​EXCLUSIV Cum vrea Guvernul Ponta sa taie curentul care alimenteaza motorul. O modificare legislativa in folosul marilor penali 

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Marţi, 27 noiembrie 2012, 21:47 Actualitate | Esenţial


Mona Pivniceru
Foto: AGERPRES
Guvernul Ponta este pe cale sa limiteze drastic atributiile SRI si posibilitatea serviciului de a valorifica in instanta, ca probe, informatii care privesc marea coruptie. Modificarile operate la legea sigurantei nationale, daca vor intra in vigoare, vor avea ca efect si compromiterea unor dosare de coruptie deja incepute in temeiul unor mandate pe siguranta nationala, au declarat surse guvernamentale pentru HotNews.ro. Guvernul intentioneaza sa modifice legea privind punerea in aplicare a Noului Cod penal, adoptat la inceputul lunii noiembrie, prin care modifica si alte legi, cum e legea sigurantei.
  • Modificarea cheie prevede, in esenta, ca informatiile obtinute pe mandate de siguranta nationala pot fi utilizate ca proba in instanta doar in cadrul dosarelor care vizeaza infractiuni la adresa securitatii nationale. Modificarea, initiata de Ministerul Justitiei, se afla in prezent pe circuitul guvernamental al avizarii.

Legea nr. 187/2012 pentru punerea in aplicare a Legii nr. 286/2009 privind Codul penal a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 757, din 12 noiembrie 2012, dupa ce a fost adoptata, in 3 octombrie, de Camera Deputatilor, forul decizional, cu 215 voturi "pentru", 3 "impotriva" si 17 abtineri.

Legea  va intra in vigoare la 1 februarie 2014, data la care va intra in vigoare si noul Cod Penal.  La sfarsitul lunii septembrie, Ministerul Justitiei anunta ca la data mentionata vor intra in vigoare Noul Cod penal si Noul Cod de procedura penala, precum si alte acte normative din domeniu. (Vezi detalii pe avocatnet.ro)

La nici o luna de la publicarea in Monitorul Oficial, Ministerul Justitiei intentioneaza sa modifice  legea de punere in aplicare a Codului de Procedura penala. Astfel, Titlul II al legii cuprinde "Dispozitii privind modificarea si completareea unor acte normative care cuprind dispozitii procesuale penale".

Potrivit surselor HotNews.ro, Ministerul justitiei propune introducerea urmatorului articol:
  • Art. 28 Legea nr. 51/1991 privind siguranţa naţională a României, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 163 din 7 august 1991, se modifică şi se completează după cum urmează:
  • Art.12/9- (1) Datele şi informaţiile de interes pentru securitatea naţională, rezultate din activităţile autorizate, dacă indică pregătirea sau săvârşirea unei fapte prevăzute de legea penală, sunt reţinute în scris şi transmise organelor de urmărire penală, potrivit art.61 din Codul de procedură penală, cu declasificarea, după caz, totală sau în extras, potrivit legii, a încheierii şi a mandatului prevăzute la art. 125. Convorbirile sau comunicările interceptate se ataşează procesului-verbal prevăzut în art.61 din Codul de procedură penală numai în măsura în care acestea au vizat infracţiuni contra securităţii naţionale prevăzute de Codul penal şi de legi speciale.
Tradusa, In esenta, aceasta modificare suna cam asa: informatiile obtinute pe mandate de siguranta nationala pot fi utilizate ca proba in instanta doar in cadrul dosarelor care vizeaza infractiuni la adresa securitatii nationale. Informatiile care vizeaza acte de coruptie, crima organizata, criminalitate cibernetica si alte fapte de drept comun nu vor putea fi utilizate in dosare drept probe daca au fost obtinute in baza mandatului de siguranta nationala. Or, potrivit specialistilor consultati de Hotnews.ro, numeroase dosare de mare coruptie s-au constituit in baza unor interceptari realizate pe baza unor mandate de siguranta nationala.

Un prim efect al adoptarii acestei modificari la legea de punere in aplicare a Codului Penal si implicit la legea sigurantei nationale este ca informatii cheie obtinute de SRI in baza mandatelor de siguranta nationala nu vor mai putea fi folosite in instanta daca vizeaza, de pilda, fapte de coruptie. Faptele de coruptie nu sunt considerate prin lege amenintare la siguranta nationala, doar in strategia de aparare a tarii adoptata de CSAT. Or, legea bate strategia, care este mai degraba un document programatic, de politica a statului, fara forta juridica.

Un alt doilea efect al legii ar fi ca numeroase dosare deschise deja in baza mandatelor de siguranta nationala vor fi compromise. In primul rand ca articolul vizeaza modificarea legii sigurantei nationale, si va deveni operabila din clipa publicarii in Monitorul Oficial. Apoi, in 2014 va intra in vigoare oricum legea de aplicare a noului Cod Penal. In penal este singurul domeniu in care legile retroactiveaza daca sunt favorabile inculpatilor. Altfel spus, numeroase mari dosare de coruptie deschise in trecut in baza unor mandate de siguranta nationala vor fi inchise deoarece probele culese de SRI in baza unor mandate de siguranta nationala vor fi anulate in instanta.

Planul de preluare a controlului asupra serviciilor de informatii a fost enuntat inca din vara de politicieni liberali (vezi interceptarile din dosarul Curentul si Motorul) si de Vocea Rusiei.

Background

Vocea Rusiei, Valentin Mandrasescu (24.08.2012): "Dacă se va reuşi păstrarea majorităţii parlamentare, USL ar putea recurge la modificarea legilor care vizează activitatea unor instituţii importante: DNA, Parchet şi CCR. Este probabil ca pe lista de priorităţi să fie incluse Legea Audiovizualului (echipa mediatică are nevoie de spaţiu de manevră) şi Legea Siguranţei Naţionale. Atât SIE cât şi SRI pot deveni ţintele unor anchete parlamentare." (Vezi detalii aici)

Curentul si Motorul (11.07.2012) "Un politician liberal ii explica simplu unui procuror ca, daca nu au control pe curent (informatii) motorul (DNA, parchet) nu merge. Concluzia logica: trebuie sa puna mana pe amandoua. (...) Curentul si motorul - aceasta este limbajul codificat al borfasilor hotarati sa ia justitia sub stapanire." (Vezi detalii aici)






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















19967 vizualizari

  • +45 (57 voturi)    
    Romania dispare de pe harta? (Marţi, 27 noiembrie 2012, 23:13)

    Trojan.H [utilizator]

    Niste mafioti nenorociti au vindut tara rusilor. Cine a urmarit materialele publicate de Vocea Rusiei poate observa foarte usor cum toate actiunile mafiei romanesti au urmat pas cu pas indicatiile stapinilor de la Kremlin.
    E clar ce vrea Vocea Rusiei. Sa vedem ce vrea si Vocea Prusiei.
    • -3 (31 voturi)    
      mda, vine Apocalipsa (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 4:11)

      xjack [utilizator] i-a raspuns lui Trojan.H

      O sa iesim din UE, o sa devenim provincie ruseasca iar Putin va fi noul Ceausescu. Hai sa fim seriosi. Iesirea din UE e practic imposibila, nimeni nu va accepta asta. Asa ca USL o sa poata sa isi faca de cap in limitele permise de Uniune. In momentul in care va incepe sa iasa din limitele respective, Romania va fi sanctionata. Ne vor sanctiona pana cand guvernul nu va avea impotriva si va renunta la masurile aberante. In plus, daca nivelul de trai va continua sa scada, toata ura de azi impotriva lui Basescu si PDL se va transforma in ura impotriva USL. Si nu cred ca guvernul Ponta o sa reziste prea mult la miscari sociale de amploare. Asa ca lasati-o mai usor cu previziunile apocaliptice, ca nu e chiar asa.
      • +19 (29 voturi)    
        Esti naiv (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 10:20)

        Trojan.H [utilizator] i-a raspuns lui xjack

        E nevoie de inca 2 ani de informatie controlata de trusturi si oamenii vor cere singuri iesirea din UE. Prin referendum, cum altfel? Cit despre miscarile sociale de amploare asta e cel mai usor lucru de controlat. Si daca totusi nu se pot totusi controla, vor scoate tancurile in strada pentru suprimarea " agentilor" si a "tradatorilor". Nu e nicio fantezie, avem exemple destule.
        • +5 (9 voturi)    
          Si uite-asa...incet, incet (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 16:49)

          bgd [utilizator] i-a raspuns lui Trojan.H

          Azi o lege de ingradire a CNA-ului, maine una pt SRI...in cateva zile subordonam Justitia Parlamentului...
          Nimeni nu se sesizeaza, nimeni nu iese in strada...ignoranta, lene, autosuficienta din belsug.
          Pe 1 am bilet de avion catre o tara indepartata, si pe langa motivele normale pt care eram oarecum trist (mama, tata, copii, purcei, etc)...ma stragea in spate faptul ca imi las tara in urma. Nu f tare...dar oricum.
          Ei...a disparut acel sentiment.
      • +21 (27 voturi)    
        nu trebuie sa vrei sa iesi! (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 11:14)

        foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui xjack

        o tii inainte cu criteriile Copenhaga (inclusiv incalcarea ICCJ de Senat) si te dau ei afara. Sau, mai simplu, iti taie TOATE fondurile si intri in faliment in 2 saptamani.
        • -4 (6 voturi)    
          nici-o tara nu va iesi prea curand din UE (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 15:01)

          xjack [utilizator] i-a raspuns lui foarte-curios

          A da afara o tara din UE incurajeaza discutiile despre destramarea UE. Uniunea e si asa destul de subreda, si ultima masura pe care ar lua-o ar fi excluderea unei tari. In cazul in care Romania ar incepe sa incalce toate tratatele si prevederile UE, s-ar trece la sanctiuni, taiere de fonduri etc, care ar ameninta sa duca tara la faliment. Asta se va reflecta asupra nivelului de trai, cursului de schimb etc si va face oamenii sa iasa in strada. Cu televiziunile poti minti numai pana la un punct. Iar Ponta nu e Hitler, nici macar Iliescu; nu il vad scotand tancurile in strada. Chiar daca le-ar scoate, asta nu ar face decat sa arunce gaz pe foc si sa enerveze oamenii si mai mult. In cel mai rau caz, vom regresa undeva la nivelul perioadei lui Nastase. Comunismul/totalitarismul pe care il prevad unii e exclus sa se intample in contextul actual.
    • +8 (14 voturi)    
      ponta da-ne inapoi 20-30 de ani (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 10:30)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Trojan.H

      vrem inapoi la perioada de "glorie" a roMANIEI...
      • +6 (10 voturi)    
        zicatoare sau blestem? (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 13:57)

        foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        Foaie verde de dudau
        Sa-l votam pe Cacarau
        Sa-l votam si pe Miorlau
        S-o sa fie mult mai ... bine!
    • +20 (26 voturi)    
      9 dec. (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 11:13)

      foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui Trojan.H

      Cine voteaza USL va avea parte si de marea coruptie: protejata de Mona si ai sai.
      • -16 (22 voturi)    
        ma asteptam sa anuntati Apocalipsa.... (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 11:55)

        Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui foarte-curios

        Orice masura care ingradeste puterea lu' baselu va face sa strigati ca din gura de sarpe .
        Este foarte simplu: se cauta cai legale care sa elimine folosirea serviciilor secrete in lupta politica.
        Baselu ii punea pe astia sa-i urmareasca pe adversarii sai politici si sa-i captuseasca cu dosare pentru indiferent ce gasesc....
        Corect este ca serviciile secrete sa fie folosite doar pentru cazurile de siguranta nationala.
        Pentru chestiuni penale avem procurori.
        In caz ca , interceptarile SRI pica pe chestiuni penale, ei vor transmite informatia procuraturii, dar nu si interceptarile.
        Procuratura, daca gaseste de cuviinta, demareaza propriile cercetari, interceptari etc. dar respectand toate regulile de procedura penala.
        Asta nu vor basistii. Folosind serviciile, baselu ocolea regulile....acum nu o sa mai poata.
        Ehei, democratia asta nu-i asa de simpla cum crede lumea....
        Eu sunt 100% de acord si astept si alte modificari legislative care sa ingradeasca abuzurile puterii, oricare ar fi ea.
        Sunt cetatean european si am drepturi :)
        • +6 (10 voturi)    
          odata imb... mereu imb... (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 13:52)

          foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui Wizard of Oz

          In urmariea unui terorist, SRI afla ca acesta pune la cale impreuna cu un deputat un jaf (politic sau administrativ). Interceptarea, ca proba, nu este admisa???? Cum sa se reintoarca procurorii la conversatie? "Informatia"de care vorbesti tu, ce valoare are in tribunal? Iar o iei cu maskirovka, OZ? ai rude mari corupti? In plus, pana cand apare legea nu va mai fi (sau aprox) Basescu presedinte. Deci....
        • 0 (4 voturi)    
          Ponta a miorlait! (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 17:29)

          foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui Wizard of Oz

          Nu MIAUUUUUU! spus de un astfel de proiect! MIAUUUUUU! deci ce aperi Oz? ceva ce nici idolul tau, Miorlau, nu are curaj sa sustina?
        • +1 (5 voturi)    
          Tu zici: (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 19:12)

          ty [utilizator] i-a raspuns lui Wizard of Oz

          "Baselu ii punea pe astia sa-i urmareasca pe adversarii sai politici"
          George Maior director SRI provine de la PSD
          Teodor Melescanu director SIE provine de la PNL
          Si zici ca pe oameni astia ii puna presedintele Basescu "sa-i urmareasca pe adversarii sai politici"
          Ceva dovezi esti capabil sa produci?
    • -12 (18 voturi)    
      Nu ne mai virusa, Troiane (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 12:02)

      George1ul [utilizator] i-a raspuns lui Trojan.H

      cu inepţii. Nr crezi dobitoci!
      Măsura este raţională, logică şi de bun simţ: dacă mandatul de ascultare este de interes naţional, informaţia să poată fi folosită numai în dosarele respective, iar puturoşii de procurori să nu mai primească totul de-a gata, să-şi pună mintea şi fizicul la contribuţie să găsească motive de emitere de mandate de ascultare pe motive de corupţie care să poată fi folosite în dosare de corupţie. Că de aia au dosare întocmite de mântuială, care conduc la achitări, că sunt puturoşi şi nepricepuţi...
      • +5 (9 voturi)    
        alt ciudat? (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 13:55)

        foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui George1ul

        adica sa existe simultan zeci de mandate: unul pe sig,nationala, unul pe coruptie, unul pe prostitutie, unul pe delapidare, etc???? Numai SRI are capacitate de ascultare. Dam tuturor capacitatea?PS. In USA, unde privilegiul avocat-client este sacrosanct, daca avocatul afla de posibila comitere unui nou delict are OBLIGATIA de a denunta. O fi USA nedemocratic sau USL e bolsevic si vrea sa-si scape TALHARII???
    • 0 (0 voturi)    
      Suntem pe fundul prapastiei (Joi, 29 noiembrie 2012, 9:38)

      Nenad [utilizator] i-a raspuns lui Trojan.H

      Ca sa vedeti unde ne-au adus coruptia si incapacitatea lui Ponta de a ne guverna: la dezastrul economic. Si asta nu este totul, deoarece cu siguranta acest haos economic nu se va opri aici din simplul motiv ca nu exista oameni la conducere capabili sa ia masuri de redresare a economiei. Ar trebuie sa-i aminteasca cineva lui Ponta ca el este pus acolo sa ne apere interesele, nu sa-si umple el buzunarele!
  • +47 (59 voturi)    
    Trezirea (Marţi, 27 noiembrie 2012, 23:16)

    Teris [utilizator]

    Lovitura de stat e in plina desfasurare. Pana acum am "ascultat" doar uvertura.
    Ce urmeaza depinde si de noi!
    Suna cineva trezirea?!
    • +12 (26 voturi)    
      ?! (Marţi, 27 noiembrie 2012, 23:36)

      corvus coraX [utilizator] i-a raspuns lui Teris

      pe cine să trezești?!
    • +27 (33 voturi)    
      "trezirea"..... (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 7:48)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui Teris

      ......se suna necontenit dar nu prea sunt urechi care sa auda, in schimb sunt foarte multe burti si guri behaitoare, inghesuite la pomana si care sunt gata sa se calce in picioare pentru un mic si o bere "gratis".
      Escrocii politicianisti au incercat in vara sa ia totul dintr-o lovitura, crezand ca vor putea prelua imediat controlul total profitand la maximum de buimacirea generala. Nu s-a putut si asta nu datorita romanilor ci a europei, care a reactionat cu greu dar a facut-o totusi.
      Acum tactica escrocilor, pentru a-si indeplini scopul s-a schimbat, se merge taras, prin politica pasilor marunti si cat mai pe la umbra ca sa nu trezeasca prostii iar cand acestia se vor trezi, va fi prea tarziu caci latul va fi deja in jurul gatului lor iar dictatura parlamentara, se va fi instalat deja.
      Astfel, "visul de aur al omenirii" va deveni realitate si Parlamentul, "cea ma inalta forma a democratiei" va fi stapanul absolut ca pe vremuri "marea adunare nationala" iar poporului i se va permite cat mai des sa isi "exprime dragostea fata de conducatorii iubiti", dupa modelul din Koreea de Nord (nivelul de trai fiind siminlar).
      Halal !!!
  • +20 (28 voturi)    
    mai sunt doar 2 sedinte de Guvern (Marţi, 27 noiembrie 2012, 23:19)

    ovidiu35 [utilizator]

    exista doar o singura sansa ca aceasta OUG sa nu fie adoptata: ca la celuvern ramase , sa participe si presedintele.Se stie c Presedintele conduce sedintele de guvern la care participa. Daca nu citeste hotnews, il rog pe dl Tapalaga sa ii transmita...:)
  • +21 (29 voturi)    
    Asta-i din ciclul "Întăriţi-vă statul!", nu? (Marţi, 27 noiembrie 2012, 23:27)

    ro. [utilizator]

    Românii vor decide.
    • +13 (19 voturi)    
      decizia romanilor (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 11:20)

      Crup [utilizator] i-a raspuns lui ro.

      Asa este, romanii vor decide. PENTRU talhari si IMPOTRIVA JUSTITIEI. Popor de cretini, ne vom merita din plin, dar din plin soarta ce ne asteapta. Noapte buna, popor idiot!
  • +15 (25 voturi)    
    hm... (Marţi, 27 noiembrie 2012, 23:29)

    calin22 [utilizator]

    Stati putin sa vizualizam tabloul pentru ca el este mai amplu (in opinia mea).
    Basescu iese la un atac extrem de dur asupra celor 2 "magnifici" si cred ca forteaza o suspendare inaintea alegerilor pentru a face USL-ul sa mai piarda niste voturi.
    Ponta pare sa se precepite in OUG. Mai inai cea cu audiovizualul acum cu SRI-ul. De ce nu poate astepta pana dupa alegeri? Raspunsul e evident: Ii este frica de faptul ca nu va mai fi Premier.
    Sun curios sa vad cum se va juca in zilele urmatoare cartea Procurorului general si al DNA...
  • +34 (44 voturi)    
    imi pare rau (Marţi, 27 noiembrie 2012, 23:52)

    uzu [utilizator]

    imi pare rau de toti romanii care inteleg ca USL nu e un partid ci o asociatie criminala, dar care dupa alegeri nu vor avea ce face decat sa accepte ce a decis prostimea ...
  • +10 (24 voturi)    
    Sunt si eu curios, (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 0:02)

    Jordan [utilizator]

    E chiar atat de aiurea ca informatiile obtinute pe baza unor mandate privind siguranta nationala sa fie folosite exclusiv pentru a demonstra infractiuni care aduc atingere sigurantei nationale?

    Fara suparare, ce ma impiedica sa pretind ca toti parlamentarii / oamenii de afaceri etc sunt angrenati in infractiuni care vizeaza siguranta nationala, sa beneficiez de avantajele acordate de legislatia respectiva si sa ii infund pentru alte infractiuni? Vi s-ar parea logic daca, in SUA, un suspect de terorism ar fi dus la Guantanamo (stiu, s-a inchis, dar ideea ramane), torturat pana spune tot ce a facut si dupa, desi nevinovat de terorism, ar fi condamnat pentru infractiuni gen evaziune fiscala folosind dovezile obtinute sub tortura?

    Principiul e similar - poti obtine mai usor dovezi re infractiunile privind siguranta nationala pentru ca riscul e mare si nu-ti permiti sa ti-l asumi. Nu poti face uz de respectivele informatii pentru a dovedi alte infractiuni, ar fi o modalitate comoda de a eluda legile privind procedura penala si mijloacele de obtinere a probelor.

    Acum, pe de alta parte, sunt perfect de acord ca ar trebui ca infractiunile la siguranta nationala sa includa marea coruptie. Principiul insa ramane.
    • +7 (11 voturi)    
      da e aiurea (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 9:50)

      eem [utilizator] i-a raspuns lui Jordan

      E aiurea sa sti ca omul a comis infratiuni si sa ai dovezi si sa nu il poti condamna.

      Daca e infractor sa plateasca. Nu e normal sa fie infractori printre parlamentari si oameni politici.
      • -2 (4 voturi)    
        are dreptate (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 13:12)

        Alberto Kurtyan [anonim] i-a raspuns lui eem

        Imi pare rau dar inregistrarile ilegale sau secrete este normal sa nu poata fi folosite.
        Inregistrarile pe siguranta nationala este normal sa nu poata fi folosite pentru chestiuni civile.
        SRI nu se poate implica in chestiuni civile sau chiar coruptie mica.
        Jos USL dar aceasta initiativa este foarte foarte buna.
        Pivniceru are dreptate.
    • +11 (15 voturi)    
      da (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 10:10)

      Cata678 [utilizator] i-a raspuns lui Jordan

      Este foarte aiurea. Adica, daca ajungem in situatia in care urmarind un banuit pentru furt, gasim dovezi ca de fapt a facut o crima, trebuie sa-l lasam in pace ca noi il cautam pentru furt.
      • +3 (3 voturi)    
        Inregistrarile NU sunt dovezi in ele insele (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 13:14)

        Alberto Kurtyan [anonim] i-a raspuns lui Cata678

        nu il lasa nimeni in pace.
        Noua lege inseamna ca nu se pot folosi EXCLUSIV inregistrarile.
        Oricum inregistrarile sunt abuzate rau si folosite politic.

        Fara o coroborare cu alte informatii, inregistrarile sunt inutile.

        In SUA inregistrarile se dau foarte foarte greu.
    • +5 (5 voturi)    
      cam ai dreptate... (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 12:34)

      lucyan [utilizator] i-a raspuns lui Jordan

      ne cramponam in "mijloacele de obtinere a probelor", care sunt mult mai ilegale si mai periculoase decat faptele de coruptie sau alte infractiuni...
      tara lui papura voda...
      • +2 (4 voturi)    
        corect (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 14:31)

        Alberto Kurtyan [anonim] i-a raspuns lui lucyan

        Si eu sunt de acord ca puterile guvernului care au in subordine procuratura sa fie drastic limitate.
        In esenta, articolul cu pricina limiteaza puterea guvernului.
        Nu e bine sa criticam aceasta limitare a puterii.
        Procuratura nu face parte din Justitie, ci din Guvern.
        Sa nu confundam puterile in stat.

        Ministerul Justitiei are in subordine Parchetele.

        Procurorii nu fac parte din Justitie.
  • -12 (28 voturi)    
    motorul cu trei cai (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 0:07)

    Mazeta [utilizator]

    Nuuu, vă rooog, nu se poate așa ceva! SRI, SIE, DNA, TVA au făcut ca România să fie ferită până acum de corupție. La noi s-a respectat Legea. Desigur, poate mai exista câte un mic hoț prin tramvaie, dar românilor nu li s-a furat mai nimic, țara a fost salvată, fiindcă au vegheat instituțiile! Mi-e teamă să mă gândesc ce se va întâmpla dacă vine USL la putere.
    • 0 (2 voturi)    
      Calmeaza-te (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 19:17)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Nu vine.
  • -16 (32 voturi)    
    Mesaj pentru toti "coloneii" (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 0:18)

    DanCris [utilizator]

    Mai rasfirati baieti , mai rasfirati !
    Abia acum imi dau seama cum sta treaba la noi . Sub motiv de siguranta nationala se asculta telefoanele la secret pentru toata lumea. De aici extrag baietii ce le convine, Asta e statul de drept care trebuie aparat ?!
    • +9 (15 voturi)    
      mesaj pt hoti (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 10:19)

      sucaa [utilizator] i-a raspuns lui DanCris

      eu n-am o problema cu ascultatul telefonului. cat timp eu nu am nimic de ascuns prefer sa fie ascultate telefoanele si sa-i prinda pe hoti decat invers.
      nu mai scoateti mereu aceiasi placa cu serviciile care va asculta telefoanele si vezi domne suntem spionati.
      tu chiar crezi ca astia au personal cat sa stea sa asculte milioanele de telefoane date in fiecare zi? voi va datis eama ce spuneti?
      si ai vreo singura dovada ca au scos vreodata doar ce le convine? sau spunem si noi ceva doar ca sa ne aflam in treaba.
      ceea ce se incearca acum se vede clar ca vor sa se protejeze. parlamentarii nu mai vor sa se stie ascultati cand isi negociaza spaga.
      ce s-a schimbat in ultima perioada major este ca politicienii sunt prinsi pe interceptari. scotand asta n-o sa mai vezi iar niciun corupt.
      voi nu vreti sa intelegeti ca tot ce se intampla in tara asta se intampla de la coruptie. cat timp ei sunt ocupati cu spaga si comisionul nu au nici timp nici interes sa se ocupe si de tara asta. investitorii ne vor ocoli pt ca li se cer comisioane si de aici zero locuri noi de munca.
      principala problema a Romaniei este coruptie. eliminand asta totul va incepe sa mearga.
      dar cat timp voi le luati apararea si mai faceti si mitinguri de sustinere a penalilor nu se va rezolva nimic.
      faptul ca un parlamentar cere spaga se cheama atentat la siguranta tarii. pe noi ne lasa vara job, iar Romania nu progreseaza.
      nu rasfiram nimic si nu trebuie sa rasfiram. presedinti de consilii judetene care-si fac conac ca in Dallas din salariul amarat de bugetar se cheama coruptie. nu poti cu o mie de euro pe luna sa faci asemenea conac. dar voi aveti probleme ca vi se asculta voua telefoanele...
      • -8 (18 voturi)    
        hotii pedele si baseii sunt protejati acum! (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 11:04)

        busola [utilizator] i-a raspuns lui sucaa

        Atata timp cat un presedinte poate folosi butoanele SRI ca sa isi procure dosare cu interceptari ale adversarilor politici se numeste POLITIE POLITICA. Iar acest lucru este perfect legal atata vreme cat presedintele are acces legal la documentatia SRI singurul organism legal abilitat sa intercepteze convorbiri ale cetatenilor.

        Faptul ca SRI isi face treaba de a detecta atacatorii sigurantei nationale e una iar faptul ca materialele sale sunt folosite pentru a ataca tabara politica adversa celui care are acces la aceste informatii este alta. Absolut toti politicienii pot fi corupti sau pot fi acuzati ca favorizeza coruptia dar coruptia se va perpetua etern daca instrumentele de contracarare a ei se afla tot in mana unor politicieni.

        Singura solutie este ca aceste informatii obtinute in baza mandatelor privitoare la siguranta nationala sa ramana in sfera pentru care au fost asumate. Altfel o sa va plangeti anul viitor ca justitia a incaput pe mana USL iar SRI a schimbat tabara si ajuta la incriminarea pedeleilor si baseilor si in acelasi timp anuleza dosarele unora din USL.
        • +6 (12 voturi)    
          ti-ai pierdut busola (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 11:23)

          sucaa [utilizator] i-a raspuns lui busola

          faci afirmatii fara acoperire. dai verdicte fara dovezi.
          uiti ca sefi la serviciile secrete sunt oameni din opozitie. uiti ca un fost sef de la sri este in opozitie si-l ataca zilnic pe base. ai tu impresia ca daca exista cel mai mic semn ca ar fi folosit sri-ul ca politie politica nu aduceau dovezi in acest sens?
          a fost interceptat inclusiv basescu doar ati vazut.
          eu nu inteleg, nu exista nici cea mai mica dovada ca ar fi folosit aceste institutii in interes propriu dar voi o tineti pe a voastra. doar insinuari si nicio dovada. cat credeti ca va mai crede cineva?
          usl-ul vrea sa scoata sri-ul sa mai intercepteze politicienii lor. sunt mai destepti decat crezi tu. asa cum spui scapa de sintagma ca nu folosesc serviciile si vor fura nestingheriti. voi ii laudati in timp ce iei baga ambele maini in banii nostri.
          pana nu vad o singura dovada ca base a folosit aceste institutii in interes personal discutam discutii. dar sa faci niste insinuari ca sa-ti acoperi defapt adevaratul scop este prea mult.
          pana acum dovada clara este ca ei vor sa se ascunda de interceptarile celor de la sri sa nu-i mai deranjeze nimeni. si este cat se poate de clara. ce insiri tu acolo sunt doar insinuari fara nicio acoperire si care nu mai tin.
        • 0 (2 voturi)    
          "Antonescu are busola pierdută" (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 19:31)

          ty [utilizator] i-a raspuns lui busola

          Te-ai ratacit?
      • 0 (8 voturi)    
        Legea de buna (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 13:16)

        Alberto Kurtyan [anonim] i-a raspuns lui sucaa

        Nu cred ca iti convine sa ti se asculte si sa ti se publice discutiile intime cu prietenul, sotia, amanta sau cu copii.
        Sau sa ti se afle detalii intime despre obiceiurile tale din dormitor.
        Gandeste inainte de a discuta.

        Problema nu se pune ca inregistrarile sunt inutile. Dar ele sunt folosite in prezent ca SINGURA dovada, ceea ce oricum instanta nu permite, fie ca exista sau nu acel articol de lege propus.
        • -1 (5 voturi)    
          vezi ca sef-tu nu o vrea:) (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 15:10)

          sucaa [utilizator] i-a raspuns lui Alberto Kurtyan

          ponta zice ca nu este de acord cu legea asta. o mai sustineti?
          si nu mai bagati soparle ca ne asculta ce vorbim cu amanta. nu asta e problema. n-am vazut nicio discutie intre cineva si amanta/sotie/copil data publicitatii. nici macar una. tot strigati ursu si cand venim niciun urs. cine va mai crede?
          ce sa gandesc? tu gandesti inainte de a scoate aberatii?
          cum sa nu permita instanta inregistrarile? de unde ai scos-o pe asta?
          nici nu mai sunteti capabili sa sustineti niste aberatii. inventati tot felul de stupizenii crezand ca ne speriem. dar nu aveti nicio dovada in sensul asta. de cand este base presedinte nici macar o data n-ati putut demonstra ca s-a folosit de inregistrarile de la sri. dar voi o tineti pe a voastra cu aceiasi placa. mai terminati cu prostiile ca nu toti sunt privitori de latrine.
          • +1 (5 voturi)    
            Nu poti folosi Armata impotriva romanilor (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 15:35)

            Alberto Kurtyan [anonim] i-a raspuns lui sucaa

            SRI nu se ocupa de infractori interni si de corupti.
            Vreti sa se ocupe din nou Securitatea de situatia interna?

            Oameni buni, ganditi putin.

            SRI este un serviciu secret, nu este nici Parchet.

            SRI este ca Armata.

            Nu poti folosi Armata impotriva propriului popor, corupti sau nu.

            Tapalaga s-a grabit cu stirea. Nu s-a gandit la implicatiile asupra drepturilor si libertatilor romanilor.
            • -1 (5 voturi)    
              cred ca esti dezinformat (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 16:13)

              sucaa [utilizator] i-a raspuns lui Alberto Kurtyan

              sri se ocupa de interceptarea convorbirilor doar ca prestator de serviciu pentru parchet. aparatura care poate sa faca acest lucru se afla la sri, nu la parchet. interceptarile se fac in baza unei cereri al procurorilor si acceptat de un judecator. nu sri se ocupa de infractori, ci parchetul, sri detine doar aparatura.
              informati-va putin oameni buni :)
  • +17 (31 voturi)    
    Practic, (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 0:28)

    ZeroAbsolut [utilizator]

    legea ar obliga SRI sa inchida ochii si sa fie complice in cazul in care afla in mod legal informatii care nu au legatura cu siguranta nationala, dar se refera la activitati ilegale. Astfel, CtrlV Pontanocchio, Psihocrin Triantenescu si Varanus Felixianovici vor sa transforme Serviciul Roman de Informatii in Serviciul Roman de Infractiuni.

    Aceasta daca am putea trece cu vederea faptul ca nivelul coruptiei in Romania este, cu siguranta (sic!), o problema de siguranta nationala.

    Alo! Madam Pivniceru, se aude?! Da-ti demisia rapid, ca te trezesti inglobata in grupul infractional organizat si apoi mi-e ca nu mai apuci sa rontai pensia aia babana pentru deservicii aduse statului roman! Sau esti deja parte din famiglia Nastase, Voiculescu si asociatii si trebuie sa va dea jos poporul majoritar cand o sa ii chioraie matzele de foame? Ca de stat de drept si democratie nici ca-i pasa poporului astuia :))
    • +4 (4 voturi)    
      Parchetul nu face parte din Justitie (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 14:33)

      Alberto Kurtyan [anonim] i-a raspuns lui ZeroAbsolut

      Parchetul este un organism al Guvernului, in subordinea Ministerului Justitie.
      Acest articol din Codul de procedura penala va limita puterile discretionare ale acestora.
      Ce e rau in asta?
  • +12 (26 voturi)    
    huu (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 0:54)

    I [utilizator]

    la puscarie o sa ajungeti toti! jos USL, jos Mafia!
  • +17 (23 voturi)    
    oricum (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 0:56)

    I [utilizator]

    cazurile in care se fura organizat sunt cazuri de siguranta nationala. Este razboi economic.
  • -12 (22 voturi)    
    de fapt mafiotii din ambele tabere jubileaza (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 1:52)

    busola [utilizator]

    Cei care il au pe nasu in suflet sunt la fel de favorizati precum mafiotii USL prin aceasta modificare a punerii in aplicare a codului de procedura penala...

    Si totusi amendamentul este principial democratic, SRI nu are ce cauta decat in cazurile de siguranta nationala, altfel ramane aceeasi politie politica.

    Tabara basistilor e afectata nevoie mare, au investit bani gramada si efort in politizarea justitiei, in ascultarile SRI si in instrumentarea dosarelor adversarilor.

    Pe viitor daca nu vor mai avea ca material probatoriu documentatia SRI vor putea folosi cu succes reteta anti-nastase: de la 900 de martori in sus si nu mai ai nevoie de probe directe, ajung acuzatiile pentru a dovedi vinovatia adversarului politic.
    • +11 (17 voturi)    
      te bucuri? (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 9:53)

      eem [utilizator] i-a raspuns lui busola

      Deci tu te bucuri ca infracotri dovediti, hoti din bugetul de stat, corupti, mafioti vor scapa de puscarie si vor continua sa fure nestingheriti?

      De asta te bucuri? Nu putem privi putin mai mult de basescu, usl, pdl, ponta, crin, etc si sa fim de acord ca TOTI infractorii trebuie sa raspunda in fata legii? E asa greu?
      • -2 (12 voturi)    
        du-te in Coreea de nord daca nu pricepi (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 11:32)

        busola [utilizator] i-a raspuns lui eem

        Iata ce se sustinea la propunerea introducerii Raportului Anticorupţie al UE in iunie 2011: "Nici o ţară din UE nu este complet lipsită de corupţie", a declarat Comisarul UE pentru Afaceri Interne, Cecilia Malmstrom, la o conferinţă de presă. "Patru din cinci cetăţeni ai UE consideră corupţia ca fiind o problemă majoră în ţara lor. Aceasta este o provocare serioasă pe plan social, politic şi economic". În fiecare an, prejudiciile aduse economiei uniunii celor 27 de naţiuni de către acest tip de criminalitate se ridică la aproximativ 120 de miliarde de euro, respectiv 1% din PIB-ul UE, a declarat CE într-un comunicat. Această cifră este doar puţin mai mică decât bugetul anual al Uniunii, se mai arată în comunicat.

        Utilizatorul Jordan a spus tot ceea ce era de spus dar numai un basist patimas ca dvs. poate detecta bucurie in ceea ce sustin eu. Toata discutia este centrata pe procedura de combatere a coruptiei mai precis daca SRI trebuie sau nu implicata iar daca da atunci cine sa aiba controlul materialelor sale. Am vazut cum a combatut Basescu coruptia: discretionar!
        • -1 (3 voturi)    
          argumente tipice (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 14:38)

          greenforest [utilizator] i-a raspuns lui busola

          Sunt 3 tipuri de argumente folosite pentru a sustine decizii ale guvernului USL, sau actiuni ale membrilor USL
          1. Si la altii este coruptie -> asa ca e ok sa avem si noi.
          2. Basescu este controleaza justitia-> noi suntem nevinovati, dosare politice.
          3. Ne legam de sursa informatiei-> Hot e ela de a tras cu urechea.

          Dupa ce vin aceste argumente urmeaza aproape imediat: modificam constitutia, ANI, DNA. SRI si CNA sunt subiecte mai noi.

          Cam asa se disculpa unii.

          Numa bine
          PS: tu ai folosit 1, un pic 3 si la sfarsit 2.
    • -1 (5 voturi)    
      as putea sa-ti dau dreptate... (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 12:38)

      lucyan [utilizator] i-a raspuns lui busola

      daca sri este folosita strict intr-un caz minor, sa zicem, dar ce te faci cand detine informatii despre anumite infractiuni, stranse "intamplator", cand lucrau la un caz de "siguranta nationala"? nu este pacat ca aceste informatii sa nu fie folosite din cauza ca mafiotii cer asta?pentru ca numai niste mafioti nu pot fi de acord cu acceptarea acestor probe, oamenii cinstiti nu au de ce se teme...
      • 0 (2 voturi)    
        restrangerea puterilor guvernului. (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 13:22)

        Alberto Kurtyan [anonim] i-a raspuns lui lucyan

        Ar fi bine sa se inteleaga faptul ca aceasta prevedere este una de restrangere a puterii discretionare a Guvernului.
        Procuratura face parte din Guvern.
  • +9 (17 voturi)    
    Cosa nosra , triadele , rachetii etc mici copii. (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 7:39)

    zsolt22 [utilizator]

    Daca nu dam jos cat de repede acest guvern , tara ajunge total pe miana mafiotilor.
  • +13 (19 voturi)    
    stat mafiot si corupt (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 7:55)

    cotora [utilizator]

    marinarul a avut dreptate aseara, incet cu incetul romania devine un stat mafiot si corupt, cu acte in regula, institutionalizat, a modificat legea CNA-ului in timpul campaniei electorale, ce va face dupa ?, va dati seama, plus ca "pisicuta" este vulnerabila, santajabila, aluzia la plagiat, vreti un guvern martioneta ?, vreti un guvern condus de voiculescu si marii corupti ?, eu unul nu
  • +9 (15 voturi)    
    NATIUNEA ca OAIA !!! (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 8:47)

    SRA [utilizator]

    Aceasta madame PIVNICERU da foc la JUSTITIE pana la sfarsitul mandatului sau dec 2012, de altfel acesta a fost si motivul demisiei dupa care pleaca secretar de ambasada in CUBA trimisa de viitorul ministru de externe.

    Apoi guvernul care va fi o va recompensa si cu pensia de magistrat.

    Aceasta este ROMANIA si NATIUNEA voteaza ca oaia usl !!!
  • -10 (24 voturi)    
    Justitie marca Tapalaga (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 9:57)

    OvidiuDiaconescu [utilizator]

    Salutare tuturor,

    De ce in presa romaneasca se propaga atat de mult anti-campania (electorala, desigur)?? De ce nu mai vedem politicienii promitand marea cu sarea, ci tot mai mult vedem mizerii zburand de la o tabara la cealalta si invers, in presa (fie televizata, pe suport de hartie, sau online)??? Este campanie electorala dragilor, si unde fiecare tabara a realizat cu un gust amar ca promisiunile facute degeaba sunt.. ce sunt ele de fapt - degeaba, singurul mod credibil in care mai pot iesi la vorbitor este sa se inarmeze cu acuze care de care mai colorate la tabara adversa; plecand de la trivialitati ca "X e pedofil", "Y merge la c*rve" etc, la fapte serioase si notabile ca "X ia spaga", "Y e culpabil de trafic de influenta", "Z e capusa pe banul comunitar", pana la regine ale dramei ca "jurnalistul" Tapalaga, care duc totul in extrem si ne prezinta scenarii post-apocaliptice, in care nu mai exista justitie, nu mai exista nimic decent in tara (cum se face ca mereu articolele de felul asta au USL in titlu???). Apoi se pozeaza mandru cu justitiarul Morar (pt care am toata stima, pana acum), dar vine sa ne spuna de ce USL e rau??? Nu vedeti o contradictie aici?

    JUSTITIA E OARBA, NU TINE CONT DE CULOARE POLITICA. Dle Tapalaga, hotarati-va!! Fie puneti la zid ce e cu adevarat culpabil in tara asta, indiferent de culoare politica (A se citi "inclusiv PDL"), fie ramaneti la campania electorala mascata grosolan in articolele de presa pe care le postati.

    Si ma scuzati, am ramas fara ghilimele.


    Zi frumoasa!
    Ovidiu
    • +9 (13 voturi)    
      Ramas fara ghilimele (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 11:08)

      Vasilena [utilizator] i-a raspuns lui OvidiuDiaconescu

      Stimabile BOvidiu,
      Va informez ca si inainte de 1989, existau atat "Justitie" cat si "alegeri democratice", "libertatea cuvantului", etc.
      Dati-mi va rog un singur exemplu in care un arestat PDL a fost inconjurat de colegii de partid si declarat : "proces politic"!!!
      Dati-mi un exemplu in care un presedinte sau premier a fost hulit in cel mai josnic mod prin mijloacele massmedia ca dl. actual presedinte si dl. Boc. Si pe MRU au reusit sa-l scuipe in cele 78 de zile, desi nici nu a plagiat, nici nu a injuratul UE, nici nu a dat OUG neconstitutionale.

      Va vad om educat, cum va explicati ca brusc, din iulie incoace, nu mai demonstreaza nimeni, in afara de Oltchimistii pasibili de somaj?
      Oare chiar asa de imbecilizata este populatia incat nu-si da seama ca pe acel ajutor social de 350 lei cumpara mai putina paine si mai putin rachiu?
      Sau hai sa vorbim de bugetari, li s-au marit salariile cu 8%, dar inflatia a depasit 5% si valuta a crecut asisderea, deci cu aceasta crestere le-a scazut puterea de cumparare! Sa nu va spun ca majorarea mai mare de preturi ,cca 15%, este la produsele alimentare de baza.
      Este cat se poate de clar ca acele manifestatii "spontane" au fost organizate meserias, de catre specialisti.
      Si la fel de clar este ca un singur om nu poate lupta cu un intreg aparat de stat, fara un sprijin mult mai puternic.
      • -4 (10 voturi)    
        Greseala de orientare?? (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 11:36)

        OvidiuDiaconescu [utilizator] i-a raspuns lui Vasilena

        Foarte adevarat ce spuneti acolo, dar destul de departe de subiectul criticat de mine – respectiv ca autorul articolului nu practica jurnalismul, ci campania electorala. Una la fel de josnica precum cea de la Antenta3. Sa va raspund totusi....Este foarte frumos ca ma bombardati cu procente, in completarea carora pot veni cu cateva remarci: Cresterea de ~15% la alimentele de baza se datoreaza predominant scumpirii carburantilor si agriculturii subrezite (in multi ani de „dominatie” PDL, nu in cateva luni de guvernare USL) cel mai probabil voit, pentru a creste importurile (parere proprie). Cat ii priveste pe bugetari, nu pot ma pot exprima in privinta tuturor, dar ce pot sa va spun este ca am avut placerea sa cunosc si sa lucrez cu o mare parte din angajatii unei primarii – intr-unul din sectoarele Bucurestiului. Placerea trebuia insotita de ghilimelele fara care-am ramas, pentru ca pe multi din ei i-as plati bucuros sa plece acasa. Nu numai ca stau pe fundul lor toata ziua si nu produc nimic, dar isi aprovizioneaza stocul personal din consumabilele primariei, nu misca un deget in interes de servici, browsing pe net toata ziua sau venit la servici o zi din trei (Fara vreo justificare sau cerere de CO). Nu mai pun la socoteala ca majoritatea ocupa posturi pentru care n-au nicio calificare sau pregatire, ci doar relatii. Asadar, va pot spune, ca si constatare proprie, nu avand ca sursa vreun izvor media posibil poluat – ca problema bugetarilor s-ar rezolva infinit mai usor micsorand numarul lor (pastrand pe cei care chiar merita sa stea acolo) – si remunerand proportional mai mult pe cei pastrati. Dar nu... batman, batman!!! Cat priveste inflatia crescuta cu 5% va las pe dvstra sa explicati motivele uracrii si sa o corelati cu o culoare politica (posibil cat mai explicit); vad ca va plac cifrele, asa ca ma astept la un raspuns pertinent.

        Zi frumoasa!
      • -2 (4 voturi)    
        mai sunt si altii care au protestat (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 11:47)

        www.faraipocrizie.ro [utilizator] i-a raspuns lui Vasilena

        Dumneavoastra ati spus:
        "Va vad om educat, cum va explicati ca brusc, din iulie incoace, nu mai demonstreaza nimeni, in afara de Oltchimistii pasibili de somaj?" Va rog sa intrati pe http://www.faraipocrizie.ro si veti vedea ca mai sunt si altii care au protestat din iulie incoace. In special impotriva ipocriziei parlamentarilor romani.

        Va multumesc
      • 0 (2 voturi)    
        Ceausescu a fost un criminal (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 14:51)

        Alberto Kurtyan [anonim] i-a raspuns lui Vasilena

        Dupa parerea mea, cei care il glorifica pe Ceausescu ar trebui internati la spitalul de nebuni.
        Singura explicatie este ca erau fie nomenclaturisti sau securisti.
  • -2 (8 voturi)    
    Siguranta (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 11:20)

    xrogo [utilizator]

    Mi se pare ca schimbarea este de bun simt,se cer mandate pe siguranta nationala,mandate care se obtin foarte usor si desi nu sunt fapte incriminate in lege ca atingere la siguranta nationala ,interceptarile obtinute sunt folosite in alte dosare,pentru care daca s-ar cere mandat poate nu s-ar obtine.
    Este o smecherie ieftina folosita de procurori pentru a eluda legea si a obtine usor mandate.
    • -2 (6 voturi)    
      ciudata opozitia la o lege buna (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 13:19)

      Alberto Kurtyan [anonim] i-a raspuns lui xrogo

      Corect. Este o limitare a drepturilor abuzive ale procurorilor.
      Oameni buni, si eu sunt impotriva USL dar ganditi-va ca inregistrarile pe siguranta nationala oricum nu sunt bune in instanta fara a fi coroborate cu alte dovezi.
      E de bun simt, juridic vorbind.
      Este o protectie a drepturilor omului.
      Nu are legatura cu coruptii.

      Faptul ca nu le pot pune in dosar ca dovezi nu inseamna ca nu pot fi folosite ca INCEPUT de dovezi.
      Juristii penalisti stiu ce inseamna asta.
  • 0 (0 voturi)    
    Raspuns pertinent, fara cifre (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 12:04)

    Vasilena [utilizator]

    disparut
  • +3 (5 voturi)    
    Hmmm (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 12:57)

    Cryptos [utilizator]

    PROBELE sunt probe...INDIFERENT de cine le aduce. Daca bunicul meu de 80 de ani filmeaza o crima nu poti sa vi sa spui ca de fapt crima nu s-a intamplat! Daca votati USL va asigurati o distrugere rapida a sigurantei si dreptatii. Va fi moartea Romaniei din punct de vedere social si civil. Nu pot sa cred cu ce aberatii vin doar sa scape de puscarie. Azi maine vor da o lege ca prietenii parlamentarilor sa fie inchisi in loc de puscarie ...la ei acasa si permisie de iesirie 23 h din 24...Ce pedeapsa este asta? Vreti ca SATANA sa va conduca tara? Sper ca nu par prea dramatic si religios dar este adevarul!
    • +4 (4 voturi)    
      Libertatea omului (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 14:55)

      Alberto Kurtyan [anonim] i-a raspuns lui Cryptos

      Este o diferenta intre martorii directi si supravegherile care pot fi trucate sau editate.
      Mai tineti mintea povestea lui Basescu care pasamite a lovit un copil?

      Ponta este un impostor escroc academic dar aceasta propunere a Pivniceresei este buna.

      Inregistrarile pe siguranta nationala nu au dus la nicio condamnare pe siguranta nationala pana acum.

      Nici inregistrarile pe siguranta nationala, Voicu si altii nu au dus la condamnari exclusiv in baza inregistrarilor.

      Ce ma deranjeaza pe mine este ca viata privata a multor oameni ajunge sa fie publicata ilegal.
    • +3 (5 voturi)    
      Nu avem libertate. (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 15:02)

      Alberto Kurtyan [anonim] i-a raspuns lui Cryptos

      Bunicul tau nu este securist si nici nu lucreaza la SRI.
      Fa diferenta intre martorii directi si serviciile speciale.

      Nu toate probele sunt probe bune.

      Probele obtinute ilegal nu pot fi folosite in instanta.

      Discutiile telefonice nu au nicio valoare daca nu sunt confirmate.

      Si eu pot spune aici si la telefon ca am furat aurul si argintul romanilor si ca ii am in buzunar pe judecatorii supremi si ca amanta mea este sotia primului ministru .

      Oricum legea spune ca probele obtinute in afara urmaririi penale nu sunt bune de nimic.

      Stiati ca 25% din cetatenii romani au dosare penale?

      Ceva nu merge in tara asta si totul incepe cu ascultarea telefoanelor si interceptarea emailurilor si a corespondentei FARA TEMEI.

      Nu este normal ca 99,9% din interceptari sa NU DUCA la nicio condamnare.

      Nu este normal ca judecatorii sa admita 100% TOATE cererile de supraveghere pe securitate nationala fara ca nimeni sa fie condamnat.

      In schimb acele interceptari intra pe mana politicienilor care afla secretele competitiei politice.

      Aceasta este definitia statului politienesc.

      Este Watergate. Nixon a murit in rusine din cauza asta.

      La noi? A murit rusinea.
  • +3 (5 voturi)    
    haha (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 13:26)

    MihaiAndrei1 [anonim]

    Normal ca Ponta vrea sa excluda faptele de coruptie ca amenintare a sigurantei nationale... ce ii defineste pe usl-isti cel mai bine? :)
  • +2 (4 voturi)    
    sfarsitul lumii (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 13:31)

    AlexandruPanait [anonim]

    Se pare ca mayasii aveau pana la urma dreptate cu sfarsitul lumii sau cu inceperea unei noi perioade...cel putin pentru tara noastra cam asta urmeaza...In curand acest premier o sa ne scoata din UE de pe harta Europei,vrea sa mentina coruptia la acelasi nivel..nu va face nimic..in continuare va minti si isi vor acoperi cu totii urmele si se vor ajuta unul pe celalalt si o sa ne ducem de rapa...hotii vor fura si mai mult pana cand nu vor mai avea ce sa fure din tara asta...mai bine plecam din tara cat mai putem cat ne mai lasa si ne mai primeste cineva :))
  • +2 (4 voturi)    
    Fratia catuselor in actiune (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 13:32)

    Ioan.A [utilizator]

    Motanul, Pisoiul, Somnorosul si Ciobanul isi continua planul de subminare a autoritatii institutiilor statului prin OUG-uri, mesaje populiste si manipulare mediatica...
    • +1 (5 voturi)    
      Parchetul este subordonat Guvernului (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 15:05)

      Alberto Kurtyan [anonim] i-a raspuns lui Ioan.A

      Parchetul face parte din Guvern nu din Justitie.

      Limitarea puterilor parchetului inseamna limitarea puterilor Guvernului.

      Se pare ca nu prea se stie ce inseamna parchetul si in fata cui raspunde.

      La fel cum ANAF care este tot din Guvern face controale si descopera infractori economici din Parlament sau Guvern.

      La fel si Parchetul.

      La fel di Politia. Face parte din Guvern.

      Nu confundati puterile din stat.
      • 0 (0 voturi)    
        Parchetul a facut parte din Guvern (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 16:13)

        Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui Alberto Kurtyan

        dar acum nu mai face, parchetul face parte din Justitie acum, e subordonat CSM iar procurorii au statut de magistrat, deci in final procurorii sunt in aceiasi barca cu judecatorii.
  • +1 (3 voturi)    
    SRI nu efectueaza acte de cercetare penala (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 16:24)

    Alberto Kurtyan [anonim]

    Serviciul Român de Informaţii nu poate efectua acte de cercetare penală.

    Probele sau supravegherea SRI nu sunt probe.
    SRI nu face probe pentru justitie.

    SRI este un serviciu secret.

    Probele in justitia publica nu pot fi admise, conform principiului transparentei si al echitatii de la un serviciu secret.

    DAR, DAR... informatiile furnizate de SRI sunt foarte importante. Ele sunt transmise Parchetului care face investigatii si confirma suspiciunile.

    Dar simplele probe obtinute prin metode secrete si uneori nelegale, nu pot fi folosite in instanta.
  • +1 (1 vot)    
    confuzie totala (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 20:38)

    v.m.d. [utilizator]

    Stimati analisti.
    Cred ca nu a pus nimeni degetul pe rana.
    ideea este urmatoarea : teoretic inregistrarile fara mandat sunt ILEGALE.
    prin urmare folosirea lor la "ceva" pentru care nu au fost autorizate devine, cum era si firesc, imposibil de folosit ca atare.
    oricum, cred ca era normal ca aceste comentarii sa fi fost facute dupa citirea codului penal/ cpp sau, in fine, a proiectelor acestora.
    + as recomanda cateva principii de drept unele provenite din Roma antica si altele din Revolutia franceza.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by