Biserica Ortodoxa cauta la stat banii necesari pentru Catedrala Mantuirii Neamului: "Autoritatile locale si centrale trebuie sa sustina financiar catedrala"

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 20 martie 2013, 12:44 Actualitate | Esenţial

Catedrala Mantuirii Neamului - macheta
Foto: Patriarhia Romana
Biserica Ortodoxa cauta in continuare sa obtina si de la stat sumele de bani necesare pentru a finaliza Catedrala Mantuirii Neamului. Dupa ce in decembrie 2012 HotNews.ro scria ca Patrarhia cere primariilor din tara donatii de peste un milion de euro de fiecare pentru Catedrala, reprezentantii BOR sustin acum ca, din cauza crizei economice donatiile de la credinciosii si clericii din romania si din strainatate nu mai sunt la nivelul celor din anul 2011" si, astfel, "atat autoritatile centrale, cat si cele locale trebuie sa sustina financiar construirea catedralei mantuirii neamului".

"Avand in vedere faptul ca suntem intr-o perioada de criza economica, donatiile de la credinciosii si clericii din Romania si din strainatate nu mai sunt la nivelul celor din anul 2011. Atat autoritatile centrale, cat si cele locale trebuie sa sustina financiar construirea catedralei mantuirii neamului", a declarat purtatorul de cuvant al Patriarhiei, parintele Constantin Stoica pentru Realitatea TV.

Reprezentantul Patriarhiei s-a mai referit si la costul ridicarii Catedralei Mantuirii Neamului care se ridica la aproape 100 de milioane de euro.

Sursa citata precizeaza ca pana in acest  moment, proiectul a fost realizat in proportie de 50% si ca, in cei doi ani de constructie, Patriarhia a investit aproximativ 50 de milioane de euro.

Cu toate acestea, o parte din banii investiti au provenit din donatiile si sprijinul financiar al statului Roman. Astfel, in 2012 statul roman a sprijinit constructia catedralei cu aproape 8,4 milioane de euro, din care 4,2 milioane de euro de la Guvern si 2 milioane de euro de la Primaria Generala a Capitalei.

HotNews.ro a scris in decembrie 2012 ca Patrarhia a cerut mai multor primarii din Romania donatii de peste un milion de euro fiecare pentru continuarea lucrarilor la Catedrala Mantuirii Neamului.

Purtatorul de cuvant al Patriarhiei, parintele Constantin Stoica, a declarat atunci pentru HotNews.ro ca "este probabil" ca Patriarhia sa fi trimis astfel de cereri de donatie, intrucat legea prevede acest lucru.

Ca reactie la solicitarile Patriarhiei, Asociatia Secular - Umanista din Romania (ASUR) cerea primariilor si consilierilor locali sa refuze cererile Patriarhiei Romane de finatare a Catedralei Mantuirii Neamului.

In anul 2012, Primaria Capitalei a donat pentru Catedrala Mantuirii Neamului 10 milioane lei. "L-am rugat pe Preafericitul sa ne faca si noua o strana unde sa scrie "Primaria Municipiului Bucuresti, iar Preafericitul ne-a binecuvantat", a declarat primarul general, Sorin Oprescu, in iunie 2011 cand s-a adus vorba pentru prima data despre aceasta donatie. In 2011 si Guvernul a acordat aceeasi suma.

Catedrala Mantuirii Neamului este construita in spatele Palatului Parlamentului, va avea o inaltime de 110 metri, o lungime de 120 de metri si o latime de 70 de metri.

Catedrala se va desfasura pe o suprafata de 38.000 de metri patrati si va avea doua hramuri: "Inaltarea Domnului" (Ziua Eroilor) si "Sfantul Apostol Andrei" si va dispune de o capacitate pentru 5.000 de enoriasi.

Citeste si:



Citeste mai multe despre   





Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO "I-am caftit pana am obosit si eu". Educatoarele care isi dadeau sfaturi pe Facebook despre cum se snopesc orfanii

Apar acuzatii extrem de grave la adresa unor educatoare din Constanta, banuite ca ar fi snopit in bataie cativa orfani dintr-un centru de plasament. Femeile au intrat in atentia ''Directiei pentru Protectia Copilului'' dupa ce pe un site de socializare ar fi vorbit, fara frica, despre tratamentele socante aplicate elevilor.








8530 vizualizari
  • +51 (51 voturi)    
    buna asa (Miercuri, 20 martie 2013, 12:50)

    RoMaLeS [utilizator]

    altii dau (vezi Cipru) si BOR-ul cere tot mai mult, mai mult, mai mult... si zic ca banii sunt ochiul lui nichiduta, eu pe nichiduta il vad cu barba, in sutana, cu haudi si trei kile de aur pe el... deobicei lucreaza numai duminica dimineata. Lucreaza doar la buzunare in numele Domnului si a iertarilor de pacate... Bravo
    • +14 (14 voturi)    
      subscriu (Miercuri, 20 martie 2013, 13:54)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui RoMaLeS

      si la urma urmei chiar sintem o tara de3 pacatosi sa ne trebuiasca "mintuirea neamului"? Sau poate e vorba numai de neamul de traista bisericesc...
  • +38 (38 voturi)    
    !!! (Miercuri, 20 martie 2013, 12:53)

    CMD [utilizator]

    Ar face bine sa se uite la Biserica din Cipru!!!
  • +35 (37 voturi)    
    mda (Miercuri, 20 martie 2013, 12:54)

    SoulSearcher [utilizator]

    eu sunt de acord ca statul roman sa vina cu 50% din bani...

    dar NUMAI daca statul roman (adica noi) devenim actionari la BOR, si sa se verse 40-50% din incasarile BOR (care sunt mai mari decat celor de la McDonalds) la bugetul de stat..

    si astfel lovesti 2 iepuri dintr-o lovitura... ajuti si biserica, si apoi iti asiguri venituri constante la buget.. de unde toata lumea asteapta pensii, salarii si asistenta medicala
    • +19 (19 voturi)    
      si... (Miercuri, 20 martie 2013, 13:37)

      manon [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      sa plateasca taxe si impozite ca orice firma si enttate care face profit in tara asta si oriunde in lume....este cea mai bogata "companie" din tara si tot cere!!!! Incredibil!!! Nesimtirea lor e pana Dzeu si inapoi....eu nu sunt de acord sa dau un leu din banii care se varsa la buget din veniturile mele! punct!
  • +34 (34 voturi)    
    biserica ortodoxa (Miercuri, 20 martie 2013, 13:00)

    marga 2 [utilizator]

    Preafericitul Daniel ar trebui să ia exemplu de la omologul său din Cipru,nu să bage țara în faliment.
    Administrațiile locale nu au bani de iluminat public,pentru strîngerea gunoaielor ,pentru salubrizarea școlilor, dar mai să cotizeze la planurile de grandomanie ale bisericii ortodoxe.In vreme de criză mondială,cine se apucă de așa construcție ?
    Ne reîntoarcem în feudalism ?Care este rolul bisericii ? SA AJUTE ENORIASII,NU SA-I JUPOAIE DE BANI.
  • +25 (29 voturi)    
    In loc sa facem birouri si locuri de munca (Miercuri, 20 martie 2013, 13:05)

    slakeritul [utilizator]

    in locul asta central din bucuresti, aruncam bani pe acoperis de ploaie pentru creduli si needucati
    • +18 (18 voturi)    
      nu e chiar asa (Miercuri, 20 martie 2013, 13:22)

      coldplayer211 [utilizator] i-a raspuns lui slakeritul

      catedrala nu e pentru creduli si needucati, e pentru popi frustrati si bor.
  • +18 (18 voturi)    
    sa nu mai intinda mana dupa bani de la buget (Miercuri, 20 martie 2013, 13:08)

    ESM [utilizator]

    Biserica sa gaseasca singura bani , nu sa mearga la cersit
    nu e corect sa ia bani de la bugete pentru magaoaia asta , nici macar un cent
    cui foloseste bisericoiul asta?
    • +12 (12 voturi)    
      ai uitat amice? (Miercuri, 20 martie 2013, 13:56)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui ESM

      Ca popii nu au muncit niciodata, ca au stat mereu paraziti?
      Si faptul ca au avut trei miini dar cea de dat s-a uscat...
  • +8 (8 voturi)    
    Bre preafericitule, ia da clic aici: (Miercuri, 20 martie 2013, 13:12)

    Ordo Teutonicus [utilizator]

    http://economie.hotnews.ro/stiri-finante-14454719-seful-bisericii-ortodoxe-din-cipru-punem-averea-bisericii-dispozitia-statului-pentru-iesirea-din-criza.htm

    Mai invata si altceva decat sa ceri.
  • +11 (11 voturi)    
    Romania cu fundu'n sus! (Miercuri, 20 martie 2013, 13:18)

    triciupa [utilizator]

    Anomalia romaneasca se extinde furibund in toate directiile si absurdul e la el acasa.
    Oare mai-marii bravei noastre biserici or fi citit asta?
    http://economie.hotnews.ro/stiri-finante-14454719-seful-bisericii-ortodoxe-din-cipru-punem-averea-bisericii-dispozitia-statului-pentru-iesirea-din-criza.htm
    De maine asteptam ca varful Omu sa se mute la Ciolpani iar gravitatia sa-i trimita pe romani in stratosfera...
  • +17 (17 voturi)    
    O intrebare: DE CE TREBUIE ? (Miercuri, 20 martie 2013, 13:21)

    mnicku [utilizator]

    pt ca biserica sa fie ca o lipitoare la bugetul statului ? Pt ce? Taxe NU plateste , impozite NU plateste , ajutorare sinistrati NU , ajutorare batrini NU ... etc si atunci pt ce statul sa plateasca din guget grandomania si infatuarea unor fetze bisericesti .
  • +3 (5 voturi)    
    ENORIASI, TREZIREA! (Miercuri, 20 martie 2013, 13:29)

    dincannes [utilizator]

    Urmàriti aici, pe cei ce ne ajutà:
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=fUoYR-AC8Ww

    Catedrala Neamului (constructia), va servi turistilor japonezi.
  • +12 (12 voturi)    
    CRESTINISM CIPRIOT vs CRESTINISM ROMANESC (Miercuri, 20 martie 2013, 13:48)

    loony [utilizator]

    Va rog, sa observati diferenta dintre atitudinile, mentalitatile. crestine, nationalist constructive si patriotice ale "Sefului Bisericii Ortodoxe din Cipru: punem averea bisericii la dispozitia statului pentru iesirea din criza" si "Conducerea Bisericii Ortodoxe Romane care cauta, la stat, banii necesari pentru Catedrala Mantuirii Neamului: "Autoritatile locale si centrale trebuie sa sustina financiar catedrala" (articolele pe Hotnews sunt succesive). Ce diferenta de abordare, pentru iesirea din criza, Biserica Ortodoxa Cipriota, da bani pentru poporul ei si tara sa, pe cand Biserica Ortodoxa Romana, vrea sa ia bani de la poporul ei si tara sa.Si atunci ne mai miram ca poporul roman si Romania a ajuns cum a ajuns ! Chiar nimeni nu vede in ce situatie suntem din punct de vedere moral si social ? Oare suntem orbi cu toti ? Sau chiar dormim cu totii ? Ar fi cazul sa ne trezim pentru ca "Somnul ratiunii, naste monstrii ? Si avem destui monstrii printre politicieni, parlamentari, guvernanti si
  • +4 (8 voturi)    
    dacă tot e vorba să dăm bani pe biserici... (Miercuri, 20 martie 2013, 13:59)

    Asgardi Metrovich [utilizator]

    sînt alternative mult mai bune decît mizeria aia de Catedrală a Mîntuirii Neamului
    printre altele, Mănăstirea Tazlău, construită de Ştefan cel Mare, are nevoie de cîteva sute de mii de euro pentru reabilitare: http://www.realitatea.net/una-dintre-bisericile-construite-de-stefan-cel-mare-se-darama_1137333.html
  • +9 (11 voturi)    
    mantuire?? (Miercuri, 20 martie 2013, 14:13)

    Serdum [utilizator]

    N-am sa pot s-o numesc niciodata catedrala mantuirii. Cumva se va ridica, suntem prea amortiti sa schimbam asta, un neam de adormiti cu mine printre. Dar cine stie, poate sa ne trezeasca grotescul ei din letargia asta...si apoi asta sa fie mantuirea: cand o demolam.
  • +6 (8 voturi)    
    mai bine s-ar uita popii romani ... (Miercuri, 20 martie 2013, 14:31)

    dagenia [utilizator]

    ... la popii din cipru - care pun averea bisericii la dispozitia statului ! v-au facut de ras pe toti hraparetii de diferite ranguri din BOR care stau cu mana intinsa la stat / populatia pe care oricum o taxeaza ori de cate ori pot !!!
  • +1 (3 voturi)    
    ... (Miercuri, 20 martie 2013, 18:11)

    vitan.sandu [utilizator]

    Am vrut si eu sa le recomand preotilor nostrii sa se compare cu cei din Cipru, dar vad ca toti comentatorii au facut acest lucru. Asa ca adaug: sa vada si zisele Papei Francisc I (citat din memorie): "As vrea sa vad o biserica saraca pentru o lume saraca". Eu tot timpul am avut senzatia ca Biserica Ortodoxa este una a smereniei, a umilintei si a intrajutorarii, in timp ce Biserica Catolica este una mai bogata. Iata ca ai nostrii pot lua lectii de smerenie si de la noul sef al Bisericii Catolice.
    • 0 (2 voturi)    
      "lectii de smerenie" (Joi, 21 martie 2013, 16:56)

      da capo [utilizator] i-a raspuns lui vitan.sandu

      Catolicii si ortodocsii sint in contratimp. Biserica catolica are demult catedrala/catedrale, acum e interesata sa experimenteze nitica umilinta si saracie. Pe de alta parte, biserica ortodoxa are o lunga experienta de saracie, umilinta si batjocura - uitati-va numai la comentariile inimosilor de pe hotnews, de fiecare data cind e mentionata BOR e un adevarat concurs de invective si mistocareala ! - iar acum ar vrea o biserica ceva mai mare, cam o sesime din San Pietro. Lasa-i pe catolici sa invete cite ceva despre umilinta, lasa-i si pe ortodocsi sa-si faca biserica patriarhala pe care o vor, in fond se face multa propaganda ateista pe banii contribuabilului roman si nimeni nu intreaba credinciosii daca sint de acord cu asta. Catedrala de la Bucuresti e o veche dorinta a bisericii, de cind e patriarhie. Bucurestiul are de toate: circ, bordeluri, bursa, parlament, stadioane etc. N-are toalete publice si nici catedrala. Hai domne' ca ne permitem ! Cu juma' din banii dati pe aia 100 km. de autostrada faceam 5 catedrale si ne raminea si de vreo suta de toalete publice.
  • -1 (1 vot)    
    Dar cu profitul de pe anul trecut... (Joi, 21 martie 2013, 12:01)

    Sting [utilizator]

    ...ce au facut? Parca era de 600 mil lei noi. Sa inteleg ca banii aia sunt intangibili? Aia nu au fost luati de la populatie?

    Ce nesimtiti...
  • 0 (2 voturi)    
    Uite (Joi, 21 martie 2013, 12:14)

    Gabi M [utilizator]

    pe ce a dat libidinosul Oprescu o parte din banii incasati si de la mine!Nu ne trebuia aceasta constructie megalitica,comparabila cu Casa Poporului.Banii astia trebuiau folositi pentru saraci,mame si copii abuzati,copii abandonati.Nu cred ca Iisus a avut in vedere crearea unei biserici bogate.Stiti ce a facut in curtea templului,nu?


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică