Majoritatea autostrazilor finalizate in acest an, precum si lucrarile la mai multe drumuri nationale au fost realizate, in mare parte, pe banii constructorilor, iar CNADNR a ajuns la final de 2012 sa inregistreze datorii totale de 963,4 milioane de lei catre mai multi constructori. In plus, seful CNADNR, Mircea Pop, a declarat, intr-un interviu pentru Agerpres ca in bugetul pe 2013 compania va avea 1,4 miliarde de lei pentru investitii, din care 500 de milioane vor fi folositi pentru a plati lucrari realizate in 2012.

Autostrada in constructie - din avionFoto: captura foto

Cea mai mare datorie, de circa 230,8 milioane lei, o avea CNADNR fata de firma italiana Astaldi, potrivit publicatiei Finantistii.ro care citeaza NewsIn.

Astfel, italienii aveau de recuperat 158,5 milioane lei pentru tronsonul Cernavoda - Medgidia (A2), 33,7 milioane lei pentru tronsonul Medgidia-Constanta (A2), 24,2 milioane lei pentru reabilitarea DN66 Petrosani-Baru si 14,2 milioane lei pentru reabilitare DN79 Arad-Oradea.

O alta datorie mare a CNADNR era fata de firma spaniola FCC Construccion care avea de recuperat, la 26 noiembrie, 150 milioane lei astfel: 63,8 milioane lei pentru autostrada de centura a municipiului Constanta (A4), 61,7 milioane lei pentru reabilitarea DN1C, Dej-Baia Mare, precum si 24,3 milioane lei pentru autostrada Timisoara - Arad.

In ceea ce priveste Spedition UMB, firma detinuta de Dorinel Umbrarescu, aceasta avea de incasat, la 26 noiembrie, 94,7 milioane lei pentru lucrarile prestate in cadrul reabilitarilor pe DN12 si DN15, mai scrie Finantistii.ro.

Datoriile CNADNR catre Euroconstruct Trading '98 (controlata de Dan Besciu si Sorin Vulpescu) pentru lucrarile la autostrada Bucuresti - Brasov se ridicau la 93,2 milioane lei.

De asemenea, datoriile catre americanii de la Bechtel care lucreaza inca la tronsonul Suplacu de Barcau - Bors, parte din Autostrada Transilvania, se ridicau la aproximativ 182 milioane lei.

Lucrarile la tronsonul Suplacu de Barcau - Bors, unde constructorul este Bechtel, au debutat in 2003 si, la 1 noiembrie 2012, potrivit informatiilor CNADNR furnizate la solicitarea HotNews.ro, stadiul lucrarilor era de 50,12%.

1,4 miliarde lei pentru investitii in 2013, din care 500 milioane reprezinta plati pentru lucrari realizate in 2012

Referitor la bugetul institutiei pe anul 2013, directorul CNADNR Mircea Pop a declarat, intr-un interviu pentru Agerpres, ca o mare parte din banii alocati pentru investitii in anul urmator vor reprezinta palti pentru lucrari executate in 2012.

"Avem un buget de investitii de 1,4 miliarde lei, din care insa 500 milioane de lei reprezinta plati pentru lucrari realizate in 2012. Anul viitor vom putea finaliza centura de Nord, pe o portiune de 11 kilometri intre DN 7 si DN 1 A, centura Cluj Est si Centura Suceava. Proiectele pe fonduri europene vor lucra in viteza maxima", a spus Pop.

Dezapezirea pe 2012-2013: 250 de milioane de lei

In ceea ce priveste fondurile pentru dezapezirea drumurilor in iarna aceasta, seful CNADNR a precizat ca suma este aceeasi ca si in 2011.

"Anul acest vom avea cam aceeasi suma ca si in 2011. Este vorba despre 250 milioane de lei, chiar putin sub anul trecut, cand am cheltuit 277 milioane de lei pentru deszapezire. Este un subiect in voga sa zic asa. Insa inainte de a arunca cu cifre astronomice, trebuie sa realizam ca este posibil sa nu platim nici macar aceasta suma, daca vremea ne ajuta. Cifrele vehiculate prin presa erau maximale, adica plafonul maxim de cheltuieli admise, avand in vedere tiparul iernii din Romania nu se plateste niciodata valoarea maxima a contractelor, ci lucrarile efectiv derulate", a mai declarat directorul CNADNR.