Articol actualizat

Primele doua statii ale metroului din Drumul Taberei legate prin tunel: "Cartita" Varvara a intrat vineri in statia Orizont

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Vineri, 8 noiembrie 2013, 0:31 Actualitate | Esenţial

"Cartita" Varvara a intrat in statia Orizont
Foto: Hotnews
UPDATE Ora 10:58: Cartita Varvara - echipamentul care sapa primul tunel al metroului din Drumul Taberei (Tunnel Boring Machine - TBM), a atins vineri peretii statiei Orizont. TBM-ul a intrat, practic, in prima statie de pe traseul sau la 45 de zile de cand si-a inceput forajul si cu aproape doua saptamani mai repede decat se asteptau autoritatile. Recordul de viteza: 19 inele pe zi, adica un avans de mai bine de 28 de metri.

TBM-ul botezat de catre autoritati "Varvara" a atins vineri peretii mulati ai statiei Orizont - prima statie de pe traseul sau - dupa ce forat aproape 358 de metri in cele 45 de zile de cand si-a inceput misiunea din statia Academia Militara.



Intrarea in statia Orizont are loc cu aproape doua saptamani mai devreme decat se asteptau autoritatile. Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, impreuna cu directorul Metrorex, anuntau pe 23 octombrie ca "Varvara" va junge la Orizont pe 18-19 noiembrie.

Odata intrat in statie, constructorul va incepe procedura de translatare a utilajului prin statia Orizont spre capatul celalalt, punct din care TBM-ul isi va continua forajul spre urmatoarea statie: Favorit.

Potrivit informatiilor publicate pe pagina dedicata lucrarilor la Magistrala M5 de pe forumul de specialitate forum.metrouusor.com, recordul de viteza al TBM-ului a fost de 19 inele pe zi, adica mai bine de 28 de metri. 

In perioada imediat urmatoare, dupa cum au precizat autoritatile, ar urma sa-si inceapa misiunea si cel de-al doilea TBM, cartita botezata "Filofteia". Autoritatile anuntau ca pe 20 noiembrie este data fixata pentru ca cel de-al doilea TBM sa-si inceapa forajul.

Parcursul celor doua utilaje poate fi consultat pe o pagina dedicata realizata de utilizatorii forumului metrouusor.com

Vezi mai jos cateva fotografii cu santierul statiei Academia Militara si cu tunelul sapat de cartita Varvara

Tunelul spre statia Orizont:



Intrarea in primul tunel forat al metroului din Drumul Taberei:



Santierul din Statia Academia Militara:



In tunel, aproape de "cartita" Varvara:



Vedere din tunel spre statia Academia Militara:



Utilajul care transporta boltari prin tunel catre TBM:



TBM-ul Filofteia, pregatita sa-si inceapa misiunea pe 20 noiembrie:



Boltarii pentru tunel sunt coborati in statie cu o macara:



O luna de cand Varvara si-a inceput misiunea in subteran

Pe 25 septembrie a fost pus in functiune primul echipament de sapat tuneluri de pe santierul metroului din Drumul Taberei. Denumit "Varvara", TMB-ul coborat pe santierul statiei Academia Militara inca din toamna trecuta, si-a inceput misiunea cu o intarziere de mai bine de jumatate de an - autoritatile sperau ca punerea in functiune sa se faca in luna martie, insa reducerea drastica a bugetului a stricat planurile.

Potrivit programului de lucrari, structura statiilor si a tunelelor va fi gata in prima jumatate a anului 2015. Urmeaza lucrarile de montare a caii de rulare, cele de automatizari si finisajele. Termenul preconizat pentru darea in folosinta a tronsonului Raul Doamnei - Eroilor 2 este al doilea semestru al anului 2016.

TBM-ul, inclusiv saniile cu instalatii, are o lungime aproximativa de  100 m si se prezinta ca o manta cilindrica, cu o diafragma de separare intre frontul de excavatie si tunel, echipat pentru excavarea tunelului si pentru instalarea captuselii din inele de boltari prefabricati.

Primii boltari ai primului inel de tunel au fost montati pe 18 septembrie, iar azi, odata cu pornirea efectiva a lucrarilor de forare, au inceput sa fie montate si inelele urmatoare.

Componentele principale ale TBM-ului:

- freza pentru excavarea tunelului.
- cilindri hidraulici care permit avansul scutului.
- sistem de sustinere permanenta a frontului de excavatie.
- dispozitiv de punere in opera a inelelor. Fiecare inel este compus din sase boltari  .
- sistem de control al directiei care sa asigure o ghidare precisa si corectii rapide.
- dispozitiv pentru injectarea de material de umplere, la extradosul inelului de boltari, in golul care se creeaza in timpul excavatiei.
- diverse dispozitive pentru alimentare si evacuare care realizeaza comunicarea intre camera de excavatie si exterior, si care asigura mentinerea continua a presiunii de sustinere a frontului.
- dispozitive pentru acces si interventie in camera presurizata de excavatie, constituite dintr-o instalatie de aer comprimat, cu camera hiperbarica de siguranta cu doua sasuri.

Date tehnice TBM:
  • Tipul scutului: EPB
  • Raza de curbura: 180 m - 800 m
  • Presiune maxima de lucru: 4 bar
  • Diametru: 6570 mm
  • Tip: electric
  • Motoare: 8 X 160 kW
  • Putere: 1280 kW
  • Moment de torsiune: 4500 kNm
  • Cilindru principal de impingere: 2 X 16 cilindru
  • Lungimea cilindrului de impingere: 2200 mm
  • Forta de impingere: 42575 kN
  • Diametrul scutului din fata: 6540 mm
  • Lungimea scutului din fata: 3520 mm
    FOTOGALERIE Informatii tehnice - tunel metrou si TBM
  • Diametrul scutului din centru: 6530 mm
  • Diametrul scutului din coada: 6520 mm
Datele geometrice ale tunelelor:
  • Tunel Linia 1: 4,3 km
  • Tunel Linia 2: 4,1 km
  • Trecere in gol prin statii: 2,0 km

Primul tronson al magistralei 5 de metrou, care face legatura intre Drumul Taberei si Universitate, va avea o lungime de 6,2 + 1 kilometri si va numara 10 statii: Eroilor, Academia Militara, Orizont, Favorit, Tudor Vladimirescu, Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Valea Ialomitei, Valea Argesului si Raul Doamnei. 

Contractele incheiate pentru executia si consultanta metroului din Drumul Taberei ajung in prezent la circa 275 de milioane de euro.
Traseul magistralei de metrou M5
Foto: Hotnews
Lotul 1.1, Raul Doamnei - Hasdeu (Opera) are o lungime de 6,2 km, 9 statii si este construit de asocierea Astaldi - FCC Construccion - Delta ACM - AB Construct. Valoarea contractului este de peste 918 milioane de lei fara TVA.

Lotul 1.2, Statia, Depoul si Galeria de legatura Valea Ialomitei are o lungime de 1 km, o statie si un depou si este construit de asocierea Max Bogl (Germania) - Max Boegl (Romania). Valoarea contractului este de peste 231 de milioane de lei fara TVA.

Desi initial finantat 50% printr-un imprumut de la Banca Europeana de Investitii, proiectul metroului de pe Magistrala 5 a fost acceptat de Comisia Europeana in cadrul programelor de finantare nerambursabila.

Astfel, Ministerul Transporturilor aminteste ca acum "acest proiect este finantat din fonduri structurale nerambursabile in cadrul Programului Operational Sectorial - Transport".


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de Superbrands

JW Marriott, orasul din mijlocul orasului

Unul din cei mai mari jucatori de pe piata hoteliera locala, hotelul JW Marriott Bucharest Grand Hotel si-a castigat in cei 17 de existenta reputatia de un oras in mijlocul orasului datorita impresionantei desfasurari de produse si servicii: 402 camere si apartamente elegante, cele mai mari camere de 5 stele din zona, cu o suprafata medie de 36.8 mp, sase restaurante si lounge-uri, 12 sali de evenimente, dintre care doua ballroom-uri ce pot gazdui impreuna pana la 1.200 de persoane. Cladirea mai adaposteste un centru de fitness si spa, cu piscina interioara, o galerie de magazine de branduri internationale de lux ce acopera o suprafata de peste 2.700 mp, spatii de birouri de 11.000 mp si o parcare generoasa de 550 de locuri.

15234 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    Yuhuuu. (Vineri, 8 noiembrie 2013, 8:49)

    dandra [utilizator]

    Bine tu Varvara, nebunatica ce esti:)
    Hai, pana la 1 Decembrie, sa ajungi la Favorit si apoi faci stanga spre str. Sibiu, ca sa ajung si eu mai repede acasa:)
  • -10 (18 voturi)    
    nu stiu ce-i cu atat mandrie (Vineri, 8 noiembrie 2013, 9:40)

    lyth [utilizator]

    se lauda ca au sapat o statie de metrou in 24 de ani, Ceausescu a facut zeci in cativa ani si tot a fost impuscat...
    • +13 (13 voturi)    
      cica in iadul romanilor (Vineri, 8 noiembrie 2013, 10:35)

      nellino [utilizator] i-a raspuns lui lyth

      nu reuseste nici unul sa scoata capul afara din cazan, ca il trag ceilalti la fund...
    • +8 (12 voturi)    
      nu pomeni de ceausescu (Vineri, 8 noiembrie 2013, 12:21)

      minos [utilizator] i-a raspuns lui lyth

      In anii 30 autoritatile au preconizat ca in 1950 Bucuresti va atinge 1 milion de locuitori si ca va avea nevoie de metrou. In acest scop a fost facut un plan, pe hartie metroul era proiectat si trebuia sa inceapa constructia lui in 1948 si primele linii sa fie date in folosinta in 1950. Comunistii au intarziat cosntructia lui cu 30 ani! De ce vorbim de Ceausescu, cel care printr-o politica economica dezastruaoasa a dus tara la faliment? La fel si ceilalti conducatori comunisti de la noi sau din celelalte tari socialiste? faptul ca lucrurile nu au mers asa cum ne-am fi dorit, dupa 90, este pentru ca esalonul doi din timpul lui Ceausescu a pastrat puterea politica si pe cea economica, a existat o continuitate. Totusi daca ai reusi sa te translatezi in timp in anii 80 si sa compari in mod obiectiv Bucurestiul de atunci cu cel de acum, ai putea sa vezi diferenta uriasa a unei capitale intunecate, fara lumina, cu oameni prost imbracati, cozi uriase in fata magazinelor goale, frig. Acum nu este perfect, dar este mult mai bine, insa uneori comparatiile cu cei cu bani, invidia, dor. Multi ar prefera sa fim cu totii saraci, dceat sa vedem oamnei mai avuti sau mai destepti pe langa noi. Economia libera inseamna competitie si inechitate, un sistem cu probleme, dar singurul viabil in acesy moment. Socialismul a fost doar o experienta esuata, pentru ca s-a bazat pe o ideologie gresita, lupta de clasa, proletariat(care a cam disparut pt ca suntem in era post industriala-nu se mai produce cu milioane de muncicori ci cu masini). Conducatorii comunisti nu au avut viziune economica, s-au impedicat in propriile dogme si au pierdut competitia economica cu vestul.
  • -12 (20 voturi)    
    Dezinformare (Vineri, 8 noiembrie 2013, 9:52)

    La Tour Eiffel [utilizator]

    Nu-i nimic adevarat. Astia n-au inceput nimic, nici nu exista lucrarea asta, minciuni USL-iste, oricum nu-s in stare de nimic. Asta tot au spus bas-istii de la inceputul anului. Apropos, unde sunteti, sau v-ati inputinat brusc?
    • +11 (13 voturi)    
      Ai dreptate, minciuni USL-iste ! (Vineri, 8 noiembrie 2013, 10:25)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui La Tour Eiffel

      Astia chiar nu au inceput nimic, ba nu sunt in stare sa termine ce au inceput "ailalti".

      Pe toate panourile de santier scrie "In 3 ani, aici va fi statia ta de metrou". Adica in martie 2014.
      ( În data de 28.03.2011, ca urmare emiterii Ordinului de începere a lucrărilor, a demarat execuţia viitoarelor staţii ale Magistralei 5 de metrou "Drumul Taberei - Pantelimon", pe secţiunea Râul Doamnei - Eroilor 2, inclusiv Depoul şi Staţia Valea Ialomiţei. - http://www.magistrala5.ro/presa )

      "Multumita" USL, magistrala va fi gata in 3 ani de acum inainte, adica prin 2017, pentru ca USL-ul a taiat fondurile, desi sunt EUROPENE !

      (Acest proiect este finanţat din fonduri structurale nerambursabile în cadrul Programului Operational Sectorial –“Transport”. - http://www.magistrala5.ro/presa)

      Si vezi ca inainte de "B" si "P" se scrie un mare "M", sau ti s-a "inputinat" atentia...?
    • +10 (12 voturi)    
      bai nene (Vineri, 8 noiembrie 2013, 10:26)

      sucaa [utilizator] i-a raspuns lui La Tour Eiffel

      ce se termina azi trebuia terminat de 6 luni. anul trecut dupa ce au dat jos guvernul MRU au taiat finantarile si aproape un an de zile nu s-a lucrat nimic. au inceput iar de cateva luni.
      contractul era sa se termine in 3 ani si a trecut deja un an si jumatate.
      sunt in urma.
      nu va mai laudati cu intarzierile. dupa alegerile de la anu presimt ca iar or sa taie finantarile. si iar mai stam un an cu santierul parasit
      • +1 (3 voturi)    
        usor! (Vineri, 8 noiembrie 2013, 13:52)

        foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui sucaa

        facerea gaurii e nici 23% din valoare si nici 18% din timp.
        Echiparea, construirea statiilor, accesul la statii etc sunt partea grea.
        Iar daca tunelul nu e intretinut -indiferent daca se lucreaza sus sau - se umple cu apa si se degradeaza.
    • +6 (8 voturi)    
      gigel chill (Vineri, 8 noiembrie 2013, 10:38)

      e.u. [utilizator] i-a raspuns lui La Tour Eiffel

      ce are a face viteza de forare a varvarei cu USL? sau te pomenesti ca USL reprezinta insasi revolutia industriala?
    • +10 (12 voturi)    
      Ce ai, bai nene? (Vineri, 8 noiembrie 2013, 10:50)

      Malone_M [utilizator] i-a raspuns lui La Tour Eiffel

      Ti s-a umflat fasolea in burta? E un lucru foarte bun ca in sfarsit Drumul Taberei va beneficia de transport subteran in completarea celui de suprafata ineficient si greoi de multe ori. Dar ti se pare ca faptele bune pentru o mana de oameni acopera mizeria pe care o inghit de 100 de ori mai multi oameni in toata Romania?
      Am mai zis si ma repet: insuccesele personale ii fac pe unii sa se bucure de "esecurile" altora, pe principiul mortii caprei vecinului. Esecul in cazul de fata e a fi "basist" si nu "uslist"...vai de mama noastra cum am ajuns sa gandim.
    • +10 (14 voturi)    
      Ești dus cu sorcova (Vineri, 8 noiembrie 2013, 11:01)

      TurmentatuTheThird [utilizator] i-a raspuns lui La Tour Eiffel

      Singura chestie pe care trebuia să o facă Ponta era să nu taie finanțările, pentru că erau asigurate. Și acum se terminau lucrările de suprafață și aveam și noi în Drumul Taberei bulevardul făcut la loc.

      Singurul merit a lui Ponta a fost că a amânat lucrările. E foarte dificil să faci asta, într-adevăr. Iar pentru alții e motiv de laudă. Incredibil.

      A.... să ne spună cât a plătit chirie lunară pe acele utilaje care au stat degeaba aproape un an.
      • +1 (1 vot)    
        absolut nimic (Vineri, 8 noiembrie 2013, 13:30)

        e_boda [utilizator] i-a raspuns lui TurmentatuTheThird

        Nu exista "chirie" lunara pentru aceste utilaje, sunt ale contructorului. El este platit la lucrare, nu cu luna.
        Eventual, daca lucrarile sunt intarziate pentru ca statul nu asigura fonduri, constructorul poate solicita penalitati.
    • +4 (6 voturi)    
      Multumim lui Emil Boc (Vineri, 8 noiembrie 2013, 12:15)

      Trojan.H [utilizator] i-a raspuns lui La Tour Eiffel

      Daca nu era el mergeam cu carutele. Sau cu ricsa.
  • +8 (12 voturi)    
    taieri de panglici si bai de multime (Vineri, 8 noiembrie 2013, 10:34)

    IancuJianu [utilizator]

    Putea sa rateze asa ceva Ponta fanariotu?
    Si cica lucrarea este in grafic doar cu citiva ani intirziere...
  • -2 (8 voturi)    
    de numi (Vineri, 8 noiembrie 2013, 11:48)

    mihaiionescu2 [utilizator]

    Stimate domn Victor Cozmei,
    Daca pe utilajul pe care il referiti il cheama, de fapt, "Sfanta Varvara", atunci aveti un motiv anume sa-i spuneti altfel ? Sau va pregatiti penita pentru o relatare "obiectiva" a unor evenimente crestin-ortodoxe care sa faca cinste mass-mediei dintr-o tara ... ortodoxa, cumva ?
    Ma gandesc ca ar trebui sa manifestati respect pentru cei care lucreaza in subteran, aceia care, din motive pe care nu cred ca le puteti cuprinde oricat efort intelectual ati face, au ales ca protectoare pe Sfanta Varvara si pe Sfanta Filofteia. Este alegerea lor. Care este motivul care va permiteti sa nu o respectati ? Simplul fapt ca aveti posibilitatea sa postati niste cuvinte ? Sau v-ati imaginat lucrator in adancuri prin actul creator al reportajului si incercati sa reparati ceea ce niste "nestiutori, ignoranti si indoctrinati ideologic" au denumit ?
    Nu astept replica dumneavoastra, caci nu am nici un motiv sa mai deschid aceasta pagina de "jurnalistica". Faceti precum "etica jurnalistica" va indeamna, caci nu prea stiu ce altceva ar mai putea repara ceea ce ar trebui reparat.
    • 0 (6 voturi)    
      nume (Vineri, 8 noiembrie 2013, 12:54)

      Adi_ro [utilizator] i-a raspuns lui mihaiionescu2

      Eu ma intreb de ce au ales fix numele astea, Varvara si Filofteia, cand puteau sa pune nume mai obisnuite, Maria, Cristina, Andreea, etc.
      Cand aud de Varvara si Filofteia ma gandesc la biserica, pochi si la moaste de pupat...
      Cumva, peste 50 de ani, cand va fi gata metroul, iar vom avea sobor de popi care sa sfinteasca noua magistrala la fel cum s-a procedat si la pasajul Basarab?
      • +2 (2 voturi)    
        nu te-ai gandit suficient (Vineri, 8 noiembrie 2013, 13:32)

        e_boda [utilizator] i-a raspuns lui Adi_ro

        daca nu ai gasit raspunsul. Sfanta Varvara si Sfanta Filofteia sunt protectoare ale minerilor, de aceea au ales aceste nume. Simlu..
    • +2 (4 voturi)    
      intr-adevar (Vineri, 8 noiembrie 2013, 12:58)

      florinelul [utilizator] i-a raspuns lui mihaiionescu2

      titlul stirii trebuia sa fie "Sfanta Varvara a intrat vineri in statia Orizont". no comment...
  • +2 (2 voturi)    
    Da, trebuie sfintita (Vineri, 8 noiembrie 2013, 13:54)

    TudorIonescu1316177253440 [anonim]

    Aceasta lucrare cand va fi gata, sa fie ferita intr-un fel sau altul de toate relele!
    Revenind la articol, pana la urma nu mai conteaza cine se lauda cu lucrare, gata sa fie atunci cand trebuie. Logic, ca totul a fost gandit pe timpul lui Boc si MRU si Basescu si Videanu si toti astia. Aia, hoti cum erau, aveau proiecte. Tembelii astia nu au nimic in cap, nici un proiect, nici o viziune. Macar atit sa fie in stare, sa duca la capat ce au inceput si au gandit altii!
  • 0 (0 voturi)    
    oamenii pe care-i votam (Luni, 11 noiembrie 2013, 12:47)

    Goldmund [utilizator]

    Nu este interesant sau important ce guvern conduce Romania, numai ca indiferent cine conduce tara trebuie sa continue anumite proiecte importante:
    dezvoltarea metroului bucurestean, constructia de autostrazi, modernizarea cailor ferate, incurajarea investitiilor straine, etc...
    Ceea ce vedem cu totii insa este ca avem un guvern('cel mai cinstit guvern din istoria tarii') care isi petrece timpul prin emisiunile televiziunilor. Aduc aminte cum e in alte parti:
    fostul cancelar al Germaniei Federale, domnul Helmut Kohl(CDU) spunea la un moment dat ca el munceste 16 ore pe zi, sapte zile pe saptamana! Alegatorii trebuie sa stie macar atata. Si, niciodata nu l-am auzit pe Helmut Kohl stad de vorba la radio sau televizor, in cei 16 ani cat timp a fost cancelar nu a pus odata vina pe altii ca nu-l lasa sa conduca interesele tarii, ale cetatenilor germani...


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi