UPDATE Cruzimea a devenit politica de stat: Guvernul refuza rezolvarea crizei citostaticelor

de Vlad Mixich     HotNews.ro
Joi, 24 ianuarie 2013, 12:40 Actualitate | Esenţial

Vlad Mixich
Foto: Cristian Stefanescu
​Cruzime nu e deloc un cuvant prea tare pentru ce se intampla. Caci cruzime e sa profiti de slabiciunea unor oameni aflati intre viata si moarte, uitandu-ti promisiunile. Si ce este pacat mai mare decat sa ignori mana intinsa a celor care, in nevoie, isi cer dreptul? As injura aici, dar limba romana nu are cuvinte indeajuns de urate pentru ei.

Ei, cei care fac bugete si modifica articole din legi, merg ziua in masini cu sofer si noaptea dorm in apartamente de stat cu chirii discrete. Ei sunt cei care ingroapa din nou, sub molozul birocratic, sute de romani a caror vina este una singura: sunt bolnavi de cancer.

Statul roman are obligatia legala de a asigura accesul la medicamente si tratamentul gratuit pentru bolnavii de cancer. O face insa doar pentru cei mai norocosi bolnavi de cancer. Suna ciudat, nu-i asa?, sa ai un diagnostic atat de dur si sa te consideri totusi norocos. Caci Romania este tara care isi imparte bolnavii de cancer in doua categorii: cei norocosi pentru care se gaseste tratament si ghinionistii, pentru care spitalele nu au medicamente si pe care acestia trebuie sa si le procure de unde vad cu ochii si pe banii lor.

"NU AM ENERGIE SA MA REVOLT PENTRU ASTA"

Despre criza citostaticelor se scrie si vorbeste in Romania de peste un an. Unele televiziuni au acoperit subiectul doar atunci cand a convenit intereselor politice ale patronului (pentru Antena 3 criza citostaticelor nu mai prezinta interes de cand USL-ul este la putere). Dar cei mai multi, ziare si televiziuni, au atras permanent atentia autoritatilor asupra faptului ca, de mai bine de doi ani, din spitalele si farmaciile romanesti lipseste constant sau intermitent tratamentul pentru mai multe tipuri de leucemii.

Pe Ionut l-am intalnit in ziua in care Guvernul urma sa aprobe bugetul pe 2013. M-a rugat sa nu-i folosesc numele real si imediat aveam sa aflu si motivul. Nu aveam vesti bune de la Guvern, dar dispozitia mea proasta era un mizilic in fata acestui barbat taciturn de 35 de ani, care aflase cu 6 luni in urma ca sotia sa e bolnava de leucemie.

Amandoi fac parte din Reteaua Citostaticelor, mecanismul prin care romanii rezista in fata cruzimii statului si care numara peste 300 de voluntari. Nu doar ca beneficiari ai Retelei, ci si ca oameni care au ajutat un copil bolnav de leucemie, intalnit in spital, a carui familie nu avea banii necesari pentru a-i cumpara tratamentul “asigurat gratuit de statul roman”.
 
Asigurarea accesului la tratamentul cu medicamente esentiale.
 
 
Prioritate din strategia financiara a Guvernului, publicata pe 23.01.2013


Imi povesteste cu vadita greutate cum, vreme de doua saptamani in toamna lui 2012, a cautat medicamente pentru sotia sa. “Are 5-10% sanse sa traiasca inca 3-5 ani. Si era stresata ca nu putem face rost de acele medicamente, asa ca am preluat eu din stresul ei.” Ionut stie ca ministrii tuturor guvernelor din ultimii 2 ani au promis solemn ca vor rezolva criza citostaticelor. Ca orele lor, devenite atat de pretioase, nu vor mai fi risipite in cautari disperate prin farmacii. Caci sansa ca fetita lui Ionut sa mai aiba o mama in urmatorii 3-5 ani este de 5-10%.

Stam zgribuliti pe doua banci, sub soarele murdar al Bucurestiului, si imi dau imediat seama cat de barbare sunt intrebarile mele. “Nu am energie sa ma revolt pentru asta”, mormaie incet barbatul. “M-am decis sa nu mai inot impotriva curentului. Toate puterile mele le indrept catre sotia mea.”
Cristian Cojocaru mai are insa energie. E unul dintre personajele despre care am scris in povestea Retelei Citostaticelor, barbatul-tanc diagnosticat cu limfom care i-a spus in fata sefului Casei de Asigurari de Sanatate: “Veti purta toti o tinta pe piept”. Dupa implicarea lui Raed Arafat in rezolvarea crizei citostaticelor, Cojocaru a inceput sa traga cu petitii in pieptul functionarilor de la Guvern si de la Ministerul Sanatatii.

Caci la inceputului lui decembrie 2012, ministrul Sanatatii de atunci, Raed Arafat, anunta rezolvarea crizei prin crearea unui fond de rulment de 800.000 de euro prin care Unifarm, distribuitorul statului, sa poata achizitiona din exterior medicamentele lipsa. Anuntul venea in urma unei scrisori deschise publicate de HotNews, semnate de cateva mii de oameni in doar doua ore, si care-i cerea lui Raed Arafat sa se ocupe personal de rezolvarea acestei probleme. Fondul de rulment urma sa fie prins in bugetul pe 2013, mai fiind nevoie doar de acceptul Ministerului de Finante.

"DOMNULE PRIM-MINISTRU, CERETI INCETAREA JOCULUI DE-A DUMNEZEU"

Cojocaru stie din proprie experienta ca bolnavul de cancer are nevoie de medicamente imediat, nu peste o luna si nici atunci cand “se va rezolva”. Asa ca a trimis la Ministerul Sanatatii si la biroul Primului-Ministru cereri de informare asupra stadiului procedurii de creare a fondului acordat Unifarm, cel care ar fi rezolvat aceasta criza veche de doi ani. In aceste cereri, Cojocaru scria:

„Domnule Prim Ministru, lunar, mie si angajatorului meu ni se iau 2200 Lei. Nu ii dam, ni se iau. Din pacate, in sistemul actual sunt fie un condamnat la moarte daca nu am fondurile personale necesare pentru a-mi asigura tratamentul cu citostatice (...), fie sunt un cetatean bun de plata caruia i se iau banii prin taxe de pe urma carora nu beneficiem de tratamentele gratuite legale.”

Domnule Prim Ministru, in ierarhia acestui minister exista un Dumnezeu, caci cum ar putea fi numit cel care isi asuma dreptul de a imparte sau nu tratamentul de care depinde viata si moartea??? Cine este acest Dumnezeu? Dumneavoastra sunteti cei care aveti drept de viata si de moarte asupra noastra, a celor bolnavi de cancer. Dumneavoastra puteti decide daca vor trai mai multi sau nu.”

„In acest context va rog, domnule Prim Ministru, sa cereti incetarea jocului de-a Dumnezeu celor pe care ii conduceti si sa acordati fondurile necesare pentru ca toti cei care trebuie sa beneficieze de programul Ministerului Sanatatii sa se poata bucura de dreptul la viata.”
Raspunsul Guvernului la criza citostaticelor
Foto: Hotnews


Secretariatul General al Guvernului i-a raspuns lui Cristian Cojocaru, omul care isi cerea dreptul pentru care deja platise statului, ca problema a fost trimisa mai departe Ministerului Sanatatii. Acelasi Minister catre care Cojocaru deja scrisese in urma cu o luna, fara sa primeasca deocamdata vreun raspuns. Acelasi loc in care ultimii patru ministri ai Sanatatii (Ritli Ladislau, Vasile Cepoi, Raed Arafat si Eugen Nicolaescu) declarasera ca problema citostaticelor, veche de doi ani, va fi rezolvata.

Si a venit ziua aprobarii de catre Guvern a bugetului pe 2013. Intrebarile adresate in zilele anterioare Ministerului Sanatatii in privinta includerii „fondului citostaticelor” in buget primisera fie raspunsuri linistitoare, „se aproba, nu-i nicio problema”, fie replici evazive „trebuie sa semneze cei de la Finante”.

"SA NE GANDIM LA CE TARA DORIM SA CONSTRUIM"

Raspunzand unui intrebari HotNews.ro referitoare la subiect, reactia ministrului Bugetului, Liviu Voinea, a sunat asa: „Ca orice alta prevedere bugetara, pentru a fi inclusa in buget este nevoie de un act normativ. Eu nu pot sa pun in buget ceva ce inca nu exista. Cand acest act normativ va exista, consecintele sale bugetare vor fi evidentiate.” Mai exact, cele 800.000 de euro propuse de Raed Arafat ca rezolvare a problemei nu au fost aprobate. Guvernul Ponta tocmai refuzase rezolvarea crizei citostaticelor.

Motivul refuzului invocat de Ministerul de Finante se pare ca a fost lipsa unei baze legale a constituirii acestui fond. Asta desi documentatia trimisa, sustin surse din Ministerul Sanatatii, ar fi fost completa incluzand chiar si formatul Hotararii de Guvern necesare aprobarii “fondului citostaticelor”. La Finante s-a obiectat insa invocandu-se posibilitatea unui ajutor de stat neconcurential acordat Unifarm prin acest fond. Pericolul a fost infirmat de Consiliul Concurentei, care ar fi sustinut verbal (doar verbal) ca acordul Comisiei Europene nu este necesar pentru sume atat de mici.

Vina zboara dintr-o parte in alta: Ministerul Sanatatii o arunca in curtea Finantelor, care o arunca in capul Unifarm-ului, care o arunca spitalelor care nu ar solicita aprovizionarea cu medicamentele existente in depozite, desi medicii cer aceste medicamente. Responsabil legal peste tot acest haos este Ministerul Sanatatii, acolo unde nu exista o persoana desemnata special pentru a rezolva criza citostaticelor. Personalul Ministerului este redus, iar demnitarii sunt prea ocupati cu reformarea sistemului medical. In detalii am putut intotdeauna admira diavolul.

Criza citostaticelor continua asadar. Au trecut doua luni de cand ministrul Raed Arafat a promis rezolvarea ei. Sase luni de cand aceeasi promisiune a facut-o ministrul Vasile Cepoi. Si un an de cand ministrul Ritli Ladislau a promis si el acelasi lucru.


Privesc in ochii lui Ionut in timp ce imi explica de ce nu vrea sa-i folosesc numele real. Sunt umezi, dar nu lasa o lacrima sa curga. Dosarul pentru tratamentul sotiei sale asteapta inca aprobarea Ministerului Sanatatii. Si se teme ca “Dumnezeul” de acolo sa nu se supere. De asta depinde viata sotiei lui. Barbia lui Ionut tremura. Barbatul face o pauza pentru a-si inghite plansul: “Pentru ea imi calc pe mandrie. Fac orice.”

Astazi, de ziua Unirii, premierul Victor Ponta ne-a indemnat „sa ne gandim mai ales la ce tara dorim sa construim si ce tara vrem sa lasam celor ce vin dupa noi”.

Intre cuvintele premierului Romaniei si acel „imi calc pe mandrie” al barbatului care se straduia sa nu planga, se intinde oceanul de cruzime in care, mai devreme sau mai tarziu, fiecare roman va fi aruncat.


MEDICAMENTELE CITOSTATICE ESENTIALE SOLICITATE DE PACIENTI IN PERIOADA
24.12.2012 - 24.01.2013 (informatii obtinute cu ajutorul pacientilor si al medicilor)

  • Bleomycin*
  • Dacarbazin*
  • Vinblastin*
  • Cosmegen*
  • Alkeran(Melphalan)
  • CCNU
  • Lomustin
  • 5-Fluorouracil*
  • Methotrexat (fiole si pastile)
  • Cytarabina (Cytozar, Alexan)
  • Natulan
  • Busulfan
  • Thiotepa
UPDATE: Din informatiile neoficiale obtinute s-ar parea ca cinci (cele cu steluta) dintre medicamentele din lista se afla in depozitele Unifarm. Cu toate acestea ele nu au ajuns la pacienti, care le solicita in continuare si sunt obligati sa le achizitioneze cu banii jos din alte surse. Nu exista un mecanism clar pus la punct prin care sa fie supravegheata de catre autoritatile responsabile aprovizionarea spitalelor cu aceste medicamente. Din motive birocratice, spitalele nu pot achizitiona cele cinci medicamente existente de la Unifarm. Problema ar fi fost rezolvata prin aprobarea fondului de rulment propus de catre Ministerul Sanatatii. Celelalte noua citostatice din lista nu se gasesc deloc in Romania.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de Superbrands

AmCham  - 25 de ani de impact in Romania, prin sustinerea consultarii intre mediul public si privat, pentru dezvoltarea Romaniei

Camera de Comert Americana in Romania (AmCham Romania) este de 25 de ani intre cele mai reprezentative asociatii ale comunitatii de afaceri din Romania, fiind recunoscuta drept un promotor al dialogului public-privat pe teme ce privesc mediul de afaceri, politicile publice cu impact asupra economiei, competitivitatea Romaniei sau dinamica relatiilor comerciale intre SUA si Romania.

21223 vizualizari

  • +35 (39 voturi)    
    hai sa ne unim! (Joi, 24 ianuarie 2013, 12:57)

    N.Mihai [anonim]

    Domnule Mixich, nu mai am comentarii, sunt de prisos. Hai sa cautam solutii ca, de Ziua Unirii, intr-adevar sa ne unim sa facem ceva concret. Nu stiu acum, ma innabusa revolta, o petitie online pe care sa o popularizam peste tot, cu insistenta, un curent civic, cu iesit in strada si toate cele. BATAIA DE JOC trebuie sa aiba o limita.
    • 0 (20 voturi)    
      Hmmm (Joi, 24 ianuarie 2013, 15:07)

      Cryptos [utilizator] i-a raspuns lui N.Mihai

      Voi stiti exact cat costa un tratament de cistostatice? Va dati seama ca tratamentul unui copil este 5000 eur lunar....cine sunt adevaratii monstrii? Cei care nu vor sa dea banii sau cei care cer asemenea sume? In ultimii ani s-a triplat numarul cazurilor de leucemie la noi in tara? Este o cauza naturala sau artificiala? Ma intreb eu ... de ce mor atatia oameni pe lumea asta de leucemie? Se investesc miliarde in aflarea tratamentelor pentru leucemie cand pot investii milioane in aflarea cauzei si programe de educare a populatiei pt evitarea CAUZEI...Eu tot spun ca au o pata de sanga asupra lor animalele care ne conduc dar cei care fac tratamente asa de scumpe se scalda in sangele celor care mor anual din cauza lipsei de fonduri si a preturilor pe care le cer! Ma rog la Dumnezeu sa se gaseasca cauza leucemiei iar cei responsabili pentru aceasta cauza sa fie pedepsiti! Mancarea cu conservanti chimici, sucuri din chimicale, poluarea masinilor sau microundele emise de telefoane...undeva exista o cauza si miliardarii societatii stau cu mainile patate de sangele copiilor si au in carca suferinta parintilor si apropiatilor.
      • -8 (28 voturi)    
        Monstrul este ignoranta (Joi, 24 ianuarie 2013, 16:08)

        ovipetre [utilizator] i-a raspuns lui Cryptos

        Cu 5000 de euro faci un tratament la clinica Gerson din Ungaria si scapi definitiv de cancer.

        Cu si mai putini euro cumperi o carte a lui Valeriu Popa si iti faci singur tratamentul.

        Scapati asadar de ignoranta si incepeti sa va informati cu adevarat.
        • +7 (11 voturi)    
          pare simplu.. pana ti se intampla tie (Vineri, 25 ianuarie 2013, 0:11)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui ovipetre

          cand afli ca mai ai de trait cateva luni sau cativa ani e prea tarziu sa mai citesti o carte. Vlad Mixich scrie scrie despre oameni disperati, care mai au cateva luni de trait, si voi nu va puteti abtine sa-i criticati pentru 'ignoranta' lor? nici macar o farama de umanitate?..
          • +4 (6 voturi)    
            Imi pare rau pentru ei (Vineri, 25 ianuarie 2013, 9:15)

            flavian [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            ovipetre are dreptate, degeaba va suparati pe el. Nu impuscati degeaba omul care trimite mesajul, pentru ca acesta este corect. Imi pare rau ca sunt ignoranti, dar asta nu schimba cu nimic lucrurile. Decat sa faci o luna de citostatice, urmata de recidivari, mai bine faci o luna de Gerson si te vindeci complet. Detoxifierea prin post negru este un proces foarte rapid, incepe in primele zile. Incearca sa te informezi cu adevarat, mai ales daca mai ai doar cateva luni de trait. Pentru ca ignoranta ucide oameni, Trist dar adevarat.

            Informare inseamna sa vorbesti cu oameni care s-au vindecat de aceste boli prin metodele respective. Sa-ti arate analizele inainte si dupa, sa-ti arate diagnosticul pus de medici din diverse spitale. Sa-ti explice cum au facut, ce au facut si de ce au facut.

            Exista pe google un film cu Ovidiu Harbada. Post 40 de zile prin metodele si sub supravegherea lui Valeriu Popa. Pe parcursul acestui experiment a facut periodic analize medicale la Institutul de medicina sportiva. Pune mana si urmareste filmul cap-coada. Ai rabdare macar o ora sa vezi ce spune omul si ce spun analizele. Apoi pune mana si fa macar un post negru de 7 zile cum am facut eu. Mai vorbim dupa.
            • -1 (5 voturi)    
              medicina alternativa nu e suficienta in acest caz (Vineri, 25 ianuarie 2013, 12:59)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui flavian

              Intamplator chiar stiu despre ce vorbesti si tin un post negru (apa) cateva zile in fiecare luna, ba chiar stiu pe cineva care are leucemie si rezista cu un regim adecvat si posturi de mai bine de 15 ani, dar nu se vindeca! Cand ai cancer, modificarea genetica este deja in organismul tau. Orice ai face, acele celule sunt celulele tale, au ADN-ul tau (cu diferente infime), dar nu sunt corp strain, deci nu vor fi distruse de sistemul imunitar indiferent cat de sanatos mananci sau cate posturi tii. Cu atat mai putin eficient va fi postul asta cand descoperi un cancer intr-o faza avansata.
              • +3 (3 voturi)    
                Felicitari pentru post (Vineri, 25 ianuarie 2013, 14:52)

                flavian [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                Ma bucur ca intelegi macar partial despre ce vorbesc. Intr-adevar exista si multe solutii care nu sunt suficient de bine intelese, iar acestea pot cauza mai mult rau decat bine. Este unul din motivele pentru care medicina naturista se bucura de un renume prost in zilele noastre. De aceea recomandam o informare cat mai buna. De aceea recomandam clinica Gerson unde nu primesti doar cateva sfaturi sau ceaiuri ci un tratament complet, cu internare, analize, sucuri recomandate in functie de necesitatile organismului, curatare prin clisme si tratament personalizat. Nici o persoana nu este la fel cu alta si nu reactioneaza la boala la fel ca alta. Tocmai de aceea trebuie sa gasesti un OM in care sa poti avea incredere ca te poate ajuta cu adevarat.

                Apoi mai exista o parte a tratamentului de care se vorbeste mai putin. Anume latura psihologica. Boala porneste in primul rand din cap si din obiceiuri proaste. Orice boala, nu doar cancerul. Iar pentru vindecare adevarata de multe ori este necesara schimbarea stilului de viata. Degeaba bei ceaiuri si faci acupunctura, daca continui sa papi "carnita, oua si laptic" la recomandarea "medicilor" binevoitori care iti spun ca trebuie sa ai "proteine" ca sa faci fata bolii. Iti reintroduci de fapt in corp toxinele de care ceaiurile si acupunctura incearca sa te scape. Se spune ca esti ceea ce mananci, iar principiul asta il simti cel mai bine pe pielea ta atunci cand esti bolnav. Asta o inteleg cu adevarat oameni care au trecut dupa o astfel de boala pe Hrana Vie si traiesc de zeci de ani sa depuna marturie.
    • +5 (5 voturi)    
      bolnavul sau medicul? (Joi, 24 ianuarie 2013, 15:57)

      foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui N.Mihai

      n-ar trebui finantat/ajutat bolnavul si nu medicamentul? DL.X primeste/deconteaza suma necesara pt. tratament. Altfel apar bolnavi cf. cu ce zice medicul, iar medicamentele se cumpara la reducere de pret in RO si se revand in Austria.
    • +8 (8 voturi)    
      hai sa ne unim si cu domnu raed (Joi, 24 ianuarie 2013, 16:09)

      sindbad [anonim] i-a raspuns lui N.Mihai

      o demisie in semn de protest, ceva? un iures? ma indoiesc
    • +4 (4 voturi)    
      Asociatia bolnavilor "Ia unu' cu tine" (Joi, 24 ianuarie 2013, 19:05)

      Catch 22 [utilizator] i-a raspuns lui N.Mihai

      O asemenea asociatie ar avea ceva succes, ma gandesc, ar sensibiliza teribil decidentii.
    • +4 (6 voturi)    
      felix nu demisioneaza...??? (Joi, 24 ianuarie 2013, 19:31)

      timp tamp [utilizator] i-a raspuns lui N.Mihai

      Oare Gadea lui Felix stie?
      eu cred ca DA, dar s-a ascuns in ceata... ca magarusul...
  • +17 (17 voturi)    
    Contact (Joi, 24 ianuarie 2013, 13:02)

    ciumas [anonim]

    Buna!.
    Va rog sa-mi trimiteti daca aveti datele de contact al DL. ui Ionut. ( lori2pac@yahoo.com )
    Va multumesc anticipat!
  • +23 (27 voturi)    
    Criminali (Joi, 24 ianuarie 2013, 13:06)

    HP [anonim]

    cu tot respectul, dar toti escrocii acestia ar trebui injectati cu un virus incurabil, fie ei politicieni, functionari, sau doctori... si sa-si traiasca restul zilelor privind in ochii nostri
    • -3 (19 voturi)    
      + vina multinationalelor (Joi, 24 ianuarie 2013, 14:01)

      tolok [anonim] i-a raspuns lui HP

      De multe ori companiile de medicamente santajeaza Statul roman sa ridice preturile, altfel refuza sa aduca anumite medicamente. Vor profituri mari! Si lacomia lor este explicatia pentru care unele medicamente lipsesc!
    • +16 (18 voturi)    
      donati sange! (Joi, 24 ianuarie 2013, 14:08)

      Paul Balsan [anonim] i-a raspuns lui HP

      mai oameni buni... nu toti sunt la fel. Fiti solidari si buni unii cu ceilalti. Nu aruncati cu piatra! Pana la citostatice, donati sange pentru bolnavii de cancer. Incercati sa faceti lucruri concrete in lumea reala, nu doar pe facebook si comment-uri pe net.
      • +3 (5 voturi)    
        te contrazic (Joi, 24 ianuarie 2013, 14:57)

        Eu [anonim] i-a raspuns lui Paul Balsan

        Dl. Paul, eu zic sa nu va pripiti. Am reusit sa ajutam, grup mic de oameni, un om intoxicat cu plumb sa faca rost de medicamentul necesar pentru a se reface. Este tot o forma de ajutor. Nu ne-am putut deplasa peste hotare, dar prin mesaje pe net s-au gasit oameni care au putut trimite de acolo, de peste granita, acel medicament.

        Problema nu asta este, ci aceea ca nici macar noi, oameni simpli, nu facem nimic pentru cei bolnavi. Asteptam sa faca cineva de sus. Daca le-am intinde o mana ceva mai des, cred ca le-ar fi viata ceva mai linistita, atat cat se poate.
        • +4 (10 voturi)    
          Valeriu Popa (Joi, 24 ianuarie 2013, 16:11)

          ovipetre [utilizator] i-a raspuns lui Eu

          Cati dintre voi ati auzit de numele acesta ? Este un om care si pe vremea comunistilor se bucura de pretuire si admiratie. Chiar daca Valeriu Popa a murit in anii 90 metodele sale de tratament au ramas.

          Sunt multi oameni care fusesera condamnati la moarte de cancer sau leucemie si inca traiesc multumita lui. Folositi google si veti gasi informatii suficiente pe pagina web dedicata in memoria sa.
      • +1 (1 vot)    
        sa donam sange =))) (Joi, 24 ianuarie 2013, 23:40)

        Adrian Susac [anonim] i-a raspuns lui Paul Balsan

        Da....super idee ...sa donam sange ca sa aiba ce sa vand portarii si asistentele sefe
  • +8 (10 voturi)    
    Neputinta! (Joi, 24 ianuarie 2013, 13:24)

    Stefan [anonim]

    Nu ma pot decat ruga.
    • -1 (11 voturi)    
      Si? Iti raspunde D-zeu ? (Joi, 24 ianuarie 2013, 17:30)

      it_s__not_news [utilizator] i-a raspuns lui Stefan

      Uite, ma chinuie talentul, tot romanul e nascut poet, asa ca ma puteti intelege:

      Oaia face meee si se roaga la icoane / cind in spate, in sopron / toti mielutii mor de foame.
      • +4 (6 voturi)    
        Bine ca esti tu destept! (Joi, 24 ianuarie 2013, 19:38)

        Gigi-Contra [utilizator] i-a raspuns lui it_s__not_news

        Daca nu crezi in Dumnezeu, n-ai decat...dar nu-ti bate joc de oamenii care au credinta!!!
        • 0 (2 voturi)    
          Problema e ca nu au decit credinta, nimic altceva (Vineri, 25 ianuarie 2013, 13:18)

          it_s__not_news [utilizator] i-a raspuns lui Gigi-Contra

          ....
  • +14 (14 voturi)    
    Si (Joi, 24 ianuarie 2013, 13:35)

    anomim [anonim]

    Din ce stiam, de programul Oncologie raspunde o doamna al carui sot finanteaza Rapidul.
    Sa fiu mai precis, chiar de citostatice!
    Daca sotul e cam inamovibil, de atatia ani nu-l atinge nimeni nici cu un deget, de ce visati ca soatza are alt statut ?!?
    • -1 (3 voturi)    
      Ah, o dam anonima ? (Joi, 24 ianuarie 2013, 17:45)

      it_s__not_news [utilizator] i-a raspuns lui anomim

      Asa si? Ce faceti ? Ce ati facut ?
      S-au adunat rudele cancerosilor sa-i dea o cotonogeala ?
      Nope, birfim putin si la o adica, daca am fi in locul lor, am face chiar mai rau.

      Invatati intii altruismul si tineti-va coloana vertical. E greu, stiu. De ce? cum de ce intii astea doua ? Daca nu te-ai prins, baga minusul.
  • +7 (11 voturi)    
    UNDE E MILA CREȘTINĂ ? (Joi, 24 ianuarie 2013, 13:41)

    pointless man [utilizator]

    Că tot ne împăunăm cu pravoslavnicia noastră de ultra-credincioși - țucători de pietre, dar nesimțitori la suferințele aproapelui nostru.

    Dar și patriotismul se arată a fi bicisnic, ghebos, jegos. Dacă de cei de-o limbă cu tine nu îți pasă, ATUNCI DE CE ÎȚI PASĂ ?

    O naţiune este o conştiinǎ naţionalǎ – cît valoreazǎ una, atît valoreazǎ cealaltǎ.

    Ce aveți de spus despre subiect, voi „dilematici” ? Ce discuțiii „dulci-amare de salon” bîlbîiți la „joia lingurițelor” ? Credeți că dacă mîncați dulceață de rubarbă și bateți cîmpii această boală nemiloasă nu vă va atinge NICIODATĂ ?
    • +5 (7 voturi)    
      Mila nu este suficienta (Joi, 24 ianuarie 2013, 16:14)

      flavian [utilizator] i-a raspuns lui pointless man

      Mila nu este suficienta, trebuie sa te si informezi un pic.

      Cati dintre voi au auzit de terapia Gerson ce se practica la clinici din Ungaria ?

      Sunt mii si mii de cazuri care s-au tratat cu succes prin aceasta metoda.

      De ce nu face domnul Vlad un articol si cu Ovidiu Harbada ?

      Este un alt erou al luptei contra cancerului de care putini au auzit.
  • +11 (13 voturi)    
    Revoltator (Joi, 24 ianuarie 2013, 13:47)

    calder [utilizator]

    Prea putine cuvinte mai sunt sa descrie ceea ce simt...simt doar ca se umple paharul, pe zi ce trece mai cade o picatura...este revoltator ceea ce se intampla si chiar nu poti sa te joci cu viata oamenilor. Se pare ca cei ce ne conduc au uitat ceva: sa-ti bati joc de semenul tau inseamna sa-ti bati joc de tine!
    Subscriu unei petitii in speranta ca va ajuta!
  • +10 (14 voturi)    
    sa facem noi ce ei nu pot (Joi, 24 ianuarie 2013, 13:53)

    laura [anonim]

    daca hotnews are deschide un cont, intr-o zi s-ar strange cei 800.000 de euro ! am putea sa le aratam ca noi, cei dezorganizati, dar cu inima, suntem in stare, acolo unde ei nu sunt !!!!
  • +10 (12 voturi)    
    De ce nu se implica Hotnews? (Joi, 24 ianuarie 2013, 13:59)

    vasile78 [utilizator]

    Hotnews cu puterea pe care o are poate organiza o intalnire a lui Ponta si a lui Nicolaescu cu presa in care sa se explice situatia la zi. Presa e puternica dar trebuie sa si-o foloseasca.
    • +1 (1 vot)    
      miine, vineri... (Joi, 24 ianuarie 2013, 20:17)

      brita [utilizator] i-a raspuns lui vasile78

      e intilnire on-line cu Ponta. avem cuvintul....
  • +18 (18 voturi)    
    E peste tot la fel? (Joi, 24 ianuarie 2013, 14:03)

    paul balsan [anonim]

    in 2008 am fost diagnosticat cu LAL (leucemie acuta limfoblastica) si tot atunci am urmat tratamentul cu citostatice la Hematologie Cluj-Napoca. Nu mi-a lipsit nimic, nu am dat bani la doctori, nu au conditionat niciodata actul medical de "atentii".
    In 2009 si 2010 am urmat tratamentul de consolidare cu Methotrexat pastile pe care mi le-am cumparat eu de la un prieten, si el diagnosticat cu leucemie, care le facea rost din Germania. In Romania nu se mai gaseau.
    Asta e realitatea mea, nu stiu acum cum este.... dar imi amintesc de dl. dr. Cucuianu invitat la o emisiune la Bucuresti, pe TVR2 acum aproape 2 ani, impreuna cu un ziarist de la EVZ care se pricepe si la fotbal, politica, monden si citostatice care a vorbit mai mult decat cel in masura sa o faca.
    Nu vreau sa supar pe nimeni, dar la Bucuesti e intr-adevar criza pentru ca fura toti! Nu peste tot este la fel.
    Multumesc.
    • +12 (12 voturi)    
      macar morfina (Joi, 24 ianuarie 2013, 15:25)

      woe [utilizator] i-a raspuns lui paul balsan

      Asta vara, in Gorj, un vecin a murit cu metastaza dupa ce a urlat 48 de ore in dureri. Nu putea sa stea nimeni langa el, il auzeai de la jumatate de kilometru. Spitalele din GJ nu mai aveau morfina, asteptau sa vina de la Bucuresti. Cand nu mai esti in stare nici sa-ti eutanasiezi muribunzii, cred ca e un alt tip de criza. M-am hotarat sa fac rezerve de morfina pentru uz propriu, la nevoie.
    • -11 (17 voturi)    
      Ai incercat sa te informezi ? (Joi, 24 ianuarie 2013, 16:17)

      flavian [utilizator] i-a raspuns lui paul balsan

      Puteai incerca sa te informezi un pic. Ai auzit de clinica Studiul China ? Dar de cartea Miracolul PH a lui Young ? Sau de alte metoda postului negru de vindecare ?

      Inainte sa razi sau sa ignori toate acestea, mai gandeste-te odata. Ca e vorba de viata ta de fapt. Cunosc personal oameni care s-au vindecat astfel.
      • +6 (14 voturi)    
        "clinica Studiul China" "Miracolul PH a lui Young" (Joi, 24 ianuarie 2013, 16:33)

        it_s__not_news [utilizator] i-a raspuns lui flavian

        "metoda postului negru de vindecare "

        Bai nene, dar de bun simt ai auzit ? De placebo ? De acceptarea mortii ? De diagnostice gresite ?

        "Cunosc personal oameni care s-au vindecat astfel" - de unde stiti ca nu medicamentele i-au vindecat ? Ca baniesc ca au luat medicamente in paralel cu postul negru - cei mai multi asa fac.

        Credeti mai in minuni, vorba lui B, de ce trebuie eu sa va strivesc corola ?
        • 0 (12 voturi)    
          Erata (Joi, 24 ianuarie 2013, 16:41)

          flavian [utilizator] i-a raspuns lui it_s__not_news

          Era vorba de clinica Gerson din Ungaria. De cartea Miracolul PH a lui Young. Si despre metodele de vindecare prin post negru. Oamenii de care vorbesc fusesera trimisi acasa sa moara. Nu au luat nici un medicament in paralel cu postul negru.

          Sunt in general genul de oameni care inteleg ca citostaticele sunt in acelasi timp medicament si otrava. Nu incerca sa strivesti, incearca sa intelegi. Sunt mii si mii de pacienti vindecati atat in clinicile Gerson cat si in cazul lui Valeriu Popa.

          Stii aia cu crede si nu cerceta ? Eu te sfatuiesc sa faci exact contrariul. Nu ma crede pe mine. Dar nici pe asa-zisii doctori. Pune mana si cerceteaza singur.
          • -5 (11 voturi)    
            Bine, mai (Joi, 24 ianuarie 2013, 16:49)

            it_s__not_news [utilizator] i-a raspuns lui flavian

            ... n-am timp, te cred.
          • -2 (12 voturi)    
            Bai frate.... (Joi, 24 ianuarie 2013, 17:08)

            it_s__not_news [utilizator] i-a raspuns lui flavian

            Eram ironic mai sus, dar vad ca deja s-au gasit 3 indivizi incapabili de a face silogisme in a te vota.

            Caca-maca Gerson inseamna:
            1/ Clisme cu cafea (cool, prefer sa folosesc celalalt orificiu al aparatului digestiv)
            2/ Fructe si legume zice-se organice (chiar si unii aditivi alimentari sint organici imbecililor fara cunostinte de chimie)
            3/ Tot felul de substante chimice available in 1920 (cind a trait neamtul asta)

            Pe scurt, o privire pe Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Max_Gerson#Evidence

            Uitati-va si la safety concerns. Cu alte cuvinte multi dobitoci pe lumea asta, dar si mai multi aia care ii urmeaza !
            • +5 (7 voturi)    
              Asta inseamna informare ? (Joi, 24 ianuarie 2013, 18:06)

              flavian [utilizator] i-a raspuns lui it_s__not_news

              Eu cred ca ceea ce faci tu este exemplul clasic de ignoranta. Informare nu inseamna 5 minute pe wikipedia, urmate de mistouri si atacuri. Informare inseamna sa vorbesti cu oameni care s-au vindecat de aceste boli prin metodele respective. Sa-ti arate analizele inainte si dupa, sa-ti arate diagnosticul pus de medici din diverse spitale. Sa-ti explice cum au facut, ce au facut si de ce au facut.

              Exista pe google un film cu Ovidiu Harbada. Post 40 de zile prin metodele si sub supravegherea lui Valeriu Popa. Pe parcursul acestui experiment a facut periodic analize medicale la Institutul de medicina sportiva. Pune mana si urmareste filmul cap-coada. Ai rabdare macar o ora sa vezi ce spune omul si ce spun analizele. Apoi pune mana si fa macar un post negru de 7 zile cum am facut eu. Mai vorbim dupa.
            • +6 (6 voturi)    
              Wiki (Joi, 24 ianuarie 2013, 18:14)

              JDK [anonim] i-a raspuns lui it_s__not_news

              Ce scrie pe wiki in linkul specificat seamana a dublu-limbaj. Pun pariu ca testele oarbe facute de americani nu s-au facut (if ever) cu fructe/legume bio ci cu porcarii de la super-market crescute cu tot felul de chimicale si culese inainte de termen.
              In satul de unde e bunica mea, Teius, a fost un caz de cancer caruia doctorii i-au pus crucea si nu i-au dat nici 2 saptamani. In schimb 2 babe cunoscatoarea de leacuri cu plante medicinale SALBATICE l-au tratat cu ceaiuri si alte minuni facute din ele. In vreo 2-3 luni l-au pus pe picioare. Peste alte cateva omul nu mai avea nici o tumoare. A trait ani buni de atunci. Totul se petrecea prin anii 60-70, daca retin bine minte. Din pacate oamenii priceputi la leacuri naturiste s-au imputinat odata cu urbanizarea excesiva cauzata de comunism, iar oamenii au invatat ca nu exista decat doctorii clasici, care au cele mai bune solutii.
              PS: Nu-s acelasi user ca "flavian".
              • -4 (4 voturi)    
                O veste buna: IQ romanesc in crestere ! (Vineri, 25 ianuarie 2013, 13:10)

                it_s__not_news [utilizator] i-a raspuns lui JDK

                Desigur, sinteti liberi sa credeti ce poftiti. Desigur, aveti libertatea de opinie. Desigur, pentru voi pamintul e plat si e carat de o broasca testoasa (n-ati ajuns inca la mitul lui Atlas, e prea poetic, si deci incomprehensibil).

                Desi inteleg disperarea unui bolnav, cred ca vesnica colportare a prostiilor si imbecilitatilor provocata de educatia voastra deficitara trebuie sa inceteze.

                Data viitoare, va rog sa faceti clisme si sa nu va duceti la doctori, doar asa creste nivelul de IQ din Romania.
                • +2 (4 voturi)    
                  Sentimentul este reciproc (Vineri, 25 ianuarie 2013, 15:03)

                  flavian [utilizator] i-a raspuns lui it_s__not_news

                  Am si eu impresia ca manipularea ar trebui sa inceteze, ca sistemul bazat pe medicina alopata va ajunge sa se prabuseasca de la sine. Ma bucur intr-un fel ca aceste companii farmaceutice isi taie singure craca de sub picioare. Ca in goana lor dupa profit cu orice pret, ajung sa-si omoare clientii, adica gazda pe care incearca sa o suga de bani ca orice capusa. Iar statele dau o mana de ajutor ca tot acest scenariu sa se desfasoare si mai rapid.

                  Unii au inteles ca asa nu mai merge. Ca lipsa medicamentelor intr-o lume tot mai bolnava este doar un simptom. Ca economiile in faliment si un sistem politic bun de aruncat la gunoi cu totul, sunt alte simptome. Ca globurile pe care le gasim in supermarket sub denumirea de rosii sau alte feluri de "mancare" obtinute in agricultura de tip Monsanto ne otravesc incet dar sigur. Asa cum spuneai insa, este vorba de selectie si evolutie pe aceasta frumoasa planeta albastra unde graul se va alege singur de neghina... ;)
                • +2 (4 voturi)    
                  Nelamurire (Vineri, 25 ianuarie 2013, 15:14)

                  JDK [anonim] i-a raspuns lui it_s__not_news

                  Nu inteleg de ce sariti ca ars. Eu am relatat un caz real al unui om care chiar era grav bolnav. Chiar daca diagnosticul de cancer ar fi fost, sa zicem, incorect, starea lui era oricum "cu un picior in groapa". Faptul ca nu se potriveste cu teoria medicala oficiala nu-i sterge din valoare. Sau sunteti adeptul principiului "If the facts don't fit the theory, change the facts"?
                  Avand oarecum tangenta cu cercetarea (nu medicala) cunosc nenumarate exemple de experimente care nu se potrivesc sau chiar pun sub semnul intrebarii teorii universal acceptate din fizica, totodata majoritatea "specialistilor" nici macar avand habar de ele, desi unele se pot reproduce cu mijloace materiale modeste. Si nu e vb de interpretarea gresita a datelor ci de fenomene care se observa cu ochiul liber de catre oricine.
                  SI ca un sfat: Nivelul de IQ creste cand esti in stare sa privesti realitatea asa cum este, nu asa cum ne-am imaginat sau cum am fost invatati in scoli si facultati ca este!
                  • -2 (2 voturi)    
                    Va dispretuiesc intelectul (Vineri, 25 ianuarie 2013, 15:29)

                    it_s__not_news [utilizator] i-a raspuns lui JDK

                    ... motivul fiind ca ai scos o fraza ca asta: "Pun pariu ca testele oarbe facute de americani".

                    Tu le stii mai pe toate (ca si tu faci cercetare). Tu pui pariu, esti un meserias, romanii E destepti, bai, americanii E prosti, bai !

                    Tu relatezi un caz nedocumentat bine, nu se mai stie din copilaria ta ce si cum, ce s-a sters, ce a ramas, important e mitul din capul tau.

                    Vai de verzele noastre, pampalailor !
      • +2 (10 voturi)    
        metode naturiste (Joi, 24 ianuarie 2013, 16:47)

        ana [anonim] i-a raspuns lui flavian

        Sunt de acord ca un stil de viata sanatos, detoxifiere si mai stiu eu ce ajuta, dar cand casa arde baba ar face bine sa puna mana sa pe furtun si nu pe peria de par. Inca o data, lucrurile naturiste sunt bune, dar e nevoie de timp si daca chestia aia creste repede si iti apasa pe organe vitale (mie de exemplu imi ajunsese pulsul pe la 100 si cand am ajuns in sfarsit la primul tratament, pt ca imi apasa pe inima), in asa situatii nu prea ai timp de post si de mancat legume netrecute prin foc. Trebuie sa actionezi repede si apoi sa te mentii cu metode naturiste. Pentru ca altfel s-ar putea sa mori inainte sa isi faca efectul toate chestiile astea lente. Asa ca si eu recomand sa fie omul informat, pt ca in medicina alternativa sunt si oameni care pun suflet, dar si multi multi multi sarlatani.
        • +3 (7 voturi)    
          Detoxifierea prin post negru (Joi, 24 ianuarie 2013, 18:01)

          flavian [utilizator] i-a raspuns lui ana

          Pai in cazul asta pune mana si informeaza-te. De ce vorbesti in necunostinta de cauza ? Fa o vizita la clinica. Cauta sa vorbesti persoane care s-au vindecat prin metodele respective. Sa-ti arate analizele inainte si dupa. Oameni care ajunsesera sa scuipe sange si sa nu mai poata manca. Abia puteau sa mai bea suc cu paiul si totusi s-au vindecat. Ba au mai scris si carti timp de 60 de ani pe tema asta. Cauta despre Elena Nita Ibrian si retetele ei.

          Decat sa faci o luna de citostatice, urmata de recidivari, mai bine faci o luna de Gerson si te vindeci complet. Detoxifierea prin post negru este un proces foarte rapid, incepe in primele zile. Incearca sa te informezi cu adevarat. Incearca sa tii macar un post negru de 7 zile asa cum am facut eu si mai vorbim dupa. Lasa macar un minut deoparte ideile preconcepute si ceea ce crezi tu ca stii despre cancer sau tratamentele "babesti" cum le numesc unii.
          • +1 (1 vot)    
            Dragul meu (Joi, 24 ianuarie 2013, 22:25)

            ana [anonim] i-a raspuns lui flavian

            In loc sa imi spui ca sa ma informez si sa nu vorbesc in necunostinta de cauza te rog sa mai citesti o data comentariul meu. De acolo se intelege ca stiu bine despre ce vorbesc, pentru ca am avut boala asta si am si scapat de ea. Si crede-ma ca inainte de a apela la citostatice am trecut prin cateva alte metode naturiste (acupunctura, nu stiu ce ceai de coaja de copaci, detoxifiere etc), care nu m-au ajutat. Daca as fi ramas in baza lor acum nu mai eram pe aici.
            Nu spun ca ce zici tu nu e adevarat, spun doar ca trebuie ca oamenii sa fie cu grija si sa isi aleaga intelept la ce medicina alternativa vor sa apeleze, pentru ca desi sunt unele eficiente (intr-un anumit procent presupun - si asta de ce depinde, dar asta e alta discutie), mai multe sunt cele care nu sunt eficiente, care sunt inca in stadiul de experiment sau mai stiu eu ce. Asta vreau sa spun, sper ca acum m-ai inteles.
            • +3 (5 voturi)    
              Imi pare rau (Vineri, 25 ianuarie 2013, 9:46)

              flavian [utilizator] i-a raspuns lui ana

              Imi pare rau ca nu ai gasit varianta naturala de tratament necesara vindecarii tale. Intr-adevar exista si multe solutii care nu sunt suficient de bine intelese, iar acestea pot cauza mai mult rau decat bine. Este unul din motivele pentru care medicina naturista se bucura de un renume prost in zilele noastre. De aceea recomandam o informare cat mai buna. De aceea recomandam clinica Gerson unde nu primesti doar cateva sfaturi sau ceaiuri ci un tratament complet, cu internare, analize, sucuri recomandate in functie de necesitatile organismului, curatare prin clisme si tratament personalizat. Nici o persoana nu este la fel cu alta si nu reactioneaza la boala la fel ca alta. Tocmai de aceea trebuie sa gasesti un OM in care sa poti avea incredere ca te poate ajuta cu adevarat.

              Apoi mai exista o parte a tratamentului de care se vorbeste mai putin. Anume latura psihologica. Boala porneste in primul rand din cap si din obiceiuri proaste. Orice boala, nu doar cancerul. Iar pentru vindecare adevarata de multe ori este necesara schimbarea stilului de viata. Degeaba bei ceaiuri si faci acupunctura, daca continui sa papi "carnita, oua si laptic" la recomandarea "medicilor" binevoitori care iti spun ca trebuie sa ai "proteine" ca sa faci fata bolii. Iti reintroduci de fapt in corp toxinele de care ceaiurile si acupunctura incearca sa te scape. Se spune ca esti ceea ce mananci, iar principiul asta il simti cel mai bine pe pielea ta atunci cand esti bolnav. Asta o inteleg cu adevarat oameni care au trecut dupa o astfel de boala pe Hrana Vie si traiesc de zeci de ani sa depuna marturie.
  • +7 (7 voturi)    
    NU le pasa.... (Joi, 24 ianuarie 2013, 14:47)

    costica [anonim]

    Politicienilor romani NU le-a pasat niciodata in astia 20 si ceva de ani de cei care i-au ales.
    NU le pasa, ajung la guvernare cu promisiuni, populisme si minciuni si apoi NU le mai pasa, un mandat stau la guvernare, isi fac plinul, apoi revin eventual dupa ce stau un mandat in opozitie unde le este la fel de bine, NU pierd ei nici in opozitie, NU le este deloc rau...
    Din pacate, NU vad nici o speranta de schimbare, NICI UNA.
    TOTI o apa si-un pamant, analfabeti, mincinosi, populisti si corupti, adica o adunatura perfecta pentru a zadarnici orice sansa de mai bine pentru majoritatea populatiei Romaniei....
  • -17 (17 voturi)    
    Mai grav e ca ipocrizia a devenitpolitica de presa (Joi, 24 ianuarie 2013, 14:55)

    albescu [anonim]

    Dle Mixich, statul lasa cu cinism sa moara oamenii de batranete, sa se ucida milioane de vaci blande, sa cada in gol oameni care se arunca de la etaj. Si asta va lasa insensibil! Rusine!!!!!!
    • +8 (8 voturi)    
      "Domnule" albescu (Joi, 24 ianuarie 2013, 16:34)

      ana [anonim] i-a raspuns lui albescu

      Sa mori de cancer nu e ceva natural sau dorit de bolnavi. Mai mult decat atat, exista sanse (uneori mai mici alteori mai mari) ca bolnavul sa se faca bine cu tratamentul potrivit, eu fiind un exemplu in acest sens. Pai cand am fost diagnosticata, cum ar fi fost sa zic "eh, lasa, de ce sa incerc sa ma fac bine, ce n-au mai murit si altii"? Norocul meu si multumesc lui Dumnezeu am putut sa fac rost de medicamente, dar asta nu e treaba dumitale, ce trebuie sa bagi la cap e ca atunci cand se poate face ceva nu e nici o scuza sa nu se faca, iar ipocrit o sa fi tu cand (Doamne fereste) o sa ai nevoie si o sa zici "da' de ce nu primesc".
    • +12 (12 voturi)    
      cioara vopsita (Joi, 24 ianuarie 2013, 17:20)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui albescu

      nu albescu...

      va recomnd tuturor celor care aveti indoieli, sau nu stiti ce'i cancerul, sa mergeti, cand aveti un pic de timp liber si sunteti dispusi spre a mai va informa, sa vizitat iob/institutul oncologic bucuresti, din soseaua fundeni.
      este si autobuz, care opreste chiar in fatza portii.

      dupa care, va rog mult, sa scrieti ce'ati simtit, ce impresii va lasat simpla vizita, acolo.

      sotia mea se trateaza de cancer la san, la o clinica privata din bucuresti.
      am luat decizia, dupa ce mai intai a fost si a facut niste teste, initiale, la iob.
      si daca vreti sa vi sa rupa inima, mergeti si vizitati etajul unde sunt internati copiii cu cancer..
      sau la subsol, la radioterapie, sa vedeti cum sunt tratati bolnavii.
      sau cat trebuie sa stai pe listele de asteptare, pentru chimioterapie sau radioterapie.
      sau sa ajungi dupa doua sesiuni, sa'ti spuna ca nu mai au medicamente, sau ca aparatul este defect.
      veti vedea grija statului pentru cei ce au dat...votul popular.
      va sfatuiesc sa nu mergeti cu masina, caci, in curtea aia imensa va va fi foarte greu sa gasiti un loc de parcare...
      si, daca intalniti o femeie infasurata la cap, sau un barbat ras in cap, sa'l intrebati cat e spaga la doctori, asistente si infirmiere.
  • +4 (4 voturi)    
    petitie (Joi, 24 ianuarie 2013, 15:16)

    Florina [anonim]

    Sa se semneze o petitie online. Numai asa o sa se faca ceva. Pentru unele televiziuni (Antenele...) acest subiect a ajuns tabu. Daca ar dezbate aceasta tema, asta ar insemna sa-i improaste cu noroi pe "alesii" dumnealor.
  • +10 (10 voturi)    
    Genocid (Joi, 24 ianuarie 2013, 15:19)

    Genocid [anonim]

    Ceea ce fac alesii nostrii se numeste GENOCID. Si asa suntem multi pe terra nu??????
    Poporul platitor de CAS 35-40-60 de ani de munca este lasa sa moara. Am un "CANCEROS" in familie, muncitor de la 14 ani pentru binele poporului, cu 45 de ani de munca in spate in care a platit toate contributiile si impozitele de pe lume. Si ce face acum???? Asteapta sa moara incet si sigur pentru ca nu exista medicamente. Acestia sunt oameni buni "mortii vi". Mai bine am legaliza eutanasierea umana, macar am sti o treaba. Cum ai un diagnostic de cancer, pac pac, si se rezolva.
    • +1 (5 voturi)    
      Ei, da ? Inainte de a avea ... (Joi, 24 ianuarie 2013, 16:48)

      it_s__not_news [utilizator] i-a raspuns lui Genocid

      ... un canceros in familie, te-a interesat ? Ai dat bani pentru o cauza buna, oricare ?

      Alesilor nostri NU le pasa bai de tine. Le pasa numai de EI. Se comporta la fel ca voi, inainte de a da de belea.

      Ei s-au prins: au bani, deci au libertate. Voi ati fost niste fraieri (si sinteti in continuare fiindca sinteti incapabili de revolta). In lipsa bunului simt din partea politrucilor, pina cind celui care te conduce - politrucul - nu ii e frica de tine (cu adevarat!), nu se va rezolva nimic, imbecililor.
  • +2 (2 voturi)    
    intrebare (Joi, 24 ianuarie 2013, 15:27)

    marius [anonim]

    S-a interesat cineva care este sitiatia aparatelor pentru radioterapie in tara?
    Stiti cam cate aparate mai functioneazain reteaua de stat ( si ce vechime au)?
    Stiti cat costa radioterapia in spitalele private?
    Stiti ca exista liste de asteptare care au termene peste trei luni?
    • +4 (4 voturi)    
      eu stiu (Joi, 24 ianuarie 2013, 17:13)

      anaerobik [anonim] i-a raspuns lui marius

      Eu stiu...din cauza unui echipament necalibrat de radioterapie de la spitalul Elias - unde NU SE POATE FACE PAUZA TEHNICA - mi-au fost anihilati si ultimii ganglioni axilari ramasi dupa evidarea ganglionara. Rezultatul e un edem limfatic ingrozitor de rezistent si care produce infectii cutanate.

      Cu toate astea, statul roman si slujbasii sai nesimtiti ma vor face sa multumesc cerului ca mi-a dat cancerul intr-o perioada cind la IOB inca se faceau tratamente chimioterapice gratuite in ambulatoriu.
  • +3 (7 voturi)    
    EU DONEZ 1 EUR ....ASTEPT SI ALTI ROMANI (Joi, 24 ianuarie 2013, 15:28)

    EU [anonim]

    putem crea un cont pt acel fond de rulment de 800.000 eur........noi suntem singuri si intotdeauna vom fi....statul nu exista in romania.
    • +4 (4 voturi)    
      la prima vedere as dona si eu (Joi, 24 ianuarie 2013, 19:23)

      Eowyn [utilizator] i-a raspuns lui EU

      .. sa zicem ca s-ar strange banii...dar in contul cui?cine sa fie titularul contului? ce va face cu banii...vor ajunge banii unde trebuie?de la cine se vor cumpara medicamentele? cine va avea prioritate?pentru cat timp vor ajunge?

      bune intentii sunt, dar intr-o tara unde nu se respecta reguli si se calca pe cadavre, mai poti sa ai buna credinta?

      e revoltator ca din cauze diverse...ca nu e actul normativ - care e de fapt- ca bate vantul de la nor d si nu de la sud nu se aproba niste bani care ar putea fi alocati


      asta e revoltator!!!
  • +7 (7 voturi)    
    Medicamentul minune (Joi, 24 ianuarie 2013, 15:45)

    Trojan.H [utilizator]

    O singura pastila de "PlecDinRomania" si sa vedeti cum dispar toate problemele. Vorbesc foarte serios.
  • +9 (9 voturi)    
    Lasa mai, ca au marit pensiile ... (Joi, 24 ianuarie 2013, 16:28)

    it_s__not_news [utilizator]

    Km de autostrada costa de cel putin 6 ori ca afara, energia e privatizata dar tie ti se pare ca inca e de stat, de la cei productivi statul ia cu 2 miini...

    Cit despre boli: pentru aia care sufera de lene cronica, de eunamvrutsainvatatita s-au gasit bani la buget, vreo 30 miliarde.

    Tara de dobitoci
  • +3 (3 voturi)    
    - (Joi, 24 ianuarie 2013, 17:28)

    ani [anonim]

    Nu am citit toate mesajele asa ca imi cer scuze daca repet o informatie deja subliniata de altcineva. Inainte de a arunca cu piatra asupra costului ar trebui precizat ca substantele care sunt lipsa sunt unele din cele mai ieftine medicamente de pe piata. Cei care au avut nevoie de ele stiu lucrul acesta. De ex un flacon de comprimate de Metotrexat e in jur de 10 euro si pentru poliartita reumatoida sau psoriazis acopera tratamentul pe cel putin o luna. Dexametazona atat de utila in urgente e cativa lei fiola.
    Asa ca pentru noi toti ar trebui rezolvata lipsa lor pentru ca inlocuirea cu alte substante este in primul rand mult mai costisitoare ceea ce duce implicit la mai putin bani disponibili pentru cazurile oncologice si nu numai.
  • 0 (0 voturi)    
    La vena (Joi, 24 ianuarie 2013, 17:53)

    little_angel [utilizator]

    Citostaticul se da la vena nu sta in raftul Unifarm.... Pina cind nu curge pe perfuzie situatia nu e solutionata.....!!!!!!!!!
  • +7 (7 voturi)    
    Sa nu judecam pripit..... (Joi, 24 ianuarie 2013, 19:13)

    Cetateanul Roman [anonim]

    E adevarat, cei care refuza accesul la tratament sint criminali. E adevarat, pretul este urcat artificial, si singura companie de profil romaneasca a fost cumparata de multinationale. Mai e una "pe teava" dar va dura pina sa produca. Si aici ne intoarcem la dorinta tuturora de acum o saptamina de a privatiza cu orice pret totul. Nu e o solutie. Probabil o solutie ar fi ca Antibiotice si/sau institutele Pasteur + Babes sa fie salvate permitindu-le si ajutindu-le sa produca vaccinuri (de uz uman si veterinar) + citostatice + insulina + medii de cultura. E clar ca trebuie investitii dar acestea ar fi amortizate foarte repede! Altfel vom fi in permanenta jucati pe degete de producatori si/sau intermediari.
    Acum ca incidenta cazurilor de cancer/leucemie creste este un rezultat al multor factori. Cernobil - si nu e o gluma. Legume si fructe importate la gramada fara sa analizam atent ce pesticide/fungicide/conservanti contin. Fiindca marfa e perisabila si mafia puternica. De asemenea gramada de aditivi alimentari, coloranti, aromatizanti, etc. Ar trebui limitata utilizarea acestora. Dar statul e slab, coruptibil si mafia puternica.
    Nu in ultimul rind utilizarea haotica si necontrolata a chimizarii in gospodariile individuale si vinzarea in piata a unor produse contaminate. In ultimii ani si cu alfa-lindan din depozite gasite intimplator in timpul constructiei autostrazii transilvania, furat si vindut catre particulari. Si ata fara sa amintim problemele produse de industria de dinainte. Apa freatica din Buc. e poluata. Si totusi e folosita de diversi producatori. Si tot asa.....
  • +3 (3 voturi)    
    ce face dl RAED? dar dl Nicolaescu? (Joi, 24 ianuarie 2013, 20:24)

    BME [utilizator]

    Acum ceva timp dl Raed a facut lumea sa iasa in strada( cred eu, in interes personal) acum de ce nu se mobilizeaza pt a face rost de citostatice si de ce nu se zbate pt a dota spitalul Bagdasar-Arseni? Oare stiu domnii ca acolo spitalul arata ca in lumea a treia? Intr-un salon minuscul sunt 20 de paturi,toaletele sunt mizerabile este infernal. Pacat de medicii de acolo care sunt foarte buni, adevarati profesionisti, chirurgi de prima clasa. Este revoltator sa vezi saracii pacienti cu operatii grave de cancer si accidente de masini in ce conditii groaznice stau. SI GUVERNUL DA BANI LA BISERICI
  • +5 (7 voturi)    
    Hai ce ne lamurim si cu Arafat incet incet... (Joi, 24 ianuarie 2013, 20:30)

    Adi Rus [anonim]

    Ca in Romania se intampla asta nu cred ca mai mira pe nimeni.
    Felicitari d-le Mixich pentru perseverenta cu care insistati pe acest subiect. Va dmir modul in care intelegeti sa faceti jurnalism. Asta e jurnalism adevarat. Bravo!
    Ce ma bucura, daca e ceva care sa ma bucure in toata aceasta problema, e ca incet incet incepem sa descoperim si adevarata fata a d-lui. Raed Arafat. Trebuia ca la un moment dat sa se intample ceva si sa vedem ca doar PR-ul bun nu tine. M-as bucura sa ma insel dar ma tem ca Arafat nu e cu nimic mai deosebit decat politicienii romani alunecosi si corupti cu care s-a inhaitat. Altfel nu prea vad de ce s-ar fi dus acolo. Sau ok, te-ai dus poate cu buna-credinta crezand ca poti sa faci ceva, dar cand vezi ca nu poti, pleaca ta, du-te innapoi la ce faceai tu bine inainte. Asa daca stai nu faci decat sa confirmi ca te-ai facut de-al lor. Ma intreb ce castiga in schimb ca materialist nu pare sa fie. Nu pare genul care si daca a facut 500 de mil de euro din furat si coruptie sa mai vrea.
    • 0 (0 voturi)    
      Arafat sa-si dea DEMISIA IN SEMN DE PROTEST! (Joi, 24 ianuarie 2013, 22:19)

      Ciobanul Bucur [utilizator] i-a raspuns lui Adi Rus

      Daca vrea sa faca ceva folositor, Arafat sa-si dea demisia in semn de protest pentru neincluderea in buget a sumei cerute de el. Daca nu o va face, inseamna ca nu e cu nimic deosebit de haita uslasilor.
  • +3 (3 voturi)    
    ... (Joi, 24 ianuarie 2013, 22:08)

    Mihaela [anonim]

    De 4 luni cumpar 5-Fluorouracil pentru ca "spitalul a facut licitatie, dar nu stim ce se intampla, nu stim firma castigatoare, nu sunt in depozit" si motivele date de medici pot continua, dar sincer nu are rost sa enumar niste minciuni de care m-am saturat. Medicamentele exista, le comand in fiecare luna la farmacia de la coltul blocului.
  • +3 (3 voturi)    
    Minciuni! (Joi, 24 ianuarie 2013, 22:28)

    Alexa [anonim]

    Am cautat ca disperatii Bleomicina, in toate depozitele si da, existau, dar stiti cum? Se aduceau la comanda, la pretul de 75 euro/flaconul de Bleomicina si daca nu faceau si aveau comanda, tot pe bani le dadeau.
    Mergi intr-un spital de stat si ti se spune ca nu mai au citostatice. Esti atent cu cine trebuie, la IOB sau la orice alt institut si din senin, apar si citostaticele. Mergeti si faceti anchete in farmacii cu camera ascunsa, dati o atentie farmacistelor si sa vedeti cum apar citostaticele. Am cumparat Bleomicina si am intrebat, ca orice om normal, daca aduc factura, mi se deconteaza? Normal ca nu! Atunci stau si ma intreb, de unde au nenorocitii bani de masini, de referendum si niciodata nu se gasesc bani de citostatice? Sotul meu a murit din cauza sistemului de rahat, din cauza nepasarii medicilor care nu i-au zis ca nu au BLEOMICINA din tratamentul de prima linie. Asta i-a fost fatal, s-au generat metastaze. Cand am aflat era prea tarziu. Am facut alte tratamente, am ajuns apoi sa procuram Bleomicina !
  • +1 (1 vot)    
    Genocitul bolnavilor de cancer (Joi, 24 ianuarie 2013, 22:52)

    Maria [anonim]

    Si eu sant unul dintre acesti pacienti care cauta dupa tratament de cancer , din pacate in toate farmaciile din Arad unde am cautat medicamentul recomandat de medicul oncolog ba nu s-a gasit sau a trebuit sa se plateasca in conditiile in care acest medicament este pe program national ,nu trebuie intrerupt si trebuie luat pe o perioada de 5 ani .
    La majoritatea farmaciilor s-a spus 'guvernul nu a reglementat aceasta problema iar pana la solutionarea ei va trebui sa se plateasca in jur de aproape 100-150 ron/luna ptr o cutie de medicamente - Letrozol { Femara } Rusine pentru acesti oameni care n-au pic de suflet pentru acesti bolnavi .
    • 0 (0 voturi)    
      femara (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 16:57)

      LuluN [anonim] i-a raspuns lui Maria

      pr Maria: Femara a intrat intr-un "nou program" prin care productatorul nu mai suporta decat 20-25% din pretul de achizitie, ceea ce presupune suportarea de catre pacient a unui cost de aprox. 450 lei/cutie deci pe luna, f. mult ptr. o persoana care traieste dintr-o pensie obisnuita. Mai mult decat atat, alergi de la o farmacie la alta ptr. ca nimeni nu doreste sa te ajute , castigul lor fiind prea mic. Dupa umilinta traita sapt. trecute, cand am gasit cu f. mare greutate acest medicament, am facut o sesizare la ANM, dar nimeni nu s-a sinchisit sa raspunda. Alternativa acestui medicament sunt diverse generice acordate gratuit, deci este clar o Selectie a bolnavilor de cancer, traieste cine poate sa suporte costurile ridicate, cine nu................
  • +1 (3 voturi)    
    trezirea! (Joi, 24 ianuarie 2013, 23:58)

    andreea [anonim]

    Observ cu tristete ca multe persoane nu inteleg nimic din haosul care exista in tara si in medicina.Sse pare ca exista multe genii care sugereaza informarea personala pe internet si dau sfaturi pretioase ,citez "Cu 5000 de euro faci un tratament la clinica Gerson din Ungaria si scapi definitiv de cancer. Cu si mai putini euro cumperi o carte a lui Valeriu Popa si iti faci singur tratamentul. " Serios? Scapi definitiv de cancer? Ati inteles bine cancerul vostru valoreaza 5000 euro si preventia ti-o da Valeriu Popa :)) Sper sincer ca a fost scris la nivel de gluma si daca nu, ca americanii; englezii ,francezii,chinezii sunt la curent ca ungurii au gasit un tratament ptr cancer si sa nu-si mai bata capul cu toate studiile in curs!!:))) PATETIC!
    Cat despre preturile mari puse de firmele de medicamente clasate ca monstrii de alte genii umanitare care se exprima aici tin sa le explic ca acestea trebuie sa acopere anii de studiu a medicamentului; tehnica etc Si in anii de studiu vorbim de prima faza cand cercetatorii deja formati de cel putin 20 de ani gasesc molecula apoi ca o testeaza cativa ani pe sobolani, pe cateva sute de sobolanei carora le fac analize zilnice - deci salarii aparatura etc si apoi a doua faza din procesul lung : testeaza pe oameni cativa ani pe gratis si platesc persoane specializate care sa stranga toate datele care se ridica la cateva mii de persoane! Nu stiu daca iti imaginezi cam la cat poate sa vina factura si cate sacrificii si nopti nedormite au petrecut oamenii acestia ca sa gaseasca un remediu!!! Si acest proces poate fi si in zadar caci unele molecule au efecte secundare grave si nu sunt comercializate ...
    TREBUIE SA VA TREZITI SI SA INTELEGETI CA MEDICINA NU POATE FI PE GRATIS DECAT DACA OPTATI PENTRU CEA DIN EVUL MEDIU!!!!
    Apoi ca am clarificat acest lucru sa ne intoarcem la finantarea medicinii ! Aici este problema!!! Problema cea mai mare a romanului este incopetenta politicienilor nostri de a face o reforma medicala !
    • +3 (3 voturi)    
      naiva (Vineri, 25 ianuarie 2013, 10:47)

      anca [anonim] i-a raspuns lui andreea

      Andreea, tu crezi ca "americanii, englezii ,francezii,chinezii" fac studii pentru binele tau? Chiar asa de naiva esti? In lumea asta totul, absolut TOTUL se invarte in jurul banilor, inclusiv sanatatea noastra, a plebei. Cu cat mai nesanatosi suntem, cu atat suntem mai profitabil. Harsh, but true!
      Da, sigur, sunt oameni care de dragul meseriei, dedicatiei, ambitiei, probabil ajung la tot felul de descoperiri si leacuri minune. Ura, am vazut la televizor ca s-a descoperit leacul miraculos pentru cancer si leucemie si SIDA, toate la un loc! Superb! Asteapta si sa il vezi pus in aplicare, pentru ca, poate inca nu ai realizat, toate astea se trec prin filtrul atent al companiilor farmaceutice, si daca leacul respectiv nu o sa aduca bani grei firmei si sa le umfle burtile de bunastare, NU SE VA COMERCIALIZA! As simple as that. Dependenta de un medicament e iar un criteriu care atarna greu in decizia asta, cu cat va fi mai multa nevoie de el, cu atata mai bine!

      Sa ne deschidem putin mintile si daca suntem in cazul fericit in care (inca) suntem perfect sanatosi, sa folosim asta in avantajul nostru si sa ne hranim cat mai sanatos si sa ne alegem bine sursele, e ceea ce mai putem face in beneficiul nostru si al familiei noastre.
  • +1 (1 vot)    
    trezirea 2 (Vineri, 25 ianuarie 2013, 0:04)

    andreea [anonim]

    Nu este normal sa nu putem avea acces la medicamente in spital .Nu este normal ca un cardiolog sa se gaseasca in garda fara antiaritmice sau fara tratament ptr infarct. Nu este normal sa nu avem anestezice morfina sau antibiotice! Ce fel de medicina putem face in asemenea lipsuri? Nu este normal sa ne plece toata elita medicala in afara granitilor si noi sa spunem ca ne e mai bine fara ei!Nu este normal ca oamenii prefera sa cumpere fervex sau doliprane si nu paracetamolul fabricat in Romania! Nu este normal!!!!
    Dar ca sa aveti parte de o normalitate trebuie sa va cereti drepturile si asta nu de la medici sau firmele de medicamente ; ci la cei ce guverneaza si distribuie banii statului in functie de prioritati caci se pare ca pentru ei sanatate statului nu este o prioritate!!!!!!
  • +2 (2 voturi)    
    Antibiotice Iasi? (Vineri, 25 ianuarie 2013, 9:34)

    cititor9 [anonim]

    Dle Mixich, cine produce aceste citostatice asa ieftine ca nu mai sunt profitabile? Nu le poate statul produce in singura fabrica de medicamente aflata in proprietatea sa? Sau cineva nu vrea asta?
    Nu ar fi bine sa aflam si cine sunt producatorii acestor medicamente si eventual distribuiorii care le refuza?
  • +1 (3 voturi)    
    Prietenul la nevoie se cunoaste ??? (Vineri, 25 ianuarie 2013, 10:00)

    ''vom face'' [anonim]

    HotNews a fost mereu in favoarea adevarului, a independentei Justitiei, a desconspirarii imposturii. Cu o mica exceptie...care apare acum in ''splendoarea'' hidoseniei ei...
    Ma intreb de ce nu apelati si la Presedintele tuturor romanilor. Problema e foarte veche.

    Mi-ar fi rusine sa fiu Presedinte in tara in care sute de oameni sunt condamnati la moarte pentru ca hotii din administratie/guvern nu renunta la 1milion, iar eu, Presedintele Romaniei, sa nu vad sa n-aud !!! Bine ca s-au gasit munti de bani pentru ''Dezvoltare'' si Turism, ''reforme'' in Energie...etc...

    RUSINE HotNews ca ati sprijinit atata timp niste impostori cu vadite atitudini antisociale!!!, si nu ma refer la mitomanii din Guv Ponta C-P. Problema e foarte veche.

    Cum sa intram in Europa atata timp cat demonstram ca nu vrem sa avem grija de noi???
    Cine si-ar dori ca tzara vecina in Schengen asemenea canalii cum suntem noi toti ?!
  • +1 (1 vot)    
    Herceptyn (Vineri, 25 ianuarie 2013, 11:44)

    Anca [anonim]

    In Romania, bolnavii de cancer sunt condamnati la moarte!
  • 0 (0 voturi)    
    incercati asa (Vineri, 25 ianuarie 2013, 20:43)

    corina [anonim]

    http://www.change.org/
  • 0 (0 voturi)    
    trebuie facut ceva (Luni, 28 ianuarie 2013, 8:47)

    adrian [anonim]

    Domnule Mixich,
    Suntem parintii unui tinar de 22 ani si de aproape 2 ani de cind fiul nostru a avut nesansa sa se imbolnaveasca suntem practic umiliti in spital. De la infirmeira care face galagie ca fiul nostru vomita si trebuie sa schimbe patul sau sa curete podeaua, pina la guvernantii fosti si actuali care se fac ca nu stiu ca nu sunt citostatice si nu numai. Pentru ca spitalele nu au nici medicamentele si materialele sanitare uzuale, pe ce se duc banii nostrii.
    Pacientii care au indicatie de transplant de celule sunt nevoiti sa procure de unde or putea BNCU si Alkeran, asta pentru ca un incompetent, sau ai multi, au uitat sa treaca in lista de medicamente pe acestea doua fara de care procedura nu se poate efectua.
    S-a demonstrat ca in bolule oncologice factorul psihic joaca un rol deosebit, ori cum poti sa treci peste socul primit la vestea ca suferi de o boala grava, daca imediat aflii ca medicamentele care ti-ar asigura supravietuirea nu se gasesc si trebuie sa le cumperi de unde poti. Fiul nostru a ajuns sa se simta vinovat ca s-a imbolnavit, vinovat fata de infirmiere, vinovat fata de medici, vinovat fata de noi, parintii lui pentru ca ne-a adus intr-o situatie financiara deosebita.
    In acesti aproape 2 ani, am ajuns la concluzia ca in ochii guvernantilor nou suntem vinovati, noi suntem vinovati ca am avut indrazneala sa ne imbolnavim si sa afectam bugetul tarii.
    Va rog domnule Mixich, ca in numele fiului noastru si al nostru, al parintilor sa cereti scuze fostilor si actualilor guvernanti ca am avut nerusinarea sa ne imbolnavim.
  • 0 (0 voturi)    
    VREAU SA TRAIESC (Duminică, 10 martie 2013, 9:01)

    MIOARA DUMITRESCU [anonim]

    "Bolnav de cancer condamnat la moarte de CNAS"
    CONSTITUTIA ROMANIEI
    ART. 22 Dreptul la viată si la integritate fizică si psihică
    (1) Dreptul la viată, precum si dreptul la integritate fizică si psihică ale persoanei sunt garantate.
    (2) Nimeni nu poate fi supus torturii si nici unui fel de pedeapsă sau de tratament inuman ori degradant.
    (3) Pedeapsa cu moartea este interzisă.
    Cu siguranţă, nimeni nu îşi doreşte să sufere de cancer, dar fiecare dintre noi trebuie să avem certitudinea că, în cazul în care ne îmbolnăvim, vom putea beneficia imediat de un tratament care să ne salveze sau măcar să ne prelungească viaţa. Este un obicei raspandit intre medici sa dea “retete” referitoare la procentele de reusita, recuperare si proceduri.(vezi protocoale oncologie)
    VA ROG SI PE ACEASTA CALE-NU VA JUCATI CU VIATA MEA!
    Statul roman are obligatia legala de a asigura accesul la medicamente si tratamentul gratuit pentru bolnavii de cancer(handicap grav)
    Numele meu este Mioara Dumitrescu din ROMANIA.Sufar de gliom(Sunt tumori care se formeaza in trunchiul cerebral, regiunea anatomica din creier care se continua cu maduva spinarii. Aceste tumori sunt de obicei de grad inalt. Gliomul trunchiului cerebral de grad inalt si care se raspandeste peste tot in trunchiul cerebral este dificil de tratat cu succes. Pentru a preveni afectarea tesutului cerebral sanatos, gliomul trunchiului cerebral este de obicei diagnosticat fara a face biopsie.)Am urmat din 2011,august drumul anevoios al unui bolnav de cancer.Dupa 3 operatii la spitalul Bagdasar Arsenie,dupa tratament in strainatate (timp de 2 luni-nedecontat de Statul Roman)dupa tratament cu chimioterapie pentru inca aproape un an am ajuns la o recidiva a gliom-lui .
    SINGURA si subliniez SINGURA optiune medicala actuala, este tratamentul cu AVASTIN,care insa imi este refuzat de cei care pot decide ,daca eu mai am DREPTUL DE A TRAI.Nu este inclus in protocolul oncologic din Romania.
    Am avut sansa si bucuria acestor zile ,de a put


Abonare la comentarii cu RSS



Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version