Crin Antonescu: Premierul Ponta l-a mandatat pe ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, sa se ocupe de autostrada Iasi - Tg. Mures, chiar daca autostrazile sunt in resortul altui ministru / Valoarea estimata a proiectului: 6,14 mld. euro

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Joi, 24 ianuarie 2013, 11:11 Actualitate | Esenţial


Traseul Autostrazii Tg. Mures - Iasi
Foto: Hotnews
Premierul Victor Ponta l-a mandatat pe ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu (PNL), sa se ocupe de proiectul autostrazii Iasi - Targu Mures, chiar daca autostrazile sunt in portofoliul Ministerului Marilor Proiecte unde ministru este Dan Sova (PSD), a declarat miercuri la Iasi presedintele PNL, Crin Antonescu. In prezent, proiectarea autostrazii inca nu este finalizata, iar potrivit CNADNR, costurile estimate pentru constructia autostrazii de 289 km sunt foarte ridicate: intre 11 milioane de euro si 60 de milioane de euro pe kilometru.

"Sunt convins ca impreuna cu presedintele Consiliului Judetean Iasi vom realiza mare parte, daca nu toate proiectele pe care acesti oameni le au pentru Iasi. Vor prinde contur si se vor realiza proiectele in ceea ce priveste aeroportul, autostrada Iasi - Targu Mures, pentru care premierul Victor Ponta l-a mandatat pe ministrul Relu Fenechiu, chiar daca autostrazile sunt in resortul altui ministru", a declarat Crin Antonescu la Iasi, potrivit Agerpres.

Reamintim ca in noul cabinet, Guvernul Ponta II, autostrazile trec din subordinea Ministerului Transporturilor, condus de liberalul Relu Fenechiu, in subordinea Ministerului Marilor Proiecte, condus de ministrul delegat Dan Sova de la PSD. In acest sens, si bugetele celor doua institutii au fost cuprinse separat in proiectul bugetului de stat.

Vezi mai multe detalii aici: Cum a crescut, dar de fapt a scazut bugetul alocat "Transporturilor" pentru 2013

Legat de declaratia lui Crin Antonescu, fostul ministru al Transoporturilor, Alexandru Nazare, se intreaba intr-o postare pe Facebook daca "autostrada care ar traversa Carpatii si care ar costa miliarde de euro nu este un mare proiect" si nu ar trebui sa intre in portofoliul social-democratului Dan Sova.

"Atributiile ministrilor se stabilesc in functie de capriciile fiecaruia? Sau poate avem de-a face cu un razboi rece intre PSD si PNL legat de cine controleaza mai multe resurse?", se mai intreaba Nazare.

Autostrada Tg. Mures - Iasi: 289 km, valoare totala estimata de 6,14 miliarde de euro


In august 2012, primul tronson (92 km) al autostrazii care va lega Transilvania de Moldova, Targu Mures - Iasi (289 km) primea certificatul de urbanism de la Consiliul Judetean Mures pentru faza studiului de fezabilitate.

Tot atunci insa, CNADNR anunta ca proiectarea autostrazii inca nu este finalizata pentru ca se intarzie cu obtinerea Avizului de Mediu. In plus, CNADNR spune ca autostrada va strabate un traseu dificil, precum si numeroase arii protejate, si invoca costurile foarte ridicate estimate pentru constructia autostrazii: intre 11 milioane de euro si 60 de milioane de euro pe kilometru.

CNADNR anunta, printr-un comunicat, ca "Autostrada strabate un traseu dificil (deal si munte), ceea ce impune un volum mare al lucrarilor de arta (poduri, podete, viaducte etc.) si numeroase arii protejate (situri de importanta comunitara - SCI - si situri de protectie avifaunistica - SPA)".

Compania preciza atunci ca "proiectarea nu este finalizata intrucat procedura de obtinere a Acordului de Mediu nu este finalizata. Incepand cu anul 2010, ariile protejate care au impact asupra traseului autostrazii au fost extinse, ceea ce determina reconsiderarea studiului de impact si reluarea procedurii de obtinere a Acordului".

In plus, CNADNR invoca si costurile estimate foarte mari - intre 11 mil euro/km si 60 mil euro/km, "fapt sesizat si de Ministerul Finantelor Publice".

"Astfel, in acest context, CNADNR-SA va contracta servicii de expertiza tehnica si financiara prin care se vor reanaliza solutiile tehnice adoptate si se vor face propuneri de reducere a costurilor. Dupa definitivarea traseului si fundamentarea costurilor de implementare, vor fi analizate potentialele surse de finantare, altele decat bugetul de stat", mai preciza sursa citata.

Viitoarea autostrada va avea o lungime totala de 289 km si va fi impartita in trei tronsoane:
  • Targu Mures - Ditrau cu o lungime de 92,126 km, proiectant SC Search Corporation SRL;
  • Ditrau - Targu Neamt cu o lungime de 118,8 km, proiectant SC Iptana SA;
  • Targu Namt - Iasi cu o lungime de 78 km, proiectant SC Inocsa Ingenieria.
Potrivit informatiilor de pe site-ul CNADNR, valoarea estimata a proiectului este de 6,14 miliarde de euro.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















8140 vizualizari

  • +16 (18 voturi)    
    prevad o cearta (Joi, 24 ianuarie 2013, 11:22)

    e.u. [utilizator]

    pe ciolan .. cu maraituri cum le sta bine la javre.
    • +1 (5 voturi)    
      ieftin.. (Joi, 24 ianuarie 2013, 14:07)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui e.u.

      In cea mai saraca regiune a tarii un metru de autostrada va costa 20.000 de euro. Cam atat costa si in UK, doar ca la ei autostrazile au 3 benzi pe sens si salariile muncitorilor sunt de 5-6 ori mai mari.
      Oricum asta e doar prima estimare.. la final va ajunge probabil sa inghita de 3 ori mai mult. Sunt curios de unde scot banii astia daca ei n-au bani nici de maririle de salarii/pensii deja facute (pe hartie).
      • 0 (2 voturi)    
        Asa si? (Joi, 24 ianuarie 2013, 20:51)

        bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Traverseaza autostrazile din UK muntii? Viaductelele sunt extrem de scumpe. Tunelurile si mai si.
        • 0 (0 voturi)    
          O sa fii surprins: (Vineri, 25 ianuarie 2013, 11:40)

          Dianora [utilizator] i-a raspuns lui bobo21

          Si in UK exista munti: Grampieni, Penini, etc. Ca si in tarile vecine: Balcani, Alpi Dinarici.. si tot le ies autostrazile mai ieftine! Oare de ce?
        • +1 (1 vot)    
          vezi croatia (Vineri, 25 ianuarie 2013, 15:25)

          liviusmaximus [utilizator] i-a raspuns lui bobo21

          vezi autostrazile din croatia si "perforarile" de munti de-acolo si vei intelege ca la noi SE FURA !
    • 0 (0 voturi)    
      M-am linistit... (Vineri, 25 ianuarie 2013, 11:36)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui e.u.

      Asta-i ruta pe care veneau invaziile tatare! Cu Fene la carma nu va mai exita drum practicabil in zona, deci suntem feriti de orice pericol din rasarit. Daca-i pune la treaba si pe amicii sai cei oachesi si experti in tranformatoare lasa regiunea si in bezna! Better safe than sorry!
    • 0 (0 voturi)    
      parca la prezentarea.... (Vineri, 25 ianuarie 2013, 14:31)

      lucyan [utilizator] i-a raspuns lui e.u.

      starii natiunii si a bugetului pe 2013, plagiatorul sustinea sus si tare ca vor fi continuate numai acele investitii care sunt importante si pentru care se vor gasi bani pentru a fi terminate...
      acum de ce ne mai trebuie niste proiecte de autostrazi cand s-au sistat lucrarile la multe autostrazi, banii alocati investitiilor sunt ca si inexistenti, sau aceste proiecte sunt niste surse de sifonare a unor fonduri in buzunarele unora?
  • +17 (19 voturi)    
    plagiatorul.... (Joi, 24 ianuarie 2013, 11:23)

    translativus [utilizator]

    .....i-a dat transformatorului sa se "ocupe" de autostrada Iasi/ Tg. Mures in valoare INIRTIALA de 6,14 MLIARDE DE EURO, chiar daca nu este de competenta lui, "ca sa mananca si gura lui ceva".
    Asadar romani, incepeti sa va scormoniti mai adanc in buzunare caci "e unii care are nevoi" iar in ceea ce priveste finalizarea autostrazii......mai la toamna si cu costuri duble!
  • +10 (14 voturi)    
    N-ar trebui sa se termine autostrăzile începute? (Joi, 24 ianuarie 2013, 11:27)

    m3th0dman [utilizator]

    Ne tot apucăm să facem autostrăzi dar nu terminăm nici una cap coadă...
    • +14 (14 voturi)    
      te rog frumos (Joi, 24 ianuarie 2013, 11:29)

      dnicu [utilizator] i-a raspuns lui m3th0dman

      Am 27 ani ... lasa-ma sa vad macar un santier de autostrada din Moldova catre Vest pana ies la pensie.
      • +7 (11 voturi)    
        lol (Joi, 24 ianuarie 2013, 11:33)

        e.u. [utilizator] i-a raspuns lui dnicu

        scuze si eu sunt din Moldova dar singura autostrada care o sa o vedem o sa fie spre est ;-)
        • -2 (6 voturi)    
          gramatica (Joi, 24 ianuarie 2013, 12:01)

          Tomis [utilizator] i-a raspuns lui e.u.

          "pe care o sa o vedem"
    • +12 (16 voturi)    
      Relax (Joi, 24 ianuarie 2013, 11:35)

      Je__ [utilizator] i-a raspuns lui m3th0dman

      E doar hau-hau electoral....sa nu se simta prostii neglijati.
      20 ani de aici in colo, nu sa se miste nici o lopata de pamant la autostrada Tg Mures - Iasi.

      Or sa se faca doar studii de fezabilitate, linii pe hartie si reactualizarea acestor studii. Consultanta e cea mai usoara forma de a sifona bani, fara prea multa bataie de cap si intrebari pe ce s-au dus banii. Ce sa intrebi daca la final rezulta o linie pe o harta si un caiet cu schite?
      • +1 (1 vot)    
        asa e... (Joi, 24 ianuarie 2013, 22:18)

        PedaGogu [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        ..prostii sunt multi, nu pot fi neglijati... dar li se poate plimba ciolanul pe la nas.
  • +9 (9 voturi)    
    :) (Joi, 24 ianuarie 2013, 11:32)

    Analfabet [utilizator]

    SC Search Corporation SRL nu se ocupa cu proiectarea, se ocupa cu copy-paste de pe google...
    • +4 (4 voturi)    
      Autostrada Iasi - Targu Mures, Search Corporation (Joi, 24 ianuarie 2013, 12:01)

      Lilianamaria [utilizator] i-a raspuns lui Analfabet

      Autostrada Iasi-Targu -Mures, Search Corporation Copy Paste si si Fenechiu Transformatorul fac echipa buna.

      Transformatorul si Search au aceleasi obiective: bani, bani, bani produsi prin orice mijloace, unul face intelegeri cu tiganii celalalt cu constructorii... Orice numai bani sa iasa... Necinstit la necinstit trage...
  • +5 (5 voturi)    
    parere (Joi, 24 ianuarie 2013, 11:34)

    Eugenn [utilizator]

    Sa incepa si ei cu tronsoale mai ieftine si mai importante. In ordine: Targu Neamt - Iasi, Targu Mures - Ditrau, Ditrau - Targu Neamt.
  • +6 (14 voturi)    
    fistichie aceasta guvernare (Joi, 24 ianuarie 2013, 11:50)

    nash pandelica [utilizator]

    in loc sa se ocupe de autostrada sudului, sa lege pitestiul cu craiova si timisoara, acolo unde este industria cea mai profitabila, industria auto, se concentreaza pe o autostrada dificila, peste munti.
    sa legam maghiarii cu moldovenii !
    nu zic ca nu trebuie facuta, dar nu cred ca este prioritara.

    n'ar fi de mirare sa vedem cum dacia se muta in maroc, iar fordul prin serbia, ungaria, slovacia...\

    e jenant sa ai dunare si sa n'o folosesti la maximum, sa nu dezvolti cai de comunicare, in sud, unde avem vecini europeni.
    e jenant ca nu avem o autostrada spre giurgiu si un pod modernizat.

    se pare ca ...arde iasu !

    btw, intre buc si iasi, unde traficul este mult mai intens, nu avem o autostrada.
    daca e vorba de autostrazi scurte, buc.-giurgiu, buc-urziceni sau pitesti craiova, plus centur buc. ar fi usurat mult traficul, portiuni mai scurte si in campie, mai ieftin de construit...
    • +5 (5 voturi)    
      sau, daca'i vorba de moldova (Joi, 24 ianuarie 2013, 12:05)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

      macar sa fi terminat soseau aia largita, expres, sau cum se chiama, de la tg. frumos la iasi si botosani si spre suceava.
    • +1 (7 voturi)    
      hmm...oare? (Joi, 24 ianuarie 2013, 12:23)

      dr_bear [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

      Industria auto e pe moarte ,dar Antibiotice Iasi ,Fiteman Pharma si alte cateva mari si mici fabrici de medicamente din Iasi si altele mari din Tg Mures...cui le lasi?!
      Amice, viitorul Romaniei in Industrie e industria alimentara si farmaceutica, chestii sustenabile, nu auto!
      • +3 (3 voturi)    
        farmaceuticele nu's de volum (Joi, 24 ianuarie 2013, 17:27)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui dr_bear

        nu implica autotrenuri, iar, intre tg. mures si iasi se poate circula pe ce exista.
        am fost pe valea muresului, spre durau-piatra neamt in varf de sezon, si traficul era lejer.

        si apropo de zburdalnica industrie farma, majoritatea medicamentelor care se vand din ro, intra pe la frontiera de vest, adica si prin timisoara.

        nu's daca ma intelegi, cum stam cu industria iesilor.
        poate fistichiu vrea sa vanda transformatoare in tg. mures.:))
      • 0 (0 voturi)    
        Camioane de medicamente? (Luni, 28 ianuarie 2013, 16:49)

        antrax [utilizator] i-a raspuns lui dr_bear

        Am si eu o intrebare, cam cate tiruri de medicamente se transporta zilnic de trebuie autostrada de la Iasi la Tg-Mures?
        Oricum ca sa fie folosibila ar trebui mai intai sa se termine autostrada Transilvania de la Bors la Tg-Mures (sau alternativ bucata de la Tg-Mures pana in coridorul 4). Oricum bucatile alea eu nu le vad gata in urm 5 ani...pe Bechtel mai lipsesc macar 300km pana la granita, iar coridorul 4 daca e gata de la Nadlac pana la Sibiu la sf lui 2015 eu ma imbat de fericire.
    • +1 (1 vot)    
      nu e atat de simplu.. (Joi, 24 ianuarie 2013, 14:12)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

      O regiune saraca inseamna subventii pentru populatie. practic, daca dezvolti prea tare sudul si lasi moldova in urma, tinerii vor emigra acolo unde sunt locuri de munca si zona va ramane condamnata la saracie si la asistenta sociala, deci toti banii pe care ii castigi intr-o parte va trebui sa-i bagi in partea cealalta.
      Oricum, o singura autostrada care sa lege Bucuresti de Budapesta ar fi suficienta momentan. Pentru industrie solutia ar trebui sa fie calea ferata.. un mijloc mult mai iefitin si mai eficient de transport.
    • 0 (0 voturi)    
      Pitesti-Craiova - jamais! (Luni, 28 ianuarie 2013, 16:51)

      antrax [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

      Mai exact nu autostrasse, se tot vorbeste de vreo 5 ani de un drum expres, dar dejeaba. Mai degraba o sa ai austrada Buc-Alexandria-Craiova (prin jud Teleorman)...
  • -4 (6 voturi)    
    Eu cred ca e bine... (Joi, 24 ianuarie 2013, 12:00)

    finutza [utilizator]

    ... sa se inceapa cat mai multe autostrazi. Asa va aparea si presiunea pe terminarea lor.
    As propune sa se inceapa si:
    - Ploiesti - Suceava
    - Bucuresti - Giurgiu
    - Bucuresti - Craiova (prin sud) - Dr.Tr.Severin - Timisoara
    - Cluj - Baia Mare
    - Deva - Craiova
    - Satu Mare - Arad
    - Buzau - Galati
    - Ploiesti - Drajna
    Daca le aveti si pe cele existente (chiar si in faza de proiect) puneti pe harta si pe cel de mai sus si o sa vedeti ce mandrete de retea iese.
    • +5 (5 voturi)    
      Toate acestea si inca altele... (Joi, 24 ianuarie 2013, 12:35)

      prompt [utilizator] i-a raspuns lui finutza

      ...sunt pe hartie(vezi masterplanul de retele de transport). In practica, ceea ce s-a inaugurat in 2012 si urmeaza in 2013 sunt lucrarile incepute de Boagiu(pe care le vor bifa cu mandrie usl-istii). In cele 8 luni de guvernare usl s-a ,,REUSIT" organizarea licitatiilor pentru alte 4 loturi de autostrada(documentatie inceputa tot ,,inainte de..."), dar, din aug.2012 pana azi n-au fost in stare sa finalizeze cu un contract macar, ceea ce descalifica actualul guvern in domeniul autostrazilor. In ritmul acesta, sa circulam pe autostrada Tg. Mures-Iasi in decursul vietii noastre e o utopie. Speranta e sa ne ,,impinga" iarasi interese europene sau moldovene inainte.
      • -3 (3 voturi)    
        N-o mai scoate in evidenta pe Boagiu (Joi, 24 ianuarie 2013, 13:28)

        finutza [utilizator] i-a raspuns lui prompt

        Probabilitatea ca ceva sa demareze sau sa se receptioneze pe perioada de mandat a acestei doamne este foarte mare, fiindca ea a fost de foarte multe ori in aceasta postura, de sef la transporturi. Dar constructia de autostrazi, se stie, dureaza mai mult decat reuseste un partid sa fie la guvernare, asa ca... norocul (sau ghinionul) loveste cam... apolitic! Deci impaunarea nu are relevanta in acest domeniu.
    • 0 (0 voturi)    
      cred ca ati spus-o ironic (Joi, 24 ianuarie 2013, 18:15)

      Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui finutza

      Premierul a subliniat ca e o greseala demararea unui numar prea mare de proiecte.
      • 0 (0 voturi)    
        Si ce daca a spus asa ceva premierul? (Joi, 24 ianuarie 2013, 23:27)

        finutza [utilizator] i-a raspuns lui Mihail_AD

        Asta nu inseamna ca ideile lui sunt infailibile...
        Asa ti-am si raspuns: nu am fost ironica. E o mentalitate veche, sunt si zicatori sau pilde legate de apucatul de mai multe trebi deodata... dar traim in alta lume acum, si timpul nu asteapta. Uita-te la ce fac chinezii, au depasit in 10-15 ani, ca numar de km, intreaga Europa la lungimea autostrazilor. Si nu au facut intai una, apoi pe-a doua...La fel au procedat americanii cu caile ferate in sec.XIX, englezii cu canalele din sud in epoca marii revolutii industriale. Noi am procedat ca rusii si iata, si la ei si la noi, ce ritmuri "sustinute" de crestere a infrastructurii avem...
        • 0 (0 voturi)    
          Hotarit lucrezi in proiectare! (Vineri, 25 ianuarie 2013, 11:48)

          Dianora [utilizator] i-a raspuns lui finutza

          .. si n-aveti de lucru! De ce nu-i contactezi tu pe chinezi?
        • 0 (0 voturi)    
          Sigur ca nu e infailibil (Sâmbătă, 26 ianuarie 2013, 20:54)

          Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui finutza

          De fapt aceasta nici nu era o idee, ci un pretext pentru realocarea investitiilor catre social
          Da, e bine sa privim la scara larga, atat in jur, pe orizontala, cat si pe verticala. Vom constata atunci ca ritmul nu se datoreaza in principal modelului urmat, ci felului in care acesta a fost implementat.

          Asemanarea cu modelul rusesc nu in obiective sta, ci in mijloacele de realizare a acestora, iar implementarea acestui model se datoreaza celui caruia i se datoreaza si succesele politice ale noii guvernari.
          Si domnia sa avea un model preferat: cel suedez. Intre timp, probabil ca si-a schimbat parerea. Va fi ajuns la concluzia ca modelul nu valoreaza prea mult fara definirea clara a scopului. Autostrada, de asemenea, nu valoreaza nimic daca scopul construirii ei e difuz. Odata clarificat acesta, se va sti si daca merita efortul. Si acum putem reveni la modelul chinezesc si american. Cei care ii dau inainte cu acestea la nivel declarativ ar face bine sa aminteasca si de sacrificiile prin care au trecut natiunile respective - si chiar mai trec. Dupa aceea, asumandu-si o cale similara, pot face propaganda pentru aceeasi viziune. Dar s-ar putea sa constate ca nu mai au aceeasi energie
    • 0 (0 voturi)    
      Fata, ai mai zis asta... (Vineri, 25 ianuarie 2013, 11:46)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui finutza

      .. dar nu ma prind dac-o faci la misto...
      In caz ca esti serioasa, poate te gandesti si cati bani mai raman . pentru constructia adevarata, dupa ce platesti toate studiile de fezabilitate, caiete de sarcini pt. licitatii, etc.
      Stai, m-am prins! Lucrezi cred in proiectare si nu prea aveti comenzi de lucru momentan...
      • 0 (0 voturi)    
        Costurile pentru construirea... (Vineri, 25 ianuarie 2013, 12:03)

        finutza [utilizator] i-a raspuns lui Dianora

        ... unei autostrazi (folosind preturile de referinta din Austria, de exemplu, tara preponderent muntoasa), ne-ar permite sa construim anual 150-200 km de autostrada. Problema este ca la noi costurile sunt, in medie, de peste 3 ori aceste preturi de referinta.

        Daca ai lua in considerare acest aspect, ai vedea ca enumerarea pe care o fac mai sus ar parea realizabila. Dar... ce te faci cu foamea de inavutire sau de extorcare de fonduri?
  • +4 (4 voturi)    
    Vointa politica... (Joi, 24 ianuarie 2013, 12:03)

    prompt [utilizator]

    ...este din pacate singura care decide cand si unde se dau bani pentru autostrazi. Daca ,,pune" UE 85% din bani, repede se incep si se fac autostrazi de la Nadlac spre Sibiu! Daca trebuie dati bani de la buget, uite autostrada Transilvania, care ar fi trebuit terminata in 2012 de la Brasov la Bors. Fiecare guvern a venit cu prioritatile lui si a criticat planurile anterioare, si s-a realizat...ce se vede! Parerea mea este ca din cati bani s-au cheltuit la acest capitol in ultimii 15 ani, s-ar fi putut termina lucrarile macar la ,,locurile inguste"-traversarea Carpatilor, adica Comarnic-Brasov si Sibiu-Pitesti. Dar, NU a fost vointa politica, si banii s-au imprastiat in cele 4 zari. Credeti-ma ca stiu ce spun, avea cine sa le faca, dar politicienii nostrii si-au batut joc! Iar noi ne blocam pe Valea Prahovei sau Valea Oltului.
  • +6 (6 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 24 ianuarie 2013, 12:08)

    [anonim]

  • +2 (4 voturi)    
    hmm (Joi, 24 ianuarie 2013, 12:35)

    I [utilizator]

    21 de milioane pe kilometru... la banii astia eu cred ca toata autostrada o sa fie suspendata :)) O fi autostrada lui Oprescu.

    Cu 50 de milioane de euro pe kilometru elvetienii si-au facut si ei o autostrada... prin tunel!

    http://en.wikipedia.org/wiki/Gotthard_Base_Tunnel#Specifications.5B22.5D
  • +3 (3 voturi)    
    de acord cu robert dinero (Joi, 24 ianuarie 2013, 12:46)

    tg3290 [utilizator]

    foarte corect si valabil ce spui legat de autostrada sudului si chiar de povestea cu buc - iasi, proiectul asta iasi - tg mures este discutabil ca prioritate si miroase a interese oneroase a gastii lui Fenechiu de la Iasi. Iar povestea cu cat de multe fabrici si marete sunt la Iasi nici macar de adormit copiii nu e. In realitate, exporturile si industria stau pe axa Timisoara - Craiova - Slatina - Pitesti - Bucuresti -Ploiesti - Galati. Mai e Clujul, dar asta e subiect de Autostrada Transilvania. Daca vrei crestere economica, fructifici Dunarea ca e navigabila si ieftina pt export, industria din vest si sud sud - est.
  • +3 (3 voturi)    
    TREBUIE schimbata (Joi, 24 ianuarie 2013, 13:03)

    nick24 [utilizator]

    dorinta de a face lucruri usoare pe bani multi: se sare la alta autostrada ramanand neterminate partile grele din cele incepute- adica trecerea muntilor: Comarnic-Brasov, Rm. Valcea- Sibiu, Deva-Lugoj.
    Sa inceapa aici cu ce e greu: Ditrau- Tg. Neamt, cum e normal si cum nu s-a facut pana acum.
    Cred ca peste 10 ani tot ce e greu nu va fi terminat...
  • +3 (3 voturi)    
    ...in ce calitate... (Joi, 24 ianuarie 2013, 14:32)

    ALTAN [utilizator]

    ...se pronunta C Antonescu despre treburile guvernului???...a ajuns ca M Tatoiu,sa se pronunte in absolut orice chestiune,chiar daca nu este pregatit in ac directie...PENIBIL !
  • +3 (3 voturi)    
    Bechtelu' (Joi, 24 ianuarie 2013, 21:26)

    bubalus [utilizator]

    .... sa vina Bechtelu'sa o faca si p'asta.
  • +3 (3 voturi)    
    Ce atata agitatie ! (Joi, 24 ianuarie 2013, 22:52)

    NicolaeA [utilizator]

    Dragi guvernanti, nu mai construiti atatea autostrazi ca nu vom mai avea teren agricol ! Daca adun toate programele guvernamentale de constructii autostrazi, deja am locui sub viaducte ! Nu va mai obositi; oricum Romania va ramane un fel de rezervatie naturala, de bizoni, desigur !


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by