Oficial: Oficiul pentru combaterea spalarii banilor s-a autosesizat privind informatiile legate de "tranzactii suspecte" pentru finantarea Aliantei DA din 2004

de Claudiu Zamfir     HotNews.ro
Joi, 7 noiembrie 2013, 11:44 Actualitate | Esenţial

Cati bani datoreaza romanii la Fisc
Foto: Agerpres
Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor (ONPCSB) s-a autosesizat si analizeaza "tranzactii suspecte", in contextul acuzatiilor aduse de  senatorul PNL Sorin Rosca Stanescu privind finantarea Aliantei Dreptate si Adevar in anul 2004, a declarat, joi, pentru HotNews.ro, Felicia Seceleanu, inlocuitor al purtatorului de cuvant al ONPCSB.

Ea a fost intrebata in legatura cu o posibila actiune a ONPCSB in urma acuzatiilor aduse de Sorin Rosca Stanescu privind o presupusa tranzactie prin care o firma care ar fi fost contolata de omul de afaceri Sorin Ovidiu Vantu a transmis 7 milioane de dolari din Cipru Aliantei Dreptate si Adevar PNL-PD, din partea careia a candidat atunci Traian Basescu la prezidentiale, in campania electorala din anul 2004. Stanescu sustine ca Alianta DA a comis atunci o ilegalitate, intrucat nu a publicat in Monitorul Oficial aceasta finantare.

"Oficiul s-a autosesizat, conform competentelor din Legea 656/2002. In conformitate cu dispozitiile din art. 126, alin. 3 din Legea 656/2002, Oficiul efectueaza analiza tranzactiilor suspecte din oficiu, adica se autosesizeaza atunci cand ia la cunostinta pe orice cale despre o tranzactie suspecta. Deci, raspunsul oficial este ca da, Oficiul s-a autosesizat", a declarat Secelanu.

Intrebata daca aceasta este o "tranzactie suspecta", ea a raspuns: "Deci, nu este altceva".

Ea a refuzat sa precizeze cand exact s-a autosesizat Oficiul si in urma caror informatii, cu exactitate: "Potrivit legii, nu va pot spune".

"Va pot spune doar ca s-a autosesziat, urmand ca, in conformitate cu dispozitiile legale, Oficiul sa faca analiza acestor informatii si, in cazul in care exista suspiciuni cu privire la savarsirea infractiunii de spalare de bani, daca sunt indicii temeinice, sa sesizeze organul competent, respectiv Parchetul de pe laga Inalta Curte de Cadsatie si Justitie, care este singurul beneficiar al informatiilor pe care Oficiul le are. Deci rezultatul analizelor pe care le efectueaza Oficiul este comunicat doar Parchetului General", a mai spus loctiitorul purtatorului de cuvant al Oficiului National pentru Combaterea Spalarii Banilor.

Senatorul liberal Sorin Rosca Stanescu a lansat o serie de acuzatii grave la adresa presedintelui Traian Basescu, sub forma unor declaratii politice facute in Senat.

SR Stanescu il acuza pe Basescu ca, in campania din 2004, ar fi spalat 7 milioane de dolari, impreuna cu Theodor Stolojan.

"Niciodata nu este prea tarziu ca Traian Basescu si Theodor Stolojan si, daca este cazul, si alte persoane vinovate sa raspunda pentru incalcari grave ale legislatiei penale. Reamintesc faptul ca intr-un dosar extrem de dubios, intitulat <<Trofeul calitatii>>, Adrian Nastase, impreuna cu alte persoane, a fost condamnat la inchisoare in baza unor probe indirecte si intr-un dosar in care, daca sumele vehiculate ar fi reale, ele sunt infinit mai mici decat acei 7 milioane USD, manipulati in numele Aliantei D.A", afirma senatorul Sorin Rosca Stanescu in declaratia politica din 6 noiembrie, dupa ce cu o zi in urma a lansat un prim atac la seful statului, acuzat ca ar fi beneficiat de bani de la diverse companii.

Purtatorul de cuvant al presedintelui Traian Basescu, Bogdan Oprea, a declarat, miercuri, ca "minciunile" pe care Sorin Rosca Stanescu "continua sa le propage in spatiul public sunt o expresie concludenta a mizeriei morale in care se zbate".

"Domnul Sorin Rosca-Stanescu isi continua dezinformarea publica intr-un stil care i-a adus un renume deloc de invidiat pe vremea cand lucra ca director de ziar. Minciunile pe care continua sa le propage in spatiul public, in emisiuni de televiziune si de la tribuna Senatului Romaniei, sunt o expresie concludenta a mizeriei morale in care se zbate domnul senator Sorin Rosca-Stanescu", arata purtatorul de cuvant al presedintelui, intr-o declaratie remisa joi agentiei Mediafax.

Potrivit lui Bogdan Oprea, "toate aceste minciuni" vor face parte din procesul deja intentat de presedintele Traian Basescu, aflat pe rolul Judecatoriei Sectorului 2 din Bucuresti, respectiv dosarul cu numarul 27344/300/2013.

Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor si-a inceput activitatea inca din anul 1999, functionand ca organ de specialitate cu personalitate juridica in subordinea Guvernului.

Presedintele ONPCSB este chestorul de politie Neculae Plaiasu, reprezentant al Ministerului Afacerilor Interne. Plaiasu a fost presedintele Autoritatii Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) in guvernarea Nastase. El a mai avut functiile de director adjunct al Directiei de Combatere a Criminalitatii Economico-Financiare si de director general adjunct la Brigada de Combatere a Crimei Organizate si Coruptiei ale MAI. Tot in cadrul MAI, Plaiasu a fost si sef de Diviziune de Informatii din cadrul Directiei Generale de Informatii si Protectie Interna (DGIPI), potrivit Agerpres.

La sefia ONCSB, chestorul Plaiasu a fost numit in iunie 2012, prin decizie a premierului Victor Ponta.


Citeste mai multe despre   






















7173 vizualizari

  • +34 (40 voturi)    
    Oare... (Joi, 7 noiembrie 2013, 11:52)

    Chiar_Io [utilizator]

    ...cine o mai fi facut parte din alianta DA? Cine o fi beneficiat de banii primiti de alianta? PNL?
    Au fost buni atunci banii!
    Acum, ca sunteti in opozitie cu Baselu va pute!
    Sictir!
    • 0 (0 voturi)    
      Tare (Joi, 7 noiembrie 2013, 21:41)

      ABetterWorldWithoutVladimir [utilizator] i-a raspuns lui Chiar_Io

      Mizerii se fac de ambele parti, asta e politica.
      Important e cine toarna primul, dupa aceea sunt ca dominoul, ies la iveala cu totii.
      Important e sa se omoare ei intre ei iar noi sa castigam.
  • +28 (34 voturi)    
    Ce stat de gunoi (Joi, 7 noiembrie 2013, 11:53)

    Crop [utilizator]

    Face un fost securist afirmatii si o institutie a statului se "autosesizeaza"dar la USL ? ne autosesizam si acolo ?
    • -18 (24 voturi)    
      stat de gunoi, acheteaza pdl/basescu (Joi, 7 noiembrie 2013, 12:04)

      zeita anticoruptiei [utilizator] i-a raspuns lui Crop

      Romania trebuie sa fie un stat de gunoi daca o institutie cerceteaza presupuse fraude pdl/basescu
      • +1 (17 voturi)    
        poate cerceteaza si dau NUP (Joi, 7 noiembrie 2013, 12:13)

        nellino [utilizator] i-a raspuns lui zeita anticoruptiei

        sau astia sunt deasupra oricaror suspiciuni?
      • +29 (35 voturi)    
        problema (Joi, 7 noiembrie 2013, 12:24)

        ws [utilizator] i-a raspuns lui zeita anticoruptiei

        nu e ca o institutie cerceteaza niste tranzactii.

        problema e ca institutia s-a autosesizat in urma declaratiilor unui santajist notoriu, cu credibilitate zero. nu exista nicio dezvaluire facuta de el care sa se fi confirmat. bombele lui de presa au fost doar arme de santaj, atat si nimic mai mult.

        si acum, daca remarci, el face afirmatiile de la tribuna senatului, astfel incat sa nu poata fi judecat pentru declaratiile lui. oare de ce?

        ma rog, ca si flota, mihaileanu, traficul de arme si mai stiu eu ce tampenii, si asta se va dovedi o mare teapa, dar scopul va fi atins: deturnarea atentiei de la jaful usl. simplu.

        ws
        • +11 (11 voturi)    
          Corect (Joi, 7 noiembrie 2013, 14:14)

          avint [utilizator] i-a raspuns lui ws

          Bine spus. Subscriu
  • -22 (32 voturi)    
    ia uite e lovitura de stat ! (Joi, 7 noiembrie 2013, 12:12)

    adrian8 [utilizator]

    ca statul e basescu !!!

    repede sa se planga la ambasada sua si la CE ca se ataca statul de drepta !!!
    • +21 (21 voturi)    
      niste notiuni goale pentru unii (Joi, 7 noiembrie 2013, 12:31)

      verisoaraluifelix [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

      La cum te repezi sa arunci in batjocura notiunea de "stat de drept " , incapabil fiind sa faci diferenta intre momentul referendumului de demitere 2012 si aceste acuze ale lui SRS , te expui singur ca un consumator superficial de circ si scandal .

      Pentru astia ca tine au aparut si prosperat un Mircea Badea de exemplu.

      Daca e ceva de cercetat, sa cerceteze organele abilitate. Am convingerea ca in spatiul public TN nu va combate politicianist ci va astepta un verdict abilitat.
      Nu ar fi prima oara cand, contrar cutumelor romanesti, TB se supune cercetarilor , in loc sa faca spume si sa tipe ca " dosarul e clar politic " .

      Asta nu inseamna ca nu sunt constient ce valoare au spusele lui SRS pentru unii consumatori de antene, adica aceea de adevar sfant. In cazul unui verdict contrat afirmatiilor unui colaborator oarecare al securitatii, oile lui Voiculescu or sa tipe iar ca Basescu controleaza Oficiul, ca e vina lui Merkel si Gitenstein, bla bla bla.
      • -12 (14 voturi)    
        iar citesti pe diagonala ? (Joi, 7 noiembrie 2013, 14:03)

        adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui verisoaraluifelix

        vezi undeva sa zic ca , da asa e e vinovat ? (desi sunt 90% convins ca da) (10% e legat de faptul ca srs cam bate campii de obicei)

        e anchetat , daca e real vreau sa il vad la puscarie de manuta cu ceilalti !
        dar tu nu reusesti sa intelegi , si reactionezi in tocmai cu ce am scris ...
        • +8 (8 voturi)    
          macar acum sa te bucuri (Joi, 7 noiembrie 2013, 17:04)

          Tovarasul_Mos_Craciun [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

          La sfarsitul procesului dintre SRS si Basescu nu te vei mai bucura asa, dar pana atunci aveti si "voi" ceva impotriva acestui dictator. Cel mai amuzant este ca l-au cautat 8 ani de zile si deabia acum au descoperit aceasta nedreptate. Totul se leaga acum, bucurie mare !
        • +2 (2 voturi)    
          iar (Joi, 7 noiembrie 2013, 23:30)

          baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

          ai aparut, postacule de la vocea rusiei, vi s-a ordonat sa-l sustineti pe varan, micutul oligarh roman, desi cam negricios fie vorba intre noi, ca base ij deranjeaza pe muscali, vrea nato, vrea chevron, vrea scut antiracheta si in general vede ca rusii sint cancer curat pentru toti vecinii lor si nu numai.
  • +15 (17 voturi)    
    ONPCSB..... (Joi, 7 noiembrie 2013, 12:14)

    translativus [utilizator]

    .....ar trebui sa ancheteze permanent si toate tipurile de alegeri, pe modelul antidoping din sport.
    Doar asa, stiind ca vor fi automat verificate, partidele vor diminua drastic finantarile ilegale si vor cauta solutii pentru o finantare corecta.

    Nu imi fac iluzii in acest sens pentru ca intr-un sistem politic in care alegerile sunt castigate pe baza unor promisiuni mincinoase iar mincinosii nu pot fi judecati si condamnati pentru un eventual fals in declaratii, anormalitate si abuzurile sunt la ele acasa !

    Asa ca, tot inainte tovarasi ! "Poate se da si o sarma gratis maica" !
  • +21 (25 voturi)    
    Basescu bate copiii (Joi, 7 noiembrie 2013, 12:27)

    Trojan.H [utilizator]

    Asta e din seria Batausul de Copii. Pina una alta, SRS, Voiculescu si gasca sa-si faca bagajele pentru Rahova.
    • -12 (14 voturi)    
      Sigur (Joi, 7 noiembrie 2013, 12:41)

      Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui Trojan.H

      TB: "Eu stiam ca l-am impins pe acel copil..."
    • -10 (12 voturi)    
      a .. si ala a fost trucaj ? (Joi, 7 noiembrie 2013, 14:05)

      adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui Trojan.H

      am inteles ... deaia spunea 'poate o fi zis copilul ceva o fi injurat'
      iar apoi se jura pe biblie ca nu la lovit cu pumnul in plex .... de parca de asta era vorba ..

      pixelul albastru dainuieste in mentalitea voastra !
  • +16 (16 voturi)    
    e bine ca (Joi, 7 noiembrie 2013, 12:44)

    strongbox [utilizator]

    s-a autosesizat ONPCSB-ul, dar pana acum prea au stat in anonimat, iar acum cand arunca un securist o vorba sar si ei.
    • -8 (12 voturi)    
      asa e , nu e normal ! (Joi, 7 noiembrie 2013, 14:07)

      adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui strongbox

      ca pana acum nu s-au autosesizat pt nimic , si acum brusc !
      dar la fel zic eu si de dna, csm , ccr ...etc ... cand alti au facut varza pe unde au trecut nu s-au autosesizat niciunul !
      sau cand guvernul a depus f multe plangeri la dna legate de 'buna' guvernare boc , si tanti cruduta declara ca nu au timp de astea , ca au personal insuficient ..dar de altele au personal sa le faca de pe o zi pe alta ..
      • +7 (7 voturi)    
        mai stiti auditurile anuntate la ministere? (Joi, 7 noiembrie 2013, 16:16)

        fosta zoezoe [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

        Mai ales la cel al lui Udrea ? Daca gaseau ceva capace de WC, hartie higienica furata realmente nu credeti ca ne spunea pontosul in aceeasi zi, la tembelizor ? Aveti dubii ? Daca v-au spus (la haznale sau otv) ca opresc furturile lor si de acolo va veni bunastarea dvs va rog sa nu disperati si sa asteptati "la locutile dvs" cum spunea intunericitul dar in fata tv-ului inchis!
  • +18 (18 voturi)    
    a inceput vanatoare de vrajitoare (Joi, 7 noiembrie 2013, 12:52)

    DrInOrice [utilizator]

    Si-au creat parghii si institutii prin care sa faca si ei justitia lor, si acum au inceput vanatoarea de vrajitoare. Basescu evident e tinta cea mare, unde mai pui ca e taman ce trebuie ca sa prosteasca cu Latrina3 & stuff ca sa tina lumea ocupata cand ei duc tara de rapa, cresc taxe etc.
    • +3 (3 voturi)    
      Ai pus punctul pe I (Joi, 7 noiembrie 2013, 19:41)

      Herodot [utilizator] i-a raspuns lui DrInOrice

      Puscariabilii contraataca... Este pentru prima data cand vad aceasta idee exprimata intr-un mod atat de clar... Felicitari pentru perspicacitate... Desi doresc din tot sufletul sa nu fie adevarat ceea ce spui, sunt convins ca ai dreptate!
  • +16 (16 voturi)    
    sa ne spuna si sursele (Joi, 7 noiembrie 2013, 12:58)

    VaseaV [utilizator]

    ar fi interesant in calitate de senator sa ne spuna si sursele si sa nu mai activeze in spirit securist santajist asa cum facea cand si-a dobandit averea in calitate de jurnaliat
  • +18 (18 voturi)    
    ONPCSB (Joi, 7 noiembrie 2013, 13:23)

    Gobelin [utilizator]

    este o institutie administrativa, subordonata guvernului, seful de acolo e un apropiat al lui Nastase, adica un grajdan de serviciu.
    deci, normal ca se autosesizeaza.
    insa, ca si in cazul Curtii de Conturi, eventualele lor sesizari lor ajung la Parchet.
    daca procurorii dispun urmarirea penala, abia atunci apar semne serioase de intrebare pentru Basescu.
    pana atunci, singurele semne de intrebare sunt in privinta sanatatii mintale a SRS-istului.
    • -9 (9 voturi)    
      asa o fi .. (Joi, 7 noiembrie 2013, 14:10)

      adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui Gobelin

      dar nu se aplica logica ta si la ... DNA de exemplu ?
      nu sunt si au fost sefii de acolo numiti de basescu ?
      nu e vorba tot de 'grajdani' ?
      • +7 (7 voturi)    
        offf... (Joi, 7 noiembrie 2013, 15:31)

        hollow [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

        nu va merge tartacuta aia in ruptul capului. ONPCSB e o institutie in SUBORDINEA guvernului, cu angajati care pot fi trasi la raspundere, pot fi demisi, etc. Deci viata lor de zi cu zi, ce pun ei pe masa, depinde de cei care le dau ordinele politice, adica partidul sau coalitia care e la guvernare.
        Procurorii (si magistratii, in general), chiar daca ar fi fost numiti de Basescu - desi daca ai senzatia ca presedintele are prerogativele de a numi procurori individuali, probabil n-ai ce sa cauti intr-o discutie serioasa - n-au absolut nici o obligatie si nu exista nici o parghie prin care sa fie fortati sa ancheteze sau sa dea solutii, de puterea politica, in special de presedinte, care nu apartine executivului. Idiotenii din astea, in schimb, functioneaza foarte bine la taranime, care nu pricepe cum functioneaza statul, si de-asta primul-ministru tot iese si face declaratii in care cauta pe cineva sa dea vina ca guvernul este incompetent si rau-intentionat, in contextul in care devine evident chiar si pentru ei ca promisiunile electorale au fost niste minciuni ordinare si ca la alegeri au scapat de dracu si au dat de tacsu.
        Dar pe Hotnews, parerea mea e sa plimbi ursul. Majoritatea dintre noi avem niste minime cunostiinte.
      • +6 (6 voturi)    
        nu te mai cracana in intrebari ca ramaneti asa (Joi, 7 noiembrie 2013, 16:07)

        fosta zoezoe [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

        Poate fi egal srs cu un procuror DNA ? Si daca da, la ce ? Adica comparati rechizitoriul "turnatorului de rude"in dosarul ICA (de ex) cu tiriboamba lui srs ?Mai cititi din dosarele de pe Hot News, un Deutsche Welle ceva pe net ...
  • +5 (5 voturi)    
    srs lanseaza o petarda mai rasuflata ca el ! (Joi, 7 noiembrie 2013, 15:49)

    fosta zoezoe [utilizator]

    Oficiul pentru spalarea banilor s-a autosesizat prosteste( o fi sef acum vre-un cismar), caci obiectul lor de activitate il constituie transferurile de numarar catre persoanele fizice peste 15000 eur /zi neraportate la Oficiu, sau transferurile bancare catre organizatii teroriste....Nu cred ca vre-un partid retrage din cont intr-o zi o astfel de suma si mai mult daca ar fi avut loc, vinovata ar fi fost banca caci ea e obligata sa faca raportarea.Aceasta petarda nici macar nu e "construita credibil" ...Pare facuta de voiculescu, daca e a lui srs, Stolojan are dreptate !


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri