Ministrul Transporturilor a discutat cu Banca Europeana de Investitii despre realizarea in concesiune sau parteneriat public-privat a unor tronsoane din autostrada Tg. Mures - Iasi

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 13 martie 2013, 11:40 Actualitate | Esenţial

Ministrul Transporturilor Relu Fenechiu s-a intalnit, marti, cu o delegatie a Bancii Europene pentru Investitii (BEI) si a discutat, printre altele, despre implicarea institutiei financiare in concesiuni sau parteneriate publice-private (PPP) pentru realizarea unor transoane din autostrada Iasi - Tg. Mures. La finalul lunii februarie, Relu Fenechiu declara pentru HotNews.ro ca va incerca realizarea prin concesiune sau PPP tronsonul de la Iasi la Tg. Neamt, iar continuarea peste munti pana la Tg. Mures ar urma sa fie realizata prin fonduri mixte si europene nerambursabile. Fenechiu il contrazicea atunci pe Dan Sova, ministrul delegat care se ocupa cu autostrazile, care spunea ca autostrada care leaga Ardealul de Moldova nu este eligibila pentru finantare europeana.

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, s-a intalnit marti cu delegatia Bancii Europene pentru Investitii (BEI) formata din domnul Luca Lazzaroli - Director de operatiuni pentru  Europa de Sud-Est si domnul Flavio Schiavo Campo, reprezentantul BEI Romania, potrivit unui comunicat al MT remis HotNews.ro.

Potrivit comunicatului, in cadrul discutiilor, reprezentantii BEI si-au aratat disponibilitatea implicarii institutiei financiare in realizarea unor proiecte majore de Parteneriat Public Privat (PPP) sau de concesiuni pentru realizarea unor tronsoane de autostrada pe ruta  Iasi - Tg Mures.

La finele lunii februarie, premierul Victor Ponta si ministrul delegat al marilor proiecte de infrastructura, Dan Sova, sustineau ca autostrada care leaga Ardealul de Moldova - de la Tg. Mures la Iasi - nu are surse de finantare si nu este eligibila pentru bani europeni.

In replica, ministrul Relu Fenechiu declara pentru HotNews.ro ca, de fapt, autostrada poate beneficia de finantare europeana nerabursabila si ca are o solutie pentru realizarea autostrazii, solutie pe care o va propune in scurt timp primului ministru.

"In prezent, conform Masterplanului pe transporturi al Comisiei Europene nu mai exista notiunea de Coridoare Paneuropene, ci cea de TEN-T. (...) aceasta autostrada a intrat in reteaua TEN-T, chiar in reteaua Core, cea mai importanta. Acest lucru inseamna ca, intr-adevar, ea poate fi finantata si din fonduri europene", a explicat Relu Fenechiu pentru HotNews.ro.

Traseul Autostrazii Tg. Mures - Iasi
Foto: Hotnews
"Am gasit o varianta, un proiect pe care il voi prezenta primului ministru in curand. Pot sa va spun ca o parte va fi realizata intr-un Parteneriat-public privat [n.r. tronsonul de la Iasi la Tg. Neamt] si continuarea ei peste munti, proiect mai complicat, va fi realizata prin fonduri mixte si europene", a mai declarat Rrelu Fenechiu.

Potrivit proiectului, viitoarea autostrada de la Iasi la Tg. Mures ar urma sa aiba o lungime totala de 289 km si ar urma sa coste, conforum ultimelor estimari, circa 9 miliarde de euro.

Intreaga autostrada este impartita in trei tronsoane dupa cum urmeaza:

  • Targu Mures - Ditrau cu o lungime de 92,126 km, proiectant SC Search Corporation SRL;
  • Ditrau - Targu Neamt cu o lungime de 118,8 km, proiectant SC Iptana SA;
  • Targu Namt - Iasi cu o lungime de 78 km, proiectant SC Inocsa Ingenieria.

Potrivit informatiilor de pe site-ul CNADNR, valoarea estimata a proiectului este de 6,14 miliarde de euro, insa in urma elaborarii indicatorilor tehnico economici in vara lui 2012 de catre Ministerul Transporturilor, condus pe atunci de liberalul Ovidiu Silaghi, costul estimat ar fi de fapt circa 8,9 miliarde de euro.

Citeste si:


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

1469 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    II mai da cineva bani lui Fenechiu? (Miercuri, 13 martie 2013, 12:10)

    abisala [utilizator]

    Sa fim seriosi ...
  • 0 (0 voturi)    
    ce intelegeti... (Miercuri, 13 martie 2013, 12:18)

    demaGOGU [utilizator]

    mai exact, prin fonduri "mixte"?
  • 0 (0 voturi)    
    ce leaga autostrada asta? (Miercuri, 13 martie 2013, 15:05)

    sorin3 [utilizator]

    nu ar trebui terminate mai intii A1 si A3?
    • 0 (0 voturi)    
      bucale (Miercuri, 13 martie 2013, 15:51)

      ia cucu [utilizator] i-a raspuns lui sorin3

      Pai in capul unora doar bucurestiul trebuie sa se dezvolte iar restul tarii sa moara de foame.

      Cu logica de genul:
      Ce le trebuie 'taranilor' de la munte autostrazi?
      am ajuns unde suntem.
      • 0 (0 voturi)    
        A1... (Miercuri, 13 martie 2013, 23:05)

        antrax [utilizator] i-a raspuns lui ia cucu

        Este de la Bucuresti si pana la Nadlac. Asta asa, pt clarificare, sunt vreo 650km de parcurs acuma. Si acum sunt facuti (cred):
        Bucuresti-Pitesti (120km)
        Centura Sibiu (20km)
        Arad-Timisoara-Lotul 1 spre Lugoj (35-40km?)
        Adica sub 200km, nici o treime.

        In constructie ar fi cam 200, poate (Nadlac-Arad, Deva-Orastie-Sibiu). Bucata Sibiu-Pitesti e estimata la 3,5 miliarde si-s cred cam 100km, valea Oltului. Pe aia nu se apuca s-o faca ca e prea scumpa. Iar acum vorbim de o autostrada spre Est pana la granita (ca sa ajunga aia din Rep Moldova mai rapid in Vest?) de 9 miliarde...Si mai e si bucata Lugoj - Deva vreo 80km care poate poate o sa fie gata prin 2016. Sau nu.

        O sa avem foarte multe santiere deschise, si or sa fie terminate toate la sfantul asteapta. Vezi Bechtel si A2.

        A2 e tot parte din Coridorul 4, daca nu stiai!
  • +1 (1 vot)    
    Prioritati (Miercuri, 13 martie 2013, 15:28)

    nick24 [utilizator]

    vorbe si iar vorbe, nu ar trebui urgent terminate portiunile lipsa din autostrada Constanta-Nadlac?
    Atentie ca pierdem fonduri europene!
    Daca chiar vor sa faca ceva folositor, arunci sa faca mai intai Ditrau- Tg Neamt, portiunea grea, care trece muntii.
    Toti se baga la campie, la trecut Carpatii nicio miscare, dar chiar niciun santier deschis. Ce asteapta anul 2100? Sigur se termina petrolul pe glob pana e gata Valea Oltului sau Valea Prahovei.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version