​Reportaj HotNews.ro

Au obosit protestatarii Rosia Montana dupa trei saptamani pe strada?

de Vlad Mixich     HotNews.ro
Luni, 23 septembrie 2013, 2:45 Actualitate | Esenţial


"Lacomia voastra trezeste Romania noastra" - slogan la protestele din 22 septembrie
Foto: Hotnews
Pe strazi e clasa de mijloc a Romaniei. Aia pe care o cauta sociologii, publicitarii si vanzatorii. Asa subtire si epuizata de criza cum era, clasa de mijloc a iesit totusi in strada: ca-s de stanga sau de dreapta, corporatisti sau artisti, acesti oameni cutreiera de trei saptamani cartierele Bucurestiului. Incotro se indreapta? Respingerea proiectului Rosia Montana nu pare a fi statia lor finala. Au planuri mai mari. Si se simt puternici. Pentru ca, intaia oara in istoria Romaniei online, like-ul de pe Facebook a prins glas si striga. Striga tare.

Protestul Rosia Montana a trecut de adolescenta pancartelor cu daci, traci si anti-capitalisti. Rar, prin ciudatenia ei, iti mai sare cate una in ochi. In a treia saptamana de proteste si a doua duminica in care pe sub balcoanele bucurestenilor marsaluiesc zeci de mii de oameni, in strada au inceput sa fie pronuntate nume de politicieni si revendicari foarte clare. Oamenii au iesit de sub intaia uimire de a se regasi atat de multi in strada. Au inceput sa se gandeasca la ce ar mai putea face cu aceasta minune, in afara de a salva Rosia Montana.

Desi nu sunt mai numerosi decat saptamana trecuta (sau daca da, diferenta nu e semnificativa), marsul e mai galagios. Experienta incepe sa-si spuna cuvantul: echipamentul de protest e mai complet si scandarile mai solide. Multi dintre cei aflati in strada au iesit sa protesteze deja de peste zece ori. Unii isi aduc si copiii.
  • Lucian, 37 ani, asistent medical
    Lucian protesteaza impreuna cu familia
    Foto: Hotnews
Frecventa protestului: aproape in fiecare zi

"Voi mai iesi in strada atat cat voi putea. Voi iesi pana ce voi vedea pe unul la puscarie. Nastase? Sa fim seriosi... Pai ce? El e singurul om vinovat in tara asta? Voi iesi pana ce ii voi vedea in dungi pe aia care merita. La Bechtel s-au dat bani dar autostrazile nu le-am vazut. Rosia Montana: cineva a facut contractul cu aia. De ce omul ala care a semnat nu e la parnaie? Statul l-a facut? Pai statul e cineva, cu nume si prenume."

Liderii protestului: Nu ma intereseaza cine sunt. Eu sunt conducatorul meu si simt ca avem acelasi drum.  

"Am iesit cu copiii pentru ca suntem civilizati, inclusiv jandarmii sunt civilizati si, la o adica, daca se urateste treaba duc copiii acasa si ies cu bata, ies cu parul si eu. Vorbesc si cu prietenii si incerc sa-i conving sa iasa cu mine. Nu poti sta asa si sa nu faci nimic."
  • Cristian Neagoe, 29 ani, editor
    Cristian Neagoe
    Foto: Hotnews
Frecventa protestului: a iesit de multe ori

"Romanii au inceput sa inteleaga puterea nesupunerii civice. Ce vedem aici e doar varful unui iceberg. Pentru fiecare protestatar care e pe strada sunt convins ca sunt 100 de alti oameni, prietenii lor, rudele, care multiplica numarul acesta. Ne-am trezit, ne-am mobilizat. Noi suntem societatea mobila.

Eu voi iesi pana ce voi da jos guvernul asta si pana ce va veni unul care sa respecte legea. Islandezii au reusit sa dea jos guvern dupa guvern pana cand politicienii au inceput sa-i asculte. Cred ca putem face si noi asta."

Liderii protestului: Reusim sa ne organizam si fara o structura ierarhica, piramidala. Sigur, exista niste oameni care se implica mai mult, dar nu iese nimeni in fata.

"Daca reusim sa castigam lupta asta, putem apoi cere in continuare lucrurile pe care nu le-am cerut de 20 de ani. Aceste proteste au pornit de la Rosia Montana, dar cauza e mult mai larga: domnia legii, a statului de drept si respectarea unor principii. Ni se spune ca suntem anarhisti, anti-sistem, anti-capitalisti. Nu. Noi dorim doar respectarea legii. Aici nu e nimic de negociat."

In timp ce vorbeam cu Cristian Neagoe, care a fost implicat in scandalul "ICR-poneiul roz" devenind o tinta a televiziunii Antena 3, marsul ajunge in fata sediului PRO TV. Se huiduie si se striga in valuri “Presa romana, plina de cianura”. A trecut mai bine de un deceniu de la “Te uiti si castigi”. Acum e dai click si participi. Oare apune o epoca si rasare alta?
  • Ana, 36 ani, cercetator
    Ana (dreapta) impreuna cu prietenii la protest
    Foto: Hotnews
Frecventa protestului: a iesit de peste 8 ori

"Ce am vazut la televizor despre proteste era foarte manipulat. Si am scris pe pancarta asta “De la balcon se vede frumos, dar de aici se vede schimbarea” ca sa convingem oamenii sa ni se alature. Pe zi ce trece, oamenii sunt tot mai constienti si afla tot mai mult despre ceea ce se intampla."

Liderii protestului:
Nu avem si nu ma deranjeaza asta.

"Voi iesi in strada cat trebuie. Sper ca iesitul nostru in strada va influenta actiunile politicienilor. Din electorat facem si noi parte si cum noi depindem de ce stabilesc ei, si ei depind de noi. Protestul asta nu e doar despre Rosia Montana, ci si despre coruptie, despre clasa politica actuala."
  • Ioana Pricop, 33 ani, traducator
    Ioana Pricop
    Foto: Hotnews
Frecventa protestului: in fiecare week-end

"Voi iesi pana se rezolva toate cele cinci revendicari. A mai fost adaugata, pe langa cele legate de Rosia, demisia politicienilor responsabili. Nu stiu cine ar trebui sa vina in locul lor. Am dezbatut mult asta cu prietenii mei, dar nu am gasit nicio solutie."

Liderii protestului: Nu cunosc numele niciunuia dintre liderii protestului. Stiu ca Alburnus Maior l-a organizat, dar atat. Cele cinci revendicari nu sunt negociabile.

"Daca este nevoie si pentru alte probleme, voi iesi si dupa ce se rezolva problema cu Rosia Montana. Dar ce e important acum e ca ne-am trezit dintr-o lunga indiferenta."

O fata zambitoare, cu un tricolor atarnat peste geanta, ma intreaba brusc: “Vrei chec? E cu ciocolata.” La inceput nu inteleg: n-am mai auzit de un protest la care sa fi
Fata cu checul
Foto: Hotnews
servit cu prajituri. Poate cu gaze lacrimogene. Multumesc frumos si iau o bucata. E bun. Are si stafide. Fata cu checul isi continua drumul printre protestatari. “Vrei chec?” si toata lumea ii zambeste si, chiar daca nu de foame, apuca o bucatica.
  • Diana Oprea, 30 ani 
Frecventa protestului: in fiecare duminica

"Voi continua sa ies pentru ca am dormit destul. Ne-am dat seama ca am ajuns intr-un punct in care nu mai putem dormi pentru ca visele pe care le avem nu mai sunt frumoase, ci devin cosmaruri. Si acum, cand am vazut ca suntem atatia, ne-am convins ca puterea e la noi. Trebuie sa se schimbe ceva pentru ca noi luptam pentru asta. Si voi iesi pana cand se schimba ceea ce am cerut. Cele cinci revendicari si, in final, sa demisioneze toti cei care au fost implicati in semnarea contractelor."
Frecventa protestului: de multe ori  
Silviu Dancu
Foto: Hotnews


"Cel mai important motiv pentru care a iesit lumea in strada e legea. Eu nu sunt anti-capitalist, nici anti-corporatist. Capitalismul e ok. Sunt impotriva situatiei cand o singura corporatie poate determina un guvern sa modifice legea in mod grosolan, doar ca acelei corporatii sa-i mearga treaba.

Eu sunt impotriva acestui abuz care se intampla sa vina din partea unei corporatii, dar vinovatul principal e Guvernul. Dar noi acum lucram cu Parlamentul, nu cu guvernul. Guvernul si-a aratat deja adevarata masura. Cine va veni ulterior in Guvern? Pai asta nu putem noi controla..."

Liderii protestului: Vorbesc la plural pentru ca m-am intalnit in aceste idei cu prietenii mei, care sunt aici. Oamenii aici invata unul de la celalalt vorbind intre ei si ascultand. E un avantaj ca protestul nu are lideri.

"Sunt multe alte cauze pentru care ar fi trebuit iesit. Care ar fi putut inflama populatia. Dar eu cred ca oamenii ies in strada atunci cand exista un cumul de situatii. Rosia a fost picatura care a umplut paharul. Ar fi fost o problema de politizare daca se striga “Jos USL”, dar se vorbeste doar despre demisia punctuala a unor oameni implicati direct in aceasta poveste. Revendicarea noastra cea mai importanta nu este aceasta demisie, ea vine ca o consecinta logica. In clipa in care esti vinovat de scoaterea in strada a zeci de mii de revoltati inseamna ca ai facut-o lata. Ai o problema."


Slogan: "Lacomia voastra trezeste Romania noastra"

Curg oamenii pe sub ferestrele din Pantelimon. La unele au iesit mosi si babe, copii si parinti. Dar cele mai multe sunt luminate de albastrul-fantomatic al televizoarelor aprinse. Mircea Badea, baiatul ala molcom si bland, ii povesteste lui Gadea cum a fost el amenintat cu moartea intr-o benzinarie. Asta dupa ce, cu cateva zile in urma, scrisese pe contul lui: “Ce cautati ba ecologistilor pe facebook?! Mars in piata, suflete curate!”. In piata s-au strans din nou peste 20.000 de oameni. La Mircea Badea se uita, in fiecare seara, de zece ori mai multi.

De undeva, din fruntea coloanei de protestatari, se aude o scandare plina de promisiuni: “Uniti salvam toata Romania!”. Deocamdata e timida.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


29370 vizualizari

  • +74 (86 voturi)    
    Bravo lor (Luni, 23 septembrie 2013, 3:03)

    Andra [anonim]

    O sa ma urnesc si eu la vot , de dragul lor. Sunt calmi, educati , stiu ce vor. O placere. Si au mai ajuns si pe prima pagina in der Spiegel. Inca odata felicitari.

    http://www.spiegel.de/international/europe/romanian-mining-plan-sparks-mass-national-protests-a-923625.html
    • +13 (19 voturi)    
      Sa stim ce sa votam (Luni, 23 septembrie 2013, 10:34)

      Arh. [utilizator] i-a raspuns lui Andra

      Ca sa mergi la vot trebuie sa ai cu cine sa votezi.

      Asa ca, inainte de a te urni la vot, ar fi bine sa te urnesti pentru ca cei de la putere care isi schimba scaunele de la o legislatura la asta prefacandu-se ca asigura democratia, sa fie grabnic inlocuiti.

      In rest, excelent spus.
      • +23 (23 voturi)    
        Bine ca s-au trezit! (Luni, 23 septembrie 2013, 12:02)

        Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui Arh.

        Absenta lor din viata politica a condus la castigarea puterii de catre USL, care devalizeaza Romania cum numai Adrian Nastase, alt lider penal al USL, a mai facut-o!!!
        De-acum incolo, cine promite, trebuie sa si faca! Altfel jos cu el in secunda doi!!!
        • +11 (11 voturi)    
          raspuns marianeugen (Luni, 23 septembrie 2013, 14:11)

          Livut [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

          Corect cine promite trebuie sa si faca. Dar cine sa faca un super guvern de nulitati cu un premier care atunci cand nu este la TV se plimba la Maiami, Turcia Finlanda ? oare cand mai are timp si de maunca avand atatea responsabilitati premier, deputat, presedinte partid si copresedinte alianta ( si plagiator) ?Chiar ii plng de mila saracutul ( totul intre gilimele bineinteles)
          • +13 (13 voturi)    
            Nu ma refeream sub nicio forma la USL! (Luni, 23 septembrie 2013, 15:13)

            Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui Livut

            usl este cea mai mare catastrofa politica pe care a avut-o poporul roman dupa Iliescu si Nastase!
        • -4 (8 voturi)    
          absenta (Luni, 23 septembrie 2013, 14:24)

          Dan [anonim] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

          @MarianEugen: A mai promis cineva ca demisioneaza in 5 minute !!!!!!!!!!!!!!!!
        • 0 (4 voturi)    
          cum ai de gand sa ii dai jos in secunda doi (Luni, 23 septembrie 2013, 16:05)

          nellino [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

          asa cum a fost dat jos Boc? cu proteste de strada?
      • +11 (17 voturi)    
        ce sa faci la vot? (Luni, 23 septembrie 2013, 12:15)

        FFF T [utilizator] i-a raspuns lui Arh.

        România are cele mai restrictive condiţii pentru înfiinţarea de partide politice şi participarea în alegeri. Nu poate apărea un partid nou pentru că este nevoie de 25.000 de semnături din 18 judeţe, este nevoie de multe alte lucruri care necesită din start, nu gradual, infrastructură, bani,vizibilitate media.
        În alte ţări poţi face un partid cu 2-10 persoane şi poţi participa liber în alegeri (fără depozit financiar şi alte cerinţe halucinante). În România este foarte închis sistemul. De aia nu apar partide noi, cu adevărat noi, nu regrupări de genul Mişcarea Populară...

        Mergem la vot şi votăm pe cine? Aceiaşi politicieni care ...fură prin rotaţie!
        • +7 (7 voturi)    
          Ti se pare mult 25 000? (Luni, 23 septembrie 2013, 14:22)

          vladimir [anonim] i-a raspuns lui FFF T

          Daca nu ne unim sa ne castigam reprezentativitatea in institutiile de drept, cred ca ne meritam soarta.

          Vom avea o Romanie unita si responsabila, sau nu o vom avea deloc.

          http://indignatii.wordpress.com/
          • -2 (4 voturi)    
            cu cine sa te unesti? (Luni, 23 septembrie 2013, 18:08)

            zaboo [utilizator] i-a raspuns lui vladimir

            suntem o tara de hoti si pomanagii, din nefericire si asa o sa cam ramanem :(
            • +4 (4 voturi)    
              Cu romanii carora le pasa (Luni, 23 septembrie 2013, 19:51)

              vladimir [anonim] i-a raspuns lui zaboo

              Contrar stirilor de la ora 5, nu toti romanii sunt hoti si pomanagii. evenimentele din ultima luna au aratat clar ca putem fi mobilizati daca avem un crez comun. Eu nu am cunostinte care fura sau cer de pomana, si tind sa cred ca multi sunt cei carora le pasa dar au nevoie doar de speranta ca se poate!
              • -1 (3 voturi)    
                nu te amagi (Luni, 23 septembrie 2013, 21:39)

                zaboo [utilizator] i-a raspuns lui vladimir

                NU e asa - dar asta nu inseamna ca nu tre' sa incerci (sper sa nu ma intelegi gresit)
              • +2 (2 voturi)    
                nu e orb mai mare (Luni, 23 septembrie 2013, 23:43)

                zaboo [utilizator] i-a raspuns lui vladimir

                decat ala care nu vrea sa vada...
        • +3 (5 voturi)    
          corect (Luni, 23 septembrie 2013, 14:36)

          Bolovanul [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

          DA! Romania are unele din cele mai dure conditii de pentru infiintarea de partide. In plus, un independent are nevoie de mult mai multe voturi decat un membru de partid pentru a reusi sa castige electoral.

          Asta inseamna ca practic nu exista loc sa apara alte figuri la conducere.

          Sempere, nu inteleg de ce ai primit minusuri si nu vreau sa stiu ce au gandit istetii de au facut asa ceva.
        • 0 (0 voturi)    
          raspuns (Luni, 23 septembrie 2013, 17:17)

          eugen [anonim] i-a raspuns lui FFF T

          Legea partidelor politice este una dintre cele mai mari magarii prin care cei care au deturnat Revolutia si-au asugurat -si isi pastreaza- puterea. Daca acest protest v-a cere schimbarea acestei legi, sunt sanse mari sa apara repede alternative viabile, care sa ne faca pe toti sa vrem sa iesim la vot.
  • +26 (32 voturi)    
    Foarte bine fac! (Luni, 23 septembrie 2013, 3:37)

    valjean [utilizator]

    " http://www.evz.ro/detalii/stiri/romania-lui-cristoiu-s-a-constituit-comisia-parlamentara-de-publicitate-in-favoarea-proiectului-de-lege-rosia-montana-1058486.html "
    " http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013092391297/Actualitate/Toti-oamenii-RMGC-Zgonea-lobby-istul-de-serviciu-al-PSD-pentru-exploatarea-de-la-Rosia-Montana.html "
  • +33 (49 voturi)    
    Titlu neinspirat, articol dragut (Luni, 23 septembrie 2013, 4:23)

    Adrian [anonim]

    Sunt incantat sa cincluzionez, cel putin pt moment, ca nu sunteti sluga RMCG
    • 0 (30 voturi)    
      si-au spalat pacatele... vantul bate tare si rece (Luni, 23 septembrie 2013, 6:48)

      tz3p3s [utilizator] i-a raspuns lui Adrian

      bravo hotnews.... vantul tare ... si creca a-ti inteles ca nu puteti sa formatati opinia publica :)
    • +6 (8 voturi)    
      Spania-Grecia-România ținte ale jafului (Luni, 23 septembrie 2013, 13:47)

      dion [utilizator] i-a raspuns lui Adrian

      Companiile miniere canadiene avide după aur sunt o amenințare serioasă în mai multe părți ale Europei. Cunosc cel puțin două proteste similare, unul în Galicia (Spania) și altul la Halkidiki (Grecia)

      Video: ¡Salvemos Galicia de la megaminería! (în lb. spaniolă)
      http://www.youtube.com/watch?v=pQvms6lmYec

      Video: minerit Anti-aur protest Halkidiki, 25 martie 2013 (în lb. greacă)
      http://www.youtube.com/watch?v=yd9tH0xcUDM

      În ceea ce privește conflictul din Corcoesto în Galicia, în acest moment se desfășoară o campanie publică de strângere de fonduri pentru a face un film documentar independent despre situația de acolo:

      http://goteo.org/project/corcoesto-documental (în lb. spaniolă)

      Filmul va fi lansat sub o licență Creative Commons și va fi accesibil on-line. Realizatorii au optat pentru fonduri publice pentru a rămâne independenți de oricare dintre părțile implicate în conflict. Acesta nu va ajuta la salvarea Roșiei Montane în acest moment, dar pe termen mai lung, filmul poate fi util pentru alte comunități. Am vrut doar să împărtășesc acest lucru.
  • +57 (63 voturi)    
    aproape ireal (Luni, 23 septembrie 2013, 4:51)

    amanda13 [utilizator]

    Mi se pare aproape ireal sa citesc despre Romania in termenii acestia atat de promitatori. Ma tot uit la fotografiile de pe net, sunt atatia oameni frumosi, cu fete inteligente, zambitoare, sunt mandra de ei. Mi-as dori sa fiu si eu acolo, din pacate sunt prea departe, insa va rog sa nu renuntati!
    • -21 (25 voturi)    
      pacat ca nu s-au informat (Luni, 23 septembrie 2013, 13:28)

      winston [utilizator] i-a raspuns lui amanda13

      eu mi-as dori sa se informeze inainte sa protesteze, ca proiectul asta e dorit de oamenii din Rosia, e asteptat de ani de zile. e trist cand incep unii sa lupte impotriva unei comunitati de la sute de kilometri distanta
      • +5 (9 voturi)    
        auzi (Luni, 23 septembrie 2013, 16:07)

        filip_ [anonim] i-a raspuns lui winston

        nu vrei sa te inchizi si tu intr-un muzeu?
        • -1 (3 voturi)    
          nu se închide în muzeu (Luni, 23 septembrie 2013, 23:19)

          Kute [utilizator] i-a raspuns lui filip_

          stă în spatele minerilor de operetă să le sufle... RMGC nu le-a dat bani de cuşca (sufleorului)... nici macar făina de orez colorată nu este de o minimă calitate... se vede rău, băieţi - vă faceţi de râs!
      • +1 (3 voturi)    
        Adicătelea, (Luni, 23 septembrie 2013, 23:22)

        Kute [utilizator] i-a raspuns lui winston

        să se fi informat de la voi, nu? Ce sclipitor/sclipitoare eşti!
        • 0 (0 voturi)    
          de la fata locului (Marţi, 24 septembrie 2013, 8:25)

          winston [utilizator] i-a raspuns lui Kute

          sa se fi informat din ambele parti, sa mearga acolo, sa vorbeasca cu oamenii, sa vada realitatea. ca realitatea difera de ce urla organizatorii protestelor in megafoane.
  • +38 (48 voturi)    
    HAI ROMANIA !!!! (Luni, 23 septembrie 2013, 6:52)

    tz3p3s [utilizator]

    Dragi Bucuresteni,

    Caci voi sunteti cei ce ne reprezentati... plus o mana pestrita de studenti (care vad ca vin cu idei bune)...

    E timpul ! NU mai sunt minerii lui Ilici... NU mai suntem sub influenta rosie (prea mult)... deci PUTEM sa ne manifestam.

    Daca cumva se ajunge la accidente sau situatii de criza nu va sacrificati ! Fugiti si reveniti maine - CA ASA AU FACUT SI CEI CE NE-AU INGROPAT DE VII !

    HAI ROMANIA !

    "Lacomia voastra trezeste Romania noastra" !!!

    Va strang pumnii si as fi iesit si eu ... dar din pacate nici eu nu mai sunt acolo, printre voi.

    Pe ei ! :-)

    Cu incantare,
    T
  • +39 (49 voturi)    
    Schimbarea s-a produs (Luni, 23 septembrie 2013, 7:08)

    Ioana [anonim]

    Sunt mandra de tinerii acestei tari (nu ma mai numar printre ei). Manipularea care a cuprins localnicii de la Rosia Montana, presa, guvernantii si cati altii, nu i-a cuprins si pe ei.
    • +1 (1 vot)    
      Fireşte! (Luni, 23 septembrie 2013, 23:31)

      Kute [utilizator] i-a raspuns lui Ioana

      Sunt inteligenţi, au bun simţ şi îşi iubesc patria. E timpul ca ţara asta să se cureţe, să se primenească şi să-şi regăsească valorile şi demnitatea. Nu sunt vorbe mari câtă vreme discutăm despre lucruri cum nu se poate mai naturale.
  • +37 (43 voturi)    
    "ne-am trezit" ! (Luni, 23 septembrie 2013, 7:26)

    translativus [utilizator]

    In sfarsit !
    Acum, daca tot suntem treji, ar trebui mers pana la capat si inlaturati escrocii care ne jefuiesc de 23 de ani, schimband sistemul lor politic perfid prin care reusesc sa isi perpetueze escrocheriile.
    Altfel, asa treziti cum ne credem, vom fi iarasi adormiti de vorbe mincinoase ca in Decembrie '89 !
    • +26 (30 voturi)    
      neam (Luni, 23 septembrie 2013, 10:08)

      easy [utilizator] i-a raspuns lui translativus

      mesajul din piata era: NEAM TREZIT

      si nu e o eroare sau typo, asa sa fie:)
      • +6 (8 voturi)    
        neam trezit (Luni, 23 septembrie 2013, 13:56)

        jijibau [utilizator] i-a raspuns lui easy

        Neam = popor. Neamul romanesc = poporul roman. Iar daca tu vrei, poate fi si un joc frumos de cuvinte.
  • +29 (35 voturi)    
    Acum incep sa vorbeasca (Luni, 23 septembrie 2013, 7:33)

    Leon_Magnificul [utilizator]

    Daca inteleg ca Rosia Montana e virful icebergului numit mimarea statului de drept cit sa le luam banii la fraierii de occidentali, din manifestatiile astea chiar poate porni ceva serios. Cu conditia, bineinteles, ca maria sa poporul roman, care nu iese in strada, ci la vot, sa nu mai mature o data pe jos cu o minoritate (deocamdata) de protestatari, asa cum a facut-o cu golanii din 1990.
  • +17 (27 voturi)    
    segment de varsta 40-50 ani (Luni, 23 septembrie 2013, 7:44)

    0m [utilizator]

    Nu prea am vazut persoane la proteste din segmentul de varsta 40-50 de ani. Sa fie ei oare generatia ratata a Romaniei?
    • +19 (21 voturi)    
      au fost (Luni, 23 septembrie 2013, 11:16)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui 0m

      au fost oameni chiar și mai în vârstă, dar și de 50-60 de ani - mulți dintre cei tineri au venit cu părinții!
      • +3 (5 voturi)    
        de acord (Luni, 23 septembrie 2013, 14:42)

        0m [utilizator] i-a raspuns lui Victor

        am vazut persoane peste 50 de ani. Aici ma refeream strict la segmentul 40-50 ani, mai precis cei nascuti in anii '60 inceputul anilor '70. Majoritatea pe care i-am cunoscut de varsta respectiva sunt miserupisti si atotstiutori si atotcomentatori
        • -1 (1 vot)    
          O Romanie curata (Marţi, 24 septembrie 2013, 2:28)

          Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui 0m

          Si ce-ai vrea la virsta noastra?! Sa avem nesiguranta de la 20 ani?! Si voi o sa fiti atotstiutori la rindul vostru. Nu incercati smecherii ca nu tin. Nu sintem lasi, doar oleaca dezamagiti si obositi. Urmeaza sa intrati si voi in curind la ham. Spor la munca! Si apropos, am fost si noi invingatori la revolutie. Am riscat mult atunci. Lumea si sistemul comunist erau mult mai grosolane.

          Dar protestul tinerilor fata de proiectul Rosia Montana, trezeste admiratie si invidie. Voi reusiti ceva ce noi nu am reusit. Sincere felicitari! Cred ca pe zi ce trece veti cuceri tot mai multa lume. Bineinteles, presupun ca protestul ramine civilizat si curat. Daca as fi in Bucuresti, sau intr-un oras mare, as protesta alaturi de voi. Dar meritul e al vostru, chiar mi-ati deschis ochii asupra proiectului.

          Aveti grija ca se lucreaza la denaturarea protestului vostru. Aparitia unor fete noi printre voi poate fi un motiv de ingrijorare. Concentrati-va strict la obiectivul ecologic si eliminati alte doleante. Victoria voastra si inlaturarea proiectului Rosia Montana, sint importante pentru noi toti. Mult succes!
    • -6 (10 voturi)    
      din pacate cam da .. (Luni, 23 septembrie 2013, 11:20)

      albatrosul_verde [utilizator] i-a raspuns lui 0m

      pentru ei Revolutia a venit cam prea tarziu...
    • +3 (3 voturi)    
      ? (Luni, 23 septembrie 2013, 16:34)

      Cia-Nuru [utilizator] i-a raspuns lui 0m

      Eu am vazut. In Cluj, trei duminici la rand, inclusiv aseara. Si oameni calmi, frumosi, de peste 60 de ani.
  • +44 (52 voturi)    
    Romania educata (Luni, 23 septembrie 2013, 7:50)

    Justin Puscasu [anonim]

    Vlad Mixich are dreptate. Protestele astea au ceva special. Lipsesc sicriele, colonelul Dogaru si gospodinele isterice. Si cratimele sunt la locul lor pe pancarte.
    • +6 (12 voturi)    
      ... (Luni, 23 septembrie 2013, 10:35)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Justin Puscasu

      pai Vlad scrie de acolo. l-am vazut pe Vlad acolo la ultimele doua proteste. Nu scrie ca alti jurnalisti din adapostul cumparat de RMGC.
  • +24 (30 voturi)    
    a treia, nu a doua (Luni, 23 septembrie 2013, 8:05)

    Daniel [anonim]

    A fost a treia duminica pe sub balcoanele bucurestenilor, nu a doua.

    Prima a fost pe Iancu de Hunedoara-Stefan cel Mare-Obor-Calea Mosilor-Bd Carol-Universitate (8 sept). A doua a fost duminica trecuta spre Vitan-Timpuri Noi-Tineretului. A treia a fost aseara, in Pantelimon

    Sau chiar a patra, daca il luam in considerare si pe cel din prima zi, pe Magheru pana la Piata Victoriei
  • -40 (52 voturi)    
    Deocamdata, (Luni, 23 septembrie 2013, 8:10)

    Jar [anonim]

    toti oamenii astia frumosi demonstreaza ilegal.
    Nu uitati,democratia fara lege e anarhie si tot ce vad mie imi pare foarte periculos.
    • +42 (48 voturi)    
      Ilegal, de ce? (Luni, 23 septembrie 2013, 8:55)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Jar

      De ce aia care spargeau si tavaleau Bucurestiul cu susu-n jos erau legali si astia pasnici nu sunt legali?

      De ce aia au primit autorizatie si astia nu?
      Poate pentru ca astia de acum sunt oameni care sunt si se simt liberi, pentru ca nu cersesc nimic de la stat, sunt oameni care au beneficiat din plin de cunoasterea oferita de Internet, nu de televiziuni si ziare aservite.
      • +15 (17 voturi)    
        ăia când au furat au avut autorizaţie? (Luni, 23 septembrie 2013, 12:20)

        FFF T [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

        La marşul de pe Ştefan cel Mare-Obor, acum câteva săptămâni:
        O şoferiţă supărată: "Domnule jandarm, de ce-i lăsaţi să ocupe strada dacă n-au autorizaţie?"
        Jandarmul: "Dar ce, doamnă, ăia când au furat au avut autorizaţie?"
        Cam aşa.
    • +23 (31 voturi)    
      Demonstreaza legal! (Luni, 23 septembrie 2013, 9:56)

      Marionette [utilizator] i-a raspuns lui Jar

      La fel de legal cum a obtinut RMGC Rosia Montana, si la fel de legal cum urmeaza sa ii exproprieze pe locuitorii care nu le-au vandut pamantul la o valoare stabilita de ei! La fel de legal cum Ponta a trimis o lege anticonstitutionala! Ai dreptate, anarhia este periculoasa, adica anarhia lui Ponta!
      • +5 (9 voturi)    
        1+1=3 !!! (Luni, 23 septembrie 2013, 10:50)

        2vest [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

        Matematica legalitatii e gresita. Nu combati ilegalitatea cu o alta ilegalitate.

        Pe de alta parte e dreptul oamenilor sa protesteze iar atunci cand o fac pasnic autoritatile ar face bine sa nu incerce sa dea amenzi pentru "trecere pe loc nemarcat" pentru cei ce demonstreaza pe carosabil !!!
    • +23 (25 voturi)    
      ai pierdut din vedere legea :) (Luni, 23 septembrie 2013, 10:10)

      laila [utilizator] i-a raspuns lui Jar

      Vezi , tocmai pentru lege demonstreaza oamenii astia . E greu de priceput nu ?
      Pentru respectarea legii au iesit in strada !
      • -16 (24 voturi)    
        Nu (Luni, 23 septembrie 2013, 10:47)

        Jar [anonim] i-a raspuns lui laila

        iesi in strada ilegal pentru a impune respectarea legii.Adunarile publice,miscarile de protest sunt asigurate in democratie prin lege,lege pe care voi o incalcati,iar politia ,jandarmeria ,prin lasitatea guvernantilor,se fac ca nu vad,incalcand si ele la randul lor aceasta lege.
        Trebuie sa admiti ca prin ceea ce faceti "obligati "institutii ale statului de drept sa incalce legea.
        Sa fiti sanatosi si veseli!
        • +16 (18 voturi)    
          Gresit (Luni, 23 septembrie 2013, 10:57)

          rakkone [anonim] i-a raspuns lui Jar

          Libertatea de a te asocia liber si de a vorbi liber sunt garantate prin Constitutie. Orice lege care limiteaza aceste libertati este ea insasi anticonstitutionala si ilegala.
          In decembrie 89 a fost ceva legal? Daca statul-uzurpator al libertatilor da o lege care spune ca mitingurile sunt ilegale punct, inseamna ca automat e ilegal sa mai manifesti si deci nu mai trebuie sa mai iesi in strada? Insasi legea care spune ca trebuie sa ai autorizatie de la stat sa te manifesti este cretina; deci tie, ca individ, nu iti place statul dar trebuie sa ii ceri voie sa manifesti impotriva lui??!
          • -3 (11 voturi)    
            In (Luni, 23 septembrie 2013, 12:02)

            Jar [anonim] i-a raspuns lui rakkone

            democratie ,libertatea mea merge pana acolo unde o ingradeste pe a ta.
            Minerii aia au si ei dreptul la proteste?
            Ce-ar fi sa protesteze si ei acolo unde va desfasurati voi?De-asta e nevoie de lege,legea aia nu e cretina ...
          • 0 (0 voturi)    
            Si tu gresesti (Marţi, 24 septembrie 2013, 2:58)

            Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui rakkone

            Legile nu pot fi ilegale, ca de-aia-s legi! Dar pot fi imorale. La fel faptele si protestele, pot fi ilegale. Dar asta nu inseamna automat ca sint imorale.

            Autorizarea mitingurilor nu este cretina. Si este perfect constitutionala. Protestul e protejat mai bine de autoritati daca se cunoaste si se respecta desfasurarea propusa. Din pacate societatea noastra nu este inca suficient de matura. Nici cetatenii si nici institutiile nu se comporta previzibil si rational.

            De aceea riscul protestelor scapate de sub control este mai ridicat la noi. Protestul poate fi usor denaturat si exista interese mari in acest sens. Oare sinteti dispusi sa riscati in continuare, sa vi se rastalmaceasca lozincile, sa suportati atacuri multiple si sa va concentrati strict la obiectivul initial? Bafta!
        • +7 (17 voturi)    
          nu intelegi sau te faci ca nu intelegi? (Luni, 23 septembrie 2013, 11:08)

          Adyetc [utilizator] i-a raspuns lui Jar

          In primul rand nu ar trebui sa fie nevoie de autorizatie pentru a protesta pasnic!
          In al 2lea rand, nu se cere autorizatie pentru ca NU S-AR PUTEA OBTINE AUTORIZATIE PENTRU UN ASTFEL DE PROTEST! Li s-ar aproba, cel mult, o manifestatie mica, undeva intr-un loc cu vizibilitate minima, in niciun caz in centru. Si atunci, ce rost ar mai avea?
          • -10 (16 voturi)    
            Ma (Luni, 23 septembrie 2013, 11:36)

            Jar [anonim] i-a raspuns lui Adyetc

            uit la voi,astia care ma contraziceti, si sunt ingrozit.Sunt ingrozit pentru ca va vad stiutori de carte-cred ca sintagma asta spune tot.-si va purtati ca galeriile de fotbal.D-lor,n-aveti voie sa-mi blocati voi strada ilegal pentru ca aveti nus'ce nemultumiri.!
            Spuneti naibii ca faceti revolutie,legile se abroga,iar voi faceti,fiecare,ce va trece prin cap.
          • +2 (2 voturi)    
            Imprevizibili (Marţi, 24 septembrie 2013, 3:11)

            Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Adyetc

            Nu s-ar putea obtine autorizatie??!!

            Draga doamna sau domnule, nu mai traiesti intr-o tara corupta fara corupti. Premieri au facut puscarie. Ministrii si parlamentari au intrat si ei la mititica. Sa mai amintesc de primari, functionari, politisti, judecatori, baroni locali, etc.?!

            Si-mi spui mie ca nu se poate obtine autorizatie?! Ba se poate. Asta nu inseamna ca, in caz contrar, trebuie sa renuntati la proteste. Inseamna doar ca trebuie sa incercati mereu sa obtineti autorizatie. Romania e mereu imprevizibila. Atit in bine, cit si in rau. Sper ca m-ai inteles, dar iarasi: si tu si eu facem parte din Romania imprevizibila. Asta nu e vreun compliment pentru noi. Dar e o speranta.
        • +3 (7 voturi)    
          voi? (Luni, 23 septembrie 2013, 14:03)

          jijibau [utilizator] i-a raspuns lui Jar

          observ ca ai creat separatia voi - noi. inseamna ca VOI sunteti de acord cu ce face guvernul/parlamentul/etc. de nu faceti nimic? fericire mare la VOI, la NOI ceilalti nu e la fel de bine si nu vrem ca vietile noastre sa fie furate in continuare de alte interese sau dezinterese totale.
          • 0 (4 voturi)    
            Eu (Luni, 23 septembrie 2013, 15:16)

            Jar [anonim] i-a raspuns lui jijibau

            nu incalc nicio lege,nici macar nu traversez prin loc nepermis.Adica, la mine ,separatia voi-noi nu exista;exista in schimb separatia eu-voi.Eu respect legea,imi respect principiile chiar daca asta imi altereaza interesele.
            Apar si guvernul cand are dreptate,si-ar fi culmea sa ma faceti USL-ist,dupa ce am fost facat basist pentru ca l-am aparat pe Basescu atunci cand a avut dreptate(referendum,legea sanatatii).

            Adevarul nu-i numai la voi si nici numai la mine.
          • 0 (0 voturi)    
            Da, voi!! (Marţi, 24 septembrie 2013, 3:17)

            Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui jijibau

            Care-i problema daca voi reusiti acolo unde noi nu am reusit? Eu de exemplu n-am cum sa particip la proteste, nici macar nu locuiesc intr-un oras mare. Sint alaturi de voi, dar meritul e oricum al vostru, al generatiilor mai tinere. Protestul e civilizat si indreptatit. Tot mai multi descoperim ca aveti dreptate. Chiar si Europa vorbeste despre voi. Ne-ati uimit in sensul pozitiv al cuvintului.
    • +10 (12 voturi)    
      Completare (Luni, 23 septembrie 2013, 10:12)

      Fisherman [utilizator] i-a raspuns lui Jar

      Democratia fara lege e anarhie. Corect !
      Acela care incalca legea (numit in continuare Anarhist) trebuie sa sufere consecintele acelei Legi. Corect !
      Dar daca pana cand Anarhistul este dovedit, judecat si condamnat trec vreo patru decenii esti de acord ca in toata aceasta perioada sa domneasca Anarhia ?
      Pentru ca sper ca esti convins ca in Romania de astazi exista foarte multi indivizi care se folosesc de pozitia lor pentru a incalca Legea si nu se simt vinovati pentru ca ei nu accepta ca fiecare act de coruptie sau evaziune produce pagube atat materiale cat si morale iar multimea si extinderea acestor pagube a atins un nivel periculos de inalt.
      • 0 (0 voturi)    
        Atentie la terminologie! (Marţi, 24 septembrie 2013, 3:40)

        Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Fisherman

        Coruptia generalizata atrage dupa sine revolte si apoi inca mai e un pas pina la anarhie. Dar coruptia in sine nu este anarhie. Nici macar revoltele nu sint inca anarhie. Cit timp se respecta legile elementare si/sau moralitatea traditionala, inca nu este anarhie.

        In Romania comunista 1989 a fost revolutie, violenta, apoi vid de putere, confuzie si legimitate limitata a puterii noi, neincredere si inceput firav democratic. Dar n-a fost anarhie. Moralitatea traditionala pasnica ne-a salvat.

        Alta monstruozitate de limbaj: "democratia fara lege". Pai nu poate exista democratie fara lege. Prin definitie, democratia exista doar ca sistem legal si principial.
    • +1 (3 voturi)    
      Este legal! (Luni, 23 septembrie 2013, 16:20)

      Amoredivino [anonim] i-a raspuns lui Jar

      Protestele neautorizate sunt legale! Există legea protestelor neautorizate. Este pe deplin legal să te aduni unde ai chef în țara ta și să manifești pentru ceea ce crezi, fără să ai autorizație. Iar statul prin organele sale, în speță jandarmeria, este obligat să-ți asigure protecție.
      Și revoluția din 1989 a fost ilegală, nu-i așa?
      Este legal ceea ce vrea poporul, iar poporul suntem noi, cei mulți și puternici!
      • +2 (4 voturi)    
        Da' (Luni, 23 septembrie 2013, 17:18)

        Jar [anonim] i-a raspuns lui Amoredivino

        de Motoc ,ai auzit?
        Toate revolutiile sunt ilegale d.p.d.v al sistemului vechi.
        Faceti ,atunci, o revolutie si construiti legi care va convin.
        Am crezut ca sunteti stiutori de carte,dar nu sunteti decat niste scribi.
      • -1 (1 vot)    
        Nicidecum (Marţi, 24 septembrie 2013, 3:56)

        Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Amoredivino

        Ceea ce vrea poporul nu este intotdeauna legal. Uneori dorintele populare sint chiar teribile.

        Evident, revolutia pentru care am luptat si eu in '89, a fost ilegala. Daca nu biruiam, adio mama! Timisoara era sa dispara de pe harta. Asta nu-i vreo gluma. Vezi Homs in Siria, un oras proaspat ras de pe harta. Pardon! Nu ai cum sa-l mai vezi decit in poze. Ceea ce a mai ramas nu e oras.

        In aceeasi ordine, protestele neautorizate NU sint legale. Te impiedica asta sa protestezi? Astepti incurajari? Atunci las-o jos ca macane! Esti la furat si nu crezi suficient in lozincile tale. Lasa-i pe altii sa protesteze. Mai citeste ca sa fi mai sigur ce e rau si ce e bine.
        • -1 (1 vot)    
          Nu există proteste ilegale (Marţi, 24 septembrie 2013, 6:29)

          Amoredivino [anonim] i-a raspuns lui Daniels22026

          Ați purtat toată viața zgardă și botniță iar acum nu mai puteți trăi fără ele...

          http://vladcelgroaznic.wordpress.com/2012/01/14/legalitatea-unui-protest-spontan-contestati-orice-amenda/

          Toate protestele împotriva RMGC sunt legale și nu este nevoie de nici o autorizație.
          Vreți să demobilizați evantualii activiști, acesta este scopul post-urilor dvs.
          Cu o simplă studiere a legilor din România veți vedea că protestatarii sunt cu legea de partea lor.
          VOX POPULI VOX DEI
          Legile sunt făcute de oameni, iar oamenii suntem noi. De aceea legile trebuie să ne slujească.
          Suntem de partea legii și legea este de partea noastră la aceste manifestații.
          Nu suntem la furat. La furat este clasa politică și RMGC.
  • +30 (38 voturi)    
    Noua generatie? (Luni, 23 septembrie 2013, 8:12)

    Sani [utilizator]

    Go,Go, Go!

    Noi in '90 n-am reusit....

    Poate reusiti voi...cu noi inpreuna....sa-i dam jos pe Iliescu & "nepotii" sai.
  • -44 (52 voturi)    
    Traiască MP! (Luni, 23 septembrie 2013, 8:38)

    Valeriu Bologan [anonim]

    Trăiască Mişcarea Populară în frunte cu Doamna Elena Udrea, viitorul Preşedinte al Românikăi!
    Uraaaaa!
    • +25 (33 voturi)    
      V-ati trezit si voi, bre USL-asii? (Luni, 23 septembrie 2013, 8:47)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui Valeriu Bologan

      Hai taica Valeriu, vezi de primesti sfaturi mai inteligente de la prietenu' Badea!
    • +7 (9 voturi)    
      Du-te nene.. (Luni, 23 septembrie 2013, 10:23)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui Valeriu Bologan

      ..invartindu-te, inapoi in haul din care ai rasarit!!
  • +28 (36 voturi)    
    bunicul meu spunea..... (Luni, 23 septembrie 2013, 8:59)

    o.ioana [anonim]

    Bunicul meu imi spunea in anii cei mai crunti ai comunismului( anii 80)ca Ceausescu se teme cel mai mult de studenti si de intelectuali; oare puterea actuala se teme de ceva, de cineva?
    Sunt alaturi de bucuresteni , de cei ce protesteaza.
    Pacat ca in Campina este o amorteala generala.
    • 0 (0 voturi)    
      Si da si nu (Marţi, 24 septembrie 2013, 4:14)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui o.ioana

      Da. Puterea actuala se teme de toti cei care nu urmaresc cu sufletul la gura Antena 3 si de toti cei care gindesc liber.

      Si nu. Puterea actuala nu se mai teme de intelectuali si de studenti. Pe astia i-a rapus dispretul popular. Sint nevinovati saracii! Sa ma insel eu?

      Si iarasi nu. Anii cei mai crunti ai comunismului au fost '50 si '60. N-am prins perioada, in schimb am prins anii '80. Saracia crestea de la an la an. Noi trebuia sa ne tinem gurile inchise. Nici o critica nu era permisa. La televizor se spunea continuu ca traim foarte bine, ba chiar sintem risipitori. Romanii curajosi pierisera de mult in inchisorile comuniste (prin anii '50 si '60). Copiii si tinerii banuiam vag ca ceva nu-i in regula. Ascultam pe furis stiri de la Europa Libera ce pareau transmise de pe o alta planeta. Romania era izolata. Parintii ne protejau, nu ne spuneau mai nimic ca sa nu ne vina idei. Dar n-am fost prea ascultatori si bine am facut.
  • -29 (33 voturi)    
    clasa de mijloc (Luni, 23 septembrie 2013, 9:01)

    republicanu [anonim]

    Dle Mixich,atunci cand dv. va faceati plimbarea de seara in Piata Universitatii in interes de sreviciu,doi romani mureau in Afganistan ! Ei sigur nu erau din clasa de mijloc ! Deci poate muri,pentru rege si tara!
    • +9 (17 voturi)    
      alt subiect (Luni, 23 septembrie 2013, 9:34)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui republicanu

      ...intr-un bloc din Romania...un copil plange de foame.....pentru ca parintii sai nu mai lucreaza la Oltchim.

      Cu alte cuvinte ce are p...a cu p....a?
      • -18 (20 voturi)    
        Dragule... (Luni, 23 septembrie 2013, 9:51)

        republicanu [utilizator] i-a raspuns lui Sani

        Sani esti cumva reprezentativ pentru clasa de mijloc?
        • +5 (7 voturi)    
          Probabil ca nu dar matale.... (Luni, 23 septembrie 2013, 12:30)

          Sani [utilizator] i-a raspuns lui republicanu

          ...sigur esti reprezentativ pentru cei 70% votatnti USL-ama.
          Te tradeaza (cel putin) trei aspecte:
          1. n-ai argumente
          2. schimbi subiectul discutiei
          3. nu vrei sa inveti din greselile tale
    • +22 (26 voturi)    
      in acelasi timp (Luni, 23 septembrie 2013, 9:59)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui republicanu

      firmele lui felix capuseaza tara, iar masina lui de propaganda intuneca mintile si santajeaza 'legal''
    • +18 (18 voturi)    
      @republicanu (Luni, 23 septembrie 2013, 10:43)

      Havoc [anonim] i-a raspuns lui republicanu

      Vezi ca incurci borcanele! Aia doi care au murit in Afghanistan nu au fost trimisi acolo cu forta. Tin sa iti reamitnesc ca Romania are o armata "profesionista" de multi ani incoace si nu mai e nimeni luat cu arcanu' de pe strada si dus la oaste. Pacat de cei doi ca au murit dar ce s-a intamplat acolo paote fi cosniderat la fel de bine si accident de munca. Asta a fost meseria aleasa de ei!
      • -8 (12 voturi)    
        Kiki.. (Luni, 23 septembrie 2013, 11:17)

        republicanu [utilizator] i-a raspuns lui Havoc

        Asa a zis si dr.Kiki Barbuceanu despre baietelul mancat de caini,este un accident,ce ! Pagume colaterale! Si el este din clasa de mijloc...
    • +13 (17 voturi)    
      cei din Afganistan sunt mercenari... (Luni, 23 septembrie 2013, 10:46)

      periscop [utilizator] i-a raspuns lui republicanu

      Luptă pentru bani. Păcat că au murit! Dar e un risc asumat la semnarea contractului...
      • -6 (10 voturi)    
        Atentie... (Luni, 23 septembrie 2013, 11:29)

        republicanu [utilizator] i-a raspuns lui periscop

        atentie,mare atentie,hipsere! acest site este citit si de altii care vor trasmite,cred ca deja au facut-o!, ca in romania militarii trimisi sa lupte impotriva teroristilor sant facuti mercenari !
        • +2 (6 voturi)    
          medicamente (Luni, 23 septembrie 2013, 16:16)

          filip_ [anonim] i-a raspuns lui republicanu

          da puiule, sunt mercenari. asta inseamna cand te lupti pentru bani. fiecare soldat din Afganistan asta face: se lupta pentru bani.
    • +1 (7 voturi)    
      falas (Luni, 23 septembrie 2013, 12:03)

      indignatu [utilizator] i-a raspuns lui republicanu

      ce cautau acolo?
    • +3 (5 voturi)    
      ce le amesteci (Luni, 23 septembrie 2013, 16:13)

      filip_ [anonim] i-a raspuns lui republicanu

      Soldatii din Afganistan merg acolo pe barba lor. Armata Romana are militari angajati, n-are copii luati cu arcanul din curtea scolii.

      Asa ca lasa sentimentalismele, ca e alta discutia aici!
  • -6 (16 voturi)    
    Pe strazi e clasa de mijloc a Romaniei (Luni, 23 septembrie 2013, 9:38)

    adrian [anonim]

    Domnule Mixich,

    Presupun ca formularea "Pe strazi e clasa de mijloc a Romaniei." este ironica, altfel ar fi cam ciudat.
  • +11 (17 voturi)    
    le doresc (Luni, 23 septembrie 2013, 9:43)

    victor L [utilizator]

    sa se fi trezit cu adevarat, caci ei (sau cei de nivelul lor) sint cei care nu votau. Cind auzeau de mersul la vot strimbau superior din nas: nu e de mine.
    Si, probabil, vor realiza ca fara implicare nu se face nimic. A lasa toata treaba in grija politicienilor (noi i-am votat, acum sa munceasca) e ca si cum ai lasa lupul paznic la oi.
    Ceea ce spun acum s-a mai spus, dar nu s-a auzit.
    Si totusi, citi sint constienti de asta? sau mai exista multi care inca dorm?
    • +5 (11 voturi)    
      Nenea.. (Luni, 23 septembrie 2013, 10:29)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui victor L

      ..dar eu am fost si pe strada si la vot...
      Esti sigur ca Votul e o solutie?!?!?..mai ales cand mai toate partidele si-au facut o masa de manevra?!?!??
    • +8 (14 voturi)    
      Nu-i chiar asa, nu au votat si pentru (Luni, 23 septembrie 2013, 11:08)

      XXIstCentury [utilizator] i-a raspuns lui victor L

      ca nu au avut cu cine.
      Pe de alta parte, cand au avut cu cine, au reusit sa produca o surpriza - Nicusor Dan a luat cam 10% din voturi cu bani extraordinar de putini, aproape fara prezenta la televiziuni, fara bannere la fiecare stalp etc., si desi era aproape necunoscut inainte de a incepe campania electorala. Si i-am revazut la demonstratiile pt. RM pe aproape toti cei care au facut voluntariat pentru el.
      Clasa asta de mijloc nu este in totalitate chiar atat de neinteresata de ce se intampla in jur pe cat spera unii sau se tem altii. O parte da, sunt complet neinteresati sau manipulabili - exista antenisti si in clasa mijlocie, cunosc si eu cativa.
      Altii, insa, o parte destul de mare, cred eu, sunt extrem de dezamagiti, desi isi doresc foarte mult o schimbare. Dar nu e usor sa ajungi la ei. Nu poti sa vii, pur si simplu, sa spui "Eu sunt bun, destept si va promit ca fac asa si pe dincolo" - trebuie sa le dai motiv sa te creada. Daca poti sa le dai dovezi de competenta, dovezi de rezistenta la efort, solutii viabile, dovezi de integritate, o parte din ei vor fi foarte receptivi - dupa cum ziceam, Nicusor Dan a ajuns la aproape 10% din voturile pentru PMB in cateva luni, cu extrem de putine resurse. Au fost mai multe categorii de oameni care l-au votat, dar principalii au fost clasa mijlocie si familiile din care provin.
      Problema e ca foarte putini sunt interesati de aceasta clasa, tocmai pentru ca este mai exigenta. Exista si piedici extrem de mari puse de actualul sistem intre clasa mijlocie si potentialii reprezentanti - este cumplit de greu si sa candidezi ca independent, si sa formezi un partid.
      • -2 (2 voturi)    
        problema a fost cine a numarat voturile (Luni, 23 septembrie 2013, 15:00)

        da_nutts [utilizator] i-a raspuns lui XXIstCentury

        cred ca Nicusor Dan a avut mai mult ,de exemplu in sect 4 la guvern a candidat Iulian Craciun si dan voiculescu (nu merita majuscule),am votat cu I.Craciun si aproape toti cunoscutii la fel(stau de 20 de ani in zona ,deci cunosc ceva lume ) ,si iese varanul cu 80%.Un alt ex. :la referendum cand in Dolj a fost prezenta la urne 140-150%
  • +9 (15 voturi)    
    Cinci Revendicari (Luni, 23 septembrie 2013, 9:49)

    Fisherman [utilizator]

    1 - Independenta Justitiei
    2 - Referendum cu majoritate 50% + un vot
    3 - Reducerea Evaziunii Fiscale
    4 - Fond pentru Dezvoltare din Redevente (dupa exemplul Norvegiei)
    5 - Investitii pentru Educatie si Dezvoltare
    • 0 (4 voturi)    
      De acord, dar fara pc. 2, as adauga (Luni, 23 septembrie 2013, 14:03)

      dbdb [utilizator] i-a raspuns lui Fisherman

      oprirea furtului national si reducerea taxelor pe forta de munca si TVA. Orice cumpara statul este mult peste valoarea de piata reala a acelor produse sau servicii si chiar si cand preturile sunt mici, contractele contin clauze de despagubire uriase daca statul nu plateste la timp si cu "ajutorul" prietenilor din functiile cheie, statul intarzie plata ca firmele furnizoare sa-si umfle profiturile.
      Nu sunt de acord cu pc. 2 pentru ca in realitate, in Romania nimeni nu are o cifra corecta de cati cetateni cu drept de vot si domiciliu stabil exista la un moment dat si asta face pc. 2 doar ipotetic de realizat. Bazele de date sunt varza, dar si faptul ca daca te muti in alta tara (efectiv, 12 luni/an, vii doar 2 saptamani eventual) si nu anunti - si nu anunta mai nimeni -figurezi in evidenta populatiei ca fiind in Romania.
  • +8 (24 voturi)    
    "noii golani", in apararea statului de drept (Luni, 23 septembrie 2013, 10:01)

    mircea [anonim]

    am fost la miting (si de aceasta data) si vreau s-o spun ferm si apasat: sediul problemei il reprezinta Ponta si Basescu. avem de-a face, dupa toate datele, cu infractiuni foarte grave, de coruptie si inalta tradare.

    statul de drept, asa firav cum e acum, e in pericol. trebuie sa-l aparam.

    iar cei care organizeaza protestele ne tot trimit in oras, la plimbare. pai, fratilor, trebuie mers in Piata Victoriei si la Palatul Cotroceni si ceruta demisia pe 50.000 de voci. luat Parlamentul cu asalt intr-o zi de lucru, cu masti a la V for Vendetta. sa fie clar!

    nu ma mai plimbati pe drumuri aiurea. sunt un om vertical, direct si cu o logica de fier. ies pentru apararea statului de drept, pentru incriminarea coruptiei sistemice si pentru schimbarea clasei politice.

    vreau ca Romania mea sa devina Germania! cu valori, reguli, transparenta si integritate.

    p.s. iliescu si-a permis sa spuna ca "baietii din piata, saracii, nu stiu mare lucru".
    o sa ma exprim inelegant: oricare dintre noi, "noii golani", te facem la IQ, lepadatura! vino in piata si iti demonstram ca suntem mai inteligenti si putem deveni oricand presedinti de tara mai buni decat ai fost tu, comunist imbatranit in rele. mai buni, inclusiv, decat Ponta sau Basescu.
    http://www.ziare.com/rosia-montana/stiri-rosia-montana/iliescu-despre-rosia-montana-baietii-din-piata-saracii-nu-stiu-mare-lucru-1255979

    nu e nevoie de experienta. inteligenta nativa, dragoste de tara si consilieri buni sa ai.

    la anu' vor fi alegeri. pai, ce presedinte mai bun de tara poate da Romania astazi, in afara unui Andrei Plesu care nu-si doreste, decat Eugen David, expresia romanului autentic?...
    • +4 (4 voturi)    
      ce are IQ-ul cu manipularea ? (Luni, 23 septembrie 2013, 13:16)

      albatrosul_verde [utilizator] i-a raspuns lui mircea

      daca ai IQ mare si lucrezi la multinationala
      nu inseamna neaparat ca :

      1. stii istorie, si ai invatat din greselile trecutului. asta pentru ca nimeni nu ti-a spus istoria adevarata. nu zic ca asta e cazul tau, dar daca crezi ca Basescu si Ponta trebuie sa pice, n-ai invatat nimic din istoria recenta. E cel mai simplu pentru ei sa isi sacrifice liderii, daca sistemul va supravietui. Asta se intampla in 1945 incoace. Stii cati lideri comunisti au fost impuscati de colegii lor ?

      2. ai o filosofie de viata corecta. exista oameni cu IQ mare si vederi complet opuse. aceste vederi au legatura cu propaganda la care esti expus si gradul de subiectivism al fiecaruia.

      samd.
  • +16 (18 voturi)    
    rosiua montana (Luni, 23 septembrie 2013, 10:02)

    i tamas [anonim]

    Badea si multi altii sunt ne oameni,mascarici,pacat de tineretea lor.Ciuvica ,groaza de om,.,asemenea indivizi trebuie ignorati si nu amintiti alaturi de cei ce au o atitudine demna de cetateni ,Rosia MOntana o problema serioasa ,de viata ,
  • -5 (9 voturi)    
    azi compilez greu (Luni, 23 septembrie 2013, 10:13)

    laila [utilizator]

    D-nul Vllad , nu vad legatura intre articol si titlu
  • +17 (19 voturi)    
    generatia de aur (Luni, 23 septembrie 2013, 10:17)

    indignatu [utilizator]

    Nu ma asteptam niciodata sa simt acest sentiment de respect pentru aceasta generatie.O credeam moarta.
    In sfarsit constientizeaza si ei ca nenorocirile acestei tari ni se trag de la:
    - politicienii corupti.(ce tara din lume a avut si are in parlament puscariasi si puscariabili?)
    -judecatorii +procurorii corupti-atunci cand in acesta tara justitia va fi complet reformata cei care vor sa incalce legea se vor gandi de mai multe ori.
    -presa aservita diverselor interese de grup.
    -formatori de opinie jalnici si agramati, etc.
    • -1 (5 voturi)    
      O generatie care are de trecut un test. (Luni, 23 septembrie 2013, 13:09)

      albatrosul_verde [utilizator] i-a raspuns lui indignatu

      Aceasta generatie a iesit in strada. Pana aici e f bine, sunt deja peste generatiile de dupa 90 care s-au complacut. Mai au insa de trecut un test. Sa stie ce vor. Sa vina cu o un nou model de organizare sociala, in care politrucii, hotii, mincinosii, impreuna cu alaiul lor de propagandisti si formatori de opinie sa fie dati la o parte definitiv, nu numai sa ii fortam sa isi sacrifice liderii asa cum au facut-o pana acum,

      Ne trebuie principii noi de convietuire, nu numai soganuri anti-sistem. Sper ca acele noi principii sa vina dintr-o noua filosofie de viata, la care generatiile anterioare nu au avut acces, fiind intoxicate cu ideologii strambe si pe care si noua generatie are sansele sa le rateze pentru ca sunt bombardati cu acelasi tip de indoctrinare. Pentru a mai compensa putin, va recomand cu caldura :

      http://www.blogary.ro/editorial/prietenilor-mei-de-dreapta-care-sint-de-stinga-2/
  • +15 (19 voturi)    
    o ROMANIE frumoasa! (Luni, 23 septembrie 2013, 10:18)

    stefan [anonim]

    - fara maidanezi in strada
    - fara "maidanezi" in Parlament
    - fara "maidanezi" in Guvernul Romaniei
    - fara "maidanezi" in Justitie

    O ROMANIE Frumoasa!
    • +8 (8 voturi)    
      maidanezii... (Luni, 23 septembrie 2013, 11:16)

      Adyetc [utilizator] i-a raspuns lui stefan

      De acord!
      Din pacate insa maidanezii din strada sunt rezultatul tot al coruptiei si incompetentei maidanezilor din parlament, guvern si administratia publica + al idiotilor care au abandonat caini in strada!

      Orase care nu au avut niciodata demolari masive pe timpul comunismului sunt acum BANTUIRE DE HAITE DE CAINI. Cum va explicati? A cui e vina?

      PS: nu rezolva nimic omorarea. cat omoara intr-un an, se inmulesc cei ramasi in strada! NU VA LASATI PACALITI de "maidanezii" din primarii, care SE FAC CA "REZOLVA" problema.
  • +15 (17 voturi)    
    Atentie cu liderii (Luni, 23 septembrie 2013, 10:36)

    Jean Valjean [anonim]

    Daca iasa ceva de bine din demonstratiile astea, vedeti sa nu vina niscaiva lideri, baieti buni de felul lor, blonzi cu ochi albastri, care sa se instaleze ca si lideri apoi sa fure ce s-a realizat prin aceste demonstratii. Vorba ceea:
    O revolutie e intotdeauna inceputa de naivi, continuata de intriganti și exploatata de escroci
    • +8 (10 voturi)    
      bine spus (Luni, 23 septembrie 2013, 11:23)

      albatrosul_verde [utilizator] i-a raspuns lui Jean Valjean

      Este f bine ca oamenii protesteaza !
      Important e sa stie PENTRU CE si nu IMPOTRIVA CUI.

      Rog asadar fiecare protestatar sa se gandeasca ce isi doreste si sa ceara exact acest lucru, sa lase intrigantii si formatorii de opinie la o parte, pentru ca ei trebuie aruncati la cosul de gunoi o data cu politicienii pe care ii servesc.
  • +6 (12 voturi)    
    Bravo! (Luni, 23 septembrie 2013, 10:52)

    nicTM [utilizator]

    Se scoala parul pe mine de emotie cand vad ce se intampla! Felicitari celor care ies in strada pentru a se face auziti!
    Sa vina schimbarea si in tara asta!
    Doamne ajuta!
  • +7 (15 voturi)    
    raspunsul clar, este NU, nu a obosit (Luni, 23 septembrie 2013, 10:55)

    jackalphonse [utilizator]

    mai mult, ideile se diversifica si se consolideaza. la un asa titlu, n-ar fi fost rea si o concluzie.
    nu am inteles "Deocamdata e timida. " se la finalul articolului. nu vad nimic timid la protestatari.
  • +7 (11 voturi)    
    Apreciere (Luni, 23 septembrie 2013, 11:00)

    Szakáts István [anonim]

    Titlu prost, articol corect.

    La mai mare!

    i
  • +11 (11 voturi)    
    Pacat ca sunt accidentata. (Luni, 23 septembrie 2013, 11:06)

    speranta [anonim]

    Poate ca societatea romaneasca admormita in cei 23 de ani,se va TREZI in sfarsit. Realitatea sare in ochi,cu niste gunoaie care se vad presedinti si clica lor parlamentara unita in NESIMTIRE TOTALA. Vor TOTALITARISM. Se vede cale de-o posta ce le pofteste stomacul ,ca mintea si dragostea de tara si popor,le lipseste TOTAL.
  • +10 (14 voturi)    
    nich (Luni, 23 septembrie 2013, 11:49)

    nich [anonim]

    Locuiesc in Marea Britanie si la inceputul lui Octombrie vin in tara, pentru 2 saptamani. O sa am grija sa particip la aceste proteste, pe toate perioada.
  • +3 (5 voturi)    
    BRAVO !!!!!! (Luni, 23 septembrie 2013, 11:53)

    alexandru [anonim]

    Bravo tuturor celor care participa direct sau indirect la acest protest. Sunt alaturi de ei si le multumesc pentru efortul lor. Ne-ma saturat de mitocania si inganfarea acestor nenorociti care sfideaza inteligenta acestei natii. Am mai spus-o si o repet, dragilor, puneti pe una din pancardele voastre sa fi e intordusa si PREZUNTIA DE VINOVATIE pentru politicieni. Este lucrul cel mai fresc ca atunci cand exista si numai suspiciuni ca un politician ar fi corupt, acesta ar trebui imediat retinut si judecat fara sa mai intervina nici un fel de imunitate. PENTRU CE imunitate, este cineva rau voitor in tara asta care sa le vrea raul afara de situatia in care EI, POLITICIENII, sunt niste corupti , hoti ordinare, spagari nenorociti ??? S-au instalat ca naparcile in frunte atarii si acum sug ca hienele si ultima picatura di trupul vlaguit al acestei tari. NU fac nici un fel de diferente intre guvernele anterioare, dar VOI fratilor, cei care acum sunteti in strada, dintre VOI ar trebui sa se aleaga conducatorii nostri!!! Voi sunteti materia cenusie a acestei tari de care avem atata nevoie. NU obositi si nu va lasati intimidati de caracterele josnice si odioase care vor sa va opreasca. Proiectul ROSIA MONTANA trebuie oprit IMEDIAT !!!! Solutii alternative sunt cu zecile. Spuneti-le sa ma intrebe pe mine sau pe tine sau pe oricine altcineva dintre cei care protesteaza si va vom da cu totii solutiile cele mai bune pentru tara noastra si pentru viitorul copiilor nostri.
  • -4 (10 voturi)    
    @ akillies si @ XXIstCentury (Luni, 23 septembrie 2013, 11:57)

    victor L [utilizator]

    Pai, daca nu votul e solutia, atunci tineti-o intr-o Revolutie continua.
    Uite, in Germania au fost ieri peste 70% la vot; prostii.
    La noi dintre cei prezenti 70% au votat ce avem; si unii sint acum in strada.
    • +1 (9 voturi)    
      daca erau votati cei ai lui base...era bine? (Luni, 23 septembrie 2013, 13:04)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui victor L

      din cate spune chiar el, TB este pentru gold. votul noisteu este doar ca sa ne simtim si noi ca bine ca votam.
      • +1 (5 voturi)    
        tu esti obsedat (Luni, 23 septembrie 2013, 14:34)

        victor L [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

        eu nu am pronuntat nume, ci cred ca votul este singura solutie.
        Revolutia continua si-a mincat traiul; si ti-am dat exemplul Germaniei. Daca tu crezi ca nemtii sint prosti si tu ai solutia buna, succes :P
        Hai la lupta cea mare!
  • +1 (7 voturi)    
    BRAVO!!! (Luni, 23 septembrie 2013, 12:04)

    Moro01 [utilizator]

    Va felicit! Sunt cu inima alaturi de voi! Sunteti minunati! Din pacate sunt plecat din tara pentru cateva luni si nu pot sa particip la proteste ... arrrrr ce mi - ar mai fi placut!
  • +2 (4 voturi)    
    In tara sunt mai multe bazine de cianuri (Luni, 23 septembrie 2013, 12:17)

    Gogu R. [anonim]

    In tara sunt mai multe bazine de cianuri:
    - cianura politica usl (toate partidele care o compun);
    - cianura din mass-media, cu virful de lance cianurile 1,2,3 ale turnatorului, cel care a facilitat venirea la putere a usl (ministerul propagandei, prin minciuna si dezinformare al usl).
    Poate ca bazinele de cianuri enumerate mai sus sunt mult mai toxice decat toate celelalte la un loc.
  • -1 (3 voturi)    
    in astfel de momente (Luni, 23 septembrie 2013, 13:07)

    gogu_milogu [anonim]

    poti vedea care de pe aici este platit sa vocifereze si care scrie din convingere.....auzi mazeta, atitot, evoque........!!!!!!!
  • +8 (8 voturi)    
    Eminescu redivivus (Luni, 23 septembrie 2013, 13:10)

    dion [utilizator]

    „Mita e-n stare să pătrundă orişiunde în ţara aceasta. Pentru mită, capetele cele mai de sus ale administraţiei vând sângele şi averea unei generaţii.”

    -- Mihai Eminescu
  • +2 (8 voturi)    
    protestatarii Rosia Montana (Luni, 23 septembrie 2013, 13:20)

    Alistar44 [utilizator]

    protestatarii nu au ieşit pentru că sunt "de stânga" cum în mod tendenţios unsinuaţi dvs. în textul articolului.
    ei au ieşit pentrucă sunt adevaraţi patrioţi - nu cum este majoritatea clasei poitice româneşti de care mi-e ruşine !!!
  • -3 (3 voturi)    
    Eu cu cine votez? (Luni, 23 septembrie 2013, 16:34)

    dan [anonim]

    E timpul ca zecile de mii să îşi facă un partid. Sau 2, stânga-dreapta. Important este să scăpăm de clasa politică care nu ne reprezintă
  • 0 (2 voturi)    
    atat de manipulator.. (Luni, 23 septembrie 2013, 17:49)

    ovi [anonim]

    "Protestul Rosia Montana a trecut de adolescenta pancartelor cu daci, traci" ... ?? esti prost informat domnule autor. Atata subtilitate mai rar mi-e dat sa vad, recomand mai multa istorie si sper sa nu vi se mai para ridicoli acei oameni care sustin ca sunt daci, traci, geti, valahi etc ca nu se stie niciodata cand puteti deveni chiar dumneavoastra un ridicol ;)
  • +1 (1 vot)    
    Clase (Luni, 23 septembrie 2013, 18:07)

    Vlad [anonim]

    Domnule Mixich, abateti atentia publicului de la subiectul problemei. O problema nu este mai putin grava sau mai grava in functie de clasa sociala care adera sau nu la acea cauza. Aparent, deduc ca orice e ok atata timp cat nu sunt oameni care protesteaza. Si chiar daca protesteaza, ce importanta are daca sunt putini ?

    "Logica" asta inseamna de fapt impunerea vointei cuiva mai puternic fata de cineva mai slab. Acest exemplu descrie un comportament primitiv, un comportament la care oamenii au aderat pentru atatea milenii si care a functionat pentru ca pamantul avea suficiente resurse. Nu mai avem luxul asta ...
  • 0 (0 voturi)    
    vreti cumva sa ne scapati de guvernul (Luni, 23 septembrie 2013, 18:48)

    fosta zoezoe [utilizator]

    pe care tot voi l-ati pus pe noi ?!! Gargara cu dacii si romanii lasati-o in planul doi..........ca luam in nas destule chiftele zilnic de la guvernanti !
    • 0 (0 voturi)    
      Asa si (Luni, 23 septembrie 2013, 21:44)

      dezamagit [anonim] i-a raspuns lui fosta zoezoe

      Ce propui?
      Tu personal ce parere ai de Rosia Montana?
  • -2 (2 voturi)    
    Clasa de jos poate! (Luni, 23 septembrie 2013, 19:35)

    gica contra [anonim]

    De fapt clasa e mijloc in romania nu exista. Acesti tineri care au iesit la protesc castiga in medie undeva sub 2000 lei pe luna. Pentru oameni cu facultate si master facut prin afara, e absolut jenant. Clasa de mijloc in romania, chiar daca ea exista, este probabil formata din smecherasii din publicitate din media, cei care stau 4 ore la munca intr-un birou la ultimul etaj, pe care nimeni din intreaga corporati nu-i cunoasta si care face in medie undeva intre 5000-7000 de euro pe luna. Cam mult pentru niste hartii semnate si 3 telefoane date, nu credeti?
  • +2 (2 voturi)    
    Ad hominem (Luni, 23 septembrie 2013, 20:14)

    Vladel [utilizator]

    Presa incearca sa abata atentia de la subiectul problemei. Si incearca sa o abata pentru ca nu are argumente. Se comenteaza protestele, originea sociala a protestatarilor dar se trece sub tacere adevarata problema.

    Analiza "obiectiva" a presei ar trebui sa se indrepte asupra fondului problemei prezentand argumente pro, contra. Acest lucru nu se intampla insa. Se discuta in schimb de indignati, de clasa de mijloc. Ce legatura are asta cu exploatarea ? Niciuna! Si asta pentru ca nu exista argumente contra singurul fiind cel ca well la putere se poate orice.
  • +2 (2 voturi)    
    Romania care merita... (Luni, 23 septembrie 2013, 22:14)

    Gheorghescu [utilizator]

    Politicienii si probabil nici presa n-au inteles nimic atunci cand oamenii au iesit in strada in apararea lui Raed Arafat. Unii au profitat, si-au scos in strada demonstrantii de meserie gen pensionarii lui Dogaru si au ajuns la putere.
    Rosia Montana e Arafatul useleului. Nu stiu daca s-a nascut useleul useleului in acest caz.
    Dar Rosia Montana mai inseamna ca exista limite in ceea ce li se permite politicienilor. Ca exista si o altfel de Romanie decat aia ascultatoare de manele. Pentru acea Romanie merita sa lupti.
  • +3 (3 voturi)    
    NOII OAMENI AI NOII ROMANII (Marţi, 24 septembrie 2013, 0:28)

    nedi gavriliu [anonim]

    Sunt cutremurat, impresionat pana la lacrimi de ei - acesti eroi fara nume, si atat de confortabili in anonimatul lor - MINUNATI oameni, MINUNATI!, - e limpede ca din ei germineaza o noua Romanie - Romania DE DREPT, cea adevarata, pe care o purtam toti in suflete si care-a fost atat de mintita si inselata de perversiunile istoriei.
    Noi, cei in care s-a tras in '89 n-am reusit asta si ne-am imprastiat in toate colturile lumii - dar ei sunt mai puternici, ei VOR REUSI.
    ...atat de mult ii iubesc pe toti.
    • 0 (2 voturi)    
      Minunat comentariu... (Marţi, 24 septembrie 2013, 5:22)

      emigrant [anonim] i-a raspuns lui nedi gavriliu

      Vor reusi ptr ca nu mai vor sa plece,multi sint determinati sa isi creasca copiii acasa. Noi ne-am imprastiat, poate ca de fapt nu puteam altfel..Profesional multi nu am fi reusit niciodata in Rom ce am reusit in Occident.Dar viata de emigrant nu e una usoara.Asa ca dragi romani tineri continuati revolutia voastra.Multi dintre cei de 45-55 de ani nu mai sintem acolo. Ne-am imprastiat peste tot. Am fost si noi in Piata. Nu regretam nimic, asa a fost sa fie..Va tinem pumnii. Buna dimineata Romania!
  • 0 (0 voturi)    
    Ferma Animalelor... (Marţi, 24 septembrie 2013, 4:49)

    George [anonim]

    Seamana din ce in ce mai mult cu finalul din cartea (pelicula) "Ferma Animalelor" a lui Orwell...Trebuie mers pana la capat cu extirparea "cangrenei"..."Porcii" s-au inmultit cu foarte mult peste numarul cainilor fara stapan...
    • 0 (0 voturi)    
      porcii (Marţi, 24 septembrie 2013, 15:55)

      Vladel [anonim] i-a raspuns lui George

      Gresesti sau ai cazut in plasa intinsa in articol. NU E VORBA de clase sociale. E vorba ca nu e ok sa faci exploatare cu cianuri.
  • 0 (0 voturi)    
    idioti manevrabili (Marţi, 24 septembrie 2013, 7:42)

    nick c. [anonim]

    Chiar asa. Asa sunt considerati lap-top-isti astia iesiti in strada manati de retelele de socializare. S-au gasit astazi, tocmai ei, sa exprime opinii politice. Habar n-au pentru sau impotriva cui isi plimba tangaii pe bulevardele Bucurestiului seara de seara. La vot n-au fost in nici un an. N-ar avea dreptul sa caraie nici astazi ca nu fac parte din "aia" care au votat pe-o tuica si doi mici. Traiasca prietenul Soros care va deschide abataj nou la Rosia .....
  • 0 (0 voturi)    
    adevaratul motiv (Marţi, 24 septembrie 2013, 13:13)

    AlexVranceanu [utilizator]

    Din punctul meu de vedere acesti oameni s-au saturat de minciunile , tergiversarile si pasii gresiti facuti de Guvern si parlamentari. Rosia Montana este un pretext care i-a adunat. Presupunand ca se transforma intr-o miscare care darama guvernul si schimba ceva in Romania , dupa ce vor veni la putere vor continua proiectele care dau de munca oamenilor si dezvolta intrastructura.
  • 0 (0 voturi)    
    ! (Vineri, 20 decembrie 2013, 22:22)

    Tanase Ion [anonim]

    Mineritul la Rosia Montana va genera locuri de munca....locuri de munca ce statul nu si le poate permite sa le ofere oamenilor din zona!
  • 0 (0 voturi)    
    ! (Vineri, 20 decembrie 2013, 22:30)

    Tanase Ion [anonim]

    Principalul punct forte al proiectului este faptul ca vom genera cateva mii de locuri de munca, intr-o zona unde somajul este 80%, intr-o zona din care pleaca oameni. Astfel, proiectul minier va crea peste 2.300 de locuri de munca directe pe perioada etapei de constructie a minei, 880 de locuri de munca directe in timpul exploatarii si 3.600 de locuri de munca in total (directe si indirecte) pe perioada operarii.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by