Lucrarile la 8,7 kilometri din Autostrada Transilvania intre Cluj Vest si Nadaselu vor incepe in luna septembrie, la peste 16 luni de la atribuirea contractului

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Luni, 24 martie 2014, 17:16 Actualitate | Esenţial

Tronson Autostrada Gilau - Nadaselu (cu rosu)
Foto: Hotnews
Lucrarile la tronsonul de 8,7 km de pe A3 dintre Gilau (Cluj Vest) si Nadaselu au termen maxim sa inceapa in luna septembrie, dupa terminarea proiectarii, a precizat Compania Nationala de Autostrazi (CNADNR) la solicitarea HotNews.ro. Practic, daca nu vor aparea alte complicatii, lucrarile la bucata de autostrada care ocoleste Cluj-Napoca prin partea de vest vor incepe la mai bine de 16 luni distanta de la momentul atribuirii contractului catre asocierea UMB - Tehnostrade.

"Contractul de Proiectare si Construire a Autostrazii Brasov - Cluj - Bors, tronsonul 3 al Autostrazii A1 (Gilau - Nadaselu) este in derulare, Ordinul de Incepere a activitatilor de proiectare a fost emis. Mentionam ca termenul maxim prevazut in Contract pentru finalizarea proiectului si inceperea lucrarilor este septembrie 2014", au precizat reprezentantii CNADNR la solicitarea HotNews.ro.

Contractul pentru tronsonul de autostrada in cauza a fost atribuit asocierii UMB Spedition - Tehnostrade in aprilie 2013.

Contractul se ridica la circa 59 de milioane de euro (258,2 milioane de lei, fara TVA) si prevede proiectarea si executia autostrazii in maxim doi ani.

Cu toate acestea, debutul lucrarilor a fost amanat pana acum din cauza lipsei finantarii de la bugetul de stat.

Tronsonul de doar 8,7 km continua autostrada realizata pana in prezent, ocoleste Cluj-Napoca si uneste doua drumuri nationale

Chiar daca vorbim de un tronson relativ scurt, doar 8,7 kilometri, acesta este unul important pentru ca va functiona ca o Centura ocolitoare in partea de vest a Municipiului Cluj-Napoca, unind doua drumuri nationale - DN1 spre Bihor si DN1F spre Zalau si Satu Mare.

Practic, tronsonul Gilau-Nadaselu vine in continuarea Autostrazii A3 Campia Turzii - Gilau (54 km) de la intersectia cu DN1, ocoleste municipiul Cluj Napoca prin partea de vest si se opreste aproape de localitatea Nadaselu intr-o intersectie cu un alt drum national, DN1F spre Zalau.

Potrivit informatiilor de pe e-licitatie.ro, durata contractului este de 6 ani, din care 6 luni perioada de proiectare, un an si jumatate executia si 4 ani de perioada de garantie.

Licitatia pentru acest tronson a fost lansata in ianuarie 2012 a fost castigata in noiembrie 2012 de catre UMB-Tehnostrade. Au urmat apoi contestatii in instanta, insa, pe 25 aprilie 2013, s-a semnat contractul definitiv cu firma lui Dorinel Umbrarescu.

Cu toate acestea, lucrarile nu au inceput inca. In 2013, CNADNR a decis sa suspende contractul pana in 2014 din lipsa de fonduri.

Compania UMB Spedition si firma Tehnostrade sunt detinute de omul de afaceri Dorinel Umbrarescu si, in asociere cu compania Carena SpA Impresa di Costruzioni, a realizat cei 9,5 km de autostrada din lotul 1 al Autostrazii Timisoara - Lugoj. Asocierea a realizat si inaugurat respectivul tronson de autostrada cu aproape 6 luni inainte de termenul de finalizare contractual - o premiera pentru constructia de autostrazi din tara noastra.


Citeste mai multe despre   






















8849 vizualizari

  • +6 (8 voturi)    
    /// (Luni, 24 martie 2014, 17:31)

    hmara [utilizator]

    pai cam de cand este derbedeul asta in fruntea guvernului.

    Probabil nu l-a lasat base sa inceapa lucrarile. Avea altele in cap.
    Asa-i demagogilor si alte mazete?
  • +5 (5 voturi)    
    Tronsoane, bani pt. partid ! (Luni, 24 martie 2014, 18:23)

    Plagarus [utilizator]

    Eu nu vreau sa mai dau aia 7 eurocenti !!
    Cred ca se pot face autostrazi accesand banii europeni nerambursabili si cred ca hotii sunt dezamagiti ca nu pot jefui in voie din acele fonduri, asa ca au cerut in fond special.
    Acest fond constituit din acciza marita cu 7 centi, este fondul lor, fondul HOTILOR !!
    CNADNR nu a anunţat valoarea contractului pentru lotul al doilea al autostrăzii Sebeş-Turda, însă a precizat că, în medie, autostrada va fi construită cu 6 milioane de euro pe kilometru.

    Printre firmele româneşti care vor construi tronsonul al doilea din Sebeş-Turda se numără Eurocerad International, companie deţinută de Florina Costache, o tânără de 32 de ani născută în Bucureşti. Compania, care nu a depus bilanţul pe anul 2012 la Ministerul Finanţelor, a fost înregistrată cu cifră de afaceri 0 şi profit 0 în 2011, însă a înregistrat în 2009 o cifră de afaceri de 230.000 de lei şi un profit net de 218.000 lei, cu un singur angajat.

    O altă firmă românească care a câştigat contractul pentru Sebeş-Turda este Societatea de Construcţii Napoca, controlată indirect de omul de afaceri clujean Ioan Bene. Compania a avut anul trecut afaceri de aproape 26 de milioane de euro, la un profit de 3,2 milioane de euro, cu 197 de angajaţi. Anul 2012 a adus o creştere spectaculoasă a rulajului aceste companii, în contextul în care în 2011 Societatea de Construcţii Napoca avea afaceri de doar 3,4 milioane de euro.

    Pe de altă parte, compania T Dancor Romconstruct este controlată de Viorel Limbasan, născut în Sibiu. Compania a avut anul trecut rulaj de 10 milioane de euro şi un profit net de 0,3 milioane de euro, cu 203 angajaţi. Afacerile companiei au fost relativ constante în ultimii ani.

    O altă firmă care lucrează la acest tronson de autostradă este Imob Lux Construct, care este înregistrată în Seychelles şi este reprezentată de Victor Ţene, născut în Teleorman. Compania a avut anul trecut afaceri de aproape 24 de milioane de euro, aproape duble faţă de anul anterior. Profitul
  • +3 (3 voturi)    
    daca au intarziat sa inceapa 16 luni (Luni, 24 martie 2014, 19:54)

    timp tamp [utilizator]

    pana o va termina vor trece 16 ani

    bolsevicii se lauda ca au inaugurat vreo 300 km de autostrada, evident ca au construit ZERO km

    pe afise ar trebui sa scrie Boca contruit 300km iar psd a inaugurat
    De altfel TOATE masurile luate de Boc au fost imbratisate de ponta si le-a pus si mot prin adaubarea a 40 de biruri!!1
  • 0 (0 voturi)    
    Are si iesire? (Marţi, 25 martie 2014, 10:54)

    antrax [utilizator]

    Din poza reiese ca nu exista nod rutier la terminarea noului segment (la Nadaselu).

    PS: foarte bine gandit sa inceapa lucrarile in septembrie. Vor lucra 2 luni dupa care iau pauza 3.


Abonare la comentarii cu RSS



Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version