Proiect de lege. Cum se va calcula tariful unic pentru taximetre. Plus: De ce sustin taximetristii tariful unic si cum reactioneaza primarii

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Miercuri, 28 martie 2012, 17:39 Actualitate | Esenţial



Sursa foto: Agerpres

Asociatiile de taximetrie din tara sustin introducerea prin lege a tarifului unic pentru transportul persoanelor in regim de taxi. Prevederea a fost introdusa intr-o serie de amendamente la Legea taximetriei, care au fost aprobate pe 20 martie de Comisia pentru industrii din Camera Deputatilor si care urmeaza sa intre in plenul Camerei pentru vot, a declarat pentru HotNews.ro deputatul George Ionescu, membru al Comisiei si raportor al proiectului de lege. Liderii asociatiilor din taximetrie au declarat ca tariful unic pe Bucuresti ar putea fi in jur de 1,79 de lei pe kilometru.

In sedinta din 20 martie, membrii Comisiei pentru industrii si servicii din Camera Deputatilor au aprobat o serie de amendamente la Legea 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere. Printre aceste amendamente se afla si introducerea tarifului unic stabilit de catre Consiliile Locale, a declarat pentru HotNews.ro Vasile Stefanescu, presedintele executiv al Camerei Nationale a Taximetristilor din Romania si presedinte al Confederatiei Operatorilor si Transporatorilor Autorizati din Romania (COTAR), iar deputatul George Ionescu sustine ca aceste amendamente au fost discutate aproape 6 luni cu toate asociatiile reprezentative la nivel national.   

George Ionescu
Foto: cdep.ro
"Mi-e greu sa va spun cine a depus aceste amendamente. Au fost si senatori, si deputati, si asociatii, au fost cateva sute de amendamente pe care le discutam de 6 luni", a declarat pentru HotNews.ro deputatul PDL George Ionescu, membru al Comisiei pentru industrii si servicii din Camera Deputatilor si raportor al proiectului de lege. "Au fost foarte multe amendamente ale multor parlamentari. Ceea ce a aparut in noua lege, articolele care au ramas au fost discutate cu asociatiile reprezentative la nivel national, pentru ca nu aveau loc toate asociatiile, erau peste 100. Au fost 10-15 raportori la fiecare sedinta in care am discutat pe aceste amendamente. Forma pe care am cazut de acord a plecat in plenul Camerei Deputatilor si isi urmeaza cursul firesc", a continuat George Ionescu.

In ce priveste introducerea tarifului unic, deputatul a declarat ca tarifele acestea functioneaza si in statele occidentale. "Un tarif prea mic incurajeaza evaziunea, iar unul foarte mare indeparteaza clientii. Ca sa nu existe aceste discrepante, trebuie sa fie un tarif mediu, dar numai in baza unui studiu realizat de administratiile locale. Este o activitate publica care trebuie reglementata".

Argumentele liderilor asociatiilor de taximetrie

Vasile Stefanescu, presedinte COTAR:

Vasile Stefanescu
Foto: Agerpres
"Taximetria este de utilitate publica, deci tariful trebuie sa fie unic, dat de catre consiliile locale dupa formula ANRSC. Argumentul tarifului unic tine si de faptul ca in toate orasele din Europa, chiar si in afara Europei, se practica acest tarif unic. De ce: pentru ca taximetria este de utilitate publica. Si atunci e normal sa avem un tarif unic dat de catre Consiliul General al Primariei Municipiului Bucuresti in asa fel incat sa nu mai existe o concurenta neloiala. O firma X, care incaseaza banii si nu ii baga in contabilitate, vine cu un tarif de 1 leu. Iar o firma care trebuie sa isi acopere toate cheltuielile trebuie sa aiba 1,5, de exemplu. Atunci e si normal ca celui cu tarif de 1 leu ii convine situatia asta, pentru ca nu plateste nicio taxa, iar cel de 1,5 trebuie sa plateasca taxe, are angajati cu contract de munca si totul legal. De aceea cerem reglementarea acestui tarif, astfel incat sa fie uniform pentru toata lumea.

S-a luat in considerare si protectia consumatorului. Nu mai trebuie sa se uite pe usa cine il pacaleste si cine nu. Se stie in Bucuresti ca anul acesta tariful este de 1,5, da? Deci in orice taxi te urci stii ca ai 1,5 tarif. Nu mai mergi cu frica in san ca trebuie sa te uiti bine pe usa ce tarif are. Astfel ar disparea tariful maxim si cetateanul de rand este protejat prin acest tarif unic. Pentru ca nici Consiliul Local nu o sa hotarasca un tarif care sa fie in dezavantajul populatiei pe care o deserveste in orasul respectiv".

Cristian Lazarescu, vicepresedintele Asociatiei Profesionale a Transportatorilor in Regim de Taxi si Inchiriere (APTRTI):

Cristian Lazarescu
Foto: Agerpres
"Tariful unic este si un lucru bun, pe care si noi l-am sustinut, este si un lucru rau. Este bun daca acest tarif unic se face pe niste baze reale, pe niste costuri reale. Daca ne raportam la nivelul comunitatii europene, in toata comunitatea europeana se practica acest tarif unic. In Franta, in Germania, in Spania, in orice taxi va suiti este aceeasi suma. Banuim ca el va fi in jur de 1,69 - 1,79 maximum. Suportabilitatea cetateanului mai mult de atat nu este, peste aceasta cifra deja va renunta la serviciu. In momentul asta se lucreaza la supravietuire, nu pe profit, dar la supravietuire. Din cauza crizei economice majoritatea transportatorilor de frica falimentului au coborat costurile la maximum".

Ce spun primarii despre introducerea tarifului unic

Tudor Pendiuc, presedintele Asociatiei Municipiilor din Romania si primar al Pitestiului:

"Eu inclin sa cred ca aici sunt interese colaterale, intrucat noi, autoritatile locale, nu am fost consultate in niciun fel. Suntem direct implicati in autorizarea functionarii taximetriei pe raza localitatilor noastre. Inclin sa cred, nefiind nicio dezbatere publica si daca nu ni s-a solicitat niciun punct de vedere, ca sunt interese colaterale. Nu pot sa spun ca sunt sau nu de acord, atata vreme cat nu cunosc fondul problemei. Nu cunosc elemente care au dus la asa ceva, fundamentarea acestei decizii. Noi suntem cei care stabilim trasee, care dam autorizatii de functionare, ori noi nu am fost intrebati.

Sunt convins ca lipsa de transparenta poate sa ascunda interese de alta natura decat publice. Probabil ca sunt patroni in randul celor care au stabilit asa ceva, proprietari, actionari ai unor firme de taximetrie si doresc altceva decat e normal. Pentru ca interesul cetateanului sa primeze trebuie ca aceste hotarari, luari de pozitii sa fie discutate, fundamentate asa cum spune orice practica europeana si internationala". 

Ilie Gravil Bolojan, primarul municipiului Oradea:

"Nu stiu daca se poate introduce tariful unic pe o piata concurentiala. Sunt firme care poate vor sa ofere servicii in plus fata de altele, poate au masini cu costuri de intretinere mai mari decat altele si atunci e normal sa aiba preturi mai mari. Nu cunosc aceasta propunere. Desi se poate interpreta ca este vorba despre un serviciu public si atunci poti sustine introducerea unui tarif unic, ca la apa, ca la caldura. Insa taximetria este un serviciu secundar, nu este de prima necesitate. Trebuie sa vedem acest proiect".  

Ce prevad amendamentele aduse la Legea 38/2003 privind tariful unic, potrivit documentelor puse la dispozitia HotNews.ro de deputatul George Ionescu:

"Autoturismele taxi efectueaza serviciul de transport in regim de taxi utilizand obligatoriu tarifele de distanta unice, diferentiate pe categorii de autovehicule" - Motivatia: "Introducerea tarifului de distanta unic va fi conditie de atribuire in concesiune a serviciului".

"Nivelul tarifului de distanta se stabileste prin hotarari ale autoritatii administratiei publice locale sau a municipiului Bucuresti, dupa caz, pe baza metodologiei realizate de A.N.R.S.C. si a datelor furnizate la cererea autoritatii de autorizare cu ocazia consultarii filialelor locale ale asociatiilor definite la art.54 privind costurile. Nivelul tarifului de distanta se stabileste diferentiat pe categorii de autoturisme, in functie de capacitatea cilindrica a motorului, respectiv categoria pana la 2000 cm3 si categoria peste 2000 cm3. Autoritatea administratiei publice aproba, prin hotarare, un tarif de distanta pentru fiecare din categoriile respective, care va constitui conditie in atribuirea in concesiune a serviciului de transport si care va fi clauza in contractul de atribuire. Nivelul tarifului de distanta va fi modificat ori de cate ori exista solicitarea motivata a unei asociatii profesionale reprezentative".

"Tariful de pornire va fi egal cu dublul tarifului de distanta (lei/km) aplicat in transportul de persoane" - Motivatia: "Pentru stimularea executarii transportului pe distante mici".

"Stabilirea nivelului tarifelor se va face in mod transparent, iar atat studiile cat si propunerile de hotarari de aprobare a acestora vor fi supuse dezbaterii publice in conformitate cu prevederile legale."

"Respectarea practicarii nivelului tarifului de distanta, pentru transportul persoanelor in regim de taxi, constituie unul dintre criteriile de atribuire a gestiunii delegate a serviciului".






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















7930 vizualizari

  • +7 (9 voturi)    
    Marunt (Miercuri, 28 martie 2012, 18:32)

    Mihai [anonim]

    Se poate face ceva ca saraci taximetristi sa aibe marunt la ei, ca niciodata nu au, datile domnilor patroni 10-15 RON marunt inainte sa inceapa tura.
    • +9 (9 voturi)    
      Nu merge (Miercuri, 28 martie 2012, 18:40)

      Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

      Trebuie civilizati intai, prin infometare :)
    • +3 (5 voturi)    
      Pentru 'mihai'... (Miercuri, 28 martie 2012, 21:35)

      Cadillac [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

      TOTI taximetristii au marunt !!!

      Dar, spunind clientului ca NU are, il obliga indirect sa-i lase bacsis !!!

      Pentru ca meseria de taximetrist sa devina, din nou, onorabila, e necesara o masura drastica:

      Trebuie de-manelizata.
    • +4 (4 voturi)    
      Hai ca solutia la asta e simpla (Miercuri, 28 martie 2012, 23:49)

      Taxi3 [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Eu am tot timpul ceva marunt la mine daca e nevoie 6-7 lei.

      Cand ii dau hartia daca "nu are rest" primeste FIX cat face cursa. Daca are rest ii las bacsis. Daca nu am marunt si bacsisul depaseste 10% il las in strada si ma duc sa schimb banii. Data viitoare va asigur va va avea rest.

      Va recomand cu caldura acest procedeu.
      • +1 (1 vot)    
        corect ! (Joi, 29 martie 2012, 9:40)

        andreiu [utilizator] i-a raspuns lui Taxi3

        Asa fac si eu. Dar cred ca e prea subtil pentru ei si nu cred ca au prins ideea.
    • +2 (2 voturi)    
      se poate (Joi, 29 martie 2012, 10:15)

      alexmd [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

      Cred ca majoritatea va referiti la situatia din Buc. Dar sa stiti ca in Cluj sau Oradea (testat) se dau rest si monede.
      Si apropos de Oradea, acolo am patit ceva f tare: taximetristul a constatat pe la finalul cursei ca nu-i functionase aparatul, asa ca... mi-a spus ca nu trebuie sa-i mai platesc nimic! Deci se poate, dar tine de educatie.
    • +3 (3 voturi)    
      Oare mai exista economie de piata? (Joi, 29 martie 2012, 10:17)

      jadaynight [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Oare consiliul oncurentei nu se sesizeaza?
      Intr-o economie de piata pot sa existe nishte limite dar nimeni nu-mi poate impune mie sa am acelasi pret cu o firma concurenta.
      Adica sa fie acelasi tarif daca merg cu un automobil jegos sau cu unul intretinut?
      Asa se incurajeaza sa nu se investeasca deloc.
      Revenitiva fratilor.
      Oricum in tara asta daca cineva ajunge sa poata lua o decizie sigur v aincerca sa bage ceva in buzunar facilitand interesele unor "SMECHERI"
      Oare chiar nu mai respectam nimic din ce este logic in lumea asta?
      Acest tarif va fi la nivel de tara?
      Pai sa vedem daca fac km 3Ron sau 2 RON cine va mai merge cu taxiul de ex la Suceava sau Botosani.
      Cum sa-i obligi pe taximetristi de acolo sa puna un tarif si sa dea faliment.

      Numai bine
      • -1 (1 vot)    
        Traiasca economia de piata ... originala (Joi, 29 martie 2012, 14:02)

        Misu [anonim] i-a raspuns lui jadaynight

        toate astea se trag de la democratia originala a lui ilici

        +1 jadaynight
  • +7 (7 voturi)    
    haios (Miercuri, 28 martie 2012, 18:50)

    andrei [anonim]

    Cum se face acest domn deputat George Ionescu că nu ştie cine a introdus amendamentele când el e proprietar de firmă de taxi în Ploieşti. Cine ştie. or fi fost nişte unii care s-au gândit să îi facă un mic bine... Dar sigur el nu vrea.
  • +3 (5 voturi)    
    Am inteles tarasenia (Miercuri, 28 martie 2012, 19:10)

    dan tulceanu [utilizator]

    De abia la sfarsitul articolului am inteles motivatia reala a acestei propuneri. "Tariful de pornire va fi egal cu dublul tarifului de distanta (lei/km) aplicat in transportul de persoane" - Motivatia: "Pentru stimularea executarii transportului pe distante mici". Acum tariful de pornire este egal cu tariful pe kilometru, deci asa vor baietii sa ne pacaleasca. Daca se renunta la aceasta dublare a tarifului de pornire este OK , daca nu, este hotie pe fata.
    • +2 (2 voturi)    
      hotie? (Joi, 29 martie 2012, 10:28)

      Y [utilizator] i-a raspuns lui dan tulceanu

      Nu vad care e problema ta cu un tarif de pornire mai mare. Pana la urma, o cursa scurta ar trebui sa coste mai mult decat un bilet de autobuz.
      Taxi-ul e varianta de lux a transportului public si nu e necesar ca oricine sa isi permita sa mearga cu el.

      Problemele in taximetrie vin din faptul ca oricine poate fi sofer de taxi. Poti nimieri taximetre mizerabile, taximetristi nespalati, taximetristi care se baga in seama cu clientul sau vorbesc vulgar si ar mai fi multe chestii. In momentul cand faci o reclamatie, soferul primeste suspendare la comezi 2-3 ore si atat. Nu se schimba nimic.
  • +6 (6 voturi)    
    taxi (Miercuri, 28 martie 2012, 19:16)

    gogu [anonim]

    De acord, taximetria este de utilitate publica, darasta nu inseamna ca toate firmele de taximetrie trebuie sa existe. De ce sa nu dea faliment, daca practica un pret prea mare si nu clienti? In fiecare zi, la intersectia bulevardelor Vasile Milea cu Timisoara, la colt cu AFI, stau taxiurile, unul linga unul, incurcind si blocind circulatia. De ce sint soferi de taxi care atunci cind ii intrebi daca sint liberi, te intreaba unde mergi, iar daca traseul tau nu corespunde cu al lor, te refuza? Eu cred ca ar trebui ca multi dintre ei sa dea faliment, apoi mai discutam si de pret, daca este prea mic. Eu, in calitate de client, nu cred ca este mic. Iar in calitate de client, pot sau nu sa ma urc in taxi. Daca ma urc, el cistiga bani, iar eu timp. Daca nju ma urc, eu pierd putin timp, dar el nu cistiga nimic, ba chiar pierde. Asadar, eu decid, oarecum, pretul.
    • +3 (3 voturi)    
      Utilitate publica este farmacia, nu taximetria (Joi, 29 martie 2012, 5:34)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui gogu

      Ce utilitate publica este taximetria? Utilitate publica este transportul in comun, nu taximetria. Trebuie regularizata pentru ca altfel am avea numai hoti in spatele volanului, dar altfel este o afacere ca oricare alta.
  • +2 (4 voturi)    
    iar ne-o trag (Miercuri, 28 martie 2012, 19:17)

    Ivan [anonim]

    ""Tariful de pornire va fi egal cu dublul tarifului de distanta (lei/km) aplicat in transportul de persoane" - Motivatia: "Pentru stimularea executarii transportului pe distante mici"."

    Deci poate sa coste km ala si 1.39 pentru ca imi ia 1.39 in plus fata de situatia actuala de la bun inceput.
  • +2 (2 voturi)    
    logica mea zice altceva (Miercuri, 28 martie 2012, 19:41)

    eu cel mic [anonim]

    daca am inteles eu bine, fireste.

    ""Tariful de pornire va fi egal cu dublul tarifului de distanta (lei/km) aplicat in transportul de persoane" - Motivatia: "Pentru stimularea executarii transportului pe distante mici"."

    Pai daca imi iei dublu la pornire, se cheama ca ma stimulezi sa merg pe distante mici?

    Poate stimularea executarii transportului pe distante mici, dar pe jos
    • +3 (3 voturi)    
      logica ta e corecta (Miercuri, 28 martie 2012, 20:22)

      Vlad C [anonim] i-a raspuns lui eu cel mic

      Dar ei se refera la altceva. ca pana acum, daca le cereai distanta mica, taximetristii te refuzau.

      Acum ca tariful de pornire e mai mare, sunt stimulati si accepte si distante mai mici.

      In schimb, asa cum ai zis si tu, s-ar putea sa nu-i mai intereseze pe clienti.
      • +4 (4 voturi)    
        multumesc, la modul serios (Miercuri, 28 martie 2012, 20:33)

        eu cel mic [anonim] i-a raspuns lui Vlad C

        insa eu ma gandesc la mine, nu la ei.
        si-ti spun si de ce.
        Stau intre Cora si Carrefour
        Baietii s-au vorbit intre ei si cer 10 lei. Pe ceas cursa face intre 5 si 6,5. Normal ca dadeam 10, dar nu-mi place sa-mi impuna.
        In concluzie, am mers cu RATB, unde am platit ( ca nu fac nefacute) 2 x 1,3.
        Adevarat, ca nu cu acelasi confort
    • +5 (5 voturi)    
      De fapt (Miercuri, 28 martie 2012, 20:27)

      alem [anonim] i-a raspuns lui eu cel mic

      ii stimuleaza tot pe ei sa te ia pe distante scurte pt ca acum te intreaba unde mergi si daca e mai aproape decat celalalt capat al orasului sunt ocupati.
      Intrebarea "unde mergeti?" ar trebui sa fie ilegala cand masina e in stationare sau fara client in masina ;)))
      • +5 (5 voturi)    
        Clienti neinformati as zice ... (Miercuri, 28 martie 2012, 22:07)

        MLZ [anonim] i-a raspuns lui alem

        Ia uite ce zice Legea Taximetriei 38/2002:

        Art. 21 “Orice persoana are acces egal si nediscriminatoriu in angajarea serviciilor unui taxi aflat in pozitia Liber, stationar sau in miscare.

        Art.52 - sa transporte clientul la destinatie pe traseul optim sau pe traseul solicitat de client


        Daca te refuza, notezi numarul si-i trimiti o felicitare alora care i-au eliberat autorizatia.
        Il cheama, il pune sa dea declaratie, il sanctioneaza eventual.....

        Dar mai trebuie sa-si stie si cetatenii drepturile ... macar din cand in cand....

        Si cand or fi vreo 100 de sesizari d'astea PE ZI la Primarie, le trimite Primaria vorba sa lase vrajelile ca se-impute treaba. Ca asa functioneaza sistemul la noi !
        • +2 (2 voturi)    
          Pentru 'MLZ'... (Joi, 29 martie 2012, 1:06)

          Cadillac [utilizator] i-a raspuns lui MLZ

          Ai 'scapat' din calcul un element esential:

          Cit de mult iubeste Primaria cetateanul de rind si cit de mult 'iubeste' aceeasi Primarie, taximetristii ( mai ales pe cei care "cotizeaza" pe sub mese ) ????????????

          In orasul in care locuiesc - Los Angeles - e FOARTE riscant sa refuzi un pasager ! Chiar daca vrea sa mearga de la un semafor la altul ! NU are nici un fel de importanta !! Dupa citeva abateri de acest gen, se poate pierde licenta; care este o pierdere SERIOASA.

          La fel cum, ORICE restaurant se poate inchide din ordinul Health Inspector, INDIFERENT cine este proprietarul !!! ( acum citiva ani, unul din restaurantele lui Robert de Niro a fost inchis pentru aproape o luna pentru o oarece neregula in bucatarie !!!!

          Si vorbim de Robert de Niro, nu de Pigulica Cercel,
          propritarul 'restaurantului' La Patrunjelu' Vesel.
          • +1 (1 vot)    
            RE: Cadillac (Joi, 29 martie 2012, 11:45)

            MLZ [anonim] i-a raspuns lui Cadillac

            Ba tocmai, ca am luat in calcul.
            Am subliniat ca daca fac doar eu asa, n-o sa se intample nimic, evident.

            Daca insa se inainteaza Primariei SUTE de petitii d'astea ZILNIC, cei de la primarie vor trebui sa raspunda fiecareia, ceea ce le va paraliza activitatea


            In atari conditii, "prietenii de la Primarie" vor avea grija sa le zica taximetristilor sa nu-i mai vada la fata pe acolo pe cazuri d'astea, n-au cum dracu' sa faca si ca se strica jucaria.
  • -2 (4 voturi)    
    Taxi (Miercuri, 28 martie 2012, 20:35)

    alem [anonim]

    Sunt prea multi taximetristi in Bucuresti. Profesia asta promoveaza golania, smecheria si nemunca. Ce asta e meserie, e munca? Orice incompetent poate sa tina un volan de masina mica in mana. Sa puna mai bine mana sa invete o meserie, sa produca ceva. Sincer, decat sa iau un taxi mai bine o iau pe jos daca nu am bagaje. Risc sa dau peste vre-un jepcar. Am intalnit totusi si cativa taximetristi de treaba.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu cred ca este posibila functionarea. (Miercuri, 28 martie 2012, 21:10)

    mircea [anonim]

    Ce te faci cu tariful unic cand din diferite cauze cheltuielile depasesc tariful si cunoscand cat dureaza o modificare de tarif?Subventionam transportul cu taxi atunci cand cheltuielile depasesc incasarile?Asa hai sa natinalizam firmele de taximetrie,sa facem dispecerat unic ,sa revenim la ce era inainte de 1989.
  • -1 (3 voturi)    
    Pomana (Miercuri, 28 martie 2012, 22:11)

    Cristi [anonim]

    Normal ca niciun client nu e de acord sa scoata mai multi bani din buzunar ...toti vor pe degeaba ca asa e romanul pomanagiu. Uitati-va cum se inghesuie sa prinda cate un balon gratis la deschiderea unui hipermarket...vreti servicii de calitate? Atunci platiti altfel nu va mai mirati cand va urcati intr-o masina murdara si cu un sofer si mai murdar . Un tarif decent ar rezolva astfel de probleme si clientii ar fi tratati cu respect cum e si afara de exemplu
    • -1 (1 vot)    
      sanchi! (Miercuri, 28 martie 2012, 23:42)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Cristi

      Cine e murdar si tzepar, ramane murdar si tzepar - poate sa ia si 20 lei / km, ca tot murdar si tzepar o sa ramana!
  • 0 (2 voturi)    
    Cazul Tokyo (Miercuri, 28 martie 2012, 22:13)

    cobra [anonim]

    Să luăm par exampl acest oraş. Primăria acordă un număr LIMITAT de licenţe de taximetrie astfel încât pe de-o parte, să rămână cei mai buni, mai competitivi şamd iar, pe de altă parte, să nu se ajungă la tarife de mizerie.
    Aplicarea acestei soluţii la noi în ţară, indiferent de care localitate vorbim, ar crea condiţiile pentru un trafic civilizat. La momentul actual, primăriile ar putea ridica lejer licenţele celor certaţi cu educaţia şi cu săpunul şi s-ar face curăţenie în bătătură.
    • 0 (0 voturi)    
      e un caz dificil doctore.. (Joi, 29 martie 2012, 11:07)

      nihilistu' [utilizator] i-a raspuns lui cobra

      ...la fel ca si cazul Paris.

      Numar limitat de licentze => licentze care se "vand" pentru 200k, bani ce trebuiesc recuperati => tarife prohibitive si taxiuri insuficiente q.e.d.

      Din pacate problema este ca taximetristii sunt facuti din acelasi aluat ca toti ceilalti romani contemporani, asadar rezolvarea nu poate interveni pe cale legala, caci un dicton celebru in spatiul mioritic spune ca "legile exista pentru a fi incalcate"..
  • +3 (3 voturi)    
    pretul fix e normal? (Miercuri, 28 martie 2012, 22:15)

    gigi [anonim]

    Parca fixarea unui pret era masura anticoncurentiala si astia vorbesc de ea ca ceva normal, isi fac cartel pe fata.

    Intr-o piata libera cererea si oferta vor fixa pretul si pentru a exista concurenta intre firmele de taximetrie e nevoie ca fiecare sa isi aleaga pretul.

    Toata discutia asta mi se pare ca exista de fapt ca sunt unii care au preturi mai mici decat vor ei si le strica jocurile.
    • 0 (0 voturi)    
      nu-i "anticoncurential"! (Miercuri, 28 martie 2012, 23:48)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui gigi

      Intr-adevar, "tarif unic" este si la Paris si la Koln si la Madrid - iar eu, in calitate de client, ma simt f. "confortabil" (ca nu mai trebuie sa imi pun intrebarea daca nu gresesc cumva firma).
      De "castigat", chiar si in conditii de "tarif unic" poti f. bine sa castigi mai multi bani, acaparand o cota de piatza mai mare / mai multi clienti si reducand cheltuielile. Asta inseamna, pe de o parte, sa ai masini mai bune si sa raspunzi mai prompt la comenzi, sa ai soferi mai "stilati" (adica sa nu fie jegosi, sa nu fie badarani), sa oferi "confort" (aer conditionat, siguranta in circulatie, siguranta ca nu iei tzeapa samd).
      Face profit mai mare cine are mai multi clienti (adica e mai "bun") si cine isi reduce cheltuielile. Un sistem bun de comunicare si un dispecerat bun sunt f. importante...
      • 0 (0 voturi)    
        soferi "stilati" (Joi, 29 martie 2012, 11:38)

        gigi [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

        Te contrazici singura, spui ca asa nu trebuie sa mai ai grija alegerii firmei de taximetrie ca o sa fie toate la fel si dupa spui ca unii o sa ofere servicii mai bune, pai nu o sa iti pui dupa intrebarea daca firma pe care o alegi iti ofera un serviciu bun, aer conditionat, sofer "stilat" si tot ce ai enumerat?

        Macar cu pretul era mai simplu, scria pe masina dar cum o sa determini daca masina are aer conditionat sau sofer civilizat?
  • 0 (2 voturi)    
    Ideal (Miercuri, 28 martie 2012, 23:06)

    Cristi [anonim]

    Ideal ar fi 10 lei pornirea si primii 3km gratis in felul asta ar disparea si evaziunea fiscala si nimeni nu mai refuza cursele scurte
    • 0 (0 voturi)    
      Nu merge asa (Joi, 29 martie 2012, 9:11)

      alem [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      pt ca ar astepta clienti care merg 4 km sa le ia si bani de pornire si bani pt cursa lunga.
      Daca vrei neaparat asa, Ar trebui ca aparatele lor sa faca diferentiere intre cursa lunga si cursa scurta (simplu, chestie de soft) si sa ai 2 tipuri de taxa de pornire) dar nu ar fi corect, ar fi discriminare pt cei care merg aproape sau stimulare sa faca miscare. Depinde cum pui problema.
  • +4 (4 voturi)    
    interese (Miercuri, 28 martie 2012, 23:09)

    Alex Valahul [anonim]

    consilierii locali o sa castige ceva mai multi bani inaintea sedintei de stabilire a tarifului. de la toate firmele de taxi.
    dar noua, clientilor, n-o sa ne convina. si asa in bucuresti sunt distantele maricele, si traficul aglomerat. deci o cursa costa in medie 20 ron . daca se aproba legea, mai adaugam 50% in buzunarele lor.
    confortul n-o sa creasca, si poate nici nu ma intereseaza. poate ma intereseaza sa ajung din punctul A in punctul B cat mai ieftin.
    de ce nu lasa piata sa reglementeze situatia ? doar pt ca taximetristii sunt nemultumiti ?
    poate si bucatarii si chelnerii sunt nemultumiti, hai sa facem un tarif unic pe 100g de carne pt toate restaurantele. sau sa impunem un bacsis unic.
  • +2 (2 voturi)    
    vrajeala ieftina (Joi, 29 martie 2012, 1:44)

    bunul simt [anonim]

    bla bla bla. concret:
    1. se dubleaza tariful de pornire
    2. 1,79 vs 1,39 = o crestere a tarifului pe km de 30%. poate vi se pare putin, insa in afaceri cresterea pretului cu asemenea procente e vis. mai ales daca e garantat de stat.

    problema e ca unii merg cu marja de profit mai mica (sau si-au eficientizat f bine costurile) si altora nu le convin tarifele astea. cum nu-si pot obliga concurentii cu preturi mai mici sa mareasca si ei pretul decat prin legi (stat)... asta fac. si astfel cetateanul nu are de ales. subventioneaza incapabilii. capitalism pe paine cuane fanica :)))

    e jenant ca se discuta asa ceva!
  • 0 (0 voturi)    
    Tarif unic (Joi, 29 martie 2012, 10:23)

    C [anonim]

    Spuneti ca tariful pe km trenuie sa fie asemanator cu cel din occident dar salariile nu sunt asemanatoare
    Exista destui taximetristi care refuza sa faca curse pe motive ca distantele sunt mici iar ei iau sub 10 lei pe cursa iar afara un taximetrist te duce di 10 metri fara sa se strambe sau sa refuze citind ma departe presa sau ignorand un potential client.
    Vor mai exista aparate cu maimute???
  • 0 (0 voturi)    
    2012-2112 (Duminică, 1 aprilie 2012, 1:39)

    Bebe [anonim]

    wow...prea multe comentarii aici...sa va spun eu ca si taximetrist ce inseamna modificarea actualei legi: 38/2003
    1: dorim o selectie a taximetriei (adica un tarif mai mare duce la pierderea a peste 50% din clienti, asta si dorim, odata cu acesti clienti vor disparea si taximetristii la plan in principiu cam 50% dintre ei)
    2: masinile vor fi schimbate (unele) in 2015 la prelungirea autorizatiilor de transport
    3: dorim din sufletele noastre de taximetristi (indiferent cum ne caracterizati voi) sa pierdem clientii de 3-5-7 lei...simplu...nu ai 10 lei ...ia N-ul de noapte metrou tramvai troleu sau ce mai gasesti tu!!!
    4: informatia este gresita privind tariful unic, tariful stabilit va fi minim si nu unic...dar firmele vor merge toate pe tarif minim ... iar pt cei ce spera sa fie 1.8 lei...eroare:D tariful va depasi 2 lei :P...sa vedem daca v mai asteptam:))


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by