"Aici locuieste tortionarul si calaul Alexandru Visinescu" - afis aparut pe blocul in care locuieste fostul comandant al penitenciarului Ramnicu Sarat

de R. Pantazi     HotNews.ro
Joi, 1 august 2013, 10:36 Actualitate | Esenţial

Pe blocul in care locuieste Alexandru Visinescu, fostul comandant al penitenciarului al inchisorii Ramnicu Sarat, a aparut un afis cu urmatorul mesaj: "Aici locuieste tortionarul si calaul Alexandru Visinescu. Sef de penitenciar la Ramnicu Sarat intre anii 1956-1963. Responsabil de moartea si tortura a sute de detinuti politici". Fotografia ne-a fost semnalata de un cititor si a aparut la intrarea in blocul lui Visinescu dupa ce Gandul, in parteneriat cu Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului si Memoria Exilului Romanesc, a publicat lista fostilor tortionari din perioada comunista.

Marti, 30 iulie, Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului si Memoria Exilului Romanesc (IICCMER) a solicitat Parchetului de pe langa Tribunalul Militar Teritorial Bucuresti inceperea urmarii penale a fostului comandant al inchisorii Ramnicu Sarat, Alexandru Visinescu, pentru omor deosebit de grav.


 
Andrei Muraru, presedintele executiv al IICCMER, a explicat ca, "practic, toti detinutii politici inchisi in timpul regimului comunist la Ramnicu Sarat au fost torturati fizic si psihic ca urmare a deciziilor luate de comandantul penitenciarului. Toate dovezile noastre, fie ca este vorba despre marturiile fostilor detinuti politici, de amanuntele oferite de catre fostii subalterni sau de documentele din arhive, arata ca Alexandru Visinescu este responsabil din punct de vedere penal pentru decesele inregistrate la Ramnicu Sarat in timpul mandatului sau".
 
In aceeasi zi, Alexandru Visinescu a avut o reactie violenta in fata ziaristilor care au venit sa-l intrebe cum comenteaza cererea Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului si Memoria Exilului Romanesc (IICCMER) de a se incepe urmarea penala impotriva sa, in calitate de fost comandant al inchisorii Ramnicu Sarat, pentru omor deosebit de grav.

Acesta a incercat sa loveasca ziaristii de mai multe ori, injurandu-i: "Iti dau, f... Cristosu' ma-tii sa-ti f..."

Jurnalistii l-au intrebat daca se considera vinovat fata de aceste acuzatii. "Nu! Eu am indeplinit o functie", a raspuns acesta, dupa care a incercat sa loveasca un alt ziarist, injurandu-l din nou.

Citeste si:


Citeste mai multe despre   






















23169 vizualizari

  • +44 (52 voturi)    
    Bravo! (Joi, 1 august 2013, 10:53)

    Metec [utilizator]

    Scarba si dispretul nostru sunt arme mai puternice decat pumnii "lor"!
    • +38 (40 voturi)    
      15.000 de securisti primesc pensii uriase (Joi, 1 august 2013, 12:41)

      FFF T [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      În 22 decembrie 1989, Departamentul Securitatii Statului (DSS), politia politica a regimului communist din Romania, avea un efectiv total de: 15312 angajati, dintre care 10114 ofiteri, 791 maistri militari, 3179 subofiteri si 1228 personal civil.

      Fostii securisti, cei care au mentinut frica si teroarea in timpul regimului comunist, careau intimidat, umilit, torturat, ucis oameni nevinovati, sunt rasplatiti de statul roman, adica de noi, cu pensii URIASE, de peste 3.000 de lei/luna, unii chiar peste 5.000 lei/luna.
      Pensiile securistilor sunt incluse in categoria "pensii militare".
      Ei ar trebui tinuti cu pensia minima sau fara nici o pensie,macar atat.
      • 0 (4 voturi)    
        poftim?! (Vineri, 2 august 2013, 7:13)

        hot news [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

        Nu, nu am idee de cifrele exacte, insa inainte de 1989 eu banuiam ca sunt de ordinul a 600 de mii!
        Cum, tu vrei sa zici ca numai 15 mii de securisti au tinut sub teroare 21 de milioane de locuitori?!
        Daca este asa, bravo lor!
        Isi merita cu prisosinta pensiile grase de acum!
    • +2 (4 voturi)    
      si... pensiile de mii de lei noi (Joi, 1 august 2013, 12:43)

      cboengiu1284466354445 [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      (zeci de milioane vechi). Pedepsa mai grea nici ca poate fi conceputa.
    • +7 (15 voturi)    
      scarba scarba, dar (Joi, 1 august 2013, 13:23)

      kelye [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      Sper sa nu am dreptate dar am sentimentul ca si chestia asta se va termina traditional romaneste. In coada de peste.

      In loc sa fie directionate scarba si dispretul catre comportamentul de natura primitiva, a societatilor ce permit reprimarea opiniilor diferite si a sistemelor ce instrumenteaza asa ceva, ele sunt catre o persoana.
      Probabil un om 'de bine' se va trezi sa-l linseze si dupa se va lasa calmul si pacea.

      Tipic romanului care 'se racoreste' batand calul, nevasta, cainele si dupa trage o tuica mica. A fost o zi buna.

      Gestul ar fi de 'bravo' daca ar fi indreptat impotriva a tot ce a insemnat reprimare comunista nu a unui singur mosneag.

      Precum mentioneaza comentariile anterioare sunt mult mai numerosi cei care au participat.
      Nu era o singura puscarie, nu a fost un singur comandant,

      Pe cat puneti pariu ca majoritatea nu-l condamna pentru ca 'asa erau timpurile ' ? ( http://posmotrel.eu/2013/02/asa-erau-timpurile/ )
      • 0 (6 voturi)    
        Da, sunt mult mai multi.... (Vineri, 2 august 2013, 7:59)

        Andor74 [utilizator] i-a raspuns lui kelye

        Dar nu-i poti condamna pe toti pentru ca multi au imunitate (sunt parlamentari). Si sunt de acord doar in mica masura cu "asa erau timpurile" pentru ca si atunci puteai sa nu faci exces de zel. Adica putea conduce inchisoarea si fara sa-i tortureze pe cei de acolo chiar daca acestia isi manifestau in continuare apartenenta la alte idei politice.
        Ce ma deranjeaza mai tare acum:
        - nu pot fi de acord cu "ochi pentru ochi si dinte pentru dinte" - teoretic, societatea a mai evoluat; ar trebui sa lasam justitia sa-si faca treaba si sa-l condamne. Si sa-i arate acum un alt director de inchisoare ca poti trata omeneste ocnasii...
        - reactia presei - "uite cum vrea sa loveasca!". Normal, suntem inainte de toate animale. Nu cunosc om care atunci cand se simte incoltit sa nu incerce sa loveasca - cedeaza psihic!
        - ne arunca praf in ochi cu omul asta si scapa multi altii... Dupa cum comenta si altul pe aici, sunt destui fosti securisti care iau pensii mari (probabil numai ca sa taca din gura)
        • -2 (2 voturi)    
          Sictir! (Vineri, 2 august 2013, 13:24)

          Veetor [utilizator] i-a raspuns lui Andor74

          "- reactia presei - "uite cum vrea sa loveasca!". Normal, suntem inainte de toate animale. Nu cunosc om care atunci cand se simte incoltit sa nu incerce sa loveasca - cedeaza psihic!"

          L-au incoltit! Au vrut sa-i jupoaie hainele de pe el!...

          Hai lasa-ma!
  • +27 (31 voturi)    
    bravo ... (Joi, 1 august 2013, 10:54)

    jorea [utilizator]

    de trei ori bravo !
  • +30 (38 voturi)    
    Va plati cu varf si indesat (Joi, 1 august 2013, 10:56)

    octavian.piciu [utilizator]

    A sosit momentul cand viata le-o plateste acestor calai, chiar aici pe Pamant unede nemernicii astia au crezut ca vor fi linistiti ptr totdeauna.

    A sosit clipa sa-i transformam traiul linistit intr-un calvar, sa ne purtam cu el ca si cu un gunoi, sa-l apostrofam la fiecare iesire din bloc, sa-i strigam pe strada ca e un criminal si sa-l terorizam la fiecare pas.

    Sunt convins ca aceasta tortura psihica va fi cea mai crunta pedeapsa pentru el. Personal, am sa caut blocul si am sa-l pandesc cand iese si-am sa-i spun cateva vorba. Vreau sa-l vad iesindu-si din minti... Stiu cam pe unde se afla.

    Criminalul, nemernicul...
    • +23 (27 voturi)    
      unde sta... (Joi, 1 august 2013, 12:10)

      CNBC [utilizator] i-a raspuns lui octavian.piciu

      Incepi de pe Ion Brezoianu 53....te descurci.
    • -3 (19 voturi)    
      Ce castigi? (Joi, 1 august 2013, 12:19)

      mariluc [utilizator] i-a raspuns lui octavian.piciu

      In acest caz, si viata ta va deveni un calvar.

      Nu cred ca il "doare" oprobriul public, e obisnuit cu asa ceva si cred ca stie sa injure mai bine decat multi dintre noi.

      Cea mai buna pedeapsa pt. acest soi de oameni ar fi sa nu mai fie sustinuti de autoritati si de cei care sunt in conducerea acestei tari, sa li se ia averea si sa se imparta mostenitorilor celor care au suferit, sa nu mai aiba dreptul de a alege si de a candida la functii, sa moara saraci si singuri, asta cred ca i-ar durea.
      • +16 (20 voturi)    
        Ce castig? Iti spun eu ce: (Joi, 1 august 2013, 13:02)

        octavian.piciu [utilizator] i-a raspuns lui mariluc

        ... iau atitudine din respect ptr miile de oameni nevinovati ce au murit in chinuri de neimaginat, la ordinele javrei asteia ordinare, daca statul roman comunist de dupa 89 nu a luat inca!
        • +3 (15 voturi)    
          nu iei atitudine (Joi, 1 august 2013, 14:13)

          kelye [utilizator] i-a raspuns lui octavian.piciu

          Tot ce faci e sa continui acelasi comportament primitiv pe care si personajul asta l-a avut.

          Daca vrei respect pentru nevinovati atunci te implici intr-un ONG care studiaza problema, strangi lume si faci demonstratii pentru desecretizarea oricarei arhive existente.

          De fapt tot ce faci e sa-ti versi nervii pe singurul care a picat de prost in timp ce restul traiesc bine mersi.

          Si partea trista e ca dupa ce moare asta totul revine la 'normal'.
          • +5 (7 voturi)    
            am facut asta ani de zile, crede-ma :-))) (Joi, 1 august 2013, 14:56)

            octavian.piciu [utilizator] i-a raspuns lui kelye

            ... romanii nu sunt in general un popor solidar, asa ca ceea ce spui tu e o utopie. De-aia javre ordinare ca mosu asta sunt inca liberi la 24 de ani de la revolutie. Ministrul justitiei a fost ani de zile o alta securista imputzita, si exemplele pot continua...
          • 0 (2 voturi)    
            ai intrucatva dreptate! (Vineri, 2 august 2013, 7:17)

            hot news [utilizator] i-a raspuns lui kelye

            Nu, nu stiu care ar fi solutia corecta.
            Ai dreptate ca NU trebuie sa le raspundem si noi cu aceeasi moneda.
            Visinescu ESTE vinovat, a fost sef de tortionari, si nu are pic de regrete, dar acum intr-adevar "a picat de prost" - cei mai destepti si-au schimbat numele, au plecat, s-au ascuns suficient de bine ca sa nu poata fi gasiti ...
            Atitudinea lui denota clar ca nu e prea inteligent!
  • +28 (32 voturi)    
    De meserie , CALAU ! (Joi, 1 august 2013, 10:59)

    pedepsitorul [utilizator]

    Eu am indeplinit o functie, Sef de puscarie, iar in fisa postului avem responsabilitatea torturarii si uneori mai constatam si decesul !

    Blestemat sa fie numele tau!
  • -12 (20 voturi)    
    a fost insemnat (Joi, 1 august 2013, 10:59)

    Tovarasul_Mos_Craciun [utilizator]

    cred ca multi neo-nazisti au de lucru in aceasta perioada.
  • -33 (41 voturi)    
    mari fraieri (Joi, 1 august 2013, 11:10)

    antitot [utilizator]

    Ha hahahahaha
    Toata tevatura asta e comandata de antena 3 si gandul sa-l discrediteze pe basescu si voi ati pus botul.
    Adica tortionarul are pensie de 6000 lei inca de pe vremea lui Boc.
    Base condamna comunismul dar la bani nu-i mai condamna.
    Pe asta cum o inghititi?????
    • +20 (26 voturi)    
      Bine ca eshti tu istetz de dai pe afara.... (Joi, 1 august 2013, 11:58)

      Van_the_Man [utilizator] i-a raspuns lui antitot

      Bre "Gica contra", tortionarul nu a fost deranjat datorita criminalului Iliescu si a gashtii sale de comunisto-securisbti.
      Eshti dus cu pluta daca spui ca Boc i-a facut pensia asta, iar Basescu ce ar trebui sa faca - sa-i taie din pensie - in ce baza ?
      Este ultimul raspuns pe care-l primesti de la mine. Eshti jenant, mai productiv este sa nu fii bagat in seama.
      • -1 (1 vot)    
        nu, nu Boc (Vineri, 2 august 2013, 7:19)

        hot news [utilizator] i-a raspuns lui Van_the_Man

        Dar pe Ilici, cine l-a ales?
        si nu o singura data, ci in mai multe mandate!
        Nu cumva noi, poporul?
        Majoritatea?
        Inseamna ca asa ne place!
    • +19 (25 voturi)    
      anti... idiot! (Joi, 1 august 2013, 12:02)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui antitot

      Cine se ocupa de pensii?!
      Parca guvernul!
      Cine le/a facut pensiile mari?!
      Parca pesedeul!
      Cine este la putere!
      Parca useleul!
      De ce nu face nimic?!
      Pentru ca oameni ca pishinescu ala au fost veriga lor de baza!
      Taci!
      Daca ai bun simt, taci!
      Dar nu ai,...
      Du/te si ridica/ti argintii de la casieria uslasa!
  • +2 (32 voturi)    
    Mobbing (Joi, 1 august 2013, 11:23)

    _florin_ [utilizator]

    Imi pare rau, dar nu pot fi de acord cu o asemenea actiune. Nu asa se trateaza problema.

    O asemenea abordare e echivalenta cu practicile sistemului din care personajul respectiv a facut parte. Instigarea la ura nu face altceva decat sa-i dea un motiv sa se apere.

    Trebuie pus sub acuzare si judecat. Asta se face intr-o societate evoluata!
    • +13 (23 voturi)    
      As fi fost de acord cu tine, daca ar fi omorat! (Joi, 1 august 2013, 11:47)

      Metec [utilizator] i-a raspuns lui _florin_

      Intr-adevar, nu s-ar cadea sa omori un om batran, pentru crime pe care le-a facut in trecut si fara judecata. Insa un afis care sa arate oprobriul public pentru un asasin sadic mi se pare o minima pedeapsa pentru acest "om"...
      • -1 (15 voturi)    
        Instigare (Joi, 1 august 2013, 12:25)

        _florin_ [utilizator] i-a raspuns lui Metec

        Ce poate fi afisul respectiv in afara de instigare?

        Gandeste-te si la ipoteza in care o ruda de-a unei victime vine si il omoara.

        Moare nejudecat si altcineva e condamnat pentru crima. Nu crezi ca ar fi o situatie absurda?
    • -13 (23 voturi)    
      bravo (Joi, 1 august 2013, 11:48)

      adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui _florin_

      primul comentariu inteligent .

      restul ... nu faceti decat sa confirmati afirmatia cum ca suntem un popor innapoiat .
      • +2 (2 voturi)    
        Stiti ce au facut ungurii, in '56? (Joi, 1 august 2013, 16:53)

        Metec [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

        Revolutia maghiara din 1956 a fost extrem de sangeroasa, iar activistii si securistii comunisti au fost casapiti de unguri, la gramada. Iar ungurii sunt un popor avansat fata de noi, nu-i asa?! Ia comparati cu ceea ce a facut "inapoiatul" popor roman in decembrie '89...
    • +8 (14 voturi)    
      pai e arestat cumva ? (Joi, 1 august 2013, 12:02)

      rakleta [utilizator] i-a raspuns lui _florin_

      Locul lui e in tribunal, la propriul proces cum bine zici, dar vad ca nu e arestat inca, sade bine mersi si incearca sa imarta scatoalce jurnalistilor.
      E de condamnat populatia cand vede ca ranjeste in fata pe la geam ?
      Daca se intampla in SUA , era bine. Se intampla la noi e naspa ....
      • +2 (10 voturi)    
        Implica-te (Joi, 1 august 2013, 12:20)

        _florin_ [utilizator] i-a raspuns lui rakleta

        Scrie scrisori autotitatilor, ONG-urilor care se ocupa de victimele comunismului.

        Nu-i da ocazia se pozeze in victima.
        • +3 (11 voturi)    
          care autoritati ? (Joi, 1 august 2013, 13:41)

          rakleta [utilizator] i-a raspuns lui _florin_

          Celor care nu-si fac treaba ?
          Celor care stau o zi sa imi depun acte de un buletin ?
          Celor care trebuie sa dau spaga pentru carnet ?
          Celor care trebuie sa dau spaga in spitale ?
          Celor care ii doare in cur de infractorii de pe strada ?
          Celor care te trimit la primbare cand nu au chef de treaba ?
          Celor care incearca sa ma prosteasca cu un 10 bani la paine ?
          Celor care imi baga taxa sa imi trec masina pe numele meu , spund ca e bine comun ?
          Alora sa le semnalizez ?
          Buna gluma ... As putea sa te injur cu asa propunere.
          • +5 (7 voturi)    
            Regula (Joi, 1 august 2013, 13:59)

            _florin_ [utilizator] i-a raspuns lui rakleta

            Daca nu sesizezi autoritatile, nu ai dreptu' sa te plangi ca nu se face nimic.
            • 0 (10 voturi)    
              cred ca nu ai inteles inca (Joi, 1 august 2013, 14:09)

              rakleta [utilizator] i-a raspuns lui _florin_

              Se sterg la fund cu hartia mea, asta chiar daca am numar de inregistrare ?
              Astia pierdura contractul cu Bechtel , si tu crezi ca le pasa un amart ca mine.
              Pe unii ii judeca de 8-9 ani. Si ce crezi, ii doare la basca. Mai apuca asta 8 ani de zile ?
              Nope. Macar sa ii fie rusine sa iasa pe strada. Daca e inchis la mititica , iarasi , cred ca nu ii pasa.
              • +7 (9 voturi)    
                Nu-nu (Joi, 1 august 2013, 14:47)

                _florin_ [utilizator] i-a raspuns lui rakleta

                Dumneavoastra sunteti cel sau cea care nu a inteles inca.

                In momentul in care oamenii care se implica ajung sa reprezinte o "masa critica", in acel moment institutiile reactioneaza.

                Faptul ca pe "ei" ii "doare in basca" e oglinda faptului ca si pe noi ceilalti ne doare in cot.

                In loc sa avem o atitudine consecventa si transanta, combinam perioade de letargie cu actiuni irationale si pripite.
      • -5 (11 voturi)    
        Nope (Joi, 1 august 2013, 12:31)

        CosminMaricari [utilizator] i-a raspuns lui rakleta

        E "naşpa" oriunde în lume. _florin_ are dreptate. Şi nici are legătură cu crimele pe care le-a comis torţionarul. Afişul ăla nu vorbeşte despre cruzimea comunismului, ci arată că încă nu suntem o societate civilizată.
    • 0 (2 voturi)    
      in mod normal as fi de acord cu tine.. (Vineri, 2 august 2013, 13:13)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui _florin_

      ..dar de 24 e ani in aceasta tara nu s-a facut nimic pentru a se pedepsi membrii "aparatului" de tortura instaurat in perioada Comunismului in Romania!
      Prin urmare, in 24 de ani s-a acumulat suficienta frustrare in oameni(de toate categoriile sociale) ca sa rabufneasca sub aceasta forma acum: si e o rabufnire justificata!
      In opinia mea (de necunoscator al firii umane) asa spune ca oamenii ca acest Visinescu or sa simta cel mai puternic oprobriul public si traditionala "sete" pentru dreptate a poporului Roman, din mai multe motive: sunt primii si acuzatorii(si victimele care le-au supravietuit) sunt in forma maxima acum(la inceput); nu au sprijinul niciunui "puternic " al acelor, dar si acestor vremuri; asta le-a fost "scopul" de cand s-au infiintat acele centre penitenciare "speciale" etc.
      Eu sunt de acord sa fie cautati, prinsi si decazuti din drepturile cetatenesti toti tortionarii si comandantii penitenciarelor "groazei: functia nu poate sa justifice natura criminalä si sadica a firii acestor oameni - un om normal ar fi tratat acei detinuti omeneste.
      Nu pot fi de acord sa se faca vreo abatere de la aplicarea corecta a Legii: Justitia trebuie sa actioneze cu fermitate in aceste cazuri si fara prea multa retinere - orice om stie si spune ca binele/raul pe care il faci ti se intoarce insutit...
      Victimele au tot dreptul sa faca presiune, dar sa fie foarte atente: rabdarea este o virtute pentru oricine si rasplata va fi pe masura.
      Cat despre Visinescu: la cate a vazut si facut acest neom, sunt sigur ca se astepta sa I s eintample asta in orice clipa..mai ales dupa '89 - nu o sa il afecteze prea mult( nici acum nu realizeaza ce a facut); noi o sa ne agitam si el o sa stea bine mersi in ignoranta care l-a ajutat sa faca ce a facut si in tinerete: sper doar ca Justitia sa stie sa actioneze corect in acest caz.
      Mie imi pare acest caz Visinescu un fel de supapa de eliberare a presiuni.. "Sistemul" trebuia sa mai "testeze" putin romanii si reactia lor.
  • +1 (15 voturi)    
    diacritice (Joi, 1 august 2013, 11:23)

    0m [utilizator]

    ..admirabil gestul, păcat că e scris fără diacritice
  • -10 (30 voturi)    
    Ce se ascunde (Joi, 1 august 2013, 11:25)

    evoque [utilizator]

    dincolo de acest "scandal" legat de visinescu?!
    In romania cand se lanseaza o dezbatere atat de ampla pe un subiect care nu are legatura cu timpul si momentul se intampla cu totul altceva.
    De visinescu si altii ca el se stie de mult si nimeni nu a facut nimic in legatura cu ei, pe cale de consecinta toata lumea vorbeste din senin despre tortionari, iar acest lucru inseamna ca cetatenilor trebuie sa le fie distrasa atentia de la altceva.
    Ce este acel altceva, ramane de vazut. Oricum ceva se ascunde sub acest subiect.
    • +7 (9 voturi)    
      corect (Joi, 1 august 2013, 11:50)

      draq [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      Trebuiau luate masuri cu mult timp in urma, nu dupa mai bine de 20 de ani de la revolutie. Nu e rau ca se intampla chiar si dupa atata timp. Acest gen de oameni nu merita sa fie liberi, dar ceva e intr-adevar suspect
  • +11 (13 voturi)    
    Foarte bine! (Joi, 1 august 2013, 11:43)

    suk-yi [utilizator]

    Inca ar trebui marcat mai bine, cu pata de culoare si caractere mult mai mari, ar trebui boicotat de vecini si de toata lumea care a avut de suferit din cauza lui si din cauza celor ca el; asa vor invata toti cei ca el ca nu isi pot permite sa isi bata joc de oameni si ca indiferent cit timp a trecut, crimele nu se uita si nu se iarta. Am fost oi proaste suficient de mult timp!
  • +7 (11 voturi)    
    ok (Joi, 1 august 2013, 11:50)

    Tomis [utilizator]

    Si care este adresa, sa stim si noi? Poate devine loc de pelerinaj, sa-l vada lumea pe distinsul sef de penitenciar.
  • -11 (21 voturi)    
    Un simplu executant (Joi, 1 august 2013, 11:56)

    m3th0dman [utilizator]

    El a fost un simplu executant. Surprinzător, majoritatea dintre noi s-ar fi comportat la fel în situația lui; asta o demonstrează experimente psihologice făcute în universități celebre din SUA (celebru e Milgram de la Yale - http://en.wikipedia.org/wiki/Milgram_experiment sau Stanford Experiment - http://en.wikipedia.org/wiki/Stanford_experiment ).

    Trași la răspundere ar trebui să fie superiorii, politicienii de la acea vreme care au instaurat tortura, care au creat sistemul și i-au spălat pe creier pe mulți (ce putea înțelege un tânăr needucat de la țară din școlile de sub-ofițeri de securitate). Problema mare e că acei comuniști care au creat și menținut sistemul, au rămas sus și după '90, în frunte cu Iliescu; ei sunt principali vinovați și nu un simplu executant. Dar Iliescu e lăudat...

    Până când nu admitem faptul că am fost conduși de comuniști cu mentalitate comunistă și după '90, nu vom progresa prea mult.
    • +12 (14 voturi)    
      a ales sa fie un astfel de executant (Joi, 1 august 2013, 12:35)

      cetatean.ro [utilizator] i-a raspuns lui m3th0dman

      Nu poti sa spui ca el nu e vinovat, deoarece a fost un simplu executant. Trebuie sa intelegi ca el a ales acel job. Probabil pentru ca i-a placut sa chinuie si sa omoare oameni.
    • +8 (10 voturi)    
      . (Joi, 1 august 2013, 13:31)

      Marius Muntean [utilizator] i-a raspuns lui m3th0dman

      Fiecare e responsabil de faptele lui.
    • +4 (6 voturi)    
      Majoritatea dintre voi, poate... (Joi, 1 august 2013, 15:49)

      liviu.n [utilizator] i-a raspuns lui m3th0dman

      Nu dintre noi, eu unul nu m-as fi angajat la inchisoare veci pururi, mai ales sa stiu ca in acele inchisori au fost bagati cei mai de seama Romani. Istorie se putea citi si pe vremea comunistilor, dar ceea ce-au facut tortionarii se numeste exces de zel si slugarnicie fata de puternicii vremii, evident cu foloasele pe care le aveau in urma acestor fapte.
  • +15 (19 voturi)    
    Felicitări autorului! (Joi, 1 august 2013, 12:14)

    corvus coraX [utilizator]

    Asta trebuia să se întâmple imediat după 1990, să se facă un semn pe zidurile tuturor securiştilor şi activiştilor!!
  • +14 (18 voturi)    
    cred ca stiu unde sta... (Joi, 1 august 2013, 12:15)

    carmen_i [utilizator]

    Din videoul postat in articolele anterioare si dupa ce am consultat google maps cred ca am identificat unde sta, mai exact pe str Ion Brezoianu nr. 53 (cu aproximatie - nu pot fi 100% sigura). Daca esti foarte atent la detaliile din video ai suficente informatii pentru identificare.

    Este foarte interesant cum acesti criminali si tortionari au fost feriti de justitie si primesc pensii grase pentru "munca" lor. Pe deasupra, sunt gata sa pariez ca sunt altii despre care nu stim absolut nimic si ca nu vom afla niciodata numele lor. Iar ei isi vor manca linistiti banii in timp ce locuiesc in apartamente proprietate personala, fara sa fie trasi la raspundere. Si vor muri de batranete in liniste ca "oameni onorabili"...
  • +16 (18 voturi)    
    M-am saturat de romani firoscosi si blegi... (Joi, 1 august 2013, 12:35)

    Metec [utilizator]

    Din cauza unora ca Plesu si Paleologu, care au indemnat populatia sa se abtina in 1989 de la "vanatoarea de vrajitoare", avem situatia de astazi, cand tortionarii o duc de minune, cu mult mai bine decat victimele lor nevinovate, iar copiii fostilor nomenclaturisti si securisti "ne fac legi si ne pun biruri/ne vorbesc filozofie..." Acum, nu mai vreau sa aud voci din astea "pacifiste": nu e bine, nu e frumos, lasati bietul batran in pace... Sa stie ca este un monstru si sa se simta haituit! Sa nu se simta nicaieri in siguranta, pentru ca a facut ce a facut! Si aplicarea legii sper sa nu se lase prea mult timp asteptata...
    • -5 (11 voturi)    
      Vanatoare de cozi de topor (Joi, 1 august 2013, 13:12)

      _florin_ [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      Nu numai ca nu vrei sa auzi ceea ce spunem, dar auzi doar ceea ce vrei.

      Nu spun nici "bietu' batranel" si nici ca trebuie lasat in pace!

      Da' atitudinea asta de gradinita, il aratam cu degetu' si asteptam sa vina tova sa ia masuri e total contraproductiva.

      Fi sigur ca si el a actionat indrumat fiind de niste argumente la fel de solide precum ale dumneavoastra. "Fascistii si chiaburii astia ne-au asuprit ... Le aratam noi!"
      • +7 (9 voturi)    
        Si, ce altceva sa facem?! (Joi, 1 august 2013, 15:05)

        Metec [utilizator] i-a raspuns lui _florin_

        Vino cu o propunere. Daca asa nu e bine, cum trebuie sa procedam? Sa asteptam ca Justitia sa faca acum ceea ce n-a facut 23 de ani? Esti naiv, daca nu rau intentionat.
        • -2 (4 voturi)    
          prefer naivii criminalilor (Joi, 1 august 2013, 19:29)

          georgeb [utilizator] i-a raspuns lui Metec

          cine omoara un alt om este criminal. cine instiga la linsaj este complice la crima.

          Prefer toti naivii lumii unor criminali.
  • +2 (10 voturi)    
    mob justice (Joi, 1 august 2013, 12:35)

    georgeb [utilizator]

    nu spun ca se va ajunge la mob justice, dar incepe sa miroasa un pic a "vigilantism". Inteleg durerea si furia celor ce il stiu pe acesta in libertate si neapasat de nici o povara morala, dar o societate dezvoltata isi trateaza altfel chiar si cei mai inraiti criminali. Ar fi pacat daca o ancheta bine intentionata a Gandul si IICMER si o campanie similar bine intentionata a Hotnews sa conduca la ceva ce nici o tara democratica n-ar trebui sa isi doreasca - linsaj. Repet, chiar daca subiectul o merita din punct de vedere moral, statul n-ar trebui sa permita si ar trebui sa il puna sub protectia unei celule cat de curand.
    • +6 (8 voturi)    
      . (Joi, 1 august 2013, 13:43)

      Marius Muntean [utilizator] i-a raspuns lui georgeb

      Inca nu ne permitem sa fim o "societate dezvoltata" ... nu cu asemenea bestii printre noi. Poate ca multe din victimele lui l-au iertat deja, pentru ca sunt buni crestini, dar asemenea atrocitati trebuie pedepsite crunt ca sa nu se mai intample in viitor.
      Daca nu vrei sa vezi "sange" poate ca nu vrei sa auzi nici de victimele acestui calau ...
      • +2 (4 voturi)    
        nu inteleg (Joi, 1 august 2013, 19:28)

        georgeb [utilizator] i-a raspuns lui Marius Muntean

        Cu ce e diferit un criminal in serie? Unde vrei sa tragi linie? Cand este linsajul justificat si cand nu?

        "Daca nu vrei sa vezi "sange" poate ca nu vrei sa auzi nici de victimele acestui calau ..."

        Ti se pare ca sustin iertarea calaului? Tot ce sustin este ca pedeapsa crunta sa fie administrata de justitie nu de strada.
  • 0 (4 voturi)    
    huh... (Joi, 1 august 2013, 13:10)

    Codruta N [utilizator]

    Nu stiu de ce, povestea cu aparitia afisului aluia are, de fapt, menirea ca... in viitor sa fie aparate astfel de jigodii!!
  • +13 (15 voturi)    
    linsaj (Joi, 1 august 2013, 13:21)

    sorin3 [utilizator]

    Daca cineva ii face vreun rau fizic nu are decit sa fie prins si sa plateasca pentru fapta lui.
    Dar sa ii pui o eticheta pe casa si sa ii spui in fata adevarul nu cred ca poate fi o problema.
    Daca si-ar marturisi pacatele si si-ar cere iertare ... ar fi o alta poveste.

    Toti "tovarasii" lui trebuie sa stie ca s-ar putea sa le vina randul... azi-miine.
    Noi nu am uitat, chiar daca unii au iertat. Pentru viitorul copiilor nostrii nu avem voie sa uitam.
    • 0 (8 voturi)    
      Legea prevede (Joi, 1 august 2013, 13:42)

      georgeb [utilizator] i-a raspuns lui sorin3

      Instigarea la violenta este o fapta penala. Libertatea de exprimare are unele limite.

      Evident ca daca cineva ii face rau fizic si este prins e bine sa raspuna pentru ce-a facut, dar statul mai are si rolul de a preveni incalcarea legii acolo unde acest lucru este posibil.
    • +2 (4 voturi)    
      Etichete si tovarasi (Joi, 1 august 2013, 14:13)

      _florin_ [utilizator] i-a raspuns lui sorin3

      Ce zici de eticheta asta:

      http://www.yadvashem.org/yv/ru/holocaust/about/chapter_1/images/persecution/01.jpg

      E asta linsaj? E asta instigare? (Consider discutia despre vinovatia personajului irelevanta, e vorba aici de un principiu)

      Cat despre tovarasi, ei ai avea mai mult de pierdut daca s-ar face mai putina valva in urma careia ei au ocazia sa se ascunda si daca personajul ar ajunge repede in fata justitiei si ar fi pus in situatia de a divulga numele fostilor colaboratori.
    • +1 (5 voturi)    
      Nu-l omoara nimeni, suntem un popor bland... (Joi, 1 august 2013, 15:22)

      Metec [utilizator] i-a raspuns lui sorin3

      Nu au fost omorati securistii nici in decembrie 1989, dupa ce au tras in oameni ca la Verdun, de ce sa credem ca isi manjeste azi cineva mainile cu sangele unui hodorog? Asta e, asa, o sperietoare, cum a fost si inainte de a se deschide arhivele Securitatii: vai, o sa se razbune victimele pe turnatori! Uite ca nu s-a intamplat, romanul (asta e o mare calitate!) nu e razbunator, ci (prea) iertator din fire... Taica-meu si-a vazut dosarul de la Secu' si povestea amuzat cum il turnau colegii de serviciu, ca spune bancuri politice si ca nu vrea sa devina membru de partid. Nici prin gand nu i-a dat sa se razbune, asta e treaba pentru prosti...
      • +2 (2 voturi)    
        asa-i suntem mielusei (Joi, 1 august 2013, 19:25)

        georgeb [utilizator] i-a raspuns lui Metec

        Targu Mures nu s-a intamplat niciodata. Si nici mineriadele n-au fost.

        Da, in ambele situatii gloatele au fost manipulate sa devina violente. Dar in asta consta instigarea la violenta. Demonizezi suficient un om sau o categorie de oameni si din restul populatiei se vor gasi suficienti sa actioneze.
  • -1 (1 vot)    
    Nu si-a spcris singur... (Joi, 1 august 2013, 15:42)

    ciprian1313 [utilizator]

    ... ca sa arate lumii in ce pericol traieste.
  • +2 (6 voturi)    
    Cu nimic mai buni! (Joi, 1 august 2013, 16:55)

    Diletant [utilizator]

    Sunt ingrozit!
    Dupa comentariile de mai sus suntem la fel ca si calaul! ... Nu asa se face dreptate!
  • 0 (2 voturi)    
    E interesant... (Joi, 1 august 2013, 22:59)

    Dacos [utilizator]

    1. Dece dupa atatia ani (inclusiv cei 23 de la asa zisa "revolutie") este pusa pe tapet o asemenea problema? Dece nu a fost pusa in primele zile de "libertate sau in 1996 cand democratia a invins cu adevarat, nu-i asa, sau in 2005 cand ne-am lepadat de ciuma rosie si am dat in icterul galbeno-portocaliu.
    2. Daca postacii de partid - nu conteaza care - tot urla "ochi pt. ochi si dinte pt. dinte" cerand capul batranului tortionar, le propun doua teme de reflectie:
    a) Omul a spus ca indeplinit o functie. Ei, daca a indeplinit o functie inseamna ca cineva i-a ordonat iar el a fost o coada de topor, ca multe altele. Romania e plina de cozi de topor! Interesant este cine i-a ordonat. Nu ma luati cu Gh. Gh. Dej...asta e scos la inaintare ca si Ceausescu de parca au dispus si condus singuri. Luati lista PMR 1945-1964 si sa-mi spuneti cati erau romani neaosi si bineinteles fara nume schimbate. Astia au fost sefii care au dat ordine batranului tortionar. El doar a executat. A indeplinit o functie! Cu ce este el mai odios sau mai putin odios fata de Silviu Brucan, de exemplu, care culmea in ultimii ani de viata ne dadea lectii de democratie de la un post privat, de suflet as zice. Cata demagogie!
    b) Intamplator un post tv . a mentionat (si celelalte au reluat!) ca batranul tortionar a facut parte din plutonul de executie al Maresalului Antonescu. Pai nu se stie ca Antonescu a fost declarat criminal de razboi, ca a omorat la evrei mai mult decat Hitler si Stalin la un loc (sic!), ca are bust, ce este sigilat intr-un cofrag de metal in curtea bisericii de la Bariera Vergului?! Ca simplu, (tele)spectator eu unul nu prea inteleg termenul de "politically correctness" sau dublul standard. Ca sa-i luam capul astuia acum, Antonescu nu mai e criminal de razboi.
    Cat de jos va puteti coborî!
  • 0 (2 voturi)    
    Mihalache avea doar 8 ani mai putin (Vineri, 2 august 2013, 10:40)

    Metec [utilizator]

    Cand a fost arestat, avea 80 de ani. Visinescu a prins vremuri blande, el nu va fi incarcerat intr-o celula sinistra si nu va fi batut zilnic de gealati de 30-40 de ani. Nu i se va refuza mancarea, asistenta medicala, confortul cotidian. Nu isi va face nevoile intr-o tineta, nu va comunica prin Morse, ciocanind in peretii celulei. Ci va incasa, mai departe, o pensie de 6 ori mai mare decat pensia medie pe tara. Va locui, in continuare, intr-un apartament luxos din mijlocul Bucurestiului si se va plimba, tacticos, pe Calea Victoriei. Tot ce i s-a intamplat este legat de niste copii de la presa, care au venit sa-l sacaie, intr-o zi. Si de un afis scos la imprimanta, care a fost sfasiat dupa 20 de minute de nepotu-sau. Asta e toata "tortura" tortionarului Visinescu, in 2013.
    Atunci, cum sa nu para ridicole revoltele unora de pe aici, care compara aceasta timida si palida reactie a societatii civile cu tratamentul inuman si infernal aplicat detinutilor politici, in anii '50, de indivizi gen Visinescu?! Sunt la fel de ridicole cu cele care il comparau pe "oropsitul" Nastase cu martirii Tutea, Coposu si Maniu! Numai ca prostia si simtul ridicolului nu se inteleg prea bine...
  • 0 (2 voturi)    
    Trebuie judecat pentru crime impotriva umanitatii (Vineri, 2 august 2013, 13:08)

    Alui [utilizator]

    Caci de asta se face vinovat. Crimele impotriva umanitatii nu se prescriu niciodata. Respectivul asta a comis nu doar niste simple crime cu termen de prescriere. E la fel ca in cazul paznicilor de lagar nazisti, adica celor care au savarsit crime in exercitiul functiunii, indiferent ca a fost la ordin sau nu.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi