Licitatii pe banda rulanta pentru studii de fezabilitate pe viitoare tronsoane de autostrazi in toata tara. Pe lista se numara si Sibiu-Pitesti, dar si autostrada lui Dragnea, Bucuresti-Alexandria

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 1 aprilie 2014, 19:25 Actualitate | Esenţial

Strategia de autostrazi USL - Romania 100
Foto: USL
Compania Nationala de Autostrazi va scoate in perioada urmatoare la licitatie nu mai putin de 13 studii de fezabilitate pentru tronsoane de autostrada in mai toate zonele tarii, a anuntat marti Ministrul Transporturilor, Dan Sova. Sibiu-Pitesti, Focsani-Bacau-Siret, Bucuresti-Alexandria-Craiova sau Sibiu-Brasov-Bacau sunt doar cateva din studiile ce vor fi scoase la licitatie. "Inafara de Sibiu-Pitesti care va dura un an, toate celelalte studii vor fi gata in 4 luni", a precizat Sova.

Pentru a putea porni lucrarile la tronsoanele de autostrada avute in vedere in strategia de autostrazi "Romania 100" asumata politic de Guvernul Ponta in Parlament in decembrie 2013, CNADNR va scoate la licitatie in urmatoarea luna studiile de fezabilitate (SF) necesare pentru autostrazile finantabile prin Fondul de Coeziune si Fondul de Dezvoltare Regionala.

"Pe tronsoanele 'Romania 100' si care fac parte din reteaua principala TEN-T, predecesorii nostri nu au facut nici un studiu de fezabilitate", a declarat ministrul Sova. "Acesta este motivul pentru care noi in 2014 suntem obligati sa facem studiile de fezabilitate la toate aceste tronsoane".

Studiile au termen de realizare 4 luni


Inafara de studiul de fezabilitate de la Sibiu-Pitesti care in mod obiectiv dureaza 12 luni, toate celelalte studii de fezabilitate dureaza 4 luni, a mai declarat ministrul Transporturilor in cadrul unei conferinte de presa.

"Este un lucru bun pentru ca nu vor putea participa decat firmele serioase care au resurse pentru a realiza in termen asa de scurt studiul", a spus Dan Sova.

Ministrul Sova a mai precizat ca documentatiile pentru lansarea licitatiilor pentru toate SF-urile au fost sau urmeaza a fi trimise la Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP) si dupa 10 zile de evaluare vor fi publicate in Sistemul Electronic al Achizitiilor Publice (SEAP).

Ce studii de fezabilitate vor fi scoase la licitatie pentru tronsoanele aflate pe reteaua TEN-T Core si care pot beneficia de finantare europeana nerambursabila din Fondul de Coeziune:

Documentatii trimise la ANRMAP pe 24 martie:
  • SF Focsani - Bacau
  • SF Bacau - Pascani
  • SF Pascani - Siret
  • SF Bucuresti - Giurgiu
  • SF Bucuresti - Alexandria
  • SF Alexandria - Craiova
  • SF Craiova - Calafat

Documentatie ce va fi trimisa la ANRMAP pe 2 aprilie:
  • SF Sibiu-Pitesti
  • SF Pascani-Iasi-Ungheni
  • SF Targu Mures - Targu Neamt - Pascani
  • SF Autostrada-Centura Bucuresti Nord

Ce studii de fezabilitate vor fi scoase la licitatie pentru tronsoanele aflate pe reteaua TEN-T Comprehensive (n.r. secundara) si care pot beneficia de finantare europeana nerambursabila din Fondul de Dezvoltare Regionala:

  • SF Brasov - Bacau (trimis la ANRMAP pe 21 martie)
  • SF (revizuire) Sibiu - Brasov (va fi trimis la ANRMAP pe 2 aprilie)

De mentionat este faptul ca orice studiu de fezabilitate are o perioada de valabilitate, ceea ce inseamna ca odata finalizate, statul roman trebuie sa demareze lucrarile pe toate aceste tronsoane pentru a evita refacerea studiilor. Spre exemplu, un studiu de fezabilitate pentru Sibiu-Pitesti a fost realizat in 2008, a expirat in 2010, iar acum este scos la licitatie un nou SF.

Trei tronsoane de autostrada, scoase la licitatie in perioada urmatoare

Pe langa lansarea la licitatie a celor 13 studii de fezabilitate, Compania de Autostrazi va anunta si licitarea constructiei pentru alte patru tronsoane de autostrazi in perioada imediat urmatoare.

  • A1 Nadlac-Arad Lot 2

Potrivit ministrului Sova, pe acest lot construit deja in mare parte, dar al carui contract a fost reziliat ca urmare a falimentului firmei constructoare, raportul evaluatorului a venit abia la inceputul lunii martie si pe 10 aprilie va fi publicata relicitarea constructiilor in SEAP. Termenul de deschidere al ofertelor va fi sfarsitul lunii mai.

  • A3 Campia Turzii - Ogra (37 km)
  • A3 Ogra - Targu - Mures (18 km)

Pentru aceste doua loturi licitatia va fi publicata in SEAP pana la sfarsitul lunii mai, a spus Sova.

  • A3 Suplacu de Barcau - Bors (64 km, realizati pe jumatate de catre Bechtel)

"Undeva intre 14 si 28 aprilie vom publica in SEAP anuntul de participare la licitatie", a anuntat ministrul Sova.


Citeste mai multe despre   




















Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

16285 vizualizari

  • +29 (31 voturi)    
    este evident.. (Marţi, 1 aprilie 2014, 19:36)

    monterosa [utilizator]

    ...ca se incearca o frauda aici. Obiectiv vorbind, n-avem ce face cu atatea studii de fezabilitate, pentru ca nu exista bani pentru toate autostrazile enumerate aici si realist vorbind nu au cum sa inceapa lucrarile la toate autostrazile astea pana in 2020. Iar studiile astea oricum expira dupa o perioada de timp, asa cum este cazul studiilor pentru Sibiu-Pitesti. Deci vor fi bani aruncati in vant, in conditiile in care autoritatile se plang de lipsa banilor pentru proiecte de infrastructura.
    Singura concluzie logica este ca se pregatesc bani cu dedicatie pentru firme de consultanta.
    Iarasi, faptul ca studiul pentru Sibiu-Pitesti care este cea mai importanta autostrada dintre cele enumerate este anuntat sa dureze cel mai mult, ridica semne de intrebare. Exista studii deja pentru portiunea asta, ele ar trebui actualizate doar. Pe studiile astea s-au platit deja niste milioane de euro. Relieful nu s-a modificat intre timp ci doar eventualele costuri.
    Probabil ca se incearca ingroparea acestei portiuni vitale de autostrada, pentru motive care ne scapa aici.
    Sper sa se termine cat mai repede cu guvernarea actuala, mie personal imi e evident ca sunt incapabili sau rau intentionati. Probabil ca amandoua.
    • +15 (15 voturi)    
      Normal (Marţi, 1 aprilie 2014, 21:28)

      UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui monterosa

      Studiul de fezabilitate = spaga, eventual pt alegeri.
      Cu cat vor fi mai multe studii din astea cu atat vor fi mai putini bani ca sa faca ceva in realitate.
      Ca doar nu s-or obosi sa lucreze la planuri concrete pe care sa putem lua "putinii" aia 40 miliarde de euro cu care ne asteapta UE.
  • +21 (21 voturi)    
    La fel 1 000 000 locuri de munca au fost promise (Marţi, 1 aprilie 2014, 19:42)

    Wanheda [utilizator]

    Si praful s-a ales dupa alegeri. Dar Votati-l pe Viorel Presedinte...sa vedeti cum va indexeaza taxa 7c cu rata inflatiei si cum autostrazi tot n-o sa faca.
  • +21 (21 voturi)    
    He he (Marţi, 1 aprilie 2014, 19:45)

    bobo21 [utilizator]

    Exact ca pe vremea lui Tariceanu: pe harta Romania se umple de autostrazi si drumuri expres, dar pe teren... nimic. Cel mai usor se sifoneaza banii cu studiile de fezabilitate.

    Si in legatura cu propunerea traseelor, chiar are impresia ca soferii din IASI vor traversa Carpatii de 2 ori ca sa mearga la Bucuresti? Sau ca spre Vest vor merge prin Brasov si Nadlac, ocolind astfel sute de km fata de traseul spre Bors?
  • +19 (19 voturi)    
    1001 de nopti (Marţi, 1 aprilie 2014, 19:49)

    Rasmus [utilizator]

    povesti pentru fraieri
    • +6 (6 voturi)    
      fraieri (Marţi, 1 aprilie 2014, 21:41)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Rasmus

      eu i-as numi altfel, dar ma cenzureaza, poate prosti macar sa treaca..
  • +8 (8 voturi)    
    Alta ocazie (Marţi, 1 aprilie 2014, 19:51)

    sebagain [utilizator]

    Pentru studii de fezabilitate care nu se vor concretiza niciodata!
  • +12 (12 voturi)    
    1 aprilie (Marţi, 1 aprilie 2014, 20:01)

    Moroshanu [utilizator]

    E doar 1 aprilie astazi, nu?
  • +9 (9 voturi)    
    Romania 100 (Marţi, 1 aprilie 2014, 20:06)

    lokkos [utilizator]

    100 de la ce vine ? de la Romania peste 100 de ani ???
  • +7 (7 voturi)    
    Mama !!!cit praf in ochii prostilor . (Marţi, 1 aprilie 2014, 20:36)

    andreesanu [utilizator]

    Astia au pornit campania de imbrobodit prostii .
    Sa vezi citi tontalai o sa puna botul !!!!,citi adepti poate face minciuna !!!.
    Cit praf sunt in stare sa-l arunce-n ochii prostilor !!!
  • +11 (11 voturi)    
    Autostrazile se fac cu pixul, nu cu miliarde! (Marţi, 1 aprilie 2014, 20:49)

    hotnewsfil [utilizator]

    Sova catre Mitoman : Ce facem, sefu', ca plansa noastra cu autostrazi nu i-a impresionat pe ziaristi, pe crticii de speciallitate?Par nemultumiti. Poate se asteptau la mai mult!'
    Ce sa fac sefu'?
    Cum, ce sa faci. E simplu. Umple plansa cu linii rosii. Ce? N-ai pix colorat? Ia-l pe asta al meu.
  • +13 (13 voturi)    
    autostrada personala pt Dragnea (Marţi, 1 aprilie 2014, 20:52)

    adma [utilizator]

    eu nu inteleg cum poti sa faci autostrada spre Alexandria si sa ignori Giurgiu, unde e podul peste Dunare si tot traficul spre Bulgaria. Ce e asa important in Alexandria, in afara de casa lui Dragnea ?
    • +9 (9 voturi)    
      raspuns : (Marţi, 1 aprilie 2014, 22:05)

      romania_curata [utilizator] i-a raspuns lui adma

      amanta :)))
  • +5 (5 voturi)    
    Studii de fezabilitate (Marţi, 1 aprilie 2014, 20:58)

    merey [utilizator]

    Acest minister inclusiv CNADNR este sub tutela lui Michaela Stanciu , care nu mai are ce mânca. A băgat in faliment Search Corporation neplatind la bugetul statului 2molioane de euro ,iar ANAF si DNA stau pasiv. Câștiga licitații cu firme conduse de copii , cum este posibil sa fii pe locul 3 si sa-i dea licitația pe lotul 4 Lugoj Deva; ce face DNA aul sa meargă sa analizeze documentele;acest individ este toată ziua in biroul lui Narcis Neaga Directorul companiei de autostrazi
    • +10 (10 voturi)    
      adevarul e ca... e foame mare in proiectarea de (Marţi, 1 aprilie 2014, 23:55)

      qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui merey

      infrastructura de transporturi...

      lucrez la una dintre cele mai mari (era odata) firme de gen, din cateva sute de angajati am ramas doar jumatate, lucram cu salariile reduse si restante... situatia e foarte neagra, insa, tot sunt de parere ca autostrada aia spre alexandria e un bulshit cat dragnea de mare si mai sunt si altele... nu e cazul sa le facem SF-urile la toate, avand in vedere ca noi nu avem bani si de executia acestora

      de cand a venit ponta cu usl, comunistii, tot ce insemna infrastructura de transporturi a fost pus pe butuci
  • +6 (6 voturi)    
    100 adica... (Marţi, 1 aprilie 2014, 21:02)

    gugurila [utilizator]

    ... vor fi incepute in urmatorii 100 de ani? Ca terminate nu cred.
  • +2 (2 voturi)    
    firmele cu Euro in nume castiga. (Marţi, 1 aprilie 2014, 21:48)

    ouyang [utilizator]

    euroconstruct, euroconsult, europroiect, etc.
  • +7 (7 voturi)    
    Vom intra in istorie, (Marţi, 1 aprilie 2014, 21:50)

    romania_curata [utilizator]

    ca SINGURA tara din lume in care un guvern face autostrazi pentru amante!!!! pardon ... pentru ''sefe'' de cabinet...
  • +6 (6 voturi)    
    Parca a spuns Dl. Ponta (Marţi, 1 aprilie 2014, 21:58)

    a_ [utilizator]

    Ca studiul de fezabilitate Pitesti - Sibiu costa ~ 25 milioane euro.
    11 x 25 milioane = MINUS IN BUZUNAR LA CONTRIBUABIL
  • +7 (9 voturi)    
    Am facut niste calcule (Miercuri, 2 aprilie 2014, 0:27)

    Ovidiu M [utilizator]

    Am facut un mic excel cu distantele pe care google maps mi le-a dat pentru fiecare traseu. Toate distantele amintite in acest articol insumeaza aprox. 1.670 de km de autostrazi pentru care urmeaza a fi facute studii de fezabilitate. Asta in conditiile in care am construit, in ultimii 25 de ani, undeva in jurul a 520 de km de autostrazi.

    Dar, pentru ca excel-ul suporta multe, m-am jucat putin si cu eventualele costuri de constructie ale acestor autostrazi. In functie de estimarile per km am reusit sa ajung la suma minima de 19,6 miliarde de euro. Iar asta pe o estimare retinuta, cea pe care o consider (ca nespecialist) mai apropiata de realitate este de 23,3 miliarde de euro.

    Eu inteleg din presa ca se poarta discutii cu reprezentantii CE pentru a transfera fondurile neaccesate pana acum din diverse motive, pe programe operationale pe care suntem capabili sa le accesam. Sa speram ca asa va fi. Dar chiar si asa, sumele sunt foarte ambitioase.

    Eu nu spun ca este imposibil, spun doar ca este imposibil avand in vedere antecedentele tuturor guvernelor de pana acum si, mai ales, stilul de a minti in fata al domnului Ponta. Dar fac si eu o promisiune. Daca la 1 Decembrie 2018, vor fi dati in folosinta 800 din acesti 1.600 de km de autostrada, eu voi vota cu cu domnul Ponta si cu PSD cat timp va face domnia sa parte din el. Dar, asta ar insemna ca pana atunci sa avem peste 1.400 de km de autostrada functionali in Romania. Asa sa fie!
    • 0 (4 voturi)    
      de fapt... (Miercuri, 2 aprilie 2014, 9:25)

      laurentiucat [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu M

      trebuie sa fnalizeze sebes-turda care e pe fonduri europene si doar de la gilau la bors pe bani de la buget, mentionand ca au mai ramas lucrari efectuate de catre bechtel pe traseu.
      comarnic-brasov e pe parteneriat pp si impreuna cu brasov-sbiu ar trebui sa fie facute cu maximum de urgenta. de la sibiu la nadlac sun tronsoane facute sau in curs de executie.
      brasov-bacau-ungheni e alta autostrada care e urgent de facut ptr a lega moldova si basarabia.
      si a mai ramas centura bucurestiului care sa lege a2-a1-a3.
      deci ar fi astea toate cam 900 de km plus tronsoanele neefectuate din cei aprox 320 de km dintre sibiu si nadlac dar care sunt in curs de executie in diferite stadii. cred ca ar fi vorba de vreo 160 de km deci una peste alta ajunge la 1100( ca a includem si bucata pana la tg mures) de km de facut ieri.
      anul asta sunt prevazuti sa se dea 90 si ceva de km iar la anul vreo 190. deci ar ramane de dat in urmatorii ani diferenta de 820 de km.
      cam 265 de km/an in 2016-2017-2018....in timp ce in 2012 si 2013 s-au dat in folosinta 140 respectiv 115 km de autostrada.
      problema e daca se realizeaza autstazile astea vom avea bani sa le intretinem?
      dua aia toata lumea tipa da pitesti-sibiu ptr dacia. dacia trimite 100 de camioane pe zi la export, merita acest lucru o autostrada sau doar niste modernizari la drum, ceva centuri ocolitoare, etc... ? nu ar fi maibine sa incurajam tansportul de marfa si pe calea ferata? e mai ieftin si mai putin poluator...zic si eu , nu dati!
      • +2 (2 voturi)    
        Esti in eroare TOTALA!! (Miercuri, 2 aprilie 2014, 19:46)

        romania_curata [utilizator] i-a raspuns lui laurentiucat

        1. in 2012 si 2013 s-au dat in folosinta 140 respectiv 115 km de autostrada, DAR care erau APROAPE gata din guvernarea BOC, cand localncii si cei care treceau prin acele zone STIAU ca forfoteau utilajele constructorilor!!!
        2. SPRE stiinta ta,,,in 2013 si inceputul lui 2014 utilajele ruginesc incolonate si mentorii tai ponta-dragnea-sova fac autostrazi pe HARTIE la .... Necuratu'-n praznic!!! ( sau ma rog,,,spre anumite fufe, daca nu se va cenzura! )
        3. HABAR nu ai de dezastrul in care a adus usl-usd-psd tara pana ACUM si catre ce dezastru o indreapta IN CONTINUARE!
        4. FIIND evident ca esti un postac platit HABAR nu ai ca nu neaparat cate masini exporta DACIA pe auto este important, ci ca in industria orizontala DACIA mai da de lucru la 100.000 de oameni( iti scriu si-n litere, ca sa intelegi : O SUTA DE MII de OAMENI ), asadar CEA MAI URGENTA autostrada este SIBIU - PITESTI!!!
        5. Si daca tot esti asa de jalnic,,,ce trafic e pe bucuresti alexandria????
        Concluzie ; din cauza unora ca tine Romania e singura tara din lumea civilizata cu un Prim plagiatior care stie 2 lucruri = josBasescu si tele''guvernarea''!
        Ti-as fi zis sa-ti fie rusine, dar ar fi fost necesar sa posezi bunul simt, asa ca ma abtin.
        • 0 (0 voturi)    
          wow! (Joi, 3 aprilie 2014, 9:27)

          laurentiucat [utilizator] i-a raspuns lui romania_curata

          am zs eu ceva de politica? cine ce a facut?
          am spus ca s-a facut in 2012 si 2013 nu cine a facut si am dat niste valori ca reper din trecut ptr ca sa vedem daca cele din viitor sunt posibile.
          daca te uitai atent si nu faceai spume vedeai ca in 2012 si 2013 s-a facut jumatate din ce se preconizeaza in 2015-2018.
          cat despre partea c postacul pastreaz-o ptr tine. am pierdut destul timp sa dau cifrele alea cu aproximare cat maiaproape de adevar ptr ca imi place sa am o imagne clara in minte despre ce vorbesc si daca tot am facut-o,le-am dat sialtora...de ex tie. dupa ce m-am mai uitat peste niste cifre, avem vreo 7 mld de eure ptr drumuride la bugetu uniunii , se mai aduna vreo 3 mld de euro din acciza asta suplimentara si ar veni 10 mld ptr 1000 de km ceea ce ar ajunge de construit cu toate furturile practicate la noi.
          in ceea ce priveste valorile de trafic dn1 este singura care se preteaza ptr o autostrada si care isi scoate banii imediat. ar daca te-ai uita la venitul national adus de prahova si brasov ai pricepe si tu ca acesta e dublu spre triplu fata de cel din arges-valcea.
          in plus cand ne vom trezi cu 1500 de km de autostrada o sa chitam ca nu o sa avem de intretinere ptr ca aici nu mai merge ca la drumurle judetene si costa bani seriosi. si nu stiu daa romania isi permite asa ceva.
          mai stiu ca pe pitesti -sibiu acum viteza medie de deplasare e la 38 de km /h. autoritatile, oricare ar fiele ar trebui in prima urgenta sa incerce sa mareasca aceasta viteza prin diverse metode la60 dekm/ h si cred ca dacia/renault ar fi multumita.
          si daca tot ai pomenit de alexandria cica e trafic beton si in aexandria e fabria japoneza de rmenti si una germana de echipamente electrice ca tot de doare de industrire...
          dar sa vorbeasca cifrele:" Daca te uiti pe harta traficului (http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/401/781/10387/10416103/3/har...) vei vedea ca drumul este unul dintre cele mai aglomerate din tara, are peste 16.000 de masini pe zi.
        • 0 (0 voturi)    
          continuare. (Joi, 3 aprilie 2014, 9:30)

          laurentiucat [utilizator] i-a raspuns lui romania_curata

          "Drumul aduna traficul din sudul Romaniei de la Calafat la Zimnicea.
          Si mai am un argument pentru autostrada: Pretul mic, pentru ca e la campie. Daca in Transilvania un singur viaduct a costat 100 mil euro aici cu 100 mil euro puteai sa construieste jumatate de autostrada."
          ""Autostrada de la Alexandria e necesara pentru ca:
          - DN6 Alexandria-Bucuresti e foarte aglomerat, frecvent sunt ambuteiaje de 20-30km.
          - De multe ori mergi bara la bara zeci de kilometri.
          - Drumul ar uni natural Bucurestiul de Sofia si Salonic, ar scurta distanta. (Sa spunem ca cele 7-8 orase din TR si OLT nu ar fi importante.)"
    • +1 (1 vot)    
      Felicitari!!! (Miercuri, 2 aprilie 2014, 19:53)

      romania_curata [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu M

      Un comentariu de bun simt si rational, chiar indulgent ... tinand cont cat de hamesiti si FARA SCRUPULE sunt mafiotii de la putere!!!
      CRED cu tarie si cu argumente vizibile oricarui OM cu o experienta cat de mica si cu simt de bun gospodar ca cea mai tampita companie de stat din romania e CNADNR!!!
  • +6 (6 voturi)    
    ha ha ha (Miercuri, 2 aprilie 2014, 3:58)

    cholo [utilizator]

    ha ha ha ha ha ha ha!!!!!!!!!!!!!!!!
  • +3 (3 voturi)    
    Deja vu??? (Miercuri, 2 aprilie 2014, 9:55)

    Ronin [utilizator]

    Parca-l vad pe Ioan Gyuri Pascu "Nemuriciu`" cum ii invata pe daci ca cea mai buna metoda sa sifoneze bani de la admnistratia romana sunt........studiile de fezabilitate!!!!!
  • +5 (5 voturi)    
    licitatii studii de fezabilitate (Miercuri, 2 aprilie 2014, 10:55)

    merey [utilizator]

    dna ,

    dece stati cu mainile incrucisate se vede de lao posta ca studiul pentru pitesti sibiu are o singura dedicatie michael stanciu ,patron la search corporation cel consilierul personal al domnului sova si narcis neaga
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Miercuri, 2 aprilie 2014, 16:58)

      pamfletaru [utilizator] i-a raspuns lui merey

      cainii latra caravana trece, din pacate!
  • 0 (0 voturi)    
    o întrebare naivă: (Joi, 3 aprilie 2014, 21:47)

    Geffox [utilizator]

    ce e un studiu de fezabilitate ? Cumva o socoteală care să concluzioneze dacă un proiect are rost să se faca sau nu ? Dacă e așa, a existat vreunul care să concluzioneze că un anume proiect nu-și are rostul ? Păi înseamnă că "specialiștii" din guvern sînt aăa de buni că nu scot decît proiecte fezabile la mezat. Atunci luăm rapoartele lor, scriem pe ele "Studiu de fezabilitate" și economisim timpul și banii cu fezandabilitatea asta... Ziceam și eu,


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version