Federatia Sindicatelor din Educatie "Spiru Haret" cere eliminarea definitiva a fondului clasei

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Vineri, 10 ianuarie 2014, 13:02 Actualitate | Esenţial

Federatia Sindicatelor din Educatie "Spiru Haret" cere eliminarea definitiva a fondului clasei si sustine ca "invatamantul este departe de a fi un serviciu gratuit pentru populatie". "Atat timp cat se da posibilitatea parintilor, chiar si la nivel declarativ, de a strange fonduri pentru clasa sau scoala, din invatamant nu vor fi eliminate aceste practici", precizeaza FSE Spiru Haret intr-un comunicat de presa.

Comunicatul FSE Spiru Haret vine dupa ce invatatoarea Dana Blandu a fost demisa de catre Consiliul de Administratie al scolii numarul 10, care a decis desfacerea contractului de munca al acesteia.

Comunicatul integral de presa:

FSE "Spiru Haret" cere eliminarea definitiva a fondului clasei

Federatia Sindicatelor din Educatie "Spiru Haret", tinand cont de evenimentele care au afectat grav in ultimul timp sistemul educational, face urmatoarele precizari:

Salariile mici nu trebuie sa ofere niciunui angajat din sistem motivatia pentru a cere sau a accepta foloase necuvenite din partea parintilor sau a altor factori externi. In acelasi timp, asa cum nu suntem de acord cu ideea unora ca nu trebuie sa se majoreze salariile din invatamant atat timp cat nu elimini coruptia din sistem, nu sustinem nici sintagma <<cand si-a ales aceasta meserie, cadrul didactic stia la ce sa se astepte>>.

"La ora actuala nu se respecta prima lege a tarii: Constitutia. Invatamantul este departe de a fi un serviciu gratuit pentru populatie. Atat timp cat se da posibilitatea parintilor, chiar si la nivel declarativ, de a strange fonduri pentru clasa sau scoala, din invatamant nu vor fi eliminate aceste practici. Parintii si elevii trebuie sa inteleaga ca invatamantul este gratuit prin Constitutie. De la lucrurile absolut necesare - precum creta, buretele, hartia igienica si dezinfectanti - pana la manualele scolare, mobilier si draperii, toate acestea trebuie achizitionate din fondurile statului. In conditiile in care la clasa nu exista materialele necesare desfasurarii in bune conditii a actului educational, ei trebuie sa inteleaga ca nu este vinovat cadrul didactic (care de multe ori aduce bani de acasa), ci autoritatea locala, reprezentata prin primar, si autoritatea centrala, reprezentata de Guvern. In momentul in care fiecare dintre noi va intelege acest lucru si va actiona in consecinta, o mare parte din asa-zisa coruptie mult hulita din sistem va disparea", a declarat Marius Nistor, presedinte FSE "Spiru Haret".

Federatia Sindicatelor din Educatie "Spiru Haret" nu va sustine niciodata un angajat al sistemului care solicita bani sau alte foloase de la parinti si elevi si va condamna intotdeauna astfel de practici. Insa, considera ca nu trebuie inceputa o "vanatoare de vrajitoare" in sistemul educational, ci trebuie identificate solutiile pentru a elimina orice posibilitate de a strange bani la nivel de clasa/scoala, indiferent de cine face aceasta colecta.

Avand in vedere toate acestea, FSE "Spiru Haret" considera ca trebuie adoptate in regim de urgenta Codul de etica si Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar. De asemenea, Ministerul Educatiei Nationale si inspectoratele scolare trebuie sa acorde consiliere de specialitate unitatilor de invatamant in vederea elaborarii regulamentelor interne.

Citeste si:





















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

1461 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    Foarte tare (Vineri, 10 ianuarie 2014, 13:13)

    Rhadoo [utilizator]

    Mi se pare foarte tare cum sindicatele din invatamant justifia situatia fondului clasei: "se da posibilitatea PARINTILOR de a strange fondul clasei", cu alte cuvinte fondul clasei si fondul scolii sunt initiative ale parintilor. De ce nu se spune adevarul ca acesti bani sunt CERUTI de catre directori si diriginti pentru ca "asa e sistemul" si "asa face toata lumea". Eu unul insa recunosc ca daca atunci cand eram elev, parintii mei nu ar fi platit fondul clasei si al scolii (o suma trimestriala care nu rupea pe nimeni la punga si stabilita dupa posibilitatile parintilor, nu stiu la ce nivel s-a ajuns in prezent), igienizarea eficienta a scolii, unele renovari si reparatii facute pentru cresterea calitatii mediului de studiu nu s-ar fi facut.
    De ce se evita legiferarea acestei practici si obligarea scolilor de a publica la avizier, in mod transparent, ce sume se aduna in aceste fonduri si pe ce sunt cheltuite?
  • +1 (5 voturi)    
    Bani de unde? (Vineri, 10 ianuarie 2014, 13:14)

    BobMuller [utilizator]

    OK, daca veniti voi cu banii pe care statul nu-i da pentru ca au disparut, sunt de acord cu eliminarea fondului clasei. Altfel, n-o sa-mi las copiii sa mearga la o scoala in care ploua.
    • +5 (5 voturi)    
      ghici ciuperca (Vineri, 10 ianuarie 2014, 14:26)

      Vlad C [anonim] i-a raspuns lui BobMuller

      Poate daca nu mai construim monstruozitati ca "Catedrala Mantuirii Neamului" ar fi bani? (da, am observant cacofonia, sta foarte bine acolo unde e)

      In Romania sunt 18000 de biserici si doar 4000 de scoli:

      http://assets.protv.ro/assets/infografic/infografic_biserici/

      Aparent lipsa taxelor face minuni in inmultirea acestora ca ciupercile dupa ploaie. Poate nu ar strica introducerea taxelor si in acest domeniu.

      Si finantarea bisericilor din donatiile credinciosilor, un fel de "fondul bisericii", ar fi o alta idee. Pentru ca nu sunt de acord sa fie finantate din banii platiti de mine la buget hobby-urile de weekend ale credinciosilor.

      Oricum, exista alternative pentru cei care insista sa plateasca bani pentru scoala, "ca sa nu ploua": scoli private.

      Sau, daca vrem sa pastram acest sistem mixt, jumatate din bani de la buget, jumatate de la parinti, hai macar sa-l facem oficial si obligatoriu, toti parintii sa fie obligati la o "coplata", ca sa stim o treaba.

      Am invatat si eu in scoala respectiva, acum multi ani, proveneam dintr-o familie saraca, si nu voi uita niciodata umilintele la care eram supusi de catre invatatoare.
  • 0 (2 voturi)    
    de acord daca se aloca fonduri (Vineri, 10 ianuarie 2014, 14:43)

    frum [utilizator]

    da, sunt de acord daca se doteaza scolile cu creta, burete, cos de gunoi, sapun si hartie igienica pentru bai, materiale de curatenie...etc; dar in momentul de fata nu se da nimic, fiecare se descurca cum poate
  • +3 (3 voturi)    
    imposibil (Vineri, 10 ianuarie 2014, 15:08)

    pragmatism [utilizator]

    Domn'e, se vede ca d'alde Nistor n-a mai predat la catedra de fff multi ani!!! Pai ... scoala, recte statul, nu-ti pune la dispozitie nici macar o bucata de creta sau un amrat de burete!!! Nevasta-mea e profesoara si, credeti-ma, cheltuie destui bani din buzunar pt materiale minimale: coli de hartie, cartuse pt imprimanta destul de scumpe, culegeri, taxe la simpozioane ... ba, a cumparat in vara si 5 kilograme de vopsea pt sala de clasa. In decembrie, in ultima saptamana de scoala i-a cazut un geam din clasa cu tot cu tocarie pt ca a cedat o balama. Du-te si cauta balamale, apoi monteaza-le la geam. Cine lucreaza in sistem stie f bine despre ce scriu!!! E adevarat ca tb gasita o solutie rezonabila de legiferare a unei contributii modice a parintilor pt ca sistemul nu face fata din cauza lipsei de fonduri! Si-n Occident exista o contributie a parintilor, dar f bine legiferata!
  • +3 (3 voturi)    
    Doar atat cere sindicatul? (Vineri, 10 ianuarie 2014, 15:09)

    bigbrother [utilizator]

    Ma asteptam ca in urma acestei iesiri sa anunte Guvernul si autoritatile locale ca o pun de o greva daca nu primesc bani pentru invatamantul gratuit si ca vor face tot posibilul sa obtina bani pentru invatamant. Pentru ca din toata povestea asta nu profesorul sau sindicalistul pierde, ci elevul.

    Insa dl sindicalist arunca pisica in curtea altuia in loc sa ia taurul de coarne: "In momentul in care fiecare dintre noi va intelege acest lucru si va actiona in consecinta, o mare parte din asa-zisa coruptie mult hulita din sistem va disparea".

    Crede cumva domnia sa ca parintele vroia sa dea acesti bani sau mai degraba ca parintele s-a gandit la binele copiluli a.i sa aiba ce ii trebuie si de ce nu, sa nu il puna rau cu nebuna de la catedra? Reactia precupetei care se erija in invatatoare este mai mult decat elocventa, fondul clasei si micile atentii sunt considerate chesti normale si obligatorii in scolile romanesti.

    Sa puna dl sindicalist mana si sa stabileasca cu guvernantii exact ce procent din PIB este necesar pentru invatamant a.i sa acopere toate solicitarile. Si daca nici dupa greve extreme nu vor obtine acesti bani, abia atunci sa vina sa dea declaratii si sfaturi despre ce se poate face.

    Apreciez totusi ca s-au gandit sa "oficializeze" ideea ca nu este obligatoriu sa se stranga fondului clasei. Ramane acum de vazut daca chiar se va intampla asta si cat de mult va influenta calitatea invatamantului de stat, care si asa este sub orice critica.

    Revin si spun pentru a mia oara: bani exista in economie, trebuie doar colectati cum trebuie si trimisi acolo unde este nevoie de ei. Dar pentru asta trebuie ca sindicatul sa puna piciorul in prag, nu parintele. Sindicatul este adevarata fgrta in acest domeniu, speram ca dupa atata timp sa inteleaga asta si sa treaca la treaba. Sunt convins ca parintii se vor alatura demersurilor facute de Sindicat, inclusiv vor participa la greve daca este nevoie.
  • 0 (0 voturi)    
    suma plafonata prin lege si deductibila din impozi (Vineri, 10 ianuarie 2014, 17:11)

    21unas [utilizator]

    fondul clasei este necesar. de multe ori parintii acopera un minim necesar pe care statul nu e capabil sa-l asigure
    cel mai bine ar fi contributia sa fie plafonata prin lege la o suma max anuala (300RON/ copil de ex)
    si sa fie deductibila din impozitul pe venit pentru parinti
  • 0 (0 voturi)    
    CA SA STIM DESPRE CE DISCUTAM! (Vineri, 10 ianuarie 2014, 19:23)

    GRANDFATHER [anonim]

    CONSTITUTIA ROMANIEI
    ARTICOLUL 32
    Dreptul la invatatura
    Aliniatul 4: "Învăţământul de stat este gratuit, potrivit legii. Statul acordă burse sociale de studii copiilor şi tinerilor proveniţi din familii defavorizate şi celor instituţionalizaţi, în condiţiile legii."

    LEGEA INVATAMANTULUI
    Titlul I: Dispozitii generale
    Art. 7. - (1) Învatamântul de stat este gratuit. (2) Pentru unele activitati se pot percepe taxe, in conditiile stabilite de prezenta lege. (3) Învatamântul de stat este finantat de la bugetul de stat si de la bugetele locale. Fondurile destinate învatamântului sunt nominalizate distinct in bugetul de stat si in bugetele locale. (4) Învatamântul poate fi finantat si de catre agenti economici. (5) Învatamântul poate fi sustinut prin burse, credite de studii, taxe, donatii, sponsorizari, surse proprii si alte surse legale. (6) Statul ii sprijina material, cu precadere, pe elevii si studentii care obtin rezultate foarte bune la invatatura si dovedesc aptitudini deosebite pentru formarea lor in domeniul unei profesiuni. (7) Statul si alti factori interesati subventioneaza activitatile de performanta, de nivel national si international, ale elevilor si studentilor. (8) Institutiile si unitatile de învatamânt sunt persoane juridice, cu exceptia scolilor care au numai clasele I-IV.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică