​​ANALIZA HotNews.ro

Cat costa deszapezirea in sud-estul Romaniei si cum au fost incheiate multe dintre contracte in plina iarna si fara licitatie, pe motiv de "urgenta extrema"

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Luni, 27 ianuarie 2014, 15:19 Actualitate | Esenţial

Deszapezire pe drumurile nationale
Foto: Agerpres
Majoritatea drumurilor nationale si toate autostrazile din sudul si sud-estul Romaniei au fost blocate in urma viscolului si ninsorii din weekendul care tocmai s-a incheiat. Pentru deszapezirea lor, statul roman plateste mai bine de 215 milioane de lei, iar mare parte dintre contracte au fost atribuite direct prin negociere catre firmele de deszapezire chiar in toiul iernii. In plus, in Bacau si in Vrancea (cel din urma, judet unde Guvernul a instituit starea de alerta), contractele de deszapezire au fost semnate in mare graba pe 23 si 24 ianuarie, chiar inainte de viscolul din weekend. Vezi cine si pe cati bani deszapezeste drumurile si autostrazile din sudul si sud-estul Romaniei.

CNADNR a atribuit contracte de aproape 215 milioane de lei (circa 48 milioane de euro) pentru deszapezirea autostrazilor si drumurilor nationale din zona de sud si sud-est a Romaniei, zona cea mai afectata de viscolul si ninsorile din perioada 24-26 ianuarie.

HotNews.ro a adunat informatiile de pe portalul achizitiilor publice si a facut o centralizare contractelor de deszapezire pe zona de sud si sud-est a tarii.

Astfel, din cei aproape 215 milioane de lei, circa 99 de milioane de lei au fost atribuiti firmelor de deszapezire nu prin licitatie deschisa, ci printr-o prodecura de negociere fara un anunt de participare, iar unele dintre aceste contracte au fost atribuite in graba chiar inainte de weekendul trecut.

Oficial, autoritatile motiveaza alegerea procedurii de negociere fara un anunt de participare prin urgenta situatiei (n.r. "Situatie de urgenta extrema survenita in urma unor evenimente care nu puteau fi prevazute de autoritatea contractanta, in conformitate cu conditiile stricte stabilite in directiva"), insa in realitate aceasta procedura este aleasa dupa ce procedurile de licitatii deschise au fost lansate tarziu (octombrie-noiembrie) si au fost taraganate fie prin diverse contestatii, fie prin amanarea unei decizii privind firmele castigatoare.

O buna parte din firmele carora li s-au acordat contractele sunt dintre cele care an de an s-au ocupat de deszapezire, iar unele au fost de-a lungul timpului prezentate de presa drept apropiate de unii politicieni, precum Tel Drum - Liviu Dragnea sau Gecor - Catalin Voicu.

Cine s-a ocupat de deszapezirea pe principalele drumuri si autostrazi blocate in weekendul 25-26 ianuarie:
  • Autostrada A1 - SC Eurostrada SRL
  • Autostrada A2 (pana la km 64) - CHIRULLI ANDREA IMPRESA INDIVIDUALE
  • Autostrada A2 (km 64 - km 160) - SC SELINA SRL  - SC ASTALROM SA
  • Autostrada A2 (km 160 - km 215) - SC Fincodrum SA
  • Autostrada A3 (Bucuresti - Ploiesti) - SC Rebelis Constructii SRL
  • Centura Bucuresti (Nord) - SC Gecor SRL
  • Centura Bucuresti (Sud) - CHIRULLI ANDREA IMPRESA INDIVIDUALE
  • DN1 (Bucuresti - km 39) - CHIRULLI ANDREA IMPRESA INDIVIDUALE
  • DN 1 (Prahova) - SC Rebelis Constructii SRL
  • DN 2 (Bucuresti - km 68) - CHIRULLI ANDREA IMPRESA INDIVIDUALE
  • DN 2 (Buzau) - SC Mecan Construct SRL
  • DN 2 (Focsani) - SC TEO TRANS CONSULTING SRL  / SC AGRO BRATU ZOO COM SRL / SC COS & ALEX SRL / SC ARGECOM SA
  • DN 7 (Arges) -  Straco Group
  • DN 7 (Valcea) - SC Simarc SA
  • DN 5 (Bucuresti-Giurgiu) - SC Gecor SRL
Informatii despre toti responsabilii cu deszapezirea pe fiecare drum si sector de autostrada a tarii, puteti consulta in lista oficiala de pe site-ul CNADNR.

Cat ne costa deszapezirea pe drumurile blocate in ultimele zile

Sectia de Drumuri Nationale (SDN) Bucuresti Nord a atribuit exact in ajunul Craciunului, in urma unei licitatii deschise, un contract cadru pentru doua ierni (2013/2014 si 2014/2015) in valoare de 59,6 milioane de lei (13,3 milioane de euro) mai multor firme, dupa cum urmeaza:
  • Autostrada A1 - SC Euro Strada SRL - 14,2 milioane lei
  • DN-urile din Judetul Dambovita - Societatea de Constructii Drumuri si Autostrazi SA - 7,8 milioane lei
  • DN-urile din judetul Teleorman - Tel Drum SA - 15,3 milioane de lei
  • DN-urile din judetul Arges - Simarc SA - 6,9 milioane lei
  • DN-urile din judetul Buzau - S.C. MECAN CONSTRUCT S.A. (lider) - S.C. VIA CARPATIA CONSULT S.R.L. - S.C. SELINA S.R.L. - 15,4 milioane lei

Zeci de milioane de lei acordati fara licitatie, in toiul iernii

Cod rosu de viscol
Foto: HotNews / DP
Pentru toate drumurile din zona de Sud a Bucurestiului (Centura Sud, DN31, DN4, DN5 etc), Sectia Drumuri Nationale Bucuresti Sud a atribuit pe 10 ianuarie, printr-o negociere fara anunt de participare, un contract de deszapezire de 23,6 milioane de lei firmei SC Gecor SRL, un contract doar pentru aceasta iarna.

Cu o zi inainte, pe 9 ianuarie, SDN Ploiesti atribuia un alt contract in urma unei negocieri fara anunt de participare in valoare de 8,9 milioane lei pentru deszapezirea A3 Bucuresti-Ploiesti si drumurile nationale din Prahova (DN1, DN1A, DN1B, DN1D, DN71, DN72 ) catre firma SC Rebelis Constructii SRL.

Tot pe 9 ianuarie, tot printr-o procedura de negociere fara anunt de participare, CNADNR prin SDN Bucuresti Nord atribuia asocierii CHIRULLI ANDREA IMPRESA INDIVIDUALE - Shelter Construct SRL un contract de 11,9 milioane de lei pentru deszapezirea Autostrazii A2 de la Bucuresti si pana la Lehliu (km 64).

Celelalte contracte de deszapezire pentru drumurile si autostrazile din partea de Sud si Sud-Est a Romaniei:
  • DN-urile din judetul Ialomita - SC OYL COMPANY HOLDING AG SRL - 6 milioane lei (negociere fara anunt de participare) - 24 decembrie 2013
  • DN-urile din judetul Olt - GENERAL TRUST ARGES S.R.L. - 6,4 milioane lei (negociere fara anunt de participare) - 24 decembrie 2013
  • Autostrada A2 si A4 in judetul Constanta - FINCODRUM SA - 6,86 milioane lei - (negociere fara anunt de participare) - 24 decembrie 2013
  • DN-urile din Constanta si Tulcea - SC Teloxim Con SRL - 17,9 milioane lei (negociere fara anunt de participare) - 18 decembrie 2013
  • DN-urile din Braila - SC Tancrad SRL - 6 milioane lei - (negociere fara anunt de participare) - 18 decembrie 2013
  • DN-urile si A2 (km 64 - km 160) din judetul Calarasi - SC SELINA SRL + SC ASTALROM SA - 28,4 milioane lei (licitatie deschisa) - 1 noiembrie 2013
  • DN-urile din Valcea - Simarc SA - 18,6 milioane lei - (licitatie deschisa) - 29 noiembrie 2013
  • DN-urile din Mehedinti - S.C. VIA VITA CONSTRUCTII S.R.L. - 6,5 milioane lei (licitatie deschisa) - 29 noiembrie 2013
  • DN-urile din Dolj - Tehnologica Radion - contract cadrul pe anii 2010-2014 - licitatie deschisa - 149 milioane de lei in total
Contracte atribuite "pe repede-nainte"

Pentru drumurile din Vrancea si Bacau, CNADNR a incheiat contracte de urgenta, prin negociere fara anunt de participare, chiar inaintea weekendului 25-26 ianuarie cand viscolul si ninsorile au paralizat buna parte din tara.

Deszapezirea in Vrancea: 

- Agro Bratu Zoo Com SRL - 3,1 milioane lei lei - 24 ianuarie
- Teo Trans Consulting SRL - 303 mii lei - 24 ianuarie
- SC Cos & Alex SRL - 930 mii lei - 24 ianuarie
- G.I Nona Service SRL - 1,19 milioane lei - 24 ianuarie

Deszapezirea in Bacau:

- Teo Trans Consulting SRL - 404 mii lei - 23 ianuarie
-  Agro Bratu Zoo Com SRL - 2 milioane lei - 23 ianuarie
- Argecom SA - 2,8 milioane lei - 23 ianuarie
- Rad-Trans SRL - 273 mii lei - 27 ianuarie

Reamintim ca in weekendul 24-26 ianuarie, in urma codurilor portocaliu si rosu, circulatia pe cea mai mare parte din drumurile nationale precum si pe toate autostrazile (A1, A2 si A3) din zona de sud si sud est a Romaniei au fost, cel putin odata, oprita din cauza viscolului.

Autoritatile au anuntat in permanenta ca s-au facut eforturi constante pentru a deszapezi arterele cu probleme, insa chiar si pana luni dimineata unele drumuri importante precum A1 sau DN2 au ramas inchise. La ora publicarii acestui material, Autostrazile A3 si A2 sunt inca inchise.

In plus, pentru judetele Buzau, Vrancea si Braila, Guvernul a instiuit stare de alerta.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

15853 vizualizari

  • -13 (19 voturi)    
    Inteleg,intelegem,politze de plata.. (Luni, 27 ianuarie 2014, 15:29)

    cristian_n [utilizator]

    Inceput de februarie 2011..
    Boc anunta ca se poate circula pe A1.
    Amaratul de mine..crede...apoi sun la Europa FM...mai...nu plecati intre AG-Buc...mesajul...clasic..cine o face ca mine ca mine sa pateasca..
    Peste 2 zile incepea sesiunea fetei...
    Acum...nimic nou sub soare....
  • +25 (33 voturi)    
    Sa nu fim rai (Luni, 27 ianuarie 2014, 15:38)

    liv03 [utilizator]

    Hai sa nu fim rai. Au dezapezit perfect pana a venit zapada!
    Nu scria in caietele de sarcini ca trebuie sa dezapezeasca si cand ninge si e vreme rea.
    • +21 (27 voturi)    
      50 milioane de euro ???? (Luni, 27 ianuarie 2014, 16:01)

      dandantheman [utilizator] i-a raspuns lui liv03

      Cu banii astia ar fi trebuit sa poata cumpara utilaje, la 200.000 EUR/bucata asta inseamna 250 de utilaje, un astfel de numar ar fi probabil de ajuns pentru toate judetele cele mai susceptibile, adica jumate din ele. Si asta nu pentru un an/sezon, ar trebuie sa reziste minim 7-10 ani de zile.

      Dar in Banana Republic, bineinteles, trebuie sa se ingrase si el, baronul local din ceva, la fel si antreprenorul interlopu', frate cu baronu', care are firma de deszapezit.

      Intr-o tara cat de cat normala, spre exemplu SUA, banii astia ar fi ajuns pentru construirea a cel putin 25km de autostrada moderna (in SUA, costul construirii unei mile (1.6km) in zonele rurale este de 3 milioane/mila.
      • +1 (1 vot)    
        nu-i chiar asa... (Joi, 30 ianuarie 2014, 2:54)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui dandantheman

        Fara sa vreau DE FEL sa le gasesc scuze (pentru ca oricum sunt lacomi si lucreaza prost!): utilajele alea consuma carburant (chiar MULT carburant), pentru ele se platesc impozite iar pe ele... lucreaza oameni - carora le trebuiesc platite niste salarii
    • +21 (25 voturi)    
      Corect! (Luni, 27 ianuarie 2014, 16:01)

      TDB [utilizator] i-a raspuns lui liv03

      Si iarasi nu scrie in caietele de sarcini ca trebuie sa deszapezeasca duminica! Iarna nu stie ca e week end? Si nu scrie probabil la ce inaltime trebuie sa treaca plugul ! La Tulcea trec cu plugul la 20 de cm deasupra strazii - poti sa spui ca n-a trecut pe-acolo ? Trec pe sus, bifeaza strada ca facuta, scad combustibilul si isi iau banii. Curat murdare afaceri, coane Fanica!
      • +6 (8 voturi)    
        corect (Luni, 27 ianuarie 2014, 18:50)

        Yo_yo [utilizator] i-a raspuns lui TDB

        are dreptate TDB. sunt curios cine a dat vot negativ. nu de alta dar at trebui scuipat.
  • +10 (14 voturi)    
    deci ninsoarea poate veni si in august (Luni, 27 ianuarie 2014, 16:05)

    mnicku [utilizator]

    adica iarna e impredictibila nu stie cind vine si cit sta .

    Bine a zis Base ca iarna nu-i ca vara dar in ianuarie sa nu se astepte ca ninge insemana ca sint inconstienti
  • +14 (16 voturi)    
    Cainii latra ursul trece (Luni, 27 ianuarie 2014, 16:25)

    vladf [utilizator]

    Noi sa fim sanatosi, ca astia o sa domneasca 10ani de acum incolo.
    Curtea de conturi este a lor, nu are cine sa ii verifice.
    Sunt bani de la bugetul de stat nu de la UE, deci nu are cine sa mai verifice.
  • +10 (12 voturi)    
    Greva fiscala (Luni, 27 ianuarie 2014, 16:42)

    benois [utilizator]

    Prosti suntem ca nu se face greva fiscala fortat.
  • +6 (10 voturi)    
    incredibil (Luni, 27 ianuarie 2014, 16:45)

    subcultura [utilizator]

    pe A2, pe tronsonul de pana la km 64, dezapezirea este facuta de "CHIRULLI ANDREA IMPRESA INDIVIDUALE". mai pe romaneste un fel de PFA mai mare Chirulli Andrea.

    Diferente intre o societate comerciala si aceasta forma de activitate comerciala in Italia (impresa individuale), aici:
    http://www.an.camcom.gov.it/avvio-impresa/differenze-impresa-individuale-societ
    • +3 (3 voturi)    
      fara limita de raspundere (Marţi, 28 ianuarie 2014, 11:07)

      evidenta [utilizator] i-a raspuns lui subcultura

      Raspunderea proprietarului societatii este FARA LIMITA (spre deosebire de s.r.l., s.a. si altele), este o forma de organizare in care proprietarul nu" fuge" de responsabilitati, eventuale Debite care ii revin. Raspunderea este personal!!!
    • +3 (3 voturi)    
      bine punctat (Marţi, 28 ianuarie 2014, 18:01)

      open [utilizator] i-a raspuns lui subcultura

      cf site-urilor italiene are ca obiect de activitate "drumuri si sosele" si piste de aviatie.
  • +14 (16 voturi)    
    optica (Luni, 27 ianuarie 2014, 16:52)

    bucurflorin [utilizator]

    tovarasul sova, a facut urmatoare smecherie....initial a propus niste preturi mici chiar sub cele din nordul europei (1200-1500 euro/km). pt ca firmele mari, cu experienta au refuzat sa participe, prinzandu-se de faptul ca oricat ar fi oferit tot nu ar fi castigat, s-au abtinut. apoi, cand iarna a fost in prag, tovarasul, prin oamenii sai a inceput atribuirea de contracte prin negociere directa fix la preturile care erau inainte cu firme de apartament, fara nici un pic de experienta in domeniul asta. si fara utilaje. ca o ironie a sortii, firmele respective inchiriaza utilaje fix de la firmele mari.

    daca mai tine minte cineva, acum 2 ani, intr-o situatie mult mai grea, e85 era deschis mult mai repede, a1 a fost deschisa in dimeneata respectiva (mult mai repede), nu existau judete intregi inchise circulatiei....si fix acelasi sova si orban dadeau lectii de deszapezire....
    • +7 (9 voturi)    
      afaceri, afaceri, afaceri pe banii fraierilor (Luni, 27 ianuarie 2014, 17:19)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui bucurflorin

      care i-au votat. Nu vezi in poza? Ala e plug? Mai degraba plugusor. Doar dati un search pe google, "snow plows canada" si daca vreti extindeti cautarea la autofreze, carat zapada in orase, etc....si o sa realizati nesimtirea autoritatilor din Romania.
    • +3 (3 voturi)    
      Ce ma mira (Marţi, 28 ianuarie 2014, 13:39)

      justin puscasu [utilizator] i-a raspuns lui bucurflorin

      e faptul ca SRI si DNA au gasit timp si resurse sa inregistreze la greu convorbirile unor profesori care puneau la cale o spaga de 200-300EUR la bac, sau o educatoare nesimtita, dar in cazul flagrant al firmelor de deszapezire, care fura pe fata in fiecare an zeci de milioane de euro (nu doar de la CNADR ci si de la primarii) nimeni nu observa nimic.
      A naibii iarna asta, pe toti ii ia prin surprindere!
      Povestea asta cu semnarea contractelor pentru 40% din fonduri dupa ce se anunta codul portocaliu il recomanda pe dl. Sova pentru toata atentia DNA.
    • 0 (0 voturi)    
      ba au FOST inchise!! (Joi, 30 ianuarie 2014, 3:00)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui bucurflorin

      Acum 2 ani au FOST inchise circulatiei, judetele Buzau, Braila, cred ca si Galati, Vrancea si Bacau!!
      Si poate si altele, nu stiu care - insa de BZ si BR sunt absolut sigura, pt. ca acolo nu se desfasurau, d.ex. servicii postale catre sau / si dinspre alte judete!
  • +9 (11 voturi)    
    aceeasi baieti destepti care ne fac la buzunare (Luni, 27 ianuarie 2014, 17:41)

    misa2002_2006 [utilizator]

    aceeasi baieti destepti care ne fac la buzunare de cate ori au ocazia!
    si e numai vina noastra, ca le permitem!
  • +11 (11 voturi)    
    Mi-e sila (Luni, 27 ianuarie 2014, 18:08)

    OmulNou [utilizator]

    Mi-e asa sila de coruptia din tara asta si incep sa cred ca nu se va schimba niciodata.
    • +8 (8 voturi)    
      Nu trebuie (Luni, 27 ianuarie 2014, 19:55)

      termopan [utilizator] i-a raspuns lui OmulNou

      Asta consideram si eu. Acum ma amuza incompetenta lor, de ex. in sectorul 3 au trecut niste furgonete hilux cu plugurile ridicate printre blocuri. Una dintre ele a ramas impotmolita. Nu ai cum sa nu te bucuri...
  • +6 (6 voturi)    
    porcusor constantinescu a ratat deszapezirea asta (Luni, 27 ianuarie 2014, 19:56)

    IancuJianu [utilizator]

    l-a prins DNA-ul pe picior gresit si a trebuit s-o tireze in America, la operatie, ca ce pesches era pe capul lui...
    Asa, ia Mazare si acolitii toata spuma.
  • +4 (8 voturi)    
    10.000 de oameni (Marţi, 28 ianuarie 2014, 0:57)

    ionionut [utilizator]

    Nu iti dai seama cat este de mare furtul pana nu te gandesti ca cu banii care s-au cheltuit pentru dezapezirea A1 (14.2 mil. lei) se puteau angaja timp de doua luni 10.000 de oameni cu salariul minim pe economie!
    Practic fiecare om ar fi avut in grija sa dezapezeasca 10 metri de autostrada! Si eu cred ca ar fi facut o treaba mult mai buna decat dezapezirea asta automata unde o masina ar trebui sa inlocuiasca 1000 de oamani!
  • +5 (7 voturi)    
    ar fi interesant ... (Marţi, 28 ianuarie 2014, 10:43)

    moby dick [utilizator]

    ... de vazut un cost defalcat al intregii operatiuni : cat costa utilajele, salariile oamenilor care lucreaza pe ele, motorina, alte materiale, costuri intretinere, etc. Probabil ca la final vom constata ca preturile pe km sunt de 2-3 ori mai mari decat cele reale, la care oricum s-ar fi obtinut un profit decent. Dar sa vorbesti de decenta in fata unora ca USL este ca si cum i-ai injura de mama. Nu mai spun de o analiza tehnico-financiara din care sa rezulte clar care varianta este mai avantajoasa : achizitia utilajelor de catre autoritati sau plata anuala a serviciilor catre terti. Vezi situatia primariei lui Oprescu unde costul cumulat al chiriei pe cativa a depasit valoarea de achizitie a respectivei cladiri. Si uite asa ar intra la puscarie jumatate dintre demnitarii si "alesii" Romaniei...
  • +4 (4 voturi)    
    Cine sunt... (Marţi, 28 ianuarie 2014, 11:49)

    CJ. [utilizator]

    Sa aflam si cine sunt patronii de la firmele care au primit contractul asa "de urgenta" si fara licitatie. Al cui nepot, al cui unchi, al cui verisor sau matusa?
    • 0 (0 voturi)    
      nu e pe "rudenie" (Joi, 30 ianuarie 2014, 3:07)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui CJ.

      E pe "barter": eu ii dau contract la al tau, tu ii dai la al meu ;)
  • +3 (3 voturi)    
    6000 eur/km (Marţi, 28 ianuarie 2014, 18:21)

    liviusmaximus [utilizator]

    teldrum a avut contract de deszapezire la pretul simbolic de 6000 EUR/KM !!! Despre ce sa mai vorbim...
  • +4 (4 voturi)    
    Desigur ca au fost atribuite in regim de urgenta (Marţi, 28 ianuarie 2014, 23:51)

    mcris [utilizator]

    ...doar zapada n-a intarziat decat o luna si jumatate!
  • +3 (3 voturi)    
    Caciuli, fulare, manusi, paturi, cizme (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 13:45)

    Johanis [utilizator]

    Au rupt primariile cei care traiesc NUMAI din afaceri cu statul, evitand binenteles licitatia pe situatii de urgenta. Foamea de bani, bazata pe relatii vechi, a dus la achizitii la preturi astronomice chiar acum, sub nasul nostru. Noi ne scufundam sub nameti si ei fac milioane de euro. Cine raspunde? Cine controleaza?
  • +3 (3 voturi)    
    Pontosul Mousetzunache ! (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 21:10)

    Plagarus [utilizator]

    Victor Ponta: „Suntem pregătiți cu utilajele de deszăpezire, dar deocamdată nu am reușit să localizăm zăpada. Am trimis niște țărani din Apuseni s-o caute.”


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă