Operatiunea "Asfaltati Muntii Bucegi": Dupa soseaua pana la Babele si proiectul TransCarpatica, autoritatile locale vor drum de la Busteni la Rasnov prin Gura Diham

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Vineri, 23 august 2013, 13:03 Actualitate | Esenţial

Drum Busteni - Rasnov: existent - DC 132 (albastru) si propus (cu rosu)
Foto: Hotnews
Dupa ce au anuntat ca la finele lunii august se inaugureaza oficial TransBucegi - drumul asfaltat pana la Babele, iar autoritatile din Dambovita si Brasov vor sa realizeze proiectul TransCarpatica - drum de la Moeciu de sus la Moroieni, autoritatile din Prahova anunta un nou proiect de drum prin masivul Bucegi: Drumul Busteni - Gura Diham - Rasnov: circa 30 de km, din care 4 sunt deja realizati, dar nemodernizati.

Ideea de a realiza proiectul despre care s-a discutat si in anii anteriori a fost reluata acum de catre seful Consiliului Judetean Prahova, Mircea Cosma. Acesta a anuntat ca, foarte curand, vor incepe lucrarile pentru a asigura accesul cu telecabina intre Busteni si Azuga si pentru asigurarea accesului rutier pe traseul Busteni- Gura Diham-Rasnov, potrivit publicatiei locale Jurnalul Prahovean.

"Ambele proiecte vor face parte din programul Superski in Carpati. Stabilirea termenelor pentru demararea proiectelor va avea loc in urma unei discutii intre reprezentantii CJ Prahova si cei ai consiliilor locale din Busteni, Sinaia si Azuga, discutie care va avea loc, cel mai probabil, in luna septembrie, la Busteni", mai scrie sursa citata.

Potrivit informatiilor publicate in presa locala, proiectul este unul mai vechi, vehiculat inca de prin 2009 de catre autoritatile din Busteni si reluata periodic (aici detalii despre trafic). Mai mult, primaria Busteni a inclus proiectul in Programul National de Dezvoltare a Infrastructurii (PNDI) al Ministerului Dezvoltarii Regionale.

In plus, realizarea drumului are si sustinerea autoritatilor brasovene. Astfel, pe site-ul Agentiei de Dezvoltare Durabila a Judetului Brasov, noua sosea este trecuta in dreptul proiectelor ce urmeaza a fi realizate in perioada 2014-2020 -"Rasnov-Diham-Busteni-DJ 101 + drum forestier 7,5 km -16,6 km - valoarea estimata 7,865 mil euro, nu exista studii".

TransBucegi, drumul care ajunge pana la Babele, va fi inaugurat oficial la finele lui august

TransBucegi
Foto: Hotnews
Anuntul sefului CJ Prahova privind realizarea noului drum vine la cateva zile dupa ce a anuntat ca de la 31 august drumul pana la Babele, TransBucegi va fi oficial inaugurat. 

Cei circa 16 km din Drumul Judetean 713 din Prahova pana aproape de cabana Babele au fost asfaltati in ultimii ani, investitia costand  peste 50 de milioane de lei.

Transcarpatica, concurenta pentru Transfagarasan

Mai spre vest de "TransBucegi", peste munte, autoritatile locale din judetele Brasov si Dambovita planuiesc sa realizeze un nou drum spectaculos. "Transcarpatica", asa cum este denumit el, ar urma sa sa lege comuna Moroieni (Dambovita) de Moeciu de Jos (Brasov), prin Muntii Bucegi.

Transcarpatica va face legatura pe traseul: Moroeni - Zanoaga - Bolboci - Padina - Dudele - Moeciu de Sus - Moeciu de Jos si are ca obiective principale punerea in valoare a potentialului turistic si inchiderea unui circuit turistic major (Platoul Bucegi - Bran - Brasov - Valea Prahovei - Platoul Bucegi), scrie Jurnalul Prahovean.

Lungimea totala a drumului Transcarpatica va fi de circa 60 km (39 in Dambovita si 21 in Brasov). Autoritatile locale sustin ca drumul va costa circa 50 de milioane de euro, potrivit sursei citate.


Citeste mai multe despre   






















17985 vizualizari

  • +3 (11 voturi)    
    In mari chinuri (Vineri, 23 august 2013, 13:07)

    un dac [utilizator]

    este CJ-ul din Prahova. Trebuie sa se auda si la Teleormanul lui Dragnea ca Ploiestul e fruncea, nu Pitestiul...Se aude, domnule Dragnea? Ziceti dracului da mai repede, ca astia nu se opresc pana la defrisarea finala daca nu-i bagati in seama.
  • +11 (17 voturi)    
    natura, inamic public (Vineri, 23 august 2013, 13:25)

    Tritonul [utilizator]

    Chiar orice se poate in tara asta?! Chiar nimeni nu poate opri bestiile astea care urasc atat natura?! Ministerul mediului trebuie sau reformat complet sau desfiintat, pentru ca n-a reusit sa opreasca nimic. Mia mult, nu dar ca autorizeaza, dar si finanteaza distrugerea naturii. In Valea Neagra din Gutai raul a fost secat si valea mutilata cu bani de la Fondul de Mediu. Dar acum se intrevede din nou la orizont ceva mult mai grav decat microhidrocentralele sau Rosia Montana: un nou baraj pe Dunare. Guvernul a scos iar de la naftalina planurile lu' Ceasca si vrea sa dea lovitura de gratie Dunarii. Cred ca ieri s-a intalnit Corlatean cu omologul bulgar si, in loc sa vorbeasca de oprirea campaniei de asimilare fortata a romanilor, a vorbit de un nou baraj pe Dunare!
    • +1 (3 voturi)    
      Ministerul Mediului = Ministerul Poluarii ? (Sâmbătă, 24 august 2013, 10:54)

      7imist [utilizator] i-a raspuns lui Tritonul

      Ce sa astepti de la un minister in care poluarea apare chiar din numele ministrilor: SULFina Barbu, Rovana PLUMB... Nume predestinate, nu-i asa ?
      • +8 (8 voturi)    
        asfaltaţi tot, dar gunoiul cine-l strânge? (Sâmbătă, 24 august 2013, 12:43)

        FFF T [utilizator] i-a raspuns lui 7imist

        Dacă tot s-a făcut drum până la Babele pentru turiştii de week-end, poate autorităţile se gândesc să aloce şi echipe de muncitori care să strângă regulat gunoiul lăsat pe munţi.
        Turiştii lasă în urma lor PET-uri, pungi, doze de aluminiu etc. Aşa e turismul în masă (plus că distruge o parte din flora pe unde trece).

        Cati ani raman deseurile in mediu si il polueaza:
        - mucuri de tigari – 2 ani
        - guma de mestecat – 5 ani
        - doze aluminiu – 10-100 ani
        - pungi de plastic – 500 de ani
        - polistiren – niciodata
        - sticla – niciodata
  • +7 (9 voturi)    
    Vrem o explicatie de la dl Mircea Cosma (Vineri, 23 august 2013, 13:26)

    Intermezzo [utilizator]

    Cum e cu drumul dintre Valea Doftanei si Busteni care trebuia inaugurat pe 22 august ? Dl Cosma a declarat ca va avea doua benzi , ca s-au facut probe pe el si ca mai trebuie finalizate doar marcajele si semnalizarile rutiere . Rezulta ca ar fi un drum asfaltat caci pe un drum de pamint nu se fac marcaje rutiere . Ei bine , acel drum nu exista ! Este doar un vechi drum forestier pe alocuri ingust cit sa treaca o caruta cu cai . Totul a fost o INTOXICARE grosolana ! Vedem ca dl Cosma a intrat intr-o FRENEZIE a declaratiilor privind viitoarele drumuri peste munti asa ca intrebam : acest om este MITOMAN ? Mai poate avea cineva incredere in spusele sale dupa episodul cu drumul Valea Doftanei - Busteni ?
    • +5 (5 voturi)    
      Vorbesti serios ? (Vineri, 23 august 2013, 16:20)

      Troller [utilizator] i-a raspuns lui Intermezzo

      Vorbesti serios ? Asta chiar a "inventat " un drum ? Poate a spus ca mai sunt de "proiectat" marcajele si semnalizarea.
    • +5 (5 voturi)    
      N-ați fost prin Austria, Elveția, Italia, Norvegia (Vineri, 23 august 2013, 17:32)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui Intermezzo

      O simplă căutare pe youtube după „Trollstigveien” ca toată lumea să vadă cât de „largi” sunt drumurile norvegiene. De asemenea în Elveția actualele drumuri de munte asfaltate sunt vechile drumuri forestiere, doar că asfaltate - lărgite doar pe alocuri.
  • +11 (13 voturi)    
    ... (Vineri, 23 august 2013, 13:27)

    tirolez [utilizator]

    Azi era bara la bara in Busteni, cu toate pasarelele. Care au trepte din fier cam cum avea vechiul pod de la Basarab. Nu vreau sa ma gandesc cum va fi la iarna. In plus, trec destui oameni aiurea strada "asigurandu-se stanga-dreapta" doar ca sa nu mai foloseasca pasarela.
    PS Stiu, babele si mosii sa stea acasa sau doar pe partea de strada pe care se intampla sa locuiasca.
  • +5 (7 voturi)    
    drumul exista (Vineri, 23 august 2013, 13:30)

    tecumseh [utilizator]

    se ajunge dinspre rasnov pana la 50m de diham, e un deal mic care parca intentional a fost lasat ca sa nu se lege drumurile. sigur, daca s-ar si asfalta ar fi superb. doar ca nu foarte util.
    utila in schimb ar fi transcarpatica, intr-adevar ar rezolva elegant bucata targoviste -brasov si cred ca ar fi o alternativa la imputita vale a prahovei.
    • +3 (7 voturi)    
      Serios (Vineri, 23 august 2013, 15:08)

      cmg_george [utilizator] i-a raspuns lui tecumseh

      Tu cand ai mers ultima data de la Moroieni la Targoviste? Poate nu ai vazut ca mergi in localitate in localitate, plin de carute si cai (DA pe drumul national), plin de gropi, plin de masini de care te intrebi cum de trec RAR-ul si plin de masini care se deplaseaza cu 50km/h si in afara localitatilor. Cum poate fi asta solutia?

      Zona este superba, cine a mers de la Moroieni la Sanatoriul TBC Moroieni (de exemplu) si a putut ignora tignii, sigur poate confirma...
  • +7 (17 voturi)    
    ultima speranta (Vineri, 23 august 2013, 13:31)

    Mazeta [utilizator]

    Singura mea speranță este ca Zalmoxis să reînvie din ascunzișul său subteran și să-i trăznească o dată pentru totdeauna pe toți pantofarii și spececulanții imobiliari care pângăresc Kogaionul.
    • 0 (0 voturi)    
      Dacă (Sâmbătă, 24 august 2013, 8:33)

      capitan [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Dacă doar asta speri, speranţa ta nu se va realiza niciodată.
  • +15 (17 voturi)    
    . (Vineri, 23 august 2013, 13:43)

    costinescu [utilizator]

    eu vreau scari rulante si/sau lift din busteni pana la babele si apoi o banda rulanta pana la omu, cruce, costila. si metrou, neaparat metrou pana la babele. din bucuresti, va rog, nu din alta parte.
    • -1 (11 voturi)    
      Heh (Vineri, 23 august 2013, 17:36)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui costinescu

      În munții din lumea civilizată (Austria, Elveția, pe alocuri și Franța, Italia, Spania, Slovenia) chiar există metrouri alpine și trenulețe care urcă pe oricine (da, chiar și pe bătrânii cu handicap) până în vârf de munte. Un trenuleț cu cremalieră din Bușteni până pe platoul Bucegi, printr-un tunel pe sub Jepi, ar fi extraordinar. S-ar mai risipi hoardele de la telecabină.
  • +3 (5 voturi)    
    nelamurire... (Vineri, 23 august 2013, 14:35)

    cosminbut [utilizator]

    a inceput sa se mearga bara la bara pe drumul prin Paraul Rece? nu inteleg la ce bun inca un drum? mai bine l-ar asfalta si ar intari malurile drumului prin Paraul Rece
  • +18 (22 voturi)    
    Cateva idei (Vineri, 23 august 2013, 14:48)

    AndreiLeonte [utilizator]

    Cateva idei:

    1. Drumurile forestiere obscure sunt prietenii infractorilor care defriseaza ilegal. Daca un drum e inaccesibil din cauza namolului si a barierei, nici publicul si nici autoritatile nu prea o sa dea pe acolo sa vada ce si cum se taie. Deschiderea si asfaltarea acestor drumuri pot avea un efect benefic.

    2. Turismul auto pe drumuri obscure produce mult mai mult gunoi persistent decat pe drumuri publice accesibile. Doua motive: nu prea trec autoritatile pe acolo, si, daca trec, le vine peste mana sa aplice legea, si nu prea trece gunoiera. Cred ca ar costa mai putin pentru o cabana sau un complex turistic sa cheme utilitara de gunoi pe asfalt decat pe namol si bolovani. Deasemenea un Logan de politie e ceva mai descurajant pentru insalubrii cu gratare si peturi decat padurarul.

    3. Bucegii nu prea mai pot fi redati in mod realist naturii in sensul naiv de resalbaticire a zonei, sunt prea multi turisti si prea multa industrie turistica in zona. I-am facut la picior in mai multi ani pe aproape toate partile si imi place solitudinea, dar pe platoul ala nu prea mai merge sa dai afara mii de oameni ca sa te simti singur in natura, ar fi incorect. Daca asfaltarea si civilizarea zonei ar fi urmata de o taxa de rezervatie si aplicarea legii in fapt, lucrurile s-ar imbunatati.
    • +1 (5 voturi)    
      in sfarsit (Sâmbătă, 24 august 2013, 7:33)

      taranistu [utilizator] i-a raspuns lui AndreiLeonte

      un comentariu serios, echilibrat.
    • +1 (3 voturi)    
      nu (Sâmbătă, 24 august 2013, 10:47)

      samurai_x [utilizator] i-a raspuns lui AndreiLeonte

      spui ca nu redai naturii ce a fost stricat defrisat,asfaltat de politicieni mici cu idei crete - dar cu proiecte realiste poti ( nu drumuri) , dar nici sa strici mai rau daca intretai toti muntii aia cu drumuri asfaltate nu faci decat sa aduci gratatragii si sa abuzezi natura eventual si un risc de incendii de 20 de ori mai mare de la ei
    • 0 (2 voturi)    
      desigur (Sâmbătă, 24 august 2013, 11:11)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui AndreiLeonte

      1. Pe drumuri forestiere se defrișează cu căruța, pe drumurile asfaltate cu TIR-ul. În plus, un drum asfaltat prin pădure nu exclude, ci generează alte o sută de drumuri forestiere adiacente.

      2. Te contrazice realitatea: unde este mai mult asfalt, acolo costurile sunt mai mari, poluarea mai multă, animalele mai puține, gunoiul mai des și mai persistent.

      3. În timp, taxarea ar privatiza muntele, ducând la eliminarea celor săraci și transformarea lui într-un teren de agrement pentru șmecherii cu lovele.
  • +6 (8 voturi)    
    asfaltarea (Vineri, 23 august 2013, 18:23)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    bucegilor are si parti bune, cocalarii vor veni aici si vor lasa ceilalti munti in pace.
  • 0 (2 voturi)    
    Tupeu si nesimtire. (Sâmbătă, 24 august 2013, 6:56)

    MagnusLucian1320675938794 [anonim]

    Evident e vorba de un tun, marca ministerul transportului. 20 de ani au facut 2 cioturi de autostrada, dar naivitatea poporului asta e uriasa. Inca sunt oameni care pun botul la proiectele astea facute doar din pix.
  • +3 (3 voturi)    
    Ca rasnovean... (Sâmbătă, 24 august 2013, 7:51)

    GeorgeCraciun1308703791295 [anonim]

    vad ca drumul va cuprinde si drumul prin Glejerie, unde Cancescu si alti baieti smecheri au case si terenuri fara numar.... Ei vor sa se foloseasca de banul contribuabului pentru ca sa dea un plus de valoare investitiilor facute inainte de 2008 si care s-au dovedit neprofitabile....
  • 0 (4 voturi)    
    nefezabil (Sâmbătă, 24 august 2013, 10:42)

    samurai_x [utilizator]

    ideea drumului busteni - diham e absurd - e foarte greu de realizat din cauza terenului si se arunca banii degeaba plus- strica o zona naturala bine conservata - mai degraba ar trebui declarata zona naturala proteajata acolo, alo ministerul mediului cineva pe fir ? plus cei din buistenima intreb de ce nu fac galagie ca le distrug zona poate vor sa arate ca bucuresti - iar in viitor turistii vor fi selectivi o sa aleaga zone naturale nu asfaltate
  • +1 (1 vot)    
    Asteptam vilele (Luni, 26 august 2013, 10:03)

    drumaru [utilizator]

    Astept cu nerabdare aparitia casutelor cu maxim 3 etaje, pe marginea acestor drumuri. Dejectia deseurilor menajere se poate face direct in parauri pentru ca sunt destul de curate.
    Hai ca se poate!
    E din ce in ce mai bine!
    Sa ne traiasCA Conducatorii mult iubiti!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version