Elevii de clasa a II-a, a IV-a si a VI-a vor fi evaluati in perioada 9 - 22 mai. Vezi calendarul testarii pe discipline si scolile care vor sustine evaluarea pilot

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Joi, 24 ianuarie 2013, 12:06 Actualitate | Esenţial

Evaluarea de la final de clasa
Foto: Agerpres
Elevii claselor a II-a, a IV-a si a VI-a vor sustine evaluarile pilot in perioada 9 - 22 mai. Ministerul Educatiei a publicat calendarul evaluarilor nationale de la finalul claselor precizate mai sus, precum si lista scolilor ai caror elevi vor fi testati. Acesta este al doilea an in care evaluarile de final de an sunt sub forma unor teste pilot si, potrivit metodologiei de organizare, notele nu vor fi trecute in catalog, dar vor fi folosite la realizarea unui punctaj mediu national al performantelor elevilor pe competentele fundamentale.

Potrivit Legii Educatiei Nationale, elevii vor fi evaluati in fiecare an la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a. Elevii de clasa a II-a vor fi testati la scris-citit si matematica, elevii de clasa a IV-a - la limba romana/ limba materna - intelegerea textului scris si matematica, iar elevii de clasa a VI-a - la limba si comunicare, respectiv matematica si stiinte.

Calendarul evaluarilor nationale pentru anul scolar 2012-2013:
  • Evaluarea la finalul clasei a II-a: in zilele de 9 si 10 mai 2013
  • Evaluarea la finalul clasei a IV-a: in ziua de 15 mai 2013
  • Evaluarea la finalul clasei a VI-a: in ziua de 22 mai 2013
Descarca de aici LISTA INTEGRALA a scolilor in care elevii vor sustine evaluarea pilot

Ministerul Educatiei a publicat pe edu.ro si lista scolilor pe care le-a selectat si ai caror elevi vor participa la pilotarea Evaluarii competentelor de la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a. Evaluarea pilot de la finalul clasei a II-a o vor sustine elevii din 86 de scoli din toata tara, evaluarea de la finalul clasei a IV-a se va desfasura in 136 de scoli (majoritatea scoli din mediul rural - 95), iar evaluarea de la finalul clasei a VI-a va fi organizata in 86 de scoli.

Scoli unde se realizeaza evaluarea



Metodologia de organizare a evaluarii elevilor la finalul clasei a IV-a

Evaluarea de la finalul clasei a IV-a este standardizata, este realizata anul acesta pe un esantion de elevi din scoli de stat si particulare din toata tara si are ca scop furnizarea de informatii pentru "diagnoza sistemului de invatamant la nivel primar", se arata in Metodologia publicata pe edu.ro.

Elevii vor sustine teste la limba romana (intelegerea textului scris) si la matematica. Rezultatele vor fi incluse intr-o baza de date la nivel de sistem si NU vor reprezenta criteriu de ierarhizare pentru scolile care participa la testare, pentru profesori sau, individual, pentru elevii participanti.

Testele si baremele vor fi realizate de Ministerul Educatiei. La nivelul scolii, comisia de organizare si administrare a evaluarii se compune din:
  • presedinte - directorul sau directorul adjunct al unitatii de invatamant
  • secretar - informatician/ cadru didactic care are competente digitale/ secretarul unitatii de invatamant
  • 2-4 membri - cadre didactice din unitatea de invatamant
 Aceasta comisie transmite Ministerului lista tuturor elevilor aflati in clasa a IV-a, asigura confidentialitatea testelor si realizeaza raportul scolii pe care il preda responsabilului judetean.  

Testele de la limba romana si matematica pentru clasele a IV-a vor avea un nivel mediu de dificultate, rezolvarea lor nu va depasi, cumulat, 120 de minute si vor avea un format asemanator evaluarilor internationale pe care le sustin elevii de varsta 10-12 ani. Probele la limba romana si matematica vor avea loc in aceeasi zi (15 mai), cu o pauza de 10 minute intre ele.

Pe toata durata evaluarii, administratorul de test este asistat de un al doilea profesor, care nu are ore la acea clasa si care este desemnat de presedintele comisiei. Salile in care se sustine evaluarea sunt, de regula, salile in care elevii clasei isi desfasoara activitatea in mod obisnuit. Administratorul de test pregateste evaluarea prin asezarea elevilor in banci in ordine alfabetica, in fiecare clasa.

La incheierea probei, administratorii de test predau testele si instrumentele de evaluare completate, pe baza de proces-verbal, presedintelui comisiei.

Baremele, precum si alte informatii referitoare la evaluare sunt cuprinse in Caietul cadrului didactic, iar Testele, instrumentele de evaluare, baremele si Caietul cadrului didactic se clasifica in categoria documentelor secret de serviciu. Toate persoanele care au acces la aceste documente semneaza un angajament de confidentialitate.

Inspectoratele scolare organizeaza evaluarea testelor in centre de evaluare, cate unul pentru fiecare judet, la care sunt arondate toate scolile esantionate din judetul respectiv. Profesorii evaluatori sunt selectati de la alte scoli decat cele din care provin elevii ale caror teste sunt evaluate si fiecare lucrare este evaluata de doi profesori.  

Rezultatul evaluarii unui test nu se finalizeaza printr-o nota/printr-un calificativ care sa se inregistreze in catalog. Codurile corespunzatoare raspunsurilor elevilor contribuie la realizarea unui scor/ punctaj mediu national al performantelor elevilor pe competentele fundamentale. Rezultatele obtinute sunt utilizate de Ministerul Educatiei pentru realizarea unor studii si cercetari de diagnoza a sistemului de invatamant primar.

In termen de 5 zile de la finalizarea evaluarii, comisia de la nivelul scolii elaboreaza raportul scolii, in care sunt centralizate datele si rapoartele claselor participante, si il transmite Inspectoratului Scolar Judetean. In termen de 15 zile de la finalizarea evaluarii, comisia din inspectoratul scolar elaboreaza raportul Inspectoratului Scolar Judetean, in care sunt centralizate rezultatele inregistrate in rapoartele scolilor. Ulterior, la nivelul Ministerului Educatiei va fi realizat raportul final al evaluarii de la finalul clasei a IV-a.

Raportul final cuprinde concluziile privind administrarea evalurii, rezultate din rapoartele inspectoratelor scolare si din monitorizarea asigurata de Minister, propuneri de modificare a metodologiei si a procedurilor, "precum si masuri educationale in vederea ameliorarii rezultatelor invatarii".

Citeste si:


Citeste mai multe despre   





Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO Facultatile pregatesc oameni cu diploma, dar fara experienta. Cum s-a ajuns ca un sudor sa castige mai mult decat un inginer

200.000 de meseriasi lipsesc in acest moment de pe piata fortei de munca. Asta, in timp ce facultatile pregatesc absolventi care nu-si gasesc de lucru pentru ca firmele au nevoie de oameni cu experienta, nu neaparat cu diploma.  Din aceasta cauza un mecanic, un electrician sau un constructor poate fi mai bine platit decat un absolvent de studii superioare.








5008 vizualizari
  • +5 (5 voturi)    
    propunere ! (Joi, 24 ianuarie 2013, 12:25)

    translativus [utilizator]

    - Toti elevii, incepand cu cei din clasa a-II-a sa fie lasati sa "plagieze" doar dupa cartile aprobate de preaancurajatoarea de plagiatori, maica Ecaterina, caci aceasta este singura cale de implinire a omului nou - homosmecherus -.
    Cei ce se vor ambitiona sa invete si vor nesocoti legea sfanta a plagiatorilor, sa fie luati in evidenta si trecuti pe lista viitorilor sclavi, care vor plati din munca lor "degradant" de cinstita, viata plina de huzur a "omului nou".
    Ce zici mamaie ?
  • -1 (3 voturi)    
    matematica (Joi, 24 ianuarie 2013, 16:13)

    MIMT [utilizator]

    desi in viata de dupa scoala, matematica are aplicabilitate sub 20%, sistemul nostru promoveaza in continuarea insusirea cunostintelor inutile. traiasca inertia!


Abonare la comentarii cu RSS


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version