HARTA INTERACTIVA Comisia Europeana a acceptat preliminar includerea in programul de finantare nerambursabila a autostrazilor Dumbrava-Deva si Sebes-Turda. Vezi traseul celor doua autostrazi

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Vineri, 26 aprilie 2013, 14:16 Actualitate | Esenţial

Autostrazile Dumbrava-Deva (albastru) si Sebes-Turda (rosu)
Foto: Hotnews
Comisarul european si vicepresedinte al Comisiei Europene, Johannes Hahn a afirmat, intr-o intalnire cu Ministrul Transporturilor Relu Fenechiu ca Metroul Bucuresti poate si va fi inclus in programul POS-T pentru a beneficia de finantare europeana, insa a respins solicitarea guvernului roman ca finantarea nationala, in cadrul proiectelor in parteneriat cu Banca Europeana de Investitii (BEI), sa fie acoperita prin fonduri structurale pentru a degreva astfel bugetul de stat. In plus, Comisia Europeana a acceptat, cu titlu premininar, includerea a doua tronsoane suplimentare de autostrada pentru finantare nerambursabila, respectiv Sebes-Turda si Dumbrava-Deva, pentru a reduce astfel riscul pierderii finantarii europene pana la finalul exercitiului bugetar.

Ministrul transporturilor din Romania, Relu Fenechiu si comisarul pentru politica regionala, vicepresedinte al Comisiei Europene, Johannes Hahn au purtat discutii joi referitoare la solicitarile Romaniei privind nevoile imediate si pe termen lung in domeniul dezvoltarii infrastructurii de transport, absorbtia fondurilor structurale si ridicarea presuspendarii Programului Operational Sectorial Transport (POS-T), anunta Ministerul Transporturilor intr-un comunicat remis HotNews.ro.

Metroul din Bucuresti poate fi facut cu fonduri europene

Potrivit ministerului, comisarul european a precizat ca exista un risc potential ca orice restructurare majora in structura de management al fondurilor sa compromita eforturile pozitive intreprinse pana acum de autoritatile romane si ca trebuie sa existe o supraveghere eficienta a celor doi mari beneficiari finali.

"Comisarul european a afirmat in continuare ca Metroul Bucuresti poate si va fi inclus in programul POS-T, odata cu identificarea exacta a restului de executat si valorii aferente acestuia", se mai arata in comunicat.
Cu toate acestea, CE a respins solicitarea guvernului roman ca finantarea nationala, in cadrul proiectelor in parteneriat cu Banca Europeana de Investitii (BEI), sa fie acoperita prin fonduri structurale pentru a degreva astfel bugetul de stat.

"Referitor la solicitarea guvernamentala ca finantarea nationala, in cadrul proiectelor in parteneriat cu Banca Europeana de Investitii (BEI), sa fie acoperita prin fonduri structurale pentru a degreva astfel bugetul de stat, Comisia a indicat ca acest lucru este posibil. Conditia esentiala este ca aceste proiecte sa fi respectat intru-totul prevederile de calificare pentru cofinantare europeana precum si procedurile de atribuire. In continuare, Comisia a indicat ca fondurile BEI astfel eliberate, trebuie sa se regaseasca in alte proiecte ale statului roman", mai precizeaza ministerul.

Autostrazile Dumbrava-Deva (parte a A1) si Sebes-Turda (legatura intre A1 si A3), acceptate preliminar de CE pentru finantare nerambursabila

Un alt subiect important discutat a fost includerea a doua tronsoane de autostrada in  programul POS-T pentru a beneficia de finantare nerambursabila.

"Comisia Europeana a acceptat cu titlu preliminar, functie de stadiul tehnic de pregatire al acestor doua proiecte, includerea a doua tronsoane suplimentare de autostrada in POS-T, respectiv Sebes-Turda si Dumbrava-Deva, pentru a reduce astfel riscul pierderii finantarii europene pana la finalul exercitiului bugetar", sustine ministerul.

Potrivit MT, in cadrul intalnirii "a fost prezentata problema aeroporturilor din Romania si s-a pus in discutie lista aeroporturilor care vor fi prioritizate prin JASPERS in actuala perspectiva financiara - 2007-2013".

Reprezentantul CE a discutat si despre noua lege a Parteneriatului Public-Privat, mai ales in vederea constructiei de autostrazi, dand Portugalia ca exemplu negativ in acest sens si cerand precautie din partea Romaniei. Despre proiectul noii legi a PPP si vulerabilitatile lui, puteti citi ami multe aici.

"In ceea ce priveste dezvoltarea  proiectelor de autostrazi prin parteneriat public privat (PPP), reprezentantul Comisiei a sugerat ca Romania sa aiba o abordare foarte precauta in identificarea partenerilor privati si modelelor de parteneriat. Datorita faptului ca perioada de rambursare depaseste 10 ani, in opinia Comisiei evaluarile privind posibilitatea recuperarii investitiei au o acuratete redusa, in special pentru proiectele de infrastructura rutiera. A fost amintita situatia Portugaliei, ca exemplu al nereusitei acestui gen de proiecte", se arata in comunicat.

Comisia a luat nota de solicitarea Guvernului Romaniei de realocare a fondurilor intre axele prioritare 2 si 3 ale POS-T, iar un raspuns definitiv al Comisiei este asteptat in perioada imediat urmatoare.

Discutii privind linia ferata Bucuresti-Craiova si dezvoltarea portului Constanta

Potrivit MT, ministrul transporturilor a avut o intalnire politica si cu Vicepresedintele Comisiei Europene, Siim Kallas, Comisar de transport.

"Partea romana a solicitat includerea sectiunii feroviare Bucuresti-Craiova in coridorul Dunarea, care urmeaza sa fie definit prin viitorul regulament CEF (Connecting Europe Facility - Mecanismul Conectarea Europei). In actuala conjunctura financiara si in acest moment al negocierilor pe marginea proiectului de regulament, comisia s-a aratat reticenta. Solicitarea Romaniei va fi insa evaluata la nivel tehnic in perspectiva continuarii negocierilor", mentioneaza comunicatul.

"Cei doi demnitari au discutat pe larg perspectivele de modernizare a portului Constanta, actuala structura a proprietatii acestuia si, in special, necesitatea imbunatatirii conexiunilor acestuia cu restul retelei europene de transport, astfel incat Constanta sa devina cel mai important centru logistic de transport multimodal la Marea Neagra. Proiectul portului Constanta fiind puternic sustinut de catre comisie", incheie informarea primita de la Minister.



Vezi Harta Mare in ArcGIS.com
Harta de baza © OpenStreetMap contributors, CC-BY-SA este oferita prin intermediul serviciului de cloud ArcGIS.com, serviciu oferit de ESRI.

Nota: Traseul Autostrazii Sebes-Turda a fost realizat dupa harta traseului drumului expres sebes-Turda publicata de CNADNR pe site-ul sau.


Citeste mai multe despre   























[P] Acces gratuit la ultimul targ de nunti al sezonului, daca vii insotit!

Cel mai important targ de nunti al anului incepe vineri, 31 martie, la Palatul Parlamentului. Dupa o editie record in Februarie, Mariage Fest pregateste editia cu numarul 23, ultimul targ de nunti al sezonului, in perioada 31 martie – 1 – 2 aprilie

18855 vizualizari

  • -19 (21 voturi)    
    bai postacilor (Vineri, 26 aprilie 2013, 14:52)

    antitot [utilizator]

    Ce mai spuneti acum de Relu Fenechiu,isi cam face treaba ,muriti ba si bagati-va unghia in gat.
    • +6 (6 voturi)    
      mda (Vineri, 26 aprilie 2013, 15:23)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui antitot

      pe hartie toti au facut autostrazi... dar cine le-a terminat ???

      iar pe penalul de relu, nu inteleg cum are incredere sa-i dea UE bani pe mana...

      cand el chiar pentru asta are dosar penal... pentru faptul ca a furat bani de la stat

      oricum stim ca relu are multi acoliti care au jobul de a posta pe net :-)
      • 0 (0 voturi)    
        simplu (Sâmbătă, 27 aprilie 2013, 8:05)

        Sakura [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

        Până ajung banii aici, Fenechiu va fi la umbră. Şi posibil nici Poanta nu va mai fi primnustiuce.
    • 0 (0 voturi)    
      Ce poanta buna (Marţi, 17 decembrie 2013, 14:43)

      antrax [utilizator] i-a raspuns lui antitot

      Vezi ca nu mai e ministru :P.
      Si nu s-a facut nimic pana una alta. E tot doar la nivel de "proiect"
      Toate autostrazile TERMINATE anul asta sunt incepute de pe vremea lui Boc.

      Nota pt redactie: actualizati harta, pe traseul Orastie-Sebes-Sibiu ar trebui sa mai apara parca 2 din cele 3 sectoare din A1, nu?
  • +2 (4 voturi)    
    Mda (Vineri, 26 aprilie 2013, 15:01)

    Je__ [utilizator]

    De fapt se taie 25% din POS existent datorita neregulilor, si se accepta teoretic si potential cele 2.
    Partea proasta e ca statul rOman, e cu pantalonii in vine. Pe Dumbrava-Deva chipurile ar exista proiecte, doar ca n-au fost in stare sa adjudece licitatiile nici la 9 luni dupa. Oare reusesc in cei doi ani care le-au ramas?
    Iar Turda-Sebes, aici visul e si mai umed ca ministerul marilor prosteli, a tras doar o linie pe hartie. Chiar puneti botul ca in 2 ani is cu licitatia adjudecata si constructorii pe teren?
  • +1 (1 vot)    
    Povesti la prima ora :Acordul de principiu ....... (Vineri, 26 aprilie 2013, 18:06)

    andreesanu [utilizator]

    O poveste ca multe altele ca sa mute atentia de la ce frige ,sau faceti voi planuri ca noi mai vedem,un mod dea-i spune -vorbim altadata.
    Trebuie sa incepem sa pricepem pasareasca prin care suntem trimisi in origini dar exprimat in limbaj oficial .
    Romania nu are proiectele reale pentru realizarea autostrazilor,are doar propuneri de la vorbe la proiecte de executie este cale lunga iar limbajul specific nu-i perceput de ziaristi sau politrucii care ies ca si guristii de dimineata sa-si vestasca existenta.
  • -1 (5 voturi)    
    Romani, cand treceti muntii ? (Vineri, 26 aprilie 2013, 21:07)

    Photosmart [utilizator]

    Toate traseele la ses (sau cel mult deal) se discuta, numai traseul prin munti nu.

    Aici exista dilema: prin Brasov - Comarnic (cum isi doreste d-l. Ponta, insa in zona turistica si ”inghesuita”, in plus, e o ”pauza” intre Brasov si Sibiu) sau Ramnicu-Valcea - Pitesti (cel mai scurt traseu prin care se ” leaga” reteaua, insa in zona prea ingusta pe Valea Oltului si nisipoasa in rest).
    Suntem exact in cazul drumarilor de alta data care asfaltau numai vechile potecil serpuite ale carutasilor (in multe cazuri asa de serpuiuite pentru ca oamenii aia mergeau numai beti).

    Nu inteleg de ce nu-si face loc raatiunea si nimeni nu ia in calcul traseul care apare cel mai normal si mai fezabi: strapungerea Carpatilor printr-un tunel in zona Victoria - Curtea de Arges ! Se rezolva conectarea cu traseul autostrazilor din Sud, se descongestioneaza zonele turistice Valea Prahovei si Valea Oltului si se dezvolta o noua zona carpatica de exceptie.
    • 0 (2 voturi)    
      De ce sa trecem muntii? :) (Vineri, 26 aprilie 2013, 22:30)

      miluch [utilizator] i-a raspuns lui Photosmart

      Bine ca n-ai zis largirea Transfagarasanului de la 2 la 4 benzi, asta cred ca era mult mai fezabil decat "strapungerea" amintita.
      Cine crezi ca va face vreodata in Romania (vorbesc aici de la proiectate, executie, mentenanta) un tunel de aproximativ 20km, doua benzi pe sens + cate una de urgenta?
      Facem incredintare directa firmelor care au construit Eurotunelul?

      http://wikimapia.org/#lang=ro&lat=45.585212&lon=24.671173&z=10&m=b&gz=0;245777893;455044219;0;1653026;54931;0


Abonare la comentarii cu RSS



Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version