Directorul CNADNR: Coridorul IV, autostrada pana la Nadlac, va fi finalizat pana in 2016. La inceputul lui 2014 speram sa inceapa lucrarile la tronsonul Sibiu - Pitesti

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Joi, 13 decembrie 2012, 12:15 Actualitate | Esenţial

Autostrada in Romania
Foto: Hotnews
"Coridorul IV (n.r. autostrada Constanta-Bucuresti-Pitesti-Sibiu-Nadlac) va fi gata in 2016, iar Sibiu-Nadlac va fi gata in 2014. [...] Cred ca la sfarsitul lui 2013, inceputul lui 2014 vom putea avea un constructor pe tronsonul Sibiu-Pitesti", a declarat intr-un interviu pentru Agerpres, directorul CNADNR, Mircea Pop. Pentru anul 2013, Pop a precizat ca bugetul de investitii al companiei pe 2013 urmeaza sa se cifreze la 1,4 miliarde lei, din care o mare parte sunt destinati platilor pentru lucrarile efectuate in 2012.     

"Coridorul IV (n.r. autostrada Constanta-Bucuresti-Pitesti-Sibiu-Nadlac) va fi gata in 2016, iar tronsonul Sibiu - Nadlac, de care se vorbeste atat de des in ultima vreme, in 2014, cu toate intarzierile si problemele de pe acest tronson. Pe tronsonul Nadlac - Arad, cel reziliat, vom avea un constructor in martie 2013, cel mai probabil, iar tronsonul Sibiu - Deva va fi gata undeva in vara anului 2013", a declarat directorul CNADNR, Mircea Pop intr-un interviu pentru Agerpres.

Executia Autostrazii Sibiu-Pitesti, din 2014

Tronsonul de A1 Sibiu - Pitesti "se va face cu fonduri europene. Acum, documentatia realizata de noi este la JASPERS, organismul de asistenta european pentru astfel de proiecte, pentru a fi verificata astfel incat sa puteam realiza studiul de fezabilitate necesar pentru a obtine finantarea. Cred ca la sfarsitul lui 2013, inceputul lui 2014 vom putea avea un constructor pe acest sector extrem de important", a mai precizat Pop.

El a mai aratat ca, printre problemele cu care se confrunta acest proiect, se numara si multitudinea de avize de mediu, avand in vedere ca autostrada trece printr-o zona cu 22 de obiecte protejate Natura 2000.

Referitor la autostrada Comarnic - Brasov, directorul CNADNR a declarat ca in decembrie 2013 ar putea lansa licitatia de executie, daca va exista interes din partea bancilor, proiectul fiind unul realizat in concesiune, si daca va fi un consultant in martie-aprilie 2013.

6,5 km de autostrada A3 intre Centura Capitalei si oras, gata in doi-trei ani

In plus, Pop a declarat ca portiunea de 6,5 km A3 de la Centura Bucuresti si pana In Capitala ar putea fi gata undeva in 2015-2016.

"In martie 2013 vom avea toate terenurile predate, stiti ca au fost probleme mari, litigii, legate de exproprieri. De la momentul predarii terenurilor, undeva in doi ani - trei ani va fi gata si aceasta portiune", a declarat seful CNADNR.

1,4 miliarde lei pentru investitii in 2013, din care 500 milioane reprezinta plati pentru lucrari realizate in 2012


Referitor la bugetul institutiei pe anul 2013, Mircea Pop a precizat ca o mare parte din banii alocati pentru investitii in anul urmator vor reprezinta palti pentru lucrari executate in 2012.

"Avem un buget de investitii de 1,4 miliarde lei, din care insa 500 milioane de lei reprezinta plati pentru lucrari realizate in 2012. Anul viitor vom putea finaliza centura de Nord, pe o portiune de 11 kilometri intre DN 7 si DN 1 A, centura Cluj Est si Centura Suceava. Proiectele pe fonduri europene vor lucra in viteza maxima", a spus Pop.

Dezapezirea pe 2012-2013: 250 de milioane de lei

In ceea ce priveste fondurile pentru dezapezirea drumurilor in iarna aceasta, seful CNADNR a precizat ca suma este aceeasi ca si in 2011.

"Anul acest vom avea cam aceeasi suma ca si in 2011. Este vorba despre 250 milioane de lei, chiar putin sub anul trecut, cand am cheltuit 277 milioane de lei pentru deszapezire. Este un subiect in voga sa zic asa. Insa inainte de a arunca cu cifre astronomice, trebuie sa realizam ca este posibil sa nu platim nici macar aceasta suma, daca vremea ne ajuta. Cifrele vehiculate prin presa erau maximale, adica plafonul maxim de cheltuieli admise, avand in vedere tiparul iernii din Romania nu se plateste niciodata valoarea maxima a contractelor, ci lucrarile efectiv derulate", a mai declarat directorul CNADNR.


Citeste mai multe despre   























[P] Apeluri pentru expresii de interes pentru finantarea IMM-urilor prin Fondul-de-fonduri pentru Competitivitate

Fondul-de-fonduri pentru Competitivitate va finanta intreprinderi mici si mijlocii cu pana la 59,3 milioane euro, suma alocata din Programul Operational pentru Competitivitate 2014-2020, cofinantat prin Fondul European pentru Dezvoltare Regionala. Programul a fost lansat in septembrie 2016 de catre Fondul European de Investitii si Guvernul Romaniei pentru a accelera accesul la finantare IMM-urilor inovatoare romanesti, prin intermediul unor intermediari financiari (institutii financiare cum ar fi banci sau manageri de fond).

6978 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    coridorul 4 (Joi, 13 decembrie 2012, 12:36)

    cotora [utilizator]

    am spus demult, prima data terminati coridorul 4 paneuropean, dupa aceea desenati, proectati alte autostrazi
  • +1 (7 voturi)    
    Ei da! (Joi, 13 decembrie 2012, 12:47)

    _Un stelist_ [utilizator]

    Va promit ca daca in 2016 voi putea merge in regim de autostrada de la Constanta la Nadlac va votez cat voi trai, desi sunt antiPSDist convins!
    • +4 (4 voturi)    
      da, dar mai pune o conditie: (Joi, 13 decembrie 2012, 12:57)

      Andor74 [utilizator] i-a raspuns lui _Un stelist_

      pretul final de executie sa nu depaseasca cu mult media europeana!
    • +1 (1 vot)    
      Sibiu-Nadlac va fi gata (Vineri, 14 decembrie 2012, 11:16)

      vasile78 [utilizator] i-a raspuns lui _Un stelist_

      Ce s-a licitat si pornit pe vremea cand ministru era Boagiu este Sibiu - Nadlac, lucrari care ar trebui sa fie gata prin 2014. Ramane de vazut daca USL va licita la timp si va demara lucrul la Sibiu - Pitesti.
  • +2 (4 voturi)    
    Mircea Pop (Joi, 13 decembrie 2012, 13:29)

    evoque [utilizator]

    bate campii, omul vrea sa se dea mare, insa degeaba.
    Sibiu_pitesti, nici vorba de bai sau de finantare, pentru ca sunt probleme imense din punct de vedere tehnic, in acest moment variantele luate in discutie au niste costuri enorme.
    Comarnic - Brasov, desi sunt sperante de finantare termenul de incepere a procedurii este optimist si mai ales nu se stie in acest moment care o sa fie procedura.
    In concluzie GOGORITE.
    • +1 (1 vot)    
      Finantare (Joi, 13 decembrie 2012, 17:34)

      igorashu [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      Ba exista finantare pentru Sibiu-Pitesti, dar din 2014, fiindca fondurile alocate Transporturilor pentru 2007-2013 au fost absorbite.

      In articol sau in exprimarea dl. Pop e o greseala: nu intreg tronsonul Nadlac-Arad a fost reziliat ci doar jumatate din el (Nadlac-Pecica). Cealalta jumatate (Pecica-Centura Arad) va fi gata in aprilie 2013.
  • +4 (6 voturi)    
    Mai mult (Joi, 13 decembrie 2012, 13:54)

    lucis29 [utilizator]

    Si intre Sibiu si Nadlac exista portiuni in care nu s-a ales inca un constructor. Lasand la o parte portiunea Nadlac - Arad.
    In plus se continua taierea fondurilor de la investitii....
  • +4 (4 voturi)    
    coridorul IV (Joi, 13 decembrie 2012, 14:15)

    skyradio [utilizator]

    ei taie miliarde de la investitii pentru salariile bugetarilor si arunca pocnitori la prostime!
  • +5 (5 voturi)    
    Pariu? (Joi, 13 decembrie 2012, 14:25)

    cmg_george [utilizator]

    Pariem ca in 2016 or sa zica ca defapt sa vezi, ca o fi, ca o pati ca trebuie sa ne mai votati odata, ca Sibiu - Pitesti este prea greu de realizat si dasta avea acum incepem...

    SUNTEM SATUI DE VORBE SI PROMISIUNI!
  • +5 (5 voturi)    
    ... (Joi, 13 decembrie 2012, 14:25)

    dragonfly [utilizator]

    are glume in program acest domn!!! din pacate glume proaste!!
  • +1 (1 vot)    
    domnu Pop... (Vineri, 14 decembrie 2012, 1:07)

    Maica Reteza [utilizator]

    Auzi, domnu Pop... Până e gata coridorul ăsta, Constanța - Nădlac, te superi dacă rămân colea și mă dau pe coridorul Hamburg - Koln- Franfurkt - Munich? E cam tot aia numai că-i mai gata. Mă înțelegi, am venit colea numai ca să-mi fac mâna pe coridoare d-astea, când vin înapoi să fiu pregătit pentru marea autostradă de-o faci matale.

    (mă rog, acuma, c-a câștigat PSD-ul, nu mi-e clar dacă mai vin înapoi, asta ar putea fi singura problemă)
  • 0 (0 voturi)    
    autostrada Constanta - Nadlac (Luni, 17 decembrie 2012, 6:45)

    Mirceaq [utilizator]

    in 2016 la alegeri, o sa discutam tot de coridorul IV Constanta-Nadlac.

    in 9 luni USL nu a semnat sau pregatit nici un troson nou de autostrada. tronsoanele la care se lucreaza sunt contractate de pe vremea lui Boc si Boagiu.

    Iliescu cu FSN,PSD cata autostrada a facut in 10 ani ?
    au facut muulte studii de fezabilitate la autostrazi care nu se vor face niciodata.

    cred ca vor pregati autostrazile spre rusi.
    bine ca i-ati votat soferi !?


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version