2014: Apocalipsa moralitatii in Biserica Ortodoxa Romana. Cum a devenit corporatia pastorita de Daniel cel mai eficient agent electoral pentru PSD

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 11 noiembrie 2014, 17:15 Actualitate | Esenţial

Ponta si soborul de preoti la manastirea Nucet
Foto: basilica.ro
Ziarul Gandul a publicat zilele trecute o inregistrare in care Mircea Govor, presedintele organizatiei PSD din Satu Mare si vicepresedinte Consiliului Judetean, le spune primarilor rosii din judet ca a vorbit cu "preasfintitul" si ca preotii se vor implica in campania electorala de partea lui Victor Ponta, cu detalii logistice despre cum arata aceasta implicare. E ultima dintr-un foarte lung sir de informatii care arata o implicare fatisa, fara perdea, a multor prelati ai Bisericii Ortodoxe in campania electorala a lui Ponta. La schimb, "corporatia" condusa de Patriarhul Daniel a primit zeci de privilegii sub forma de bani, cladiri, terenuri etc. Intrarea Bisericii Ortodoxe in campanie coincide cu mesajele dure lansate de PSD impotriva candidatului ne-ortodox Klaus Iohannis.


  • Vezi in articol cum unii preoti manipuleaza credinciosii si care sunt mecanismele prin care Victor Ponta i-a atras de partea sa pe "reprezentantii Domnului"


"Am vorbit cu preasfintitul, am vorbit cu toti popii. Exact cum vorbesc cu voi, asa am vorbit si cu ei si am spus la popi in felul urmator: bai, oameni buni, s-o terminat. (neinteligibil)  Daca nu vreti sa fiti de partea noastra, s-aduceti sa votati cu domnul Victor Ponta, eu nu va mai cunosc. La mine la usa nu mai veniti. Le-am spus verde in ochi. S-a terminat. Fratilor, NU, la revedere, si i-am spus la preasfintit, a spus presfintitul trimiti in fiecare localitate, in fiecare biserica un om, ala sa trimita SMS si-n localitatea la care n-o spus sa votezi cu Ponta sa nu-l vad. Dar nu se mai poate. Nu se mai poate. Deci preasfintitul o fost de partea noastra total. E un om extraordinar. (...) Si inca ceva, la toti popii daca pierdem toate preotesele le dau afara din tot, la revedere. Le-am si spus. Toti au venit la mine sa le pun preoteasa. S-a terminat. S-a pierdut, pleaca acasa. Mearga  la mama dracului, nu ma intereseaza. Deci s-o terminat. Deci de-acum inainte intru pana ma duc la.... Pai da ce suntem  noi, ma, casa de binefacere, suntem prosti? Nu mai suntem prosti, am fost destul", spune seful PSD Satu Mare in stenogramele publicate de Gandul.


Acesta a admis ca a avut o intalnire cu primarii, viceprimarii si alesii locali din judet, dar despre inregistrare a spus ca "probabil" este o "facatura a cuiva".

Intrebat despre discutiile purtate cu preotii din judet, Govor a raspuns: "cu preotii am tot timpul un dialog continuu, am o relatie foarte buna cu preotii din judetul Satu Mare, deci sunt discutii frecvente, nu doar de acuma". Social-democratul a adaugat ca nu le-a impus acestora pe cine sa sustina in campania electorala, dar "fiecare om stie ce are de facut, cum il trage inima si constiinta".

"Eu cu preotii ma intalnesc de foarte multi ani, am o relatie foarte buna si discutam tot felul de lucruri. Biserica Ortodoxa este biserica majoritara in Romania si este firesc sa vorbim cu ei", a subliniat Mircea Govor citat de Gandul.

Aceasta nu este singura informatie aparuta in spatiul public despre implicarea bisericii in campania electorala.

  • Predica la biserica din Moftinu Mic (Satu Mare): Sa fim uniti si sa votam un presedinte ortodox, Victor Ponta, caci el poate sa ne ajute sa ne ducem viata noastra pe calea desavarsirii
Parintele duhovnic Sebastian de la Manastirea Teghea a tinut, duminica, o predica la biserica din Moftinu Mic (Satu Mare) in care ii indeamna pe credinciodi sa mearga la vot pe 16 noiembrie "si sa voteze un presedinte ortodox, pe Victor Ponta". La predica de duminica, cand a avut loc si sarbatorirea hramului, a participat si Mircea Govor, vicepresedintele Consiliului Judetean si liderul PSD Satu Mare.



La predica tinuta duminica in biserica din Moftinu Mic, parintele duhovnic Sebastian de la Manastirea Teghea le-a spus credinciosilor: "Noi nadajduim si ne dorim ca in aceasta tara sa fim impreuna frati intru Hristos care marturisim credinta ortodoxa. Trebuie sa invatam ca in sufletul unui ortodox nu trebuie sa existe viclesug. Ortodoxia nu sta la masa cu viclenia. De aceea sa incercam sa ne unim, sa fim frati impreuna cu noi. Iar duminica, cand vor fi alegerile, ne indeamna pe noi, pe toti, oamenii care sunt crestini si ortodocsi, sa mergem si sa dam un vot pentru tara noastra. Este in jurul nostru si vicele presedinte Mircea Govor, care si el este ortodox, si el este impreuna cu noi si ne indeamna si el pe noi, pe toti, sa fim uniti si sa votam cu cei care sunt ortodocsi: Victor Ponta, caci el poate sa ne uneasca, sa ne ajute sa ne ducem viata noastra pe calea desavarsirii"
  • Episcopul Maramuresului: Votati-l pe al nostru! Trebuie sa fie crestin, sa fie ortodox, sa se inchine, sa faca Sfanta Cruce

PS Iustin Sigheteanul, episcop-vicar al Episcopiei Maramuresului si Satmarului le da ordin preotilor ca in ziua votului, direct de la biserica si in tinuta de slujba sa mearga direct la votare si sa se asigure ca enoriasii voteaza un ortodox (adica pe Victor Ponta pentru ca Klaus Iohannis este crestin de confesiune lutherana), potrivit stiripesurse.ro care citeaza nordvest-tv.ro.



"Sa dati dovada de iubire de neam si tara si de purtare de grija. Nu sunt demnitarii voievozi, nu mai avem capete incoronate si nici regi, dar sunt de-ai nostri si e bine sa le dam credit pentru ca fiecare a facut cat a putut, poate mai mult nu a putut, dar important e daca nu face bine sa nu faca rau. Siguri ca demnitarii sunt doua tabere si unii vor spune Votati-l pe al nostru si ceilalti Votati-l pe al nostru, iar noi va spunem Votati-l pe al nostru! Trebuie sa fie crestin, sa fie ortodox, sa se inchine, sa faca Sfanta Cruce.", a fost indemnul PS Iustin Sigheteanul(sursa: nordvest-tv.ro).

  • Jurnalistul Sabin Gherman a postat pe Facebook un bilet ce contine un indemn de a-l vota pe Victor Ponta, primit de la Manastirea Cozia

Biletul primit de la Manastirea Cozia
Foto: Facebook.com
Jurnalistul clujean Sabin Gherman a postat pe pagina sa de Facebook o hartie primita de la Manastirea Cozia cu indemnul de a-l vota pe Victor Ponta: "Stimate alegator crestin-ortodox, Cand votezi, nu iti trada credinta si neamul! Voteaza Victor Ponta, roman si crestin-ortodox!".

"Dumnezeul meu, sa nu-i parasesti pe robii Tai care traiesc departe de Biserica; dragostea Ta sa-i aduca pe toti langa Tine". "Rugaciunea cuviosului Paisie Aghioritul", mai scrie in biletul postat de jurnalist pe Facebook.

Sabin Gherman comenteaza: "O nemernicie primita la Manastirea Cozia - acum intelegi de ce atatia bani pentru popi?"

  • Mai multi preoti ortodocsi din judetul Cluj ar fi primit o circulara de la Mitropolia Clujului prin care li se cere sa spuna credinciosilor sa voteze cu un presedinte care sa fie "crestin, ortodox, roman"

Mai multi preoti ortodocsi din judetul Cluj ar fi primit o circulara de la Mitropolia Clujului Maramuresului si Salajului prin care li se cere sa spuna credinciosilor sa voteze cu un presedinte care sa fie "crestin, ortodox, roman", potrivit TVR Cluj. Reporterii postului de televiziune au au inregistrat mai multi preoti care au recunoscut ca au primit asemenea indicatii si care spun ca le vor urma.

"O sa le spunem oamenilor ca trebuie sa mearga la vot si sa aleaga un presedinte crestin, ortodox, roman, din ce am inteles eu", spune un preot inregistrat de reporterii TVR Cluj.



Reprezentantii Mitropoliei neaga toate acuzatiile si spun ca preotii trebuie sa respecte neutralitatea bisericii fata de politic.


  • Icoane cu parintele Arsenie Boca, pe spatele carora se regasesc numele PSD si al lui Victor Ponta

Iconite Arsenie Boca - Ponta
Foto: PNL
Inainte de primul tur al alegerilor, Prim-vicepresedintele ACL Catalin Predoiu l-a acuzat pe premierul Victor Ponta ca foloseste Biserica in campania electorala, aratand ca activistii social-democrati distribuie icoane cu parintele Arsenie Boca, pe spatele carora se regasesc numele PSD si al lui Victor Ponta.


Patriarhia Romana a precizat ca distribuirea unei fotografii cu chipul parintelui Arsenie Boca, pe verso-ul carora aparea mesajul 'Victor Ponta Presedinte', reprezinta o "initiativa exagerata de campanie electorala", care nu a avut acordul Bisericii.

"Este o initiativa exagerata de campanie electorala, probabil a unor membri sau simpatizanti de partid, care nu a avut binecuvantarea sau acordul Bisericii. De altfel, nu este vorba de o icoana, ci de o fotografie cu chipul parintelui Arsenie Boca. Astfel de fotografii nu se sfintesc", se subliniaza intr-un comunicat al Patriarhiei Romane, citat de Agerpres.


Relatia Ponta - PF Daniel

Pe 22 septembrie, premierul Victor Ponta, alaturi de ministrul de Interne Gabriel Oprea si ministrul Justitiei Robert Cazanciuc, a participat la o rugaciune de multumire pentru lucrarile executate pana acum la Catedrala Mantuirii Neamului, oficiata de PF Daniel. Ponta a participat la aceasta rugaciune, oficiata de patriarh in paraclisul "Invierea Domnului" al Catedralei Mantuirii Neamului, dupa ce a vazut stadiul actual al constructiei, se arata intr-un comunicat al Patriarhiei.

La sfarsitul rugaciunii de multumire, PF Daniel a exprimat recunostinta Guvernului Romaniei pentru ajutorul acordat la construirea Catedralei Mantuirii Neamului si i-a oferit lui Victor Ponta o icoana si Ordinul "Sfantul Apostol Andrei", ocrotitorul Romaniei si al Catedralei Mantuirii Neamului. De asemenea, patriarhul le-a oferit celor doi ministri Ordinul "Sfintii Imparati Constantin si Elena".

In 28 aprilie, Victor Ponta s-a intalnit cu Patriarhul Daniel, alaturi de ceilalti lideri USD, Liviu Dragnea, Gabriel Oprea si Daniel Constantin, dar si de guvernatorul BNR, Mugur Isarescu. Intrebat daca s-a discutat de o suplimentare de fonduri pentru construirea Catedralei Mintuirii Neamului, Ponta a raspuns negativ.

"Bineinteles ca am discutat despre Catedrala, nu aveam cum sa nu vorbim despre Catedrala pentru ca este si in proiectul Romania 100. E un proiect pe care eu il sustin si de altfel, in fiecare an am alocat o parte din bani, o alta parte a fost data de credinciosii din tara. Dar nu de asta ne-am vazut, dar sigur ca am vorbit si despre Catedrala, cum sa nu vorbim, pentru ca e un proiect inclus in ceea ce noi am lansat, Strategia Romania 100", a spus Ponta,  la Romania TV.

O alta dovada a relatiei stranse dintre biserica si stat este faptul ca vicepremierul si ministrului de Interne, Gabriel Oprea,a dat de curand (2 oct. 2014) un Ordin prin care Sectia de asistenta religioasa din cadrul Ministerului Afacerilor Interne are de acum inainte obligatia sa informeze Sfantul Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane cu privire la "activitatea desfasurata in domeniul asistentei/educatiei moral-religioase crestin-ortodoxe".

Ordinul prevede ca Directia Informare si relatii publice "este unitate a aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne (...), fiind specializata in conceperea, organizarea, conducerea, coordonarea si controlul activitatilor de informare si relatii publice, transparenta decizionala, realizare a publicatiilor, filmelor si materialelor audiovizuale cu privire la domeniul specific, precum si in monitorizarea si analizarea permanenta a efectelor mediatice produse de misiunile si actiunile intreprinse de personalul M.A.I., cu scopul de a asigura o reflectare obiectiva in spatiul public a activitatii M.A.I."

Fata de fostul regulament, cel aprobat acum prevede ca "Directia este in coordonarea viceprim-ministrului, ministrul afacerilor interne, si are ca structuri subordonate Centrul Multimedia si Centrul Cultural al Ministerului Afacerilor Interne". Pana acum, Directia era "in coordonarea unui secretar de stat al M.A.I., desemnat de catre ministrul afacerilor interne".

Noul regulament mai prevede ca Sectia de asistenta religioasa "isi desfasoara activitatea in baza Legii nr. 195/2000 privind constituirea si organizarea clerului militar, precum si a regulamentelor si instructiunilor in vigoare, si reprezinta M.A.I. in relatiile cu Biserica Ortodoxa Romana, cultele si asociatiile religioase de stat, cu organismele similare care au atributii in domeniul asistentei religioase atat in tara, cat si in plan international".

Biserica si banii publici

Cateva exemple:

- Guvernul Ponta a alocat, in plina campanie electorala, 6.000.000 lei din Fondul de rezerva bugetara pentru finantarea a doua catedrale din Madrid si Barcelona, a Manastirii Lainici din judetul Gorj si a Catedralei Greco-Catolice din Cluj-Napoca. Repartizarea fondurilor a fost aprobata in sedinta de guvern din 15 octombrie, pentru ca la finalul saptamanii, pe 19 octombrie, premierul Ponta sa participe la slujba de duminica la o biserica ortodoxa romaneasca din Madrid.

- La sfarsitul lunii august, HotNews.ro a scris ca Guvernul Ponta a alocat alti 6.000.000 de lei tot din Fondul de rezerva bugetara pentru sprijinul financiar a trei unitati de cult: Centrul Eparhial Iasi (judetul Iasi), Manastirea Nicula (judetul Cluj) si Manastirea Tismana (judetul Gorj). Aceasta la putin timp dupa participarea in 15 august a prezidentiabilului Victor Ponta la slujba de Sfanta Maria la Manastirea Nicula si a prezidentiabilului Elena Udrea la Manastirea Tismana, din judetul Gorj. Detalii aici

- In februarie 2011, Guvernul a alocat 10 milioane de lei pentru Catedrala Mantuirii Neamului.


BOR despre implicarea politica

Patriarhia spune ca o presupusa implicare politica a Bisericii Ortodoxe Romane (BOR) in campania electorala din 2 noiembrie, trebuie dovedita pentru a fi luate masurile care se impun, potrivit Mediafax.

Reactia Patriarhiei vine dupa ce presedintele Traian Basescu a declarat ca BOR s-a implicat, evident, in campania pentru alegerile prezidentiale.

"Presupusele cazuri de implicare politica partizana a clerului ortodox in campania electorala trebuie probate cu dovezi trimise Patriarhiei Romane sau centrelor eparhiale din tara pentru verificarea celor semnalate si luarea masurilor care se impun. Altfel, orice acuzatie neprobata este nedreapta si contrara pozitei oficiale a Bisericii", se arata intr-un comunicat al Patriarhiei.


Totodata, Patriarhia Romana reafirma neutralitatea politica a BOR, conform hotararilor Sfantului Sinod fundamentate pe canoanele bisericilor ortodoxe.

"In acest sens, in ultimul comunicat de presa dat publicitatii in ziua de 4 august 2014, dar si la fiecare moment electoral din Romania, se precizeaza: Clerului ortodox roman ii este interzis sa desfasoare activitati cu caracter partinic in comunitatile de credinciosi pe care le pastoreste. Orice activitate partinica a clerului ortodox este contrara hotararilor Sfantului Sinod si dezaprobata de credinciosi. Patriarhia Romana face un apel catre reprezentantii clasei politice din Romania ca in dezbaterile electorale privind alegerile prezidentiale din toamna acestui an sa evite confruntarile politice motivate religios, deoarece, potrivit legilor Romaniei, cultele religioase sunt factori ai pacii sociale (Legea 489/2006, art. 7, alin. 1), nu motive pentru invrajbirea populatiei. De altfel, aceasta atitudine a Bisericii a fost apreciata public de presedintele Romaniei", se mai spune in comunicat.


Cate biserici sunt in Romania


Potrivit unui sondaj realizat de incont.ro  in Romania sunt 18.429 de biserici si 4.022 de scoli.

In judetul Bacau sunt 666 de biserici, cifra oficiala data de Secretariatul de Stat pentru Culte. Cele mai multe pe cap de locuitor sunt insa in Salaj, unde exista una la fiecare 474 de persoane.

Judetul Tulcea are cele mai putine lacase de cult: 73. Cu toate acestea, pe cap de locuitor cele mai putine sunt in Ilfov/Mun. Bucuresti, unde exista o biserica la 3875 locuitori.

La capitolul scoli, Bucuresti si Ilfov conduc clasamentul, cu 349 de unitati. Sunt insa cele mai putine pe cap de locuitor (o scoala la 5852 de persoane).

Cele mai putine sunt in Tulcea si Covasna (93 si respectiv 94). Cele mai multe scoli pe cap de locuitor sunt in Salaj, unde exista o unitate de invatamant la fiecare 1928 de locuitori.












VIDEO Fiul unui primar din Suceava a luat 10 la romana, la evaluare nationala. Ce au aflat inspectorii cand s-au uitat pe lucrare

DNA verifica lucrarile de la Evaluarea Nationala intr-un oras din Suceava. Lucrarea de la romana, notata cu 10, a baiatului primarului este diferita ca scris fata de cea de la matematica.
23618 vizualizari
  • +43 (45 voturi)    
    Viata de apoi (Marţi, 11 noiembrie 2014, 17:26)

    bntransilvania [utilizator]

    Ar fi bine ca cineva sa-i atraga atentia nefericitului Daniel ca exista viata si dupa PSD, deci sa-si faca calculele corect.
    • +17 (17 voturi)    
      Ba nu (Marţi, 11 noiembrie 2014, 23:04)

      Maica Reteza [utilizator] i-a raspuns lui bntransilvania

      Pentru toate leprele ăștia care cochetează cu jmenul, să știi că nu prea mai există viață după PSD. Dacă Ponta nu câștigă alegerile, dacă n-ajunge președinte ca să mai pună bețe-n roate pe la DNA, cam aia e, o să-i cam bage pe toți. Și ei știu asta, de-aia sunt atât de disperați acum.

      Pentru astfel de jigodii, singura viață după PSD e la Jilava... Nu-i chiar iad dar măcar ne bucurăm că se apleacă zilnic după săpun.
      • +8 (10 voturi)    
        asa este..... (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 9:14)

        translativus [utilizator] i-a raspuns lui Maica Reteza

        .....iar bazele cardasiei intre BOR si politicieni s-au pus cand BOR a cerut ca popii turnatori la secu, sa nu fie divulgati.
        In acel moment BOR a semnat pactul cu diavolul iar temenelele slugarnice pe care toti prea nefericitii si nesfintitii le fac acum, sunt plata pentru tainuirea turnatorilor in sutana.

        Cine mai credea in taina spovedaniei facute unui popa, are acum ocazia sa vada adevarul.

        "Vai voua falsi invatatori caci nu veti intra in imparatia Tatalui si ca prin invataturile voastre false, nici pe altii nu ii lasati sa intre" !

        Intre timp, prostimea se buluceste sa se roage la idoli si la morti, manati perfid de acesti slujitori ai raului si incalcand orbeste poruncile lui Dumnezeu.

        Vine vremea ! Vine !
  • +26 (32 voturi)    
    Avem o tara de creStini... (Marţi, 11 noiembrie 2014, 17:26)

    Excelsior [utilizator]

    ...de asta merge asa bine!
  • -21 (29 voturi)    
    Numai la comunisti (Marţi, 11 noiembrie 2014, 17:31)

    Un cititor [utilizator]

    biserica neamului e despartita de popor. La comunisti si la new-age.
    • +16 (18 voturi)    
      Poporul nu este Tonta. (Marţi, 11 noiembrie 2014, 18:51)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      Asta nu vrei tu sa intelegi. Plus ca a indemna sa voteze cu unu care minte de dimineata pana seara, nu are nici o morala si protejeaza hotii, asta doar ca biserica primeste niste bani, inseamna ca biserica s-a vandut si nu mai apartine poporului, ci a mafiei. Biserica deja prin aceste acte s-a despartit de popor si ea singura a facut aceasta alegere.
    • +13 (13 voturi)    
      raspuns (Marţi, 11 noiembrie 2014, 18:57)

      nelloti [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      Care Biserica Neamului?
    • +7 (9 voturi)    
      Nu zau? (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 7:42)

      coldplayer211 [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      Ateii, musulmanii si cei care l-au injurat pe popa mai fac parte din popor?
    • +6 (8 voturi)    
      Eu merg la biserica (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 9:05)

      Audit [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      la fiecare Sfanta Liturghie, sunt crestin ortodox practicant, tin toate posturile, cred in Dumnezeu dar niciodata nu voi fi de acord cu implicarea bisericii in viata politica. Nu agreez modul in care IPS Daniel diriguieste treburile bisericii dar asta nu are legatura cu Dumnezeu, cu credinta mea. Tot ceea ce afirmi tu este din partea unui om care chiar nu are treaba cu credinta ci se foloseste de biserica precum Ponta.
    • +4 (4 voturi)    
      Si in toate societatile civilizate secularizate (Joi, 13 noiembrie 2014, 16:23)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      Numai la statele musulmane fundamentaliste (Iran, Arabia saudita) biserica nu e despartita de stat si de popor. Libertatea credintei e un drept fundamental si incepe prin disocierea cultelor de stat, scoala, viata publica.
  • +39 (39 voturi)    
    qui s'assemble.... (Marţi, 11 noiembrie 2014, 17:36)

    gica43 [utilizator]

    Probabil ca BOR este-in special conducerea ei-una dintre cele mai imorale institutii din Romania.Nu este deci de mirare ca se intelege perfect cu cel mai imoral partid din tara !
  • +44 (46 voturi)    
    O spun la manie :)... dar (Marţi, 11 noiembrie 2014, 17:48)

    lucadd [utilizator]

    Mortii mamii lor de popi ... platiti din bani publici sa spele creiere ortodoxe la comanda politica.

    Daca nu castiga Ponta sa ziceti mersi ca mai exista miracole pentru ca societatea romaneasca este suspusa la grea cazna in ultimele zile.
    • +8 (8 voturi)    
      :))))) (Marţi, 11 noiembrie 2014, 23:20)

      ProWest [utilizator] i-a raspuns lui lucadd

      Chiar si-asa ! :)
    • +11 (11 voturi)    
      Mi-ati luat vorba din gura (Marţi, 11 noiembrie 2014, 23:21)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui lucadd

      exact asta aveam in minte, imprecatia stramoseasca.
  • +14 (14 voturi)    
    Jos barba imberbilor. (Marţi, 11 noiembrie 2014, 18:00)

    Ceauceau [utilizator]

    Noi toti stim ca numai un popa prost ar putea vorbi asemenea cretinisme ..mai ales acum. Deci barbosilor eu va spun un romanesc 'arde-v-ar focu' !
  • +12 (14 voturi)    
    da, (Marţi, 11 noiembrie 2014, 18:04)

    drakon [utilizator]

    B.O.R=MAFIA ,apropo,daniele mai ai paduchi in barba?
  • +18 (20 voturi)    
    Sunt gata sa compromita pana si Biserica! (Marţi, 11 noiembrie 2014, 18:06)

    analiza [utilizator]

    Aceasta agentura este gata sa compromita, fara nici un scrupul, chiar si Biserica Ortodoxa Romana, pentru a asigura controlul rasaritean asupra Romaniei!
    La ce concluzie te pot duce urmatoarele:
    - tov.Melescanu si tov. Daniel, cu aprobarea CC al PCR, si-au petrecut o lunga perioada "de studii" la Geneva; in acea perioada, aveau parte de un asemenea tratament numai "tovarasii de incredere, verificati si cu misiuni precise" - si care mai erau si in rezerva de cadre de conducere a unor institutii importante. ulterior, s-a vazut: ambii au fost propulsati in pozitii importante.
    - Ambii si-au aratat masura competentei in pozitiile de acoperire: unul a dovedit de curand, in scandalul "ofiterului acoperit", subtirimea de cunostinte juridice, odata cu lipsa de scrupule; al doilea, a transformat Biserica Ortodoxa Romana in agentie de voiaj si filiera de infiltrare de agenti catre zari straine (este foarte interesant sa cunoasteti cativa prelati infiltrati in bisericile romanesti din strainatate, usor de identificat datorita "spiritului iscoditor" si a lipsei de har).
    - transformarea BOR in agent electoral - de fapt in agent de influenta - este ultima (sa speram) afacere, prin care sunt desconsiderate traditia, credinta acestui popor si este compromisa aceasta institutie.
    Probabil ca sunt necesare cateva masuri:
    - curatarea tarii de cozile de topor care se uita cu speranta spre rasarit si primesc misiuni de acolo
    - limitarea BOR la "cele sfinte" si scoaterea ei din sfera activismului politic si a prozelitismului. Nu degeaba, in ultima vreme, foarte multi parinti au ajuns sa ia atitudine si sa condamne implicare bisericii in educatia obligatorie facuta de stat. Biserica trebuie separata clar, eficient si trainic de stat si de factorul politic, chiar si pentru binele ei.
    Totusi, preotii cu har ai bisericii nu au nimic de spus? au ramas atat de putini? au uitat ce nu se poate uita?
    • +6 (6 voturi)    
      BOR (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 8:38)

      vizirul [utilizator] i-a raspuns lui analiza

      s-a compromis demult,iar cand a avut posibilitatea sa se reabiliteze moral, dupa 1990, nu a miscat nici un deget in acest sens, ci dimpotriva, si-a ocultat informatorii securitatii, nu si-a cerut iertare de la biserica greco-catolica pentru abuzurile pe care le-a girat impotriva ei si si-a mentinut abuziv toate bunurile confiscate de comunisti de la aceasta.
  • +14 (16 voturi)    
    Votez cu SPERANTA ca voi vedea o alta Romanie (Marţi, 11 noiembrie 2014, 18:10)

    alexknicks [utilizator]

    Exact acum 7 ani, intr-un noiembrie cenusiu si rece, am vizitat intr-un week-end Sibiul cu-n amic neamt. Duminica, pana in orele pranzului, am inceput un tur al orasului, poposind in Biserica Romano Catolica din Piata Mara. Am nimerit in mijlocul slujbei de duminica, intr-o atmosfera linistitoare, in care cativa oameni insirati pe bancile bisercii ascultau atenti predica preotului. Fara pupat de moaste, fara injuraturi ca se baga altii in fata sa pupe moastele, fara cersetori sau combinatori, fara alaiuri, fara camere de luat vederi sau flash-uri ale aparatelor foto, fara imbulzeala, fara imbranceli, fara soboruri de 20 de preoti... i l-am arata amicului meu neamt pe primarul Sibiului, "ruda" lui mai indepartata, care-si gasise loc in randul celorlalti oameni, nici prea in fata, dar nici prea in spate, nici in centru, nici intr-o margine, fara un alai de colegi sau subordonati care sa-i tina trena. Exact asta-i Romania pe care as vrea s-o vad, cea din biserica catolica: calma, ordonata, linistita, in care fiecare isi are locul lui, in care oamenii se respecta indiferent de hramul pe care-l poarta... nu vreau o Romaniei ca cea din poza pe care ati afisat-o, o poza in care vedem cum un politician vremelnic sulfa in ceafa preotilor, stand in primul rand la pupat de moaste, in timp ce acolitii lui asteapta in randul doi sa pupe partea dorsala a sefului lor.
    • +3 (7 voturi)    
      Da. Asa e (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 10:33)

      Cuca [utilizator] i-a raspuns lui alexknicks

      Am intrat intr-o zi in vestita Biserica Neagra ca sa ascult un concert de Bach (orga, desigur). Lumea civilizata, cuminte, fiecare se aseza la locul lui, pe bancute, si asculta in liniste. Nimeni nu vorbea tare, nimeni nu pomenea despre puii si penele lui, nimanui nu-i suna telefonul ca sa inceapa o discutie cu voce tare despre peripetiile lui Tanti Geta.

      Am fost intrebat in soapta daca locul de linga mine este "besetzt", adica ocupat. Noroc ca am compilat repede si mi-am adus aminte de germana din copilarie si am spus imediat ca Bitte.

      O mare deosebire fata de mizeria din restul tarii.

      Si, atentie, eu sint Bucurestean de trei generatii (bunicii mei tot in Bucuresti s-au nascut), fara rude in Ardeal, fara nici o legatura cu acea parte a tarii.

      Asa vreau si eu sa fie Romania - asa cum o descrie Alexnicks.
  • +10 (12 voturi)    
    Stimati (Marţi, 11 noiembrie 2014, 18:11)

    Atlant [utilizator]

    preoti, stimata biserica ortodoxa ! Asta va doreati sa faceti din biserica STRAMOSEASCA ?!! Nu va "arde" deloc sacrificiul bunicilor si parintilor din ultimii 60 de ani ?
    Ce sa mai vorbim de stramosi...!
  • +13 (13 voturi)    
    Cui slujeşte preoţimea ortodoxă? Lui Dumnezeu? (Marţi, 11 noiembrie 2014, 18:12)

    Kentt [utilizator]

    NU. Îi slujeşte lui Ponta.

    Episcopul Maramureşului şi Sătmarului:
    "Părinţii… vă puneţi în fruntea credincioşilor – aşa v-am spus la conferinţă, da? – de la biserică nu-i lăsaţi, nu doar că-i îndemnaţi, vă puneţi în fruntea credincioşilor şi de la biserică direct la vot, în haină preoţească."

    ATÂT DE PUTREDĂ E SOCIETATEA ROMÂNEASCĂ ÎNCÂT CHIAR NI-L MERITĂM PE PONTA!
  • +7 (9 voturi)    
    cum zice popa ala din al doilea video (Marţi, 11 noiembrie 2014, 18:12)

    ioanadoe [utilizator]

    uni zic votati-l pe al nostru, altii spun votati-l pe al nostru, noi va spunem votati-l pe al nostru. Adica Iohannis e alogen. Trebuie sa se inchine si sa fie crestin ortodox. Mi-e rusine ba cu voi.
  • +8 (10 voturi)    
    Forma bate fondul (Marţi, 11 noiembrie 2014, 18:13)

    Joseph Porta [utilizator]

    pentru romanul de rand, imprejurarea ca victor viorel ponta si gasca lui sunt niste hoti si mincinosi notorii e mai putin grava decat faptul ca Iohannis nu e ortodox, desi crestin. Cam atat a inteles poporul (si biserica) din mesajul crestin.. suntem varza, praf, tandari. Noapte buna!
  • +11 (13 voturi)    
    Mandru roman (Marţi, 11 noiembrie 2014, 18:23)

    sentenced [utilizator]

    Am un sentiment ca dupa data de 16 ii voi uri din toata inima pe pensionari si pe BOR.
    • +5 (5 voturi)    
      te inseli (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 8:40)

      vizirul [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      daca iti imaginezi ca pensionarii, in majoritatea lor, vor vota Ponta.
  • +13 (13 voturi)    
    Grotesc (Marţi, 11 noiembrie 2014, 18:25)

    batmanss [utilizator]

    Parca suntem in evul mediu. Ce are a face biserica cu politica ? Răspunsul este simplu , banii ! Guvernul finanteaza iar biserica manipuleaza prostimea . Trist ca nivelul de inteligenta al majoritatii romanilor este foarte scazut , nu va suparati , trebuie sa ne supunem majoritatii (prostimii ) .
  • +12 (12 voturi)    
    biserica lui peste (Marţi, 11 noiembrie 2014, 18:29)

    woe [utilizator]

    dupa mine, e cea mai scarbavnica institutie din Ro, dupa sanatate. Sper sa n-am parte de ele, sa mor sanatos si deodata.

    Dar prozelitismul care il fac pt. alegerea unui viitor presedinte ortodox mi se pare perfect justificat moral, financiar si conform cu interesele sectei, nu inteleg de ce atata emotie.
  • +12 (12 voturi)    
    BOR & Co. (Marţi, 11 noiembrie 2014, 18:35)

    Martinezu [utilizator]

    Nu exista o prevedere de lege si pentru situatia asta?
    Cum ar fi daca mult prea fericitul Daniel CEO ar merge un pic pe la DNA vreo 30 de zile numai....
    Si alaturi de el, la stinga si la dreapta celulei sa aiba si pe ceilalti prea fericiti care s-au minjit cu rahat.
    • +12 (12 voturi)    
      Buna asta! (Marţi, 11 noiembrie 2014, 23:24)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      Daniel CEO BOR. Si putin acoperit. BOR a mers mana-n mana cu securitatea si nu le-a trecut nici dupa 25 de ani.
  • +10 (12 voturi)    
    popi idioti (Marţi, 11 noiembrie 2014, 18:40)

    calutu [utilizator]

    idiotii astia de popi iar se pun de-a curmezisul istoriei.
    astia nu stiu decat cum sa-ti traga banul din buzunar. ma mir ca nu-i trazneste Cel De Sus in moalele capului. Cu asa slujitori, mai bine s-ar lasa biserica de predici si de sfaturi/
  • +9 (11 voturi)    
    Nenorocitii (Marţi, 11 noiembrie 2014, 19:07)

    zyk [utilizator]

    ce-si vand biserica si valorile pentru putere.
    Oamenii pierduti din sanul bisericii, preafericite Dan, nu mai sunt recuperati!!! Ar trebui sa va ganditi bine, ca ati construit biserici si in timp vor ramane goale!!!
    Voi i-L izgoniti pe D-zeu dintre oameni si biserici, jucati o carte foarte periculoasa si fara cale de intoarcere.
    Ce a construit/realizat pentru Romania biserica in sute si sute de ani, voi daramati in 2 saptamani de campanie!!!
    O mare pata va ramane aceasta campanie pe obrazul bisericii...nu mai merge asa, acum in epoca internetului, cand informatia circula de la un capat la altul al pamantului in secunde.
  • +16 (18 voturi)    
    Ptiu drace! (Marţi, 11 noiembrie 2014, 19:18)

    Trojan.H [utilizator]

    Cunosc mai multi confrati care vor sa se lepede de ortodoxism. Eu la fel.
  • +11 (13 voturi)    
    Fundatiile statului totalitar (Marţi, 11 noiembrie 2014, 19:26)

    Caligula [utilizator]

    Statul totalitar e bazat pe pomeni: fie de partid, fie de guvern, fie de dictator. Din cauza pomenilor structura statului devine o colaborare subterana, iar BOR este in mod traditional patata de colaborarea cu statul totalitar.
  • +14 (16 voturi)    
    uite de-aia nu mai cred in biserica! (Marţi, 11 noiembrie 2014, 19:31)

    goodgirlgonemad [utilizator]

    they suck!
    imi vine sa BORasc.
  • -11 (13 voturi)    
    Pentru echidistanță. (Marţi, 11 noiembrie 2014, 19:55)

    ionv [utilizator]

    Dar despre implicarea fățișă în multe campanii electorale a multor pastori și prelați ce nu sunt ortodocși nu vorbește nimeni?
    Las deoparte pe vajnicul domn Tokesz, dar ceilalți preoți ( unguri, turci, bulgari, găgăuzi, armeni, etc,) credeți că nu s-au implicat?
    De ce sărim toți pe B.O.R. ( care nu-i nici mai păcătoasă și nici mai hoață decât celelalte biserici)?
    Ne place autoflagelarea, nu-i așa?
    Ori suntem mai catolici decât papa?
  • +12 (14 voturi)    
    ... (Marţi, 11 noiembrie 2014, 20:00)

    John.Doe [utilizator]

    Dupa tot ce am vazut in ultimele saptamani/luni, is dezgustat. Dezgustat de oamenii de pe strada, dezgustat de politicieni, dezgustat de campania lor, dezgustat de biserica, dezgustat de presa.
    PSD incalca toate regulile si nu se intampla nimica, absolut nimica. Au ajuns sa incalce regulile fara sa se mai ascunda. Intr-o tara democrata ar putrezii jumatate din ei in inchisori.
    Cred ca pe viitor in campania electorala or sa se asasineze intre ei, pentru ca altceva nu le-a mai ramas de incalcat.
    Abia astept sa termin facultatea si sa iau primul tren afara din tara. Nu stiu ce m-ar mai putea convinge sa raman.
  • +7 (7 voturi)    
    intr-adevar, (Marţi, 11 noiembrie 2014, 21:43)

    Yankeu [utilizator]

    vivi ''uneste'' la greu.Pensionarii cu tinerii, bugetarii cu cei angajati la patron, si , mai nou uneste crestinii ortodocsi cu cei de alte religii.
  • +12 (12 voturi)    
    istoria scurtă şi sinceră a poporului român (Marţi, 11 noiembrie 2014, 22:11)

    Kentt [utilizator]

    Pe români nu-i interesează valorile. Decât accidental.
    Îi interesează stomacul.
  • +6 (8 voturi)    
    Cunosc o artista care a spus asa:c (Marţi, 11 noiembrie 2014, 23:27)

    Maniu [utilizator]

    "cutare nu e crestin, e Greco-catholic". BOR sa ne spuna ce confesiune avea divinitatea inainte de Marea Schisma la 1054 si ce confesiune are dupa. Sa-si dea Ponta doctoratul in teologie cu acest subiect.
  • +8 (10 voturi)    
    Luca 19:46 (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 0:40)

    Enofereus [utilizator]

    "Scris este:<<Si va fi casa Mea casa de rugaciune>>; dar voi ati facut din ea pestera de talhari"

    Rare sunt duminicile in care nu merg la biserica (ortodoxa) dar popii pe care i-am vazut in filmulete, mi-au facut obrazul sa crape de rusine.
  • +7 (9 voturi)    
    Popii ortodocsi fura prin borfasii intermediari! (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 4:12)

    hotnewsfil [utilizator]

    Comportamentul general al bisericii ortodoxe demonstreaza ca ei, popii, in frunte cu un afacerist veros patriarhul-, sunt primii convinsi ca ipoteza lansata de unii oameni, ca intregul univers, in care unitatea de masurare a distantelor dintre miliardele de galaxii se masoara in ani-lumina (un an-lumina = 10.000 de miliarde de km.), aceasta ipoteza este o simpla nascocire a mintii omului, cu puterea mintii si a inzestrarii stiintifice si tehnice de acum cateva mii de ani.
    Aceasta actuala convingere a lor explica de ce popii sunt atat de imorali, de avizi dupa imbogatire, profitori care si-au facut o meserie din inganarea unor miorlaieli si citirea unor texte arhaice, cu care scot banii din buzunarele oamenilor naivi.
    Popii si-au degradat acesta meserie pana a fi o escrocherie de cel mai uluitor, mai dezgustator primitivism.
    Au ajuns sa intre in gasca borfasilor ordinari, sa ii ajute pentru inhatarea puterii in stat, inseland oamenii, pentru ca acestia sa le faca si lor 'portie'. din furturi.
    Aceasta degradare morala este de neimaginat in protestantism.
    • +1 (5 voturi)    
      DEX ne da explicatia - 'oul lui Columb'! (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 8:18)

      hotnewsfil [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      DEX : 'Ortodoxism - religie crestina 'rasariteana'.
      Da, asta este explicatia ('oul lui Columb') primitivismului care domina biserica ortodoxa din Romania : este 'rasariteana'!, adica inapoiata mult comparativ cu nivelul tarilor vestice avansate, in special fata de tarile predominant protestante!
  • +6 (8 voturi)    
    Si va mai mirati ca bisericile sunt goale (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 7:40)

    LazarGheorghe [anonim]

    Inca o data vine sa confirme ca I.P.S.sa Daniel a fost informator daca nu chiar ofiter. Cine mai facea studiile in occident pe vremea comunistilor fara aprobarea securitati. Si un alt argument important este ca majoritatea conducatorilor bisericii si o parte din preoti au o inclinatie speciala de a sustine pe comunisti . Aceasta poate fi ori din convingere ori din santaj.
    Dupa o judecata logiga te intrebi de ce ii sustin pe anticristi ca ponta care a devenit mare crestin dupa cum l-a educat liber cugetatorul ilici iliescu .
    Si alt mare semn de intrebare cum poate sa-i uneasca pe romani un albanez cum singur a spua ponta ca bunicul sau este din Albania.
    Si atunci ce sa alegi un palavragiu mincinos caruia ii pasa de biserica doar in campanie si un originar german asezat si practic fara prea multa vorbarie.
    Eu am crescut langa biserica si nu prea ma tragea inima sa merg la biserica deoarece si inainte se ploconeau puterii vremelnice, doar biserica greco catolica a avut coloana si comunistii au desfintat-o si pe preoti i-au trimis in inchisori. Un fapt imortant care ma facut sa merg rar la biserica a fost faptul ca la fiecare slujba proti ne spuneu sa ne rugam pentru conducatorii nostri si in timpul comunismului si acum sa ne rugam pentru neo comunisti , cred ca fiecare cand ne ducem la biserica ne rugam pentru sufletul nostru si pentru binele familiilor noastre nu pentru niste conducatori vremelnici care in toate timpurile au fost numai pentru interesul lor nu al poporului.
    O sa ajunga biserica ortodoxa o capra raioasa cu coada pe sus ca este pe locul intai dar in schimb toate sectele decimeaza pe ortodoxi care trec la ei pentru ca ii ajuta pe cei saraci si ii baga in seama.
    Dumnezeu fereste-ne de preoti comunisti ca de diavoli ne pazim noi.
  • +10 (12 voturi)    
    BOR a fost impotriva romanilor intotdeauna! (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 9:28)

    Alui [utilizator]

    Biserica ortodoxa "romana" are urmatoarele "realizari" istorice:
    - s-a opus folosirii limbii romane in biserici prin 1400,
    - s-a opus tiparirii de carti in limba romana prin 1700,
    - s-a opus folosirii alfabetului latin prin 1800,
    - s-a opus revolutiei de la 1848(arhiepiscopul Bucurestiului i-a blestemat public pe revolutionari),
    - s-a opus eliminarii sclaviei,
    - s-a opus unirii de la 1859(mitropolitul Iasului a fost in fruntea unei insurectii anti unire sustinuta de rusi),
    - s-a opus unirii de la 1918(vezi "marea tradare ortodoxa" in fruntea careia s-a aflat si primul patriarh, Miron Cristea),
    - a colaborat strans cu legionarii, inca sunt pline manastirile de legionari,
    - a colaborat strans cu comunistii si inca colaboreaza.
    Ce sunteti asa surprinsi?
  • +5 (7 voturi)    
    De ce dezbinati romanii ??? (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 9:40)

    andreesanu [utilizator]

    Ce cauta biserica in politica mizerabila a lui Ponta ???.
    De cind Biserica dezbina romanii si propovadueste minciuna,ura.
    De ce voi slujitorii bisericii va amestecati in jocurile politice ???
    Opriti-va inainte ca romanii sa nu se lepede iar de biserica ,la asta nu va ginditi ???.
    • +2 (2 voturi)    
      RE: De ce dezbinati romanii ??? (Joi, 13 noiembrie 2014, 18:40)

      pantelimon12 [utilizator] i-a raspuns lui andreesanu

      Da, romanii lepadandu-se de biserica si de religie ar fi intr-adevar ceva de neimaginat, ar presupune ca toti ar fi brusc mult mai inteligenti, fantezie curata nu alta.
  • +4 (6 voturi)    
    BOR = psd (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 11:04)

    yellowdog [utilizator]

    Confrorm BOR, Dumnezeu este membru de partid psd. Macar vopsiti pe toate bisericile ortodoxe din Romania sigla psd.
  • +2 (6 voturi)    
    cine razleteste oile domnului ??? (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 13:50)

    andreesanu [utilizator]

    Cine a bagat vrajba intre romani ???,cine huleste pe neamul sau,cine isi huleste pe cel apropiat lui ???,ce diavol vrea sa distruga increderea romanilor in biserica
    ???? .Ce cauta biserica in treburile lumest,in politica .
    Ce religie a avut regina Maria ???,dar Carol l ??? si n-au fost buni romani ???
  • +1 (3 voturi)    
    Daniele, (Joi, 13 noiembrie 2014, 16:30)

    John M. [utilizator]

    ai grija, tata. Te vom cauta de paduchi in barba.
  • -1 (1 vot)    
    Vai de calauzele oarbe (Vineri, 14 noiembrie 2014, 16:16)

    Daea_Mi [utilizator]

    "Cine va sminti pe unul dintre acestia mici, care cred in Mine, mai bine i-ar fi lui de si-ar lega de gat o piatra de moara si sa fie aruncat in mare" (Marcu 9, 42).


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi