Noi planuri pentru viitorul retelei de autostrazi din Romania? Directorul de la Autostrazi: "De la Sebes pana la Bors vom da autostrada in concesiune. Coridorulul IV sa-l inchidem prin Brasov, sa-l deschidem spre Moldova"

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 29 octombrie 2013, 15:12 Actualitate | Esenţial


Autostrada prin Pitesti sau prin Brasov?
Foto: Hotnews
Directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), Narcis Neaga, a declarat marti, la Bistrita, ca tronsonul Sebes-Bors din autostrada Transilvania va fi, cel mai probabil, concesionat in totalitate, potrivit Agerpres. Neaga a declarat ca in 2014 se vor continua lucrarile la tronsonul Bors - Suplacu de Barcau (tronsonul la care a lucrat Bechtel) si ca, cel mai probabil, continuarea pana langa Cluj Napoca (tronsonul Suplacu de Barcau - Nadaselu) sa fie construit in concesiune, in timp ce pentru Sebes - Turda ofertele la licitatie se primesc marti. Potrivit lui Neaga intregul traseu de la granita de vest din Bihor si pana la Sebes va fi dat in concesiune, adica o companie va administra autostrada si va percepe taxa.

  • "Trebuie sa terminam Coridorul IV, sa inchidem Coridorul IV prin Brasov, eventual, daca se poate, si o ramura spre Pitesti. Sa-l inchidem prin Brasov si sa-l deschidem spre Moldova" - Narcis Neaga

De la Bors pana la Sebes, in concesiune

Potrivit directorului CNADNR, in 2014 vor fi alocati bani de la Guvern pentru continuarea lucrarilor la autostrada Transilvania intre Suplacu de Barcau si Bors, iar tronsonul Sebes-Bors se intentioneaza sa fie dat spre concesiune.

Autostrada A10 Sebes - Turda
Foto: Hotnews
"In bugetul anului 2014 este prinsa o suma de bani pentru continuarea lucrarilor intre Suplacu de Barcau si Bors si se intentioneaza o concesiune intre Nadaselu si Suplacu de Barcau. Astazi, la Companie, sunt primite ofertele pentru Sebes-Turda, pentru constructia autostrazii, si practic se inchide un arc de la Sebes-Turda-Suplacu de Bacau-Bors, care probabil va fi dat in concesiune in totalitate", a mai spus Narcis Neaga.

Neaga a vorbit si despre prioritatile imediate ale Romaniei in materie de autostrazi, amintind in acest context de asa numitul Coridor IV (n.r. Nadlac - Pitesti - Bucuresti conform planurilor europene), autostrada Transilvania si autostrada care va lega Craiova de Pitesti.

"Autostrada A1 prin Brasov, eventual, daca se poate, si o ramura spre Pitesti"


Coridorul Rin-Dunare in Romania
Foto: Hotnews
"Trebuie sa ne concentram pe ce ne trebuie acum, in momentul acesta, respectiv sa terminam Coridorul IV, sa inchidem Coridorul IV prin Brasov, eventual, daca se poate, si o ramura spre Pitesti. Dar Coridorul IV sa-l inchidem prin Brasov, sa deschidem din Brasov spre Moldova ca practic Brasovul sa fie orasul care va uni cele trei provincii romanesti, despre care s-a vorbit atata si se stie ca se doreste sa se faca acest lucru. Apoi va fi o autostrada - fosta autostrada Transilvania partial construita de cei de la Bechtel, care va fi finalizata (...) si mai este autostrada care va fi intre Craiova si Pitesti", a spus Neaga.

Noile trasee de autostrazi, in contradictie cu hartile si proiectele prioritare europene

Ideile prezentate marti de catre directorul de la Autostrazi, Narcis Neaga, vin totusi in contradictie cu planurile europene in ceea ce priveste reteaua de autostrazi finantabila prin fonduri comunitare.

Reteaua de drumuri romanesti finantata din fonduri UE (Core si Comprehensive)
Foto: Hotnews
Conform vechilor planuri (dar inca in vigoare), dar si noilor planuri si coridoare ale UE, autostrada Nadlac - Sibiu - Bucuresti este unul din proiectele prioritare (proiectul nr. 7) care primeste finantare din fonduri europene, insa traseul este cel care trece prin Pitesti. Mai mult, autostrada intra si in recent stabilitul Coridor Rin-Dunare (Vezi poza de mai sus)

In plus, conform hartilor TEN-T autostrada prin Pitesti este in reteaua "Core" (n.r. de baza) si nu varianta prin Brasov (care intra in varianta extinsa - "Comprehensive" - mai putin urgenta).

Mai mult, pe aceleasi harti, nici o legatura de autostrada dintre Brasov si Moldova nu intra in reteaua TEN-T "Core". Singurele proiecte de autostrazi din reteaua TEN-T Core spre Moldova sunt autostrazile Ploiesti-Focsani-Bacau-Suceava si Targu Mures - Iasi.

In plus, in conditiile in care legaturile Sibiu - Brasov si Brasov - Moldova vor fi realizate prin autostrada, asa cum anunta acum seful CNADNR, trebuie amintit ca practic tot traficul dinspre granita de vest (A1), cel local si de pe Valea Prahovei, precum si traficul dinspre Moldova va intra in directia spre Bucuresti in autostrada Comarnic - Brasov - o autostrada la care inca nu s-a inceput constructia, la care autoritatile se chinuie s-o demareze de circa zece ani si care, daca va fi realizata conform planurilor actuale, va fi cu taxa.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















12250 vizualizari

  • +4 (8 voturi)    
    Astia-s idioti (Marţi, 29 octombrie 2013, 15:20)

    Nicolas et la biche [utilizator]

    Cum sa dea Sebes-Turda in concesiune, cand pana ieri spuneau ca se face cu bani europeni?
    • +9 (11 voturi)    
      Autostrazile nu pot fi realizate in concesiune (Marţi, 29 octombrie 2013, 15:40)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Nicolas et la biche

      Autostrazile Comarnic-Brasov, Craiova-Pitesti sau orice alt tronson nu se pot realiza in concesiune

      Investitorul nu isi va recupera banii decit intr-un timp de ordinul sutei de ani

      Demonstratie:

      Autostrada – Lungime – Cost – Trafic
      ========================================
      (1) Comarnic-Brasov – 58 km – 1.2 mild. Euro – 16 mii masini/zi
      (2) Craiova-Pitesti – 121 km – 1.7 mild. Euro – 16 mii masini/zi
      ========================================

      La o taxa de 3 Euro/masina/100km si un trafic estimat la 16000 vehicule/zi, firma constructoare isi va recupera ivestitiile in:

      (1) 118 ani pentru Comarnic-Brasov
      Calcul: 1.2*10^9 Euro/(16000 masini/zi * 365 zile/an * (3 Euro/100 km/masina) * 58 km) = 118 ani

      (2) 80 ani pentru Craiova-Pitesti
      Calcul: 1.7*10^9 Euro/(16000 masini/zi * 365 zile/an * (3 Euro/100 km/masina) * 121 km) = 80 ani

      Lui Ponta si Sova le lipseste gindirea economica. Vorbesc fara a efectua calcule inainte de a se lansa in promisiuni. Nici un investitor nu va astepta un secol sa-si recupereze banii.

      Pentru a reduce la 20 ani intervalul de incasare a fondurilor, cheltuite de constructor pentru Comarnic – Brasov, ar trebui ca traficul pe acest drum sa fie dublu, 32000 masini/zi, iar taxa tripla, 9 Euro/100 km/vehicul, lucru care ar implica o circulatie nerealist de mare si niste taxe pe care doar proprietarii masinilor grele sa le poata plati.

      Este evident, nu exista nici un plan serios de realizare a celor doua autostrazi sau a oricarei alte autostrazi in concesiune. Faceti calculele pentru orice tronson imaginabil si veti vedea ca investitia se recupereaza pur teoretic, la profit zero, in peste 75 ani adica intr-un timp prohibitiv si neinteresant pentru vreun investitor.
      • +1 (1 vot)    
        Taxa pt TIR e mare (Marţi, 29 octombrie 2013, 19:07)

        antrax [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Doar pt masini mici o sa fie la nivelul indicat de tine. Taxa pt masinile peste 3,5T o sa fie ceva mai mare (macar dublu dar in practica probabil de 3-4 ori?). Si acu pe bune, care e traficul pe DN1? Eu cred ca sare de media de 16mii/zi...

        Iar si mai si, cine garanteaza taxa de 3EUR/100km? La francezi de ex pt portiunea Metz-Paris care are ~320km si e campie platesti taxe 22,40EUR. Asta vine undeva la 7EUR/100km. Brasov-Comarnic e prin munte, deci m-as astepta taxele sa fie ceva mai ridicate. Pe la austrieci prin Tirol sunt ceva tuneluri unde costa trecerea 8EUR.
      • 0 (0 voturi)    
        O sa puna taxa de 10 EURO la masini (Joi, 31 octombrie 2013, 8:45)

        alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        O sa puna taxa de 10 EURO la masini si 20 EU

        kla tiruri si camioane

        si o sa-si bata joc de noi pe zeci de ani
  • +16 (18 voturi)    
    Astea-s baliverne (Marţi, 29 octombrie 2013, 15:33)

    Je__ [utilizator]

    pt usalcii care le curge scuipatul din coltul gurii.
    Nu-s in stare sa faca petice de 30 km, cu 85% finantare UE, si astia povestesc de mii km.

    Va rog...nu insultati inteligenta oamenilor cu bun simt.
  • +9 (9 voturi)    
    Asta-i sef la CNADNR? (Marţi, 29 octombrie 2013, 15:43)

    Kap [utilizator]

    Pe cuvintul meu, asta vobeste niste prostii de ai impresia ca e habarnist total. Chiar n-a aflat de coridorul IV Nadlac-Constanta sau ca autostrada Transilvania e parte din A3 Bors-Bucuresti (prin Cluj si Tg Mures)?
    Nu sint eu expert dar atita lucru am retinut si eu, iar astia in loc sa termine naibii tronsoanele care ard intre Nadlac si Sibiu, Sibiu-Pitesti si eventual Comarnic-Brasov (nu mai zic de Centura Nord Bucuresti), viseaza spagi verzi pe trasee aiurea: Sebes-Turda, Iasi-Tg Mures sau Pitesti-Craiova.
    Mare e gradina carpatilor, si multi pesedisti au sarit gardul la guvernare! Astia au in cap numai noi tunuri, de finalizat ceva nici nu se gindesc!
  • +9 (9 voturi)    
    hotia romaneasca (Marţi, 29 octombrie 2013, 15:44)

    goto [utilizator]

    pai si-au cam dat seama ca nu pot fura cum vor banii europeni ca ii trag aia de maneca sii ii pun sa ii dea inapoi si cu penalizari. asa cu concesiune privata se alege contractorul pe cine doreste statul, fara bataie de cap si legal. in plus pe toata perioada concesionarii banii sunt asigurati.
    adica tradus in romaneste: usl-ul alege cine sa faca aceste autostrazi; bineinteles vor fi selectate doar firmele cliente usl-ului sau care dau bani frumosi acestora; pentru contsructie se dau bani si de la stat; apoi dupa ce autostrada e gata, pe langa taxele pe care le vor incasa constructorii de la conducatorii auto vor incasa si sume deloc neglijabile de la stat (asa cum s-a facut in precedentele incercari, se pune o clauza ca daca constructorul nu incaseaza o anumita suma direct de la soferii care merg pe aceasta autostrada, statul se obliga sa plateasca diferenta pina la acea suma).
    si uite asa soferii vor fi taxati de mai multe ori: odata prin acciza pe carburant, a doua oara prin taxa de autostrada, a treia oara prin diferenta care va fi platita catre constructor de catre stat (acesti bani sunt de fapt stransi din impozitele noastre, deci si a acelor soferi), a patra oara din rovinieta.... iar taxe in plus mai sunt sau vor mai fi.
  • +9 (9 voturi)    
    Alte povesti despre autosrazi !!! (Marţi, 29 octombrie 2013, 15:53)

    andreesanu [utilizator]

    Credibilitatea celor de la guvernare este 0,000 !!!,si cum la nivel de ministri sunt numai hahalere ,au pus pe ce-i din linia a doua sa minta ,iar daca iar pute !!! s-o intoarca ,sa-i acuze pe cei care au dat datele la presa.
    Romanii asteapta sa va duceti odata,ne-ati scirbit ,suntem satui de minciunile voastre in 24 de ani n-ati facut nimic ,doar ati furat,ati distrus si ce avea tara.
    Plecati,plecati,plecati .
  • +8 (8 voturi)    
    [...] (Marţi, 29 octombrie 2013, 16:21)

    JeSuisRoumain [utilizator]

    dam din gura, mai tragem de timp, mai punem o licitantie, o contestam si iar de la capat. atat! sick of this bullshit.
  • +6 (6 voturi)    
    tot nu inteleg (Marţi, 29 octombrie 2013, 16:38)

    taranistu [utilizator]

    de ce nu se poate face cu vinieta, asa cum fac ungurii sau slovenii? Poate pentru ca la unguri nu exista PSD, PNL, PD-L etc.
  • +2 (2 voturi)    
    Concesiune pe Brasov, motiv de smecherie (Marţi, 29 octombrie 2013, 17:00)

    CatalinBanu [anonim]

    Poate nu s-a inteles. Se va da in concesiune Comarnic Brasov, dar ca sa iasa profitul, nu se va construi Pitesti-Sibiu.

    Astfel se va da in concesiune alternativa la Coridorul 4 :). Plus ca neffind bani europeni poti face cum vrei licitatia.
  • +2 (2 voturi)    
    Totul ca la carte (Marţi, 29 octombrie 2013, 17:39)

    TinuF [utilizator]

    Din ce am urmarit pana acum cred ca exista anumite etape planificate: se incep anumite lucrari, se incaseaza comisionul gras, se incep si se deconteaza mici sau inexistente lucrari care contin comisionul incasat deja de "baietii destepti de la guvernare" si pe cel al executantului(ales cu grija) si apoi se renunta la lucrare pe motiv ca nu mai exista surse de finantare(sau o mica insolventa,faliment..). Totul legal !
  • +5 (5 voturi)    
    Concesiune pe un segment construit cu bani publici (Marţi, 29 octombrie 2013, 17:45)

    AdrianMir [anonim]

    Exista in autostrada Sebes-Bors un segment deja construit cu bani publici: Turda-Gilau. Apoi chiar Sebes-Turda se va face cu bani europeni.

    De ce sa dai ceva in concesiune cuiva ca nu investeste nimic? Mi se pare furt pe fata!
    • 0 (0 voturi)    
      Pai si Nuclear Electrica a fost construita cu bani (Joi, 31 octombrie 2013, 8:49)

      alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui AdrianMir

      Pai si NuclearElectrica a fost construita cu bani

      publici si deja au vandut 30% din ea pe nimic

      Si Romgaz tot din bani publici a fost facuta

      si deja e data aproape 50% pe nimc

      ca sa nu mai vorbesc de instalatiile petroliere

      si de tot petrolul tarii , de aur, argint, cupru , gaze

      platforma marii negre , metale rare, uraniu

      pamantul aproape vandut 50% la straini,

      hicrocentralele, apa minerale, apa

      etc..etc...

      A mai ramas aerul..dar nu e tarziu pentru Hoti s apuna impozit si pe el...


      Transferul pe nimic a resurselor tarii se numeste Hotie
  • +3 (3 voturi)    
    asta (Marţi, 29 octombrie 2013, 17:52)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    e mostenirea penalului fenechiu, numai ala vrea autostrazi prin brasov in loc de coridorul patru, adica pe valea oltului.
  • +3 (3 voturi)    
    alta promisiune (Marţi, 29 octombrie 2013, 19:30)

    fartonicul [utilizator]

    incep iar lucrarile la autostrazi care bineinteles o sa fie lasate in paragina, in timp ce banii or sa tot curga la firma de constructzii, care la randu ei va freca menta, si dupa aceea ca si istoria cu bechtel, va fi reziliat contractul si bineinteles firma va primi iar niste despagubiri grase. Sau va fi pur si simplu ca si istoria aeroportului dela brasov in timpul lui Berceanu care tot ce a facut, a fost sa scoata poza lui ludovic orban, si sa dea in judecata cativa acari ai CFR din cauza unor accidente feroviare pe niste linii care prezentau un risc real.
  • 0 (0 voturi)    
    Stie cineva? (Miercuri, 30 octombrie 2013, 7:12)

    John M. [utilizator]

    Daca de pe autostrada Campia Turzii-Gilau se poate acum iesi la Cluj ? (Nu Floresti, de unde trebuie sa te intorci 14 km ca sa ajungi la Cluj)
    Multumesc.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by