VIDEO Sondaj: Aproape 45% dintre romani cred ca regimul comunist a insemnat "un lucru bun pentru Romania". Banatenii - cei mai reticenti fata de comunism, moldovenii - cei mai favorabili

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Vineri, 17 ianuarie 2014, 15:45 Actualitate | Esenţial

Sondaj INSCOP
Foto: INSCOP
Comunismul a insemnat "un lucru bun pentru Romania", considera aproape 45% dintre romani. De cealalta parte, 45,5% dintre persoanele chestionate sunt de parere ca regimul comunist a fost "un lucru rau pentru Romania". Concluziile apartin unui sondaj realizat de INSCOP Research, potrivit caruia "campionii anticomunismului" sunt tinerii cu varste pana in 34 de ani, cu studii superioare, cu un venit mare. Ca regiune istorica, romanii din Banat, Crisana, Maramures si Transilvania dezaproba cel mai mult comunismul. 

Barometrul "Adevarul despre Romania" este realizat de INSCOP Research la comanda Adevarul. Sondajul a fost realizat in perioada 07-14 noiembrie 2013, volumul esantionului a fost de 1.055 de persoane, iar eroarea maxima admisa a datelor este de 3%. Metoda folosita a fost cea a sondajului de opinie pe baza unui chestionar aplicat de operatorii de interviu la domiciliul respondentilor, iar chestionarele au fost aplicate in 37 de judete si Municipiul Bucuresti, intr-un total de 80 de localitati (orase mari, orase medii, orase mici, comune, sate).

47,5% dintre romani considera ca Nicolae Ceausescu a jucat un rol "mai degraba pozitiv" in istoria Romaniei, potrivit acestui sondaj, in timp ce aproape 47% dintre cei chestionati sunt de parere ca Ceausescu a jucat un rol "mai degraba negativ".

Cand vine vorba insa despre Elena Ceausescu, peste 80% dintre cei chestionati considera rolul jucat de aceasta a fost "mai degraba negativ".

In ceea ce priveste recuperarea tezaurului trimis in Rusia, aproape 85% dintre romani apreciaza problema ca fiind importanta si foarte importanta. 



45,5% dintre romani considera comunismul "un lucru rau pentru Romania", in timp ce 44,7% sunt de parere ca regimul comunist a insemnat "un lucru bun pentru Romania". "Campionii anticomunismului" sunt tinerii cu varste pana in 34 de ani, cu studii superioare, cu un venit mare. Ca regiune istorica, romanii din Banat, Crisana, Maramures si Transilvania dezaproba cel mai mult comunismul. 

De cealalta parte, potrivit analizei socio-demografice, cu cat creste varsta respondentilor, cu atat este mai prezenta si atitudinea de aprobare a regimului comunist. Raspunsul comunismul a insemnat "un lucru bun pentru Romania" este dat de majoritatea romanilor de peste 65 de ani, de cei cu studii primare si de majoritatea locuitorilor din Moldova si Bucovina.

De asemenea, 44% dintre cei chestionati sustin ca inainte de 1989 "se traia ma bine" fata de acum; spre comparatie, 33% au raspuns ca "se traia mai rau", iar 15% sunt de parere ca "se traia la fel".

Din analiza socio-demografica a raspunsurilor reiese ca majoritatea persoanelor de peste 65 de ani, cu studii primare sau din Moldova si Bucovina considera ca inainte de Revolutie "se traia ma bine" decat acum.

Amintim ca Gigel Stirbu, ministrul Culturii, a anuntat astazi, 17 ianuarie, ca-i va propune premierului infiintarea unui Muzeu al Ororilor Comunismului, care sa le prezinte mai ales tinerilor abuzurile comise de regimul din perioada respectiva, pentru ca in viitor acestea sa nu fie repetate. "Cred ca cea mai buna locatie ar fi Palatul Parlamentului", a declarat astazi Gigel Stirbu, la Slatina.

"Tin cu tot dinadinsul la acest proiect, pentru ca odata si odata Romania trebuie sa recunoasca greselile trecutului. (...) Avem atat de multe inchisori in care oamenii au sfarsit, imagini cu ororile comunismului. (...)Sunt cateva lucruri pe care le-am trait, incepand de la cartela de paine, pana la cozile la lapte. (...) Exponatele care vor fi acolo, sunt convins, vor fi numeroase, exista aceste exponate. (...) Cred ca, in primul si in primul rand, tinerilor li se adreseaza acest muzeu, astfel incat aceia care vin dupa noi sa nu mai faca aceleasi greseli. (...) Exista un institut care studiaza aceste orori. Ati vazut ca sunt foarte multe gropi comune care au fost descoperite de oameni de buna-credinta care studiaza si analizeaza aceste orori ale acelui sistem", a explicat Gigel Stirbu, citat de Agerpres.

Citeste si:












Material sustinut de Provident

​INTERVIU Stefan Liiceanu - trecerea de la carti la produse japoneze traditionale via piata financiara

Dupa 17 ani petrecuti in Japonia, timp in care a lucrat in domeniul financiar, Stefan Liiceanu a decis sa deschida in locul fostei Librarii Humanitas din Fundul Curtii, Takumi - un magazin in care sunt comercializate produse japoneze traditionale. In cadrul, proiectului "10 ani", Provident vrea sa arate cum se vede Romania ultimilor 10 ani, dar si Romania urmatorilor 10 ani, prin ochii unor tineri care au avut succes. "Cred ca cel mai important este sa faci ce iti place. Productivitatea se vede atunci cand faci ceva cu pasiune, nu cand faci ceva pentru ca trebuie."
12731 vizualizari
  • +15 (37 voturi)    
    diferente pe zone (Vineri, 17 ianuarie 2014, 15:50)

    sorin3 [utilizator]

    e simplu
    cei care au avut de suferit il detesta, cei care au avut de castigat il iubesc.
    Oare citi moldoveni sint intre respondentii din Banat, Crisana,Transilvania si Maramures? Poate ca de fapt contrastul e si mai mare.
    • +10 (14 voturi)    
      Nu e asa! (Vineri, 17 ianuarie 2014, 16:24)

      EuSiCuMine [utilizator] i-a raspuns lui sorin3

      Vrei sa spui ca moldovenii au avut de castigat de pe urma comunismului? Nu stii ce vorbesti!
      Reiau ce am scris mai jos: cu cat ai beneficiat mai mult de trecerea la capitalism, cu atat vei fi mai favorabil acestuia.
      • +4 (28 voturi)    
        intrebare (Vineri, 17 ianuarie 2014, 17:19)

        castro [utilizator] i-a raspuns lui EuSiCuMine

        cine i-a oprit pe moldoveni sa beneficieze de "trecerea la capitalism " ? Comoditatea ?
        • +17 (23 voturi)    
          Daca ar fi totul atat de simplu... (Vineri, 17 ianuarie 2014, 17:31)

          maxi rodrigues [utilizator] i-a raspuns lui castro

          ...nu ar fi atat de complicat, nu?
          Cum bine zice cineva bogdan1477 mai jos, comparatia asta intre moldoveni si restul romanilor e identica cu comparatia intre romani si restul Europei.
          Romania e membru UE din 2007. Cine i-a oprit pe romani sa traiasca atat de bine precum germanii, olandezii, etc? Cumva, comoditatea?...

          Pozitia Moldovei, lipsa infrastructurii adecvate, lipsa capitalului de anvergura, lipsa suportului politic, etc. Ti-as mai putea enumera multe, dar mi-e teama ca prejudecatile fata de moldoveni te vor impiedica sa vezi adevarul.

          PS Daca ai citi putina istorie, ai intelege care a fost rolul Moldovei in trecut, inclusiv in crearea Romaniei moderne. Trebuie doar sa vrei.
          • +5 (13 voturi)    
            Bravo, (Vineri, 17 ianuarie 2014, 17:46)

            MicaS [utilizator] i-a raspuns lui maxi rodrigues

            felicitari !
          • +2 (4 voturi)    
            1. Bravo !!! (Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 7:39)

            alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui maxi rodrigues

            1. Bravo !!!
            te felicit pentru ceea ce ai scris.
            (eu sunt ardelean ca sa nu fie dubii ca m-as autoapara). Subscriu intru totul

            2. Cat despre acest "castro" : el ar trebui sa se uite in istoria pe care n-o stie si sa vada "cate frontiere cu Rusia au rezistat (de bine de rau) timp de 300 de ani" (Rusii ajung pe Nistru in jurul lui 1712, polonia a pierdut jumate din Tara, Asia a fost calcata in picioare etc..etc...).
            Moldova (si ma refer desigur aici inclusiv cu Basarabia cu tot, care tot Moldova este) cu toate dramele ei a fost un bastion de netrecut
            pentru Rusi. Asa cum bine zicea Mihai Eminescu "in Basarabia se joaca supravietuirea intregului neam romanesc" ca neam romanesc (nu numai supravietuirea Moldovei)

            2. Din pacate "sindromul Banciu" (adica niste

            autosuficienti grobieni simplisti care ii injura

            pe toti cu injuraturi birjaresti ca "puturosi,

            cersetori etc..." pentru ca "stiu ei

            cum mai bine sta treaba"

            continua sa faca victime ...
        • -4 (22 voturi)    
          nu (Vineri, 17 ianuarie 2014, 17:50)

          bec [utilizator] i-a raspuns lui castro

          comoditatea, ci lenea,ignoranta si betia.
          • +8 (16 voturi)    
            :) (Vineri, 17 ianuarie 2014, 18:02)

            maxi rodrigues [utilizator] i-a raspuns lui bec

            "Ei, bobocule, apăi cum le știi dumneata pe toate, mai rar cineva!"

            Sunt sigur că tu esti harnic, destept si nu bei nimic.
          • +3 (7 voturi)    
            @bec (Vineri, 17 ianuarie 2014, 20:59)

            mars332 [utilizator] i-a raspuns lui bec

            ''respectul'' meu pentru gandirea agera, la fel ca vorba.
          • -1 (3 voturi)    
            ai aparut Visinescule (Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 7:40)

            alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui bec

            ai aparut Visinescule ?

            Tot nu ne-ai spus ce faceati tu si ai tai prin
            anii 50

            Ultima data "nu-ti mai aminteai" exact ca Visinescu

            De unde si porecla.
        • +3 (9 voturi)    
          nepasarea celorlalti de zonele noastre (Vineri, 17 ianuarie 2014, 19:06)

          Danela Diana [anonim] i-a raspuns lui castro

          nepasarea celorlalti de zonele noastre. Daca iti aminteste istoria noi moldovenii am unit tara...in rest numai de bine din moldova!
        • +3 (11 voturi)    
          Hai sa-ti dau si eu un raspuns... (Vineri, 17 ianuarie 2014, 19:52)

          EuSiCuMine [utilizator] i-a raspuns lui castro

          Stii ca Romania, a se intelege toata Romania, primeste de la UE fonduri de coeziune, repet coeziune. Pentru autostrazi, de exemplu s-au primit cateva miliarde de Euro.
          Cati km de autostrada s-au facut cu acesti bani in Moldova (sau Oltenia)? Cati km de autostrada s-au facut vreodata in Moldova (sau Oltenia)? Niciunul... Pai cum vine asta daca Moldova este o zona mai saraca si fondurile sunt de coeziune si destinate intregii tari? Nu se mai revolta nimeni aici.
          Pai de ce ai veni sa investesti in Moldova? Infrastructura n-are (si lasati textele cu drumul european x care e extraordinar dar ia satele la rand), pozitionare geografica potrivita n-are.... De ce ai investi?
          • +3 (9 voturi)    
            Nu-s moldovean dar ma enerveaza inepti (Vineri, 17 ianuarie 2014, 22:24)

            UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui EuSiCuMine

            asa ca-ti dau primul raspuns ce mi-a venit in minte: pt agricultura, eoliene, rulmenti, lasere, etc...
            Ma "topesc" de placere cand vad discriminanti sau din aia care nu-si vad barna din ochiul propriu sau cei ce nu-s in stare sa vada cauzele complexe ale problemelor... si mai fac si rau in societate pe deasupra!
            • +2 (6 voturi)    
              Trist (Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 10:29)

              UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui UnOarecare

              La cate minusuri a primit comentariul meu de mai sus ne dam seama ca si pe aici avem o groaza de inepti... aia de voteaza emotional si pt care fericirea in viata inseamna manele, fotbal si gratar; n-au citit 10 carti in viata lor si vor scoate urmatoarea generatie de prost-crescuti inculti si aproape analfabeti.
          • -2 (4 voturi)    
            de la harlau la roznov (Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 8:04)

            thebblack [utilizator] i-a raspuns lui EuSiCuMine

            pai ei de ce sa nu aiva autostrada?

            serios acum, autostrazile astea nu se fac asa, unde i se pare lu nea gheo ca ar fi bine. trebuie indeplinite anumite conditii pentru a fi nevoie de o autostrada, ori in moldova... le gasesti mult mai putin.

            si oricum, cata autostrada s-a construit in romania per total ca sa te vaiti ca in moldova nu s-a construit de loc?
      • -8 (12 voturi)    
        Alt sondaj, de verificare. (Vineri, 17 ianuarie 2014, 17:25)

        dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui EuSiCuMine

        Ce valoare de adevar credeti ca are afirmatia:

        "Partidul Comunist si Nicolae Ceausescu reprezentau mult mai bine interesele majoritatii romanilor decit formatiunile politice de astazi?"

        Raspundeti aici:
        http://www.sondaje.php0h.com/pcrsinc.php
        • +23 (25 voturi)    
          Dumitrica subiectivu' (Vineri, 17 ianuarie 2014, 17:39)

          Sani [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          Da bai Dumitrica, bun era comunismul.
          Cam la fel ca USL-amul de astazi.
          Nu degeaba promotorii ruperii de Occident sunt aceeiasi care au ingropat Romania in trecut.

          Sa ne amintim totusi:
          1. intreruperile de curent
          2. emisiuni 2h per zi cu Ceausescu
          3. marea bucurie de a gasi un kilogram de banane
          4. Marea bucurie de a bea o Coca-Cola (de unguri sau sarbi)
          5. Copiii injectati cu SIDA
          6. Defilarile pe stadioane cu esarfe multicolore
          7. Cozile la paine
          8. Alimenatrele cu conserve de peste
          ....ohoho.....

          Ma rog, ca de decadenta spirituala, nu vorbim ca aia nu intereseaza 80% din Romani (aprox. aia care au votat USL-ama + PPDD + Romania Mare,.....).
          • +20 (22 voturi)    
            Si inca, (Vineri, 17 ianuarie 2014, 18:03)

            adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Sani

            9. Frig in casa
            10. Apa calda din Paste in Craciun
            11. Munca voluntara
            12. Culesul porumbului si nu numai. ( elevi, studenti, salariati ).
            13.Restaurantele inchise la ora 22
            14.Femai moarte prin avort empiric
            15.Coda la lapte de la ora 2 noaptea
            16. Cozile cu scandal la schimbarea buteliei.
            17.Promovarea celor devotati partidului si nu a celor merituosi.
            18. Teama de Securitate
            19.Justitia subordonata Partidului.
            20.Abuzurile Militiei ( ai par mare, ai blugi, nu ai buletinul la tine, etc. motive de abuz )
            21. Dificultatile de a trece granita.Chiar ca turis in tari socialiste.
            22. Oameni ucisi pentru incercarea de a scapa din " lagarul " socialist.
            22. Asteptarea indelungata ( ani !! ) pentru cumpararea unei masini. Dacia. Si cu toti banii depusi !

            ....Etc, etc.
            • +7 (7 voturi)    
              Si inca ceva: (Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 7:55)

              roman diaspora [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

              accesul la informatie. Ni s-a bagat pe gat doar propaganda. Presa straina era interzisa.
          • -22 (28 voturi)    
            La Bucuresti nu erau intreruperi de curent (Vineri, 17 ianuarie 2014, 18:11)

            dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Sani

            De ce s-a rasculat Bucurestiul in 1989 ramine o enigma.

            - benzina nu era pe cartela, nici piinea, nici alimentele.
            - intreruperi de curent nu erau
            - se gasea pepsi si quick peste tot
            - se prindeau bulgarii la TV, asa ca aveai alternativa la cele doua ore de program de la noi

            Se traia mult mai bine la Bucuresti inainte de 1989 ca acum pentru ca atunci pe linga faptul ca bucurestenii aveau de toate mai aveau si locuinte si loc de munca ceea ce lipseste acum.
            • +16 (16 voturi)    
              dumitrica..... (Vineri, 17 ianuarie 2014, 18:27)

              translativus [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

              ...las-o jos ca macane !

              Ori habar nu ai, deci esti prea tanar, ori esti zvonerul de serviciu.
              Daca tot esti pus sa minti, macar tragele si tu mai cu perdea ca sunt prea gogonate.

              Oricum, ai ratat inca o ocazie sa taci !
              • +12 (12 voturi)    
                dumitrica nu-i din Bucuresti. (Vineri, 17 ianuarie 2014, 19:51)

                Luk [utilizator] i-a raspuns lui translativus

                Nu stiu de unde vine, dar inainte de '89 nu locuia in Bucuresti.
            • +17 (17 voturi)    
              Perplex (Vineri, 17 ianuarie 2014, 18:28)

              Sani [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

              Amice, du-te si culca-te.
              No vorbim de aceeasi tara, acelasi oras, aceleasi vremuri.

              Esti cam tulburat!
            • +15 (15 voturi)    
              ?!? (Vineri, 17 ianuarie 2014, 18:55)

              thebblack [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

              benzina nu era pe cartele. pur simplu nu prea era.

              painea si alimentele se gaseau daca stateai la coada. si nu e vorba de cozi din alea de vezi tu azi in supermarket. 5 6 persoane la fiecare din cele 25 de case, ci doua trei sute de persoane la o singura vanzatoare (de unde si faimoasa "Sa se dea cate una, sa ajunga la toata lumea").

              intreruperi de curent erau zilnic sau aproape zilnic, ca de aia una dintre cele mai importante cumparaturi era gazul lampant.

              pepsi si quick am baut cred ca de vreo 2 3 ori in 10 ani de zile.

              da, aici se prindeau bulgarii. in moldova se prindeau rusii, in banat sarbii si in transilvania ungurii. asta nu inseamna ca ca era bine, ci exact dimpotriva. la aia de ce se putea?
              • -20 (20 voturi)    
                Era benzina toata ziua la Bucuresti (Vineri, 17 ianuarie 2014, 19:08)

                dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

                Se gasea la liber benzina la Bucuresti tot timpul inainte de 1989, nu era o problema.
                • +15 (15 voturi)    
                  Mincinos ordinar! (Vineri, 17 ianuarie 2014, 21:36)

                  Precup [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

                  Stateam la coada cate 3 zile ca sa pot sa iau benzina in Bucuresti, inainte de '89! Ma puneam azi, lasam masina peste noapte, veneam si maine, iar lasam masina peste noapte, iar, in a 3-a zi, ajungeam la pompa.

                  Cozile se intindeau pe kilometri, mincinos ordinar ce esti!
                  • +6 (6 voturi)    
                    dumitrica, dumitrica... (Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 8:00)

                    roman diaspora [utilizator] i-a raspuns lui Precup

                    tu ai fost sofer la partid, ca prea le stii pe toate, prea n-ai suferit de niciunele, sau esti vreun nepot de "sus-pus" ca aia nu duceau lipsuri decat la etajele superioare, ceea ce nu-i impiedica sa ajunga mari sefi. Ati uitat de sefii incompetenti, care nu ajungeau sus decat prin propaganda PCR?
                • +11 (11 voturi)    
                  Daca era benzina... (Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 0:18)

                  Emiliom [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

                  ... atunci inseamna ca tu erai atat de sarac incat nu ai avut bani sa-ti cumperi doi litre ca sa-ti dai foc de fericire!
              • -13 (15 voturi)    
                Era quick si pepsi pe toate drumurile (Vineri, 17 ianuarie 2014, 19:33)

                dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

                Ca ai baut tu de 2-3 ori in 10 ani, este treaba ta.
                • +12 (12 voturi)    
                  era benzina toata ziua. (Vineri, 17 ianuarie 2014, 20:45)

                  thebblack [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

                  trebuia doar sa stii in care zi din saptamana.

                  iar pepsi si quick erau pe toate drumurile unde cu afisaj publicitar. evident, doar in poze.
                  • -1 (5 voturi)    
                    Nu ai trait la Bucuresti. Nu cunosti. (Vineri, 17 ianuarie 2014, 22:42)

                    dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

                    Este clar. Nu cunosti viata din Bucurestii de dinainte de 22 Dec. 1989 si nici pe cea de azi.
                    • +3 (3 voturi)    
                      adevarat (Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 15:37)

                      thebblack [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

                      nu am trait in bucuresti. aia nu se putea numi viata.
                • +9 (9 voturi)    
                  Minti, tovarashe! (Vineri, 17 ianuarie 2014, 21:37)

                  Precup [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

                  Pepsi se gasea numai daca aveai pile la restaurantele hotelurilor unde mai veneau straini: Flora, Inter, Ambasador. In rest, pepsi nu se vindea la liber de minim 10 ani.

                  Quick ala de care spui tu era o posirca ordinara si chimizata, care incerca sa imite ceva pepsi.
            • +14 (16 voturi)    
              minciuna (Vineri, 17 ianuarie 2014, 19:05)

              bogdaniulian [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

              cum poti sa minti in halul asta? aveam 14 ani in 89, dar imi aduc bine aminte de cate ori mi-am facut lectiile la lumanare sau lampa de gaz, de cozile interminabile la care stateam si de frigul din case. sa-ti fie rusine! daca iti place asa de tare, de ce nu pleci in coreea de nord? o sa te simti ca in buurestiul anilor 80!
              • -10 (12 voturi)    
                In Bucuresti era curent non stop (Vineri, 17 ianuarie 2014, 19:31)

                dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui bogdaniulian

                Nu mai induceti lumea in eroare. Era curent electric non stop in Bucuresti.

                In alte orase existau intreruperi dar nu in zonele centrale ci in cartiere iar sincer vorbind, dupa 1986, intreruperile se redusesera simtitor. In 87-89 nu prea mai erau.
                • +13 (13 voturi)    
                  mai usor cu pianu pe scari (Vineri, 17 ianuarie 2014, 20:05)

                  akanom [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

                  Eu inteleg ca esti postac platit, dar chiar nu are sens sa minti pe fata, cand toata lumea stie clar cum era.


                  Lasa-o, ca macane!
                • +8 (8 voturi)    
                  Curent non stop? (Vineri, 17 ianuarie 2014, 21:38)

                  adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

                  Poate in beciurile Securitatii . Lucrai acolo ?
                • +5 (5 voturi)    
                  Curentul in Bucuresti se intrerupea! (Vineri, 17 ianuarie 2014, 21:39)

                  Precup [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

                  Din toamna si pana in primavara, seara de seara, aveam trei sferturi de ora sau o ora de intrerupere a curentului!

                  Daca la tine nu se intrerupea (desi se vede ca minti de ingheata apele si postacesti dupa script), inseamna ca locuiai in cartier de nomenklaturisti.
                • +6 (6 voturi)    
                  He-he-he (Vineri, 17 ianuarie 2014, 22:34)

                  rad_prostii [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

                  Erai din elita securista daca aveai si benzina cand pofteai, iarna erai singurul care mergeai cu masina, aveai si carne si nu tacamuri si salam cu zgarciuri, aveai si caldura in casa.
                • +4 (4 voturi)    
                  In 87-89 nu prea mai erau :))))))))) (Vineri, 17 ianuarie 2014, 23:25)

                  thebblack [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

                  esti sigur ca nu iti "amintesti" exact invers?
                • +1 (1 vot)    
                  numai minte nu era dumitrica... (Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 8:06)

                  roman diaspora [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

                  ca daca era, chiar si la cartela, n-am mai suferi acum de prostie la urna. In gegenteil, eram injectati cu prostie ca sa ne manipuleze mai usor, de aia nu ne mai trezim nici azi...
            • +3 (3 voturi)    
              pentru Dumitrica (Vineri, 17 ianuarie 2014, 21:33)

              adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

              De ce s-a rasculat Bucurestiul ?
              Poate...pentru Libertate ?
              Sau Libertatea nu e importanta . Ce crezi ?
            • +7 (7 voturi)    
              Esti un mincinos ordinar! (Vineri, 17 ianuarie 2014, 21:49)

              Precup [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

              Pentru ca sa poti cumpara benzina, stateai la coada 1-2-3 zile. Cozile se intindeau pe kilometri, iar benzinarii in Bucuresti nu erau mai mult de 8-10 in tot orasul. In noiembrie sau decembrie '89 se rationalizase benzina si in Bucuresti.

              In noiembrie sau decembrie '89 se rationalizasera si alimentele pe baza de care in Bucuresti, dar bucurestenii nici nu bagasera de seama, pentru ca oricum nu se gasea niciun produs pe baza de carne la niciun magazin. Iar magazinele oricum erau putine si goale. Imi amintesc insa perfect cum am apucat, printr-un miracol, sa imi cumpar ratia de produse din carne pe luna respectiva: consta in cam 100g de crenvursti de cea mai joasa calitate, ambalati in vid. Tin minte pentru ca era prima data cand vedeam un aliment ambalat in vid (da, atat de trogloditi si inapoiati eram, nici nu stiam ce e aia ambalare in vid). Incepuse programul de "alimentatie stiintifica" al nu stiu carui analfabet comunist.

              Intreruperi de curent erau in fiecare seara, din toamna si pana in primavara, ca sa nu ne incalzim prea mult cu radiatoarele electrice. Ne incalzeam pentru ca ei nu dadeau caldura mai deloc, noaptea dormeam cu caciula si palt.

              Pepsi nu se gasea la liber nicaieri in comert, ci numai daca aveai pile la un restaurant de pe langa un hotel unde veneau straini.

              Ma doare-n cot ca se prindeau bulgarii, nu stiu bulgareste si ma uitam ca mâța-n calendar, ca surdo-mutii. Iar asta era mai bun decat programul de 2 ore de la unicul canal TVR.

              In Bucuresti se traia la fel de prost ca oriunde in tara, bucurestenii nu aveau mai nimic, magazinele erau la fel de goale ca oriunde in tara si tu minti de ingheata apele!

              Daca tu aveai si gaseai tot ce spui, nu exista decat o singura explicatie: erai un nenorocit de nomenclaturist, care aveai acces la magazinul cu circuit inchis al nomenklaturii de partid.

              (De fapt, cea mai probabila explicatie este ca esti un scarbos de postac, care scrie dupa scriptul pe care i l-au dat cripto-comunistii care iti sunt stapani
            • +5 (5 voturi)    
              bati campii cu salbaticie (Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 9:57)

              sorance2000 [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

              Urmaresc de ceva timp postarile tale si observ ca pari venit de pe alta planeta. Am am prins si eu acele vremuri si pot declara lipsurile acelor vremuri: foame, cozi, frig, fara gaza iarna, curent oprit periodic, lipsa emisiunilor tv, lipsa alimentelor, lipsa libertatii samd.
              Mataluta, ori erai spalat pe creier de propaganda comunista, ori prea mic si nu ai trait acele vremuri, ori ai fost sau parintii tai au fost nomenclaturisti si ai trait mai bine. Bineinteles, "baronii" nu "vad" niciodata realitatea de sub ochii lor. La fel ca si cei de astazi. Pari sa fii un pui de nomenclaturist. Dar e posbil sa fii si dus cu pluta, Deci, nu mai veni cu aceasta placa cum ca s-a trait bine, ca nu e adevarat. 90% din populatia romaniei comunsite traia sub pragul saraciei plus ca nu exista libertate. Mai este o posibilitate, esti un neo-nomenclatusit uselist si arunci acelasi tip de minciuni pe ca le indruga "baronii zilelor noastre".
          • +4 (4 voturi)    
            Gresit! (Vineri, 17 ianuarie 2014, 22:33)

            UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui Sani

            Doar vreo 32% din cetatenii cu drept de vot au votat USL+PPDD+RM... de asta cred ca oricine vrea binele acestei tari si nu se duce la vot e un masochist care are ce merita!
    • -3 (7 voturi)    
      tovarasi, nu va uitati unde trebuie!` (Vineri, 17 ianuarie 2014, 16:34)

      CostinAndrieș [anonim] i-a raspuns lui sorin3

      “în ultimii 22 de ani anticomuniştii puri şi duri au fost mai agresivi, deplasaţi şi nocivi decît foştii demnitari comunişti.” (Ciprian Șiulea)

      http://inliniedreapta.net/insemnare/ma-trezesc-in-fiecare-dimineata-gindindu-ma-ca-azi-voi-pune-capat-capitalismului/
    • +15 (15 voturi)    
      ?!? (Vineri, 17 ianuarie 2014, 16:49)

      maxi rodrigues [utilizator] i-a raspuns lui sorin3

      Ce anume au avut moldovenii de castigat pe vremea comunismului???

      Cred ca problema se pune altfel - cine s-a bucurat de avantajele capitalismului, il prefera. Moldova, asa cum a fost intotdeauna, cred eu, atat pe vremea comunismului cat si a capitalismului, a fost ocolita de marile investitii, asadar e cumva explicabil ca se gandeste cu nostalgie la trecut.

      Eu personal, desi moldovean, ma situez de partea celor care nu regreta nici macar un pic comunismul.
      • 0 (6 voturi)    
        cei ce s-au intors din baragan (Vineri, 17 ianuarie 2014, 22:52)

        sorin3 [utilizator] i-a raspuns lui maxi rodrigues

        au gasit in casele lor moldoveni.
      • +4 (6 voturi)    
        banc de pe vremuri (Vineri, 17 ianuarie 2014, 22:58)

        sorin3 [utilizator] i-a raspuns lui maxi rodrigues

        un moldovean un oltean si un banatean sint luati la armata, prima intrebare a lor dupa ce au ajuns in unitate:
        Moldoveanul:-Unde se maninca aici?
        Olteanul: Cum fac sa primesc si eu niste grade?
        Banateanul: De aici cum se pleaca?
        Cel ami mutl au avut de suferit in comunism cei ce au avut, si cel mai mult de cistigat cei ce nu au avut. Datorita "organizarii excelente si progresului nemaipomenit" al Romaniei interbelice banatenii si ardelenii au fost mai bogati decit cei din vechiul regat. deci...
        Ca sa fiu mai clar: daca nu ai avut pamint si animale(mari mosii in vechiul regat inseamna putini proprietari) nu ai pierdut mare lucru la colectivizare; daca in schimb intreaga ta viata se invirte in jurul proprietatii pe care o ai atunci ai pierdut totul la colectivizare.
        • +1 (1 vot)    
          Asa si-asa (Duminică, 19 ianuarie 2014, 0:39)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui sorin3

          Bunicul meu dupa tata, banatean, a fost unul din cei mai bogati oameni din oras, desi ramasese orfan de ambii parinti la zece ani. Eu eram prea mic la vremea aia, dar povestea tatal meu ca singura data cand l-a vazut pangand a fost cand i s-a confiscat (abuziv si trziu, prin '72) via. Conceptia lui, pentru care si acum imi inspira un respect enorm, era ca nu averea il face pe om, ci omul, daca asta vrea, face avere.

          Bunica mea dupa mama, din zona de dealuri de sub Fagaras (zona regimentelor de rosiori, pt. cine stie), de pe partea Munteniei, la 80 de ani, cand a ajuns sa isi poata cere inapoi pamantul confiscat de comunisti, desi constienta ca pamantul ei va fi vandut de copii, era cat pe ce sa-i sparga capul cu toporul unuia care a incercat sa-i fure pamantul printr-o escrocherie.

          Cred ca orice generalizare e periculoasa. Taranii din toata Romania erau la vremea aia foarte legati de pamantul lor. Regimul comunist a fost insa cu atat mai dur, desi poate nu foarte vizibil, cu cat atitudinea anticomunista in zona era mai puternica.

          Cred insa ca istoria deceniior de comunism are putina influenta asupra rezultatelor sondajelor. Ceea ce cred eu ca influenteaza mai puternic sondajele respective e capacitatea de influentare a oamenilor de catre propaganda fortelor antiromanesti. In Banat sau Ardeal, unde legaturile cu occidentul sunt puternice ca urmare a relatiilor interpersonale intre oamenii care locuiesc in zona si emigrantii din vremea de dinainte de '89, propaganda asta are mai putin efect - degeaba fac antenele (sau dumitrica) spume la gura, cand oameni pe care-i stii din copilarie, cu care ai suferit de frig si de foame impreuna, iti spun altceva. Moldova si Muntenia n-au noroc de asemenea relatii, de aceea acolo propaganda reuseste mai usor sa stearga amintirea corecta a vremurilor de dinainte de '89.
    • +10 (12 voturi)    
      <br> (Vineri, 17 ianuarie 2014, 16:53)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui sorin3

      In articol nu zice nicaieri cit de mare e diferenta de perceptie intre regiuni, asha incit nici tu nu stii cit de mare sau mic e contrastul.

      In Ardeal sunt mai putini nostalgici pentru ca lumea e mai bogata. Iar lumea e mai bogata pentru ca e mai aproape de europa si procentul de urbanizare e mai mare.

      In "tara romaneasca" (Oltenia/Muntenia), procentul nu e cel mai mic datorita Bucurestiului. Daca scoti bucurestiul din cele doua regiuni, ajungi sigur la acelasi scor In cele doua regiuni.

      Ideea ca ardeleanul e ala frumos, destept si devreme-acasa iar moldoveanul e ala lenes, prost si betiv tine de incapacitatea ta de a judeca oamenii dincolo de sabloane induse de altii. Ideea asta e identica cu aia din europa cum ca romanii sunt toti cersetori si hoti.
      • +2 (14 voturi)    
        Precizare (Vineri, 17 ianuarie 2014, 17:25)

        castro [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Ardeleanul nu este superior moldoveanului sau munteanului/olteanului. Ardeleanul este altfel. Ardeleanul este format intr-un mediu de influente maghiare si germane iar ceilalti in medii cu influente turcesti,grecesti si rusesti. Asta-i diferenta , este evidenta si deci , inutil s-o contestam.
        • +8 (10 voturi)    
          Corect. (Vineri, 17 ianuarie 2014, 17:47)

          Alius [utilizator] i-a raspuns lui castro

          Conteaza foarte mult mediul in care traim. S-au punctat niste motive ale diferentei dintre Ardeal si Moldova, una dintre aceste diferente ar fi ca .. Moldova nu a fost sustinuta financiar/economic. Sigur, nu a fost sustinuta. Dar oare de ce? Trebuie cautata cauza.

          Oricum, eu cand am fost in Timisoara in anul 1989, am vazut pentru prima data in "alimentarele" comuniste sloganul 'Va multumim pentru ...." (nu mai tin minte exact: "pentru cumparaturile facute" sau ceva asemanator oricum). Erau aceleasi alimentare ca si in Bucuresti, ca si in Moldova. Nu am vazut scris asa ceva nici in Buc si nici in Moldova. Poate ele existau, dar eu nu le-am vazut.

          Asta nu se poate explica decat datorita influentei "vecinilor". Pai ce vecini are si a avut Moldova si ce vecini are si a avut Ardealul? La fel si in cazul Olteniei. Pur si simplu "soarta". Asta e. Si Romania daca era in mijlocul Europei, avea alta soarta si alte influente, asa am avut in general influente de la turci, greci, rusi, tatari, bulgari etc.
          • -1 (1 vot)    
            Rusii sunt cauza (Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 8:45)

            EmilDragu [anonim] i-a raspuns lui Alius

            Cauza pentru care Moldova nu a fost industrializata a mai fost spusa prin diverse documentare, Ceausescu s-a ferit sa industrializeze o zona care era in pericol a fi ocupata de Rusi. Cat despre cum se trezesc unii care dupa revolutie au fost compionila zone defavorizate in care investitorii au avut facilitati sa se creada mari bogati, sa fie sanatosi, sa isi ceara independenta si sa si-o obtina, eu unul nu ma voi opune.
      • +1 (5 voturi)    
        fara suparare (Vineri, 17 ianuarie 2014, 23:06)

        sorin3 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        De ce crezi ca a aparut in Europa perceptia ca toti romanii sint hoti si cersetori, si de unde crezi ca a aparut idea ca moldovenii sint lenesi ? Dar ideea ca tiganii fura?
        Binenteles ca toti sint oameni si sint egali, in fata legii si poate a lui Dumnezeu, dar totusi exista diferente de cultura, educatie, istorie etc. Sa spui ca ele nu exista e gresit, la fel de gresit cu a spune ca toti moldovenii sint la fel. Binenteles ca exista moldoveni harnici si inteligenti si culti,(nu stiu cum ar arata literatura romana fara moldoveni) , binenteles ca exista tigani cinstiti si binenteles ca exista ardeleni rapizi si banateni lenesi si prosti. Dar care e reactia ta daca vezi un grup de tigani linga tine in tramvai, iti pazesti buzunarele? daca da de ce?
        De ce nu prea exista politisti(tablagii) banateni si majoritatea sint olteni?
        Nu e bine ca exista aceste diferente, dar chiar daca ele au cauze obiective, cunoscute sau nu, ele nu pot fi negate.
    • -1 (3 voturi)    
      @sorin3 (Vineri, 17 ianuarie 2014, 20:56)

      mars332 [utilizator] i-a raspuns lui sorin3

      Intradevar gandirea ta este simpla. Aia care au mai ramas prin Moldova si Oltenia sa raspunda la intrebari despre trecut sunt pensionarii si cei care nu au avut unde sa se duca sa munceasca. Am vazut ieri un articol cu un sat din Oltenia unde ultimul copil nascut a fost in 89 si era tigan. Comunismul a fost mai agresiv in regiunile sarace fiinca lichelele au incercat mai tare sa se ridice. Vestul tarii traieste mai bine deoarece este mai aproape de Occident geografic nu fiindca au alt ADN. Altfel nu se explica aparitia lui Emil Boc - penibilul suprem, stiti voi, ala de a invatat sa conduca o tara mergand cu batul dupa gaste in copilarie.
    • +3 (3 voturi)    
      45% dintre romani sunt cretini. (Vineri, 17 ianuarie 2014, 21:51)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui sorin3

      Nu exista nicio alta explicatie.
    • +1 (1 vot)    
      easy! (Vineri, 17 ianuarie 2014, 22:57)

      cinic [utilizator] i-a raspuns lui sorin3

      sondajul NU cuprinde pe cei din diaspora, inclusiv "capsunari".
      Pacat ca acestia nu voteaza la parlamentare.
    • 0 (0 voturi)    
      Ce-ti mai place (Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 23:53)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui sorin3

      Asadar moldovenii au avut de castigat de pe urma comunismului. Bravo sorinache, dai dovada de un simt al umorului desavarsit.
      Despre Pippa Middleton ce parere ai?
  • +32 (38 voturi)    
    Dumnezeule, suntem pierduti (Vineri, 17 ianuarie 2014, 15:52)

    triciupa [utilizator]

    Cu o populatie ajunsa la nivelul asta de imbecilizare vom avea uslam pana in veacul vecilor. Ce-ar mai fi de spus?
    • +18 (20 voturi)    
      ce ar mai fi.... (Vineri, 17 ianuarie 2014, 16:46)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui triciupa

      ....de spus ?

      Ar trebui sa cerem ca idiotilor care considera comunismul ca pe ceva bun, sa li se confiste averile, copii lor sa fie dati afara din scoli, sa fie trimisi la munca fortala prin Baragan sau la canal, sa aiba dreptul doar la 2 litri de ulei si 2 kg de zahar pe luna, sa nu poata cumpara paine decat cu buletinul, sa stea la coada o noapte intreaga pentru o bucatica de carne, sa aiba doar 3 ore pe noapte lumina.......si sa li se intample toate "bunatatile" de care au fost in stare parintii actualilor politicieni.

      Asa poate vor sti ce inseamna comunismul si daca nici asa nu vor invata, macar vom scapa repede de ei !
      • -12 (14 voturi)    
        Numai atat? (Vineri, 17 ianuarie 2014, 17:25)

        valeo [utilizator] i-a raspuns lui translativus

        La mintea ta, "idiotii" ar trebui mai degraba exterminati, cum propuneau nazistii, ca sa nu consume resursele!. Si, bineinteles, ar trebui ales un kondukator neolegionar, care sa coordoneze actiunea si sa o finalizeze complet. Chiar asta vrei?.
        Poti sa incepi organizand niste legiuni exterminatoare!!!!!

        • +14 (16 voturi)    
          pardon..... (Vineri, 17 ianuarie 2014, 17:39)

          translativus [utilizator] i-a raspuns lui valeo

          ....nu doar nazistii ci si comunistii au recurs la exterminari (chiar mai mari decat nazistii) iar ceea ce eu am enumerat in postarea mea, este doar 0,001% din cate rele s-au petrecut in comunism.

          Ori esti prea tanar si nu stii ce s-a intamplat in comunism, ori esti din gasca lui Visinescu si faci propaganda pentru regimul criminal.
          Ar fi interesant de stiut, din care categorie faci parte !
      • +10 (18 voturi)    
        Statistic, (Vineri, 17 ianuarie 2014, 17:27)

        castro [utilizator] i-a raspuns lui translativus

        intotdeauna si peste tot in lume , oamenii comozi au fost adeptii comunismului. Din nefericire , se pare ca la noi procentul acestora este destul de mare (noua cine ne da ?)
        • +6 (12 voturi)    
          intradevar..... (Vineri, 17 ianuarie 2014, 17:44)

          translativus [utilizator] i-a raspuns lui castro

          ....inghesuitilor la pomana le e draga munca, precum magarului fuga.

          Daca ar fi doar atat, tot ar mai fi ceva dar la noi, pe langa cerseala, mai este si "capra vecinului" care nu ii lasa pe ingramaditi sa doarma.
      • +8 (8 voturi)    
        Pardon, (Vineri, 17 ianuarie 2014, 18:18)

        b74cbd [utilizator] i-a raspuns lui translativus

        Ratia de ulei era de 1 l /luna, iar cea de zahar de 1,5 kg/ luna.
        In rest, ai mare dreptate, asa ar merita
        • +5 (5 voturi)    
          scuze..... (Vineri, 17 ianuarie 2014, 18:29)

          translativus [utilizator] i-a raspuns lui b74cbd

          ....asa este, ai dreptate !
        • +1 (3 voturi)    
          ambele considerate ... (Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 0:07)

          Troller [utilizator] i-a raspuns lui b74cbd

          ...foarte daunatoare sanatatii in ziua de azi !
      • +1 (7 voturi)    
        Papagal! (Vineri, 17 ianuarie 2014, 22:28)

        Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui translativus

        Daca chiar crezi ca asta e solutia, ar trebui sa incepi prin ati pune o funie de gat. Starea actuala se datoreaza cu brio actiunii politicienilor, multi urmasi, fosti sau infractori.
        Cine a refuzat sa faca autostrazi in anii '90 si a distrus flota?
        Pe de alta parte uiti cati moldoveni sunt in vest sa le sustina dezvoltarea economica si se descurca bine? De ce acolo se poate? Frica de maine e fireasca la oamenii in varsta, cum si "inconstienta" fata de ziua de maine, e fireasca la tineri. Cat priveste ardelenii, a bocanit unu pentru toti...Lipsa lui de coloana vertebrala are si ea vina ei in sondajul asta.
      • +4 (4 voturi)    
        chiar uitati...? (Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 8:26)

        roman diaspora [utilizator] i-a raspuns lui translativus

        in comunism ti se baga pe gat un nou coleg, nepot, nepoata de mare goanga. El era incapabil, tu trebuia sa muncesti si pentru el. El era inaintea ta "apreciat" la salariu, el putea intarzia sau lipsi de la lucru oricand, nu-i facea nimeni nimic, "era pila". In comunism aveai un loc de munca fara sa fii competitiv. Munceau trei si tineau in spinare zece. De aia este comunismul regretat, Parazitii sunt greu de starpit, ca si paduchii... Deratizare totala, din parlament pana in ultimul catun, asta ne trebuie.
  • +25 (29 voturi)    
    exact ca la ”referendumul” din 2012 (Vineri, 17 ianuarie 2014, 15:55)

    visio [utilizator]

    46.5% au votat comuniștii...cel mai trist este că printre acești votanți au fost și așa ziși liberali; în zilele noastre, în PNL sunt numai turnători: Quintus, Cîmpeanu, etc....tot comuniști și ei....
  • -23 (29 voturi)    
    Iar Băsescu... (Vineri, 17 ianuarie 2014, 16:00)

    Nyk1 [utilizator]

    Băsescu dorește unirea cu cei dintre cei mai nostalgici comuniști, și anume cetățenii R.Moldova. Să fie oare pentru că el însuși are o mentalitate comunistă?
    • +26 (30 voturi)    
      Hai bai, las-o... (Vineri, 17 ianuarie 2014, 16:16)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      OK, tipul a fost comunist.

      Dar acum vei spune ca a fost mai comunist decat Iliescu, sau Nastase care s-a insurat cu fiica unui ministru ceausist...sau Voiculescu....un mimim simt al penibilului ar trebui sa ai.

      Am observat la voi, USL-amii, ca pentru voi exista 2 tipuri de comunism: ala rau al dusmanilor + ala bun al USL-ului.

      Pe de alta parte oamenii care n-au fost comunisti sunt stigmatizati tot de voi (FSN in trecut, PSD&PNL acum).
      Ex: Ana Blandiana, Caramitru, Coposu, ..in trecut, Liiceanu, Plesu, Cartarescu,...acum.
      Cat de ticalosi puteti fi voi, interlopi de PNL & PSD!
    • +2 (12 voturi)    
      corect! (Vineri, 17 ianuarie 2014, 16:20)

      corvus coraX [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Ai perfecta dreptate! Problema este ca falia dintre Transilvania+Banat si Vechiul Regat creste si pare ca nimeni nu baga de seama asta dintre cei care ar trebui sa faca previziuni. Sa nu uitam ca in istorie 100 de ani nu inseamna absolut nimic si s-ar putea sa asistam in viitorul apropiat la miscari centrifuge tot mai accentuate. O eventuala unire cu Moldova ar accentua-o in mod sigur
    • +2 (6 voturi)    
      hodoronc-tronc (Vineri, 17 ianuarie 2014, 18:19)

      b74cbd [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      esti in afara subiectului
  • +12 (16 voturi)    
    Raspunsul la intrebarea despre comunism... (Vineri, 17 ianuarie 2014, 16:01)

    EuSiCuMine [utilizator]

    este previzibil. Cu cat ai beneficiat mai mult de trecerea la capitalism, cu atat vei fi mai favorabil acestuia.
  • +1 (15 voturi)    
    Pungesti (Vineri, 17 ianuarie 2014, 16:11)

    neurino [utilizator]

    pai acum se intelege si situatia din Pungesti mai bine.
  • +20 (26 voturi)    
    ... (Vineri, 17 ianuarie 2014, 16:12)

    thebblack [utilizator]

    cei care munceau si li se lua tot (fiecare dupa posibilitati), evident ca sunt nemultumiti.

    cei care menta, mangan, baston, frunza la caini, admirat cum creste iarba si alte astfel de idilice activitati si primeau de-a moaca tot (fiecaruia dupa nevoi), normal ca ii duc dorul.
  • +5 (7 voturi)    
    Penultima fraza (Vineri, 17 ianuarie 2014, 16:13)

    Tejveer [utilizator]

    Avand in vedere ca posibilitatile se exclud -> 44% + 33% + 15% = 102% !? sondaj de Teleorman ?!
    • +3 (3 voturi)    
      Sry (Vineri, 17 ianuarie 2014, 16:19)

      Tejveer [utilizator] i-a raspuns lui Tejveer

      Din graba, am gresit calculul... My bad.
  • +15 (31 voturi)    
    rezultat firesc (Vineri, 17 ianuarie 2014, 16:14)

    corvus coraX [utilizator]

    Sa urmarim doar harta alegerilor de la 1990 incoace. Avem de a face cu doua Romanii care au evoluat diferit de-a lungul istoriei si nici cei 50 de ani de comunism n-au putut atenua diferentele. Una asistata social si cu o vadidta apropiere catre Balcani si Rusia, si alta cu o puternica influenta europeana. Numai cine nu vrea sa vada evidentele nu le vede...
    • 0 (10 voturi)    
      Hai sa ne intelegem cu un lucru (Vineri, 17 ianuarie 2014, 18:51)

      maxi rodrigues [utilizator] i-a raspuns lui corvus coraX

      Romaniile de care vorbesti tu (banuiesc ca e vorba de Principatele Romane vs. Transilvania) au evoluat diferit pentru ca au fost influentate diferit. Pe cand Principatele Romane (Moldova si Muntenia) plateau biruri grele catre Imperiul Otoman, avand sprijin zero de la acesta, Transilvania era sprijinita ca parte a Imperiului Austro-Ungar. Din punctul asta de vedere, nu stiu care a fost mai asistata decat cealalta. Eu as zice ca Transilvania, dar se poate sa fie o parere subiectiva.
      Ceea ce vreau e sa zic e ca e foarte dificil sa rezumi in 2 vorbe o istorie de 1000 de ani, etichetand o parte a Romaniei intr-un fel si o alta in alt fel. Nu e atat de simplu pe cat crezi.
      • +3 (7 voturi)    
        ei na! (Vineri, 17 ianuarie 2014, 21:46)

        corvus coraX [utilizator] i-a raspuns lui maxi rodrigues

        Stimabile, nici nu am afirmat altceva! Dar istoria nu o poți schimba. România ca stat există de mai puțin de 100 de ani. Și care este vina mea că regățenii au platit biruri grele (boierilor localnici și mănăstirilor ortodoxe care dețineau în proprietate județe întregi!!)?! Are asta vreo legătură cu nostalgia după comunism atât de puternică în Vechiul Regat că eu nu o văd?! Absolut subiectivă aici sunt de acord, tot așa cum ai carențe imense la istorie! Toate fostele state aparținătoare fostului imperiu Austro-Ungar au beneficiat de asta. Cehia și Slovacia, Croația, Austria, etc. Hai să îți dau o temă de casă. Să lăsăm Transilvania și să vorbim de Bucovina noastră. Te-ai întrebat de unde diferența absolut notabilă dintre Bucovina și Moldova când treci Siretul în jud. Botoșani?! Bucovineni, tot moldoveni și ei, nu putem nega asta. Cu toate astea, mentalitate diferită. Aici vorbim de mentalitate, de educație, de cultul muncii promovat în fostul imperiu Austro-Ungar. Muntenii și mare parte din moldoveni nu au știut ceea ce însemană proprietatea până la Vodă Cuza!
        • 0 (2 voturi)    
          OK (Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 15:14)

          maxi rodrigues [utilizator] i-a raspuns lui corvus coraX

          Ma bucur sa intalnesc in sfarsit pe cineva care poate rezuma in cateva cuvinte un mileniu de istorie! Am inteles acum tot ce s-a intamplat cu Moldova, Bucovina, Ardealul, Transilvania, Muntenia, Oltenia si Dobrogea.
          Ar trebui sa scrii o carte de istorie. De cand astept cartea asta...Cred ca toti moldovenii doresc sa inteleaga de ce ei sunt cei mai lenesi, cei mai betivi si cei mai afemeiati. Realizari zero in decursul istoriei, nici o contributie notabila pentru Romania, doar niste loaze fara capatai. Esti mai fericit acum? Eu ma duc sa mai beau un litru de tuica.
      • +3 (3 voturi)    
        Corect (Vineri, 17 ianuarie 2014, 22:42)

        UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui maxi rodrigues

        Lucrurile sunt mult mai complexe si nu se pot discuta prin comentarii...
    • +2 (2 voturi)    
      Vreau sa vad harta! (Vineri, 17 ianuarie 2014, 22:41)

      UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui corvus coraX

      Un link se poate?
  • +11 (13 voturi)    
    Idei de afaceri in Romania: (Vineri, 17 ianuarie 2014, 16:18)

    Sani [utilizator]

    Cabinete de Psihiatrie!

    Atentie: PSIHIATRIE, NU PSIHOLOGIE!

    Cred ca se pot accesa fonduri UE pe aceasta directie.
    Motivatia este evidenta!
    • +4 (8 voturi)    
      Lobotomia...salveaza Romania (Vineri, 17 ianuarie 2014, 17:16)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Sani

      ca altfel, Spalatoria (efectul psihologic latrinist) ingroapa Romania.
  • +12 (16 voturi)    
    manipulare (Vineri, 17 ianuarie 2014, 16:46)

    catelu [utilizator]

    Sondajul asta e la fel de relevant ca intrebarea "sunt mai comozi pantofii pe care-i porti acum sau erau mai buni aia pe care-i purtai acum 30 de ani?"

    Pai normal ca aia de acum 30 de ani erau mai buni, daca acum ai reumatism si bataturi si nu te mai poti lega singur la sirete.

    Singurul scop valid al sondajului este sa legitimeze comunismul si pe reprezentantii lui. Adica, mai pe romaneste, sa manipuleze.
    • +6 (10 voturi)    
      nu e nici o manipulare... (Vineri, 17 ianuarie 2014, 17:12)

      exilatul [utilizator] i-a raspuns lui catelu

      cei 44,7% care considera comunismul bun sunt cei care au votat actualii escroci care sunt la putere ( si cei care l au votat pe bolsevic de 3 ori )...
    • +6 (6 voturi)    
      54% (Vineri, 17 ianuarie 2014, 17:14)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui catelu

      54% dintre statistici sunt false. O spune chiar statistica :)
  • +2 (26 voturi)    
    Din nou "Good Bye, Romania!" (Vineri, 17 ianuarie 2014, 17:00)

    valeo [utilizator]

    Revin cu un comentariu anterior:
    Romania se apropie de sfarsit. Poate cea mai infecta clasa politica din istoria cunoscuta a acestei tari da acum masura prostiei, infatuarii, orangutanitatii acestei specii impropriu numita “natiunea romana”. Existenta ei este nociva, maligna chiar, un cancer regional si european. Distruge, provoaca rau, disperare si dispret. Desigur, sunt si romani buni, corecti, performanti, exceptionali chiar, dar acestia raman….exceptii.
    De aceea, Ardealul si Banatul trebuie sa isi ia un trist, dar necesar ramas bun de la struto-camila numita natiunea romana, amestec incert de iliri (albanezi), valahi, blahi, moldoveni si de (prea multi) tigani, cu o istorie controversata si confuza. Prin devolutie, autodeterminarea economica, socio-culturala si politica a celor doua provincii surori intru europenitate devine imperativa. NU INDEPENDENTA, care poate crea tensiuni inutile intr-o regiune istoric dominata de ura, confuzie si saracie, ci un guvernorat condus tranzitional de reprezentanti ai UE, impreuna cu cei locali si, ulterior, numai de locali. Nu mai are rost ca taxele si impozitele sa paraseasca spatiul intracarpatic, un spatiu dintotdeauna exterior, strain balcanitatii. Un Ardeal/Banat prosper, dezortodoxizat, reiluminat de suflul civilizatiei occidentale poate deveni o sora a Sloveniei, a Cehiei, a Croatiei, capabila sa se autodetermine si autogestioneze performant, incat in maximum 10 ani sa fie la nivelul surorilor central europene. Oricum, viitorul Europei este federal!
    Ardealulsi Banatul nu au apartinut NICIODATA spatiului romanesc pana in 1918, chiar daca limba, intr-o mare masura, si anumite cutume erau apropiate. Acest teritoriu binecuvantat apartine de fapt si de drept Europei Centrale, cu traditie catolica si reformata, alaturi de Cehia, Slovacia, Ungaria si Polonia, in care ortodoxismul retrograd poate evolua si se poate dezvolta spre modernizare.
    • +7 (11 voturi)    
      nu (Vineri, 17 ianuarie 2014, 17:55)

      bec [utilizator] i-a raspuns lui valeo

      o sa-ti fie prea usor sa scapi de popimea burtodoxa din ardeal. Sint si acolo destui ''credinciosi''.
    • 0 (12 voturi)    
      Comentariu postat obsesiv! (Vineri, 17 ianuarie 2014, 20:27)

      Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui valeo

      Observ ca postati obsesiv acelasi comentariu, inclusiv in articole cu autonomia tinutului secuiesc. Vi s-au terminat ideile?
      http://www.hotnews.ro/stiri-politic-13634719-mii-maghiari-asteptati-miting-pentru-autonomia-tinutului-secuiesc-24-noiembrie-sfantu-gheorghe.htm

      http://www.hotnews.ro/stiri-esential-16407585-traian-basescu-face-declaratii-presa-18-30.htm?nomobile=
    • +6 (14 voturi)    
      Comentariu care frizeaza rasismul. (Vineri, 17 ianuarie 2014, 20:36)

      EuSiCuMine [utilizator] i-a raspuns lui valeo

      Faptul ca un astfel de comentariu care frizeaza rasismul primeste plusuri este incredibil. Voi ati citit ce scrie aici?:
      "masura prostiei, infatuarii, orangutanitatii acestei specii impropriu numita “natiunea romana”. Existenta ei este nociva, maligna chiar, un cancer regional si european. Distruge, provoaca rau, disperare si dispret. Desigur, sunt si romani buni, corecti, performanti, exceptionali chiar, dar acestia raman….exceptii."
      "struto-camila numita natiunea romana, amestec incert de iliri (albanezi), valahi, blahi, moldoveni si de (prea multi) tigani"
      Credeam ca hotnews are cititori mai inteligenti dar misuna si pe-aici tot felul de "elemente".
      • +1 (9 voturi)    
        Ma bucura reactia ta (Vineri, 17 ianuarie 2014, 22:08)

        valeo [utilizator] i-a raspuns lui EuSiCuMine

        De acord, textul este usor provocator, contine ingrosari intentionate. As fi fericit sa mentionez ca toti romanii constituie o comunitate solida, strans unita, sunt in cea mai mare parte performanti, harnici, cinstiti, corecti, condusi de o clasa politica responsabila si eficienta. Ca romanii accepta si se inteleg bine cu ungurii, rusii sau ucrainienii din jur. Ca sunt un punct stralucitor pe harta lumii, o natiune respectata, chiar invidiata pentru calitatile sale DE ANSAMBLU exceptionale. As dori tare mult sa spun astfel de lucruri cu sinceritate, neironic, fara sarcasm, dar...... Tu ce crezi?
        • 0 (4 voturi)    
          De ce te bucura reactia mea? (Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 0:52)

          EuSiCuMine [utilizator] i-a raspuns lui valeo

          Te bucura ca cineva te face rasist? Tu crezi ca magariile pe care le-ai scris sunt doar "usor provocatoare"????
          Tu chiar nu intelegi ce scrii si rectific... textul este rasist... nu doar frizeaza rasismul!
      • 0 (6 voturi)    
        De ce? (Vineri, 17 ianuarie 2014, 23:01)

        Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui EuSiCuMine

        De ce frizeaza? Chiar este, xenofob, iredentist...! Multi "superiori" de pe aici au memoria si judecata mai jos decat glezna broastei. Ba pa matiul general nu face decat sa inrautateasca lucrurile.
        Viitorul? Cititi-l pe Djuvara.
        http://www.hotnews.ro/stiri-arhiva-1607345-neagu-djuvara-europa-devine-metisa.htm
    • +2 (6 voturi)    
      Matale esti bine intentionat DAR (Vineri, 17 ianuarie 2014, 22:45)

      UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui valeo

      bati campii de groaza... sau vrei sa ne faci sa radem?
    • +3 (9 voturi)    
      ... (Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 0:08)

      Nautilus [utilizator] i-a raspuns lui valeo

      În 2011, toate judeţele din Transilvania şi Banat puse la un loc au contribuit la bugetul de Stat cu 2,922 miliarde EUR.

      Municipiul Bucureşti singur, fără Ilfov, a adus 18,183 miliarde EUR, şi următorul contribuabil, Constanţa, 1,174 miliarde EUR.

      Aşa încât du-te învârtindu-te.

      Nu prea departe, că ţi se termină benzina şi bani să pui alta ciuciu :)))
      • -2 (2 voturi)    
        O da (Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 13:26)

        Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui Nautilus

        Bineînțeles că mahalaua... pardon, metropola, în care politicienii români au investit însutit față de oricare altă regiune, dă pe hârtie că e mai bine dezvoltată economic.
    • +1 (3 voturi)    
      "amestec incert" ?de ce folosesti cuvinte rasiste? (Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 8:02)

      alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui valeo

      Albanezii nu sunt iliri (nu au termeni maritimi in limbajul lor, etc...) ci sunt daci neromanizati
      Noi rom^anii suntem daci romanizati
      Vocabularul nostru comun cu albaneza o dovedeste

      Capitala dacilor. stramosii nostri era chiar in Ardeal
      daca n-ai aflat, Apoi Potaissa (Turda), Napoca (Cluj), Germisara (Geoagiu), Apulum(Alba Iulia), Porolissum(Zalau), Sarmizegetusa, Brucla (Aiud) etc..etc..astea toate sunt Orase Dacice din Ardeal.
      La fel cum exusta Orasele Dacice din Moldova,
      din Tara Romaneasca si din Bulgaria si Serbia pana la Muntii Balcani (de-aia regatul lui Burebistya era de dincolo de Nistru , pana in Cehia si pana in Balcani pentru ca i-a unit pe toti Dacii)

      Apoi a folosi cuvinte rasiste de tipul "amestec incert" este nu numai rasism ci si minciuna: stramosii nostrii au fost cetateni Romani ///: Orasele nostre erau cu drumuri , posta, bai, cetati , teatre , politie , prefectura, armata.

      Stramosii tai erau prin Urali pe vremea aia, cu corturile prin mlastini: ia o carte de istorie si citeste daca n-ai aflat.

      Asta in timp ce la noi Posta, facea 3 zile pe vremea aia de la Roma la Tomis (Constanta, si nu erau masini pe vremea aia).

      Din pacate au navalit oamenii de stepa
      gotii, ostrogotii, hunii, avarii, bulgarii, slavii, voi maghiarii, cumanii, pecenegii si alti primitivi ai stepelor si au distrus civilizatia din Balcani a celui mai avansat imperiu din Istoria Omenirii: Imperiul Roman, ai carui ceteni eram noi.

      Noi vorbim azi limba oficiala a Imperiului Roman daca n-ai aflat: tu limba cui o vorbesti? A unui popor de stepa?

      Pe-acolo prin stepa s-au amestecat "incert" popoarele de cand lumea ...nu aici in Balcani : unde Stramosii Dacilor au venit in jurul anilor 3000-2800 i.e.n.

      Deci avem 5000 de ani de cand locuim neintrerupt pe aceste meleaguri : noi (dacii romanizati), albanezii (dacii neromanizati) si grecii
    • 0 (0 voturi)    
      Nu inteleg.. (Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 13:02)

      Basescu2 [utilizator] i-a raspuns lui valeo

      de ce , daca ,,vedeti'' in federalizare o ultima sansa nu mergeti dvs. in Germania , sau orice alt stat federal din UE , lasand politica in seama politicienilor..vorbiti aceeasi limba ca si restul Romaniei.. dar va uitati cu jind peste gard la maghiari..carora vi se pare ca le apartineti , uitand ca vorbim de fapt despre niste triburi migratoare cu o limba unica in partea asta de europa..relationata numai cu finlandeza , in timp ce limba romana supravietuieste ca o insula inconjurata de limbi slave ? oricui nu este multumit cu organizarea actuala: avem un mare castig fata de acum 25 ani..putem sa emigram. nu ne tine nimeni intr-o Romanie pe care n-o mai dorim. citesc si nu imi vine sa cred..ala e puturos ..ala e favorizat.
      daca ar pune toti osul la treaba si-ar reveni tarisoara asta.
      mergeti in Africa sa vedeti saracie..aici sunt de toate..si tot ne plangem. Frumoasa si bogata e Romania..pacat insa ca este locuita !
  • +9 (9 voturi)    
    Un studiu planuit cu un anumit scop (Vineri, 17 ianuarie 2014, 18:08)

    mucenic [utilizator]

    Comunismul in Romania in 1950 a insemnat teroare, mancare pe cartela, restrictii de circulatie, imposibilitatea de a-ti schimba locul de munca, propaganda mincinoasa, degradare intelectuala, defaimarea religiei, distrugerea agriculturii, incurajarea urii intre oameni, orietare prosovietica, etc 45% zic ca asta a fost spre binele natiunii? Vedeti cum organizarea proasta a unei cercetari asa zis stiintifice duce la rezultate eronate.
  • +7 (7 voturi)    
    groaznic! (Vineri, 17 ianuarie 2014, 18:25)

    b74cbd [utilizator]

    Atat de multi atat de rau cu capul ?
    • +3 (3 voturi)    
      efectul latrinelor... (Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 8:45)

      roman diaspora [utilizator] i-a raspuns lui b74cbd

      intelegeti de ce varanul a tinut cu tot dinadinsul ca fiecare bojdeuca sa aiba un ligean care sa-l reprezinte ? Abonamentul initial era aproape gratuit, pana sa te faca dependent de vocea pastorului si a danei grecu, drogul preferat al bodegilor de tara... Apoi,,,restul il avem acum pe tava. De unde atata evolutie in gandirea noastra? De ce sa mai citim cand ne pot turna ei cu palnia pe tv informatia corespunzatoare, sa poata "seta griveii" cum vor ei, ca vantu de ieri...
  • +2 (4 voturi)    
    Un moldovean (Vineri, 17 ianuarie 2014, 21:20)

    fghr [utilizator]

    suntem o tara de prosti da' lenesi ..si daca era 10% erau tot prea multi..
  • +1 (3 voturi)    
    Perfect adevarat... (Vineri, 17 ianuarie 2014, 22:20)

    Ion B [utilizator]

    in masura in care nu au fost chestionati si cei care au plecat definitiv sau doar la munca, aiurea in lumea larga!
  • +1 (3 voturi)    
    paradox (Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 1:46)

    aparatanimate [utilizator]

    comunismul a insemnat un lucru rau pt Romania, dar se traia mai bine(vezi tabel) si preferam sa avem un sistem politic mai bun chiar daca traim mai rau:)
    • +2 (2 voturi)    
      Comunismul era asa- te umfla Securitatea (Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 9:23)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui aparatanimate

      te baga la beci, te batea si ajungeai direct in campo santo. Desigur asta daca nu erai chiar pleava plevei si nu-si batea nimeni capul cu tine, ca tot ce interesa pe lumea asta era sa ai cu ce umple matele.
  • +4 (4 voturi)    
    Astia sint proportia de viitori batrini- acum (Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 9:22)

    Maniu [utilizator]

    tineri, inculti, care injura la fiecare minut exact ca orice interlop "respectabil", care scriu ca vai de capul lor, care n-au pus mina pe o carte in viata lor si al caror IQ este sub mediu.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri