunie 2015, 0:01)

      l [anonim] i-a raspuns lui yop

      Asa e, eu zic sa le inchidem pe toate ONG-urile astea. Mai ales pe alea care ofera servicii sociale pe care statul nu le ofera, sau pe alea care construiesc scoli si gradinite in locuri in care statul nu da doi bani sau pe alea care opresc sau raporteaza defrisari de paduri, parcuri, rezervatii natuare, acolo unde statul se face ca nu vede si mai ales si mai ales, pe alea care lupta pentru democratie si si drepturile omului. Alea sunt cele mai rele. Si dupa ce le inchidem pe toate, sa ne adunam pe la colturi si sa ne plangem in soapta ca statul ne sapa pe toti.
      ONG-urile si spiritul civic sunt VITALE pentru o societate sanatoasa, iar daca "mai multe ONG-uri" au reusit sa faca valva pe tema asta, inseamna ca nu sunt singurele care si-au dat seama ca tema in sine e o mare prostie...insa sunt singurele care au avut tupeul sa spuna ceva.
  • +13 (23 voturi)    
    amuzant dar totusi trist (Luni, 15 iunie 2015, 20:08)

    Natasa [utilizator]

    Incuiati si imbecili, dar de scaun nu se desprind. Iar ministrul spune "Refuz sa comentez acest lucru. Avem prioritati bine definite, iar subiectul lansat nu se incadreaza in prioritatile educatiei". Care sunt prioritatile, domnule ministru? Ca habar nu aveti, doar dati din gura aiurea si credeti ca niste analfabeti ca voi pot schimba ceva in soarta invatamantului romanesc! Nu mai ganditi atat ca va ia foc neuronul! Copiati un sistem de invatamant care functioneaza (finlandez, de exemplu), finantati tati generos si gata, ca am ajuns de rasul Europei cu scoala noastra!
    Iar asta cu promovarea abstinentei in scoli, e ipocrizie si atat! Ca cea a lui Rus care vorbeste de curve si nu le vede pe cele din propria familie!
  • +14 (16 voturi)    
    Patriarhul Presedinte pe viata (Luni, 15 iunie 2015, 20:29)

    tyty [utilizator]

    Ministrii Inaltii Ierarhi ai bisericii, PM PreaZambaretul Ion Ilici Iliescu, si totul va fi perfect, Raiul Romanesc acum!!!! Adica sa avem secretar de stat un fundamentalist ortodox este posibil???? Serios, in loc de ora de religie, prefer ora de istorie a religiilor! Avem un Eliade, un Culianu si nu putem face istoria religiilor in scoli?
    • -4 (8 voturi)    
      Isoria religiilor (Marţi, 16 iunie 2015, 3:59)

      AT [anonim] i-a raspuns lui tyty

      Sper ca nu ai pretentia sa-i predai pe Eliade si Culianu la clasele primare.
  • +1 (19 voturi)    
    macar pana termina scoala (Luni, 15 iunie 2015, 20:32)

    Lacra [anonim]

    tot ar putea sa se abtina. Nu mi se pare o idee chiar rea, doar nu te obliga, iti recomanda. Nu vreau ca sa zic, da zic, n-am murit ca n-am facut sex in timpul liceului. Era suficient un sarut, o plimbare de mana si eram linistiti. Credeti ca daca iei anticonceptionale esti sanatos?
  • +13 (21 voturi)    
    papagal (Luni, 15 iunie 2015, 20:34)

    Adrian1 [utilizator]

    mai era un papagal de-asta in SUA (dar mai grav, guvernator sau senator) care tot o tinea sus si tare cu abstinenta pana cand fiica-sa de 17 ani a ramas insarcinata.
    • +1 (9 voturi)    
      Ipocrizie (Marţi, 16 iunie 2015, 3:58)

      AT [anonim] i-a raspuns lui Adrian1

      Si asta inseamna ca fiica-sa de 17 ani a facut o fapta mareata?
      Singurii care pot fi acuzati de ipocrizie sunt cei care au un standard moral. Dar in lumea moralitatii pe dos, in care singurul pacat e ipocrizia, singurii pacatosi sunt cei care au un ideal la care incearca sa se conformeze. Cei care isi ajusteaza standardul dupa comportament sunt apogeul virtutii, sfintii care de la inaltimea superioritatii lor ii judeca pe restul.
      In cuvintele lui La Rochefoucault, ipocrizia e omagiul pe care viciul in aduce virtutii.
      • +1 (3 voturi)    
        n-am zis ca fiica a (Marţi, 16 iunie 2015, 13:58)

        Adrian1 [utilizator] i-a raspuns lui AT

        n-am zis ca fiica a facut o fapta mareata, ci ca politicianul a vazut indeaproape ce esec monumental a avut abordarea pe care o promova el, adica abstinenta.
        • +1 (3 voturi)    
          Eficienta (Marţi, 16 iunie 2015, 18:57)

          AT [anonim] i-a raspuns lui Adrian1

          Intr-o culura care promoveaza promiscuitatea nu te poti astepta ca o idee impotriva curentului sa aiba reusita de 100%. Daca educatia sexuala in Europa occidentala ar fi atat de eficienta nu ar mai exista avorturi, ori realitatea contrazice asteptarile.
  • +9 (21 voturi)    
    Abstinenta (Luni, 15 iunie 2015, 20:36)

    V. Veroiu [utilizator]

    Sunt de ferm de acord cu ea. Nu numai pana la casatorie ci toata viata, atunci cand vine vorba de consumul de DROGURI. Dar atat.

    Domnule ministru, pe cand vom vedea niste ONG-uri propunand ca materii managementul, educatia financiara (nu la nivel de MBA ci la nevel de familie ca sa nu mai avem datornici), fizica aplicata, matematica aplicata (nu uscate prezentate ca definitii si teoreme, ci cu modele din lumea reala), educatia sexuala, planning familial, cultura si civilizatie, educatie rutiera, ecologie si gospodarirea resurselor, tehnici de comunicare si integrare, etc.

    Vad ca o tinem cu religia. E bine ca sa fim evlaviosi, nu zic nu. Singura problema e ca atunci cand tot poporul e evlavios si pios risca sa ajunga rob la unii fara scrupule dar care stiu management beton (adica cum sa faca ei bani cu resursele altora - si nu ma refer doar la resurse naturale ci si umane). Si cand ma refer la robie umana, cam asta se intampla. Eu insumi m-am vandut unor straini care insa platesc muult mai bine. In tara m-as fi vandut foarte ieftin si ... nu am vrut.
  • +8 (20 voturi)    
    Oengistii neomarxisti si toleranta de tip nou (Luni, 15 iunie 2015, 20:50)

    yop [anonim]

    Toleranta insemna odata calitatea de a accepta drepturile altor oameni la propriile opinii, credinte sau actiuni, de a accepta vederi care mai degraba iti displac sau pe care nu le impartasesti, iar dezacordul era o conditie necesara a tolerantei.

    Dar corectitudinea politica forteaza o noua conotatie: daca esti in dezacord, esti numit intolerant. Dupa noua definitie, toleranta reala devine o imposibilitate logica. Ca in afisul: "NOTICE: Intolerance will not be tolerated.". Acest nou soi de toleranta ii respinge pe toti oponentii ca intoleranti, rasisti, homofobi, bigoti etc. si devine totalitar de facto.

    Toleranta de tip nou este o miscare ipocrita. Pe de o parte pretinde toleranta, pe de alta parte cere pedepsirea parerilor diferite. Echivaleaza dezacordul cu fobia si neconformismul cu ura (desi nimeni nu are un drept absolut la simpatia altuia). Asimileaza convingerea cu fanatismul si credinta, rugaciunile si simbolurile crestine cu discriminarea.

    Cei care predica toleranta nu sint deloc toleranti cu cei care au vederi opuse, iar disidentii devin eretici care trebuie vinati. Tot ceea ce dezaproba vor sa interzica, iar tot ceea ce aproba ar vrea sa fie obligatoriu. Si ca sa evite orice critica valida, considera ca singurul discurs civilizat este al lor.

    Redefinirea tolerantei are drept scop mistificarea si este folosita ca instrument de reducere la tacere a criticilor. Ea legitimeaza prostia, insulta si lipsa onestitatii intelectuale.

    Nimeni nu are un drept absolut la aprobarea/cenzurarea altcuiva. Libertatea de exprimare e indivizibila. Ori o avem, ori nu o avem. Nu poate sa insemne doar libertatea de a spune ceea ce aproba altii. Nu exista discurs public serios care sa nu deranjeze pe absolut nimeni. Iar libertatea de a te exprima doar intr-un mod care sa nu deranjeze nu este deloc libertate.

    Daca libertatea de exprimare nu este un drept absolut, atunci ea devine o simpla marfa negociabila, asa cum vedem ca se intimpla in farsa care a devenit lumea azi.
    • 0 (8 voturi)    
      ... (Luni, 15 iunie 2015, 21:40)

      CosminMaricari [utilizator] i-a raspuns lui yop

      Domnule dragă, adicătelea oamenii ăștia (mă rog, dacă vă îndurați să-i includeți printre semeni) care promovează toleranța ar trebui să fie atât de toleranți încât să tolereze dreptul vostru să-i disprețuiți, marginalizați și asupriți, nu?

      Sau o scrisoare prin care se cere oficializarea intoleranței și a ignoranței este o simplă opinie?
    • -2 (8 voturi)    
      Respect (Marţi, 16 iunie 2015, 9:37)

      JohnnyBoy [utilizator] i-a raspuns lui yop

      pentru aceasta opinie, exprima o situatie care in Romania inca nu este vizibila, dar ne indreptam si noi intr-acolo. Se pare ca unii nu invata din greseslile trecutului si au impresia ca doar ei sunt elita.
  • +11 (15 voturi)    
    ? (Luni, 15 iunie 2015, 21:16)

    Natasa [utilizator]

    Cei care dau de zor minusuri sunt de acord cu aberatia asta cu interzicerea educatiei sanitare si promovarea abstinentei? Si cum se promoveaza ea, dand din gura si amenintand cu focurile iadului? Sau sa pastram traditia "e rusine sa vorbim despre sex"? Va e teama ca instinctele sexuale vor fi descoperite prin educatia sanitara si vor fi anihilate prin ora de religie??? Nu vreti sa ajungeti sa traiti in prezent, sa vedeti ca oamenii nu se mai casatoresc la 16 ani, ca nu isi mai fac familii aranjate de parinti, nu mai fac 10 copii, cati le da Dumnezeu?
  • +4 (6 voturi)    
    ...abstinenta... (Luni, 15 iunie 2015, 21:50)

    karula [utilizator]

    Voi realizati ce bine o duceam daca unii ar fi fost abstinenti? ...unii si-ar fi protejat nevestele si copiii denumiti de RUS...unii aveau mai mult de 5 neveste ...ca de...mai aveam Ponta?

    Ma baieti e buna abstinenta! Aplicati, intai, la voi in PArtid...poate asta-i calea sa scapam de voi! Incet, dar sigur!
  • -2 (16 voturi)    
    Deci nu e bine sa se recomande (Luni, 15 iunie 2015, 21:51)

    adrian88000 [utilizator]

    abstineta pana la casatorie.
    Ar fi preferabil sa se inceapa viata sexuala din scoala. Dar cu masuri de protectie ( impotriva sarcinii si impotriva bolilor venerice ).
    Atunci vin si eu cu o intrebare. Cei care doresc sex in
    scola , de la ce varsta recomanda sa inceapa viata sexuala?
    De la 16 ani ? De la 12 ? De la 7 ?
    Asvrea sa-mi raspunda un adept infocat al sexului precoce.
    P.S. Nu exista impedimente pentru casatorie in timpul facultatii.
    • +2 (12 voturi)    
      Cartea de căpătâi a creștinilor, ce zice? (Marţi, 16 iunie 2015, 10:21)

      kax [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

      Mie mi se pare ca cel mai infocat adept la sexului precoce este zeul crestinilor, care, potrivit parerii majoritatii crestinilor, Maria a nascut pe Isus cand ea avea 15 ani.
      • 0 (0 voturi)    
        pentru kax (Marţi, 16 iunie 2015, 20:48)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui kax

        Biblia spune ca viata sexuala se incepe odata cu casatoria. Maria a nascut la 15 ani ? E posibil dar nu e sigur . In ce verset din Biblie ai gasit mentionata aceasta varsta ? Sau vorbesti din basme ?
        • 0 (2 voturi)    
          Biblie spune vrute si nevrute. (Miercuri, 17 iunie 2015, 11:46)

          kax [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

          Daca iti dau verset unde scrie ca femeia care nu este virgina in noaptea nuntii trebuie omorata, o sa il bagi in seama? sau o sa il rejectezi?
          Vezi ca nu il bagi in seama?
          Vezi ca nu conteaza ce scrie in biblie?
          Ce relevanta are biblia crestina, vechi sau nou testament, daca tot sunt ignorate scrierile din ea?
          • -1 (1 vot)    
            pentru Kax (Miercuri, 17 iunie 2015, 17:24)

            adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui kax

            Biblia este o carte sfanta. Care indruma oamenii sa mearga pe calea lui Dumnezeu si sa fie feriti de Satana. Vechiul Testament este special pentru evrei iar Noul Testamnet pentru mine . pentru tine , si pentru toti cei ce cred ca Dumnezeu exista.
            E simplu.
    • +1 (7 voturi)    
      :) (Marţi, 16 iunie 2015, 12:10)

      Natasa [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

      Doar provoci sau esti serios cu intrebarile astea stupide?? Asociatiile alea penibile cer sa nu se faca educatie sanitara in scoli ca vezi Doamne asta ar incuraja promiscuitatea si sexul precoce! Ele exista la o rata uriasa in Romania, in ciuda crestinismului de fatada si a orelor de religie! NU crezi ca e mai bine ca un copil sa stie ce inseamna sa faci sex si responsabilitatile care vin cu acest act? Educatia nu inseamna promovarea sexului precoce, dar tacerea si falsa pudoare duc sigur la boli si sarcini nedorite, dupa cum se vede in statistici! Dar stai linistit, ministrul invatamantului e de-al tau, are alte prioritati si nu e niciun risc sa afle copiii ceva necuviincios! Si acum fa-ti repede o cruce si scuipa in san!
      • 0 (0 voturi)    
        pentru Natasa (Marţi, 16 iunie 2015, 20:51)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Natasa

        Vad ca ai incercat sa-mi raspunzi. Dar nu ai reusit .
        Intrebarea era foarte concreta si astepta un raspuns la fel de concret !
        • 0 (0 voturi)    
          ? (Miercuri, 17 iunie 2015, 15:37)

          Natasa [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

          Iti mai raspund o data ca poate te concentrezi si intelegi: educatia sanitara nu recomanda nicio varsta anume in inceperea vietii sexuale, doar educa, adica le spune copiilor ce se intampla cand facem sex, cum poti lua boli sau sarcini nedorite! Biserica si asociatiile din evul mediu imperuna cu pupatorii de moaste, isi cuipa in san si spun ca asa ceva nu se poate, educatia strica tineretul! Despre asta e discutia, dar daca va faceti ca nu intelegeti, bagati capul in nisip si imaginati-va ca aveti adolesescti virgini si fara ganduri pacatoase!
          • 0 (0 voturi)    
            Multumesc pentru raspuns, Natasa (Miercuri, 17 iunie 2015, 17:28)

            adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Natasa

            Reformulez. La ce varsta sa inceapa educatia sexuala? Eu cred ca a spune copiilor ce se intampla cand fac sex ,implicit inseamna ca ei pot face sex , dar este bine sa fie informati si protejati. Deci ce varsta propui pentru educatie sexuala ?
  • 0 (10 voturi)    
    Eu prefer sa fie virgina (Luni, 15 iunie 2015, 23:20)

    Traian2015 [utilizator]

    Daca e vorba de casatorie, eu prefer sa fie virgina. E mai simplu. O sa tin minte numele Romeo Mosoiu si il sustin cum pot ... Bine zis, prietene, barbat adevarat. Agacerile trebuie sa se supuna familiei/vietii personale si nu invers
  • -1 (7 voturi)    
    copiii nostri (Luni, 15 iunie 2015, 23:30)

    Mihai_ [anonim]

    Faptul ca scoala este publica nu inseamna ca copiii nu mai sunt ai nostri, ai parintilor.

    Faptul ca scoala este publica nu inseamna ca primim in dar educatie gratuita pentru copiii nostri.

    Asa ca si o tabara cat si cealalta sa isi vada de copiii lor!
  • +3 (11 voturi)    
    Demiterea (Luni, 15 iunie 2015, 23:41)

    AT [anonim]

    Cine sunt scandalagii in acest caz? Sunt cele 14 organizatii care au cerut demisia, care isi aroga reprezentarea societatii civile si fac scandal cand se mai aud si alte voci pe scena. Demiterea consilierului pe baza optiunilor lui etice mi se pare un exemplu clar de discriminare si ingradire a libertatii de exprimare. Din pacate devine un fenomen raspandit in occident. A se vede de exemplu, cazul sefului Mozilla, Brendan Eich, al presedintelui Universitatii Harvard, Lawrence Summers, sau al respingerii candidatului pentru postul de comisar al Uniunii Europene, Rocco Buttiglione.

    http://www.forbes.com/sites/tonybradley/2014/04/05/backlash-against-brendan-eich-crossed-a-line/

    https://www.thefire.org/larry-summers-announces-his-resignation-from-harvard/

    https://www.youtube.com/watch?v=FooTEiwFP2M&t=24m36s
    • +2 (12 voturi)    
      Dumnealui vine cu argumete metafizice legat de sex (Marţi, 16 iunie 2015, 11:00)

      kax [utilizator] i-a raspuns lui AT

      Au cerut demisia consilierului, pentru ca dansul vine cu propuneri antice si fara acoperire in realitatea anului 2015, flancat de aderența la o religie care promoveaza ignoranța sexuala.
      Pe baza argumentelor dumnealui, in fapt, pe baza principiilor sustinute de biblia crestina, care sunt demontate zi de zi de avansul stiintei si al ratiunii umane, s-a cerut demisia.
      Nu poti veni cu o carte veche de 2000 de ani, scrisa de niste oameni ignoranti relativ la anul 2015, si sa doresti ca toata Romania sa adere la acele idei invechite.
      Romania este inclusa, prin adererea la UE, intr-un program de reabilitare cu idei noi, mai bune, mai coerente, mai tolerante cu minoritatile sexuale, mai intelegatoare cu fiinta umana. Sa lasam Romania sa progreseze, sa se informeze.
      Lasati Romania sa isi educe copiii corect, si cinstit.
      • 0 (6 voturi)    
        Religie (Marţi, 16 iunie 2015, 14:55)

        AT [anonim] i-a raspuns lui kax

        Domnule kax, faptul ca sexul si procreerea au ceva in comun este un fapt stiintific. Promovarea unui trans-umanism in care acestea sunt complet separate, asta numesc eu religie fanatica si fundamentalista, ba chiar mai rau.
        Casatoria e o forma de abstinenta. Nu puteti fi in acelasi timp pentru casatoria intre persoane de acelasi sex si impotriva abstinentei.
        • +2 (4 voturi)    
          Destul de alambicat, sper ca m-am descurcat... (Marţi, 16 iunie 2015, 16:09)

          kax [utilizator] i-a raspuns lui AT

          "Nu puteti fi in acelasi timp pentru casatoria intre persoane de acelasi sex si impotriva abstinentei"
          Te rog nu vorbi la plural ca ma deruteaza.

          Inteleg cum casatoria este o forma de abstinenta, ce nu inteleg este de ce persoanele de acelasi sex nu au dreptul la casatorie in Romania.
          Domnule AT, ce relevanta are unde isi vâră cineva penisul? Este acest fapt un motiv suficient de serios, in 2015. pentru care romanii sa plateasca consilieri, parlamentari, ministrii...pentru a dezbate si reglementa?
          Tu personal, esti deranjat de faptul ca unii vecini doresc sa isi vâre penisul din dragoste, in anusul altor vecini?
          Te-ai considera un om serios, cu capul pe umeri, sa te preocupe asa ceva?
          • 0 (4 voturi)    
            Deviezi (Marţi, 16 iunie 2015, 18:46)

            AT [anonim] i-a raspuns lui kax

            Asta e deja alt subiect. Repet ce am spus: nu poti fi in acelasi timp pentru casatorie si impotriva abstinentei.
  • 0 (18 voturi)    
    si (Marţi, 16 iunie 2015, 0:07)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    pasul urmator este ca orele de educatie sanitara sa fie tinute obligatoriu de catre membrii ''comunitatii'' gay, lbgt, etc, in aplauzele si cu aprobarea camarazilor patrascu si toma mircea, securoid cu vechi state de serviciu,b si restului legiunii neomarxiste, evident.
    Nu vrea nimeni ortodoxie medieval-lucrativa in stilul bor, dar eu personal n-am nici un chef de neomarxism criminal.
  • +7 (11 voturi)    
    abstinenta (Marţi, 16 iunie 2015, 1:06)

    Vlad [anonim]

    Abstinenta e buna daca e practicata constient, fara o indrumare in acest sens se transforma in reprimare si poate duce la perversiuni si la onanism.

    Continenta intra in acelasi registru si poate fi folosita ca o practica spirituala.

    Energia sexuala poate fi folosita in cunoasterea de sine dar fara indrumare in acest sens cel mai probabil se ajunge la reprimare.

    Educatia sexuala e buna dar sunt putini oameni care pot oferi o educatie sexuala corespunzatoare. Cel mai probabil educatia se va rezuma la aspectele fiziologice si la igiena. Mai bine decat nimic, dar asta nu e totul.

    Pentru o educatie sexuala corespunzatoare ar trebuie pornit de la o schimbare a mentalitatii in societate. Ar trebui ca de la varste fragede copiii sa fie obisnuiti cu nuditatea si cu celalalt sex dar asta inainte ca sa-si inceapa viata sexuala. In felul asta s-ar renunta la conditionarile legate de nuditate, pe de o parte si fascinatia pentru celalalt ar fi indreptata inspre alte aspecte ale fiintei si nu doar la aspectul corporal.

    Dar ar trebui inceput de la gradinita, din familie, incet, incet copiii sa fie adusi impreuna pentru a normaliza legaturile intre sexe si a crea conditiile pentru o comuniune armonioasa intre oameni.
  • +4 (6 voturi)    
    Conditii severe, gandite de un 'patit'! (Marţi, 16 iunie 2015, 6:25)

    hotnewsfil [utilizator]

    In educatia pe care o dau copiiilor lor, unii parinti cauta ca progeniturile lor sa nu repete greselile pe care le-au facut ei - parintii -, in viata.
    Simiar, se pare ca Mosoiu 'Romeo' - nume predestinat - , care o fi facut excese in aceasta materie, pe care le regreta acum, vrand ca toti tinerii sa nu-i repete acele gresei - excesele - , trece in extrema cealalta : vrea abstinenta totala pentru tineri.
  • +6 (8 voturi)    
    observ ca.... (Marţi, 16 iunie 2015, 10:44)

    liviu_ [utilizator]

    - mentalitatea de evu mediu timpuriu se inradacineaza din ce in ce mai mult in institutiile statului
    - sfidarea poporului este ridicata la rang de arta
    • -2 (4 voturi)    
      Evul mediu (Marţi, 16 iunie 2015, 11:31)

      Traian2015 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      A fost mult mai avansat decat epoca de piatra!
    • 0 (4 voturi)    
      asta cu sfidarea poporului (Marţi, 16 iunie 2015, 13:36)

      neurino [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      e cam neadevarata...nu de alta dar poporul vrea religie in scoala, poporul vrea ca altul sa ii educe copiii, mai ales in privinta religiei. Asta a aratat-o clar umtia strigare la declaratiile pentru religie.
    • +1 (3 voturi)    
      pentru Liviu (Miercuri, 17 iunie 2015, 17:37)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Poporul ??Parca 90% din romani se declara crestini
      ( ortodocsi , plus celelalte culte crestine ).
      Pe crestini ii deranjeaza ceea ce e scris in Biblie ??
      Ori recunoastem ca de fapt suntem un popor pagan si aruncam Biblia la gunoi , si dam drumul cu chiuituri de bucurie la homosexualitate ,la viata sexuala promiscua de la varste fragede, etc.ori ,daca spunem ca suntem crestini ,sa respectam vointa lui Dumnezeu !
      Alta alegere nu e posibila !
  • +2 (4 voturi)    
    demis si gata! (Marţi, 16 iunie 2015, 16:39)

    Francisc 1 [utilizator]

    cetateanului respectiv nu trebuie sa i se ceara demisia el trebuie demis .Atata timp cat isi promoveaza agenda particulara , indiferent care,putea sa fie si de la homosexuali , el trebuie demis pentru ca nu isi face treaba.
  • +1 (1 vot)    
    Religia nu sustine abstinenta? (Marţi, 16 iunie 2015, 23:29)

    Adi [anonim]

    In scoli se face deja religie, abuziv. Daca la orele de religie nu se discuta abstinenta inainte de casatorie (care tine mai mult de religie, de fapt), de ce se mai propune subiectul?! Ce naiba se discuta la orele de religie, cumva despre draci?! :D hahaha
  • +1 (1 vot)    
    Bordeluri parlamentare (Marţi, 16 iunie 2015, 23:33)

    Adu [anonim]

    Pai in parlament se dicuta despre legiferarea prostitutiei. Cum se impaca asta cu promovarea abstinentei pana la casatorie, in scoli?! Adica, te educa scoala sa te abtii pana la casatorie, dar statul iti pune la dispozitie bordeluri?!
  • +1 (3 voturi)    
    Obsedatii sexuali (Miercuri, 17 iunie 2015, 23:01)

    Giovani [anonim]

    Este fals a spune ca numai religia promoveaza abstinenta pana la casatorie.
    Cei care sustin sexul ar fi bine sa se intereseze de Implicatiile psihice si de bolile dobandite prin sex practicat inainte de casatorie sau in afara casatoriei.
    Multi vorbesc prea usor de practicarea sexului fara sa se gandeasca la implicatii asupra persoanei, asupra copiilor rezultati din astfel de relatii, asupra familiei si asupra societatii, chiar daca eliminam factorul religios. Dar daca luam in calcul existenta lui Dumnezeu, a sufletului si a vietii vesnice, atunci discutam la momentul de judecata divina. Ignorantii sau ateii nu vor fi scutiti de Judecata pentru ca ei nu cred sau pentru ca nu le pasa.
    Daca placerea sexului trebuie promovata in ori ce conditii fara a tine seama de consecintele reale, de ce nu am promova si placerea unora de a fura, de a omora, de a conduce masina sub influienta alcoolului...etc??????????
    De ce un crestin este intolerant daca i-si expune convingerile, probate de milioane sau chiar de miliarde de persoane in 2000 de ani, iar cei ”deschisi la minte”, ”modernisti”, sau care promoveaza drepturile omului, care promoveaza deviatiile si abuzurile practicate impotriva propriei persoane, trebuie tolerati????????????
    TREZITI-VA!!!!!!!!!! NU VA INSELATI SI NU VA LASATI INSELATI!!!!!!!


    https://www.youtube.com/watch?v=JEO0PuO4mSE
    • +1 (1 vot)    
      Da' mai sunteti multi ? (Joi, 18 iunie 2015, 20:46)

      Radu_B [utilizator] i-a raspuns lui Giovani

      Bai nene, EDUCATIE ! Stii ce-i aia? Cunoastere ! Omul nu e o vita care sa faca doar ce fac ceilalti, care sa creada ce cred ceilalti, sa urmeze cutuma si traditia, crede si nu cerceta. OMUL trebuie sa INTELEAGA, ca sa poata sa fie EL INSUSI, sa poata sa ia deciziile LUI.

      Aicea nu e despre depravare si promiscuitate si despre valori gresite. EDUCATIE, bai nene. Dar voi, astia care n-ati fost in Vest doar ati auzit de la rusi ca acolo e promiscuitate si zero valori si alte tampenii propagandistice, mai aveti si ZERO incredere in copiii astia: voi credeti ca daca le arata cineva poze cu aparatu reproducator astia o sa se si apuce de facut sex pe catedra. Voi credeti ca VORBITUL despre sex incita copii la sex. VARZA, ganditi ca-n Evul Mediu. Ca sa nu mai spun ca - statistic vorbind - se pare ca TACUTUL despre sex nu prea functioneaza, incidenta sarcinilor la fetele sub 15 ani e pe PRIMUL LOC in Romania vs EU.

      Si terminati cu sofismele despre toleranta si intoleranta. Societatea are la baza o serie de valori, la care oamenii subscriu (dreptul la viata, egalitatea de drepturi, libertatea de opinie, etc.). Toleranta este una dintre ele. Nu putem fi insa toleranti cu incalcarile acestor valori. Cine vorbeste despre limitarea dreptului la viata sau despre discriminare pe baza de rasa este incriminat, iar asta nu este o incalcare a dreptului lui la opinie. Nu putem avea nazisti vorbind liberi, si nici rasisti facand politica. PUNCT. Bun, daca ati inteles fundamentul, sa incercam sa raspundem la intrebarea D-voastra: "De ce un crestin este intolerant daca i-si expune convingerile, probate de milioane sau chiar de miliarde de persoane in 2000 de ani" ? Pai daca crestinu asta, incalca valorile alea de care ziceam, da, e intolerant si trebuie carantinat pentru binele societatii. Zice ca sa fie omorati paganii ? Intoleranta. Zice ca sa fie discriminati homosexualii ? Intoleranta. Zice ca vrea ca virgula copilul lui sa fie crescut in religia crestina ? Nici o problema.
      • 0 (0 voturi)    
        abuz! (Marţi, 11 august 2015, 1:12)

        IoanaStefan1 [anonim] i-a raspuns lui Radu_B

        Nu e nicio problema? Spune-le asta tuturor ONG-urilor si postacilor de pe aici care vor educatie sexuala fortata pentru fetita mea pe care eu o voi creste in religia crestina! Daca ateii isi pot retrage copiii de la orele de religie eu de ce sa nu-mi pot retrage copilul de orele de educatie sexuala? Sau, mai bine, de ce sa nu se inscrie la acele ore numai cine vrea? Cum se numeste faptul ca fetita mea sa asiste fortat la ore la care mama ei va fi numita bigota si fundamentalista si toate valorile in care a fost educata acasa vor batjocorite? Va spus eu: abuz asupra copilului!
  • 0 (0 voturi)    
    Toata stima pentru atitudinea CURAJOSAdle Mosoiu (Vineri, 10 iunie 2016, 22:30)

    ioana florescu [anonim]

    BRAVO, dle Mosoiu! In sfarsit un om intelept! Da, ABSTINENTA sexuala rezolva simplu mari probleme!!! S-a aplicat atatea generatii, credeti ca va muri cineva pentru ca nu face sex la 15 -16 ani? Fiti seriosi! La Liceu copii ar trebui sa isi dedice timpul invataturii, descoperirii lumii din jur si abia dupa ce vor fi indeajuns de "copti la minte" pot hotara cu cine isi doresc relatii sexuale. Sexualizarea copiilor prin mass media e unul dintre cele mai grave pericole care ii pandesc pe copii nostri! Parinti, fiti vigilenti! Revolutia sexuala va traumatizeaza copii la varste fragede! Daca vreti sa cresteti tineri sanatosi la trup si la minte, mizati pe ABSTINENTA! E timp suficient in viata pentru relatii sexuale! Minte sa fie si psihic bun, ca sa puteti trece prin toate provocarile si consecintele unei relatii sexuale!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă