Ministrul Sanatatii, Eugen Nicolaescu, se razgandeste in privinta celui mai important element al reformei din Sanatate: diferente radicale intre gratuitatile medicale pentru asigurati si neasigurati

de V. Mixich     HotNews.ro
Duminică, 13 octombrie 2013, 15:28 Actualitate | Esenţial


Eugen Nicolaescu
Foto: Hotnews
Principiul de baza al celei mai importante masuri de reforma a Sanatatii romanesti, asa cum a fost el oficial anuntat pe 1 octombrie de ministrul Eugen Nicolaescu, este contrazis prin declaratiile aceluiasi ministru al Sanatatii facute la sfarsitul acestei saptamani.

Pe 1 octombrie, ministrul Eugen Nicolaescu declara, intr-o conferinta de presa, ca „pachetul de baza este gratuit pentru toti cetatenii, asigurati si neasigurati”. Doua saptamani mai tarziu, ministrul Sanatatii mentioneaza pentru prima oara existenta a doua pachete de baza diferite: unul pentru asigurati si celalalt pentru neasigurati.

In acest moment este greu de spus care dintre cele doua intentii ale ministrului Sanatatii prevaleaza.
  • Daca la inceput toti romanii, indiferent ca platesc sau nu contributii de sanatate, primeau pachetul de baza, acum ministrul Sanatatii spune ca romanii neasigurati nu vor mai primi gratuit intregul pachet de baza, pentru ei fiind excluse serviciile medicale oferite in policlinici (ambulatorii de specialitate) si spitale (daca aceste servicii nu fac parte din programele nationale).
Conform declaratiilor facute pe 1 octombrie de ministrul Sanatatii (si publicate pe site-ul Ministerului) „pachetul de baza este gratuit pentru toti cetatenii, asigurati si neasigurati si el contine:
  • Urgentele – tot ce inseamna medicina de urgența intra in pachet;
  • Partea de preventie – numarul și tipul consultatiilor/ analizelor de evaluare a riscului, urmarirea periodica a persoanelor cu risc de imbolnavire;
  • Medicina de familie – numar de consultatii, cresterea numarului de servicii care pot fi acordate de medicii de familie;
  • Medicina comunitara;
  • Servicii in ambulatoriul de specialitate – consultații (numarul si frecventa pe specialitati), servicii paraclinice (laborator – tipuri de analize), imagistica (numarul si frecventa);
  • Servicii de spitalizare – translatare din internarea continua spre ambulatoriul de specialitate si internarea de zi”.

Pe 12 octombrie, ministrul Eugen Nicolaescu a oferit o declaratie, in timpul unei emisiuni Digi 24, care schimba radical principiul anuntat in urma cu doua saptamani: „Vom avea un pachet mai mic pentru cei neasigurati, adica trei tipuri de servicii: preventie, urgenta si programe nationale de sanatate”.

Practic, din pachetul de baza asa cum a fost el initial publicat de Ministerul Sanatatii vor fi excluse serviciile in ambulatoriul de specialitate si serviciile de spitalizare (neincluse in programele nationale) pentru cei neasigurati.

Modificarea celui mai important element a unei reforme pregatita de Ministerul Sanatatii de-a lungul ultimelor sase luni, a fost intarita prin declaratia aceluiasi ministru al Sanatatii, in timpul unei emisiuni PRO TV difuzate duminica: „Pentru toata lumea se mai ataseaza un pachet, care se refera la programele nationale de sanatate, cum ar fi cel pentru cancer, diabet, HIV SIDA, boli rare, tuberculoza. Toate vor fi finantate exclusiv din bugetul de stat”.

In timpul aceleiasi emisiuni, Eugen Nicolaescu a declarat ca, daca pana la 1 februarie 2014 nu va fi implementat pachetul de baza, atunci „nu mai am ce sa caut in fruntea ministerului”.

Ministrul Sanatatii a explicat la Digi 24 logica pe baza careia a fost alcatuit acest pachet de baza: „Din 4,4 milioane de internari, acele 40% nu e nevoie sa fie rezolvate in spital, ci in ambulator. Medicii ne-au sugerat ca diagnosticele pot fi rezolvate in ambulator sau prin  internare de zi. De ce sa stai pentru conjunctivita sau anemie in spital. (...) Lucram pe medicina bazata pe dovezi, nu pe ce ni se pare”.

Propunerea Ministerului Sanatatii de a oferi pachetul de baza gratuit tuturor romanilor, indiferent daca ei platesc sau nu contributia la sanatate, a fost criticata ca fiind nerealista de mai multe voci din sistemul medical si din media.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















8078 vizualizari

  • -1 (15 voturi)    
    nicolaescu nu e prost (Duminică, 13 octombrie 2013, 15:43)

    demaGOGU [utilizator]

    incearca o spoiala de reforma - diferentele sunt minimeintre asigurari si neasigurati - dar rezistenta este imensa chiar si la acest minim efort reformator

    ce s-a intampla daca cineva ar indrazni o reforma reala in sanatare, aka asigurari si servicii "graduate" in functie de contributie?

    simplu, s-ar iesi in strada masiv iar a doua zi guvernul ar fi rasturnat
    • +10 (12 voturi)    
      A (Duminică, 13 octombrie 2013, 17:54)

      Jar [anonim] i-a raspuns lui demaGOGU

      invatat de la Basescu, anu' trecut.Basescu a incercat singur o reforma in sanatate,au picat Boc si Ungureanu,si cat pe ce sa pice si el.
      USL ,de la Rosia Montana la Sanatate, nu poate face nimic,urmare a atitudinii exprimate clar de Ponta:e de la Basescu -nu e bun.
      Acu' sa traiti bine!
  • +6 (8 voturi)    
    Erata (Duminică, 13 octombrie 2013, 15:56)

    PVaida [utilizator]

    In timpul aceleiasi emisiuni, Eugen Nicolaescu a declarat ca, daca pana la 1 februarie 2013 nu va fi implementat pachetul de baza, atunci „nu mai am ce sa caut in fruntea ministerului”. - poate a vrut sa zica 1 februarie 2014.......
    • +4 (4 voturi)    
      A vrut sa zica (Luni, 14 octombrie 2013, 10:24)

      Tiger1 [utilizator] i-a raspuns lui PVaida

      doar 1 februarie.Fara numar......
  • +11 (11 voturi)    
    Corectura si comentariu (Duminică, 13 octombrie 2013, 15:59)

    Gogu Paleologu [anonim]

    Erata: e vorba de 1 februarie 2014, nu 2013, ca altfel ar fi trebuit sa fie deja demisionar.
    In alta ordine de idei, onor ministrul nu intelege ca acele diagnosice de care tot vorbeste sunt diagnostice secundare, care sunt utilizate de mediciii care codifica foile de observatie a;e pacientilor internati pentru a creste ICM-ul, respectiv tariful decontat pe foaia respectiva de catre casa de asigurari. Asta indica ce calitate deosebita au sfatuitorii/consilierii ministrului. Se pare ca e cale lunga pana va fi decontat catre spitale tot ce este cheltuit pentru pacientul respectiv, inclusiv prestatia medicilor si personalului de ingrijire, care momentan sunt nedecontate si nevalorizate. Iar daca veti avea ocazia sa vedeti un decont de spitalizare din Vest, tocmai asta e cea mai scumpa parte- prestatia echipei medicale, care la noi este un mare 0. Nu stiu pana cand...
    • +6 (12 voturi)    
      ? (Duminică, 13 octombrie 2013, 16:28)

      utug [utilizator] i-a raspuns lui Gogu Paleologu

      Coadă de PATRU KILOMETRI la moastele Sf Parascheva. Dl Nicolaescu nu ar trebui sa isi prezinte demisia ? Lungimea cozii nu exprima si dezastrul din domeniul de activitate al ministerului condus de dl Nicokaescu ?

      http://www.realitatea.net/sfanta-cuvioasa-parascheva-coada-de-patru-kilometri-in-ploaie-la-mitropolia-din-iasi_1029621.html#ixzz2hbh8HOAQ
      • +5 (5 voturi)    
        sunt alegatorii lui Ponta (Luni, 14 octombrie 2013, 8:59)

        GeorgeT [utilizator] i-a raspuns lui utug

        70 % din alegatorii lui Ponta si doar 4 Km coada ?
        Cred ca ssi-a mai pierdut din popularitate in acest caz ..
      • 0 (2 voturi)    
        nu-mi place Nicolaescu (Luni, 14 octombrie 2013, 11:50)

        I.Micu [anonim] i-a raspuns lui utug

        dar coada la pupat ciolane de la Iesi exprima altceva. Anume paganatatea celor ce-si spun crestini ba mai mult ca ei au "dreapta(corecta) invatatura"
        Este la fel de dreapta(din punct de vedere crestin) ca si funia in sac.
  • +10 (18 voturi)    
    d-lui ministru cu dragoste (Duminică, 13 octombrie 2013, 16:10)

    doc [anonim]

    Ii doresc d-lui ministru sa aiba o anemie severa secundara de cauza neprecizata, sa nu poata lua elicopterul catre Viena si la poarta unui spital romanesc sa fie intampinat cu un zambet cald de refuz:"legea nu permite internarea pentru o anemie"!
    Asa sa-i ajute Dumnezeu!
    • +10 (10 voturi)    
      subscriu (Duminică, 13 octombrie 2013, 18:44)

      rockerul [utilizator] i-a raspuns lui doc

      Avem " marele noroc " - vorba lui Vosganian - sa avem un asa ministru ilustru ! Este doar un contabil papagal sau ....invers ! Jalnica guvernare , cu totul !!!! DEMISIA !!!!!
      • +4 (4 voturi)    
        nu ai dreptate (Luni, 14 octombrie 2013, 10:28)

        Tiger1 [utilizator] i-a raspuns lui rockerul

        nu e si contabil....Doar papagal...Si e ministru pe principiul ''cine se aseamana se aduna''.Prin , incepand cu pontanel tat guvernul e plin de papagali.Si eventualele exceptii doar confirma regula!
    • +8 (10 voturi)    
      Oricum ar fi tot nu e bine! (Duminică, 13 octombrie 2013, 19:13)

      Hohey [utilizator] i-a raspuns lui doc

      Dilema romanului: oricum ar fi tot nu e bine!
      Orice forma severa de boala intra la categoria urgente, deci se poate interna. Nu-l simpatizez pe Nicolaescu, dar cred ca are dreptate cind spune ca app. 40% din internarile curente ar putea fi tratate cu acelasi rezultate acasa si/sau ambulator. Cel putin asa era in '98, ultimul an in care am lucrat intr-un spital romanesc...si nu prea am motive sa cred ca situatia sa modificat radical de atunci
  • +9 (9 voturi)    
    AMR 3 (Duminică, 13 octombrie 2013, 16:30)

    SmarandaN [anonim]

    În ton cu guvernarea „miștocratică”, vorba lui Cristian Cîmpeanu, nu poți spune decît: Hai răzgîndire!
  • -1 (13 voturi)    
    Chiar a crezut cineva (Duminică, 13 octombrie 2013, 16:35)

    Marigold [utilizator]

    ca vor fi servicii medicale gratuite pentru neasigurati? Asa ceva nu exista nicaieri, sa fim seriosi. Toate serviciile medicale costa, pentru ca actul medical in sine costa. Cineva plateste pentru el. Vor fi probabil pachete de servicii minimale cu cost redus, subventionate (adica din banii celor asigurati se vor acoperi si costurile acestor servicii minimale), dar si pentru acestea se va plati ceva. Nu inseamna insa ca ministrul s-a razgandit. Doar a revenit cu picioarele pe pamant. Se intampla si prin alte locuri, nu numai la noi.
    • -6 (10 voturi)    
      Vrei sa moara neasiguratii in strada? (Duminică, 13 octombrie 2013, 17:12)

      alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui Marigold

      Vrei sa moara neasiguratii in strada ca in SUA?

      Somerii nu platesc asigurare, iar daca-i loveste masina tu vrei sa moara-n strada?

      Apoi daca somajul se termina, si copiii lor

      sau ei se-mbolnavesc, ce fac mor?

      Asta pentru neasigurati.

      Apoi pentru cei asigurati care platesc:
      Definirea unui asa-zis "pachetul de baza":
      e o smecherie ca sa se reduca Asistenta Gratuita La Toate serviciile

      Azi "pachetul de baza" ="orice boala te loveste si ori de cate ori te loveste"

      maine - va insemna mult mai putin....

      Practic se urmareste Doar Privatizarea Sistemului Medical adica furtul celor 5 miliarde de euro stranse
      anual de Stat de la populatie pentru asigurarile medicale

      Banii starnsi de stat anual se vor varsa in buzunarele unor asiguratori straini privati care vor face profituri uriase platind doar un numar foarte, foarte mic de servicii pentru cei asigurati

      (vezi legea lui Basescu de anul trecut si aplicarea aceleasi legi acum de USL, mai invelita in smecherii la aceleasi indicatii ale FMI)

      Inca o Teapa Trasa de Mafioti Poporului Roman

      Dar daca la Rosia Montana, teparii de peste ocean vor fura 2 miliarde pe an timp de douazeci de ani (adica tot Aurul Romaniei)

      aici Teapa va fi dubla, de 4 miliarde de EU pe an, profitul anual viitor al asiguratorilor straini care vor arunca asiguratilor un bacsis de 1 miliard EU pe an din cele 5 miliarde EU stranse de stat de la populatie pentru ei...

      Practic va fi jale mare si multi vor muri cu zile....
      • +5 (7 voturi)    
        amice (Luni, 14 octombrie 2013, 2:04)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

        toata lumea trebuie sa plateasca. pt someri trebuie sa plateasca cineva, statul trebuie sa cotizeze el in numele somerilor, in felul asta responsabilizam si statul in ce priveste stimularea locurilor de munca.
        • +2 (4 voturi)    
          rasponsabilizam statul? (Luni, 14 octombrie 2013, 10:31)

          Tiger1 [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

          unde te crezi?Intr-o tara cu conducatori responsabili?
    • -5 (11 voturi)    
      Dati si o sentinta? (Duminică, 13 octombrie 2013, 17:34)

      Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui Marigold

      Cum sa se procedeze cu cei care nu-si permit asigurarea?
      • +6 (6 voturi)    
        Nu-i vorba de sentinte aici, (Duminică, 13 octombrie 2013, 22:30)

        Marigold [utilizator] i-a raspuns lui Mihail_AD

        ca subiectul este reforma sanatatii nu a justitiei. Cei care au venituri scazute beneficiaza in alte tari de asigurari speciale Exista asa ceva chiar si in SUA, nu-i deloc adevarat ce spune domnul cu 1234 de mai sus, alex.Gratuitati exista foarte putine, insa. Chiar si cei cu venituri foarte mici tot vor fi nevoiti sa plateasca ceva, o suma modica, pentru a-si mentine calitatea de asigurat. Insa vor putea in baza acesteia sa primeasca toata ingrijirea medicala de care ar beneficia cu o asigurare "normala". Nu mai vorbesc de urgente, unde toata lumea este admisa. Da eu as vrea sa va intreb ceva: credeti ca cei care nu-si permit asigurarea nu ar fi de acord sa plateasca o suma modica, sa zicem 20 de lei pe luna, ca sa fie intregistrati ca asigurati,cu venituri reduse? Credeti ca ar prefera sa umble dupa formulare si pe la fundatii de binefacere ca sa-si faca o vizita medicala gratuita la medic? Si inca ceva: exista o conceptie foarte gresita in Romania ca te duci la medic cand te doare, cand esti foarte bolnav. Ori medicina este in primul rand preventiva, acesta este intre altele rolul asigurarii. Se merge la vizita medicala anual pentru un examen medical complet. O vizita medicala anuala in majoriatea sistemelor de asigurari este acoperita integral de asigurare. Nu se plateste, cu alte cuvinte.
        • 0 (0 voturi)    
          Va citesc raspunsul cu intarziere... (Duminică, 27 octombrie 2013, 20:00)

          Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui Marigold

          ...dar faptul ca l-ati scris ma indatoreaza, cred, cu o replica.

          Cred ca deja subiectul se schimba, daca vorbim de o suma modica. Propunerea nu e noua. Aceasta ar invita la aplecarea mai serioasa asupra propriei sanatati, ceea ce e un lucru bun, dar total diferit de scopul achitarii actului medical, care ar ramane inca neacoperit financiar.

          Nu trebuie, insa, sa uitam despre ce persoane e vorba aici: cei care nu platesc asigurari medicale nu o fac pentru ca nu au venituri. Daca ar avea, le-ar fi colectata si contributia CASS. Pentru aceste persoane, a alege intre a plati, cu cei 20 de lei, painea pe o luna sau asigurarea de sanatate nu e o dilema chiar atat de mare.

          Cum sa se procedeze in cazul lor? Li se interzice dreptul la asistenta medicala? Sa fie executati silit pentru plata asigurarii? Auto-laudatul guvern, incapabil sa colecteze taxe de la cei are isi permit, le va strange de la cei care nu au nimic?

          In asta consta sentinta de care vorbeam:
          - sa fie lasat sa moara cel care nu are venituri, in momentul in care s-a imbolnavit, ori a suferit un accident?
          - sa i se prelungeasca doar agonia cu un tratament sumar, de urgenta, dupa care sa fie trimis inapoi acasa, sau in strada, dupa caz?
          - presupunand ca are o casa, in care locuieste cu familia, sa fie evacuat, in schimbul tratamentului primit?

          Eu unul nu am raspuns. Pe omul acela nu-l pot condamna nici la moarte, nici la suferinta, nici la instrainare.

          Pe cei care ne-au mintit, insa, da.
    • +4 (4 voturi)    
      au fost servicii medicale pt neasigurati ? (Luni, 14 octombrie 2013, 9:18)

      GeorgeT [utilizator] i-a raspuns lui Marigold

      Nu prea sunt servicii medicale pt asigurati dar pentru neasigurati nici atit.
      Dupa ce m-a trimis sa platesc chitanta pt consultatia la policlinica spitalului (judetean Arges) doctorul incepe sa se vaite (dar inca cu multa superioritate si dispret pt mine, pacientul prost ) ca sunt vremuri grele ...
      A trebuit sa ii ofer si lui un mic ciubuc, nu spun cit ca sa nu se simta prost pentru cit de putin a fost (4 sau 8 euro..).
      Ca sa nu mai zic ca atunci cind am vrut, cu multi ani in urma, sa m-a asigur la sistemul de sanatate romanesc, toata lumea la casa de sanatate (Arges)a ramas nelamurita , ce este in neregula cu mine, si ce inseamna aia asigurare de sanatate.
      Am fost legitimat cu multa curiozitate (mai multa decit la granitele dintre state) si directoarea economica (da am ajuns pina la dumneaie, ca toata lumea pina acolo era tufa ..) s-a hotarit sa fie generoasa si i-a ordonat, cu ton hotarit, unei subalterne sa mearga sa imi ia cotizatia pentru ultimele 6 luni ..
      Am renuntat sa m-a sigur la sistemul de sanatate din Romania, nu are rost ..
      Merg la policlinici private sau publice cind am nevoie si platesc consultatiile plus ciubucul medicilor, angajati ai in sistemul privat sau public.
      Tiganie completa ...
  • +15 (15 voturi)    
    Romania are vreo 5 milioane de NE-asigurati (Duminică, 13 octombrie 2013, 16:44)

    Gryphus [utilizator]

    Romania are vreo 5 milioane de cetateni neasigurati , Guvernul PNL-PSD trebuie sa-si asume fata de ei si sa nu-i mai MINTA ca le ofera acces la pachetul de baza (sa vedem daca din punct de vedere electoral le convine sa spuna adevarul)
  • +7 (7 voturi)    
    poza asta (Duminică, 13 octombrie 2013, 17:12)

    Nicolae Kidman [utilizator]

    Poza asta a lui Nicolăescu a tot apărut şi apărut, şi mă gândeam de unde-mi e familiară faţa. Abia acum am realizat: omuleţul lui Gopo :)))
    http://www.totuldesprefilme.ro/wp-content/uploads/2010/03/AloHalo.jpg
  • +8 (8 voturi)    
    catastrofa !!! (Duminică, 13 octombrie 2013, 19:14)

    costica [anonim]

    Tot Guvernul Ponta este o adunatura de razgandaci de top !
    Ponta si Nicolaescu sunt in fruntea topului !
    Rusine!
    Nici nu-mi mai bat capul sa comentez, desi mari asteptari nu am, dar parca astia bat toate recordurile, azi spun una, maine alta iar raspoimaine nici nu-si mai amintesc ce-au zis, de parca i-a lovit zi de zi Alzheimerul ala ....
    Rusine!!!!
    • +1 (1 vot)    
      te rog frumos (Luni, 14 octombrie 2013, 12:25)

      Tiger1 [utilizator] i-a raspuns lui costica

      tot guvernul lui ponta este o adunatura de cinstiti!Sa fie clar!Una la mana.
      Si a doua, nu-s razgandaci!
      Depinde doar de ce costum imbraca.De ministru ( chiar si prim ), de parlamentar, sau de om simplu, etc.
      Problema este ca e doar o ADUNATURA !
  • +7 (7 voturi)    
    Glaucom (Duminică, 13 octombrie 2013, 19:18)

    cetatean [anonim]

    Pina acum exista un ,,program national pt glaucom'' acum acesta a disparut la ministerul sanatatii !!!! Urmarea este ca desi pe reteta se trece ,,compensat 100%'' la farmacie pt. Xalatan platesti 20ron pentru 2,5 ml !! Contabilul-ministru mai bine spune cinstit - compensat 20% sau 30% ...etc sinu 100%.
  • +5 (7 voturi)    
    ce zic medicii... (Duminică, 13 octombrie 2013, 20:05)

    costica [anonim]

    "Ministrul Eugen Nicolăescu invocă noul pachet de servicii medicale, aflat în prezent în dezbatere publică, și se arată optimist afirmând că situaţia din Sănătate de anul acesta va fi de domeniul trecutului.
    Nicolăescu spune că „se vor face economii reale”, prin noul pachet de servicii, însă cei care lucrează în Sănătate nu sunt de aceeași părere.
    Șefii de spitale spun că banii sunt aceiaşi și că nu văd cum ar putea ajunge pentru toată lumea.
    Prof. dr. Monica Pop, şefa de la Spitalul Clinic de Urgenţe Oftalmologice din Bucureşti, spune că problema subfinanţării nu se se va rezolva prea curând, în condiţiile în care aproape 5 milioane de cetăţeni contribuie la fondul Sănătăţii, iar de beneficiat beneficiază 20 de milioane de persoane."

    http://www.cotidianul.ro/nicolaescu-contrazis-de-managerii-de-spital-224379/
  • +9 (11 voturi)    
    greierele si furnica? (Duminică, 13 octombrie 2013, 20:19)

    Kor [utilizator]

    O nelamurire am. Daca nu cotizezi la fondul de pensii, n-ai pensie. Daca nu cotizezi la fondul de sanatate de ce poti beneficia de un pachet de baza? Inteleg urgentele, viata unui om trebuie salvata cand el a ajuns intr-o situatie critica, indiferent de asigurarile pe care le-a platit. Dar atat. Cum iti asterni, asa dormi.
  • -3 (3 voturi)    
    Nu te lasa! fi prost pina la cap...... (Duminică, 13 octombrie 2013, 20:25)

    CetateanulRoman [anonim]

    LA poarta spitalului se vor prezenta majoritar urgentele. Astea toaca cei mai multi bani. Cei care nu isi rezolva problemele la timp vor ajunge pina la urma tot urgenta medicala si tot la spital. Cind va costa mai mult, probabil si fara sansa, sa ii tratezi.
    In tari "civilizate" (ex. SUA) cetatenii veniti la spital in urgenta sint cirpiti un pic, apoi chemat un taxi si trimisi aiurea.....Sa crape in alta parte.
    E limpede ca sistemul nu se mai poate intretine din taxele incasate de la angajati. Tarile unde statul social mai rezista o fac pe seama redeventelor pe exploatarile resurselor naturale - pina la 20%. Asigurarile private...... functioneaza si acolo numai pt cei puternici. Lor nu li se refuza. Celorlalti.....chiar mai rau decit cum ti se platesc despagubiri pe CASCO la noi. Mult mai rau. Si asigurarile private nu sustin neeaparat sistemul national de sanatate. De comun accord si asiguratul si societatea va allege Solutia ce va aduce beneficii maxime amindorura: poate o fi o clinica din Istanbul, Szeged, etc.... E mai sigur si de multe ori mai ieftin!
  • -1 (5 voturi)    
    cand va fi si la sanatate (Duminică, 13 octombrie 2013, 21:04)

    nash pandelica [utilizator]

    un menistru adevarat, un doctor, nu de'l fals ca mitic oparescu

    ca pan'acum am avut numai contabili la sanatate.
    mai bine decat ingineri constructori, totusi.
    • +1 (1 vot)    
      poate-s subiectiv (Luni, 14 octombrie 2013, 12:27)

      Tiger1 [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

      dar oricand mai bine un inginer ( sau orice altceva ) decat un contabil!Oricand!
  • +9 (9 voturi)    
    Vai de capul nostru (Duminică, 13 octombrie 2013, 21:55)

    Tinu [anonim]

    Imi este scarba cand vad ce oameni ajung sa conduca unele institutii importante. Probabil calitatile de baza ale unui politician il recomanda: minciuna, ipocrizia, demagogia, incultura si prostia.
  • +5 (5 voturi)    
    daca (Luni, 14 octombrie 2013, 0:13)

    keiser_soze [utilizator]

    pui tot guvernul acesta sa conduca o firma de succes pariez ca in cel mult un an o vor duce la faliment !!!
    eu cred ca mai putina munca ne va aduce mai my
    ulta sanatate, si asa munceste doar 30% din populatia activa....deci mai putine ore peste program, si asa nu le plateste nimeni !
  • +5 (5 voturi)    
    tadeus1952@yahoo.com (Luni, 14 octombrie 2013, 5:56)

    tadeus [anonim]

    Pai am muncit 46 de ani si eu trebuie sa am acelasi pachet cu uni care au furat au omorit sau batut si nu au muncit la viata lor.
    Mai mult daca eu platesc pentru a nu sta la coada astia sunt egali cu mine si imi iau inainte pai mai draga iesim cu bitele
    • -2 (2 voturi)    
      ...pai mai draga iesim cu bitele... (Luni, 14 octombrie 2013, 8:33)

      Comentator [anonim] i-a raspuns lui tadeus

      ...tot asa cum ati iesit si pe vreamea lui 'Ceasca!
    • +4 (4 voturi)    
      nu poti sa iesi (Luni, 14 octombrie 2013, 9:26)

      demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui tadeus

      pentru ca "ailalti"...e mai multi
    • -1 (1 vot)    
      matale muncesti de la 14 ani (Luni, 14 octombrie 2013, 12:04)

      GeorgeT [utilizator] i-a raspuns lui tadeus

      multi inainte, dar matale ai inceput devreme rau
  • +3 (3 voturi)    
    parol (Luni, 14 octombrie 2013, 6:29)

    'Escu [anonim]

    Demisia si la puscarie pentru dosarul RATMIL / ROMTEHNICA.

    Acolo sunt banii din sanatate !
  • +5 (5 voturi)    
    Impertinentul contabil Eugenica! (Luni, 14 octombrie 2013, 8:24)

    hotnewsfil [utilizator]

    Nicolaescu Eugen sta cocotat, de USL, pe gardul virtual, ce imprejmueste domeniul profesionistilor medicinii. Eugenica, intrusul in curtea medicinii, face pe zbirul, da cu bata in personalul medical, el, zbirul de doi bani, neintelegand nimic din tainele acestei meserii.
    Cat de impertinent poate fi acest intrus, ca sa exprime opinii privind buna organizare si functionare a domeniului medical.
    El, complet strain in medicina, sta pe gardul domeniului, nu stie, nu simte ce se petrece acolo, el nefiind trecut prin scolile extrem de dificile, care formeaza doctori si netraind tainele vietii de medic.
    Un parvenit obraznic. Asta e Eugenica.
    Avand complexe de inferioritate imense, fata de profesionistii medicinii, devine isteric chiar si numai cand adulmeca vreo intrebare simpla, in legatura cu ce si de ce vrea sa faca el, din postul de 'ha, ha!, Ministru SanatatIi'..
    • 0 (0 voturi)    
      Incercare esuata! (Luni, 14 octombrie 2013, 13:25)

      hotnewsfil [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      Impertinentul smecheros, de coniventa cu 'greii' din PNL, stiind ca cei ce nu-si platesc CAS sunt vreo 40% din intreaga populatie, au vrut sa ii mituiasca pe acesti evazionisti, ca sa-si cresaca numarul alegatorilor.
      Nu le-a mers smecheria. Medicii si societatea civila s-au opus si le-au stricat jocul politic mizerabil.
  • +3 (3 voturi)    
    Premise corecte (Luni, 14 octombrie 2013, 8:50)

    Observatorul [anonim]

    Premisele de la care pleaca reforma sunt corecte

    - cei care platesc sa aiba un pachet minimal la care sa se inscrie
    - cei care nu platesc sa aiba dreptul la un pachet de supravietuire (cazurile de urgenta)

    Sa speram ca aceste premise vor aduce Sistemul de Sanatate pe drumul corect. Ar ma fi si alte principii de adaugat, dar ma bine incepem cu cate putin

    Pentru cei care nu prea stiu, dar isi dau cu parerea:
    - copiii sunt asigurati indiferent de situatia parintilor
    - pensionarii sunt asiguratii (indiferent de tipul de pensie)
  • +2 (2 voturi)    
    pai depinde (Luni, 14 octombrie 2013, 10:23)

    Tiger1 [utilizator]

    cu ce e imbracat.Ca si parlamentarul ponta care voteaza impotriva primului ministru ( apaoi primul o branza, sa ma exprim elegant ) ponta.Trebuie sa incepem sa ne invatam cu aceste personalitati.Multiple.Sau poate nu......
  • -1 (3 voturi)    
    Inca o prostie! (Luni, 14 octombrie 2013, 10:24)

    kasandra [utilizator]

    Face si Nicolaescu o tentativa de "reformare" a sistemul in beneficiul societatilor private de asigurari de sanatate. Nu va reusi!
    Intr-o tara in care 90% din populatie traieste de azui pe maine şi nu dispune de venituri mai mari de 500 euro lunar, presiunile asiguratorilo privati sunt criminale.
    Ma amuza comentariile multora care, din ceea ce spun, demonstreaza ca sunt de multi ani in SUA si nu cunosc nimic DIN REALITATILE Romaniei.
    Singurul sistem aplicabil in Romania, date fiind realitatile populatie, este cel britanic. Grosul asistentei medicale finantate de la bugetul public, din impozite platite de firme si persoane, cateva servicii medicale mai speciale platite asigurari. Asigurarile private, AFARA!
    Nu vor plati romanii pierderile de profit ale asiguratorilor privati inregistrate dupa ce Obamacare se ava aplica. Cautati alti musterii!
    Iar Nicolaescu va pleca cu pumnii romanilor in spate!
  • -1 (1 vot)    
    nasol... (Luni, 14 octombrie 2013, 11:49)

    laurenticat [anonim]

    am citit toate comentariile de mai sus si cu cateva mici exceptii am constatat inca o data ca sustinatorii partidelor care se clameaza de dreapta si care sunt fideli aici pe hotnews, sunt "beton", asta ca sa ma exprim eufemistic...
  • 0 (0 voturi)    
    Normal este (Luni, 14 octombrie 2013, 11:50)

    Gabi M [utilizator]

    sa existe programe diferentiate pentru cei care patesc(asigurati) si cei care nu platescs.(neasigurati).Si asa,numarul de neasigurati este imen
  • +1 (1 vot)    
    vrea şi bani - şi voturi - orbecăie în ceaţă (Luni, 14 octombrie 2013, 12:13)

    Alistar44 [utilizator]

    .
  • 0 (0 voturi)    
    legea sanatatii bis. (Luni, 14 octombrie 2013, 22:07)

    Liviu Stoian [anonim]

    Legea Sanatatii este un cartof fierbinte prevazut de acordurile cu FMI din 2010 si pasat apoi de la an la an si de la ministru la ministru. Se apropie astfel iarasi luna februarie in care in 2012 guvernul Boc si-a rupt gatul tot cu un asemenea proiect prostesc. Legea este pur aritmetica si nu merita nici macar o lecturare. Dupa mintile crete ale medicilor de pe la ministere si Sanepid, oamenii ar trebui sa se imbolnavesca in mod planificat si distribuit egal de-alungul vietii lor, astfel incat sa-si consume in mod egal cota de cheltuieli din bugetul sanatatii. Cei care au facut legea au avut in vedere un om normal, matur, de 80 de Kg si 1.80 m inaltime, si barbat care lucreaza in mediu nepoluat si nestresant. Acest pacient standard nu tine seama de varsta, de conditiile reale si locale de munca si de viata. In consecinta, ca si data trecuta, legea este o caricatura birocratica mai mult periculoasa pentru sanatate decat folositoare. Eu ii recomand Dlui ministru sa se imbolnavesca doar cand are disponibil in contul ministerului sau, sa nu imbatranesca niciodata si sa nu se molipseasca niciodata de nicio boala. Daca Dl. ministru vrea performante in ministerul lui, ar trebui sa se grabesca sa dubleze mai intai toate salariile din sistem, cu exceptia birocratilor de prin ministere, directii de sanatate si alte asemenea, sa reporneasca industria farmaceutica nationala si sa scoata bugetul de asigurari de sanatate din ghearele guvernului si ale ministerului de finante, sa introduca o taxa de sanatate publica pentru toti rezidentii de pe teritoriul tarii si o taxa de solidaritate pentru patroni, apoi sa ia legea asigurarilor in mana si sa o citesca pana o intelege dupa care sa introduca o asigurare de sanatate separata pentru soferi, pentru persoanele si companiile cu risc de accidente(mineri, scafandri, avioatori, militari, fotbalisti, etc). De asemenea dl. ministru ar trebui sa dea instructiuni pentru garantarea si recuperarea cheltuielilor de sanatate de la cei vinovati.
  • 0 (0 voturi)    
    legea sanatatii (Marţi, 15 octombrie 2013, 16:50)

    jean [anonim]

    Consider ca se pune f mult accent pe bugetarea medicinii de familie in detrimentul specialitatilor medicale care sunt cele mai solicitate si avizate in acelasi timp sa precizeze un tratament corect si sa stabileasca o conduita terapeutica in urma consultatiei efective a pacientului si nu doar instrumentarea unei baze de date.Plata per capita primeaza din pacate in fata activitatii efective de diagnosticare si tratament
  • 0 (0 voturi)    
    Domnului Ministru (Miercuri, 16 octombrie 2013, 2:51)

    pitic69 [utilizator]

    Sa-i dea domnu' ministrului sanatati sa se interneze intr-un spital oriunde in romania si sa nu-l recunoasca doctori, si sa fie tratat ca orice om care se interneaza, Sa-l trimita dupa seriga, medicamente si tot ce ar trebuii sa fie gratuit in spital ca sa cumpere de la farmacia din fata spitalului unde domni doctori fac afaceri. Dupa care sa-l trimita acasa ca nu mai sunt paturi. si sa-i dea domnu' o dezinterie si paduchi, ca cu asta pleci de obicei din spitale. Suntem mai rau ca in Africa. Ca pe ceausescu ar trebuii sai omoare pe nenorocitii astia de politicieni!!!!!!!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by