TransBucegi, drumul care ajunge pana la Babele, va fi inaugurat oficial la finele lunii august. In apropiere se pregateste proiectul Transcarpatica

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Luni, 19 august 2013, 19:00 Actualitate | Administratie Locala

TransBucegi
Foto: Hotnews
Circa 16 km din Drumul Judetean 713 din Prahova au fost asfaltati in ultimii trei ani, iar TransBucegi, asa cum a fost supranumit noul drum ce duce pana la cabana Babele, va fi deschis oficial la finele lunii august, a anuntat presedintele Consiliului Judetean Prahova, Mircea Cosma. Putin mai la vest de noul drum, autoritatile locale din Brasov si Dambovita pregatesc proiectul "Transcarpatica", un drum ce va lega peste munte localitatile Moeciu de Jos si Moroieni si va face concurenta Transfagarasanului.

Circa 16 km din Drumul Judetean 713 din Prahova pana aproape de cabana Babele au fost asfaltati in ultimii ani, iar autoritatile locale anunta ca "TransBucegi" va fi deschis oficial pe 31 august.

"Lucrarile au demarat in anul 2010, iar zilele trecute, impreuna cu subprefectul Rodica Paraschiv am facut prereceptia lucrarilor. Acum putem ajunge cu masina la Babele, iar TransBucegi este mult mai spectaculos decat faimoasa Transalpina", a declarat Mircea Cosma, presedintele CJ Prahova, citat de publicatia locala Jurnalul Prahovean.

In total au fost asfaltati 16 kilometri de drum, iar in prezent se mai lucreaza la montarea balustradelor si la marcarea soselei. Investitia a costat peste 50 de milioane de lei si va fi inaugurata oficial pe 31 august cu prilejul Zilei Limbii Romane, mai scrie publicatia citata.

Mircea Cosma, presedintele CJ Prahova, a anuntat ca la Crucea de pe Caraiman va fi organizata o ampla manifestare culturala la care vor participa reprezentanti din toate judetele Romaniei Mari. "Vom avea peste 30 de minute de focuri de artificii cu acest prilej. Dar pentru a nu cauza probleme animalelor salbatice, vom face o repetitie pe 22 august. Trebuie sa ne asiguram ca vom avea o manifestare perfecta", a mai spus Cosma.

Transcarpatica, concurenta pentru Transfagarasan

Mai spre vest de "TransBucegi", peste munte, autoritatile locale din judetele Brasov si Dambovita planuiesc sa realizeze un nou drum spectaculos. "Transcarpatica", asa cum este denumit el, ar urma sa sa lege comuna Moroieni (Dambovita) de Moeciu de Jos (Brasov), prin Muntii Bucegi.

Transcarpatica va face legatura pe traseul: Moroeni - Zanoaga - Bolboci - Padina - Dudele - Moeciu de Sus - Moeciu de Jos si are ca obiective principale punerea in valoare a potentialului turistic si inchiderea unui circuit turistic major (Platoul Bucegi - Bran - Brasov - Valea Prahovei - Platoul Bucegi), scrie Jurnalul Prahovean.

Lungimea totala a drumului Transcarpatica va fi de circa 60 km (39 in Dambovita si 21 in Brasov). Autoritatile locale sustin ca drumul va costa circa 50 de milioane de euro, potrivit sursei citate.


Citeste mai multe despre   






















54722 vizualizari

  • 0 (24 voturi)    
    Frumos. (Luni, 19 august 2013, 19:11)

    benois [utilizator]

    Mult succes!
    • +20 (30 voturi)    
      da (Luni, 19 august 2013, 20:24)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui benois

      Potențialul turistic este un nimic. Să vezi când o să înceapă a fi exploatat și potențialul imobiliar al zonei.
    • +11 (13 voturi)    
      Trist... (Marţi, 20 august 2013, 9:56)

      JestersTear [utilizator] i-a raspuns lui benois

      In curand, vom vedea gratargii si pantofari comuni pe toate minunile necunoscute ale Bucegilor: Valea Alba, Morarului, Spumoasa, Malaiesti etc.
      In ritmul acesta, se va gasi vreun primar zelos cu o idee noua de telegondola, cu o asfaltare mica (asteptam acum cu "nerabdare" si proiectul drumului asfaltat pana la Cruce!), o amenajare aberanta pe undeva (deh, daca ai ajuns pe platou, trebuie sa poti cobori cumva - ca de telecabina, ne-am cam plictisit!)
      Eu unul voi uita de Bucegi asa cum ii stiam: salbatici si ne-antropizati.
      Trist...
      • +4 (4 voturi)    
        voi merge in alte zone muntoase (Marţi, 20 august 2013, 14:42)

        razvanus [utilizator] i-a raspuns lui JestersTear

        Iata in ce muntii mai putem merge : Muntii Fagaras, Retezat, Apuseni, Ceahlau, Rodna, Sureanu, Parang. Este destul de liber dar foarte frumos.
        • +2 (4 voturi)    
          Din pacate... (Marţi, 20 august 2013, 17:39)

          JestersTear [utilizator] i-a raspuns lui razvanus

          ... multi oameni de munte au inceput sa evite Bucegii. Doar nemarcatele, pe mine unul, ma mai motiveaza aici.
          Si, da, avem multi alti munti de care putem sa ne bucuram (pana nu sunt "descoperiti" de oamenii cu idei - ca sa nu spun altfel).
  • +31 (45 voturi)    
    pantofarii la putere (Luni, 19 august 2013, 19:20)

    Mazeta [utilizator]

    Sus la munte, sus la munte... la grătar!
    • +5 (9 voturi)    
      Nu prea cred ... (Marţi, 20 august 2013, 11:09)

      catalin72 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Exact ce spunea Mazeta ,nu prea cred ca drumul e facut pt citiva "pantofari " ,mai degraba cred ca e pt "exploatarea potentialului imobiliar "
      • +1 (3 voturi)    
        cu valiza prin Bucegi (Marţi, 20 august 2013, 13:53)

        k2 [utilizator] i-a raspuns lui catalin72

        si pantofiori cu toc cui
        (un articol de prin 1987)
        atunci se urca doar cu cabina, de acu' .........
  • +51 (59 voturi)    
    Masinile lipseau (Luni, 19 august 2013, 19:22)

    AdrianBorza [utilizator]

    Pe platoul Bucegi doar masinile lipseau - erau deja turisti in slapi si pantaloni scurti, acum o sa avem si mai multe turiste pe tocuri si in tinuta de seara. Iar poluarea cam lipsea, o sa vina acum niste afumatoare cu numere bulgaresti sa echilibreze situatia.
    • +11 (11 voturi)    
      adevarat (Marţi, 20 august 2013, 9:07)

      H0mbre [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

      La munte se vede clar diferenta. Pe unde se poate ajunge cu masina e plin de gunoaie, pet-uri, hartii si mizerie. Pe unde sunt doar trasee turistice simple, locurile au ramas cum le-a lasat Mama Natura.
  • +9 (29 voturi)    
    Am fost pe acolo acum vreo 3 saptamani (Luni, 19 august 2013, 19:35)

    bigbrother [utilizator]

    Se lucra inca, dar drumul arata bine. Lipseau parapetii si n-am vazut niciun sistem de drenaj a apei, nu stiu cum va fi la o furtuna.

    Oricum, privelistea merita toti banii, sper sa avem cat mai multe drumuri de acest fel prin tara si sa avem grija de ele si de peisaj, deja erau PET-uri aruncate pe platou.
  • +53 (63 voturi)    
    Dezastru!!! (Luni, 19 august 2013, 19:56)

    cipoc [utilizator]

    In loc sa construim autostrazi mai repede, noi facem drumuri prin centrul muntilor! Problema este ca aceste drumuri sunt un dezastru natural si ecologic! Pe drumul nou asfaltat catre Babele deja au aparut gratangii si peturile lor cu bere. Ca sa nu mai spun ca in centrul naturii, o zona care ar trebuii sa fie protejata s-a turnat asfalt cu nemiluita distrugand o rezervatie naturala! Acest drum este un dezastru ecologic la fel ca si cel care urmeaza a fi construit! Haideti sa turnam asfalt pina pe vf Moldoveanu si sa mergem la un gratar cu mititei acompaniati de tarabe cu kurtos-uri si porumb fiert! Cat de dezaxati sunt oamenii care iau aceste decizii? Cat de dezaxati trebuie sa fie cei de la ministerul mediului ca sa dea astfel de aprobari!? Este absolut revoltator ceea ce se intampla cu constructia acestor drumuri prin munti, rezervatii naturale, etc! Ce vor face caprele negre? vor paste niste peturi si ambalaje de chips-uri de pe asfaltul mandru turnat! Cine a fost in zona Bucegi, Babele, Sfinx stie despre ce vorbesc! Desi drumul inca nu a fost deschis, sute de jeep-uri si alte automobile urca pana aproape de Sfinx si Babe si odata cu ele au aparut tone de peturi, gunoaie etc! Este un macel asupra naturii.
    Daca sunt doritori de un protest in zona, ma alatur cu tot dragul.
    • +37 (43 voturi)    
      Ei, nu-i chiar așa... (Luni, 19 august 2013, 21:28)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui cipoc

      Și prin Parcul Național Hohe Tauern trece un drum asfaltat, celebra Grossglockner Hochalpenstrasse - care este de facto Transfăgărășanul Austriei.

      Austriecii au însă o soluție la problema maneliștilor amatori de mici și bere (pe lângă bunul-simț specific popoarelor germanice): taxă de intrare în parc național, 30 EUR de mașină, vreo 100 EUR de autocar. Eu zic că o astfel de taxă ar mai cerne puțin din turiști, oferind și fonduri pentru ecologizare și colectare de gunoaie.
      • +1 (9 voturi)    
        austria (Marţi, 20 august 2013, 11:22)

        Captain Obvious [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

        tu te crezi in austria ?
    • -6 (16 voturi)    
      Mai prostane, (Marţi, 20 august 2013, 9:19)

      Ponta [utilizator] i-a raspuns lui cipoc

      In Austria si elvetia astfel de drumuri (ating si cota 2500 + ) sunt construite de ani buni.
      Tot iobagi vreti sa ramaneti??
    • +4 (4 voturi)    
      Masini si status (Marţi, 20 august 2013, 12:30)

      Nescius [utilizator] i-a raspuns lui cipoc

      Multe tari cu economii emergente au trecut prin acest stadiu al unui consumerism tamp.

      Vindem aceasta imagine a familiei care TREBUIE SA AIBA O MASINA. Sa mearga cu ea peste tot si, cel mai des, sa fie si o expresie a statusului social.

      Motivul pentru care multi primari favorizeaza automobilistii in dauna celor care merg pe jos/cu bicicleta e legat in primul de aceasta atitudine limitata in care a avea o masina e valorizat pozitiv. Cu cat mai mare cu atat mai bine.

      Asta produce poluare, ambuteiaje si mai ales obezitate. Sunt tari care au ajuns la 60% de obezi.

      Toata ideea boom-ului imobiliar, cu oameni care si-au cumparat case la periferia oraselor (pentru ca, de, suntem mai aproape de 'natura') si acum isi petrec 3 ore pe zi in masina pentru ca nu exista transport public, iar traficul e infernal, este o consecinta a acestui consumerism limitat si ingust.

      Citesti in fiecare zi stiri despre ambuteiaje pe DN1 la munte. Pentru ce sa-ti petreci atatea ore in masina cand poti sa mergi cu TRENUL pana la baza partiei (ski, Predeal) spre exemplu? Linia aia de tren este o mina de aur, insa nu ne dam seama.


      Subscriu in totalitate comentariului lui CIPOC. Drumul asta trebuie DESFIINTAT!!!
  • +36 (46 voturi)    
    dezastru (Luni, 19 august 2013, 19:59)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    asfalt pina la babele, toti cocalarii manelisti si papatori de seminte vor navali si vor face locul de nefrecventat.Inca un punct marcat pentru palgiator in distrugerea Romaniei.
    • +5 (5 voturi)    
      :) (Marţi, 20 august 2013, 7:53)

      sictireanu [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

      Eh lasa, poate si-or lua de manuta pitipoancele si s-or arunca in cap de sus, de la Cruce :)
  • +12 (16 voturi)    
    Eu nu as face asa.... (Luni, 19 august 2013, 20:11)

    calinsab [utilizator]

    As face intai autostrazi sa dau indirect astfel drumul economiei... si apoi poate m-as gandi la o sosea transcarpatica... nu de alta dar nu cred ca economia la acest moment poate finanta asa ceva... insa daca in urma contructiei de autostrazi isi revine economia ... atunci vor fi si bani la buget pentru constructia ei...
    Altfel nu vad realizabil acest proiect la felul cum e azi pus in discutie decat in 30 de ani... poate.
    Oricum cu guvernul de azi... o sa trec drumul transcarpatic la capitolul SF.
  • -7 (19 voturi)    
    ... (Luni, 19 august 2013, 20:35)

    costinescu [utilizator]

    acum 2 saptamani, drumul dintre Piatra Arsa si Cabana Babele era inchis cu bariera. Nici urma de asfalt. Da, exista asfalt pana la Piatra Arsa, dar mai departe nu se poate ajunge cu masina. Se putea, anii trecuti erau 'baietii destepti' cu jeep-uri la telecabina Busteni care te duceau pana la Babele trecand prin niste hartoape incredibile, umpland de praf toti turistii care faceau drumul PA-Babele pe jos. Anul asta nu am vazut nici urma de jeep pe acolo, dar platoul de la Piatra Arsa arata groaznic, era transformat in parcare. Da, recunosc, am fost cu masina pana la Piatra Arsa, dar asta doar pentru ca am vrut sa merg mai mult pe jos pana la Vf Omu si nu doar de la telecabina Babele. Iar de urcat Jepii cu un copil, mai greu...
    • +5 (11 voturi)    
      Sa ramana bariera. (Marţi, 20 august 2013, 2:28)

      2mai [utilizator] i-a raspuns lui costinescu

      Cu masina se poate ajunge pana la Padina-Pestera si pana la Piatra Arsa. Cu telecabina pana la Babele si Miorita. Nu este suficient? Urmeaza asfalt pana la Omu sau Batrana? Mataluta daca doreai sa ajungi la Omu cu bebele puteai bine-mersi sa pleci de la Miorita, care este la distanta de cateva zeci de minute de Piatra Arsa.
      • +3 (5 voturi)    
        da (Marţi, 20 august 2013, 7:38)

        costinescu [utilizator] i-a raspuns lui 2mai

        poate vrei sa verifici si preturile la telecabinele din valea prahovei, plus cozile imense si dupa aia sa comentezi. daca iti place sa stai ca oaia la coada, ei bine, mie nu, prefer sa imi petrec timpul altfel. in loc sa tipati pe aici ca se fac gratare la babele, mai bine ati cere autoritatilor sa interzica, apoi sa controleze si sa impuna prin amenzi respectarea legii. cocalarul roman va incerca sa faca gratar oriunde, ca atat il duce capul, dar e obligatia organelor (scuzati) sa ii prinda si sa le dea amenda. si datoria civica a celor care vad astfel de fapte sa le anunte. vezi un grataragiu, dar treci pe langa el. dupa aia intri pe forum si 'tipi' ca se fac gratare pe munte, incredibil. pune mana pe telefon, anunta la 112, 911, 345 sau unde vrei tu, si daca nu vine nimeni, atunci injura politia, ca e vina lor, nu a altora. credeti ca daca nu exista drumul asta, cine vroia sa faca un gratarel la babele nu putea sa isi puna gratarul in sacosa si sa ia telecabina? si atunci ce faceam, desfiintam telecabinele, interziceam accesul pe munte?
        • +1 (1 vot)    
          toleranta zero (Marţi, 20 august 2013, 14:06)

          k2 [utilizator] i-a raspuns lui costinescu

          scurgerile dintr-un iaz de decantare nu se pot compara cu efectul ruperii digului
          cam la fel se va intampla si in Bucegi cu sau fara organele care vor supraveghea si asigura linistea locului
          pana cand politia motana nu va avea instrument puternic si clar de combatere manelarii si gratargii vor rade de ei in hohote
      • +3 (3 voturi)    
        ... (Marţi, 20 august 2013, 7:54)

        sictireanu [utilizator] i-a raspuns lui 2mai

        Si inca unul pe Valea Cerbului, sa faca manelistii drifturi cu loganele :)
  • +23 (31 voturi)    
    tampenie maxima (Luni, 19 august 2013, 22:59)

    gigel de luxembourg [utilizator]

    de ce era nevoie de sute de masini pe platou? era prea curat aerul? tara asta a ajuns un dezastru, toti incompetentii au ajuns la putere, idiotii care se uita la antene si ies duminica la gratare cu mici si bere sunt majoritari.
    • -2 (10 voturi)    
      Tampenia este in capul vostru, (Marţi, 20 august 2013, 9:28)

      Ponta [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

      Nu sunteti decat niste iobagi comentatori pe web.
      Daca va cere cineva sa luati atitudine in anumite momente va rezumati la a comenta si miorlai pe web.
      In toate tarile civilizate (nu ma refer aici la Romania - nu este cazul) sunt astfel de sosele dar ca sa le parcurgi de la un capat la altul trebuie sa platesti taxa de rezervatie. Cam asa se procedeaza in tarile civilizate.
      Taxa in cuantum de circa 30-35 EURO de masina va tine cocalarii si manelistii ghertoi in satele lor.
      Un turist strain nu va veni sa miroasa ciorapii nespalatilor in Sinaia sau mai stiu eu ce Loaza de statiune montana, ci va dori sa aiba legatura directa cu muntele campand fie la pensiuni localizate pe versanti sau campinguri amenajate.
      Astia cunosc normele de civilizatie pe munte.
      In concluzie vrem sa fim in randul Europenilor sau sa ramanem cocalari pe vecie???
      • +3 (3 voturi)    
        unde in text e specificata taxa asta? (Marţi, 20 august 2013, 15:15)

        edx [utilizator] i-a raspuns lui Ponta

        Ca eu sunt mai chior si nu o vad? scrie ca are statuit de DJ, adica nici o taxa in afara de vignieta nu este necesara. NU este un traseu de vizitare parc natural cu taxa de acces, deci nu mai compara mere cu pere.
      • +1 (1 vot)    
        Precizare (Marţi, 20 august 2013, 15:22)

        cicloturism [utilizator] i-a raspuns lui Ponta

        Pentru a veni turisti in Bucegi nu e nevoie de acces auto pe platou, si nici de pensiuni si campinguri noi pe platou.... Exista deja o gramada de trasee amenajate si marcate pt turism pedestru, de schi, de bicicleta, si pentru cei care nu vor sau nu pot face respectivul efort fizic exista telecabina, eventual se poate inlocui cu una mai rapida si de capacitate mai mare, daca se considera acceptabil sa mai creasca fluxul de turisti pe platou, si accesa auto exista oricum pana la Pestera.... Si drum pt interventii, aprovizionare si alte chestii strict utilitare exista si acum pana la Babele si mai departe, si nu de turism de tranzit e lipsa pe Bucegi... Asa ca e o manipulare ieftina incercarea asta de a gasi scuze acestor proiecte ciminale...
  • +14 (16 voturi)    
    Rezervatia Naturala Bucegi - Ocrotita de Lege (Luni, 19 august 2013, 23:29)

    uluit [utilizator]

    Asfaltarea drumului care ajunge pana la Babele, a fost facuta cu dedicatie pentru "firmele" private de taxi locale, care "agata" clientii turisti direct de la coada formata la telecabina de la Busteni.

    Pentru folosirea acelui drum asfaltat din platoul Muntilor Bucegi (care-i Rezervatie Naturala sub Protectie), se impune o taxa (pentru fiecare intrare) suficient de mare pentru a descuraja orice abuz si aglomerare.

    http://youtu.be/N7UaiJTfPy8?t=1m48s
  • +11 (17 voturi)    
    antrenament (Marţi, 20 august 2013, 0:05)

    gigi1 [utilizator]

    Incalzire pentru urmatorarele dezastre ecologice marca usl, urmeaza rosia montana sau fracturarea de sist.
    • +4 (4 voturi)    
      ... (Marţi, 20 august 2013, 7:56)

      sictireanu [utilizator] i-a raspuns lui gigi1

      Pai deja s-a anuntat ca exploatarea va iincepe in octombrie 2016 la RM deci...
  • +4 (10 voturi)    
    Sper sa vina ministrul "Marilor Proiecte" (Marţi, 20 august 2013, 0:06)

    Clop [utilizator]

    ... croitorasul cel viteaz si sa taie panglica in transa... la judetean.

    16 kilometri de drum de munte = undeva peste 50 milioane de lei... / 2 benzi presupun. Suna rezonabil, sa zicem.

    Dar sa ne calculeze Bechtel cat costa kilometrul, dupa ce se calculeaza metrul de balustrada si marcajul de sosea. De autostrada.
  • +17 (21 voturi)    
    Halucinant! (Marţi, 20 august 2013, 0:30)

    un dac [utilizator]

    Semnalez 2 aberatii dambovitene: "prereceptia" si concurenta cu transalpina. Daca beleau ochii la contractul cu bechtel cate panglicute au taiat, politicienii romani erau acum de apreciat, nu de injurat. Cat despre concurenta cu transalpina, vise taica. Au facut transalpina, dar si-au batut joc de Ranca. Concesionari de 250 mp de teren pentru pensiuni date unor oportunisti care au construit cu 3 tipuri de materiale o vila. Arata sinistru, nu au vazut arhitect nici la televizor. Sa faci drum prin Bucegi, dar sa nu rezolvi disparitia cabanei Scropoasa, reabilitarea cabanei Bolboci (ultima data niste turisti au plecat bauti la 12 noaptea spre Targoviste pentru ca foarte multe plosnite le muscasera copiii mici), sa nu rezolvi intrarea in legalitate si reabilitarea cabanei de langa lacul Scropoasa data la pachet cu hotelul Pestera, lasata in paragina si inchiriata la negru, sa nu creezi un plan de concesiuni inteligente pe platoul de la Zanoaga...ei bine, toate astea inseamna sa poluezi inutil un munte superb. Ce vreau sa spun este ca nu sunt aprioric impotriva asfaltului prin munti, daca din aceasta activitate rezulta bani atat pentru economie, cat mai ales pentru ameliorarea acestor munti cu tot cu fauna implicita. Taxe de intrare, taxe de statiuni care ar trebui create, refugii pentru animale, taxe de pescuit sportiv, marcare trasee, investitii pentru prezervarea faunei etc.
  • +5 (7 voturi)    
    adio natura (Marţi, 20 august 2013, 9:02)

    Tritonul [utilizator]

    Asa ne place noua, sa ne batem joc si de munti. De parca nu era de-ajuns ca, din cauza telecabinei, de zeci de ani toti paltonarii, pantofarii si porcituristii urca pe platoul Bucegilor. Acum vor urca toti masinistii, cu poluarea, zgomotul si jegul de rigoare. Asta-i lipsea florei alpine, rotile masinilor parcate! Plus ca, unde ajunge cutia poluanta, rasare negresit si cate o vila. Si cica vorbim de un parc natural! La noi toate ariile naturale protejate sunt protejate doar pe hartie. In realitate nu este nicio urma de protectie a naturii.
  • +3 (5 voturi)    
    Un gand (Marţi, 20 august 2013, 9:24)

    Connye [utilizator]

    Este absolut necesar sa fie reglementat accesul pe aceste sosele alpine: ori prin taxe care sa nu fie deloc modice(ca in Austria spre exemplu), ori prin asigurarea accesului doar cu microbuze de catre autoritatile Parcului National (ca in Italia, Catinaccio-Rosengarten). Accesul liber este in mod dovedit unul distructiv, mai ales la noi la romani care numai frate cu codruyl nu suntem. Zona spre Moeciu este inca una salbatica si chiar mai gasesti animale, in septembrie mai poti auzi inca cerbul la rut si ar fi foarte pacat sa dispara aceste lucruri.
  • -4 (6 voturi)    
    Muntele e marele atu al Romaniei (Marţi, 20 august 2013, 11:11)

    Metec [utilizator]

    M-am intors dintr-un concediu minunat in Apuseni si pot spune ca muntele, cu frumusetea si bogatiile sale, este marele avantaj al acestei tari. Ceea ce autoritatile locale vor sa faca este foarte merituos, cu atat mai mult cu cat este o initiativa locala, fara implicarea Guvernului, si ar merita sustinut de catre cetateni, mai ales de catre bucuresteni, abonati nelipsiti ai Bucegilor. Inclusiv financiar, ca de bani nu duc lipsa...
  • +6 (6 voturi)    
    ura (Marţi, 20 august 2013, 11:19)

    Captain Obvious [utilizator]

    avem inca un loc de aruncat peturi si servetele
  • +6 (8 voturi)    
    jeguri! (Marţi, 20 august 2013, 11:32)

    euros [utilizator]

    am fost weekendul asta pe transaplina, unde a fost plin de grataragii, peturi si multa mizerie.
    oare pentru asta s a facut drumul? sa aiba jegurile unde sa si lase rebuturile?
    • -4 (4 voturi)    
      Si eu am fost pe Transalpina, acum o saptamana (Marţi, 20 august 2013, 14:58)

      Metec [utilizator] i-a raspuns lui euros

      Nici vorba de lucrurile de care vorbesti. Poate pentru ca era luni si nu week-end, si intre timp facusera activistii de mediu curatenie?! Nu stiu.
      Oricum, dragi mitici, va invit sa fiti mai putin carcotasi si sa vedeti si partea plina a paharului. Un nou traseu montan inseamna o sansa pentru turism si pentru investitori, pentru economia locala. Inseamna pensiuni, deci profituri posibile si locuri de munca in zona. Asa se dezvolta o tara, nu prin comentarii defetiste de tipul "dar daca pica drobul de sare?!"
      • +2 (2 voturi)    
        nu prea ai dreptate (Marţi, 20 august 2013, 16:57)

        un dac [utilizator] i-a raspuns lui Metec

        Transalpina a avut de suferit in mod vizibil de cand s-a asfaltat. Am fost de mai multe ori, si pe colb, si pe asfalt. Mare diferenta.

        dar, mitic fiind, altceva vreau sa subliniez (banuiesc ca te referi la mit/legenda): ceea ce zici tu ar fi ok daca:
        1. concesionarile ar fi date cu cap, pe suprafete rezonabile, nu prietenilor politici, cu un plan clar de afaceri, cu dovada bonitatii etc.
        2. ar exista taxa pentru acces si amenzi pentru cocalari, astfel incat sa existe bani pentru ecologizare, pentru paza, pentru marcarea si intretinerea traseelor turistice.
        3. ar exista un masterplan cu cap, nu facem partie la Vidra si apoi ne uitam la ea ca nu avem unde sa ne cazam.
  • +5 (5 voturi)    
    Civilizatie (Marţi, 20 august 2013, 13:07)

    nick24 [utilizator]

    trebuie sa inteleaga tot turistul ca la plecare trebuie sa stranga totul dupa el, inclusiv peturile, dopurile si mucurile de tigari si parca e o lege care interzice gratarele?
    Daca nu atunci amenzi pana la civilizare. In Austria, Elvetia drumrile sunt toate asfaltate prin munti si e curat peste tot, pentru ca nimeni nu face mizerie, nu ca vine salubritatea in urma lor.
  • 0 (0 voturi)    
    Calea ferata Pietrosita-Sinaia (Marţi, 20 august 2013, 13:23)

    Catalin I. [utilizator]

    Un proiect bun cred ca ar fi calea ferata Pietrosita-Sinaia, proiect inceput deja.Ar fi o alternativa la Valea Prahovei,ar scurta drumul cimentului de la Fieni la Brasov cu circa 100 km,ar ajuta la crearea de locuri de munca direct si indirect.
  • +2 (4 voturi)    
    ... (Marţi, 20 august 2013, 13:48)

    k2 [utilizator]

    adio civilizatie, adio natura
    toti neispravitii ascultatori de manele vor cotropi oaza de liniste a Bucegilor
  • +5 (5 voturi)    
    Esista(!) o explicatie! (Marţi, 20 august 2013, 13:54)

    Hansen [utilizator]

    In fosta domnile a PDSR/PSD-ului, niste smecheri intreprinzatori au avut o idee: ia sa comparam noi terenuri in Bucegi - de la Moroieni mai sus, pana la Pestera si mai departe si apoi sa "rezolvam" si o cale de acces si tranzitare a masivului de la sud la nord.
    Primarii au marsat, s-au gasit destui interesati si mai multi si-au cumparat terenurile ochite.
    Acum, in actuala domnie PSD/PNL, nu se face altceva decat sa se finalizeze ce s-a planificat si sa se dea valoarea de piata avuta in vedere.
    Domnilor ziaristi, daca vreti sa stici mai multe, nu trebuie decat sa vedeti cine sunt proprietarii de terenuri lotizate in munte si care beneficiaza de aceasta "intamplare".
    Evident, exista prioritati care - se vede - trebuie respectate.
  • +4 (6 voturi)    
    Proiecte iresponsabile (Marţi, 20 august 2013, 15:16)

    cicloturism [utilizator]

    Atat astaltarea drumului pana la Babele si previzibila lui deschidere pentru acces public auto, cat si realizarea legaturii rutiere intre Moeciu si Padina, sunt doua proiecte criminale dpdv al mediului si care de fapt nenorocesc potentialul turistic montan, alungand drumetii si atragand si aici gratargii care ar putea merge in mii de locuri mai putin sensibile peisagistic si ecologic. Toti politicienii si functionarii publici implicati in initierea, avizarea si aprobarea acestor proiecte merita blestemul generatiilor viitoare si intr-o tara normala ar ajunge dupa gratii. Interesele sunt imobiliare si de alta natura, numai de dezvoltare a turismului nu sunt, si oricum totul e profund ilegal dpdv al protectiei mediului, dat fiind regimul juridic si natura zonei. Rusine!! Radu Mititean - director executiv - Asociatia CCN office@ccn.ro
  • +2 (2 voturi)    
    Cu masina la Babele. (Marţi, 20 august 2013, 15:47)

    Dr. Malatesta [utilizator]

    Sosea pana la Babele si mai departe! Ce creiaza si ce distruge?
    Satul arde si baba se piaptana.
    Cand vom avea cel putin o autostrada care sa traverseze Carpatii? Esentiala pentru avansul economiei?
    Daca lucrurile merg asa vom vedea mai repede domnisorele cu tocuri inalte pe varful Retezat.
  • +3 (3 voturi)    
    Frumoasa tara, pacat ca e locuita! (Marţi, 20 august 2013, 16:04)

    Tonyo [utilizator]

    Orice lucrare care invadeaza natura, aduce mari beneficii unor smecheri si "baieti destepti". Mitocania va inflorii si pe crestele muntilor, manelele, chiuiturile, fumul de mici si peturile de bere si mai ales "bizonii" cu doua picioare vor impanzii zonele mirifice ale Bucegilor.
  • -5 (5 voturi)    
    Ce de rude ale ursului, pe aici... (Marţi, 20 august 2013, 17:25)

    Metec [utilizator]

    De-aia a ramas Romania inapoiata, ca asa au gandit toti: sa nu ne modernizam, ca suntem frate cu padurea si cu ursu'! Straniu e ca asemenea pareri vin din partea unor oameni cu acces la Internet, deci la informatie, nu din partea unor tarani marginiti. Sau, poate, ma insel?!
    • +3 (3 voturi)    
      Ei (Miercuri, 21 august 2013, 0:05)

      un dac [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      Nici chiar asa, exagerezi. Pe de-o parte noi, miticii, stim cine are hotelul Pestera, cine a luat in concesiune halci de teren, cine a lasat in paragina Scropoasa, cine va beneficia de acest drum minunat. Pe de alta parte noi, turisti la randul nostru, stim ca astfel de decizii nu se iau local, deci nu e nimic de laudat, cum spui tu, dimpotriva. Pe de a trei parte, tot noi stim ca un drum nu inseamna turism, inseamna doar turisti. Ceea ce aduce bani doar benzinarilor si vanzatorilor de mici si carbune de gratar. Si ca sa nu crezi ca sunt un taran marginit, desi ar fi minunat sa fiu, iti pot da multe exemple de parcuri nationale cu bariera, taxa si parcare la intrare. Si tot ca sa nu crezi cine stie ce, iti mai zic din studii profi ca unul dintre motivele pentru care avem un anumit tip de turisti straini este tocmai faptul ca mai avem fauna, ca avem pesteri "nemodernizate", ca avem sate " nemodernizate" etc. Hai sa respiram de doua ori inainte de a jigni oamenii. Cu respect.
      • +1 (1 vot)    
        Ai dreptate. Imi cer scuze. (Miercuri, 21 august 2013, 10:43)

        Metec [utilizator] i-a raspuns lui un dac

        M-a luat valul indignarii si am scapat cateva imprecatii, ceea ce nu imi sta in fire. Cu scuzele de rigoare, pentru cei care s-au simtit jigniti, cred in continuare ca soselele alpine sunt un bun mod de a promova turismul romanesc. In acelasi timp, sunt de acord ca trebuie aplicate reguli severe pentru turistii care polueaza mediul, indiferent daca au ajuns pe munte cu bocancii si cortul sau cu automobilul.
  • +1 (1 vot)    
    muntii nostri (Miercuri, 21 august 2013, 11:50)

    Gaby51 [utilizator]

    Cand vad multimea care ia cu asalt Bucegii, ma gandesc: ce cauta si ce gasesc acolo decat aglomeratie, gratare, manele, nesimtire. Vin dintr-o vacanta avand ultimul traseu VALEA JIULUI . Frumos, salbatic, pacat ca soseaua s-a cam deteriorat dar vad ca se lucreaza la ea de zor. Mergeti romani si mai departe de lungul nasului! E ceva mai departe dar merita efortul si banii.
  • +2 (2 voturi)    
    Despre calitatea turismului (Miercuri, 21 august 2013, 14:40)

    hot news [utilizator]

    Felicitari pentru aceasta initiativa ! Dar: Cand vor fi asfaltati si dati in folosinta si ceilalti cativa Km de sosea, care in prezent sunt neasfaltati ? Cand va fi toata soseaua (toti cei 20 km)complet la gata ? Am inteles ca intreaga sosea va avea 20 Km si se deschide oficial doar portiunea de 17 Km. Pe Transbucegi vor putea circula si curse de autocare, autobuze si microbuze pentru a putea merge si cei care nu sunt posesori de autoturisme ? Sper ca pe aceasta sosea, ca si pe toate celelalte, sa fie radare, senzori de viteza, dese atentionari (vocale, afisaje luminoase, tabele luminoase, etc.) pentru a se merge incet, cu viteza foarte redusa pentru a NU se produce accidente. Sper sa fie camere video sa se monitorizeze fiecare numar de masina si cu ce viteza a rulat. Nu se pot lasa lucrurile asa de izbeliste sa lasi toti vitezomanii sa goneasca - pe asemenea sosele (Transfagarasanul, Transalpina, Transbucegi si viitoarea Transcarpatica - ca de altfel, pe toate drumurile, soselele, autostrazile, strazile, bulevardele, etc. trebuie respectate limitele de viteza, trebuie trasi la raspundere soferii inconstienti, trebuie pusi parapeti exact ca-n tarile vestifce - acei parapeti metal+sticla inalti pentru a preveni orice fel de accident, pentru a preveni orice rasturnare a masinilor in prapastie. Sper sa fie asa. Sper sa avem si curse regulate de autobuze, autocare, microbuze cu care sa mearga toata lumea sa viziteze, curse care sa uneasca Sinaia cu Babele si cu Crucea de pe Caraiman, pentru a fi accesibile tuturor si celor care nu au antrenament montan. Sa fie exact ca-n tarile din Vest. Pentru aceste lucruri ar trebui instituite taxe modice (1-5-8 RON) de acces pe aceste sosele, exact ca pe autostrazi, acesti bani fiind folositi la modernizarea, intretinerea si repararea arterelor de circuilatie. Taxarea se va face fie la intrare sau la iesire. Masinile cu roviniete speciale pentru asemenea sosele (au platit deja taxa) pot avea acces fara a mai fi plati alte taxe. Rovi
    • 0 (0 voturi)    
      bine zici (Joi, 22 august 2013, 0:41)

      leeloo2 [utilizator] i-a raspuns lui hot news

      Se minte ca e pana la Babele... pai nu este, e doar pana la intersectie spre Piatra Arsa unde nici macar o parcare nu este amenajata. Cat despre autobuse nu cred ca au voie, e limita de greutate pe un asemenea drum la 7.5 tone parca, altfel se duce de rapa. Deci numai microbuze.
  • 0 (0 voturi)    
    Sa nu ne mai dam mai destepti ca altii (Joi, 22 august 2013, 7:43)

    sergiu1276586526386 [utilizator]

    Sunt deosebit de simpatici toti acesti lupi moralisti care se cred mai buni ca ceilalti doar pentru ca ei sunt "oameni de munte".

    Fiecare e liber sa se bucure de natura in felul lui, fara a deranja pe altii si fara a lasa mizerie, evident.

    Daca unul urca cu masina pe un drum care este pus la dispozitie si se plimba in sandale pe platou, inseamna ca e OK. Daca altul se cocoata prin Jepi, e la fel de bine. Nu e unul mai bun ca altul, au doar alte prioritati.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi